abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90711133
Vorig deel: De kunst van het loslaten van je ex # 139

De 5 fasen van liefdesverdriet
Iedereen krijgt er wel een keer mee te maken. Misschien maar één keer, misschien wat vaker. De één verwerkt het anders dan de ander, maar we weten allemaal dat het niet leuk is: liefdesverdriet!

Ineens alleen
Samen zijn jullie erachter gekomen dat jullie niet zon fantastisch koppel zijn als jullie dachten. Als er een einde komt aan je relatie is dit erg vervelend. Degene met wie je altijd alles deelde is ineens weg. Je bent je beste maatje kwijt. Bij veel mensen resulteert dit besef in liefdesverdriet.

In eerste instantie zal je denken en voornamelijk hopen dat het allemaal wel goed komt. Jullie waren toch zon fantastisch koppel? De ontkenningsfase is de eerste fase die liefdeverdriet kent. Je bent er bijna helemaal zeker van dat jullie in de toekomst toch weer samen komen.

Uit je dak gaan
Na een tijdje ga je inzien dat jullie toch niet samen komen. Je komt dan in de fase waarin je erg boos kan worden. Bij mannen gaat dit ook vaak gepaard met veel agressie. In deze fase worden de meeste mensen ook erg losbollig, gaan veel stappen en sjansen met anderen. Voornamelijk om het zelfvertrouwen op te krikken.

Tot inkeer komen
Na dit gedrag kom je snel weer tot jezelf. Zoveel zelfvertrouwen geven die one night stands je echt niet, als je erachter komt dat het toch allemaal maar voor één nachtje is. Je gaat je eenzaam voelen. Je krijgt het gevoel alsof niemand je meer wil, je voelt je lelijk en alleen. Waarschijnlijk zal je zelfs gaan denken dat je voor altijd een hopeloze single blijft!

Achter de wolken schijnt de zon!
Gelukkig ga je langzamerhand realistisch worden. Dit is de vierde fase van je liefdesverdriet. Je gaat merken dat je leven echt niet alleen maar draait om de liefde. Je gaat je oude liefde loslaten en je eigen leven leven. Natuurlijk heb je het nog af en toe moeilijk, maar het komt allemaal wel goed. Veel vrouwen gaan in deze fase zichzelf helemaal opknappen. Ze nemen een nieuw verfje in hun haren, gaan flink shoppen met vriendinnen en besteden veel aandacht aan hun uiterlijk. Mannen gaan veel met vrienden ondernemen en leuke dingen doen.

Jezelf en de situatie accepteren
In de laatste fase ga je accepteren dat je liefde met je ex-lover echt helemaal over is. Je gaat inzien dat een leven als single helemaal niet zo slecht is. Het heeft natuurlijk ook zo zijn voordelen. Geen vieze haren in het doucheputje, geen gore sokken, lekker stappen en sjansen met mooie andere mensen, noem maar op!

Natuurlijk verwerkt iedereen op zijn eigen manier zijn liefdesverdriet. Soms doorloop je alle fasen en soms maar een paar en sla je er eentje over. In ieder geval weten we één ding zeker: Het komt allemaal goed!

GELUKKIG 2011 IEDEREEN! En succes in de liefde ;)
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_90711204
:W

om nog even terug te komen op cadeaus enzo van haar... Heb best veel in mjn huis wat ik van haar gekregen heb. Dat besefte ik pas nadat het uit was. Kaarslichten, kleding en andere cadeaus.. Dei doen me niet veel meer, zitten fijne herinneringen aan :) Foto's en brieven heb ik bij elkaar gestopt en in de kast gelegd.

Meest frappante wat me aan haar doet herinneren en wat ik elke dag tegen kom is het haakje van de achterdeur :P Dat is namelijk het eerste gaatje wat zij in haar leven geboord heeft. Was wel grappig om dat te laten doen :D

[ Bericht 81% gewijzigd door Cocktailprikker op 01-01-2011 16:23:21 ]
pi_90711340
Godvergloeiende weer een fall back na een geweldige jaarwisseling.

Zette zojuist Aerosmith - I don't wanna miss a thing op. Het is in mijn ogen gewoon een prachtnummer, maar het was ook een speciaal nummer van mij en m'n ex.
Toen ze precies een jaar geleden een week hier doorbracht luisterden we dit nummer veel. Ik zie nu weer precies voor me hoe we samen deze mooie dagen deelden. Samen bij de kerstboom zitten, samen vuurwerk afsteken. Ik bedenk me trouwens dat ik PRECIES een jaar geleden (tot op het tijdstip) met haar door de nieuw gevallen sneeuw wandelde en daarna thuis lekker warm op de bank neerploften om te genieten van een heerlijke warme chocomel.
Al die herinneringen zijn zo mooi.
Enerzijds ben ik zo blij dat ik zo'n mooie momenten heb mogen meemaken, maar anderzijds is het een enorm gemis voor mij op dit moment.

edit: ik denk dat ik nu ff een aantal emotionele nummers voor mij ga opzetten... er moeten even wat emoties uit volgens mij ;(
Cuz I'm Mr. Brightside
  zaterdag 1 januari 2011 @ 16:16:49 #4
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_90711523
Ik zie jou straks tijdens dat gesprekje van jullie nog echt aan haar voeten liggen janken dat je haar zo mist en of ze het asjeblieft niet nog eens wil proberen. Wie hou je voor de gek?
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
pi_90711572
Ik ben maar even veel muziek gaan spelen... Normaal helpt het mij, nu echter even niet. Ik merk dat ik vandaag mijn gedachten niet kan verzetten, wat ik ook probeer. Helaas, dan moet het maar even zo.

Dit zijn momenten waarop bij mij weer de twijfels ontstaan. Had ik wat van me moeten laten horen? Wat zal ze wel niet van me denken? Hoe heeft ze het vannacht gehad? Zou ze misschien al iemand ontmoet hebben? Of toch...

Die gedachten moet ik zien te negeren... Daardoor help ik mezelf nog verder de put in.
pi_90711606
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 16:18 schreef Mr.Myst het volgende:
Ik ben maar even veel muziek gaan spelen... Normaal helpt het mij, nu echter even niet. Ik merk dat ik vandaag mijn gedachten niet kan verzetten, wat ik ook probeer. Helaas, dan moet het maar even zo.

Dit zijn moment waarop bij mij weer de twijfels ontstaan. Had ik wat van me moeten laten horen? Wat zal ze wel niet van me denken? Hoe heeft ze het vannacht gehad? Zou ze misschien al iemand ontmoet hebben? Of toch...

Die gedachten moet ik zien te negeren... Daardoor help ik mezelf nog verder de put in.
Juist. Goede gedachte van je. Sterkte!
Als de wereld een groot vraagteken voor je is ?
Strek je eens uit !
pi_90711653
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 16:12 schreef Neo-Mullen het volgende:
Godvergloeiende weer een fall back na een geweldige jaarwisseling.

Zette zojuist Aerosmith - I don't wanna miss a thing op. Het is in mijn ogen gewoon een prachtnummer, maar het was ook een speciaal nummer van mij en m'n ex.
Toen ze precies een jaar geleden een week hier doorbracht luisterden we dit nummer veel. Ik zie nu weer precies voor me hoe we samen deze mooie dagen deelden. Samen bij de kerstboom zitten, samen vuurwerk afsteken. Ik bedenk me trouwens dat ik PRECIES een jaar geleden (tot op het tijdstip) met haar door de nieuw gevallen sneeuw wandelde en daarna thuis lekker warm op de bank neerploften om te genieten van een heerlijke warme chocomel.
Al die herinneringen zijn zo mooi.
Enerzijds ben ik zo blij dat ik zo'n mooie momenten heb mogen meemaken, maar anderzijds is het een enorm gemis voor mij op dit moment.

edit: ik denk dat ik nu ff een aantal emotionele nummers voor mij ga opzetten... er moeten even wat emoties uit volgens mij ;(
Hey Neo: Het komt nu wat meer met vlagen. Geeft niets. Gewoon verwerken. Je kunt het wel tegen willen houden maar het enige wat je dan doet is of het opsparen, of het gaan afreageren op anderen. ;)
Strek je eens uit !
pi_90711784
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 16:16 schreef goofy_goober het volgende:
Ik zie jou straks tijdens dat gesprekje van jullie nog echt aan haar voeten liggen janken dat je haar zo mist en of ze het asjeblieft niet nog eens wil proberen. Wie hou je voor de gek?
Nee, want ik ben van mening dat we niet bij elkaar passen. Dat heeft onze relatie meer dan genoeg bewezen. Ik voel me nu ff kut na een lange periode van goede ontwikkelingen. Later vandaag zal dat wel weer wegtrekken.
Ik begrijp je standpunt en houding, maar ik ben zo koppig om door te duwen en mezelf in te beelden dat het maandag gaat zoals ik nu denk.
Misschien is dat niet zo, misschien ook wel. Ik acht de kans groter van wel.

We zullen zien.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_90711815
Ik zie dat Oud&Nieuw voor meer mensen moeilijk was, I'm joining the club. Alle mooie herinneringen komen bij zoiets naar boven.

Soms vraag ik me wel af of ik wel bezig ben met het loslaten van mijn ex, ik denk dat ik dat al heb gedaan. Ben nu meer bezig met het weer vinden van mezelf en om gelukkig te worden als vrijgezel. Ik mis meer het hebben van een vriend, dat ik niet alleen ben bij dingen zoals oud en nieuw en kerst etc. Alleen het is nu nog zo moeilijk om te denken dat ik dat wel weer ooit met iemand zal hebben. Aan de andere kant weet ik dat ik daar nu niet mee bezig moet zijn, maar ik heb nog steeds dromen van het vinden van de ware, heel erg verliefd zijn, zorgen voor iemand, op mezelf wonen. Ik wil alleen niet meer een relatie als een invulling van mijn leven zien, maar als een aanvulling, en dan zal ik toch eerst wat zelfverzekerder moeten worden.
To be yourself in a world that is constantly trying to make you something else is the greatest accomplishment.
pi_90711910
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 16:20 schreef Wanderingwhy het volgende:

[..]

Hey Neo: Het komt nu wat meer met vlagen. Geeft niets. Gewoon verwerken. Je kunt het wel tegen willen houden maar het enige wat je dan doet is of het opsparen, of het gaan afreageren op anderen. ;)
Dat het met vlagen komt is goed. Eerst voelde ik me continu kut. Nu met vlagen en die vlagen liggen steeds verder uit elkaar. En idd, emoties eruit laten is nooit verkeerd.

Dankje
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_90711965
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 16:18 schreef Mr.Myst het volgende:

Dit zijn momenten waarop bij mij weer de twijfels ontstaan. Had ik wat van me moeten laten horen? Wat zal ze wel niet van me denken? Hoe heeft ze het vannacht gehad? Zou ze misschien al iemand ontmoet hebben? Of toch...

Inderdaad, denken "what if" helpt je niet. Je kan ook niet weten wat de ander denkt.

Bij mij is trouwens het omgekeerde gebeurd : mijn ex heeft voor mij 'beredeneerd' wat ik dacht (ivm. een héél belangrijk onderdeel -voor haar- van een relatie). Eens ze haar gedacht had opgemaakt, ben ik er niet in geslaagd haar te overtuigen van het tegendeel.
Dus : denken in een ander zijn plaats is a big no-no ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Octagon op 01-01-2011 16:30:24 (vette dt-fout) ]
pi_90712049
Oud en nieuw ging hier wel goed :) Alleen het grote gemis van de liefde, ben het zat om vrijgezel te zijn. Ik ben al over die fases meerendeels heen (gelukkig) dus ik sta weer open voor de echte liefde, dit keer Echte liefde die wederzijds is dan haha!
Ben benieuwd of ik deze volgende kerst niet meer alleen ben, maar lekker kan genieten van de liefde. :)

Wens jullie trouwens ook een gelukkig nieuwjaar en hopelijk vergeten jullie snel jullie exen, en of dat jullie weer gelukkig toch bij elkaar komen.
pi_90712110
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 16:24 schreef Faerie het volgende:
Ik zie dat Oud&Nieuw voor meer mensen moeilijk was, I'm joining the club. Alle mooie herinneringen komen bij zoiets naar boven.

Soms vraag ik me wel af of ik wel bezig ben met het loslaten van mijn ex, ik denk dat ik dat al heb gedaan. Ben nu meer bezig met het weer vinden van mezelf en om gelukkig te worden als vrijgezel. Ik mis meer het hebben van een vriend, dat ik niet alleen ben bij dingen zoals oud en nieuw en kerst etc. Alleen het is nu nog zo moeilijk om te denken dat ik dat wel weer ooit met iemand zal hebben. Aan de andere kant weet ik dat ik daar nu niet mee bezig moet zijn, maar ik heb nog steeds dromen van het vinden van de ware, heel erg verliefd zijn, zorgen voor iemand, op mezelf wonen. Ik wil alleen niet meer een relatie als een invulling van mijn leven zien, maar als een aanvulling, en dan zal ik toch eerst wat zelfverzekerder moeten worden.
Dat is iets waar ik me helemaal in kan vinden. Kijk, ik wil m'n ex nog steeds terug. Zij is voor mij de ware, dat staat als een feit vastgebeiteld in mijn hoofd. Dat is waarschijnlijk een verkeerde gedachte, maar op het moment KAN ik het gewoon nog niet anders zien. Onze toekomstplannen, alles waar ZIJ voor stond (en ik was het daar volledig mee eens, maar 8 van de 10 keer kwamen die gedachten van haar kant), waar WIJ voor stonden, is nu volledig in duigen gevallen. Weg toekomstdromen, weg samenwonen, weg evt. kinderen... En noem me burgerlijk, maar ik verlangde naar huisje, boompje, beestje, ook al zou dat nog minstens 1,5 jaar duren.
Een relatie moet inderdaad een aanvulling zijn, maar doordat die aanvulling zo ongelofelijk goed was, gaf mijn relatie tegelijkertijd een invulling aan mijn leven, zeker door de lastige periode waar ik al in zat.
De tijd die ik met haar heb gehad, was een tijd van ultiem geluk. Daarvoor ben ik altijd single geweest, en dat beviel me niks. Ik heb nooit kunnen genieten van het vrijgezel zijn. Ik ben bang dat ik er nu ook niet van zal kunnen genieten.

Ik weet dat ik me er ook niet druk om moet maken, maar ik ben er op dit moment helaas van overtuigd dat ik nooit meer zo gelukkig kan worden, dan dat ik met haar was.
Ik ben niet van het versieren in de kroeg, dus 'lekker scharrelen' zal het bij mij nooit zijn. Dat is ook niet erg, daar ben ik het type niet voor. Maar mijn zelfvertrouwen (wat ik echt opgebouwd had in onze relatie) is bijna compleet verdwenen.
Zonder wrok te koesteren richting mijn ex, want ik hou nog steeds zielsveel van haar, denk ik dat ze niet beseft wat ze mij aangedaan heeft. Dat is misschien ook maar beter zo.
pi_90712264
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 16:30 schreef Ernemmertje het volgende:
Oud en nieuw ging hier wel goed :) Alleen het grote gemis van de liefde, ben het zat om vrijgezel te zijn. Ik ben al over die fases meerendeels heen (gelukkig) dus ik sta weer open voor de echte liefde, dit keer Echte liefde die wederzijds is dan haha!
Ben benieuwd of ik deze volgende kerst niet meer alleen ben, maar lekker kan genieten van de liefde. :)

Wens jullie trouwens ook een gelukkig nieuwjaar en hopelijk vergeten jullie snel jullie exen, en of dat jullie weer gelukkig toch bij elkaar komen.
Geloof jij dan nog in de Echte Liefde ?

Ik ben, volgens mijn 2de relatie, volledig verfuckt voor het leven door mijn allereerste vriendin. Toen bleek dat zij (1ste relatie) was vreemdgegaan ben ik met haar (2de relatie) een relatie aangegaan onder het mom van "we zien wel wat er komt".... wij waren tegenpolen op levensbeschouwelijk vlak, en toch héél gelijk qua temperament... het kon eigenlijk niet werken en toch hebben we het 9 jaar met elkaar uitgehouden.
En nu, nu was ik voor het eerst gevallen voor een vrouw die net in mijn leven binnenstapte, waarbij ik me onmiddellijk op mijn gemak voelde (omgekeerd ook), waarvoor ik bereid was compromissen te sluiten... en dan springt dat na 5 intensieve maanden af.
Ik weet niet of ik nog geloof in de Echte Liefde :?
Vraag mij ook af of dat nodig is om een relatie te hebben... want Echte Liefde kun je toch geen 5 keer tegenkomen in je leven ?

[ Bericht 0% gewijzigd door Octagon op 01-01-2011 16:45:04 (ff verduidelijken) ]
  zaterdag 1 januari 2011 @ 16:39:02 #15
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_90712327
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 16:30 schreef Ernemmertje het volgende:
Ach je ziet er leuk uit, ik zie eigenlijk geen reden waarom dat niet zo lukken ;)
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 16:32 schreef Mr.Myst het volgende:
Ik ben niet van het versieren in de kroeg, dus 'lekker scharrelen' zal het bij mij nooit zijn. Dat is ook niet erg, daar ben ik het type niet voor. Maar mijn zelfvertrouwen (wat ik echt opgebouwd had in onze relatie) is bijna compleet verdwenen.
Zonder wrok te koesteren richting mijn ex, want ik hou nog steeds zielsveel van haar, denk ik dat ze niet beseft wat ze mij aangedaan heeft. Dat is misschien ook maar beter zo.
Niet zo lang je van haar houdt, maar dat slijt ook, uiteindelijk zul je vrijwel zeker nog gelukkiger worden met een ander dan dat je met haar was.
pi_90712377
quote:
Dat heb ik tegen ex ook gezegd hoor... maar eigenlijk vraag ik haar dan om zich te verplaatsen in mijn schoenen. Dat kan niet... en dan zou ze mij sowieso nooit gedumpt hebben.

* Octagon vindt dat hij vandaag goede inzichten heeft :D
pi_90712474
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 16:39 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Ach je ziet er leuk uit, ik zie eigenlijk geen reden waarom dat niet zo lukken ;)
Iedereen onmiddellijk naar het fotoboek van Ernemmertje *)
pi_90712878
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 16:40 schreef Octagon het volgende:

[..]

Dat heb ik tegen ex ook gezegd hoor... maar eigenlijk vraag ik haar dan om zich te verplaatsen in mijn schoenen. Dat kan niet... en dan zou ze mij sowieso nooit gedumpt hebben.

* Octagon vindt dat hij vandaag goede inzichten heeft :D
Het is ook niet zozeer dat ik wil dat ze zich in mijn schoenen verplaatst wat betreft het beëindigen van de relatie. Ik sta daar niet achter, maar zij heeft die keuze gemaakt. Dat is niet te veranderen. En inderdaad, ze zou mij dan ook nooit gedumpt hebben.
Ik heb problemen met de manier waarop ze dat gedaan heeft. Daardoor is het (denk ik) allemaal nog moeilijker geworden voor mij. En daar komt 'het verplaatsen in een ander' om de hoek kijken.

quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 16:39 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Niet zo lang je van haar houdt, maar dat slijt ook, uiteindelijk zul je vrijwel zeker nog gelukkiger worden met een ander dan dat je met haar was.
Ik hoop maar dat het gaat slijten. Bedankt voor de opbeurende woorden. Het zal zijn tijd nodig hebben, en ik vrees dat het bij mij wel even kan gaan duren.

Maar goed, het leven zit vol verrassingen, dus wie weet... [/positief]
pi_90712883
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 16:43 schreef Octagon het volgende:

[..]

Iedereen onmiddellijk naar het fotoboek van Ernemmertje *)
haha ik voel me gevleid :@ :')
pi_90712993
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 16:37 schreef Octagon het volgende:

[..]

Geloof jij dan nog in de Echte Liefde ?

Ik ben, volgens mijn 2de relatie, volledig verfuckt voor het leven door mijn allereerste vriendin. Toen bleek dat zij (1ste relatie) was vreemdgegaan ben ik met haar (2de relatie) een relatie aangegaan onder het mom van "we zien wel wat er komt".... wij waren tegenpolen op levensbeschouwelijk vlak, en toch héél gelijk qua temperament... het kon eigenlijk niet werken en toch hebben we het 9 jaar met elkaar uitgehouden.
En nu, nu was ik voor het eerst gevallen voor een vrouw die net in mijn leven binnenstapte, waarbij ik me onmiddellijk op mijn gemak voelde (omgekeerd ook), waarvoor ik bereid was compromissen te sluiten... en dan springt dat na 5 intensieve maanden af.
Ik weet niet of ik nog geloof in de Echte Liefde :?
Vraag mij ook af of dat nodig is om een relatie te hebben... want Echte Liefde kun je toch geen 5 keer tegenkomen in je leven ?
Ja hoor, maar wat ik bedoel in mijn situatie is dat mijn vorige liefde was niet wederzijds. Ik was verliefd op hem (hij ook op mij) maar hij wilde geen relatie, en ik natuurlijk wel heel graag. Tja dat werkt dus niet want "vriendschap met wat extra's" doe ik totaal niet aan en vind dat ook geen liefde.
Dus wat ik met Echte liefde bedoel is een relatie met wederzijdse gevoelens!! :)
pi_90713160
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 16:57 schreef Ernemmertje het volgende:

[..]

Ja hoor, maar wat ik bedoel in mijn situatie is dat mijn vorige liefde was niet wederzijds. Ik was verliefd op hem (hij ook op mij) maar hij wilde geen relatie, en ik natuurlijk wel heel graag. Tja dat werkt dus niet want "vriendschap met wat extra's" doe ik totaal niet aan en vind dat ook geen liefde.
Dus wat ik met Echte liefde bedoel is een relatie met wederzijdse gevoelens!! :)
Ah, ok... dat is voor mij geen Echte Liefde, dus verwarring door het begrip.
Ja, dat lijkt mij een minimum - een relatie met wederzijdse gevoelens ;)

Nu da'k er over denk : wat is dat "liefde" ?
Bereid zijn 50km te verhuizen, je nieuwbouw huis achterlaten, is dat "liefde" ?
Of is "liefde" na 5 maand haar kunnen beloven dat je haar gaat bezwangeren ?
Pfff... niet gemakkelijk... :N
pi_90713316
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 17:01 schreef Octagon het volgende:

[..]

Ah, ok... dat is voor mij geen Echte Liefde, dus verwarring door het begrip.
Ja, dat lijkt mij een minimum - een relatie met wederzijdse gevoelens ;)

Nu da'k er over denk : wat is dat "liefde" ?
Bereid zijn 50km te verhuizen, je nieuwbouw huis achterlaten, is dat "liefde" ?
Of is "liefde" na 5 maand haar kunnen beloven dat je haar gaat bezwangeren ?
Pfff... niet gemakkelijk... :N
Voor liefde laat je graag je nieuwbouwhuis achter, ook al moet je samen in een kartonnen doos wonen. Je hebt elkaar, dat is genoeg. En dat je kinderen met iemand wil, lijkt mij alleen maar logisch als er liefde in het spel is. Dat past dus heel erg goed bij elkaar.

Of, zoals mijn vriendin ooit zei: 'Het maakt me niet uit dat je op dit moment geen diploma, opleiding of werk hebt, ik hou van je om wie je bent. Dat de omstandigheden op dit moment minder zijn, kun jij niks aan doen, ik ken je, en weet dat je het anders zou willen'.

Bah, wat mis ik haar ontzettend.
pi_90713543
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 17:05 schreef Mr.Myst het volgende:

[..]

Voor liefde laat je graag je nieuwbouwhuis achter, ook al moet je samen in een kartonnen doos wonen. Je hebt elkaar, dat is genoeg. En dat je kinderen met iemand wil, lijkt mij alleen maar logisch als er liefde in het spel is. Dat past dus heel erg goed bij elkaar.

Of, zoals mijn vriendin ooit zei: 'Het maakt me niet uit dat je op dit moment geen diploma, opleiding of werk hebt, ik hou van je om wie je bent. Dat de omstandigheden op dit moment minder zijn, kun jij niks aan doen, ik ken je, en weet dat je het anders zou willen'.

Bah, wat mis ik haar ontzettend.
Awwww wat lief. Zo ben ik ook, ik let helemaal niet op de centen of werk of wat dan ook. Ik accepteer ook heel snel, vooral als je echt verliefd bent. Helaas had mijn "ex" die gedachte juist niet. Die bekeek alles even "zwart/wit" zoals hij zelf tegen mij zei... :'(
pi_90713803
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 17:12 schreef Ernemmertje het volgende:

[..]

Awwww wat lief. Zo ben ik ook, ik let helemaal niet op de centen of werk of wat dan ook. Ik accepteer ook heel snel, vooral als je echt verliefd bent. Helaas had mijn "ex" die gedachte juist niet. Die bekeek alles even "zwart/wit" zoals hij zelf tegen mij zei... :'(
Lief dat wel... waarschijnlijk ook één van de reden waarom Mr. Myst zich niet bij de breuk kan neerleggen, want een breuk past niet in die uitspraak. Dus in hindsight ook pijnlijk (omdat de uitspraak niet -meer- past bij het beeld dat je hebt van je ex).

Ik zat in hetzelfde schuitje... om jullie een idee te geven : haar allerlaatste emai begint ze met "Lieve <voornaam>"... zijn niet de dingen die ik zou zeggen tegen iemand die'k dump of wil loslaten....

[ Bericht 0% gewijzigd door Octagon op 01-01-2011 17:25:26 ]
pi_90713987
:@ als ik contact heb dan blijft het nog steeds "lieve" en afsluitend met een kus... :@ Zo ook het kaartje voor haar verjaardag morgen :)
pi_90714048
Ik vroeg me af he.. Zijn er hier ook mensen die, als hun ex zou verschijnen met "ik wil je terug", zouden weigeren vanwege inzichten die pas na de breuk naar boven zijn gekomen?
  zaterdag 1 januari 2011 @ 17:29:24 #27
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_90714104
quote:

[..]

Dat is iets waar ik me helemaal in kan vinden. Kijk, ik wil m'n ex nog steeds terug. Zij is voor mij de ware, dat staat als een feit vastgebeiteld in mijn hoofd. Dat is waarschijnlijk een verkeerde gedachte, maar op het moment KAN ik het gewoon nog niet anders zien. Onze toekomstplannen, alles waar ZIJ voor stond (en ik was het daar volledig mee eens, maar 8 van de 10 keer kwamen die gedachten van haar kant), waar WIJ voor stonden, is nu volledig in duigen gevallen. Weg toekomstdromen, weg samenwonen, weg evt. kinderen... En noem me burgerlijk, maar ik verlangde naar huisje, boompje, beestje, ook al zou dat nog minstens 1,5 jaar duren.
Een relatie moet inderdaad een aanvulling zijn, maar doordat die aanvulling zo ongelofelijk goed was, gaf mijn relatie tegelijkertijd een invulling aan mijn leven, zeker door de lastige periode waar ik al in zat.
De tijd die ik met haar heb gehad, was een tijd van ultiem geluk. Daarvoor ben ik altijd single geweest, en dat beviel me niks. Ik heb nooit kunnen genieten van het vrijgezel zijn. Ik ben bang dat ik er nu ook niet van zal kunnen genieten.

Ik weet dat ik me er ook niet druk om moet maken, maar ik ben er op dit moment helaas van overtuigd dat ik nooit meer zo gelukkig kan worden, dan dat ik met haar was.
Of je blijft lekker hangen in zelfmedelijden en je wordt zo'n type die na 5 jaar nog steeds treurt om zijn verloren *kuch* perfecte *kuch* liefde, of je zorgt ervoor dat dit een jaar wordt van zelfreflectie en het verkrijgen van nieuwe inzichten en interesses. Neem je de makkelijke of de moeilijke weg?
pi_90714111
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 17:25 schreef Cocktailprikker het volgende:
:@ als ik contact heb dan blijft het nog steeds "lieve" en afsluitend met een kus... :@ Zo ook het kaartje voor haar verjaardag morgen :)
Zij sloot haar emails ook af met "x"... heb ik haar duidelijk gemaakt dat ik dat toch maar verwarrend vond, dat ik dat niet zomaar doe...
Zij antwoordde dat ze dat deed bij mensen die ze vertrouwde en zo...
Ze is er wel mee gestopt (maar als ik haar 'schat' noemde, kwam er geen reactie 8)7 )
pi_90714119
Tara, ik zou mijn ex never nooit terug willen.. Mede door dingen die ik me na de relatie ben gaan realiseren.. En door dingen die ik te weten ben gekomen na de breuk..

Ik ken jou verhaal niet, maar wat wat zou jij zelf doen?
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_90714132
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 17:29 schreef goofy_goober het volgende:

[..]

Of je blijft lekker hangen in zelfmedelijden en je wordt zo'n type die na 5 jaar nog steeds treurt om zijn verloren *kuch* perfecte *kuch* liefde, of je zorgt ervoor dat dit een jaar wordt van zelfreflectie en het verkrijgen van nieuwe inzichten en interesses. Neem je de makkelijke of de moeilijke weg?
Subtiel as ever hé Goofy ;)
pi_90714209
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 17:27 schreef Tara_88 het volgende:
Ik vroeg me af he.. Zijn er hier ook mensen die, als hun ex zou verschijnen met "ik wil je terug", zouden weigeren vanwege inzichten die pas na de breuk naar boven zijn gekomen?
Het is vorig jaar ook uitgegaan met mijn ex, na 3 maanden zijn we weer bij elkaar gekomen. Drie maanden waren niet genoeg om het inzicht te krijgen wat ik eigenlijk had moeten hebben en wat ik nu wel heb. Eigenlijk voelde ik toen al dat hij niet de juiste was voor mij, maar dat was de enige manier om heel makkelijk van die rotgevoelens af te komen bedenk ik me nu, de makkelijkste weg..
To be yourself in a world that is constantly trying to make you something else is the greatest accomplishment.
pi_90714222
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 17:30 schreef Octagon het volgende:

[..]

Ik denk dat het goed is om verschillende reacties te krijgen.. die geven je verschillende inzichten en zo neem je van alles wel mee waar van jij zo iets hebt, ja daar kan ik iets mee!

Dus of het nu subtiel is zoals de een het doet of direct zoals Goofy het doet.. Ik denk dat dat alleen maar goed is!
pi_90714234
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 17:29 schreef goofy_goober het volgende:

[..]

Goofy probeer eens te werken aan je tact. Het heeft er bijna alle schijn van dat je zelf nog het een en ander te verwerken hebt maar dat afreageert door nodeloos hard te posten.
Daarnaast blijf ik het raar vinden dat je zegt een vrouw te zijn maar je op FOK als man laat verschijnen.
Strek je eens uit !
  zaterdag 1 januari 2011 @ 17:33:02 #34
94846 zomaareennaam
vindt overal wel wat van
pi_90714248
maar wat als jouw ex jou niet wil loslaten? dat kan ook zeer problematisch zijn hoor..
zoekt en gij zult vinden
maar of je het gevondene waardeeert?
  zaterdag 1 januari 2011 @ 17:33:27 #35
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_90714262
quote:
De inzichten die ik heb gekregen na de breuk waren dat we eigenlijk helemaal niet bij elkaar pasten, in bijna geen enkel opzicht, maar die door de verliefdheid werden weggemoffeld. Als ze nu voor de deur zou staan zou ik ten eerste vreemd opkijken en als ze me terug zou willen zou ik dat vriendelijk afwijzen. Overigens heb ik dat al eens meegemaakt met mijn vorige ex; die stond hier ook op een gegeven moment jankend voor de deur dat ze me terug wilde. Ben ik ook niet op ingegaan verder, ook omdat ik toen al met iemand anders bezig was.
pi_90714288
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 17:29 schreef Octagon het volgende:

[..]

Zij sloot haar emails ook af met "x"... heb ik haar duidelijk gemaakt dat ik dat toch maar verwarrend vond, dat ik dat niet zomaar doe...
Zij antwoordde dat ze dat deed bij mensen die ze vertrouwde en zo...
Ze is er wel mee gestopt (maar als ik haar 'schat' noemde, kwam er geen reactie 8)7 )
Heb wel eens in een telefoongesprek na 3 maanden stilte een macht der gewoonte terugval gehad. :P Verstond haar niet zo goed en het "wat zei je liefje" schoot er zo uit :X Waar het hart vol van is...

quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 17:30 schreef Octagon het volgende:

[..]

Ligt er natuurlijk ook aan hoe je omgaat met de dingen die tegen je gezegd worden ;) Filter je de kern er uit of ga je mierenneuken op de verwoording?
pi_90714293
quote:
Hangt af van welke ex "ik wil je terug" zou zeggen ;)
De laatste : tot vorige week zou ik zonder aarzelen "OK, laten we praten en opnieuw beginnen" gezegd hebben... Op dit ogenblik weet ik het niet...
pi_90714325
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 17:33 schreef zomaareennaam het volgende:
maar wat als jouw ex jou niet wil loslaten? dat kan ook zeer problematisch zijn hoor..
Nou, dat had ik liever gewild maar das ook puur egoisme.
  zaterdag 1 januari 2011 @ 17:35:08 #39
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_90714339
quote:

[..]

Erg herkenbaar voor mij. Of tenminste: zo wás het. De periode van geen contact heeft me wel gedwongen hier anders in te gaan staan.

Maar w.b. het laatste stukje: ze doet dit niet om jou te pesten hè, dat snap je toch wel? Zo klinkt het nml een beetje. Wat heb jij eraan als ze uit compassie bij je zou blijven?
Niet meer actief op Fok!
pi_90714365
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 17:33 schreef zomaareennaam het volgende:
Dan open je daar een topic over ;)
pi_90714427
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 17:32 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Ik denk dat het goed is om verschillende reacties te krijgen.. die geven je verschillende inzichten en zo neem je van alles wel mee waar van jij zo iets hebt, ja daar kan ik iets mee!

Dus of het nu subtiel is zoals de een het doet of direct zoals Goofy het doet.. Ik denk dat dat alleen maar goed is!
Helemaal correct... het was dan ook een opmerking om het scherpe kantje van Goofy zijn opmerking te halen. :)

Probeer je maar eens te verplaatsen in de schoenen van die persoon die al 5 jaar treurt... Moest ik dat zijn, ik zou gekwetst zijn door de manier waarop Goofy mij aanhaalt. Snap je ?
  zaterdag 1 januari 2011 @ 17:37:40 #42
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_90714447
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 17:32 schreef Wanderingwhy het volgende:

[..]

Goofy probeer eens te werken aan je tact. Het heeft er bijna alle schijn van dat je zelf nog het een en ander te verwerken hebt maar dat afreageert door nodeloos hard te posten.
Daarnaast blijf ik het raar vinden dat je zegt een vrouw te zijn maar je op FOK als man laat verschijnen.
Ik heb de redenen gegeven dat ik hier nog post en ik heb ook gezegd waarom ik het af en toe nog over haar heb. Ik ga het niet nog eens herhalen, dus lees maar wat topics terug als je wil weten waarom ik hier af en toe nog rondhang. Verder gebruik ik geen fluwelen handschoenen (meer) om mijn boodschap aan de man te brengen. In het echte leven valt het tenslotte ook vaak rauw op je bord. Ik denk dat iedereen het hier wel mee eens is. Ik vind het dus een beetje nutteloos om verzachtende maatregelen toe te passen. Zoals CP al zei: uiteindelijk gaat het om de kern en in mindere mate om de bewoording en daarin ben ik gewoon vrij to-the-point. En inderdaad: ik ben geen vrouw maar een man.

[ Bericht 12% gewijzigd door goofy_goober op 01-01-2011 17:49:30 ]
pi_90714506
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 17:37 schreef Octagon het volgende:

[..]

Helemaal correct... het was dan ook een opmerking om het scherpe kantje van Goofy zijn opmerking te halen. :)

Probeer je maar eens te verplaatsen in de schoenen van die persoon die al 5 jaar treurt... Moest ik dat zijn, ik zou gekwetst zijn door de manier waarop Goofy mij aanhaalt. Snap je ?
Ik snap je helemaal!
pi_90714769
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 17:35 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Erg herkenbaar voor mij. Of tenminste: zo wás het. De periode van geen contact heeft me wel gedwongen hier anders in te gaan staan.

Maar w.b. het laatste stukje: ze doet dit niet om jou te pesten hè, dat snap je toch wel? Zo klinkt het nml een beetje. Wat heb jij eraan als ze uit compassie bij je zou blijven?
Nee, zo is het ook niet bedoeld, absoluut niet. Zie het meer als een stukje zelfverrijking voor háár. Dat klinkt misschien gek, ik weet het. Maar de manier waarop je dingen doet, kunnen begrip of onbegrip teweeg brengen. Ik zie het meer als: 'Kijk eens wat je me nu aandoet, door het op deze manier te beëindigen. Dat was niet de juiste manier, als die er al is. Maar dit was de slechtst mogelijke manier om zoiets aan te pakken.' Om het nog meer te verduidelijken: Mocht je in een volgende relatie weer voor ditzelfde punt komen te staan (volgens mij was dat namelijk met haar ex ook zo), denk dan goed na over de manier waarop het deze keer is gegaan...

Natuurlijk moet ze niet uit compassie bij mij blijven, dat werkt niet. Makkelijk.

Over de post van goofy: Ik vind het beledigend en kwetsend. Het ontbeert goofy blijkbaar aan empathisch vermogen. Het is verhelderend om andermans mening te horen, en dan ben je het maar niet met me eens. Ik vraag niet om subtiliteit, maar dit is puur een reactie uitlokken. Jammer.
Ik probeer uit ieders reactie dingen te halen, en ben door een aantal mensen hier ook anders over de situatie gaan denken. Dat is alleen maar fijn. Het helpt me met de verwerking ervan.
Dat mijn kijk op de situatie moet veranderen, besef ik zelf ook wel. Ik probeer dat dan ook. Dat dat niet altijd (vaak) even goed gaat, lijkt me logisch. Daarnaast is ieder persoon verschillend, iedereen gaat anders met zijn/haar verdriet om. Daar hoef je het niet mee eens te zijn, maar je kunt er wel begrip voor tonen. En dat betekent nogmaals niet dat je de waarheid niet hoeft te zeggen, maar de (in mijn ogen gevoelloze) manier waarop stoot mij tegen het hoofd.

Nogmaals, zelfmedelijden heb ik niet, ik verwoord alleen mijn gevoelens op dit moment. Dat ik er blijkbaar in zijn ogen te lang over doe om het van me af te zetten (het is nu 6,5 week geleden), is zijn probleem.

[ Bericht 5% gewijzigd door Mr.Myst op 01-01-2011 17:54:47 ]
  zaterdag 1 januari 2011 @ 18:01:50 #45
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_90715192
Tja, je kan mijn reactie opvatten zoals je wil. Feit is dat die perfecte relatie van jou toch niet zo perfect bleek en je er nu weer alleen voor staat. Dat je nog niet wil loslaten is te begrijpen omdat het nog zo kort geleden is, maar hoe eerder je de realiteit onder ogen ziet des te sneller kun je werken aan een nieuwe start. Misschien was het eerste stuk van mijn reactie ietwat te bot, excuses daarvoor, maar wat ik bedoelde te zeggen in het tweede gedeelte is dat het makkelijk is om weg te kwijnen in zelfmisere, maar dat het bloed, zweet en tranen kost om jezelf te herpakken en je leven een positieve draai te geven.
pi_90715213
Ikzelf heb nog geen nieuwe inzichten verkregen, daarvoor is de breuk te vers en de relatie (4 jaar) te lang. Ik weet wel dat we vaak op het punt hebben gestaan om uit elkaar te gaan, maar toch hebben besloten om er weer voor te gaan. Dan ging het een tijdje goed en dan weer tot het punt dat we beide niet wisten wat we met elkaar aanmoeten. Ikzelf zou misschien wel gevoelig zijn omdat ik me best klote voel na de breuk, hem mis en we gewoon samen heel wat hebben gedeeld. Anderzijds weet ik ook wel dat het alleen een tijdelijke oplossing is en het gewoon een kwestie van tijd is voordat het weer bij level 0 is.

Wat Goofy betreft: Tact is misschien ver te zoeken, maar ik moet eerlijk zeggen dat de reactie die naar mij gericht waren wel gewoon recht door zee zijn. Ik kan heel wat incasseren en heb zulke harde reacties wel nodig om dingen door te laten dringen. Daarom zit ik hier en niet bij vriendinnen, die laten mij lekker dwarrelen op die mooie wolk. "Nee maar jullie zijn zo'n leuk stel samen, jullie kunnen niet uit elkaar". Dus ik heb er geen moeite mee, maar wellicht dat er andere zijn die tegen het zere been worden gestoten.
pi_90715464
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 17:34 schreef Faerie het volgende:

[..]

Nou, dat had ik liever gewild maar das ook puur egoisme.
En wat doe je met een ex die zegt je niet volledig te kunnen loslaten, maar ondertussen wel verder gaat met haar/zijn leven ?

Ik veronderstel dat dat dan egoïsme is van die ex... die ex wilt jou in haar/zijn leven, maar niet als partner.
pi_90715466
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 18:01 schreef goofy_goober het volgende:
Tja, je kan mijn reactie opvatten zoals je wil. Feit is dat die perfecte relatie van jou toch niet zo perfect bleek en je er nu weer alleen voor staat. Dat je nog niet wil loslaten is te begrijpen omdat het nog zo kort geleden is, maar hoe eerder je de realiteit onder ogen ziet des te sneller kun je werken aan een nieuwe start. Misschien was het eerste stuk van mijn reactie ietwat te bot, excuses daarvoor, maar wat ik bedoelde te zeggen in het tweede gedeelte is dat het makkelijk is om weg te kwijnen in zelfmisere, maar dat het bloed, zweet en tranen kost om jezelf te herpakken en je leven een positieve draai te geven.
Ik vind het terecht wat je zegt. Zo kan het gaan in het leven. Ik denk dat iedereen, inclusief mezelf, wel zou willen dat je je eigen leven kon indelen, maar feit is dat dat gewoon niet kan. Als je een ongeluk krijgt, ziek wordt of er gaat iemand in je nabije omgeving dood, dan wil je dat natuurlijk ook niet. Volgens mij is dat het leven gewoon, daar kun je echt niets aan doen. Daarnaast zou het toch ook veel erger zijn als iemand waarvan je heel veel houdt zou overlijden, dat zou ik 1000x erger vinden. Zo probeer ik het iedere keer te relativeren.
pi_90715505
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 18:12 schreef Octagon het volgende:

[..]

En wat doe je met een ex die zegt je niet volledig te kunnen loslaten, maar ondertussen wel verder gaat met haar/zijn leven ?

Ik veronderstel dat dat dan egoïsme is van die ex... die ex wilt jou in haar/zijn leven, maar niet als partner.
Ja dat is ook egoisme denk ik. Denk jij dan dat jouw ex je niet kan loslaten?
En nog een edit: diegene gaat dan niet helemaal verder met zijn of haar leven, anders zou hij of zij je wel loslaten.
pi_90715700
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 18:01 schreef goofy_goober het volgende:
Kijk, dit vind ik dan weer een hele andere reactie. Daar kan ik alleen maar respect voor opbrengen, en die kan ik als constructief opvatten. Dit waardeer ik enorm, hier kan ik echt wat mee.

Nogmaals, ik kan het alleen maar waarderen als mensen direct zijn. Je moet er niet omheen willen draaien, daar schiet niemand wat mee op.

Het kost me op dit moment gewoon heel veel moeite om de boel weer op te pakken. Dat heeft niet alleen met de relatie te maken, maar ook met een aantal 'randzaken'. De wil is er, ik besef mezelf ook dat ik door te blijven treuren niet verder kom, maar op dit moment weet ik nog niet precies hoe ik er positief uit kan komen. Die nieuwe start moet er komen, en die komt er ook. De bedoeling was om vandaag een nieuwe start te maken. De ultieme symboliek van 1 januari. Dat gaat me niet meer lukken, maar ook voor mij zal er een omslagpunt komen.
pi_90715764
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 18:13 schreef Faerie het volgende:

[..]

Ik weet het : ze heeft het geschreven de dag voordat we het contact verbroken hebben... en ze heeft al meermaals gezegd dat ze mij in haar leven wilt houden.
Ondertussen heeft ze ook een maand een nieuwe vriend.... Waar ik aanvankelijk ook de behoefte voelde om in haar leven te blijven, is die behoefte behoorlijk snel verdwenen door dit nieuws. Ik hoef niet zonodig te weten wanneer ze neuken. :X (<-- jaja, er is meer in een relatie, maar toch...)

Ondertussen 9 dagen geen contact/2 maanden elkaar niet gezien/3 maand uit elkaar... (voor de rest tel ik de dagen niet hoor ! :@ ) terwijl ik (bijna) gesmeekt heb om haar nog te kunnen zien... dus ik veronderstel dat het loslaten haar redelijk aan't lukken is. :{

quote:
En nog een edit: diegene gaat dan niet helemaal verder met zijn of haar leven, anders zou hij of zij je wel loslaten.
Zie nu pas je edit... funny.... dat dacht ik ook. Maar blijkbaar kan het ene wel samengaan met het andere.
Al kan ze mij niet IRL ontmoeten op dit moment ?!?
pi_90715793
Iedereen communiceert op een andere manier jongens, de een is heel recht door zee zoals Goofy en de ander verpakt het mooi.. En de ander brengt het weer op een andere manier.
Dat is het mooie aan een forum.. Inzichten verkrijgen door meningen van anderen, en door de manier van communiceren van anderen.

Trek je dat niet dan reageer je niet..
pi_90715800
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 18:13 schreef Faerie het volgende:

[..]

Daarmee sla je de spijker op z'n kop inderdaad. Om dat op mijn situatie te betrekken: De laatste keer dat ik mijn ex sprak heb ik haar gezegd dat ik het moeilijk vond haar los te laten. Dat ik me wel besefte dat ik dat moest doen, maar dat het me op dit moment nog niet goed lukt. Vandaar dat we besloten hebben om afstand te nemen. Helaas nam ze met kerst weer contact op, met een vriendschappelijke gedachte erachter. Dat maakt het voor mij alleen maar lastiger.

Ik heb haar nu bijna een week niet gesproken, en bijna 4 weken niet gezien. Dat is en blijft lastig, maar het zal de enige manier zijn waarop ik haar een beetje los kan laten...

Edit:
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 17:12 schreef Ernemmertje het volgende:

[..]

quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 17:20 schreef Octagon het volgende:

[..]

Lief dat wel... waarschijnlijk ook één van de reden waarom Mr. Myst zich niet bij de breuk kan neerleggen, want een breuk past niet in die uitspraak. Dus in hindsight ook pijnlijk (omdat de uitspraak niet -meer- past bij het beeld dat je hebt van je ex).

Ik zat in hetzelfde schuitje... om jullie een idee te geven : haar allerlaatste emai begint ze met "Lieve <voornaam>"... zijn niet de dingen die ik zou zeggen tegen iemand die'k dump of wil loslaten....
Om hier nog even op terug te komen: Het verleden is het verleden, maar als iemand je dat nog gezegd heeft, vlak voordat ze het uitmaakt met je... Op het moment dat het gezegd wordt, is het lief, ontroerend. Ik geloof ook dat het recht uit haar hart kwam.
Dat maakt het des te onbegrijpelijker dat het een korte tijd later ineens over is.
pi_90715866
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 18:22 schreef J0ycie88 het volgende:
Iedereen communiceert op een andere manier jongens, de een is heel recht door zee zoals Goofy en de ander verpakt het mooi.. En de ander brengt het weer op een andere manier.
Dat is het mooie aan een forum.. Inzichten verkrijgen door meningen van anderen, en door de manier van communiceren van anderen.

Trek je dat niet dan reageer je niet..
Er is een verschil tussen nodeloos kwetsend of subtiel dezelfde boodschap over te brengen. Ik zeg niet dat GG alleen maar expres kwetsend reageert, maar ik sluit me wel aan bij de mensen die vinden dat het wat minder kan.
Het is allemaal zo makkelijk als ik hem moet geloven, maar buiten hem lijkt niet emoties te kunnen hebben.

We zitten allemaal vol met emoties, anders was dit topic leeg. Mensen zijn in emoties vaak minder verstandig bezig en dat moet onder ogen komen, maar het hoeft niet in het gezicht geslagen te worden.

verder: kutkater ;(
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_90715934
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 18:20 schreef Mr.Myst het volgende:

[..]

Kijk, dit vind ik dan weer een hele andere reactie. Daar kan ik alleen maar respect voor opbrengen, en die kan ik als constructief opvatten. Dit waardeer ik enorm, hier kan ik echt wat mee.

Nogmaals, ik kan het alleen maar waarderen als mensen direct zijn. Je moet er niet omheen willen draaien, daar schiet niemand wat mee op.

Het kost me op dit moment gewoon heel veel moeite om de boel weer op te pakken. Dat heeft niet alleen met de relatie te maken, maar ook met een aantal 'randzaken'. De wil is er, ik besef mezelf ook dat ik door te blijven treuren niet verder kom, maar op dit moment weet ik nog niet precies hoe ik er positief uit kan komen. Die nieuwe start moet er komen, en die komt er ook. De bedoeling was om vandaag een nieuwe start te maken. De ultieme symboliek van 1 januari. Dat gaat me niet meer lukken, maar ook voor mij zal er een omslagpunt komen.
Doe lekker rustig aan, geef het de tijd. Je mag je nu verdrietig voelen. :) Het is beter om nu met de dag te leven dan heel de tijd te denken aan wat de toekomst gaat brengen. Elke dag zal het beter gaan, daar mag je trots op zijn!
pi_90715962
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 18:25 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen nodeloos kwetsend of subtiel dezelfde boodschap over te brengen. Ik zeg niet dat GG alleen maar expres kwetsend reageert, maar ik sluit me wel aan bij de mensen die vinden dat het wat minder kan.
Het is allemaal zo makkelijk als ik hem moet geloven, maar buiten hem lijkt niet emoties te kunnen hebben.

We zitten allemaal vol met emoties, anders was dit topic leeg. Mensen zijn in emoties vaak minder verstandig bezig en dat moet onder ogen komen, maar het hoeft niet in het gezicht geslagen te worden.

verder: kutkater ;(
Water helpt tegen de kater!
pi_90716153
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 18:22 schreef Octagon het volgende:

[..]

Ik weet het : ze heeft het geschreven de dag voordat we het contact verbroken hebben... en ze heeft al meermaals gezegd dat ze mij in haar leven wilt houden.
Ondertussen heeft ze ook een maand een nieuwe vriend.... Waar ik aanvankelijk ook de behoefte voelde om in haar leven te blijven, is die behoefte behoorlijk snel verdwenen door dit nieuws. Ik hoef niet zonodig te weten wanneer ze neuken. :X (<-- jaja, er is meer in een relatie, maar toch...)

Ondertussen 9 dagen geen contact/2 maanden elkaar niet gezien/3 maand uit elkaar... (voor de rest tel ik de dagen niet hoor ! :@ ) terwijl ik (bijna) gesmeekt heb om haar nog te kunnen zien... dus ik veronderstel dat het loslaten haar redelijk aan't lukken is. :{

[..]

Zie nu pas je edit... funny.... dat dacht ik ook. Maar blijkbaar kan het ene wel samengaan met het andere.
Al kan ze mij niet IRL ontmoeten op dit moment ?!?
Ik begrijp heel goed dat dat het moeilijker voor je maakt. Dan kan iemand beter duidelijk tegen je zeggen dat het gewoon voor altijd voorbij is.

Ze kan goed zeggen dat ze jou nog in haar leven wil hebben. Maar dat moet jij nu NIET willen, dat doet jou nu gewoon teveel. Laat haar lekker met haar nieuwe vriend. Ze zoekt het maar uit moet je maar denken! En fijn voor haar dat ze verder gaat met haar leven, daar heb jij nu geen boodschap meer aan. Het gaat nu toch om jou! Niet wat zij nu allemaal doet, dat brengt jou toch niks?
pi_90716357
Trouwens voor degene die gisteravond geen Guido Weijers heeft gekeken..Een prachtige kwoot :)

quote:
In het donker, zie je het meest
pi_90716409
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 18:42 schreef Cocktailprikker het volgende:
Trouwens voor degene die gisteravond geen Guido Weijers heeft gekeken..Een prachtige kwoot :)

[..]

Guido is een held!
pi_90716528
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 18:42 schreef Cocktailprikker het volgende:

[..]

Ik snap m niet ;(
Cuz I'm Mr. Brightside
  zaterdag 1 januari 2011 @ 18:49:16 #61
327748 ennudan
Challenge Everything
pi_90716570
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 18:47 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Ik snap m niet ;(
je bent niet de enige!
If you don't like me, remember that it's mind over matter. I don't mind, and you don't matter.
pi_90716586
Ik ook niet....
  zaterdag 1 januari 2011 @ 18:51:28 #63
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_90716638
Ik snap de humor van Guido Weijers ook niet. Ik irriteer me alleen maar aan zijn loensende hoofd en uitgekauwde 'actuele' grappen. :P
  zaterdag 1 januari 2011 @ 18:53:32 #64
327748 ennudan
Challenge Everything
pi_90716726
Vannacht dit ook nog gelezen... Dit is mijn toast voor dit jaar:

This is to 2011.
In 2010 I made mistakes. Met lots of bitches & assholes. & I did things i shouldn't have. I was too busy looking at the past. What happens.. happens, that's all i can say. 2011 will be my year. i'm no longer even thinking about my regrets. Shit is going to happen when I don't want it to, but there's a reason behind it all. Someday it will all make perfect sense. Or maybe it won't. Not my problem. January 3rd, I'm going to walk with the biggest smile on my face. For once it will be a real one. I'll walk down the halls with confidence not giving a damn what she thinks. & I'm not gonna sit around waiting for her to text me. I'll turn all the insults into compliments. Whatever it takes to make me happy, I'll do it. Cause 2010 was one of the years i just sat around and felt sorry for myself. Well not this year bitches!
Here's to 2011!
If you don't like me, remember that it's mind over matter. I don't mind, and you don't matter.
pi_90717220
Mmhh....snap 'm ook niet .....ennudan CP? ;)
Strek je eens uit !
pi_90717539
Oke ik snapte het meteen :P Misschien als je de conferance zag dat het dan duidelijker wordt. Gaat over een stuk levenservaring. Pas wanneer je alles kwijt bent, besef je wat je wel had. Zo ervaar ik de dagelijkse dingen tegenwoordig ook. Ik ben veel kwijtgeraakt en daardoor ben k me nu veel bewuster van alles om mij heen.

De lucht, planten, geuren en kleuren, mensen, werkelijk alles. :)

/filosoof
  zaterdag 1 januari 2011 @ 19:16:33 #67
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_90717556
Ik had in 't vorige deel al m'n hart gelucht, maar wil het volgende ook nog even kwijt:

Sinds vanmorgen dus weer single, ook al moest ik heel veel doorvragen tot ik het wist en ze zei zelf niks.

Spreek ik haar in de middag op msn, kan ze blijkbaar wel op msn haar hart luchten. Nee dat voelt fijn.
Maar goed, ik wilde dus ff weten waarom ze me gisteren nog heel enthousiast heeft gezoend en al (enthousiaster dan normaal), bleek dat ze wilde kijken of ze nog wat voelde..
Misschien vreemd, maar ik voel me gebruikt...
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_90717599
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 19:16 schreef KaBuf het volgende:
Ik had in 't vorige deel al m'n hart gelucht, maar wil het volgende ook nog even kwijt:

Sinds vanmorgen dus weer single, ook al moest ik heel veel doorvragen tot ik het wist en ze zei zelf niks.

Spreek ik haar in de middag op msn, kan ze blijkbaar wel op msn haar hart luchten. Nee dat voelt fijn.
Maar goed, ik wilde dus ff weten waarom ze me gisteren nog heel enthousiast heeft gezoend en al (enthousiaster dan normaal), bleek dat ze wilde kijken of ze nog wat voelde..
Niet gek hoor dat je dat zo voelt. Ik vind het een erg rare actie van haar. Hoe oud zijn jullie als ik vragen mag?
  zaterdag 1 januari 2011 @ 19:19:16 #69
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_90717659
Ik 18, zij 17

Hoezo ?

edit: Gelukkig, ik vind 't ook raar :)
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_90718036
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 19:16 schreef KaBuf het volgende:

Goh, laat deze oldtimer even tussenkomen : ik heb het ook al meegemaakt dat er meer sex is als normaal in de week voordat de relatie wordt opgeblazen, of dat een relatie eindigt (letterlijk) vlak nadat we sex gehad hadden...

Daar past deze quote wel bij denk ik :D
quote:
Vrouwen, 't zijn rare mannen !
pi_90718941
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 18:35 schreef Faerie het volgende:

[..]

Ik begrijp heel goed dat dat het moeilijker voor je maakt. Dan kan iemand beter duidelijk tegen je zeggen dat het gewoon voor altijd voorbij is.

Ze kan goed zeggen dat ze jou nog in haar leven wil hebben. Maar dat moet jij nu NIET willen, dat doet jou nu gewoon teveel. Laat haar lekker met haar nieuwe vriend. Ze zoekt het maar uit moet je maar denken! En fijn voor haar dat ze verder gaat met haar leven, daar heb jij nu geen boodschap meer aan. Het gaat nu toch om jou! Niet wat zij nu allemaal doet, dat brengt jou toch niks?
Moest zij hier posten ze zou zeggen "Ik heb altijd gezegd dat hij geen hoop meer mocht hebben"... om maar aan te tonen dat er altijd 2 kanten aan elk verhaal zijn :)
(al denk ik dat ik het verhaal wel redelijk neutraal breng)

Soit, ik had het er idd moeilijk mee... sinds een week is de drang om haar te zien/spreken/contacteren weg. Het loslaten lukt me dus wel. Wat niet wilt zeggen dat ze uit mijn gedachten is.

Wat zij allemaal doet, brengt me idd niks bij... probleem is dat (door de omstandigheden) ze een behoorlijk strak tijdsschema heeft. Ik weet dus wanneer ze tijd heeft voor haar nieuwe vriend (en al wat erbij komt) en wanneer niet... De gedachte dat ze samen is met haar nieuwe vriend komt steeds ongevraagd mijn hoofd binnengeslopen. Da's wel ambetant :( en zou ik graag anders zien.

[ Bericht 14% gewijzigd door Octagon op 01-01-2011 20:13:28 ]
pi_90721104
Goh....is iedereen aan het stappen? :)

(vast goede voornemens!)
Strek je eens uit !
pi_90721166
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 20:56 schreef Wanderingwhy het volgende:
Goh....is iedereen aan het stappen? :)

(vast goede voornemens!)
Ik ben er nog... en hoort daar nu :) of :( achter ?
pi_90721196
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 20:58 schreef Octagon het volgende:

[..]

Ik ben er nog... en hoort daar nu :) of :( achter ?
Meubilair? (daar hoort een :) achter )
Strek je eens uit !
pi_90721283
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 20:59 schreef Wanderingwhy het volgende:

[..]

Meubilair? (daar hoort een :) achter )
Lol !
pi_90721335
Ik ben er ook nog.. Half, want mijn hoofd kan niet zo goed nadenken op het moment.. Excuses dus als ik vandaag wat bot bent geweest in mijn reacties!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')