Kijk daar zit ik op te wachtenquote:Op donderdag 6 januari 2011 19:56 schreef aloa het volgende:
Windkracht 7 a 8 voor zaterdag met stevige rukwinden.
[ afbeelding ]
moet eigenlijk sneeuw bijquote:
Volgens mij zijn de meeste stormen in het winterseizoen...quote:Op donderdag 6 januari 2011 20:00 schreef INViCTuS het volgende:
Volgens mij gaan we een stuk herfst inhalen ofzo :s het gaat hier ook weer hoog water worden denk ik. Goed voor wat foto's...
Vet idd. Ik vroeg het omdat ik ook in die omgeving heb gewoond, in Fort Worth, Texas. Niet echt omgeving eigenlijk, want dan praat je nog steeds over honderden kilometers verder. Ik heb er van juli 2009 tot december 2009 gewoond, volgens mij is het voorjaar qua wel iets spectaculairder. We hebben wel een aantal zeer grote fronten gehad, een aantal keer tornado advisory en tweemaal een warning in redelijk dichtbij. Ik wilde toen nog wel gaan kijken of we wat konden zien, maar niemand wilde mee. Eigenlijk ook wel verstandig, niemand had ervaring, geen apparatuur e.d. Van schade heb ik verder niets gezien. Ik vond de bordjes 'tornado shelter' langs de lange highway tussen ft worth en amarillo al cool om te zien eigenlijk.quote:
Hehe, daar heb ik nog de toerist uitgehangen in dat typische Texaanse straatje downtownquote:
Stockyards!quote:Op donderdag 6 januari 2011 20:29 schreef Drassss het volgende:
[..]
Hehe, daar heb ik nog de toerist uitgehangen in dat typische Texaanse straatje downtownDat terzijde.
Ja, vooral vanaf maart tot mei ging het daar behoorlijk los. De eerste echt storm was die in februari 2009. Daar zie je op youtube nog genoeg filmpjes over, omdat daar een paar killer tornado's bijzaten.... ( zuid van OKC ). Hehe ik heb zelfs in die shelter moeten zitten voor 10 minuten toen die tornado net noord van mij was.. Achja daar in Oklahoma is het niet zo speciaal en iedereen gaat juist tornado spotten daar.
Klopt over die fronten. Het was om de zoveel dagen raak en de nieuwsdiensten zijn daar echtgeweldig. Het enige wat ik echt niet normaal vond was de temperatuur verschillen bij het draaien van de wind. Had je sochtends les bij 25 C.. was je klaar met de les was het opeens naar maar 5 graden
Hmm nu opeens maar 5 C en de wind van ZW naar NW gegaan..quote:Op donderdag 6 januari 2011 21:29 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hier verre van de 10 graden![]()
3.6 als max vandaag![]()
Laat die 10 graden maar lekker weg blijven, anders kan ik het wel vergeten naar die <10 reeks
Het draait allemaal om dat Fingerspitzengefuhl.quote:Op donderdag 6 januari 2011 21:45 schreef Schuifpui het volgende:
Blegh, weer een echte west circulatie op de kaarten. Kan ik die dingen eindelijk een beetje lezen, komt er zoiets uit oninteressants uit.
Heeft er iemand eigenlijk verder nog wat leesmateriaal over weerkaarten? Ik snap de basis een beetje, maar zo makkelijk lezen zoals die mensen op weerwoord, dat kan ik nog niet.
het word zaterdag bij jullie 8/12 graden in limburg zelfs 13 gradenquote:Op donderdag 6 januari 2011 21:29 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hier verre van de 10 graden![]()
3.6 als max vandaag![]()
Laat die 10 graden maar lekker weg blijven, anders kan ik het wel vergeten naar die <10 reeks
Het zou toch wel heel raar zijn als het 20 graden in Januari werd.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:45 schreef braddofiel het volgende:
Als het dan toch warmer word, geef me dan gelijk 20 graden
Geel is toch waarschuwing?quote:Op donderdag 6 januari 2011 21:51 schreef Schuifpui het volgende:
geel terug op de knmi kaart.Geel en groen zijn de minst leuke kleuren.
Ja, dan moet je een schone onderbroek aantrekkenquote:
Of je 'sneeuwijsje' weggooien.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:54 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ja, dan moet je een schone onderbroek aantrekken
Achja de laatste tijd gebeuren er wel vaker rare dingen in de natuur, zoiets kan er wat mij betreft makkelijk bijquote:Op donderdag 6 januari 2011 22:49 schreef mazaru het volgende:
[..]
Het zou toch wel heel raar zijn als het 20 graden in Januari werd.
Net zoiets als een sneeuwbui in Juli.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |