| zetalore | donderdag 30 december 2010 @ 19:40 |
| Het nieuws liegt er niet om, de treinen zijn massaal kapot gegaan, NS beschuldigd van alles en iedereen behalve zichzelf, en alle klanten zijn gedupeerd. We flikkeren gewoon al die nederlandse treinen met managment en al eruit in het ijsselmeer we zijn ze spuugzat, het is niks,was niks en wordt niks. De Britse regering heeft dit al gedaan en heeft Hitachi gevraagd treinen te leveren. Mijn idee gaat nog verder in Japan rijden de treinen op tijd. We nemen gewoon alleen japanners aan, en geven het hele treinmanagment over aan de JR (Japan Rail) Iedereen blij. Ja jij ook. | |
| admiraal_anaal | donderdag 30 december 2010 @ 19:42 |
| We nemen het mee naar achter | |
| __Saviour__ | donderdag 30 december 2010 @ 19:44 |
| Krijg je wel treinen waarin iedereen die langer is dan 1.50m zijn hoofd stoot. | |
| emirson | donderdag 30 december 2010 @ 20:04 |
| ik pas er makkelijk in, ik ben 1,38 cm met stekel hoofd, dus haren omhoog gekamd, maar weet niet of dat mee telt? | |
| Berlitz | donderdag 30 december 2010 @ 20:13 |
| Laat het aan de duitsers over die hebben ervaring met treinen in winterweer. | |
| Arth_NL | donderdag 30 december 2010 @ 20:35 |
| Wat een heerlijk simpele logica. | |
| Pietverdriet | donderdag 30 december 2010 @ 20:41 |
![]() Dieje Jappana waren danne welle ook indie as, maare Ikke liete treinen oppe tijde vertrekken | |
| Red_85 | donderdag 30 december 2010 @ 23:26 |
| Uit alle berichten van de NS de afgelopen tijd lees ik alleen maar: 'WANNEER U WILT REIZEN, DOE DAT DAN NIET MET ONS!!!' en 'OPROTTEN UIT ONZE TREINEN, WIJ WILLEN U NIET' | |
| Linkse_Boomknuffelaar | vrijdag 31 december 2010 @ 05:31 |
| Japanse treinen met leuke Japanse Hentai en Lolicon cartoons gedurende rit. Krijgen we dan ook die treinduwers erbij, die forenzen in de trein duwen, omdat niet iedereen erin past? In Japan rijden de treinen snel en punctueel, maar ze zijn wel duur en we moeten euro's omwisselen naar Yen. Verder wel een goed idee, zolang de informatievoorziening in het Nederlands plaatsvindt of in het Fries, maar niet in Japans. | |
| vipergts | vrijdag 31 december 2010 @ 06:46 |
| Ach een amerikaanse spoorweg maatschappij kan ook. Die rijden gewoon met 2 meter sneeuw. Gewon een sneeuwschuiver voorop een gaan. | |
| ellevehC86 | vrijdag 31 december 2010 @ 08:23 |
| geweldig........laten we anders dat hele spleetogenland importeren. --> Museum Utrecht --> alle treinen voor 1980 eruitroven --> in de normale dienstregeling zetten --> win! | |
| Linkse_Boomknuffelaar | vrijdag 31 december 2010 @ 09:32 |
Dat zullen dan toch echt de Russen zijn, want in de VS heb je geen goede treinen. Russen zijn altijd baas. Socios: dit moet je echt zien! Russia jabljaetsja bossom! | |
| macca728 | vrijdag 31 december 2010 @ 09:54 |
nou die treinen kennen tegen sneeuw Het is echt bedroevend hier het OV | |
| FoolWithMokey | vrijdag 31 december 2010 @ 09:57 |
| Poll: Ben jij voor vervanging van ns door Japan Rails? • Ja • Nee Tussenstand: Ook een poll maken? Klik hier | |
| Devz | vrijdag 31 december 2010 @ 10:03 |
| Slechter zal het er zeker niet op worden, dus waarom niet. | |
| Pietverdriet | vrijdag 31 december 2010 @ 10:06 |
| Russische trein in winter, 20 Kilometer voor St Petersburg, in 10 cm sneeuw | |
| Linkse_Boomknuffelaar | vrijdag 31 december 2010 @ 10:58 |
Wil jij niet haten op Rusland, rekel. | |
| Eyjafjallajoekull | vrijdag 31 december 2010 @ 11:12 |
Volgens mij gaat China de nieuwe treinen/spoortnetwerk in de VS leveren | |
| Pietverdriet | vrijdag 31 december 2010 @ 11:12 |
Kijk, en daarom functioneert linkse politiek niet.. De informatie is niet gewenst en moet daarom onderdrukt worden | |
| Linkse_Boomknuffelaar | vrijdag 31 december 2010 @ 11:25 |
Deze treinen rijden misschien niet zo hard, maar vrijwel alle treinen arriveren en vertrekken punctueel in Rusland en voormalige sovjet-republieken. Ook in de winter. In Rusland kunnen ze het zich ook niet permitteren om de treinen stil te leggen als het sneeuwt, zoals we in Nederland doen, want dat zou betekenen dat de treinen 5 maanden per jaar niet rijden. De treinen zijn gewoon van betere kwaliteit. | |
| ellevehC86 | vrijdag 31 december 2010 @ 11:33 |
In Soviet Russia, Train hates you! | |
| __Saviour__ | vrijdag 31 december 2010 @ 11:34 |
| Vergelijkingen gaan maken met Russische treinen is volledig onzinnig natuurlijk. | |
| Pietverdriet | vrijdag 31 december 2010 @ 11:44 |
sorry, maar heb in de voormalige USSR en modern rusland toch hele andere dingen meegemaakt, kapotte treinen, vertragingen van dagen. | |
| raptorix | vrijdag 31 december 2010 @ 11:52 |
| Ok, waarom denk je dat ze in Japan wel op tijd rijden, en in Nederland niet: | |
| Pietverdriet | vrijdag 31 december 2010 @ 12:00 |
![]() Je japan kaart laat alleen de hoofdlijnen zien, hier een kaart van groter tokio, een gebied van 100 bij 100 Kilometer | |
| raptorix | vrijdag 31 december 2010 @ 12:03 |
| Naar mijn weten hebben alleen de kogeltreinen zo een hoge punctionaliteit en het gewone netwerk volgens mij niet. | |
| #ANONIEM | vrijdag 31 december 2010 @ 12:08 |
Je zat toch in Bolivia ofzo? | |
| Pietverdriet | vrijdag 31 december 2010 @ 12:09 |
Geen idee, het zou mij niets verbazen iig, ik geloof er niet in dat het elders altijd op tijd rijdt, je hebt altijd springers, kapotte bovenleidingen, kapotte wielen, blaadjes op de rails, etc etc. En ik kan mij herinneren uit de jaren 70 en 80 dat de treinen toen echt niet beter liepen in mijn beleving. Als de eerste vlokken sneeuw vielen hadden de treinen daar geen last van omdat ze weer eens aan het staken waren. | |
| __Saviour__ | vrijdag 31 december 2010 @ 12:10 |
| RAVW | vrijdag 31 december 2010 @ 12:17 |
| Of de treinen uit de VS gebruiken .. en dan wij hier maar klagen als er 5 cm sneeuw ligt | |
| raptorix | vrijdag 31 december 2010 @ 12:22 |
| Die vertragingen vind ik nog niet eens een ramp, men zou eens moeten investeren in plezierige stations met luxe wachtruimtes, goede horeca en winkels, als je op Amsterdam CS komt is het 1 grote snackhal. | |
| Observer86 | vrijdag 31 december 2010 @ 12:29 |
Het moet jaWljaetsa zijn | |
| MoneyTalks | vrijdag 31 december 2010 @ 12:42 |
| De trein is in de Japan hartstikke duur, voor dat geld mag je ook wel verwachten dat de treinen op tijd rijden! Voor een ritje Kyoto - Tokyo betaal je 120 euro (enkeltje). Ben toevallig afgelopen week nog in Tokyo geweest, en had mooi 20 minuten vertraging met de trein, omdat ze te laat waren twee treinstellen aan elkaar te koppelen, zo goed gaat het daar dus ook niet! | |
| macca728 | vrijdag 31 december 2010 @ 12:45 |
goede informatie geven is ook belangrijk vaak zeggen ze gewoon de trein rijdt niet, ja en dan ? Of wordt er 1 bus voor 200 man ingezet | |
| Pietverdriet | vrijdag 31 december 2010 @ 12:57 |
Volgens mij verdient de NS meer aan de verhuur van dat vastgoed dan aan treinkaartjes. Maar je klacht is volgens mij onterecht, op Amsterdam CS heb je http://www.restaurant1eklas.nl/ | |
| raptorix | vrijdag 31 december 2010 @ 12:58 |
Dat valt wel mee, dat is 500 kilometer, als ik met ICE naar Duitsland ga, betaal ik net zoveel voor een nog kortere afstand. | |
| raptorix | vrijdag 31 december 2010 @ 13:00 |
Jep, die ken ik, mooie zaak, maar het gaat ook om de verpauperde uitstraling. Toen het zo sneeuwde lag hele hal vol met sneeuw, waardoor het superglad was, er is geen hond bij de NS die even een wisser pakt en het wegveegt. | |
| Pietverdriet | vrijdag 31 december 2010 @ 13:01 |
Bullshit walks. | |
| Pietverdriet | vrijdag 31 december 2010 @ 13:02 |
Het is dan ook een staatsbedrijf | |
| #ANONIEM | vrijdag 31 december 2010 @ 13:10 |
Dan betaal je te veel. | |
| macca728 | vrijdag 31 december 2010 @ 13:14 |
bij de RET ook, alle metrotrappen waren spekglad door naar binnengelopen smeltende sneeuw. Los dat het smerig is, is het ook levensgevaarlijk. Terwijl RET personeel in de stations gewoon met de handen in de zakken staan | |
| Pietverdriet | vrijdag 31 december 2010 @ 13:15 |
Kwestie van hoe en wanneer je boekt. Soms kan je goede aanbiedingen krijgen, rond de feestdagen wordt dat lastig, | |
| #ANONIEM | vrijdag 31 december 2010 @ 13:18 |
| Klopt. | |
| Enneacanthus_Obesus | vrijdag 31 december 2010 @ 13:25 |
Maar waarom rijden de treinen daar op tijd? Dat was hier vroeger ook zo, toen de NS nog een overheidsbedrijf was. De infrastructuur werd onderhouden evenals het rollend materieel. Er was voldoende personeel in dienst. Dat helpt hoor! Bovendien heb je geen wagonlading managers nodig die al het geld in eigen zak steken en elkaar de schuld geven. | |
| Pietverdriet | vrijdag 31 december 2010 @ 13:29 |
LOL Dream on, vroeger, in de jaren 70, 80 reed ik trein en had vertragingen, stakingen, | |
| raptorix | vrijdag 31 december 2010 @ 13:49 |
Het punt is dat de spoorwegen dommetje spelen, ze hebben overal aparte onderdelen van gemaakt, de exploitatie van de stations en het goederenvervoer zijn super winstgevend, personen vervoer lijkt op papier geen winst te maken, en dat gaat de NS huilen bij de overheid dat ze meer geld willen. | |
| Cherna | vrijdag 31 december 2010 @ 13:57 |
| Och in andere landen is altijd alles beter. Maar jullie vergeten dat de mensen in die landen niet zo klagen als de Nederlanders. Er gaat niet een dag voorbij of het nu goed of slecht gaat er is altijd wel een stuk in de krant die iets schrijft over het spoor. Als je dit nu dagelijks doet dan is het inderdaad in alle andere landen stukken beter geregeld. http://www.treinreiziger.(...)den_chaotisch-143185 | |
| macca728 | vrijdag 31 december 2010 @ 14:12 |
hier is het perfect normaal weer en de NS gaat de hele maand januari op halve kracht of zelfs nog minder rijden. Vind je dat normaal dan ? Dat mensen 4 uur opgesloten hebben gezeten in een trein zonder verwarming, zonder drinken ? | |
| Cherna | vrijdag 31 december 2010 @ 14:16 |
Nee, maar dat is in andere landen niet anders. In Frankrijk hebben vorige week mensen meer dan een etmaal in een trein vast gezeten. Mij gaat het erom dat hier steeds naar andere landen verwezen wordt, dit terwijl daar de toestand nog erger is. Vorige week in Aachen niets dan ausfall, verspatung etc. ook daar werd niets omgeroepen etc. http://www.weblogreizen.c(...)n-trein-naar-zuiden/ | |
| twaalf | vrijdag 31 december 2010 @ 14:27 |
Misleidend, daar rijdt JR maar een heel klein deel van de getoonde lijnen. De rest wordt gedaan door private maatschappijen. | |
| macca728 | vrijdag 31 december 2010 @ 14:30 |
waarom rijdt de NS hier een halve dienst terwijl alle sneeuw weg is ? In Duitsland en Frankrijk ligt er iets meer sneeuw dan hier En in Nederland kan je makkelijk mensen uit een trein halen binnen een uur En in Japan, SIngapore, Hong Kong is het echt allemaal beter geregeld hoor dan hier. [ Bericht 4% gewijzigd door macca728 op 31-12-2010 14:36:58 ] | |
| Cherna | vrijdag 31 december 2010 @ 14:37 |
Beste kerel dit heeft met veiligheid te maken. Anders ontstaan er situaties als in Frankrijk. Och ja in andere landen is het stukken beter. Dan bekijk dit filmpje maar eens waar men mensen uit laat stappen. Dit was bijna een ramp geweest van ongekende orde. Halve dienst is door een tekort aan materieel. Tja dat is natuurlijk niet goed te praten. Nieuw materieel dat stuk gaat bij sneeuwval. Maar waar de fout is gemaakt daar kun je nooit zeker van zijn. Is het de NS, de overheid die de NS dwingt waar ze hun mat. moet kopen en voor welke prijs, de ontwerpers, je weet het niet. Dus daar laat ik me niet over uit. | |
| macca728 | vrijdag 31 december 2010 @ 14:43 |
| in Japan, Singapore en Hong Kong is het OV veel beter geregeld. Laten ze daar eens gaan kijken en kom niet met vb uit Frankrijk want daar heb ik het niet over en daar is het OV niet beter nee In Nederland was het 15 jaar geleden ook veel beter geregeld. Ik ging school in Rotterdam 4 jaar ang en ben geen enkele keer te laat gekomen. Nu werk ik 2 jaar in Rotterdam en ben al zeker 30x te aat gekomen door gebrekkig OV | |
| Cherna | vrijdag 31 december 2010 @ 14:54 |
Tja de landen die je noemt daar is het spoor onbetaalbaar voor westerse begrippen. Preventief onderhoud is onbetaalbaar in deze huidige tijd. Daar komt nog eens bij dat de mensen in die landen veel meer discipline hebben. Je moet eens weten dat treinen ook vertragingen oplopen omdat er assistentie bij moet komen, men aan de noodrem trekt, springers, koper stelers etc. Daarbij komt dat in die landen het aantal overwegen nihil is, het spoor alleen gebruikt wordt door desbetreffende maatschappij. Hier rijden ook goederentreinen en andere vervoerders op de sporen waar ook NS van gebruik maakt. Natuurlijk het kan altijd beter. Dat is waar. Maar vergelijkingen met andere landen is onzin. [ Bericht 0% gewijzigd door Cherna op 31-12-2010 15:01:26 ] | |
| koffiegast | vrijdag 31 december 2010 @ 15:14 |
| In Japan hebben ze ook wel een andere mentaliteit dan hier, en heeft NS materiaal tekort naar het schijnt... | |
| macca728 | vrijdag 31 december 2010 @ 16:05 |
ja omdat ze verkeerd materiaal hebben gekocht dat niet tegen sneeuw kan, om 8 extra zitplaatsen te creeren.... | |
| Socios | zaterdag 1 januari 2011 @ 20:39 |
Ik betaal met een DB BahnCard EUR 29,25. voor iedere lange afstand met ICE in Duitsland (ook vanuit Nederland). | |
| Pietverdriet | zaterdag 1 januari 2011 @ 20:49 |
En wat dan nog? | |
| twaalf | zaterdag 1 januari 2011 @ 22:28 |
Dus is het netwerk helemaal niet zo complex als jij doet overkomen, bovendien kun je de grote markt voor ov in Tokio, de voedingsbodem voor al die private maatschappijen, niet vergelijken met Nederland. | |
| LeeHarveyOswald | zondag 2 januari 2011 @ 00:49 |
Als je maar eens in de drie uur een trein laat rijden, dan is het minder moeilijk die op tijd te laten zijn. | |
| IHVK | zondag 2 januari 2011 @ 00:52 |
| De NS rijdt de drukste dienstregeling ter wereld en is daarbij gezien ook enorm punctueel. In Rusland is punctualiteit niet zo moeilijk. | |
| Dale. | zondag 2 januari 2011 @ 00:58 |
qft | |
| Sander | zondag 2 januari 2011 @ 00:59 |
Ja grapjurk, dat werkt allemaal prima als het spoor heel lang en rechtdoor is, vlak, en je zet er zo'n locomotief op. Dan werkt het. Maar dat heb je hier niet. | |
| Sander | zondag 2 januari 2011 @ 01:01 |
| Overigens doet iedereen wel ontzettend 'scholary' over de DB en de JR en hoeveel beter die zouden zijn maar ik denk dat die net zo keihard gaan falen als in hun eigen land, want daar rijdt echt niet alles super en perfect hoor. Ja, en dan is het beter, maar dan hebben ze wel 20 miljard schuld omdat ze al die dure shit aan moesten schaffen. Plus, wat denk je dat er gebeurd als de NS en al haar collectieve kennis "van de rails" af gaat? | |
| Lyrebird | zondag 2 januari 2011 @ 08:33 |
| Grootste verschil met Nederland is dat Japanners hun beroep erg serieus nemen en altijd kwaliteit leveren, zelfs als ze er niet vet voor betaald worden. JR is prima. Het gewone JR netwerk is een stuk trager dan het Shinkansen netwerk, met eigenlijk louter stoptreinen. Ze hebben ook zogenaamde rapid services, maar die zijn maar een klein beetje sneller dan de gewone service. Voor een Shinkansen betaal je 2x zo veel als voor de gewone service, maar dan ben je ook 2x sneller op de plaats van bestemming. Korea heeft het KTX netwerk, dat erg op het Franse TGV netwerk lijkt. Dat is nog beter treinen. Als het niet sneeuwt dan. Afgelopen week was ik in Korea, en toen viel er daar plotseling ook een heleboel sneeuw, waardoor de KTX die wij moesten hebben maar liefst 5 minuten vertraagd was. | |
| Cherna | zondag 2 januari 2011 @ 13:25 |
Dan moet men in Japan gaan wonen als het daar zoveel beter is. De hele bedrijfscultuur is daar anders en dat geldt niet alleen voor het spoor. Ik hoef die robot cultuur hier niet in Nederland waar zelfmoord onder kinderen op plaats no. 1 staat wereldwijd. | |
| GewoneMan | zondag 2 januari 2011 @ 17:14 |
dus op wesley snijder na iedere volwassene in nederland | |
| henkde_j | zondag 2 januari 2011 @ 17:23 |
Heel leuk en aardig dit. Maar daar hebben ze net even wat minder wissels als in Nederland. | |
| GewoneMan | zondag 2 januari 2011 @ 18:06 |
true maar het is toch wel belachelijk dat die treinen elke keer falen? 10 vlokjes sneeuw en de helft van onze treinen werken niet meer 10 bladeren vallen uit de boom en hoppa vertraging en dan maar afvragen waarom er zo weinig mensen met OV gaan nou sorry ik pas ervoor meerdere pogingen gedaan (noodgedwongen maar toch) ik begin er niet meer aan | |
| macca728 | zondag 2 januari 2011 @ 18:10 |
die wissels waren geen enkel probleem, totdat ProRail besloot dat ze niet meer hoefden te worden ingesmeerd om ze ontdooid te houden. De voorgaande winters reden de treinen gewoon op tijd, terwijl in de 20 jaar hiervoor het ook sneeude en vroor, alleen wat minder extreem. Puur en alleen een kwestie van slecht onderhoud (bezuinigingen) en slecht materieel ( ook bezuinigingen) iedereen kent de uitdrukkingen Goedkoop is duurkoop en voorkomen is beter (ook goedkoper) dan genezen behalve de Nederlandse ovverheid en NS | |
| Duvel | zondag 2 januari 2011 @ 18:26 |
| Wat een gezeur, twintig jaar geleden reden de treinen ook niet op tijd bij sneeuw omdat de deuren niet meer open of dicht konden. Ook toen gingen er motoren kapot doordat ze nat werden... Verschil is wel dat er twintig jaar geleden veel minder treinen reden dan nu. En de vergelijking met Rusland: als er eens in de drie uur een trein rijdt, klagen mensen niet over een kwartier vertraging. | |
| Cherna | zondag 2 januari 2011 @ 18:55 |
| http://www.treinreiziger.(...)sief_gebruikt-141861 Hier zie je dus dat Nederland het drukste net in de EU heeft. En sterker nog procentueel de punctualiteit op Zwitserland na uitstekend te noemen is. Dus alleen Zwitserland zou op papier een nog beter systeem hebben in de EU. Niet voor niets dat de DB in de keuken van de NS kwam kijken hoe zij dat voor elkaar kregen. Maar goed als het gevoel bij de reiziger zegt dat het waardeloos is dan doe je daar weinig tegen. Dat onderbuikgevoel zal toch nooit verdwijnen. Misschien ook maar goed ook om zo het zaakje alert te houden. Neemt niet weg dat het uitvallen van de nieuwe sprinter niet echt netjes is. Maar nogmaals waar de fout zit kun je nooit zeker weten. | |
| Duvel | zondag 2 januari 2011 @ 19:00 |
Zwitserland vormt geen onderdeel van de EU. Ze hoeven zich dus ook niet te houden aan Europese regelgeving met betrekking tot de scheiding van vervoerders en infrabeheerders, en al van dat soort regeldrift. | |
| Cherna | zondag 2 januari 2011 @ 19:02 |
Dat was ik nog vergeten ook. Hoef je niet te vragen als die regelgeving er niet zou zijn. | |
| Raqualad | zondag 2 januari 2011 @ 23:10 |
| Waar is Socios in deze? Laat maar, hij is er al. | |
| Glazenmaker | maandag 3 januari 2011 @ 00:13 |
| Heb dus gewoon bijna nooit problemen met de NS... Syntus daarentegen... Maar de randstedelingen hebben dit jaar twee uurtjes vertraging gehad door een brand en de trein reed af en toe niet als het sneeuwde dus moeten we er kamer debatten over hebben en het management met pek en veren het land uit jagen. Al die vervelende boertjes voorbij Arnhem hebben dezelfde situatie bijna iedere week zonder dat er brand of sneeuw voor nodig is. | |
| raptorix | maandag 3 januari 2011 @ 15:06 |
Huh, als ik op die site kijk, dan kost een DB Bahncard 50, 230 euro, en dan zou je 50 procent korting krijgen, hoe zit dat dan met die 29,25? Want als dat zo is dan is dat wel heel handig, vooral als je in Amsterdam woont, zeker als je vaak naar het zuiden of oosten wilt reizen. | |
| fruityloop | maandag 3 januari 2011 @ 15:07 |
En dan jij lekker alle vrouwtjes in de trein aanranden, net als dat in Japan veelvudlig gebeurd? | |
| zatoichi | maandag 3 januari 2011 @ 15:08 |
| Krijgen we die Japanners er zeker ook bij... Toen ik daar in Japan met de trein ging sprong er eentje voor de trein; heb meer dan een uur in een door de airco ijskoud geworden trein gezeten; dat was echt mijn minste ervaring van de hele vakantie... | |
| fruityloop | maandag 3 januari 2011 @ 15:12 |
Als de overheid nou nog even de miljarden aan achterstallig onderhoud goed maken bij Prorail, dan zijn we een eind op weg. | |
| ACT-F | dinsdag 4 januari 2011 @ 19:19 |
Zowel personen- als goederenvervoer zijn niet winstgevend. De aanleg en onderhoud wordt nooit en te nimmer terugverdiend door de kilometerprijs die vervoerders betalen. Pas als de prijzen van een treinkaartje verdubbeld en alle kortingsregelingen afgeschaft worden kun je misschien net quitte draaien. Als men ook nog eens de luxe wil van een minimale vertraging kan een treinkaartje rustig 4x duurder worden dan nu. De auto is wat dat betreft een veel interessanter transportmiddel. | |
| zatoichi | dinsdag 4 januari 2011 @ 20:36 |
Nou laten we wel wezen; automobilisten lopen vaak lekker te kankeren op de NS, maar op de weg is het elke dag (!) raak met honderden kilometers file en weet ik hoeveel dodelijke ongelukken.... En als iedereen auto gaat rijden, dan wordt dat vast ook weer duurder... | |
| ACT-F | dinsdag 4 januari 2011 @ 21:54 |
Mij hoor je niet over de files klagen, want zelf mt files is de auto vaak sneller. En als hypothetisch iedereen met de auto gaat rijden dan scheelt dat de schatkist jaarlijks minstens 5 miljard aan OV-kosten op een begroting van 130 miljard. De 'nieuwe' automobilisten zijn goed voor c.a. 2 miljard extra inkomsten naast de huidige 13 miljard. Oftewel 7 miljard op jaarbasis extra inkomsten voor de schatkist wat uiteindelijk alleen maar lastenverlichting voor de burger betekent. In de praktijk zal het bovenstaande niet gebeuren, want een gemiddeld student heeft geen rijbewijs en/of auto. Daarnaast zijn er genoeg andere mensen die afhankelijk zijn van het OV. | |
| macca728 | dinsdag 4 januari 2011 @ 23:08 |
alleen als iedereen met de auto gaat, is jouw reistijd ook 2x zo lang door extra files Dus wees maar blij dat er OV is en bij grote steden is het vaak sneller. Ik ben in 20 min op mijn werk met OV, werk in het centrum van Rotterdam, vlak naast een metrohalte en bespaar me behalve tijd ook parkeerkosten ( en reken de tijd dat je moet lopen van de parkeerplaats ook mee Er zijn ook mensen die bewust voor het OV kiezen | |
| macca728 | dinsdag 4 januari 2011 @ 23:14 |
| Overheid heeft natuurlijk wel boter op haar hoofd, OV moet bezuinigen en dat gaat ten koste van de kwaliteit, dat is logisch. Dus pomp er meer geld in en je verdient het terug met een groeiende economie. Maar NS moet reizigers wel goed informeren, geldt trouwens voor alle OV. Vandaag was er weer een grote metrostoring in Rotterdam (defecte metro) en het gebrek aan informatie was weer belachelijk | |
| ACT-F | dinsdag 4 januari 2011 @ 23:20 |
Nee. | |
| ArcticBlizzard | woensdag 5 januari 2011 @ 12:51 |
| In de zomer zijn uitgezette rails de boosdoener In de hefst zijn het de blaadjes In de winter is het sneeuw of de lage temperatuur De enige keer wanneer ze het weer niet de schuld hebben gegeven is in de lente, misschien dat ze dat dit jaar wel gaan doen. | |
| Linkse_Boomknuffelaar | woensdag 5 januari 2011 @ 19:12 |
Natuurlijk wel, al die extra auto's komen erbij op de toch al overbelaste wegen. We zitten nu al met een verkeersinfarct en als er nog meer auto's bijkomen staat heel Nederland gewoon stil in de file inclusief het goederenvervoer en aangezien Nederland vooral een doorvoer en transportland is gaat dat flink veel economische schade opleveren. Als alles stil komt te staan doordat wegen overvol zijn met forenzen en dagjestoeristen, dan zal men uitwijken naar bijvoorbeeld de haven van Antwerpen. Dus wees blij dat een deel van het volk al dan niet bewust kiest voor het Openbaar Vervoer en de fiets. | |
| twaalf | woensdag 5 januari 2011 @ 19:32 |
In de lente zijn alle treinen nog kapot van de winter. | |
| Temlin | woensdag 5 januari 2011 @ 19:34 |
| Mensen die anti-NS zijn zouden eens naar Engeland of Frankrijk moeten gaan. Daar rijden op sommige trajecten 1 trein per 2 uur. Waar je in Nederland op veel trajecten elk kwartier een trein kunt pakken. | |
| Pietverdriet | woensdag 5 januari 2011 @ 19:37 |
| |
| macca728 | woensdag 5 januari 2011 @ 20:29 |
dus over een bedrijf dat er een rotzooitje van maakt mag je niet klagen ? Mensen die Pro NS zijn moeten eens naar Japan of Singapore of Hong Kong gaan. Daar heb je hoogwaardig OV In Frankrijk rijden de TGV's tenminste, in Nederland rijden ze niet omdat er geen HC aanweizg kan zijn | |
| ACT-F | woensdag 5 januari 2011 @ 20:32 |
Maar de reistijd wordt niet 2x langer zoals beweerd werd, maar hooguit 10%. De vervoersprestaties van het OV zijn niet zo hoog, waardoor het geen groot invloed heeft. Het bespaarde geld aan OV kun je beter investeren in wegen, want met enkele miljarden besparing per jaar kun je heel wat snelwegen aanleggen! | |
| du_ke | woensdag 5 januari 2011 @ 20:34 |
Je merkt in een week als deze wat het scheelt wanneer er een procent of 10 minder verkeer op de weg is. Dan snap je ook wat het effect is wanneer er een procent of 10 verkeer extra op de weg komt... | |
| Pietverdriet | woensdag 5 januari 2011 @ 20:36 |
Eindhoven laat zien dat de antiwegenriedeltjes onzin zijn, meer wegen, minder files. | |
| Ascendancy | woensdag 5 januari 2011 @ 20:37 |
Ja, maar wees dan wel eerlijk en klaag net zo hard over rijkswaterstaat. Want die hebben al 50 jaar de files niet op kunnen lossen Het is irreel om te verwachten dat met 10 centimeter sneeuw een knooppunt als Utrecht op maximum blijft functioneren. En dat Utrecht er zo uitziet is niet de schuld van de NS/pro-rail. De infrastructuur van Japan is heel anders, maar wel veel minder flexibel en volledig vaste lijnen werkt zonder verweving. En kom nu niet met die paar vlokjes sneeuw. Want met die paar vlokjes was de A12 een ijsbaan met UREN vertraging, maar reed de NS met een maximum van 15 minuten vertraging. En zeker niet op alle trajecten. En de TGV's rijden allemaal? Ben je gek. als er 1/4 reed mocht je blij zijn de afgelopen weken. En die reden op lagere snelheid, omdat een blokje ijs anders de ruiten kan laten barsten | |
| Ascendancy | woensdag 5 januari 2011 @ 20:38 |
Denk jij werkelijk dat files nog steeds komen door de smalle snelwegen? Dat is hooguit op de A27 en A28 het geval. | |
| du_ke | woensdag 5 januari 2011 @ 20:39 |
In welke zin is dit in hemelsnaam een reactie op mijn post? | |
| macca728 | woensdag 5 januari 2011 @ 20:41 |
nu is er geen sneeuw en rijdt de NS met een sterk verminderd aantal voertuigen rond Waarom ? Omdat ze niet tegen sneeuw kunnen. Dat is faalbeleid, zeker omdat de NS bij hoog en laag had gezegd EN NOG STEEDS ZEGGEN dat ze winterklaar waren | |
| macca728 | woensdag 5 januari 2011 @ 20:43 |
en het gaat niet alleen over sneeuw. In de herfst zijn er blaadjes, in de zomer is het te heet. In de winter is het te koud. | |
| ACT-F | woensdag 5 januari 2011 @ 20:47 |
Denk je nu werkelijk dat ik geen benul van deze materie heb en dat ik de cijfers uit een hoge hoed tover? Denk je nu werkelijk dat ik niet weet dat verbreden van snelwegen geen zin heeft als ontsluitingswegen onveranderd blijven? Denk je nu werkelijk dat je zo geniaal bent? Ik wil alleen maar OV-dromen de wereld uit helpen en dat is vooral het financile plaatje van het OV. Wie kwalitatief OV wil mag flink in de buidel tasten. Het OV stond allang stil als hiervoor onvoldoende budget was in de begroting. En de begroting is vandaag de dag niet sluitend te krijgen zonder de 13 miljard wat het autoverkeer direct oplevert. Nog maar te zwijgen over de indirecte opbrengsten door de snelheidswinst. | |
| Megumi | woensdag 5 januari 2011 @ 20:50 |
Er gaan in heel Europa duizenden mensen het ziekenhuis in of dood door de mede door het verkeer veroorzaakte luchtvervuiling. ook meegenomen in je koste plaatje? | |
| twaalf | woensdag 5 januari 2011 @ 20:51 |
Nice, trikolon + repetitio + retorische vraag + climax. | |
| Ascendancy | woensdag 5 januari 2011 @ 20:54 |
Nou blijkbaar wel. Maar zeg eens. Hoe wil jij die aansluitingswegen vergroten? In Utrecht: De waterlinieweg naar 2x3 dan maar en de ongelijkvloerse afritten een capaciteitsverhoging geven. Afrit Utrecht-centrum mag ook wel naar 2x3 voor de toekomst. Inclusief ongelijkvloerse kruisingen uiteraard. Als het even kan A2 afrit utrecht centrum ombouwen tot klaverblad. Dat zijn de dingen waar je dan mee met komen. Onsluitingswegen van 2x1 moeten verbreed worden. Die ruimte is er niet. En openbaar vervoer moet je uiteindelijk wel faciliteren. Al is het maar voor studenten. Want als je het OV wegbezuinigd en tegelijkertijd de ruimte in Utrecht gaat opofferen voor asfalt, waar moeten die studenten dan heen
| |
| macca728 | woensdag 5 januari 2011 @ 21:03 |
[ Bericht 100% gewijzigd door macca728 op 05-01-2011 21:03:26 ] | |
| Duvel | woensdag 5 januari 2011 @ 21:04 |
Je staat hoe dan ook voor het eerstvolgende stoplicht stil. Het heeft helemaal geen zin om zoveel autoverkeer te faciliteren. | |
| macca728 | woensdag 5 januari 2011 @ 21:07 |
Nee hoogwaardig OV levert veel meer op voor de economie, maar dat zijn vooral indirecte opbrengsten. Maar mensen zonder visie kijken alleen maar de cijfers die in hun voordeel spreken. Wat dit trouwens te maken heeft met het falen van de NS weet ik niet. Als je gewoon goede treinen had gekocht had je de rest van de winter met een volledig wagenpark kunnen rijden ipv een kwart | |
| Pietverdriet | woensdag 5 januari 2011 @ 21:25 |
Er gaan per jaar in Nederland 800 mensen omdat ze hun huis niet goed luchten, ga je daar ook even om jammeren? | |
| ACT-F | woensdag 5 januari 2011 @ 21:34 |
En hoe heeft het zover kunnen komen dat er geen ruimte is? Het is niet alleen wegenbouw, maar het complete RO-beleid waarmee alles begint. Eerst van het idee afstappen dat OV per definitie de oplossing is van alle vervoersproblemen. Dat is, vooral in Nederland, zelden het geval. Men moet ook van het idee afstappen dat OV en vervanger is van de auto, want dat is het niet, het zijn compleet verschillende modaliteiten. En wat zie je in mijn eerdere reactie staan als je verder kijkt dan je wijsneus lang is? Kom dan zelf niet met boude opmerkingen dat iemand die je niet kent iets basaals over het hoofd zou zien. | |
| Ascendancy | woensdag 5 januari 2011 @ 23:12 |
Het zijn in den beginne beide manieren om je te transporteren over langere afstanden. De ruimte is er niet, omdat eerst de woningbouw en dan pas het vervoersprobleem komt. Tevens omdat sommige bouw simpelweg noodzakelijk is, ook al is het niet te faciliteren met een goed wegennet. Hiermee doel ik bijvoorbeeld op Uithof-Utrecht Centraal. Wat versta je eigenlijk onder een compleet RO beleid dat ook daadwerkelijk problemen gaat oplossen. Hoe wil je het faciliteren terwijl je het OV afbreekt. Want je stelt immers voor om de infrastructuur voor auto's de voorkeur te geven boven OV. Maar die infrastructuur is niet te faciliteren en qua ruimte is een OV infra sowieso efficienter. De busbaan in de binnenstad van Utrecht heeft een veel hogere capaciteit dan een reguliere weg op dat traject. En heeft binnen Utrecht ook veel opstoppingen vermindert. Zonder dat OV zat jij daarom nog langer in je auto. Daarnaast is het kosten-baten plaatje uiteraard niet zo simpel als wegenbelasting en accijns Maar je wilt wel effectief snijden in het OV. Waardoor minder mensen het gaat gebruiken en OV nog onrendabeler worden. Assen als Utrecht Centraal-Amsterdam Centraal zijn al lang rendabel. Ook met pro-rail erbij. En daarnaast leveren ze veel geld op dat bespaard wordt door files en het faciliteren van werkgelegenheid en mobiliteit. Beiden leveren veel geld op voor de economie. Als jij het meest vitale probleem van het bouwen van meer wegen in je argumentatie voor het gemak maar even achterwege laat, dan is het niet meer dan logisch dat ik veronderstel dat je het over het hoofd ziet. Zeker omdat ik je als persoon niet ken en iedereen hier van alles zonder kennis van zaken kan schreeuwen. | |
| ACT-F | woensdag 5 januari 2011 @ 23:35 |
Een goed RO-beleid is dat je voldoende ruimte reserveert voor (toekomstig) infrastructuur. Daarbij dient rekening gehouden dat de vraag naar autogebruik groter is dan waar nu rekening mee gehouden wordt. Dus bij het ontwikkelen van nieuwe woonwijken ruimte reserveren voor uitbreiding van wegen en parkeerplaatsen. Dat gebeurt nu veel te weinig. Nieuwbouwwijken worden bijkans benauwd dicht op elkaar gebouwd. Je insinueert wederom dat ik niet bekend ben met de materie zonder te over welke kennis ik beschik. Citeer eens waar ik gezegd heb dat ik het huidige OV wil afbreken? | |
| macca728 | woensdag 5 januari 2011 @ 23:38 |
Discussie gaat hier niet over OB vs auto. Open lekker een eigen topic. | |
| ACT-F | woensdag 5 januari 2011 @ 23:44 |
Zeg dat maar tegen de rest. Ik heb in den beginne al aangegeven waarom het prijskaartje van het OV omhoog moet, precies in de lijn met het onderwerp van dit topic. | |
| Linkse_Boomknuffelaar | donderdag 6 januari 2011 @ 10:08 |
EEn in Albani is de toestand zelfs nog erger. Wat te denken van de staat van het spoor bij de Caminho do Ferro do Benguela (Angola). Of de Chemin de Fer du Etat du Republique Democratique du Zaire. Ik bedoel maar. Maar ik woon niet in Angola, Albani of Zare en ook niet op een eiland waar het altijd regent en waar men niet aan seks doet (Engeland). Als je dan toch wilt vergelijken, vergelijk is graag met mijn eigen land (ik bedoel hier Nederland en Fryslan mee, allebei dus) maar in de tijd dat ik net geboren was in de jaren '80 toen alles nog wel gewoon functioneerde en de treinen gewoon op tijd reden. En anders als je naar het buitenland wil kijken, vergelijk dan eens met Noorwegen, Singapore, Zwitserland, Taiwan, Japan. En dan komen we er slecht van af. In de tijd dat de NS van de staat was reed alles vrijwel stipt, nu het geprivatiseerd is functioneert het ongeveer net zo goed als in Zare of erger nog Engeland. | |
| axis303 | donderdag 6 januari 2011 @ 10:24 |
| ^^^ Met andere woorden, we hebben de liberalisering in nederland niet ver genoeg doorgevoerd, aangezien de landen die je noemt wel allemaal private partijen op het spoor hebben, wellicht afgezien van Zwitserland. | |
| Cherna | donderdag 6 januari 2011 @ 12:02 |
Denk je ook aan het feit dat de Nederlander zich anders gedraagt dan de gemiddelde Japanner etc etc. ja Rover die ook alsmaar klaagt. Maar over de opvoeding van het Nederlandse volk hebben ze het nooit. Heb ik het nog niet over de infrastructuur en dichtheid van het net hier in Nederland. En ook niet dat de lijnen in Japan specifiek voor die maatschappij zijn. Maar dat kwartje schijnt niet te vallen . Althans voor de meeste niet [ Bericht 0% gewijzigd door Cherna op 06-01-2011 12:15:48 ] | |
| Cherna | donderdag 6 januari 2011 @ 12:09 |
Juist Engeland is het grootse voorbeeld van private maatschappijen. En laat het nu juist daar een puinhoop zijn. Een rit van Noord naar Zuid dan heb je misschien wel 6 verschillende kaartjes nodig omdat je van maatschappij naar maatschappij moet hollen met een beetje pech. Heb ik het nog niet over uitval en vertragingen. En Nederland kun je alleen met EU landen vergelijken als je al een vergelijking wilt maken wat ik persoonlijk onzin vind. Met Aziatische landen is onzin en kan niet omdat de cultuur totaal verschilt met de EU(dus ook de regelgeving) | |
| macca728 | donderdag 6 januari 2011 @ 12:34 |
Verklaar dan maar eens waarom de NS 20 jaar geleden wel heel betrouwbaar was en de laatste jaren totaal niet. En kom niet met maar 5% van de treinen heeft vertraging, want vertragingen korter dan 5 min tellen niet mee en treinen DIE NIET RIJDEN ook niet. | |
| macca728 | donderdag 6 januari 2011 @ 12:36 |
Waarom Nederland vergelijken met EU landen ? Vergelijk maar met de jaren hiervoor, je zegt het zelf, de cultuur is hier heel anders ook vergeleken met landen als Frankrijk en Engeland. | |
| Duvel | donderdag 6 januari 2011 @ 12:48 |
Kom eens met bewijzen dat het 20 jaar geleden allemaal zo veel beter reed... | |
| Cherna | donderdag 6 januari 2011 @ 12:54 |
Ik ben nooit voorstander geweest met het vergelijken waar jullie altijd meteen mee smijten. De EU haal ik aan omdat de EU nu eenmaal regels voorschrijft waar ook de NS zich aan dient te houden en omdat het cultuur verschil binnen de EU nu eenmaal niet zo groot is als met Azie. 20 jaar geleden reden er veel minder treinen op het spoor. Je moet bv het aantal IC treinen bv van Eindhoven naar Amsterdam eens vergelijken met 20-30 jaar geleden. Het net is overvol. Trouwens 30 jaar geleden waren er ook al zat vertragingen. Als scholier destijds kan ik daar wel over meepraten. Daarbij komt de wereld veranderd en dat geld niet alleen voor het spoor. Kosten moeten worden beperkt en men moet ook nog winst maken. Daarbij worden de eisen van de EU ook steeds strenger die natuurlijk ook een vermogen kosten wil je hier aan voldoen. En voor ik het vergeet. Een spoorwegen organisatie is een van de meest complexe vormen van bedrijvigheid waar ook nog eens veiligheid van het grootste belang is. Ook dit wordt vaak vergeten Nogmaals ook dit heb ik al eerder gezegd: Het kan natuurlijk altijd beter en dat er zaken mis gaan is waar. Maar om nu NS zo af te kraken als zijnde flut organisatie waar het altijd mis gaat kan ik me totaal niet in vinden. [ Bericht 4% gewijzigd door Cherna op 06-01-2011 13:17:45 ] | |
| du_ke | donderdag 6 januari 2011 @ 17:54 |
Dat is inderdaad onzin. Het kan en moet beter maar het gaat nu echt niet zo slecht hoor. | |
| macca728 | donderdag 6 januari 2011 @ 18:10 |
Ja hoor het gaat heel goed.... ProRail smeert de wissels niet in, resultaat bevroren wissels Jaar later beloven ProRai en NS beterschap, zeggen winterklaar te zijn in reclamespots en bij de eerste de beste sneeuw ligt het halve wagenpark eruit. Dan faal je als bedrijf. | |
| du_ke | donderdag 6 januari 2011 @ 18:14 |
In de PR inderdaad. Maar doen ze het werkelijk slechter dan 20 jaar geleden (op de beeldvorming na)? | |
| macca728 | donderdag 6 januari 2011 @ 18:15 |
Met alle respect voor alle complexe factoren, maar daar moet een bedrijf zich op aanpassen en op voorbereiden. Reizigers hoeven geen rekening te houden met het feit dat een bedrijf winst moet maken of kosten moet besparen of zich aan allerlei regels moet houden. NS heeft zelf gezegd winterklaar te zijn, o.m. in dure reclamespots. Dan mogen ze daar ook op beoordeeld worden. | |
| macca728 | donderdag 6 januari 2011 @ 18:20 |
nou lag 20/30 jaar geleden het halve wagenpark eruit en reden er toen een maand lang overal kortere treinen ? En toen had je ook strenge winters, 2 elfstedentochten achter elkaar | |
| du_ke | donderdag 6 januari 2011 @ 18:28 |
Jij stelt iets, ik niet. | |
| ACT-F | donderdag 6 januari 2011 @ 18:53 |
Daar word je mee geconfronteerd. Geen geld, geen onderhoud. Ik heb het in het begin gezegd: wil je meer zekerheid? Dan moet je ook meer betalen. Als je vindt dat de reclames misleidend zijn dan stap je maar naar de reclamecodecommissie. |