Ik maak deel uit van een groepje studiegenoten dat een paar keer per maand bij elkaar komt om leuke dingen te doen. Ik ben met een paar van die mensen best goed bevriend, en met de rest ga ik altijd gewoon gezellig om als ik ze zie.
Echter is er nu een onaangename situatie ontstaan.
Een tijd geleden zat ik nogal slecht in mijn vel. Er was ziekte in de familie en ik ging daar onder gebukt. Ik ben een tijdje nogal negatief geweest over de wereld om mij heen, maar ben daar nu weer overheen. Ik voel me goed en ben weer positief. Vorige week kreeg ik echter een woordenwisseling met iemand uit het groepje. Deze gast is zelf nogal onzeker en is niet de meest populaire persoon die er is. Ik had hem geplaagd met zijn game obsessie en daar werd hij boos over en begon mij opeens uit te schelden over dat ik altijd zo negatief was en dat ik me niet moest aanstellen (mbt mijn verdriet over de ziekte van het familie lid en de nasleep) want er waren wel mensen die het vele malen erger hadden. Ik antwoordde dat ik hier niet van gediend was. Hem een beetje plagen met zijn games was iets anders dan hem echt op de man beledigen. Ik had altijd aardig tegen hem gedaan ondanks dat alle andere mensen waar ik mee omging buiten dat groepje om hem maar irritant en vervelend vonden Ik had hem ook gezegd dat ik klaar met hem was. Hij sneerde terug dat ik wel eens wat vriendelijker tegen vrienden mocht zijn. In mijn opinie waren we nooit echt vrienden geweest,. en vrienden beledigen elkaar niet op zo'n manier.
Nouja, nu was meneer dus echt boos. Later kreeg ik een sms van een van die mensen van de groep of ik mezelf nou zo grappig vond want dat was ik zeker niet. Ik stond perplex, ik had niet echt het gevoel dat ik over een enorme grens heen was gegaan. Ik was boos en antwoordde bot terug dat als ik serieus wou doen ik wel een internet relatie zou nemen zoals zij. (Ze had een vriend ontmoet op vakantie en daar had zij nu een jaar iets mee). Ik weet dat ik hier wel ver mee ben gegaan maar op dat moment had ik zoiets van: bemoei je er niet mee.
Toen kreeg ik later weer een sms van die "vriend"over waarom ik dat meisje zo had beledigd want ze doet geen vlieg kwaad en ik had het wel heel bont gemaakt. Ik had dus echt geen zin meer om met die mensen te praten, maar ik verwachte van de rest van het groepje dat ze het zouden negeren.
Nu lijken ze echter bijna allemaal aan de kant van die gozer te staan. Als ik sms over wat ze met oud en nieuw doen krijg ik niks terug. Pas veel later kreeg ik een vaag smsje van een van die mensen dat hij iets bij zijn vriendin heeft. Anderen reageren niet, behalve een die in het buitenland zat. Er was ook al een drankjes avond die aan mij voor bij is gegaan (ik zag het achteraf op Facebook dat mensen waren gegaan maar niemand vertelde mij wat).
Ik snap er nu geen hol meer van. Is wat ik gezegd heb zo enorm slecht dat ik verbannen dien te worden uit een groep vrienden? Ik heb niemand's vriend afgepakt, of iemand financieel/wettelijk genaaid? Dat zouden mijn redenen zijn om mensen te dumpen.
Gelukkig heb ik nog mijn oude groep vrienden die ik vanaf de middelbare ken...