"Kijk mij eens jaloers zijn op een gare hok van 500 euroquote:Op zaterdag 1 januari 2011 17:40 schreef Sakura het volgende:
"Kijk mij eens een snelle pooierbak hebben" topic
lijkt me sterk dat ze een overdrive inbouwen voor snelheden boven de 220. hoevaak rijd tiemand zo hard en zo lang dat hete cht nuttig is?quote:Op zaterdag 1 januari 2011 17:34 schreef Turquaz52 het volgende:
Ik heb nu dus een M50B25 swap gedaan, dat is nu wel duidelijk en ik heb een automaatbak wat er aan gekoppeld was met aanschaf..
Gisteren reed ik op de snelweg richting Eindhoven en ik reed zo gemiddeld 200/220.. En ik trok hem met 4 man aan boord door naar de 240 toe en ik zag mijn toerenteller de rood in tegen de 6600RPM en ik dacht dat ik mijn topsnelheid bereikt had.. Niet dus.. Hij schakelde OP! Met 240 @ 6600RPM??!! Nadat ie opgeschakeld had draaide hij op 4500-5000RPM..
Heb ik nou een stiekeme 6e gang ofzo? Of een overdrive functie? Want ik reed 22L op 100km @ 240 met 6600RPM en daarna met 12L of 16L op 100KM...
Ik snap het niet meer..??!!
Kan iemand mij wat meer info geven en niet de moraalridder uithangen van dit en dat.. ik draai voor de evt. consequenties op, niet jij...
xTurq
Jaa okee.. maare dat verklaart toch niet dat ie dan opschakeld..??quote:Op zaterdag 1 januari 2011 18:13 schreef rycemasta het volgende:
Ik vermoed dat een diff van een handgeschakelde E36 een langere final drive heeft, verder geen flauw idee hoe het zit met de ratios van je versnellingsbak.
Met mijn E34 535iA en E39 523i haalde ik ook de 120 in zijn 2.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 18:28 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Jaa okee.. maare dat verklaart toch niet dat ie dan opschakeld..??
Ik haal 120 in de 2 in de sportstand met kickdown.. zegt dat wat?
ehmm.. hier 2 oldscool oude filmpjes van net na de ombouw (let niet op de toerenteller):
Hij trok nog eventjes door richting 245, maar ik ging al gauw op de remmen want het zicht werd te weinig. (Er dook ineens mist op).quote:Op maandag 3 januari 2011 17:00 schreef madco het volgende:
Misschien is je kilometer teller net zo goed afgesteld als je toerentellen op dat laatste filmpje
Maar het zou logisch zijn als hij idd al de hele tijd in zijn 4 zou hebben gestaan, terwijl jij dacht dat hij al in zijn 5 stond.
En wat deed de auto toen hij overschakelde bij de 240? trok hij nog gewoon door? of viel puur het toerental terug en hield hij de snelheid vast?
Nee precies, 6 bak is na mijn weten alleen SMG geleverd toch..?quote:Op zaterdag 1 januari 2011 21:42 schreef YoshiBignose het volgende:
Nou, het verklaart in ieder geval wel je hoge verbruik. Je reed dus 120 in z'n 4 altijder bestaat in ieder geval (voor zover ik weet) geen 6-bak voor die dingen.
Mijne klapt alleen @ de 2e gang van de 2 na de 3.. Voor de rest functioneert ze perfect..?quote:Op zaterdag 1 januari 2011 22:45 schreef Gokhan03 het volgende:
Hoor ik daar een stervende automatenbak bij je 2e filmpje?
Bij mij gaf hij een klap als ik een kickdown deed:
Anders zou ik nu al beginnen met zoeken voor een nieuwe.
Misschien moet jij je es terug naar school en leren lezen dombo..quote:Op maandag 3 januari 2011 17:21 schreef Palomar het volgende:
Heb je wel eens op een GPS je snelheid gecontroleerd? Vind het allemaal een beetje onbetrouwbaar. Een BMW 318'tje die gemakkelijk 240 haalt, een toerenteller die ver voorbij het rood gaat zonder dat de motor het geluid er naar maakt. En dat zelf allemaal in elkaar gezet...
Dit lijkt mij ook het meest logisch ja, weet niet of je de kickdown nog uberhaupt voelt of d'r nog in hebt zitten aangezien je d'r zelf aan geknutseld hebt?quote:Op maandag 3 januari 2011 17:57 schreef FransDeens het volgende:
Ik denk dat de bak op de kickdown heeft teruggeschakeld toen je volgas gaf rond de 195km/u (op de teller 220), dus je trok in de 4 naar de 215 (240 op teller) en toen schakelde de bak naar 5.
De helft van je V6 kapte ermee?quote:Op zaterdag 1 januari 2011 17:49 schreef Turquaz52 het volgende:
Ik ben langer hier een lid en ik weet wel het een en ander wat ik zeg
EN ik zeg je serieus hoe onlogisch het ook klinkt: Ik reed vol gas met de kickdown knop ingedrukt zwaar de rode zone in met 240 @ 6600 of 6700RPM, en hij schakelde serieus op en de toerental daalde naar 4500/5000RPM..
Ik geloofde het zelf niet, ik was in shock.. Ik dacht van huh..??ken toch niet??? Ik wachtte serieus af totdat ie de begrenzer in liep (6900/7000RPM) maar nee hij tikte het net wel of net niet aan en schakelde op! ik voelde het en ik zag het op mijn toerenteller..
Hahaha, ik kom hier even op pikken staan. Het is toch een lange piemel verhaal?quote:Op maandag 3 januari 2011 18:45 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Het is een 6-in-lijn geen V6 achterlijke gladiool.
En hoe je dat voelt..quote:Op maandag 3 januari 2011 18:34 schreef willemwaus het volgende:
[..]
Dit lijkt mij ook het meest logisch ja, weet niet of je de kickdown nog uberhaupt voelt of d'r nog in hebt zitten aangezien je d'r zelf aan geknutseld hebt?
Hij schakelt wel vaker 2x terug, soms 3x.. als ik 80 rij bijv. in de 5 (na mijn mening) en trap dan vol de gaspedaal in, dan schakelt ie terug na de 2..quote:Op maandag 3 januari 2011 18:42 schreef madco het volgende:
Probeer zoiets:[ afbeelding ]
Op de kop te tikken voor een paar centen en kijk nog eens wat hij doet. misschien hij van zijn 5 naar zijn 3 terug schakelt als je de kick-down intrapt (wat mij wel logisch lijkt dat hij 2 versnellingen terug gaat)
Maar dat voelt waarschijnlijk gewoon als 1x terug schakelen
Thanks Yoshiquote:Op maandag 3 januari 2011 18:45 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Het is een 6-in-lijn geen V6 achterlijke gladiool.
Jou ogen zijn ook verneukt, even verneukt als de domme posts wat jij hier dumpt..quote:Op maandag 3 januari 2011 18:53 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Hahaha, ik kom hier even op pikken staan. Het is toch een lange piemel verhaal?
Serieus?> Kickdown naar de 3 en dan opschakelen naar 4 en dan 5. Of je hebt gewoon je toerenteller en snelheidsmeter verneukt zoals je in de film ziet.
quote:Op maandag 3 januari 2011 17:59 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Misschien moet jij je es terug naar school en leren lezen dombo..![]()
IK HEB EEN 318I MET EEN 525i MOTOR, EEN 2.5 24v 6 cilinder!!!!!!!!!!!!!!
Zo. Duidelijk?![]()
En begrijpend lezen niet jouw sterkste punt zeker?quote:Op maandag 3 januari 2011 19:49 schreef Palomar het volgende:
[..]
Communicatie is niet jouw sterkste punt.
Doe is normaal man. Houd ff lekker je grote bek.quote:Op maandag 3 januari 2011 19:26 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Jou ogen zijn ook verneukt, even verneukt als de domme posts wat jij hier dumpt..
LEER LEZEN!!! IK HEB NU EEN 320i Teller, dus mijn teller komt WEL overeen..
je bemoeien met dingen die je niet aangaan is zeker jouw sterke punt?quote:Op maandag 3 januari 2011 20:38 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
En begrijpend lezen niet jouw sterkste punt zeker?
Buttkissing is zijn sterkste punt.quote:Op maandag 3 januari 2011 22:07 schreef Palomar het volgende:
[..]
je bemoeien met dingen die je niet aangaan is zeker jouw sterke punt?
Het maken van een schatting van de piemel adv de geposte filmpjes.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 13:32 schreef Barcaconia het volgende:
wat is er dan nog leuk aan dit topic?
Ik ben aziaat/europees geen negroide.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 13:38 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Het maken van een schatting van de piemel adv de geposte filmpjes.
Ik zeg een dikke 30cm.
Een 320 teller in een 318 met een 325 motor/bak lijkt me inderdaad een heel betrouwbare snelheidsindicator.quote:Op maandag 3 januari 2011 19:26 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Jou ogen zijn ook verneukt, even verneukt als de domme posts wat jij hier dumpt..
LEER LEZEN!!! IK HEB NU EEN 320i Teller, dus mijn teller komt WEL overeen..
320i teller en 325i zijn identiek, toerenteller trouwens ook. Hmmm nu ik er trouwens over nadenk, de 318is van m'n broertje loopt ook gewoon tot de 260 km/u of hebben alle E36's dat? M'n 316i had niet eens een tellerquote:Op dinsdag 4 januari 2011 22:53 schreef MaartenGrendel het volgende:
[..]
Een 320 teller in een 318 met een 325 motor/bak lijkt me inderdaad een heel betrouwbare snelheidsindicator.
Oja en wat voor velgen/banden zitten eronder?
Ik ben ook wel benieuwd naar GPS data.
Verder een leuk knutselproject.
Factory Steelies..quote:Op dinsdag 4 januari 2011 22:53 schreef MaartenGrendel het volgende:
[..]
Een 320 teller in een 318 met een 325 motor/bak lijkt me inderdaad een heel betrouwbare snelheidsindicator.
Oja en wat voor velgen/banden zitten eronder?
Ik ben ook wel benieuwd naar GPS data.
Verder een leuk knutselproject.
Goed onderbouwde mening; en als de weg nou leeg was ??quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:36 schreef Dawnbreaker het volgende:
als je met zo'n snelheden op Nederlandse snelwegen rijdt ben je een auto en/of rijbewijs niet waard
is geen mening, is een wet, ook als de weg leeg is mag je op een Nederlandse snelweg niet harder dan 120kmpu.quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:38 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Goed onderbouwde mening; en als de weg nou leeg was ??
quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:40 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
is geen mening, is een wet, ook als de weg leeg is mag je op een Nederlandse snelweg niet harder dan 120kmpu.
moraalridderquote:
Open er een topic over in KLB en flikker hier dan even op ok?quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:09 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
moraalridderje kunt 200+ kmpu rijden niet goedpraten, kunt je zoveel trieste plaatjes posten als je wilt...
Nej.quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:13 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Open er een topic over in KLB en flikker hier dan even op ok?
Jij wordt vast gepest.quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:19 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
Nej.
Maar ik moet natuurlijk onthouden dat het reuze cool is om zo hard te rijden in een zelfgemaakte zeepkist...
ja vast, wat een trieste figuren hier zeg, duidelijk pubertjes die net hun rijbewijs hebben, anders snap ik het echt niet. Ik vind het echt onverantwoord om zo hard te rijden, je moet eens stilstaan bij de gevolgen dat dat kan hebben. Voor de bestuurder is het jammer maar eigen schuld, maar eerder voor je inzittende of andere weggebruikers. Ik heb de gevolgen van te hard rijden gezien, en dan vindt je het echt niet stoer om 230 te gaan rijden.quote:
quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:13 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Open er een topic over in KLB en flikker hier dan even op ok?
Heb een troost, heb 250 aangetikt.. Venlo-Eindhoven was binnen 2 tellen bereikt..quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:49 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
ja vast, wat een trieste figuren hier zeg, duidelijk pubertjes die net hun rijbewijs hebben, anders snap ik het echt niet. Ik vind het echt onverantwoord om zo hard te rijden, je moet eens stilstaan bij de gevolgen dat dat kan hebben. Voor de bestuurder is het jammer maar eigen schuld, maar eerder voor je inzittende of andere weggebruikers. Ik heb de gevolgen van te hard rijden gezien, en dan vindt je het echt niet stoer om 230 te gaan rijden.
Godzijdank.. ZIet er een heeel stuk beter uit zo..quote:Op woensdag 5 januari 2011 21:48 schreef MC-Shithead het volgende:
En toen vloog je sideskirt eraf op 240 km/u
Loopt je BMW atm goed en heb je al je uitlaat gefixt ipv. die rechte pijp of maakt ie nog steeds erg veel herrie?quote:Op donderdag 6 januari 2011 13:16 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Godzijdank.. ZIet er een heeel stuk beter uit zo..
Ik heb nogsteeds 2 rechte buizen onder me 6 pitter ja, ik heb de gat wel gedicht wat na elke drempel ontstaan is.. zo'n 2x2,5cm, is nu ook lekker verstevigd met 2 laagjes 10x10cm plaatjes om het een slijtage marge te geven, zo kan ik steeds met me uitlaat er overheen schuren zonder dat mijn uitlaat weer open gaat..quote:Op donderdag 6 januari 2011 14:07 schreef MC-Shithead het volgende:
[..]
Loopt je BMW atm goed en heb je al je uitlaat gefixt ipv. die rechte pijp of maakt ie nog steeds erg veel herrie?![]()
Je hebt nog een gelukje dat je een 6 cilinder hebt, compleet rechte pijp op een 4 cilinder komt wannabe overTenzij je een BMW S14 motor hebt
![]()
Ben al een tijdje niet meer voorbij je deur geweest dus heb je BMW al een flinke tijd niet meer gezien
Mwa, ik was gek op jappen, eerlijk waar.quote:Op donderdag 6 januari 2011 20:19 schreef TeringHenkie het volgende:
D'r worden hier toch wel veel stereotypes bevestigd wat betreft bevolkingsgroepen van Ottomaanse afkomst die hun hele leven om een Duits automerk heen inrichten
Komt dat eigenlijk door de apk zo?quote:Op donderdag 6 januari 2011 20:56 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ik heb nogsteeds 2 rechte buizen onder me 6 pitter ja, ik heb de gat wel gedicht wat na elke drempel ontstaan is.. zo'n 2x2,5cm, is nu ook lekker verstevigd met 2 laagjes 10x10cm plaatjes om het een slijtage marge te geven, zo kan ik steeds met me uitlaat er overheen schuren zonder dat mijn uitlaat weer open gaat..
En ik heb een 325i einddemper als je het niet vergeten bent he..
Mijn uitlaatlijn:
[ afbeelding ]
Dat is mijn plaatje vriend.quote:
Nou jongens....... de minister van Justitie voor over een jaar of 20 is nu ook op Fok!quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:49 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
ja vast, wat een trieste figuren hier zeg, duidelijk pubertjes die net hun rijbewijs hebben, anders snap ik het echt niet. Ik vind het echt onverantwoord om zo hard te rijden, je moet eens stilstaan bij de gevolgen dat dat kan hebben. Voor de bestuurder is het jammer maar eigen schuld, maar eerder voor je inzittende of andere weggebruikers. Ik heb de gevolgen van te hard rijden gezien, en dan vindt je het echt niet stoer om 230 te gaan rijden.
Nou nou, het is me toch wat hequote:
Tsja, dat doet ie. Toen ik de mijne een keer aan het vlammen was schakelde hij ook vrolijk in en uit de interlock bij 210.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 19:43 schreef Turquaz52 het volgende:
klopt en dat merk ik ook, ik draai dan best lage toeren..
Maare dat ie met 240/245 ineens opschakeld..??
waarom niet? Mijn diesel (stock) kon ook dik 200 in de vier, met nog iets van 4000 toeren.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 20:15 schreef Turquaz52 het volgende:
Daar ging ik ook al van uit dan, 245 in de 4...?
Waren meestal 6 traps zeker?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 20:22 schreef Fer het volgende:
Meeste auto;s die ik reed haalden bijna hun top in de een-na-hoogste versnelling.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |