Vriend van mij is ook al halfjaar aan het solliciteren. Probleem is dat veel bedrijven veelal kijken naar ervaring ipv persoonlijkheidquote:Op zondag 16 januari 2011 21:24 schreef HeetBoven het volgende:
kan het me moeilijk voorstellen dat het zo lastig kan zijn een goede job te vinden voor jong talent. Als ik zie wat wij voor een sollicitanten hebben en hoe lastig het is mensen te vinden, dan vraag ik me soms af of ik wel voor het goede bedrijf werk. We hebben nu dan wel weer 2 nieuwe, maar vraag niet hoe lang dat geduurd heeft. Het lijkt wel of niemand zin heeft om er nog voor te gaan en dat terwijl de beloning en werksfeer toch echt niet onder de maat is.
Bij wat voor bedrijf werk jij dan? Dat speelt ook een rol hèquote:Op zondag 16 januari 2011 21:24 schreef HeetBoven het volgende:
kan het me moeilijk voorstellen dat het zo lastig kan zijn een goede job te vinden voor jong talent. Als ik zie wat wij voor een sollicitanten hebben en hoe lastig het is mensen te vinden, dan vraag ik me soms af of ik wel voor het goede bedrijf werk. We hebben nu dan wel weer 2 nieuwe, maar vraag niet hoe lang dat geduurd heeft. Het lijkt wel of niemand zin heeft om er nog voor te gaan en dat terwijl de beloning en werksfeer toch echt niet onder de maat is.
in ieder geval een bedrijf dat niet handelt in uien of rookworsten waar subsidie bij moet ;-)quote:Op zondag 16 januari 2011 21:53 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Bij wat voor bedrijf werk jij dan? Dat speelt ook een rol hè.
Als je starter bent heb je nog wel erg weinig gedaan, dat maakt het lastiger om jezelf te verkopen. Om hedendaagse werkgevers te overtuigen moet je in een zeer positieve spin zitten zo positief dat je ziet dat je omgeving vrolijk meedraait. Is niet bepaald eenvoudig en wordt na elke afwijzing weer iets moeilijker tenzij je jezelf ertegen leert wapenen. Dat is ook niet bepaald eenvoudig als je eigenlijk niet weet wat je waard bent. En dan moet er nog geld zijn, je moet passend zijn en als je dit allemaal voor elkaar hebt, moet je zorgen dat je geen kleur trui aantrekt die je potentiëel werkgever niet ziet zitten (dan heb je kans dat hij je onbewust kritischer gaat bekijken).quote:Op zondag 16 januari 2011 21:24 schreef HeetBoven het volgende:
Nee, ze laten me lekker in spanning zitten. Vermoeden was dat ik het vandaag te horen zou krijgen, maar de dag is nog niet voorbij. Het is weer net alsof ik het verlossende middelbare school examen telefoontje af zit te wachten.quote:
Lol, ik heb hetzelfde gevoelquote:Op maandag 17 januari 2011 14:01 schreef Daboman het volgende:
[..]
Nee, ze laten me lekker in spanning zitten. Vermoeden was dat ik het vandaag te horen zou krijgen, maar de dag is nog niet voorbij. Het is weer net alsof ik het verlossende middelbare school examen telefoontje af zit te wachten.
En jij?
quote:Op maandag 17 januari 2011 14:46 schreef Daboman het volgende:
Nou, mijn verlossende telefoontje is binnen.
Contract aangeboden gekregen! Dus ik kan mijn koffers gaan pakken uit dit topic.
Jee!quote:Op maandag 17 januari 2011 14:46 schreef Daboman het volgende:
Nou, mijn verlossende telefoontje is binnen.
Contract aangeboden gekregen! Dus ik kan mijn koffers gaan pakken uit dit topic.
Dus dat...quote:Op zondag 16 januari 2011 21:50 schreef Blik het volgende:
[..]
Vriend van mij is ook al halfjaar aan het solliciteren. Probleem is dat veel bedrijven veelal kijken naar ervaring ipv persoonlijkheid
Ligt er aan waar je woontquote:Op zondag 16 januari 2011 21:24 schreef HeetBoven het volgende:
QFT !!quote:Op maandag 17 januari 2011 18:40 schreef goofy_goober het volgende:
Als ik naar vacatures van willekeurige bedrijven kijk dan willen ze het liefst iemand met 20 jaar ervaring, die tenminste 5 talen spreekt, die alle diploma's en cursussen heeft die er voor dat vakgebied te halen zijn en die voor een schijntje zich het zweet op de rug wil werken. Uiteraard op basis van een tijdelijk contract. Nederlandse werkgevers zijn diploma-geil.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 17-01-2011 19:24:48 ]
Hier sluit ik mij bij aan! In ieder geval liggen de startersfuncties (iig in mijn vakgebied) niet echt voor het oprapen, de meeste beginnen vanaf 2 jaar maar liever meer.quote:Op maandag 17 januari 2011 18:40 schreef goofy_goober het volgende:
Als ik naar vacatures van willekeurige bedrijven kijk dan willen ze het liefst iemand met 20 jaar ervaring, die tenminste 5 talen spreekt, die alle diploma's en cursussen heeft die er voor dat vakgebied te halen zijn en die voor een schijntje zich het zweet op de rug wil werken. Uiteraard op basis van een tijdelijk contract. Nederlandse werkgevers zijn diploma-geil.
Nope..ze zeiden ook wel, maandag, misschien dinsdag.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 00:50 schreef Daboman het volgende:
Bedankt, GotC & viking84. GotC, hebben ze jou nu nog steeds niets laten horen?
Wat vervelend.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 10:55 schreef GotC het volgende:
[..]
Nope..ze zeiden ook wel, maandag, misschien dinsdag.
Mja, weer een dag met m'n telefoon overal heen enzo.
Ik meld me bij deze aanquote:Op zondag 16 januari 2011 21:24 schreef HeetBoven het volgende:
Ja, dat is zo raarquote:Op dinsdag 18 januari 2011 12:10 schreef Daboman het volgende:
[..]
Wat vervelend.
Het UWV is trouwens ook een leuke. Ik moet gewoon van ze blijven solliciteren tot het moment dat mijn contract in gaat. Dat voelt zo gek, alsof ik werk aan een probleem dat al opgelost is. Alsof ik in 2 weken nog een tweede contract eruit weet te slepen. En een werkgever staat wel raar te kijken natuurlijk als je zegt dat je eigenlijk niet wil.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |