Vriend van mij is ook al halfjaar aan het solliciteren. Probleem is dat veel bedrijven veelal kijken naar ervaring ipv persoonlijkheidquote:Op zondag 16 januari 2011 21:24 schreef HeetBoven het volgende:
kan het me moeilijk voorstellen dat het zo lastig kan zijn een goede job te vinden voor jong talent. Als ik zie wat wij voor een sollicitanten hebben en hoe lastig het is mensen te vinden, dan vraag ik me soms af of ik wel voor het goede bedrijf werk. We hebben nu dan wel weer 2 nieuwe, maar vraag niet hoe lang dat geduurd heeft. Het lijkt wel of niemand zin heeft om er nog voor te gaan en dat terwijl de beloning en werksfeer toch echt niet onder de maat is.
Bij wat voor bedrijf werk jij dan? Dat speelt ook een rol hèquote:Op zondag 16 januari 2011 21:24 schreef HeetBoven het volgende:
kan het me moeilijk voorstellen dat het zo lastig kan zijn een goede job te vinden voor jong talent. Als ik zie wat wij voor een sollicitanten hebben en hoe lastig het is mensen te vinden, dan vraag ik me soms af of ik wel voor het goede bedrijf werk. We hebben nu dan wel weer 2 nieuwe, maar vraag niet hoe lang dat geduurd heeft. Het lijkt wel of niemand zin heeft om er nog voor te gaan en dat terwijl de beloning en werksfeer toch echt niet onder de maat is.
in ieder geval een bedrijf dat niet handelt in uien of rookworsten waar subsidie bij moet ;-)quote:Op zondag 16 januari 2011 21:53 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Bij wat voor bedrijf werk jij dan? Dat speelt ook een rol hè.
Als je starter bent heb je nog wel erg weinig gedaan, dat maakt het lastiger om jezelf te verkopen. Om hedendaagse werkgevers te overtuigen moet je in een zeer positieve spin zitten zo positief dat je ziet dat je omgeving vrolijk meedraait. Is niet bepaald eenvoudig en wordt na elke afwijzing weer iets moeilijker tenzij je jezelf ertegen leert wapenen. Dat is ook niet bepaald eenvoudig als je eigenlijk niet weet wat je waard bent. En dan moet er nog geld zijn, je moet passend zijn en als je dit allemaal voor elkaar hebt, moet je zorgen dat je geen kleur trui aantrekt die je potentiëel werkgever niet ziet zitten (dan heb je kans dat hij je onbewust kritischer gaat bekijken).quote:Op zondag 16 januari 2011 21:24 schreef HeetBoven het volgende:
Nee, ze laten me lekker in spanning zitten. Vermoeden was dat ik het vandaag te horen zou krijgen, maar de dag is nog niet voorbij. Het is weer net alsof ik het verlossende middelbare school examen telefoontje af zit te wachten.quote:
Lol, ik heb hetzelfde gevoelquote:Op maandag 17 januari 2011 14:01 schreef Daboman het volgende:
[..]
Nee, ze laten me lekker in spanning zitten. Vermoeden was dat ik het vandaag te horen zou krijgen, maar de dag is nog niet voorbij. Het is weer net alsof ik het verlossende middelbare school examen telefoontje af zit te wachten.
En jij?
quote:Op maandag 17 januari 2011 14:46 schreef Daboman het volgende:
Nou, mijn verlossende telefoontje is binnen.
Contract aangeboden gekregen! Dus ik kan mijn koffers gaan pakken uit dit topic.
Jee!quote:Op maandag 17 januari 2011 14:46 schreef Daboman het volgende:
Nou, mijn verlossende telefoontje is binnen.
Contract aangeboden gekregen! Dus ik kan mijn koffers gaan pakken uit dit topic.
Dus dat...quote:Op zondag 16 januari 2011 21:50 schreef Blik het volgende:
[..]
