Het rechtse spoor.quote:Op maandag 3 januari 2011 18:42 schreef du_ke het volgende:
[..]
Neuh want dat weet de aarde van nature heel aardig op te nemen. Het gaat niet om geweldig grote hoeveelheden en daarnaast heeft dat as ook nog bepaalde effecten. Je zit gewoon op het verkeerde spoor in deze.
Ik vind de conclusie 'vulkaanuitbarstingen zoals in de laatste millennia voegen ongeveer 1% van de tegenwoordige jaarlijkse menselijke co2 uitstoot toe per jaar. Eens in de paar miljoen jaar doet de natuur iets waardoor het in 1 jaar evenveel uit balans raakt als wat de mens nu aan het doen is.' wel goed. Nu maar weer wachten tot een ander weer met een ander onderwerp komt.quote:Op maandag 3 januari 2011 18:41 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tja is die komst over 10.000 jaar of over een miljoen jaar? Volgens mij schiet je met jouw manier van redeneren ieder doel voorbij.
Nee het 'bord voor de kopspoor'quote:
quote:Op maandag 3 januari 2011 18:44 schreef Zith het volgende:
[..]
Ik vind de conclusie 'vulkaanuitbarstingen zoals in de laatste millennia voegen ongeveer 1% van de tegenwoordige jaarlijkse menselijke co2 uitstoot toe per jaar, maar eens in de paar miljoen jaar doet de natuur iets waardoor het uit zichzelf uit balans raakt.' wel goed. Nu maar weer wachten tot een ander weer met een ander onderwerp komt.
Natuurlijk leveren we welvaart in, omdat fossiele brandstoffen goedkoper zijn dan de milieuvriendelijke alternatieven. Pas als de olieprijs in verhouding staat tot de duurzame energie prijzen, maken we een overstap.quote:Op maandag 3 januari 2011 18:16 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Waarbij het dan maar de vraag is of we echt subtiantieel welvaart moeten inleveren als we overstappen naar duurzame energie?
We zijn op dit moment ook al welvaart aan het inleveren omdat de opkomende economieen ook stukken van onze welvaart af snoepen. Ik zie het positief in en als we als westerse wereld naar een duurzame energie voorziening zijn overgestapt gaan de opkomende economieen ook vanzelf wel mee in die stroming.
De voornaamste reden dat we nog niet naar duurzame energie overstappen is omdat de energie intensieve sectoren een flinke duit in de beleidsvorming uitmaken. We noemen maar even de CO2 vijstelling voor kolencentrales, en het ontbreken van accijnsen voor kerosine.
Verder hoort in de welvaarts berekening in mijn optiek ook gekeken te worden na de generaties na ons, en het zou natuurlijk te bizar voor woroden zijn als de toekomstige generaties opeens een heel grote terugval in welvaart gaan krijgen omdat de huidige generatie anders een kleine terugval in welvaart gehad zou hebben.
Maar MLG kan ons dan vast wel voor rekenen hoeveel we terug zouden vallen in welvaart als we NU naar een duurzame energie voorziening zouden gaan overstappen.
Gedraag is eens wat volwassener, met je links en je rechts.quote:
quote:Op maandag 3 januari 2011 18:40 schreef betyar het volgende:
[..]
Het is de schuld van links!!Het mooie aan die reactie is dat je hem overal tegen kunt komen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zaterdag 22 januari 2011 19:19 schreef voice-over het volgende:
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
2012 aldus wetenschappers.quote:Op maandag 3 januari 2011 18:41 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tja is die komst over 10.000 jaar of over een miljoen jaar? Volgens mij schiet je met jouw manier van redeneren ieder doel voorbij.
Of we zorgen dat we daar vooraan gaan zodat wij de technieken in huis hebben en daar extra van profiteren als de olie echt schaars wordt. Je merkte in Amerika bijvoorbeeld al dat de autoindustrie daar heel slecht was ingespeeld op structureel hogere benzineprijzen en daarmee een lagere vraag naar dikke wagens. Daar heeft de industrie in andere landen flink van geprofiteerd...quote:Op maandag 3 januari 2011 18:48 schreef mlg het volgende:
[..]
Natuurlijk leveren we welvaart in, omdat fossiele brandstoffen goedkoper zijn dan de milieuvriendelijke alternatieven. Pas als de olieprijs in verhouding staat tot de duurzame energie prijzen, maken we een overstap.
Aha dan komen de supervulkanen? Wel bijzonder aangezien ze voor wat betreft gewone vulkanen dat nog niet eens zo precies kunnen voorspellenquote:
Dat ben ik het dan weer wel met je eens, tenminste, als je de welvaart niet tegenover tijd discount, misschien is de totale waarde van het nu overstappen (dus inclusief alle komende generaties) beter dan wachten, maar die kan ik je ook niet gelijk beantwoordenquote:Op maandag 3 januari 2011 18:48 schreef mlg het volgende:
[..]
Natuurlijk leveren we welvaart in, omdat fossiele brandstoffen goedkoper zijn dan de milieuvriendelijke alternatieven. Pas als de olieprijs in verhouding staat tot de duurzame energie prijzen, maken we een overstap.
Klimaatverandering, luchtverontreiniging en afvalverwerking kost ons ook geld. Deze worden nooit meegerekend door onze economen, maar de kosten zijn er wel. Daarom is overstappen op een duurzame levenswijze niet eens zo duur.quote:Op maandag 3 januari 2011 18:48 schreef mlg het volgende:
[..]
Waarschijnlijk een dronken wetenschapper geweest die dit voorspelde.quote:Op maandag 3 januari 2011 18:53 schreef du_ke het volgende:
[..]
Aha dan komen de supervulkanen? Wel bijzonder aangezien ze voor wat betreft gewone vulkanen dat nog niet eens zo precies kunnen voorspellen.
Nee Du_ke. Wat gebeurt er? Wij openen fabrieken in het buitenland, laten mensen uit die landen werken en de welvaart globaliseert. Er zullen misschien wat meer belasting centen naar de staat stromen, maar de belasting betaler heeft daar weinig voordeel aan en zal te laag zijn om de belastingen te verlagen.quote:Op maandag 3 januari 2011 18:52 schreef du_ke het volgende:
[..]
Of we zorgen dat we daar vooraan gaan zodat wij de technieken in huis hebben en daar extra van profiteren als de olie echt schaars wordt. Je merkte in Amerika bijvoorbeeld al dat de autoindustrie daar heel slecht was ingespeeld op structureel hogere benzineprijzen en daarmee een lagere vraag naar dikke wagens. Daar heeft de industrie in andere landen flink van geprofiteerd...
Het is geen simpel of-of dingetje.
Deze laatste twee kunnen ook deelnemen aan de welvaart. Er komt tenslotte toch nieuwe werkgelegenheid, en de vraag naar geld neemt toe, waardoor de euro meer waard wordt, en wij meer kunnen kopen met een euro.quote:Op maandag 3 januari 2011 18:53 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Klimaatverandering, luchtverontreiniging en afvalverwerking kost ons ook geld. Deze worden nooit meegerekend door onze economen, maar de kosten zijn er wel. Daarom is overstappen op een duurzame levenswijze niet eens zo duur.
De Duitse export ging ook even goed, doordat audi en vw veel vraag vanuit China kregen, maar Audi opent ook een fabriek in China, waardoor de export in Duitsland weer zal tegenvallen. Zo gaat de economie.quote:Op maandag 3 januari 2011 18:52 schreef du_ke het volgende:
[..]
Of we zorgen dat we daar vooraan gaan zodat wij de technieken in huis hebben en daar extra van profiteren als de olie echt schaars wordt. Je merkte in Amerika bijvoorbeeld al dat de autoindustrie daar heel slecht was ingespeeld op structureel hogere benzineprijzen en daarmee een lagere vraag naar dikke wagens. Daar heeft de industrie in andere landen flink van geprofiteerd...
Het is geen simpel of-of dingetje.
Uiteraard, echter de ervaring op fok leert, a t/m z, 0 t/m 9 de bron is niet goed, klopt niet, onjuist of deugt nietquote:Op maandag 3 januari 2011 23:59 schreef Beathoven het volgende:
ik zie hier in mijn koffiedik dat het niet zo is. Kortom.. heb je de bronnen?
Dat zie ik.quote:Op maandag 3 januari 2011 23:59 schreef mlg het volgende:
En wat is de conclusie fok? Ik mis de boodschap.
Dat gebeurt al: steeds meer warmterecords en steeds minder kouderecords.quote:bezie de zowel koude- als hitte records
dat ook, echter de laatste jaren steeds vaker sneeuw en ijs waar dat in geen eeuwen viel.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 02:17 schreef DarkSkywise het volgende:
Dat gebeurt al: steeds meer warmterecords en steeds minder kouderecords.
http://www.skepticalscience.com/translation.php?a=35&l=15
Opwarming > meer verdamping > meer sneeuw op plaatsen waar het kan vriezen, ook al vriest het daar plaatselijk al "eeuwen" niet meer.quote:echter de laatste jaren steeds vaker sneeuw en ijs
Ik zie toch, dat is mijn opvatting, dat de aarde flink aan het zweten is geslagen.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 13:51 schreef cynicus het volgende:
Dus je zou in een opwarmende wereld meer neerslag (en dus ook sneeuw) verwachten.
Zie bijv. http://www.skepticalscien(...)-global-warming.html
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |