abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 1 januari 2011 @ 23:22:52 #101
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_90728043
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 21:59 schreef Qwea het volgende:

[..]

Misschien heel lullig hoor Ynsk, maar als jij op dat moment niet meer voor het beestje kunt zorgen dan zou ik het helemaal geen slecht idee vinden om een baasje voor het beestje te zoeken wat dat wel kan.

Het welzijn van het dier staat toch centraal?
Alleen zitten de asiels op dit moment al vol met gezonde dieren. En met oudere dieren die maar moeilijk een nieuw baasje vinden. Daarnaast staat marktplaats vol met schattige puppies en kittens die je voor een heel wat kleiner bedrag aan kunt schaffen, niet dat ik zeg dat dat een goed idee is...maar het is wel de weg die nog door velen bewandeld word. Ik denk niet dat er veel mensen zullen zijn die een dier met een aandoening zullen adopteren. En dan...?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_90736530
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 23:22 schreef senesta het volgende:

[..]

Alleen zitten de asiels op dit moment al vol met gezonde dieren. En met oudere dieren die maar moeilijk een nieuw baasje vinden. Daarnaast staat marktplaats vol met schattige puppies en kittens die je voor een heel wat kleiner bedrag aan kunt schaffen, niet dat ik zeg dat dat een goed idee is...maar het is wel de weg die nog door velen bewandeld word. Ik denk niet dat er veel mensen zullen zijn die een dier met een aandoening zullen adopteren. En dan...?
Wij hebben bewust 4 (3 katten, 1 hond) van onze huisdieren uit het asiel gehaald omdat er daar veel lieve leuke dieren zitten die ook een fijn thuis verdienen. Een huisdier van b.v. Marktplaats halen begin ik niet aan.
pi_90736534
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 22:24 schreef loecje het volgende:
inkomen zegt ook niet alles.
wanneer je wel de dagelijkse verzorging kan betalen maar niet de mogelijke noodgevallen.
Dan kan je een tijdje(jaar) wachten met de aanschaf van een huisdier. In die periode kan je het geld dat je normaal zou uitgeven aan dagelijkse verzorging opzij zetten voor noodgevallen.

op die manier kan je met een beperkt inkomen toch een huisdier verzorgen.
Dat is een hele mooie gedachte, helaas denk ik dat veel mensen impulsief handelen en geen jaar kunnen wachten.
pi_90737629
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 21:59 schreef Qwea het volgende:

[..]

Misschien heel lullig hoor Ynsk, maar als jij op dat moment niet meer voor het beestje kunt zorgen dan zou ik het helemaal geen slecht idee vinden om een baasje voor het beestje te zoeken wat dat wel kan.

Het welzijn van het dier staat toch centraal?
Nou ik zou niet meteen een beest 'dumpen' als je ff een saldodipje hebt ofzo. Dat heeft iedereen weleens, en niet iedereen heeft dan een flink buffertje...
Dan blijf je beesten maar heen en weer slepen tussen baasjes en asiels. En die laatst zitten al overal en ook niet gratis om daar je beest achter te laten, en we weten allemaal hoe sommige diertjes dan eindigen :X

EDIT: zoals eerder gezegd, die persoonlijke voorbeelden beginnen we niet aan.

[ Bericht 17% gewijzigd door Greys op 02-01-2011 12:07:39 ]
pi_90737728
EDIT: reactie op quote even weggehaald, reden is bekend.

quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 22:02 schreef Ynske het volgende:

[..]

t dier heeft t goed, krijgt goed eten, goed verzorgd, en ja ik ben dan zo dat ik hoe dan ook ervoor zorg dat ik desnoods geld kan lenen mocht er iets gebeuren waardoor er een grote rekening is bij de DA, máár nu is er niets aan de hand, t dier leeft een lekker leven, voelt zich goed, heeft plezier, gaat op onderzoek uit ed. Niets aan t handje dus, maar omdat ik nu niet beschik van veel geld, moet ik haar maar weg doen? ik vind van niet

en wanneer moet je dr dan weg doen? nu? of als ze erg ziek word? of wat
Sjesus mens, alsof iemand dat zegt hier.

[ Bericht 34% gewijzigd door Greys op 02-01-2011 12:08:07 ]
  zondag 2 januari 2011 @ 11:33:51 #106
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_90738390
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 17:19 schreef loecje het volgende:

[..]

ik bedoel het niet van hoeveel je van het beestje houd.
meer van hoeveel geld je aan de kant kan/wil zetten voor het beestje. je kan oneindig veel geld uitgeven maar ergens trekt iedereen een grens. bij de een is dat misschien al bij de kosten van het inslapen. terwijl de ander 20.000 euro nog oke vind.
Inderdaad.
Wij hebben een potje voor onvoorziene kosten voor huisdieren, maar daar zitten ook geen duizenden euro's in.
Mochten die wel nodig zijn, is er gelukkig wel iets te regelen met onze dierenarts (van te voren navraag gedaan) en zullen we moeten kijken of we zover willen/kunnen gaan voor ons dier.

En ik ken weinig mensen die 25 tot 50k apart hebben staan als ze een hond kopen en dat ook apart houden als zijnde spaarpot voor de hond.
Al zou ik het hebben, dat zou ik er ook niet voor uit willen geven, hoe lullig en ondiervriendelijk dat dan mag klinken. ;)
  zondag 2 januari 2011 @ 11:34:21 #107
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_90738409
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 23:22 schreef senesta het volgende:

[..]

Je kan dat natuurlijk gaan stimuleren. Net er gestimuleerd wordt om wajongers aan het werk te hebben als werkgever.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  zondag 2 januari 2011 @ 11:36:20 #108
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_90738461
quote:
14s.gif Op zondag 2 januari 2011 10:52 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Nou ik zou niet meteen een beest 'dumpen' als je ff een saldodipje hebt ofzo. Dat heeft iedereen weleens, en niet iedereen heeft dan een flink buffertje...
Dan blijf je beesten maar heen en weer slepen tussen baasjes en asiels. En die laatst zitten al overal en ook niet gratis om daar je beest achter te laten, en we weten allemaal hoe sommige diertjes dan eindigen :X
een saldo dipje is ook niet erg. Maar als het stelselmatig voorkomt of aanhoudt, dan vind ik dat wel een probleem.

EDIT: quote en reactie erop verwijderd, reden bekend ;)

[ Bericht 26% gewijzigd door Greys op 02-01-2011 13:03:49 ]
  zondag 2 januari 2011 @ 11:38:20 #109
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_90738515
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 11:33 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Inderdaad.
Wij hebben een potje voor onvoorziene kosten voor huisdieren, maar daar zitten ook geen duizenden euro's in.
Mochten die wel nodig zijn, is er gelukkig wel iets te regelen met onze dierenarts (van te voren navraag gedaan) en zullen we moeten kijken of we zover willen/kunnen gaan voor ons dier.

En ik ken weinig mensen die 25 tot 50k apart hebben staan als ze een hond kopen en dat ook apart houden als zijnde spaarpot voor de hond.
Al zou ik het hebben, dat zou ik er ook niet voor uit willen geven, hoe lullig en ondiervriendelijk dat dan mag klinken. ;)
Ik heb zeker een flinke buffer... en er staat zeker veel voor Baloe apart. En als hij het nodig heeft, ach, dat kan dan ook nog wel bovenop die huidige 5k :+
  Moderator zondag 2 januari 2011 @ 12:02:26 #110
155227 crew  Guppy
dus
pi_90739164
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 18:58 schreef Ynske het volgende:

[..]

en wat dan als je een huisdier hebt, en door omstandigheden geen werk kunt vinden, en terug moet tot de bijstand? wat dan? moet je dan maar je dier wegdoen?
Niet wanneer je hebt kunt betalen. Zoals ik al zei, een huisdier is heus geen elite ding. Maar mocht dat niet (meer) lukken, dan denk ik ook dat je eerlijk moet zijn naar het dier toe.

Wat ik bedoel is het verhaal van m'n dierenarts, die al een aantal keren bijvoorbeeld dieren met een fikse tumor langs heeft gehad. Dieren van mensen die het niet konden betalen om naar de dierenarts te gaan, en het dier er daarom maar mee hebben laten lopen. Terwijl ze wisten dat het dier een bult had.

En dan vind ik dus echt dat je beter geen dieren kunt hebben. Als je er zo mee omgaat.

quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 22:20 schreef kahlie het volgende:
Ik ken mensen die nog te lam waren om zondags naar de dierenarts te gaan om hun cavia te laten inslapen al bloedde die van alle kanten

[...]

Als je dan toch een huisdier per se wil, waarom dan een hond of een kat? Konijnen, cavia's en hamsters zijn ook knuffelig en beduidend goedkoper (ook in dierenartskosten).
En dit is nu precies het punt. Cavia's en konijnen kost ook het nodige bij de dierenarts, en juist omdat het kleinere dieren zijn, zijn die de klos als het om dit soort gevallen gaat... Daarom denk ik dan, als je het niet kunt dragen, begin er dan ook niet aan.

Als je dan zo graag de liefde van een dier wilt, wordt dan vrijwilliger bij een asiel of kinderboerderij, ga het hondje van de buurvrouw uitlaten of verzorg de katten van je familie in hun vakantie. Mogelijkheden te over waarbij je echt niet zelf een dier hoeft aan te schaffen.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_90741111
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 08:03 schreef Juup© het volgende:

[..]

Dat is een hele mooie gedachte, helaas denk ik dat veel mensen impulsief handelen en geen jaar kunnen wachten.
in dat geval is de fout niet het geld, maar het impulsief handelen.
  Moderator zondag 2 januari 2011 @ 13:11:53 #112
155227 crew  Guppy
dus
pi_90741547
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 12:57 schreef loecje het volgende:

[..]

in dat geval is de fout niet het geld, maar het impulsief handelen.
Maar daarom zei ik ook dat mensen er best wat beter over mogen nadenken. En daar hoort ook het financiële aspect bij
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_90742730
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 12:02 schreef Guppyfriend het volgende:

En dit is nu precies het punt. Cavia's en konijnen kost ook het nodige bij de dierenarts, en juist omdat het kleinere dieren zijn, zijn die de klos als het om dit soort gevallen gaat... Daarom denk ik dan, als je het niet kunt dragen, begin er dan ook niet aan.

Ja, natuurlijk kosten cavia's en konijnen ook wat bij de dierenarts, o.a. vanwege inentingen voor je konijnen die ook heel belangrijk zijn, maar in vergelijking tot de bedragen die ik gehoord heb over honden/katten is dat echt beduidend minder.

Helaas ook omdat er bij konijnen heel vaak heel weinig te doen valt :'(
  maandag 3 januari 2011 @ 18:37:28 #114
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_90803676
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 16:47 schreef Guppyfriend het volgende:
Onze dieren (konijnen en cavia's) zijn niet verzekerd, maar wij kunnen de operaties gewoon betalen, mocht het nodig zijn.

De enige voorwaarde die we eraan stellen is dat een operatie de kwaliteit van leven (snel) terugbrengt. Is dat niet het geval? Dan kiezen we ervoor om ermee te stoppen. We gaan niet aan slepende processen beginnen, die het dier de kwaliteit van leven ontneemt. Een konijn moet konijn kunnen zijn.

Heb je het geld niet om de 'extra kosten' van een huisdier te betalen, dan zou je er ook niet aan moeten beginnen. Daar ben ik vrij hard in, maar als je van die verwaarloosde beestjes ziet in bijvoorbeeld bijstandsgezinnen, omdat er geen geld was voor de dierenarts, dat verscheurt m'n hart. Uit dat soort dingen spreekt dan puur het egoisme van de mens.

Een huisdier is heus niet voor de elite, maar ik vind dat mensen er best wel een beetje beter bij mogen nadenken voor ze overgaan tot de aanschaf van een dier.
Hier ben ik het helemaal mee eens. Vooral de laatste alinea.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')