Vriend van mij is ook al halfjaar aan het solliciteren. Probleem is dat veel bedrijven veelal kijken naar ervaring ipv persoonlijkheid
Ligt er aan waar je woontquote:Op zondag 16 januari 2011 21:24 schreef HeetBoven het volgende:
QFT !!quote:Op maandag 17 januari 2011 18:40 schreef goofy_goober het volgende:
Als ik naar vacatures van willekeurige bedrijven kijk dan willen ze het liefst iemand met 20 jaar ervaring, die tenminste 5 talen spreekt, die alle diploma's en cursussen heeft die er voor dat vakgebied te halen zijn en die voor een schijntje zich het zweet op de rug wil werken. Uiteraard op basis van een tijdelijk contract. Nederlandse werkgevers zijn diploma-geil.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 17-01-2011 19:24:48 ]
Hier sluit ik mij bij aan! In ieder geval liggen de startersfuncties (iig in mijn vakgebied) niet echt voor het oprapen, de meeste beginnen vanaf 2 jaar maar liever meer.quote:Op maandag 17 januari 2011 18:40 schreef goofy_goober het volgende:
Als ik naar vacatures van willekeurige bedrijven kijk dan willen ze het liefst iemand met 20 jaar ervaring, die tenminste 5 talen spreekt, die alle diploma's en cursussen heeft die er voor dat vakgebied te halen zijn en die voor een schijntje zich het zweet op de rug wil werken. Uiteraard op basis van een tijdelijk contract. Nederlandse werkgevers zijn diploma-geil.
Nope..ze zeiden ook wel, maandag, misschien dinsdag.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 00:50 schreef Daboman het volgende:
Bedankt, GotC & viking84. GotC, hebben ze jou nu nog steeds niets laten horen?
Wat vervelend.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 10:55 schreef GotC het volgende:
[..]
Nope..ze zeiden ook wel, maandag, misschien dinsdag.
Mja, weer een dag met m'n telefoon overal heen enzo.
Ik meld me bij deze aanquote:Op zondag 16 januari 2011 21:24 schreef HeetBoven het volgende:
Ja, dat is zo raarquote:Op dinsdag 18 januari 2011 12:10 schreef Daboman het volgende:
[..]
Wat vervelend.
Het UWV is trouwens ook een leuke. Ik moet gewoon van ze blijven solliciteren tot het moment dat mijn contract in gaat. Dat voelt zo gek, alsof ik werk aan een probleem dat al opgelost is. Alsof ik in 2 weken nog een tweede contract eruit weet te slepen. En een werkgever staat wel raar te kijken natuurlijk als je zegt dat je eigenlijk niet wil.
Uit nieuwsgierigheid, wat moet je dan doen op zo'n UWV bijeenkomst?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 12:21 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja, dat is zo raar. Bij de bijeenkomst van WIJ zat ook iemand die per 1 feb bij haar nieuwe werkgever start (bijeenkomst was 10 januari) en zij moest toch gewoon aan haar verplichtingen voldoen (dus solliciteren etc).
We kregen een paar filmpjes te zien waarin WIJ gepromoot werd en daarna kregen we te horen wat onze rechten en plichten waren. Ze hadden tot half 12 uitgetrokken (van 9 tot half 12), maar om kwart voor 10 stond ik alweer buitenquote:Op dinsdag 18 januari 2011 12:27 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Uit nieuwsgierigheid, wat moet je dan doen op zo'n UWV bijeenkomst?
Mja, ik heb ongeveer hetzelfde gehad voor de WW bijeenkomst. Wat uitleg over de ww, rechten, plichten, wat te doen als... (standaard: Bellen naar het uwvquote:Op dinsdag 18 januari 2011 12:32 schreef Viking84 het volgende:
[..]
We kregen een paar filmpjes te zien waarin WIJ gepromoot werd en daarna kregen we te horen wat onze rechten en plichten waren. Ze hadden tot half 12 uitgetrokken (van 9 tot half 12), maar om kwart voor 10 stond ik alweer buiten.
Dat is helemaal waar! Ik heb eerlijk gezegd in het verleden ook best positieve ervaringen gehad met het UWV en ik merk ook dat ze, zodra ze merken dat ze een gemotiveerd, hoogopgeleid persoon voor zich hebben, niet zo'n strenge houding aannemen als je op basis van die strenge teksten zou verwachtenquote:Op dinsdag 18 januari 2011 13:29 schreef Daboman het volgende:
Ik stond persoonlijk te kijken van het UWV. Ik was in oktober op de bonnefooi naar een door het UWV georganiseerde banenmarkt geweest. Daar was dus ook een UWV stand. De boodschap was duidelijk: blijf bij ons vandaan als het kan want het is kommer en kwel! Verder hoorde ik een verhaal van iemand die door zijn werkcoach de put is in gepraat. En verder heerst er natuurlijk een soort sociaal taboe op het UWV.
Uiteindelijk toch ingeschreven (laat je nou toch niet zo gekmaken!) en ik stond behoorlijk te kijken van de vriendelijkheid waarmee ik behandeld werd. Ik had zoiets van nou, als dit de hel is, dan wil ik best naar de hel. Verder blijken ze niet zo snel te bijten als ze doen vermoeden, die strenge teksten zijn meer bedoeld om figuren als gedetineerden en fraudeurs te laten zien wie er de baas is, want waarom zou je je als doorsnee Nederlander niet gewoon aan de regels houden? Wel drongen ze er op aan een keer langs te gaan bij een uzb en hier geloofde ik niet zo in. D.w.z. ik dacht niet dat het meer effect zou hebben dan een telefoontje. Maar ik moet het ze nageven: dit contract is het eindresultaat van de enige keer dat ik op de bonnefooi naar een uzb ben geweest voordat ik er ingeschreven stond.
@GotC: houd moed!Het is ook nog steeds geen nee.
Sowieso bellen. Mja, m'n vader zegt dat ik maar zelf moet bellen rond 4 uur oid. Heeft hij wel gelijk in..maarja.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 13:49 schreef Viking84 het volgende:
@ GotC: zouden ze sowieso bellen of alleen als je het geworden bent?
Hoeft niet per se hoorquote:Op dinsdag 18 januari 2011 15:02 schreef GotC het volgende:
[..]
Sowieso bellen. Mja, m'n vader zegt dat ik maar zelf moet bellen rond 4 uur oid. Heeft hij wel gelijk in..maarja.
@Daboman: Vind t lastig om nu nog moed te houden
M'n vader belde net met een niet-optimistisch-maar-wel-realistisch-gesprekje. Hij doet altijd de sollicitaties voor het bedrijf waar hij werkt, en hij zei al: Tsja, normaal bellen we gelijk het persoon dat we willen, arbeidsvoorwaardengesprek dezelfde dag/volgende dag. Als dat dan niks wordt, dan bellen we nog iemand anders. Dan pas de rest afbellen.
Heeft hij wel gelijk in hoor! Mja.
Idd, als ze niet bellen, dan wel zelf even bellen morgen, want het is niet netjes als ze zeggen dat ze zullen bellen en het vervolgens niet doen.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 15:10 schreef GotC het volgende:
Thanks mensen, voor het moed inspreken
Ik wacht t gewoon rustig af, morgen bel ik wel, als ze dan nog niet hebben gebeld.
Vind t ook niet netjes, maar kan me eigenlijk niet voorstellen dat ze niet bellen.. Oh well, we'll see!quote:Op dinsdag 18 januari 2011 15:14 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Idd, als ze niet bellen, dan wel zelf even bellen morgen, want het is niet netjes als ze zeggen dat ze zullen bellen en het vervolgens niet doen.
quote:Op dinsdag 18 januari 2011 15:11 schreef Daboman het volgende:
Nouja, bij mij waren ze ook een stuk later dan toen ik mijn 2e (eigenlijk 3e) uitnodiging kreeg. Heb mezelf wijsgemaakt dat ze het leukst tot het laatst bewaren en een contract aanbieden is natuurlijk vrij leuk. Lijkt me. En ik had ook zoiets van waarom zouden ze er zoveel moeite instoppen als ze me niet aannemen? Maarja, je weet het natuurlijk maar nooit uiteindelijk. Je weet het gewoon niet, dus je kunt geen ja of nee invullen.
Of nu al naartoe rijdenquote:Op dinsdag 18 januari 2011 15:16 schreef GotC het volgende:
[..]
Vind t ook niet netjes, maar kan me eigenlijk niet voorstellen dat ze niet bellen.. Oh well, we'll see!
[..]dat zou wel grappig zijn ja! Maar vind m'n vaders logica ook wel redelijk, dus who knows..
Ik weet wel, dat stel ze zouden nu bellen 'kom nu hierheen om 3e gesprek te doen' dat ik al in m'n auto zou zitten
Haha, ja zoiets heb ik ook wel s gehad. Lag ik nog te slapen (ik sta iets later op omdat ik in mijn vorige werk avonddiensten heb gedraaid en dus ook later naar bed ging). Belt het uitzendbureau: sorry, je bent het niet geworden. Maar er is nog een tweede functie die identiek is, maar dan op een andere afdeling. En de enige mogelijkheid is dat je daar over 2 uur gaat solliciteren.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 15:16 schreef GotC het volgende:
[..]
Vind t ook niet netjes, maar kan me eigenlijk niet voorstellen dat ze niet bellen.. Oh well, we'll see!
[..]dat zou wel grappig zijn ja! Maar vind m'n vaders logica ook wel redelijk, dus who knows..
Ik weet wel, dat stel ze zouden nu bellen 'kom nu hierheen om 3e gesprek te doen' dat ik al in m'n auto zou zitten
quote:Op dinsdag 18 januari 2011 15:26 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Of nu al naartoe rijden.
"Kom hierheen om het 3e gesprek te doen."
"Hihi, ik rijd al een uurtje rondjes op jullie parkeerplaats."
En toen ben ik het niet geworden en zei het uzb op typische gefrustreerde toon dat ze een "dame" hadden aangenomen die net even wat beter over kwam. Potverdikkie, wat een snoeperds daar.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 15:26 schreef Daboman het volgende:
[..]
Haha, ja zoiets heb ik ook wel s gehad. Lag ik nog te slapen (ik sta iets later op omdat ik in mijn vorige werk avonddiensten heb gedraaid en dus ook later naar bed ging). Belt het uitzendbureau: sorry, je bent het niet geworden. Maar er is nog een tweede functie die identiek is, maar dan op een andere afdeling. En de enige mogelijkheid is dat je daar over 2 uur gaat solliciteren.
Binnen no time stond ik daar in mijn pak omdat we uit de andere sollicitatie al geconcludeerd hadden dat ik in ieder geval wel passend was.
Tsja..als je de keuze hebt!quote:Op dinsdag 18 januari 2011 15:35 schreef Daboman het volgende:
[..]
En toen ben ik het niet geworden en zei het uzb op typische gefrustreerde toon dat ze een "dame" hadden aangenomen die net even wat beter over kwam. Potverdikkie, wat een snoeperds daar.
Waarom vraag je er geen geld voor? Begin een ondernemingquote:Op donderdag 13 januari 2011 18:19 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Als je graag feedback op je sollicitatiebrief wilt, dan mag je me wel even pm'en.
Pff, weet je wel hoeveel gezanik het starten van een eigen onderneming met zich meebrengt?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 15:48 schreef DRidder het volgende:
[..]
Waarom vraag je er geen geld voor? Begin een onderneming
Ik studeer ergens dit jaar af en zal er dan ook aan moeten geloven. Dan weet ik je te vinden..
Je kunt je brief als bijlage opnemen en die gegevens in de brief vermelden.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 16:17 schreef JL... het volgende:
Even een korte vraag:
Nagenoeg al mijn sollicitaties zijn per e-mail. Ik laat daarbij steeds bij het briefhoofd het adres van mezelf en dat van de ontvanger achterwege.
Deze gegevens dus:
Mijn naam
Mijn straat
Mijn postcode Mijn woonplaats
Naam bedrijf
Afdeling bedrijf
Straat bedrijf
Postcode bedrijf Woonplaats bedrijf
Is het toch raadzaam om ze te vermelden? Of kan het net zo goed achterwegen gelaten worden?
Ik zag wel eens her en der op internet dat het raar staat om zo je email te beginnen.
Ik vind het er professioneler uitzien om hem als bijlage mee te sturen en in e-mail te verwijzen naar de bijlage.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 16:20 schreef JL... het volgende:
Ja kijk weet je wat het is, ik stuur direct in de email de brief. Ik doe hem er niet nog eens bij als bijlage.
Zo zien ze namelijk direct mijn brief. Anders dienen ze hem weer op te slaan en kunnen ze hem dan pas lezen.
Ja zoietsquote:Op dinsdag 18 januari 2011 16:27 schreef JL... het volgende:
Hmm, dus meer zoiets als.
Geachte heer/mevrouw,
bij deze stuur ik u mijn sollicitatiebrief voor de functie van administratief medewerker als bijlage bij deze e-mail toe.
Met vriendelijke groeten,
J. Aap
Nou, dat ben ik niet helemaal met je eens. Ik heb een keer een brief geschreven naar een organisatie die me erg aansprak, zonder dat ik de nodige werkervaring had. Toen kreeg ik een persoonlijk bericht terug dat de vacature helaas al opgevuld was, maar dat ze mijn enthousiasme wel waardeerden en dat het gebrek aan relevante werkervaring met mijn houding geen probleem hoefde te zijn.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 16:31 schreef GotC het volgende:
Soms twijfel ik weleens of een brief wel nutvol is. Ze kijken uiteindelijk toch naar: Ervaring en scholing.
Booooooooooooooooring! Sta je er eigenlijk wel bij stil dat waarschijnlijk alle sollicitanten hun brief zo beginnen? Juist omdat je het niet moet hebben van je werkervaring, moet je zorgen dat je je van de rest kunt onderscheiden door middel van je sprankelende brief. En een goed begin is daarbij onontbeerlijk.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 16:40 schreef JL... het volgende:
Ik begin eigenlijk altijd zo:
Geachte heer Pieters,
deze middag vond ik de functie van boekhoudkundig medewerker voor Shell via de website Limburgvac. Graag reageer ik bij deze op de vacante functie.
Ik hoop voor je dat er niet andere sollicitanten bij komen zitten.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 16:40 schreef Viking84 het volgende:
Ik moet volgende week trouwens een analytische test afleggen bij een softwarebedrijf en als me dat lukt (en daar heb ik een hard hoofd in, al ga ik wel hard oefenen) heb ik daarna een sollicitatiegesprek en ga ik mogelijk diezelfde middag nog met een aanbod onder de arm naar huis.
Ik heb dus mijn twijfels of het wat gaat worden. De test is groot, er is veel tijdsdruk en ik zal vast ook gestresst zijn. Maar ik probeer het te zien als een goeie oefening. Je analytische vaardigheden trainen is sowieso nooit een slecht plan.
Ik schreef niet veel brieven, maar als ik ze schreef gebruikte ik vaak "graag wil ik via deze brief mijn enthousiasme voor de functie kenbaar maken en laten zien waarom ik geschikt ben voor de functie".quote:Op dinsdag 18 januari 2011 16:42 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Booooooooooooooooring! Sta je er eigenlijk wel bij stil dat waarschijnlijk alle sollicitanten hun brief zo beginnen? Juist omdat je het niet moet hebben van je werkervaring, moet je zorgen dat je je van de rest kunt onderscheiden door middel van je sprankelende brief. En een goed begin is daarbij onontbeerlijk.
Nee, ik kreeg sowiezo het gesprek.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 16:47 schreef Viking84 het volgende:
Ik ga ervan uit dat er meerdere sollicitanten zijn en dat we met z'n allen in een soort klaslokaaltje worden gepropt. Erger kan het niet worden. Ik zorg dat ik ergens ga zitten waar ik niet afgeleid word en ik doe mijn hoorapparaat uit
. Ik krijg alleen een gesprek als ik de test haal. Was dat bij jou niet zo?
Ligt misschien ook aan de branchequote:Op dinsdag 18 januari 2011 16:49 schreef Daboman het volgende:
[..]
Ik schreef niet veel brieven, maar als ik ze schreef gebruikte ik vaak "graag wil ik via deze brief mijn enthousiasme voor de functie kenbaar maken en laten zien waarom ik geschikt ben voor de functie".
Dus:
Geachte heer Pieters,
Deze middag vond ik de functie van boekhoudkundig medewerker voor Shell via de website Limburgvac. Graag wil ik via deze brief mijn enthousiasme voor de functie kenbaar maken en laten zien waarom ik geschikt ben.
Is misschien cliche, maar wekt volgens mij toch best aardig, ik kreeg vaker wel dan niet reacties.
"Beste meneer Pieters,quote:Op dinsdag 18 januari 2011 16:52 schreef Renesite het volgende:
"Beste meneer Pieters,
Omdat het werken voor een grote multinational mij altijd heeft geïnteresseerd was ik blij verrast de vacature van boekhoudkundig medewerker bij Shell op de website limburgvac tegen te komen. Bij dezen doe ik u mijn sollicitatie toekomen."
OMG win! Wanneer kunt u komen?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 16:52 schreef Renesite het volgende:
"Beste meneer Pieters,
Omdat het werken voor een grote multinational mij altijd heeft geïnteresseerd was ik blij verrast de vacature van boekhoudkundig medewerker bij Shell op de website limburgvac tegen te komen. Bij dezen doe ik u mijn sollicitatie toekomen."
En gevaarlijk. Of jij de werknemer bent die ze zoeken, bepalen ze zelf wel.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 16:57 schreef goofy_goober het volgende:
Beste toekomstige werkgever,
Zoek niet verder, want ik ben de werknemer waar u naar op zoek bent! 'Waarom?' Hoor ik u nu denken? Dat zal ik u vertellen:
etc.
Lekker brutaal.
"Ik ben altijd op zoek naar meer uitdaging, wil mijzelf blijven ontwikkelen en diverse takken van sport in de juridische branche ontdekken. Een grotere aansluiting bij mijn studie zoek ik, dit hoop ik te vinden bij uw XXXXXkantoor"quote:Op dinsdag 18 januari 2011 16:55 schreef Viking84 het volgende:
[..]
"Beste meneer Pieters,
"Die baan is mij op het lijf geschreven!," dacht ik, toen ik op X las dat u op zoek bent naar Y. Hopelijk bent u na het lezen van mijn brief dezelfde mening toegedaan."
En als het om mijn droombaan gaat, dan doe ik nog wel eens wat extra moeite. Ben nu aan het experimenteren met een brief waarin ik nog meer laat zien waarom het bedrijf mij in dienst moet willen hebben. Bovendien door te beginnen met een interessant vraagstuk en mijn visie daarop te geven.
Maar uiteindelijk moet een brief gewoon kloppen, van begin tot eind.
Ik vind dat nogal cliché. Ik denk dat iedereen die zin gebruikt. Zo spring je er niet uit.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 16:58 schreef Viking84 het volgende:
[..]
En gevaarlijk. Of jij de werknemer bent die ze zoeken, bepalen ze zelf wel.
Daarom zet ik ook bewust in mijn opening dat ik bij het lezen van de vacature zelf dacht dat die baan mij op het lijf geschreven is. Dan laat je de mogelijkheid open voor de potentiële werkgever om daar anders over te denken.
Die zin die jij doet is ook best cliché. Daarnaast zullen vrij veel mensen je er niet toe adviseren deze te gebruiken. Je slaat immers een modderfiguur wanneer blijkt dat je eigenlijk totaaaaal niet aansluit bij hun wensen. Je weet de eisen in de vacature, de verdere eisen niet - die heeft HRM/de manager in zijn of haar hoofd.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 17:03 schreef goofy_goober het volgende:
[..]
Ik vind dat nogal cliché. Ik denk dat iedereen die zin gebruikt. Zo spring je er niet uit.
Nee, niet iedereen gebruikt die zin.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 17:03 schreef goofy_goober het volgende:
[..]
Ik vind dat nogal cliché. Ik denk dat iedereen die zin gebruikt. Zo spring je er niet uit.
Is ook niet echt direct een sterke indruk. En hoe doe je dat dan bij open sollicitaties?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 16:29 schreef Viking84 het volgende:
Ik schrijf altijd eerst dat ik wil solliciteren naar de functie van X. En op de volgende regel schrijf ik dat ik mijn brief en CV heb toegevoegd als bijlage.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |