abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 december 2010 @ 22:29:21 #1
217555 TitaToven
Mijn vader is een tovenaar
pi_90652094
Dolf Janssen heeft helemaal gelijk met onderstaande tekst.

Het nieuwe kabinet kort extreem op subsidies voor cultuur , want dat is wat de PVV wil. Cultuur is nl een linkse hobby… Ik vraag u oprecht: wat is er links aan een museum, aan een expositie, een dichtbundel, een persoonlijke film, een mooi liedje, een foto die meer zegt dan 1000 woorden?

Cultuur is durf onbeantwoordbare vragen mooi & lelijk, humor & tragiek, pijn & genot, liefde, leven en dood.

Is dat links?

Het idee dat je als partij zegt voor vrijheid te staan maar tegen cultuur bent is al volstrekt bizar. Omdat nou juist in cultuur, in vragen stellen en mogelijke antwoorden geven, in mensen raken en in de war brengen, mensen laten lachen en zingen en huilen en nadenken, omdat juist daarin, in cultuur dus, echte vrijheid zit.

En omdat cultuur naast al die theaters en schouwburgen en zalen en zaaltjes, naast als die jongerencentra en pop podia, naast al die musea en festivals, naast al die voorstellingen en boeken en foto’s en muziekstukken, naast die circusscholen voor kinderen uit wijken waar op straat niet zoveel te beleven is en de muziekscholen voor kinderen die zich met een instrument opeens wel durven te uiten, omdat cultuur naast al die prachtige en belangrijke dingen, ook U & mij omvat. Daar moet je gewoon vanaf blijven. Hoe dat heet: vrijheid..!

Dit land wordt geregeerd door VVD CDA en PVV. Twee van die partijen hebben vrijheid in hun naam staan. Alsof zij voor de vrijheid staan, alsof vrijheid van hen is. Nee! Vrijheid, geluk, liefde zijn van ons allemaal. Van u en mij. Nooit van een politieke partij of beweging!

Vrijheid dreigt volgens mij het meest misbruikte woord van de Nederlandse taal te worden. Als we, eind 2010, ergens een tekort aan hebben is het echte vrijheid. Voor mij is vrijheid niet hard aanpakken, vrijheid is niet mensen buitensluiten, vrijheid is niet mensen discrimineren of uitzetten omdat ze in een ander imaginair opperwezen geloven dan jijzelf, vrijheid is niet kleding en boeken en gebouwen verbieden, vrijheid is niet de kinderopvang onbetaalbaar maken, vrijheid is zeker niet over een groep mensen zeggen ‘jullie zijn illegaal en illegaliteit is strafbaar!’ Nee, illegaliteit hebben wij bedacht, geen mens is illegaal!

Vrijheid is elkaar de ruimte geven, de durf elkaar de ruimte te geven, de durf iets dat anders is niet als eng of slecht te zien, vrijheid is samen zijn met al je verschillen, vrijheid is ergens uitkomen waar je anders niet zou komen. Vrijheid is kwetsbaar mogen zijn en beschermd worden. Vrijheid is ook zien dat de wereld een geheel is….dat wij verantwoordelijk zijn voor de wereld en andersom.

Ik blijf proberen dat gevoel van echte vrijheid te verspreiden, ik hoop u ook. Dan gaan die komende jaren toch nog iets opleveren!

Wat vind jij?
Ik schijn nogal ongeduldig te zijn
Zal iedereen af en toe maar stilzetten dan (klik)
pi_90652327
Goed verhaal, stelletje fascisten :r

Modern Communisme *O*
The Venus Project *O*
The Zeitgeist Movement *O*
Op zaterdag 28 mei 2011 23:32 schreef ghettofred het volgende:
Ik wil ooit nog is gewoon mijn hand uithalen en dan zo in de borsten knijpen.
Ze kunnen niet boos worden, immers zitten ze op het werk.
pi_90652333
Er is een verschil tussen negatieve (vrijheid van) en positieve (vrijheid om iets te doen) vrijheid.
  donderdag 30 december 2010 @ 22:34:33 #4
295457 TomLievense
Verhagen = onbetrouwbaar.
pi_90652456
Het woord linkse hobby moeten we gewoon niet meer in de mond nemen. Er zijn namelijk ook linkse mensen die op cultuur willen bezuinigen en rechtse die het niet willen.
Op zaterdag 22 januari 2011 19:19 schreef voice-over het volgende:
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
  donderdag 30 december 2010 @ 22:36:10 #5
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_90652548
Laat me denken,

kunstenaarssubsidies voor mensen die fotografie hebben gestudeerd of iets anders artistieks :r

Had Rembrandt subsidie, Mozart dan? Bach?
Als je zoiets echt wil dan maak je er je hobby van totdat je goed genoeg bent om er van te leven.
Daar kun je best gewoon naast werken.

6% BTW op cultuur dus op concerten van ID&T en Mojo etc.
Dat is luxe geen voedsel. Terecht dat de BTW daarvan eindelijk eens recht getrokken wordt.
pi_90652550
Hij doet net alsof ze cultuur gaan verbieden. :')
Nieuw is niet altijd beter.
  donderdag 30 december 2010 @ 22:38:27 #7
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_90652696
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 22:36 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Ja precies. Cultuur zit in je. Als het goed is uit je dat ook wel zonder subsidie.
pi_90652697
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 22:36 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Niet?
  donderdag 30 december 2010 @ 22:40:42 #9
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_90652838
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 22:36 schreef Daniel1976 het volgende:
Laat me denken,

kunstenaarssubsidies voor mensen die fotografie hebben gestudeerd of iets anders artistieks :r

Had Rembrandt subsidie, Mozart dan? Bach?
Non-argument. Subsidie bestond toen heul geeneens.
Ok stelletje hokboeren
  donderdag 30 december 2010 @ 22:40:49 #10
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_90652844
quote:
14s.gif Op donderdag 30 december 2010 22:32 schreef Your_mother_in_law het volgende:
Goed verhaal, stelletje fascisten :r

Modern Communisme *O*
The Venus Project *O*
The Zeitgeist Movement *O*
Tweede keer dit vandaag. Niet meer doen.
Verder is Dolf Jansen wel heel druilerig met dit stukje in mijn ogen. Natuurlijk is de vrijheid niet het eigendom van VVD en PVV, net zomin als groen dat van GroenLinks is, democratie van D66 of sociaal zijn van de SP. Vrijheid wordt hem niet afgepakt, alleen een stukje duurder te beoefenen. Nou en?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_90653076
Vrijheid is idd het ideologische sleutelwoord van deze tijd. Hoe heet de partij van Berlusconi tegenwoordig? En links overal de schuld van geven past bij de dominantie van rechts.

Ik weet niet in hoeverre kunst gesubsidieerd moet worden. Maar dat iedere waarde samenvalt met zijn marktwaarde betwijfel ik.
pi_90653232
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 22:40 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Tweede keer dit vandaag. Niet meer doen.
Verder is Dolf Jansen wel heel druilerig met dit stukje in mijn ogen. Natuurlijk is de vrijheid niet het eigendom van VVD en PVV, net zomin als groen dat van GroenLinks is, democratie van D66 of sociaal zijn van de SP. Vrijheid wordt hem niet afgepakt, alleen een stukje duurder te beoefenen. Nou en?
Ik heb niets tegen het bezuinigingen op cultuur - in dat opzicht ben ik best wel rechts, ik heb het niet zo met zweverigheid, theater en dans - maar ik ben wel tegen de manier waarop dat gebeurt. Het Kabinet doet alsof hij een kwaadaardige tumor uit onze economie snijdt. Kunstenaars lijken bij voorbaat verdachte types. Als klap op de vuurpijl komt er dan ook nog eens een btw-verhoging overheen, terwijl de verwachte opbrengsten hieruit minimaal zijn. Pesten, zo noem ik dan. Er wordt, godzijdank door de Eerste Kamer, nog een half jaartje verwacht met het verhogen van de btw zodat de sector zich kan voorbereiden.
pi_90653387
Poepen is voor mijn kunst betaal je me niet om te poepen dan ben je tegen mijn vrijheid.
pi_90653447
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 22:29 schreef TitaToven het volgende:
Het nieuwe kabinet kort extreem op subsidies voor cultuur , want dat is wat de PVV wil. Cultuur is nl een linkse hobby;
Dit is de denkfout, de rest van de OP is daarom onzinnig.
pi_90653471
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 22:49 schreef Berlitz het volgende:
Poepen is voor mijn kunst betaal je me niet om te poepen dan ben je tegen mijn vrijheid.
Goh, heb je ontlastingsproblemen?
pi_90653650
Subsidie op cultuur betekend niets meer en niets minder dan mensen mee laten betalen aan culturele uitingen waar ze helemaal geen behoefte aan hebben. Ik heb liever de vrijheid om te kiezen welke cultuur ik belangrijk vind en het waard vind mijn geld aan uit te geven dan dat de overheid voor mij bepaald wat ik belangrijk moet vinden. Dus kom niet aan met vrijheid als je het over cultuursubsidie hebt.
pi_90658832
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 22:29 schreef TitaToven het volgende:
Dolf Janssen heeft helemaal gelijk met onderstaande tekst.
Nuance, jij bent dat van mening...

quote:
Het nieuwe kabinet kort extreem op subsidies voor cultuur
Prima, als men fan's heeft verdient men en anders niet.

quote:
Het idee dat je als partij zegt voor vrijheid te staan maar tegen cultuur bent is al volstrekt bizar.
Dat zie ik anders: wil je artiest zijn? prima, kijk maar of je er genoeg mee verdient dan.
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  vrijdag 31 december 2010 @ 00:39:19 #18
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_90659656

deze mag hier natuurlijk niet ontbreken
pi_90661923
Dolf doet alsof het normaal is dat cultuur gefinancierd moet worden met belastinggeld.

En als hij dan zo prat op vrijheid gaat moet hij ook weten dat keuzevrijheid wordt ontnomen door cultuur te subsidiëren, wat dat ook moge inhouden.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_90661986
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 01:31 schreef waht het volgende:
Dolf doet alsof het normaal is dat cultuur gefinancierd moet worden met belastinggeld.

En als hij dan zo prat op vrijheid gaat moet hij ook weten dat keuzevrijheid wordt ontnomen door cultuur te subsidiëren, wat dat ook moge inhouden.
Straat artiesten kunnen ook zonder. Toeristen met gitaar e.d.
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
pi_90662012
Ik dacht deze Dolf

:@
  vrijdag 31 december 2010 @ 01:34:59 #22
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_90662052
als het alleen kan bestaan dmv subsidie, wat is dan nog het bestaansrecht?
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_90662320
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 01:34 schreef Waaghals het volgende:
als het alleen kan bestaan dmv subsidie, wat is dan nog het bestaansrecht?
Nou ze willen artistiek zijn, VEEL geld 'verdienen', En geld toe van de staat! :)
Het zijn politici eigenlijk, die artiesten! :)
  vrijdag 31 december 2010 @ 08:58:48 #24
165633 eriksd
The grand facade...
pi_90665198
Leuk stuk Dolf, maar in zin 1 gaat het al fout. Waar noemt het kabinet dit linkse hobby's?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_90665512
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 22:32 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
Er is een verschil tussen negatieve (vrijheid van) en positieve (vrijheid om iets te doen) vrijheid.
Ja, en PVV munt idd toch uit in die positieve vrijheid van Isaiah Berlin, en die kan dus leiden tot tirannie.
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')