abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90656405
Ik maak deel uit van een groepje studiegenoten dat een paar keer per maand bij elkaar komt om leuke dingen te doen. Ik ben met een paar van die mensen best goed bevriend, en met de rest ga ik altijd gewoon gezellig om als ik ze zie.

Echter is er nu een onaangename situatie ontstaan.
Een tijd geleden zat ik nogal slecht in mijn vel. Er was ziekte in de familie en ik ging daar onder gebukt. Ik ben een tijdje nogal negatief geweest over de wereld om mij heen, maar ben daar nu weer overheen. Ik voel me goed en ben weer positief. Vorige week kreeg ik echter een woordenwisseling met iemand uit het groepje. Deze gast is zelf nogal onzeker en is niet de meest populaire persoon die er is. Ik had hem geplaagd met zijn game obsessie en daar werd hij boos over en begon mij opeens uit te schelden over dat ik altijd zo negatief was en dat ik me niet moest aanstellen (mbt mijn verdriet over de ziekte van het familie lid en de nasleep) want er waren wel mensen die het vele malen erger hadden. Ik antwoordde dat ik hier niet van gediend was. Hem een beetje plagen met zijn games was iets anders dan hem echt op de man beledigen. Ik had altijd aardig tegen hem gedaan ondanks dat alle andere mensen waar ik mee omging buiten dat groepje om hem maar irritant en vervelend vonden Ik had hem ook gezegd dat ik klaar met hem was. Hij sneerde terug dat ik wel eens wat vriendelijker tegen vrienden mocht zijn. In mijn opinie waren we nooit echt vrienden geweest,. en vrienden beledigen elkaar niet op zo'n manier.

Nouja, nu was meneer dus echt boos. Later kreeg ik een sms van een van die mensen van de groep of ik mezelf nou zo grappig vond want dat was ik zeker niet. Ik stond perplex, ik had niet echt het gevoel dat ik over een enorme grens heen was gegaan. Ik was boos en antwoordde bot terug dat als ik serieus wou doen ik wel een internet relatie zou nemen zoals zij. (Ze had een vriend ontmoet op vakantie en daar had zij nu een jaar iets mee). Ik weet dat ik hier wel ver mee ben gegaan maar op dat moment had ik zoiets van: bemoei je er niet mee.

Toen kreeg ik later weer een sms van die "vriend"over waarom ik dat meisje zo had beledigd want ze doet geen vlieg kwaad en ik had het wel heel bont gemaakt. Ik had dus echt geen zin meer om met die mensen te praten, maar ik verwachte van de rest van het groepje dat ze het zouden negeren.

Nu lijken ze echter bijna allemaal aan de kant van die gozer te staan. Als ik sms over wat ze met oud en nieuw doen krijg ik niks terug. Pas veel later kreeg ik een vaag smsje van een van die mensen dat hij iets bij zijn vriendin heeft. Anderen reageren niet, behalve een die in het buitenland zat. Er was ook al een drankjes avond die aan mij voor bij is gegaan (ik zag het achteraf op Facebook dat mensen waren gegaan maar niemand vertelde mij wat).

Ik snap er nu geen hol meer van. Is wat ik gezegd heb zo enorm slecht dat ik verbannen dien te worden uit een groep vrienden? Ik heb niemand's vriend afgepakt, of iemand financieel/wettelijk genaaid? Dat zouden mijn redenen zijn om mensen te dumpen.
Gelukkig heb ik nog mijn oude groep vrienden die ik vanaf de middelbare ken...
pi_90656974
K*tsituatie, zou ook niet echt weten wat te doen. Vraag het anders gewoon aan die mensen waarom ze je negeren en praat erover met hen. Leg uit dat ze het niet al te serieus moeten opvatten en bied desnoods je excuses aan voor het feit dat ze het verkeerd hebben geïnterpreteerd.
  donderdag 30 december 2010 @ 23:52:14 #3
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_90657032
Je hebt wel redelijk agressief gereageerd. Ik denk dat je het ook een beetje bij jezelf moet gaan zoeken.
pi_90657105
Wat is er agressief aan eigenlijk?

Ik heb wel vaker boze dingen tegen mijn originele vriendengroep gezegd maar zij weten dat ik dat gewoon geirriteerd was. Ik vind dit soort terugkaatsingen niet onherroepelijk, dus leg het me uit aub.
pi_90657164
quote:
7s.gif Op donderdag 30 december 2010 23:51 schreef Marurk het volgende:
K*tsituatie, zou ook niet echt weten wat te doen. Vraag het anders gewoon aan die mensen waarom ze je negeren en praat erover met hen. Leg uit dat ze het niet al te serieus moeten opvatten en bied desnoods je excuses aan voor het feit dat ze het verkeerd hebben geïnterpreteerd.
Ik heb mijn excuses ook aangeboden laatst. Wel over de sms maar ik ben zelf ook beledigd door hem.

Hij smste toen, 'excuses aanvaard, fijne feestdagen'. Ja, zo kom je nergens,
pi_90657174
Ik heb een beetje het idee dat verhaal van die jongen een klein gedeelte is. Ik denk dat je vrienden waarschijnlijk al eerder zoiets hadden van het zit niet goed.
Die jongen heeft die ontevredenheid geuit die de groep schijnbaar had.

Jouw reactie is toch wel een beetje uit proportie geweest en heeft schijnbaar alleen maar al bevestigd wat hun dachten.

In deze situatie zou ik toch wel een excuus aan een aantal mensen terecht vinden en het van daaruit verder gaan.
pi_90657209
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 23:52 schreef Daniel1976 het volgende:
Je hebt wel redelijk agressief gereageerd. Ik denk dat je het ook een beetje bij jezelf moet gaan zoeken.
Inderdaad. Ik vind dat TS wel een beetje overkomt als een botte lul en de reacties van die vrienden niet geheel verrassend.

[ Bericht 0% gewijzigd door Daniel1976 op 30-12-2010 23:55:55 ]
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_90657269
Hoezo ben ik bot?

Tsja ik heb aan iedereen verteld wat er aan de hand was en ook uitgelegd waarom ik zo deed. Ik doe nu niet meer zo. Ik vind het raar dat mensen niet even door een dip van iemand heenkunnen.
pi_90657437
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 23:56 schreef CupCakeCutie het volgende:
Hoezo ben ik bot?

Tsja ik heb aan iedereen verteld wat er aan de hand was en ook uitgelegd waarom ik zo deed. Ik doe nu niet meer zo. Ik vind het raar dat mensen niet even door een dip van iemand heenkunnen.
Ik heb het idee dat de spreekwoordelijke ketel al behoorlijk aan het koken was en het smsje wat je verstuurde de 'laatste druppel' was. En 'plagen' met games kan voor nerds vrij ernstig zijn. Wie weet zit diegene nu op een ander forum zijn gal te spuien over het feit dat hij misschien geen leven heeft.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_90657559
Soms is een moeilijke periode geen excuus meer en ik denk dat dit het geval is voor je vrienden en was dit gewoon de laatste druppel.
Lullig voor jou maar misschien moet je meer na gaan denken over wat je zegt en doet en niet meer verschuilen achter een moeilijke periode.
pi_90657605
Laat ze lekker.. Studiegenoten heb je in the end toch weinig aan. Ga gewoon relaxe dingen doen met je echte vrienden en trek het je vooral niet aan.
pi_90657617
Ik snap niet waarom ze zo extreem boos zouden zijn op iemand die door een moeilijke periode gaat. Ik steun mijn vrienden dan altijd.

Ik vind ook niet dat ik hem iets enorm naars gezegd heb, hij was de hele tijd over zijn game aan het praten, ik vond dat een stom spel aan zei er iets over en toen plaagde ik hem met zijn verslaving.
pi_90657771
Wat jij plagen vindt, kan voor een ander enorm beledigend en pijnlijk zijn.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_90657920
Volgens mij heb jij wat moeite met het je verplaatsen in de gevoelens van een ander, TS.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_90657985
Dat klopt ook wel, ik denk dat ik licht autistisch ben oid. Nooit echt getest...

Maar ik werd het eerste beledigd en toen pas antwoordde ik zelf iets gemeens...
pi_90658033
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 00:08 schreef CupCakeCutie het volgende:
Dat klopt ook wel, ik denk dat ik licht autistisch ben oid. Nooit echt getest...

Maar ik werd het eerste beledigd en toen pas antwoordde ik zelf iets gemeens...
Aap.. mauw..

Je begint het dus zelf ook in te zien.
pi_90658142
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 00:02 schreef CupCakeCutie het volgende:
Ik snap niet waarom ze zo extreem boos zouden zijn op iemand die door een moeilijke periode gaat. Ik steun mijn vrienden dan altijd.

Ik vind ook niet dat ik hem iets enorm naars gezegd heb, hij was de hele tijd over zijn game aan het praten, ik vond dat een stom spel aan zei er iets over en toen plaagde ik hem met zijn verslaving.
Een moeilijke periode is geen excuus om mensen te gaan beledigen. Ik denk dat je dat niet beseft.
Als een hele groep toch ook al zoiets heeft van dit kan niet , dan moet toch bij jou ook wel een lampje gaan branden dat je misschien te ver bent gegaan.
  vrijdag 31 december 2010 @ 00:10:38 #18
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_90658144
Dat gaat in ieder geval een gezellig nieuwjaar worden.
Mouw.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  vrijdag 31 december 2010 @ 00:11:28 #19
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_90658202
dat met die gameverslaving kan wel heel hard zijn aangekomen bij die kerel. dat zou je moeten beseffen.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 31 december 2010 @ 00:12:18 #20
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_90658251
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 december 2010 00:10 schreef Copycat het volgende:
Mouw.
Mauwen/Mouw Het is allebei van toepassing.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_90658293
quote:
Mouw.
Ik ben morgen bij mijn echte vrienden die niet zo janken om zoiets.
pi_90658301
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 00:11 schreef Maanvis het volgende:
dat met die gameverslaving kan wel heel hard zijn aangekomen bij die kerel. dat zou je moeten beseffen.
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 00:11 schreef Maanvis het volgende:
Zeker als je de R&P topics een beetje hebt gelezen de afgelopen jaren.

quote:
Mouw.
En dat is dan weer niet aardig ;(
pi_90658374
quote:
Op vrijdag 31 december 2010 00:12 schreef CupCakeCutie het volgende:

[..]

Klinkt alsof jij boos bent op hun?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_90658380
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 00:12 schreef CupCakeCutie het volgende:

[..]

Het zijn dus al geen vrienden meer! *O* Wojeuj!

Ik denk dat het belangrijk is voor TS om te beseffen dat sommige mensen nou eenmaal bepaalde reacties niet altijd zo zullen slikken als jij verwacht. En dat kan doorlopen tot dit soort situaties.
  vrijdag 31 december 2010 @ 00:16:30 #25
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_90658477
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 00:12 schreef CupCakeCutie het volgende:

Volgen mij is die silent treatment best op zijn plek.
pi_90658484
Nouja ik vind dat je best negatief mag zijn als het je niet mee zit. Ja, ik had iets gemeens gezegd achteraf, maar heb nooit echt op de man gespeeld alleen negatief geweest over dat hele gameverslaving opzich.

Ik heb ook later mijn excuses aangeboden aan die gozer.

Dat meisje dat zogenaamd niks kwaad doet is wel beste billenmatties met de grootste trut uit mijn jaar die al eeuwen een hekel aan me heeft. Ik wist ook dat zij dat met haar besproken had.
pi_90658526
Dus ze spannen allemaal samen tegen jou?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_90658612
-weg-

[ Bericht 99% gewijzigd door Daniel1976 op 31-12-2010 11:01:17 ]
pi_90658659
TS is vrouw neem ik aan?
  vrijdag 31 december 2010 @ 00:20:11 #30
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_90658684
Slachtoffertje.
pi_90658744
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 00:16 schreef CupCakeCutie het volgende:
Nouja ik vind dat je best negatief mag zijn als het je niet mee zit. Ja, ik had iets gemeens gezegd achteraf, maar heb nooit echt op de man gespeeld alleen negatief geweest over dat hele gameverslaving opzich.

Ik heb ook later mijn excuses aangeboden aan die gozer.

Dat meisje dat zogenaamd niks kwaad doet is wel beste billenmatties met de grootste trut uit mijn jaar die al eeuwen een hekel aan me heeft. Ik wist ook dat zij dat met haar besproken had.
Ja je mag best negatief zijn, maar verwacht niet dat iedereen het pikt .
En als ik zo lees over wat je over dat meisje heb gezegd heb je wel degelijk op de man gespeeld en dat pikt niet iedereen.

Geef gewoon toe dat je dom gehandeld hebt , nu is het tijd om op de blaren te zitten
pi_90658816
Ik heb mijn excuses ook aangeboden.

Ik was niet bevriend met dat meisje. Zij praat nooit tegen me en opeens bemoeit ze zich ermee. Dat vond ik gewoon hypocriet en irritant. En ja ik weet zeker dat zij en haar bestesttt girlfriendd samenspannen, want dat andere wijf heeft ook geen leven behalve stoken.
pi_90658920
Negatief gedrag is misschien niet eens het probleem, maar wel het feit dat je erg hard overkomt.
Ook nu gebruik je "harde" woorden als janken, trut en wijf.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  vrijdag 31 december 2010 @ 00:32:40 #34
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_90659324
Het is zeker even kut, maar bijt er maar doorheen. Ik ga ervan uit, dat jij niet de aanstichter bent van de problemen. Indien wel dan is in feite het volgende wat ik schrijf niet van toepassing.

ik heb jaren een vriendengroep gehad, waarmee het best gezellig was. Zolang ik mij gedroeg zoals zei wilden. In zijn algemeen was dat wel het geval, omdat ik best makkelijk ben. Maar de laatste jaren vond ik veel dingen gewoonweg niet meer leuk wat zij deden. Daar kwam ook nog bij, dat ik altijd negatief beoordeeld werd met veel dingen. Altijd waren er "misverstanden". Heel vaak werd ik beticht van dingen die gewoonweg niet in lijn met mijn karakter liggen. Discussies werden ook heel erg eenzijdig. Ik heb deze mensen links laten liggen, omdat ik er gewoon geen zin meer in had. Sinds ik deze mensen heb laten vallen, is mijn leven er alleen maar beter op geworden. Ik heb het gevoel, dat ik veel meer gewaardeerd word en gerespecteerd. Discussies worden niet uit de weg gegaan en doorgevoerd, totdat we er uit zijn. Daarbij krijg ik ook de ruimte voor mijn eigen mening en natuurlijk geef ik anderen ook de ruimte daarvoor (deed ik altijd al). In andere woorden. Ga verder met mensen die je wel respecteren/waarderen. Dit kunnen je beste vrienden worden en is meer waard dan een groep die je toch niet waardeert.
Horrible Cunt!
  vrijdag 31 december 2010 @ 00:56:09 #35
238453 hasjman
utter madness
pi_90660400
stelletje wijven :') wat een vrienden als ze niet eens tegen een harde opmerking kunnen .
pi_90660666
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 00:56 schreef hasjman het volgende:
stelletje wijven :') wat een vrienden als ze niet eens tegen een harde opmerking kunnen .
Wat verwacht je dan van studiegenoten die elkaar op vrijwillige basis geregeld opzoeken?
pi_90662059
Ja nu ben ik hard, natuurlijk, ik ben boos. Het ergste is nog (ben daar net achter) dat ze tegen me gelogen hebben dat er geen oud en nieuw feest was maar nu ben ik opeens niet uitgenodigd (mocht dat niet weten) en toen ik die gozer die het organiseerde eerst smste van ja wat vind jij er van denk je zo over mij zei hij NEE NEE ik wil geen ruzie ik denk niet zo over jou. Iedereen liegt tegen mij,

Dus ja, als er geen conspiracy was geweest... ik ben geen alu hoedjes persoon maar het bwijs heb ik nu gekregen
pi_90662087
Dankje tong poh, dat hielp.
  vrijdag 31 december 2010 @ 01:38:45 #39
326617 Eclaire84
Ibi is beter dan Messi!
pi_90662192
Tja...dat soort dingen horen bij vrienden(groepjes).

Eenzaamheid FTW ^O^ ;(
Eclaire84: Wax je of je scheer je??
schouderklopje: waarom wil je dat weten??
Radicalist: zeg gewoon want ik hou van je. je heb zeker lekker glad kutje
Nektasje2: Hahah kijk deze gozer met moeite met 1 hand typen hahaahahah
pi_90662348
Ja maar ik snap niet hoe zoiets kleins en stoms zo erg opgeblazen kan worden, vooral als iemand mij eerder beledigd heeft en ik dan gewoon reageer.

Achja, zolang er nog mensen zijn die van me houden is het prima.
  vrijdag 31 december 2010 @ 01:48:31 #41
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_90662446
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 01:35 schreef CupCakeCutie het volgende:
Dankje tong poh, dat hielp.
Ben ik blij om. Behalve als je slecht bent in contacten leggen, kom je altijd nieuwe mensen tegen. Sommigen liggen je en sommigen niet. Gewoon even een tijd aan kijken bij nieuwe mensen. Als ze je uiteindelijk niet bevallen, kijk je weer verder. Wees gewoon niet bang om mensen te laten vallen. Meestal ben je beter zonder hun. Wie wil nou vrienden zijn met mensen waarbij je je niet gelukkig voelt?
Horrible Cunt!
pi_90662543
Ja ik maak makkelijk vrienden maar verlies ze wel sneller denk ik. Ik heb 4 echte close vrienden en de rest zijn vooral kennissen die uitgroeien tot meer.
  vrijdag 31 december 2010 @ 01:54:08 #43
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_90662690
Ik deed het. Ik heb die gozer van het feest ook net een smsje gestuurd dat ik het zo sneu vond dat hij niet gewoon in my face kon zeggen dat er iets was waar ik niet bij mocht zijn, en vervolgens tegen me loog.

Ik vind het raar dat mensen niet meteen aan de be trokken toen ze me te negatief vonden worden maar ipv dat niks zeiden en opeens mij verstoten.
pi_90662692
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 00:04 schreef Felixa het volgende:
Wat jij plagen vindt, kan voor een ander enorm beledigend en pijnlijk zijn.
+
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 01:02 schreef MotorCitySoul het volgende:

[..]

Wat verwacht je dan van studiegenoten die elkaar op vrijwillige basis geregeld opzoeken?
dat dus.
pi_90662723
Hij beledigde mij eerst door me te pesten met mijn depressie en de medicatie. Ik plaagde hem toen met zijn computerspelletjes. Wie is er erger?
  vrijdag 31 december 2010 @ 01:59:25 #47
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_90662737
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 01:52 schreef CupCakeCutie het volgende:
Ja ik maak makkelijk vrienden maar verlies ze wel sneller denk ik. Ik heb 4 echte close vrienden en de rest zijn vooral kennissen die uitgroeien tot meer.
Prima. Echte vrienden zijn er maar weinig. Ik heb er 3, waaronder 1 mijn broer. Zij gaan voor mij door het vuur en andersom. Daarnaast hebben we wel meerdere gewone vrienden, maar de band die wij hebben is bijzonder.
Horrible Cunt!
pi_90662811
ps. ben ik trouwens de enigste want ik zie die "vroegere vriend" die "roddelt en stookt" niet echt terug komen in het verhaal.
pi_90662910
jawel hoor maar nu gaat het over de rest van die groep die door hem is opgestookt.
pi_90663942
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 01:58 schreef CupCakeCutie het volgende:
Hij beledigde mij eerst door me te pesten met mijn depressie en de medicatie. Ik plaagde hem toen met zijn computerspelletjes. Wie is er erger?
In je OP zeg je het andersom. Jij begon over zijn vermeende gameverslaving en daarna begon hij over jouw depressie en ziekte in je familie.

Dat betekent dus dat jij begonnen bent en hij terugsloeg. Hij voelde zich waarschijnlijk gekrenkt, vond dat je denigrerend deed. Alsof hij een loser is. Oftewel negatief i.p.v. positief en gezellig, wanneer je daar met je maten zit. Zo heb jij het niet bedoeld, maar hij het wel waarschijnlijk zo ervaren.

Vervolgens slaat hij terug met een hele lage opmerking, waarvan ik kan begrijpen dat je die opmerking 'erger' vindt. Maar probeer het te zien als een harde terugslag waarmee hij duidelijk wil maken dat hij niet gekleineerd wil worden. Hij komt voor een leuke tijd.

Je zegt dat hij niet populair is. Zou het kunnen zijn dat hij vroeger gepest of buitengesloten is geweest? Indien dat zo is, kan het zijn dat hij daarom zo fel reageert. Onschuldige pesterijtjes kunnen behoorlijk serieus genomen worden door iemand die vroeger gepest of buitengesloten is geweest.

Later sneerde hij nog dat je wat aardiger tegen vrienden moet zijn. Dat is eigenlijk de boodschap.
Het is met jou begonnen. En dat is misschien reden waarom anderen achter hem staan. En dan denken ze denk ik niet zozeer na over hetgeen wat hij gezegd heeft.
En dat vind ik opzich wel wat vreemd. Anderen om jou heen kunnen vast wel inschatten dat jij een beetje plaagde en dat hij wel erg fel reageerde.
Dus op de één of andere manier is er iets anders gegaan (is het geescaleerd, had je bijv sneller duidelijk moeten maken dat je een beetje plaagde) of hebben ze zich gestoord aan je negatieve gedrag in de periode daarvoor ofzo en waren ze dat zat. Heb je bijv. vaker mensen afgezeken in die periode?

Als je gewoon zou melden van sorry, "ik was je 'n beetje aan het plagen, meer niet". Dan denk ik dat het toch vrij snel goed moet komen. Ik vind zeker dat hij dan ook zijn excuses zou moeten aanbieden voor z'n lage opmerking.
Maar goed, de vriendengroep reageert dus niet op smsjes. Kan je er niet 1 bellen waar je normaal gesproken goed contact mee heb? En vragen hoe hij erover denkt? Dat je alleen maar beetje aan het plagen was. Of denk je van fuck die hele groep.
  vrijdag 31 december 2010 @ 08:24:39 #51
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_90664870
Meestal is het zo dat wat jij nu ziet als een reden die je niet begrijpt, voor de rest het topje van de ijsberg is. Waardoor ze er over zijn gaan praten en wellicht hebben besloten dat het beter is jou (tijdelijk) uit de groep te schoppen.
Bel eens een van die mensen op, de gene waar je het naar jou mening het beste mee kon vinden, om te vragen wat er nou precies gebeurd is en jou kant van het verhaal te doen. Als ze je zo hard laten vallen zou ik wel mijn twijfels hebben bij de 'vriendschap'.

Slechte TT trouwens :P
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
  vrijdag 31 december 2010 @ 09:50:35 #52
282600 Remnant
Smart went crazy...
pi_90665936
quote:
Het is geen wedstrijdje.
pi_90666629
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 08:24 schreef Frag_adder het volgende:

Slechte TT trouwens :P
Eens. :P

Je kan mensen kwetsen door je opmerkingen zonder dat je het zelf door hebt. Hij moet ook zijn excuses aanbieden tegen jou.. Overigens moet je duidelijker dingen formuleren.
Always live your life with full happiness and laughter ;)
pi_90667112
Misschien helpt het om eens face to face met iemand te spreken in plaats van steeds maar te smsen!
  vrijdag 31 december 2010 @ 11:03:07 #55
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_90668129
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 10:33 schreef sassiepassie het volgende:
Misschien helpt het om eens face to face met iemand te spreken in plaats van steeds maar te smsen!
Dat is heel erg waar. Niets kan zo verkeerd uitgelegd worden als een tekst op papier (telefoon) zonder dat je iemands emoties er bij ziet.
pi_90668261
Je zegt dat je hem plaagde, maar hebt niet door dat het misschien veel harder aan komt bij de ontvangende partij. Zoek de schuld bij jezelf TS.

Daarnaast heb je natuurlijk een kutopmerking gemaakt naar die vriendin, en moet je je serieus afvragen of jij wel zo popi-jopie figuur bent als je denkt dat je bent in die groep.

[ Bericht 39% gewijzigd door #ANONIEM op 31-12-2010 11:08:25 ]
pi_90668403
quote:
Volgens mij zit je nu de waarheid om te draaien. Jij hebt meerdere van die studievrienden beledigd en aan je toon kan ik me voorstellen dat het niet de eerste keer is geweest. Waarschijnlijk zijn ze gewoon klaar met je en was dit de druppel. Misschien proberen om de volgende keer toch iets subtieler te zijn.
  vrijdag 31 december 2010 @ 11:15:05 #58
285174 Evienne
never odd or even
pi_90668547
Laatste backfire van dit jaar? _O_

Ts, mens, koop een spiegel, ga er eens heel lang en hard in kijken en trek je conclusies aan de hand van wat hier allemaal al wordt gezegd.
think for yourself, question authority
while it is always possible to wake a person who's sleeping, no amount of noise will wake a person who is pretending to be asleep
  vrijdag 31 december 2010 @ 11:18:37 #59
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_90668692
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 december 2010 11:06 schreef Scorpie het volgende:
Daarnaast heb je natuurlijk een kutopmerking gemaakt naar die vriendin, en moet je je serieus afvragen of jij wel zo popi-jopie figuur bent als je denkt dat je bent in die groep.
Iets zegt mij dat de groep daarover heeft gediscussieerd en een antwoord heeft geformuleerd.
  vrijdag 31 december 2010 @ 11:25:20 #60
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_90668970
TS reageert nogal agressief op tegenslag door de ander af te schrijven en te badmouthen.

"Plagen", het zal wel meer van je af bijten zijn geweest, of in ieder geval zo zijn overgekomen. Negatieve dingen over de ander erbij halen is misschien leuk voor je ego maar niet om relaties te lijmen.

Je kan dan wel redeneren dat je die vrienden niet meer hoeft maar dit is een patroon waar jij zelf meer last van zal krijgen dan zij.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_90691363
TS je hebt het bij de hele groep nu verknalt, zo te lezen.

Hihihi, ik zei verknalt op oudjaarsavond :')
  vrijdag 31 december 2010 @ 22:03:03 #62
324937 Sardonical-Jope
De tijd vliegt slecht.
pi_90692768
Be the bigger man. Je gaat in op beledigingen met nieuwe beledigingen. Fighting fire with fire. Onttrek je hiervan en bied je excuses aan, vraag excuses van de ander (na je eigen) en herbouw je vriendschap.
Alleen als lichaam en geest vrij zijn van angst en pijn kan de storm in het ziel tot rust komen.
Begeerte is het enige van waarde. Veel eten, geld, drank, drugs: allemaal lachwekkende pogingen dit te vergeten. Elk mini-zelfmoorden, zonder bevrediging.
  † In Memoriam † vrijdag 31 december 2010 @ 22:41:14 #63
43556 miss_dynastie
pi_90693771
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 23:53 schreef CupCakeCutie het volgende:
Wat is er agressief aan eigenlijk?

Ik heb wel vaker boze dingen tegen mijn originele vriendengroep gezegd maar zij weten dat ik dat gewoon geirriteerd was. Ik vind dit soort terugkaatsingen niet onherroepelijk, dus leg het me uit aub.
Je lijkt me vooral een type dat heel goed uit kan delen, maar voor geen meter kan incasseren. Op den duur wordt dat irritant.
pi_90696929
Tsja, misschien ben je wel gewoon een onwijs egoïstische bitch zonder dat je het zelf doorhebt. Die zijn er ook he
pi_90697958
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 22:41 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Je lijkt me vooral een type dat heel goed uit kan delen, maar voor geen meter kan incasseren. Op den duur wordt dat irritant.
Hmmm.. mooi gezegd :). Beste wensen trouwens.
What can be seen from the outside is only a portion of the truth.
pi_90700961
overigens moet ik er wel even bij zeggen dat na het lezen van het gehele topic mijn mening wel iets veranderd is. nu is mijn mening meer van ik ken de situatie niet goed genoeg om er wat van te zeggen. in het verhaal van tong_poh kon ik me best wel vinden zeg maar, dus als dat voor TS op gaat zat ik er misschien wel naast :P
pi_90700975
oh en gelukkig nieuwjaar :)
pi_90707521
Ik heb het niet verknald bij de hele groep. De groep bestaat uit ongeveer 5 mensen, waar ik mee omga. Ook een paar anderen aar die staan neutraal. De 2 meiden uit de groep staan aan mijn kant en vinden het 1. kinderachtig om over zoiets zo lang door te gaan, helemaal voor mannen. 2. Kinderachtig dat er niet over gepraat werd maar er werd buitengesloten. Mijn vriendinnen zijn ook niet naar het feest gegaan omdat ze het achterlijk vonden wat er aan de hand was.

Een derde persoon heeft er zover ik weet niet echt een mening over, hem treft de ruzie niet en hij mag me gewoon.

De gamenerd is nu NOG STEEDS bezig met leugens te verspreiden en te stoken. Ik heb hem gistereneen sms gestuurd over hoe laag ik het van hem vond dat hij na excuses nog steeds de hele tijd blijft zeuren. Neem ze aan en negeer me vervolgens. Ik heb veel mannelijke vrienden en allemaal vinden ze dat hij zich als een wijf gedraagt. Hij had gisteren zelfs op facebook een attentionwhore bericxht gestuurd dat ik hem zou stalken. Dat is onzin, ik heb mijn excuses aangeboden rond de kerst en hij bleef nog steeds met mij bezig, waarna ik hem maar 1 smsje stuurde met wat ik er van vond. Ook attentionwhorede hij over dat zijn pa in het ziekenhuis lag maar dat bleek gewoon een klein wondje te zijn omdat zijn pa een hypochonder zit. Attentionwhoring zit dus in de familie. Het zal wel een bewijs proberen te zijn van dat hij het zooo veel erger heeft dan ik en mijn depressie niet legitiem was. Ondertussen is mijn opa nog meer aan het aftakelen, bijna blind, doof aan een oor, ledematen moesten egamputeerd hebben omdat hij suikerziekte heeft en zijn aderen verstoppen. 3 hartaanvallen in een jaar, tsja. Maar ik mag daar niet depressief om zijn geworden van hem want hij is de enige legitieme zielepoot .

Ik kan prima incasseren. Ik accepteer kritiek en ik sta er voor open om problemen te bespreken. Ik vind deze manier van handelen echter gewoon sneu.
pi_90707625
Kijk je nou uit dat je niet in een wedstrijdje beland wie het het ''zwaarst'' heeft? Energie voor niks, die je beter in echt leuke mensen kunt stoppen :)
pi_90707710
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 11:25 schreef eleusis het volgende:
TS reageert nogal agressief op tegenslag door de ander af te schrijven en te badmouthen.

"Plagen", het zal wel meer van je af bijten zijn geweest, of in ieder geval zo zijn overgekomen. Negatieve dingen over de ander erbij halen is misschien leuk voor je ego maar niet om relaties te lijmen.

Je kan dan wel redeneren dat je die vrienden niet meer hoeft maar dit is een patroon waar jij zelf meer last van zal krijgen dan zij.
Hij begon met het badmouthen door mijn depressie aan te vallen VOOR het hele gamenerd gedoe. Toen begon hij er NOG een keer over, ja dan word ik wel kwaad. Mijn vriendinnen zijn het met me eens. Zij vinden dat dit te lang doorgaat en kinderachtig is.

Ja, ik heb best wel gebitcht, maar dat had een aanloop, ik zou nooit zomaar vrienden afvallen en ze uitschelden zonder dat zij mij een naar gevoel hadden gegeven als aanleiding. Verder ben ik de volwassene geweest die haar excuses aanbood en uitlegde waarom ik zo geirriteerd was. Ik heb iets van 3 smsjes vol uitleg gestuurd en ik gaf ook aan dat hij mij had gekwetst. Nouja, hij hoefde het niet te accepteren, maar hij zei van wel, om vervolgens toch de hele tijd te bitchen.

70% van mijn vrienden bestaat uit mannen en zij vinden het ALLEMAAL gewoon ongestelde wijven gedrag. Zelfs de vrouwen zijn het er mee eens.
pi_90707834
Laat die kankerkneus stikken en negeer hem dood ^O^
  zaterdag 1 januari 2011 @ 14:10:17 #72
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_90707860
Wat een kinderachtigheid. Aan beide kanten. Jullie studeren toch niet aan de kleuterschool?
Get over each other and yourself.
pi_90707912
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 14:03 schreef MalaCocinera het volgende:
Kijk je nou uit dat je niet in een wedstrijdje beland wie het het ''zwaarst'' heeft? Energie voor niks, die je beter in echt leuke mensen kunt stoppen :)
Nee dat doe ik ook niet hoor. Ik gil nu niet tegen iedereen IK BEN ZIELIGER want dat ben ik ook niet. Ik heb een fijn leven, de enige waar ik me zorgen om maak is mijn opa. Ik ben uit mijn depressie.

Ik stop er ook geen energie meer in. Ik heb die gozer van het feest gesmst wat ik er van vind maar dat ik niet denk dat ik echt nog vrienden kan zijn omdat vrienden elkaar niet buitensluiten maar met elkaar praten. Hij kermde dat hij iedereen tevreden wil houden en niet de bad guy wil zijn. Ik antwoordde dat hij mij dan ook respectvol had moeten behandelen en me niet had moeten voorliegen want als ik iets verraad vind in een vriendschap is dat het wel. Hij zei dat het hem verdrietig maakt en dat hij er in het begin zo vaak voor me was. Ja, toen ik verliefd was op mijn huidige vriend heeft hij me over mijn verlegenheid mbt hem heen geholpen, maar that;s it. Toen ik depressief was hoorde ik ook vrij weinig maar hij was wel altijd ondersteunend. Nu zei hij opeens dat ik zo moeilijk in de omgang was omdat ik depressief was geweest en toen vaak negatief was. Dat is ook bullshit want ik voel me weer kiplekker, ik organiseerde altijd leuke dingen om te doen met mensen en ja ik ben weleens neagtief mbt politiek maar ik vind dan ook dat dit land steeds meer naar de tering wordt geholpen. Mijn ideeen passen niet in zijn Groen Links "iedereen is elkaars vriend" ideaal beeld. Ik zei dat ik geen optie voor iemand wou zijn, iemand die me alleen maar uitnodigt als het hem uitkomt en meteen alle roddels die er over me rondgaan gelooft zonder het aan mij te vragen, en ik die dan maar heel dankbaar is als ze even wat aandacht krijgt. Niks meer van gehoord sinde de 30e, dus ik laat maar gaan die gozer.

Die andere permavirgin computernerd negeer ik nu ook want hij is gewoon een zielig verbitterd mannetje.
pi_90707926
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 14:10 schreef Copycat het volgende:
Wat een kinderachtigheid. Aan beide kanten. Jullie studeren toch niet aan de kleuterschool?
Get over each other and yourself.
Wat is er nu kinderachtig aan mijn reactie? Ik heb toegegeven dat ik toen niet echt netjes handelde. Ik heb mijn excuses aangeboden en liet het gaan tot zij er een hele shitstorm van maakten een week later,
  zaterdag 1 januari 2011 @ 14:14:48 #75
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_90707994
Je gejank over wie het erger heeft is enorm kinderachtig. En dan zijn vader er ook nog eens in betrekken :') .
Koop een lul en ga een wedstrijdje ver pissen houden.
pi_90708022
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 14:14 schreef Copycat het volgende:
Je gejank over wie het erger heeft is enorm kinderachtig. En dan zijn vader er ook nog eens in betrekken :') .
Koop een lul en ga een wedstrijdje ver pissen houden.
Je moet eens leren lezen. Hij is degene die hier het wedstrijdje "wie heeft het erger"houdt door te huilen op facebook over zijn vader.
  zaterdag 1 januari 2011 @ 14:17:03 #77
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_90708057
En jij huilt hier niet precies hetzelfde, wil je zeggen?
pi_90708118
Dit is fok, ik geef aan dat ik met een probleem zit dus ja, ik geef uitleg.

Ik leg gewoon uit wat er m,et mijn opa aan de hand was en hoe hij doet alsof dat niks is. That's all. Maarja, iemand die al vanaf 2003 op fok zit heeft niet echt een goed wereldbeeld.
  zaterdag 1 januari 2011 @ 14:18:59 #79
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_90708119
Ts snapt het niet helemaal volgens mij
  † In Memoriam † zaterdag 1 januari 2011 @ 14:24:05 #80
43556 miss_dynastie
pi_90708249
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 14:05 schreef CupCakeCutie het volgende:
Hij begon met het badmouthen door mijn depressie aan te vallen VOOR het hele gamenerd gedoe.
TS, sorry, maar ik vind dit allemaal moeilijk te geloven. De reacties hier vallen je tegen, begrijpelijk, maar je verandert je verhaal gaandeweg. Het begon ermee dat je een moeilijke tijd had gehad, negatief was geweest, maar daar nu weer helemaal overheen bent (zie openingspost). Vervolgens maak jij een lullige opmerking, terwijl je dus weer 'gezond' bent, wordt deze je zwaar aangerekend, door meerdere mensen, en probeer je het zo te draaien dat het allemaal hullie schuld is en jij het slachtoffer bent.

Op zich prima, maar daar heb en hou je geen vriendschappen mee natuurlijk.
  zaterdag 1 januari 2011 @ 14:24:57 #81
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_90708275
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 14:18 schreef CupCakeCutie het volgende:
Maarja, iemand die al vanaf 2003 op fok zit heeft niet echt een goed wereldbeeld.
:')

Dat zal het zijn! Ik heb verder idd ook geen leven. Laat staan vrienden.

Oh wacht.
  † In Memoriam † zaterdag 1 januari 2011 @ 14:26:39 #82
43556 miss_dynastie
pi_90708321
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 14:24 schreef Copycat het volgende:

[..]

:')

Dat zal het zijn! Ik heb verder idd ook geen leven. Laat staan vrienden.

Oh wacht.
Maar, TS kan even goed uitdelen als incasseren hoor.

Oh, nee, wacht..... -O-
pi_90708344
quote:
Op zaterdag 1 januari 2011 14:18 schreef CupCakeCutie het volgende:

Ik leg gewoon uit wat er m,et mijn opa aan de hand was en hoe hij doet alsof dat niks is. That's all. Maarja, iemand die al vanaf 2003 op fok zit heeft niet echt een goed wereldbeeld.
En maar dat soort opmerkingen blijven maken heah :')
pi_90708419
Nee, leg het me uit, want meeste mensen staan aan mijn kant irl maar niet op fok
  zaterdag 1 januari 2011 @ 14:32:21 #85
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_90708468
Ik gok zo dat die mensen je in je gezicht naar de mond praten, maar er achter je rug een tegenovergestelde mening op nahouden. Omdat ze geen zin hebben in je gezeik als ze je hun ware mening geven.
  zaterdag 1 januari 2011 @ 14:37:19 #86
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_90708587
quote:

Nee jij wel zeker
pi_90708636
quote:
Op zaterdag 1 januari 2011 14:18 schreef skippy22 het volgende:
Ts snapt het niet helemaal volgens mij
TS is verblind door het het gelijk willen halen.
  † In Memoriam † zaterdag 1 januari 2011 @ 14:39:50 #88
43556 miss_dynastie
pi_90708667
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 14:30 schreef CupCakeCutie het volgende:
Nee, leg het me uit, want meeste mensen staan aan mijn kant irl maar niet op fok
Als dat zo was had je dit topic echt niet geopend, ik weet dat je denkt dat we van gisteren zijn omdat we hier al lang rondhangen, maar zo stom zijn we niet hoor ~:)
  zaterdag 1 januari 2011 @ 14:41:08 #89
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_90708686
quote:
3s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 14:38 schreef MalaCocinera het volgende:

[..]

TS is verblind door het het gelijk willen halen.
Dat niet alleen...
pi_90708805
Je moet gewoon tussen de regels doorlezen. Als ik deze tekst
quote:
Deze gast is zelf nogal onzeker en is niet de meest populaire persoon die er is. Ik had hem geplaagd met zijn game obsessie en daar werd hij boos over en begon mij opeens uit te schelden over dat ik altijd zo negatief was en dat ik me niet moest aanstellen (mbt mijn verdriet over de ziekte van het familie lid en de nasleep) want er waren wel mensen die het vele malen erger hadden. Ik antwoordde dat ik hier niet van gediend was. Hem een beetje plagen met zijn games was iets anders dan hem echt op de man beledigen.
en deze tekst
quote:
Nouja, nu was meneer dus echt boos. Later kreeg ik een sms van een van die mensen van de groep of ik mezelf nou zo grappig vond want dat was ik zeker niet.
en deze tekst
quote:
Nu lijken ze echter bijna allemaal aan de kant van die gozer te staan.
naast elkaar leg, dan is het toch duidelijk dat jij een grens hebt overschreden in die groep. Misschien niet jouw grens, maar wel de grens van de groep. Dat doe je namelijk met kameraden, je zoekt elkaar vrijwillig op en je maakt ongeschreven onbesproken regels. Gaat iemand te ver, dan wordt je teruggefloten of je wordt uit de groep gekickt.

Jij hebt je niet laten terugfluiten en bent dus nu uit de groep gezet.

Doe er wat mee. Ga op hangende pootjes terug, vraag om uitleg en smeek om vergiffenis, of laat die mensen met rust.

Quite frankly wil ik je vragen om die mensen met rust te laten, want als ik lees hoe je over ze praat ben jij ze niet waard en zijn zij omgekeerd jou niet waard. (Jij ziet niet in hoeveel die mensen voor jou kunnen betekenen en zij zien andersom jouw waarde niet en kunnen niet met je omgaan. Ik schat je in als een harde, correcte, vriendelijke jongen die af en toe vlug op de kast is te krijgen. Daar is een markt voor, voor dat soort mensen, maar niet in zo'n sociale groep.
Death solves all problems: no man, no problem.
pi_90708827
Vind je het zelf niet kinderachtig . Jullie maken beiden een hoop hoepla om zoiets er zijn ergere dingen en hou op met zeuren ~O>
  zaterdag 1 januari 2011 @ 14:50:03 #92
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_90708905
TS, je gedraagt je kinderachtig omdat je elke opmerking die jij als een sneer ervaart beantwoordt met een rotopmerking terug. En als je daar op aangesproken wordt, dan reageer je met "ja, maar hij/zij begon!" Zie je nou echt niet, dat dat de manier is waarop kinderen in de zandbak met elkaar omgaan?

Oh, en dan deze:

quote:
Ik heb wel vaker boze dingen tegen mijn originele vriendengroep gezegd maar zij weten dat ik dat gewoon geirriteerd was
Irritatie is heus geen excuus. Die mensen waar jij nu zo boos over bent omdat ze volgens jou rotdingen hebben gezegd, die waren ook geïrriteerd. Je kunt je eigen gesteldheid niet gebruiken als excuus om andere mensen te kwetsen met rotopmerkingen. Vandaar dat ook je hele wedstrijd over wie het zieligste is met de zieligste opa zo ontstellend kinderachtig overkomt. Iedereen maakt dingen mee in het leven, rotdingen, pijnlijke dingen. Het is geen reden of excuus om dat te gaan afreageren op je omgeving. Een vriend is niet iemand die je als een boksbal mag gebruiken omdat je zelf zielig bent. Dat is geen vriendschap.

Leer incasseren, en dat betekent: leer om niet elke rotopmerking te pareren met een rotopmerking terug. Dat is wat je kinderachtig maakt, tesamen met de excuses die je ervoor verzint.
Ik pak mijn brommer en ik ga.
pi_90708956
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 14:50 schreef drijfhout het volgende:
TS, je gedraagt je kinderachtig omdat je elke opmerking die jij als een sneer ervaart beantwoordt met een rotopmerking terug. En als ke daar op aangesproken wordt, dan reageer je met "ja, maar hij/zij begon!" Zie jke nou echt niet, dat dat de manier is waarop kinderen in de zandbak met elkaar omgaan?

Oh, en dan deze:

[..]

Irritatie is heus geen excuus. Die mensen waar jij nu zo boos over bent omdat ze volgens jou rotdingen hebben gezegd, die waren ook geïrriteerd. Je kunt je eigen gesteldheid niet gebruiken als excuus om andere mensen te kwetsen met rotopmerkingen. Vandaar dat ook je hele wedstrijd over wie het zieligste is met de zieligste opa zo ontstellend kinderachtig overkomt. Iedereen maakt dingen mee in het leven, rotdingen, pijnlijke dingen. Het is geen reden of excuus om dat te gaan afreageren op je omgeving. Een vriend is niet iemand die je als een boksbal mag gebruiken omdat je zelf zielig bent. Dat is geen vriendschap.

Leer incasseren, en dat betekent: leer om niet elke rotopmerking te prareren met een rotopmerking. Dat is wat je kinderachtig maakt, tesamen met de excuses die je ervoor verzint.
Precies, vriendschap is gebouwd op gelijkheid en die is bij TS ver te zoeken!
Death solves all problems: no man, no problem.
pi_90709169
quote:

TS bevestigt hiermee precies het beeld dat hier al ontstaan was. Een negatief persoon die dat veel uitspreekt maar zelf nergens tegen kan. Ik kan me goed voorstellen dat je vrienden er op een bepaald moment klaar mee zijn. (ook al durven sommigen dat misschien niet recht in je gezicht te zeggen, uit hun acties blijkt dat genoeg)

Nogmaals, probeer eens wat zelfreflectie uit te oefenen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Devz op 01-01-2011 16:40:59 ]
pi_90709637
TS, tuurlijk heb je gelijk dat je vrienden je ook gewoon een mindere periode moeten gunnen. Niemand kan zich 24/7 altijd goed voelen.
Maar... iemand 'plagen' (zo bedoelde je het in ieder geval) met een gameverslaving... soms kan het, soms ook niet. En ik denk dat je dat in dit geval niet helemaal goed hebt aangevoeld.
Ik houd zelf ook best van een beetje plagen of een enigszins spottende opmerking.
Maar dat kan gewoon niet op ieder moment:
- degene die je plaagt moet natuurlijk wel in een goede bui zijn die dag. Anders is er de kans dat het zwaar overtrokken opgevat wordt.
- het ligt er ook aan hoe je op dat moment in de groep ligt. Als jouw vrienden moeite hadden met je gedrag de laatste tijd (ook al kwam dat door je prive-omstandigheden), dan kun je je misschien beter een tijdje even wat rustiger houden. Geen mensen gaan plagen. Ik bedoel echt niet dat je je nu weer opnieuw moet bewijzen ofzo, maar het werkt vaak wel zo dat mensen een grap of plagerij minder kunnen waarderen van iemand wiens gedrag een tijdje terug nog storend was.

Omdat het niet altijd duidelijk is hoe iemand zich voelt of hoe je op dat moment in de groep ligt, kan het dus soms verkeerd uitpakken dat plagen. Ik hoop dat dat dan binnenkort gewoon op een volwassen manier opgelost kan worden.
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
  maandag 3 januari 2011 @ 02:49:21 #96
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_90779568
Ik vind het apart dat jij dacht die gast wel te kunnen plagen omdat hij minder goed in de groep zou liggen. Laat iemand lekker met rust als hij of zij je niet goed ligt. Verder denk ik dat je in het vervolg het beter kan aangeven dat een bepaalde opmerking jou kwetst i.p.v. dat je dus op iedere vervelende opmerking gaat reageren met een nog onaardigere opmerking. Daardoor laai je het vuur alleen maar op i.p.v. dat je de zuurstof voor een conflict weghaalt. De meeste mensen zullen rekening met jou houden als jij uitlegt dat iets vervelend voor je is. Verder vind ik dat je vriendengroep wel overdreven, achterbaks en kinderachtig reageert.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')