quote:
Op vrijdag 31 december 2010 01:58 schreef CupCakeCutie het volgende:Hij beledigde mij eerst door me te pesten met mijn depressie en de medicatie. Ik plaagde hem toen met zijn computerspelletjes. Wie is er erger?
In je OP zeg je het andersom. Jij begon over zijn vermeende gameverslaving en daarna begon hij over jouw depressie en ziekte in je familie.
Dat betekent dus dat jij begonnen bent en hij terugsloeg. Hij voelde zich waarschijnlijk gekrenkt, vond dat je denigrerend deed. Alsof hij een loser is. Oftewel negatief i.p.v. positief en gezellig, wanneer je daar met je maten zit. Zo heb jij het niet bedoeld, maar hij het wel waarschijnlijk zo ervaren.
Vervolgens slaat hij terug met een hele lage opmerking, waarvan ik kan begrijpen dat je die opmerking 'erger' vindt. Maar probeer het te zien als een harde terugslag waarmee hij duidelijk wil maken dat hij niet gekleineerd wil worden. Hij komt voor een leuke tijd.
Je zegt dat hij niet populair is. Zou het kunnen zijn dat hij vroeger gepest of buitengesloten is geweest? Indien dat zo is, kan het zijn dat hij daarom zo fel reageert. Onschuldige pesterijtjes kunnen behoorlijk serieus genomen worden door iemand die vroeger gepest of buitengesloten is geweest.
Later sneerde hij nog dat je wat aardiger tegen vrienden moet zijn. Dat is eigenlijk de boodschap.
Het is met jou begonnen. En dat is misschien reden waarom anderen achter hem staan. En dan denken ze denk ik niet zozeer na over hetgeen wat hij gezegd heeft.
En dat vind ik opzich wel wat vreemd. Anderen om jou heen kunnen vast wel inschatten dat jij een beetje plaagde en dat hij wel erg fel reageerde.
Dus op de één of andere manier is er iets anders gegaan (is het geescaleerd, had je bijv sneller duidelijk moeten maken dat je een beetje plaagde) of hebben ze zich gestoord aan je negatieve gedrag in de periode daarvoor ofzo en waren ze dat zat. Heb je bijv. vaker mensen afgezeken in die periode?
Als je gewoon zou melden van sorry, "ik was je 'n beetje aan het plagen, meer niet". Dan denk ik dat het toch vrij snel goed moet komen. Ik vind zeker dat hij dan ook zijn excuses zou moeten aanbieden voor z'n lage opmerking.
Maar goed, de vriendengroep reageert dus niet op smsjes. Kan je er niet 1 bellen waar je normaal gesproken goed contact mee heb? En vragen hoe hij erover denkt? Dat je alleen maar beetje aan het plagen was. Of denk je van fuck die hele groep.