Klopt, vooral naar huis rijden was een drama, een stuk waar normaal 20 minuten over gereden moet worden kostte 2 uur....quote:Op vrijdag 31 december 2010 12:09 schreef Infection het volgende:
Niet weer... ditzelfde gebeurde ook al 2 jaar(?) geleden. Er was geen hand voor ogen te zien, en vuurwerk al helemaal niet. En je moest oppassen waar je liep want voor je het weet stond je midden in de vuurlinie van iemand...
Natuurlijk eerst een geweldige winter met veel schaats/sneeuw/storm plezier, daarna prachtige lente om vervolgens in de zomer de 1ste rang onweer te krijgenquote:Op vrijdag 31 december 2010 12:15 schreef Jor_Dii het volgende:
Mag ik alvast van de gelegenheid gebruik maken om een ieder van de DASOO een heel goede en veilige jaarwisseling te wensen. Hopelijk brengt 2011 ons een extreem weerjaar
Hear hear! Ook een een gelukkig Nieuwjaar voor jou en alle andere DASOO klanten.quote:Op vrijdag 31 december 2010 12:15 schreef Jor_Dii het volgende:
Mag ik alvast van de gelegenheid gebruik maken om een ieder van de DASOO een heel goede en veilige jaarwisseling te wensen. Hopelijk brengt 2011 ons een extreem weerjaar
Nu trekt de mist opeens weer weg...quote:Op vrijdag 31 december 2010 13:37 schreef tralalala het volgende:
De mist wordt in Ede ook elke minuut erger.
met name de pijlenquote:Op vrijdag 31 december 2010 16:00 schreef Fredo55 het volgende:
Hier in Zeeland zit het potdicht, daar gaan mijn pijlen en potten.
Ja idd... ik zal ff een vuurpijl naar je schietenquote:Op vrijdag 31 december 2010 14:52 schreef MaLo het volgende:
Iedereen alvast een fijne jaarwisseling en veel geluk, gezondheid en (on-)weer-pret in 2011!
Hier in Oldenzaal ook al vrij mistig. Wij haalden net ook al herinneringen om aan drie jaar geleden, wat een mist was dat. Ik heb toen voor de auto uit gelopen omdat we de weg niet meer zagen, en met het nieuwjaar wensen om 0:00 op straat was het telkens weer een enorme verrassing wie er opeens naast je stond
.
Nu kun je slecht zien waar de mist ophoudt en de sneeuw die er nog ligt, begint
In het jaaroverzicht staan genoeg extremen dit jaarquote:Op vrijdag 31 december 2010 12:15 schreef Jor_Dii het volgende:
Was ook mijn gedachte, maar dat snapt bijna niemand denk ikquote:Op vrijdag 31 december 2010 18:05 schreef JDude het volgende:
Die mist was vast niet zo dicht als men het vuurwerk tot 0:00 zou bewaren ipv heel de dag die kansloze knaltroep af te steken.
Ik kijk traditiegetrouw wel weer even naar wat de buren afsteken.quote:Op vrijdag 31 december 2010 18:19 schreef QBay het volgende:
Groningen-stad zit helemaal dicht. Zicht minder dan 45 meter, zit je dan met al je vuurwerk (ik gelukkig niet).
Ik mag het hopen, dit is erg triest weer inderdaad. Zicht in Arnhem is denk ik +- 100m, vrij dicht..quote:Op vrijdag 31 december 2010 19:14 schreef INViCTuS het volgende:
Stuur dat dan maar snel hierheen. Echt, als er iets kut, saai en knake weer is dan is het mist wel. Helemaal met oud en nieuw. Overigens lijkt het bij knmi actueel al wel zichtbaar dat de wind aan het toenemen is en de mist deels minder wordt in delen van het land.
Je mag de mist van hier wel hebben? waardeloze rotzooi..quote:Op vrijdag 31 december 2010 20:18 schreef Schuifpui het volgende:
Jammer, mist heeft wel wat. Ik wil die 2 m zicht ook weleens meemaken, 3 jaar geleden was ik niet in Nederland met die mist.
En van mij net zo, prettige jaarwisseling dames en heren! Ik ga pilsen!quote:Op vrijdag 31 december 2010 20:25 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Je mag de mist van hier wel hebben? waardeloze rotzooi..achjaaa....ie dut er nix an! Het zicht wordt overigens al wel beter volgens knmi actueel. We zaten hier begin van de avond onder de 100m zicht en dat loopt overal een beetje op richting 150-200, das voldoende voor pijlen
vuurwerk zal het wel weer erger maken maar strax is er wel iets meer wind.
Mensen, tabee en op naar 2011. Ik wens jullie een mooi uiteinde van 2010, voorzichtig met drank en vuurwerk en tot volgend jaar. Dat het maar een mooi, goed, gezond en qua weer een spectaculair jaar met uitersten mag worden.
Dit is mijn laatste bericht van 2010......toedeledoki...
ja, dat vind ik nou ook...quote:Op zaterdag 1 januari 2011 06:54 schreef horned_reaper het volgende:
Zoeindelijk thuis! .... nu tijd om te gaan slapen
Eens.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 11:16 schreef appelsientje het volgende:
En dat was oud en nieuw.. op naar de zomer
Gelukkig nieuw jaar allemaal!quote:Op zaterdag 1 januari 2011 11:16 schreef appelsientje het volgende:
En dat was oud en nieuw.. op naar de zomer
Regen gehad hier dus de sneeuw is ontzettend snel aan het smeltenquote:Op zaterdag 1 januari 2011 17:17 schreef lezzer het volgende:
Happy new year!
Hoe is het daar? Ik kom morgen terug van een weekje zon, en ik dacht me maar eens voor te gaan bereiden op sneeuw enzo
quote:Op zaterdag 1 januari 2011 20:03 schreef De_Groentenboer het volgende:
Weerbericht had het over serieuze dooi eind deze week
Ik hoef ook niet continu dooi te hebben hoor, 't is immers winter. Maar ik woon in het oosten van 't land en het ligt hier vol met ijs/sneeuwblubber.. die rotzooi mag smelten en daarna mag het wmb gewoon koud worden. Warm weer is voor de lente/zomerquote:
Nope we zijn net thuis, onbewolkt en heel koud, het was op sommige plekken glibberen onderweg.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 22:32 schreef horned_reaper het volgende:
Sneeuwt het al in de stad Groningen?
Ik heb net onderweg vanuit ZO Drenthe gewoon de grote Beer gezien...? Zal Buienradar ff aanslingeren maar er valt hier echt niets momenteel...quote:Op zaterdag 1 januari 2011 22:48 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hier gewoon matige sneeuwval!! Kahaarin, hoe durf je valse melding te geven, alles wordt hier gewoon wit!!!
Ik geloof er niets van. Februari is meestal een ijskoude maand.quote:Op zondag 2 januari 2011 10:49 schreef Revolution-NL het volgende:
Zal het nu dan gedaan zijn met de kou
Laten we het hopenquote:Op zondag 2 januari 2011 10:49 schreef Revolution-NL het volgende:
en gezien wat we al gehad hebben,,. die koude komt nog wel terug denk ik ook.quote:Op zondag 2 januari 2011 11:50 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ik geloof er niets van. Februari is meestal een ijskoude maand.
Eerst wel even, want volgens de verwachting trekt de kou zich eind van de week zowat tot in Scandinavië en Rusland terug.quote:Op zondag 2 januari 2011 10:49 schreef Revolution-NL het volgende:
Vorig jaar had februari een dag waarop het 13.3 graden was meen ikquote:Op zondag 2 januari 2011 13:25 schreef pinine het volgende:
hopelijk blijven januari en februari mild ter compensatie van de koude december, prachtig zou het zijn alweer sneeuwklokjes en crocussen in februari en niet pas in maart , lente
Weet niet waar jij dit ziet, maar de meest recente pluim die ik kan vinden gaat voor kwakkelweer?quote:Op zondag 2 januari 2011 19:00 schreef aloa het volgende:
Koude run van GFS. Volgens de nieuwe kaarten keert de winter op lange termijn weer terug.
De pluim is niet GFS.quote:Op zondag 2 januari 2011 19:11 schreef De_Groentenboer het volgende:
[..]
Weet niet waar jij dit ziet, maar de meest recente pluim die ik kan vinden gaat voor kwakkelweer?
Dat is bijna 2 weken ver wegquote:Op zondag 2 januari 2011 19:14 schreef Igen het volgende:
Ik neem aan dat het gaat om de GFS-kaarten die bijvoorbeeld op wetterzentrale.de staan. Volgens die zou het dan vanaf volgende week vrijdag weer kouder worden.
Maar ik neem aan dat de onzekerheid daarvan wel erg groot is.
Dat is waar ja. Het zou mooi zijn als het steeds weer zou terugkeren in de kaarten. Dan wordt de kans ook groter dat het daadwerkelijk uitkomt.quote:Op zondag 2 januari 2011 19:17 schreef kepler het volgende:
[..]
Dat is bijna 2 weken ver wegVorige week hadden ze al moeite met 2 dagen vooruit
Ja dat zeker, maar 1 koude run (ook nog eens over twee weken) zegt helemaal niks natuurlijk. Pas als de modellen een aantal dagen met een koude oplossing komen begin ik langzaam te ontdooienquote:Op zondag 2 januari 2011 19:23 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat is waar ja. Het zou mooi zijn als het steeds weer zou terugkeren in de kaarten. Dan wordt de kans ook groter dat het daadwerkelijk uitkomt.
@trouwquote:ANWB: mogelijk gladde ochtendspits
DEN HAAG (ANP) De ANWB waarschuwt automobilisten die maandag de weg op gaan voor gladde wegen. In het hele land kan het plaatselijk verraderlijk glad zijn door bevriezing.
Volgens een zegsman van de verkeersdienst zal de gladheid pas maandag in de loop van de dag verdwijnen.
Maandag is voor veel mensen de kerstvakantie voorbij. Ook zondagavond is er in het hele land al kans op gladheid.
Ze kunnen het volgens mij beter melden als het een keer NIET glad is in de ochtendspitsquote:
Morgen issie weer weg hoorquote:Op zondag 2 januari 2011 21:38 schreef horned_reaper het volgende:
De oper en control gaan alvast voor voorjaar het komende weekend!![]()
[ afbeelding ]
Met deze oper kun je niets...quote:Op zondag 2 januari 2011 21:38 schreef horned_reaper het volgende:
De oper en control gaan alvast voor voorjaar het komende weekend!![]()
[ afbeelding ]
Omdat hij aan de warme kant zit, met control een stuk of 10 andere lijntjes? Als het koud is met evenveel lijntjes en oper en control is iedereen blij. 11 dagen geleden:quote:
Die oper is overdreven warm, vooral de donderdag, vrijdag en zaterdag.quote:Op zondag 2 januari 2011 22:21 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Omdat hij aan de warme kant zit, met control een stuk of 10 andere lijntjes? Als het koud is met evenveel lijntjes en oper en control is iedereen blij. 11 dagen geleden:![]()
[ [url=
http://i299.photobucket.c(...)06260.png]afbeelding[/url] ]
In Lewenborg (Groningen NO) was niks maar in de Held (Groningen W) ligt een dun laagje, grappig, was dan toch vrij plaatselijk.quote:Op zondag 2 januari 2011 22:05 schreef horned_reaper het volgende:
Flinke sneeuwbui gehad net.... alles is weer wit buiten!
Ik verwacht op zich ook temps rond de 5 graden en geen 10, maar toch is het wel grappig om te zien dat sommigen staan te springen als de oper en een paar lijntjes naar beneden duiken, terwijl als ze omhoog gaan geen waarde hebben.quote:Op zondag 2 januari 2011 22:24 schreef aloa het volgende:
[..]
Die oper is overdreven warm, vooral de donderdag, vrijdag en zaterdag.
Jep dat is zeker frappantquote:Op zondag 2 januari 2011 23:12 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Ik verwacht op zich ook temps rond de 5 graden en geen 10, maar toch is het wel grappig om te zien dat sommigen staan te springen als de oper en een paar lijntjes naar beneden duiken, terwijl als ze omhoog gaan geen waarde hebben.![]()
Niet specifiek jij overigens hoor. Ik houd niet zo bij wie wat post.
Ik zie juist veel warmte op de GFS kaarten nu. Met van donderdag tm maandag 5+ graden, met zelfs max van 9 tot 10 graden.quote:Op zondag 2 januari 2011 19:00 schreef aloa het volgende:
Koude run van GFS. Volgens de nieuwe kaarten keert de winter op lange termijn weer terug.
Hier ook. Echt zo'n dun laagje mist boven je en daardoor heen kan je wel al de blauwe lucht zienquote:Op maandag 3 januari 2011 08:17 schreef lezzer het volgende:
Het is me hier toch mistig! Lijkt wel of het ook net pas binnengetrokken is. Maar dat lijkt me onlogisch
Prima!quote:Op maandag 3 januari 2011 10:41 schreef Schuifpui het volgende:
De rest van de winter wordt volgens mij gewoon weer een typische '00s winter. 5 tot 10 graden en grijs. Niets van winterweer meer te bekennen in vrijwel alle modellen. Zo'n west circulatie is er ook niet zomaar uit.
http://binnenland.nieuws.nl/624114/voorlopig_geen_vorst_overdagquote:Voorlopig geen vorst overdag
(Novum) - De temperatuur blijft de komende week overdag boven het vriespunt. Vanaf het midden van de week vriest het ook 's nachts niet meer. De kans op regen is vanaf woensdag groot, blijkt uit verwachtingen van het KNMI. In het weekeinde duikt het kwik mogelijk weer onder het nulpunt.
Maandag is het wisselend bewolkt met een enkele bui. 's Ochtend ligt de temperatuur op veel plaatsen nog op of iets onder het vriespunt waardoor het nog steeds verraderlijk glad kan zijn. Daarnaast komt er lokaal dichte mist voor. In de middag loopt de temperatuur op naar 1 graad in het zuiden van Limburg en 5 graden langs de westkust.
Volgende week wordt het wisselvallig weer met normale temperaturen voor de tijd van het jaar, tussen de 0 en 5 graden.
Krijg paulusma toch gelijk met zijn november voorspelling?quote:
Nee.... die 2m betekent gewoon 2 meter boven de grondquote:Op maandag 3 januari 2011 18:49 schreef Igen het volgende:
Begrijp ik het trouwens goed dat die "2m Temperatur" de temperatuur op 2 meter boven zeeniveau betekent? De kou van hoge gebergtes met eeuwige sneeuw zie je op die kaartjes immers niet of nauwelijks terug?
Ah okee. Ik heb zonet, na heel lang googlen, ook deze site met uitleg gevonden:quote:Op maandag 3 januari 2011 19:07 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Nee.... die 2m betekent gewoon 2 meter boven de grond
Ah okee. Dat had ik niet verwacht, maar goed, ik ben dan ook nog nooit in de Alpen geweest.quote:Het is ook maar rond het vriespunt de komende dagen als Tmax in de bergen in Zwitserland en Oostenrijk.
Zo koud is het daar helemaal niet hoor..... in de nachten koelt het al snel af naar -20 daar in de bergen.... maar op bovenstaande kaartjes zie je de echte temperaturen 2 meter boven de grond (ongeacht welke hoogte het daar ook is).
Ik kom zelf vaak in oostenrijk in de hoogste bergen tot boven de 3000 meter.
Hier ligt gewoon ERG veel sneeuw... maar zo koud is het er niet hoor ^^
Eh, maar tussen de 2 en de 5 cm hoor.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 12:43 schreef kahaarin het volgende:
Whut?! Tussen de 10 en 25 cm...? Dat hoeft nou ook weer niet zo nodig.
Volgens het kaartje van aloa is het in Groningen toch echt lichtgrijs....quote:
Nee hoor, dat is een optische illusie. De kaart is zwart terwijl de legenda op een witte achtergrond staat, daardoor lijken de tinten anders.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 12:47 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Volgens het kaartje van aloa is het in Groningen toch echt lichtgrijs....
Ah okay, naja, hoe dan ook, er komt weer sneeuw, hoeft niet perse van mij.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 12:49 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee hoor, dat is een optische illusie. De kaart is zwart terwijl de legenda op een witte achtergrond staat, daardoor lijken de tinten anders.
Ik heb het met een fotobewerkingsprogramma gecontroleerd, en dat wat jij lichtgrijs noemt is in werkelijkheid de kleur van 2 tot 5 cm.
Ja zeg, wat is het nu?quote:Op dinsdag 4 januari 2011 12:52 schreef Frutsel het volgende:
Als ik de randen van dat "lichtgrijze gebied" bekijk zou ik toch voor 5-10 gaan![]()
2-5 is het niet, 10-25 ook niet
Kweet het nietquote:
Hoeft niet hoor, mag best overwaaien.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 13:02 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Kweet het niet![]()
als je idd de kleurtjes telt kom je op 2-5 , maar het lijkt me gewoon niet goed![]()
maarja, boeiuh..sneeuw dus
Ik denk het net niet...maar je weet maar nooit. In den haag is het dan een graad of 3, dus denk eerder natte sneeuw/regen.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 13:46 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Krijgen we hier in Den Haag ook toevallig sneeuw? Ik vraag dit omdat ik weer die vreemde hoofdpijn heb die ik altijd krijg vlak voordat het gaat sneeuwen....
Ehm, tja, als het dan toch moet, liever meer dan 10 cm, zet het iig zoden a/d dijk.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 13:12 schreef aloa het volgende:
We maken er gewoon 13 cm van
[ afbeelding ]
Niks daarvan!quote:Op dinsdag 4 januari 2011 16:55 schreef RiKe het volgende:
Ben het nu wel weer zat, tijd voor de lente!
Morgen avond verwachten ze pas een bult sneeuwquote:Op dinsdag 4 januari 2011 17:15 schreef Burnie88 het volgende:
Ik zie trouwens nog weinig sneeuw op de radar
Dit is de kaart ervoor.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 17:36 schreef INViCTuS het volgende:
Volgens mij komt alleen gfs met sneeuw aanzetten of niet?! Weerplaza zegt dat het hier in oost ook zal gaan sneeuwen maar 3/4 andere bronnen geven voor mijn woonplaats gewoon een bak regen. Liever sneeuw maar eigenlijk heb je er ook geen drol aan. Donderdag t/m zondag zal het dik boven nul zijn met regelmatig neerslag in de vorm van regen dus aan sneeuw heb je toch nix.
wetteronline :
[ afbeelding ]
quote:(natte) sneeuw (1 a 2 cm), mogelijk IJZEL, geleidelijk overgaand in regen.
De melding is aangepast naar:quote:Op dinsdag 4 januari 2011 19:58 schreef aloa het volgende:
waarschuwing van het knmi voor morgenavond en donderdagnacht.
[..]
[ afbeelding ]
Wordt al afgezwakt dus.quote:Kans op gladheid door (natte) sneeuw, en mogelijk ijzel.
quote:Op dinsdag 4 januari 2011 12:43 schreef kahaarin het volgende:
Whut?! Tussen de 10 en 25 cm...? Dat hoeft nou ook weer niet zo nodig.
quote:
quote:Op dinsdag 4 januari 2011 12:47 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Volgens het kaartje van aloa is het in Groningen toch echt lichtgrijs....Het zal zo'n vaart niet lopen waarschijnlijk maar ik heb wel even genoeg sneeuw gezien, een mooie vorstperiode waarna er fatsoenlijk geschaatst kan worden vind ik ook wel leuk.
quote:Op dinsdag 4 januari 2011 12:49 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee hoor, dat is een optische illusie. De kaart is zwart terwijl de legenda op een witte achtergrond staat, daardoor lijken de tinten anders.
Ik heb het met een fotobewerkingsprogramma gecontroleerd, en dat wat jij lichtgrijs noemt is in werkelijkheid de kleur van 2 tot 5 cm.
quote:Op dinsdag 4 januari 2011 12:52 schreef Frutsel het volgende:
Als ik de randen van dat "lichtgrijze gebied" bekijk zou ik toch voor 5-10 gaan![]()
2-5 is het niet, 10-25 ook niet
Ik noem het gewoon Lente, hopelijk wil moeder natuur naar mij luisterenquote:Op dinsdag 4 januari 2011 21:18 schreef INViCTuS het volgende:
Ik denk dat het -2cm gaat wordenprima dat dat ijs even weg gaat dooien maar daarna wordt het eerder herfst dan winter :s
Ik kan je nou al vertellen dat die bitch toch niet luistertquote:Op dinsdag 4 januari 2011 21:20 schreef Drassss het volgende:
[..]
Ik noem het gewoon Lente, hopelijk wil moeder natuur naar mij luisteren
En toen werd jij wakker uit een droom door de regenquote:Op dinsdag 4 januari 2011 22:30 schreef SpeedyGJ het volgende:
En toen was het vrijdag en kwam de winter ineens invallen met 1 meter sneeuw
En onweer en stormquote:Op dinsdag 4 januari 2011 22:51 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
En toen werd jij wakker uit een droom door de regen
Yup, dit is het 'vertrouwde' beeld van de afgelopen jaren... zucht moet ik weer mijn regenpak te voorschijn halen.quote:
Niet alleen de stoepen, ook onze straat is nog een prachtige ijsbaanquote:Op woensdag 5 januari 2011 10:22 schreef VacaLoca het volgende:
Mja het mag wel even, in het oosten zijn de stoepen nog steeds bedekt met een dikke laag opgevroren sneeuw. Ik wil wel weer eens een keer normaal kunnen lopen. Als het dan toch niet sterk gaat vriezen, en we een elfstedentocht toch kunnen vergeten, doe dan maar even echt sterke dooi in heel NL zodat alle troep overal weg is.
Eindhoven idem (wat betreft weer en ijsbanenquote:Op woensdag 5 januari 2011 10:41 schreef MaLo het volgende:
[..]
Niet alleen de stoepen, ook onze straat is nog een prachtige ijsbaan.
Overigens lekker weer hier nu, fris, weinig wind en zonnig.
quote:Op dinsdag 4 januari 2011 21:15 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Hier het antwoord
[ afbeelding ]
Hier bij Buitenpost erg glad op sommige plaatsen.quote:Op woensdag 5 januari 2011 22:02 schreef michiel_merk het volgende:
Hier in Drachten moet het zo ook gaan ijzelen. sneeuw kunnen we wel vergeten denk ik
Maar ok niks is erger dan sneeuw dat over gaat in regen
Hier net ook even regen/hagel.quote:Op woensdag 5 januari 2011 23:08 schreef mazaru het volgende:
In Vlaardingen giet het al uren. En de temperatuur is boven 0
PS
En het stinkt buiten. Het stinkt naar verbrand haar.
Ik denk het haast wel.quote:Op woensdag 5 januari 2011 23:12 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Hier net ook even regen/hagel.
Komt dat van Moerdijk?
Ben blij dat ik in het hoge Noorden zit.quote:Op woensdag 5 januari 2011 23:25 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ik denk het haast wel.
Zo ver ligt Vlaardingen er niet bij vandaan. Maar het zou ook gewoon de Shell Pernis kunnen zijn. Daar krijgen we ook nog wel eens een luchtje van
Ja ja, gezond wonen hier!
En het KNMI heeft alle waarschuwingen ingetrokken.quote:Op donderdag 6 januari 2011 08:45 schreef horned_reaper het volgende:
Hier is hier inderdaad belachelijk glad!![]()
Levensgevaarlijk hier!
We wonen niet ver van elkaar, maar hier is alles al bijna weg. Hooguit de sneeuw hopen die nog wel een aantal dagen blijven liggen, maar dat is het dan ook..quote:Op donderdag 6 januari 2011 10:03 schreef lezzer het volgende:
Hier begint het eindelijk eens echt te dooien. Bij ons in de achtertuin lag tot vanmorgen gewoon nog 40 cm sneeuw zo'n beetje. Alleen dat wat we ooit zelf weg gestrooid en geschept hadden was vrij, de rest een enorme ijsbaan.
Klopt, wakker worden met radio noord op de wekkerradio was niet echt vrolijk, veel aanrijdingen.quote:Op donderdag 6 januari 2011 08:45 schreef horned_reaper het volgende:
Hier is hier inderdaad belachelijk glad!![]()
Levensgevaarlijk hier!
quote:Op donderdag 6 januari 2011 11:05 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Klopt, wakker worden met radio noord op de wekkerradio was niet echt vrolijk, veel aanrijdingen.
http://www.rtvnoord.nl/nieuws/nieuws.asp?pid=97479
Als dat t ergste is.quote:In Oost-Groningen is er daardoor grote moeite met de bezorging van kranten.
Neuh, dit vond ik griezeliger:quote:
quote:GRONINGEN/WINSCHOTEN - Door de gladheid zijn sinds woensdagavond vijftien ongevallen gebeurd in onze provincie.
Ik snap t. Vond t wel komisch dat ze dat kranten ding er ook even moesten bij melden. Zeker als er zo veel ongelukken gebeuren. Lijkt me nogal onbelangrijk nieuws in verhouding met de rest.quote:Op donderdag 6 januari 2011 12:11 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Neuh, dit vond ik griezeliger:
[..]
quote:
Pokke weer hier dus.quote:Bewolkt 5°C
Voelt als: 3°C
Barometer: 995 mb
Dauwpunt: 5°
Luchtvochtigheid: 100%
Zicht: 3 km
Neerslag afgel. uur: N.v.t.
Neerslag afgel. 24 uur: 0.9 cm
Wind: 8 km/uur S
Zon op: 8:49
Zon onder: 16:47
UV Index: 0 Laag
Lol, dat zal ook eens tijd worden, volgens mij heb ik vanaf sinterklaas geen dag zonder ijs of sneeuw gezien.quote:Op donderdag 6 januari 2011 12:13 schreef Drassss het volgende:
Er komt gelukkig "warme" regen je kant op Kahaarin dus straks is het helemaal weg
Lol, dat is ook wel zo, maar goed, de meeste mensen denken niet verder dan hun eigen brievenbus, als er dan wordt gezegd dat het aan de ijzel ligt dan kunnen ze mopperen op het strooibeleid van de gemeente.quote:Op donderdag 6 januari 2011 12:44 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Ik snap t. Vond t wel komisch dat ze dat kranten ding er ook even moesten bij melden. Zeker als er zo veel ongelukken gebeuren. Lijkt me nogal onbelangrijk nieuws in verhouding met de rest.
Je hebt natuurlijk veel te vaak in de vriezer gehangen wat voor lekkernij je nu weer gaat klaarmaken tijdens sint/kerst/oudjaarquote:Op donderdag 6 januari 2011 13:11 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Lol, dat zal ook eens tijd worden, volgens mij heb ik vanaf sinterklaas geen dag zonder ijs of sneeuw gezien.![]()
[..]
Lol, dat is ook wel zo, maar goed, de meeste mensen denken niet verder dan hun eigen brievenbus, als er dan wordt gezegd dat het aan de ijzel ligt dan kunnen ze mopperen op het strooibeleid van de gemeente.
Hmm, met sint de koude hapjes, dwz gevulde eitjes, monchou rolletjes, en een lekkere salade met toastjes.quote:Op donderdag 6 januari 2011 13:17 schreef Drassss het volgende:
[..]
Je hebt natuurlijk veel te vaak in de vriezer gehangen wat voor lekkernij je nu weer gaat klaarmaken tijdens sint/kerst/oudjaar
Smurfen mogen, de temp. kaart niet.quote:
Haha, het was idd nogal een lijst met lekkers.quote:Op donderdag 6 januari 2011 13:27 schreef Drassss het volgende:
Ik ben blij dat ik net gegeten heb na dit verhaal![]()
Ja het is behoorlijk warm.
Heb je het over de week van 10 jan of pas 17 jan?quote:Op donderdag 6 januari 2011 13:31 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Smurfen mogen, de temp. kaart niet.
[..]
Haha, het was idd nogal een lijst met lekkers.
Wat is er eigenlijk nog over van de temperatuursdaling die na deze week werd voorspeld? Of is daar nog geen zinnig woord over te zeggen?
10e, dat gaat dus een beetje over, gelukkig maar, even niet, zo rond 17e mag het best weer gaan sneeuwen oid, dan ben ik vast wel weer flauw van de grijze druilerige dagen.quote:Op donderdag 6 januari 2011 13:37 schreef Drassss het volgende:
[..]
Heb je het over de week van 10 jan of pas 17 jan?Want 9/10/11 jan gaat het iets kouder worden, maar daarna is de verwachting dat we weer richting 6 graden overdag gaan.
Probleem is dat de grond nog erg koud is, het duurt wel even voordat de vorst daar uit is, als het dan 's avonds weer wat kouder wordt vriest de nattigheid weer een beetje aan ook al is de temp op 1m50cm net boven nul.quote:Op donderdag 6 januari 2011 13:51 schreef Adelante het volgende:
Hoe lang moet het regenen om ijs op wegen weg te smelten
Idd, maar nu wel even lekker, zelfs in de tuin is er bijna geen ijs meer.quote:Op donderdag 6 januari 2011 13:43 schreef Drassss het volgende:
Tja het nadeel van regendagen is dat het totaal geen boeiend natuurverschijnsel is. Hooguit als het met tonnenuit de lucht komt vallen, maar voor de rest heel erg saai..
Echt heel mooi idd, zo lang ze over veld en pad gaan is het schitterend.quote:Op donderdag 6 januari 2011 14:49 schreef Frutsel het volgende:
Mooi he
http://www.movieweb.com/movie/tornado-alley/trailer
die wolken
Ik vond het geweldig om midden in dat gebied 5mnd te vertoevenquote:Op donderdag 6 januari 2011 14:49 schreef Frutsel het volgende:
Mooi he
die wolken
Die film komt zeker niet in Nederland? Of komt die online o.i.d.?quote:Op donderdag 6 januari 2011 14:49 schreef Frutsel het volgende:
Mooi he
die wolken
Mhaw zoveel kilometers maken om er misschien 1 te zien gaat me wat verquote:Op donderdag 6 januari 2011 15:31 schreef Burnie88 het volgende:
[..]
Die film komt zeker niet in Nederland? Of komt die online o.i.d.?
Lijkt me geweldig om een keer van maart - juli te gaan storm chasen met zo'n team. Kunnen we dat niet organiseren met wat FOKkers?
Waar ben je geweest?quote:Op donderdag 6 januari 2011 15:12 schreef Drassss het volgende:
[..]
Ik vond het geweldig om midden in dat gebied 5mnd te vertoevenWat is de natuur daar extreem en heftig en wat zijn die stormen echt werelds.
Heb je mooi weer gezien? Niet perse een tornado maar onweer oid?quote:Op donderdag 6 januari 2011 15:12 schreef Drassss het volgende:
[..]
Ik vond het geweldig om midden in dat gebied 5mnd te vertoevenWat is de natuur daar extreem en heftig en wat zijn die stormen echt werelds.
Die film komt vast in downloadquelandquote:Op donderdag 6 januari 2011 15:31 schreef Burnie88 het volgende:
[..]
Die film komt zeker niet in Nederland? Of komt die online o.i.d.?
Ik kan het voorstellen, teambuilding en wetenschappelijke trip in combi met prijsvraag voor dit subforum en uiteraard alleen voor de users met meer dan 100 posts in DE ofzoquote:Lijkt me geweldig om een keer van maart - juli te gaan storm chasen met zo'n team. Kunnen we dat niet organiseren met wat FOKkers?
En wie gaat die posten tellen?quote:Op donderdag 6 januari 2011 15:51 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Die film komt vast in downloadqueland![]()
![]()
[..]
Ik kan het voorstellen, teambuilding en wetenschappelijke trip in combi met prijsvraag voor dit subforum en uiteraard alleen voor de users met meer dan 100 posts in DE ofzo
Die komt vast nog wel hoor. Het is pas begin januari.quote:Op donderdag 6 januari 2011 16:25 schreef horned_reaper het volgende:
Nou alsjeblieft!!!! hier hebben jullie eindelijk je dooi! ....![]()
Doe mij die winter maar terug......
het Patrick! Je woont toch vlak bij me?quote:Op donderdag 6 januari 2011 16:45 schreef garnage-patrick het volgende:
van de zomer paar keer "gechased" met een jongen van o-o
was een leuke ervaring, heb ook paar keer wat andere mensen gevraagd, maar niet veel mensen hebben er zin om om te chasen! (of in te stappen, en deel v/d kosten te betalen)
Hmm, in de US is het toch anders denk ik.quote:Op donderdag 6 januari 2011 16:49 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
het Patrick! Je woont toch vlak bij me?
Je kan gerust een keer samen met mij chasen
Dan rijden we daar toch heen!quote:Op donderdag 6 januari 2011 17:03 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Hmm, in de US is het toch anders denk ik.
Lol, geen zee te hoog, geen brug te ver?quote:Op donderdag 6 januari 2011 17:05 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Dan rijden we daar toch heen!
Edmond in Oklahoma. Dat is 20 minuten rijden van Oklahoma City.quote:
Lol, het weer is daar net wat heftiger dan hier, logisch, geen water in de buurt dat de zooi kan dempen.quote:Op donderdag 6 januari 2011 17:24 schreef Drassss het volgende:
[..]
Edmond in Oklahoma. Dat is 20 minuten rijden van Oklahoma City.
Ik heb in januari een ongelofelijk ijsstorm meegemaakt. S'ochtends was het 10 graden. In de middag ging de wind opeens draaien en ging het regenen. Na verloop van tijd werd het kouder en kouder en ging het sneeuwen/ijzelen waardoor er op een gegeven moment een laag van zeker 2cm ijs ontstaan was. Het was 1 grote ijsbaan. Scholen etc 3 dagen dicht.
Tevens genoeg zware onweer stormen meegemaakt. Echt een paar uur gigantische onweersbuien die over je hoofd heen trekken... Daar zijn de Nederlandse en dus die ene op 11 juli 2010 niks bijCellen die overtrokken draaiend en 200km verderop tornado's produceerden. Onweer met gigantische flitsen waar je in je stoel gedrukt werd. Veel wateroverlast etc etc
Tevens 1x een tornadowarning meegemaakt. Uiteindelijk was dat ding 6km noord van me langsgetrokken. Een dag erna het gebied verkend en sommige huizen waren niet meer te vinden... Krachtige F2.
Ochja het klinkt allemaal best hysterisch en eigenlijk was het dat ook wel. Ik vond het vooral fascinerend en kon me behoorlijk inleven in de plaatselijke Amerikaan die het niet echt boeiend meer vond. Doodnormaal voor hun.
Wat wel een fabel is dat mensen in tornado alley, tornado's gewend zijn. Dat klopt niet, want bijna niemand heeft ze in hun leven gezien. Dat zegt wel iets over hoe enorm gebied het wel niet is en dus een chase niet zomaar even kan. Je praat over stukken van Amsterdam naar Parijs met cellen die wel 80km/h gaan
Advies is daarom nooit zoiets te plannen, maar alleen zoiets te gaan beleven als je er gewoon "toevallig" bent. Dat maakt het naar mijn mening veel en veel mooier
Ja wat een grap. Kan ik tenminste de kerstboom weer buiten zetten. Van 19 graden naar 10 is niet zo'n heel verschil dan 19 naar -5 ofzo.quote:
Tja ik heb toch echt liever regen dan sneeuw wat later ijs zal worden als ik er doorheen moet fietsen.quote:Op donderdag 6 januari 2011 19:21 schreef INViCTuS het volgende:
Nou, top hoor die dooi! Prima als het ijs van de straten is maar dat komt juist door die dooi als het vervolgens weer vriest. Lekker door de regen moeten fietsen jeuj :s doe me dan maar gewoon vorst en/of sneeuw ipv die regen als er dan toch neerslag moet vallen.
Kijk daar zit ik op te wachtenquote:Op donderdag 6 januari 2011 19:56 schreef aloa het volgende:
Windkracht 7 a 8 voor zaterdag met stevige rukwinden.
[ afbeelding ]
moet eigenlijk sneeuw bijquote:
Volgens mij zijn de meeste stormen in het winterseizoen...quote:Op donderdag 6 januari 2011 20:00 schreef INViCTuS het volgende:
Volgens mij gaan we een stuk herfst inhalen ofzo :s het gaat hier ook weer hoog water worden denk ik. Goed voor wat foto's...
Vet idd. Ik vroeg het omdat ik ook in die omgeving heb gewoond, in Fort Worth, Texas. Niet echt omgeving eigenlijk, want dan praat je nog steeds over honderden kilometers verder. Ik heb er van juli 2009 tot december 2009 gewoond, volgens mij is het voorjaar qua wel iets spectaculairder. We hebben wel een aantal zeer grote fronten gehad, een aantal keer tornado advisory en tweemaal een warning in redelijk dichtbij. Ik wilde toen nog wel gaan kijken of we wat konden zien, maar niemand wilde mee. Eigenlijk ook wel verstandig, niemand had ervaring, geen apparatuur e.d. Van schade heb ik verder niets gezien. Ik vond de bordjes 'tornado shelter' langs de lange highway tussen ft worth en amarillo al cool om te zien eigenlijk.quote:
Hehe, daar heb ik nog de toerist uitgehangen in dat typische Texaanse straatje downtownquote:
Stockyards!quote:Op donderdag 6 januari 2011 20:29 schreef Drassss het volgende:
[..]
Hehe, daar heb ik nog de toerist uitgehangen in dat typische Texaanse straatje downtownDat terzijde.
Ja, vooral vanaf maart tot mei ging het daar behoorlijk los. De eerste echt storm was die in februari 2009. Daar zie je op youtube nog genoeg filmpjes over, omdat daar een paar killer tornado's bijzaten.... ( zuid van OKC ). Hehe ik heb zelfs in die shelter moeten zitten voor 10 minuten toen die tornado net noord van mij was.. Achja daar in Oklahoma is het niet zo speciaal en iedereen gaat juist tornado spotten daar.
Klopt over die fronten. Het was om de zoveel dagen raak en de nieuwsdiensten zijn daar echtgeweldig. Het enige wat ik echt niet normaal vond was de temperatuur verschillen bij het draaien van de wind. Had je sochtends les bij 25 C.. was je klaar met de les was het opeens naar maar 5 graden
Hmm nu opeens maar 5 C en de wind van ZW naar NW gegaan..quote:Op donderdag 6 januari 2011 21:29 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hier verre van de 10 graden![]()
3.6 als max vandaag![]()
Laat die 10 graden maar lekker weg blijven, anders kan ik het wel vergeten naar die <10 reeks
Het draait allemaal om dat Fingerspitzengefuhl.quote:Op donderdag 6 januari 2011 21:45 schreef Schuifpui het volgende:
Blegh, weer een echte west circulatie op de kaarten. Kan ik die dingen eindelijk een beetje lezen, komt er zoiets uit oninteressants uit.
Heeft er iemand eigenlijk verder nog wat leesmateriaal over weerkaarten? Ik snap de basis een beetje, maar zo makkelijk lezen zoals die mensen op weerwoord, dat kan ik nog niet.
het word zaterdag bij jullie 8/12 graden in limburg zelfs 13 gradenquote:Op donderdag 6 januari 2011 21:29 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hier verre van de 10 graden![]()
3.6 als max vandaag![]()
Laat die 10 graden maar lekker weg blijven, anders kan ik het wel vergeten naar die <10 reeks
Het zou toch wel heel raar zijn als het 20 graden in Januari werd.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:45 schreef braddofiel het volgende:
Als het dan toch warmer word, geef me dan gelijk 20 graden
Geel is toch waarschuwing?quote:Op donderdag 6 januari 2011 21:51 schreef Schuifpui het volgende:
geel terug op de knmi kaart.Geel en groen zijn de minst leuke kleuren.
Ja, dan moet je een schone onderbroek aantrekkenquote:
Of je 'sneeuwijsje' weggooien.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:54 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ja, dan moet je een schone onderbroek aantrekken
Achja de laatste tijd gebeuren er wel vaker rare dingen in de natuur, zoiets kan er wat mij betreft makkelijk bijquote:Op donderdag 6 januari 2011 22:49 schreef mazaru het volgende:
[..]
Het zou toch wel heel raar zijn als het 20 graden in Januari werd.
Net zoiets als een sneeuwbui in Juli.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |