NEGATIEFquote:Op donderdag 30 december 2010 15:04 schreef Clan het volgende:
[..]
Als je EHBO hebt ben je sowieso verplicht
NEGATIEFquote:Op donderdag 30 december 2010 15:04 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dan heb je het denk ik over het juridische aspect vrees ik, dat als die alsnog overlijd jij aangeklaagd kan worden omdat je niet bevoegd was dat te doen. Denk ik dan, of het zo is, dat weet ik niet.
E is gewoon met aanhangwagen, is wel lastig bij trucks, en het gaat ook niet altijd soepel.quote:Op donderdag 30 december 2010 16:28 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
A, A zwaar, AM, B, C, C1, D, D1, E achter B, E achter C, E achter C1, E achter D, E achter D1.
Eigenlijk alles achterop je burgerrijbewijs muv trekker..
Even ter verduidelijking @ rave, het is verplicht om hulp te bieden. maar 112 bellen is al zatquote:Op donderdag 30 december 2010 16:34 schreef Esses het volgende:
[..]
NEGATIEF
[..]
NEGATIEF
En bij de KMar zit reanimatie vreemd genoeg het nog gewoon in 't pakket met opgeleide kerninstructeurs
Ik was altijd in de veronderstelling dat als jij zichtbaar in uniform loopt jij verplicht bent hulp te verlenen, omdat elke militair EHBO heeft gehad.quote:Op donderdag 30 december 2010 16:36 schreef Esses het volgende:
[..]
Even ter verduidelijking @ rave, het is verplicht om hulp te bieden. maar 112 bellen is al zat
Niet op de YP-408?quote:Op donderdag 30 december 2010 16:39 schreef Clan het volgende:
Ik heb zelf Rij en Onderhoudsles gegeven op de;
NEKAF jeep
Landrover jeep
DAF YA-328
DAF YA-314
DAF YA-126
DAF YA-4440
AMX-PRI
http://img177.imageshack.us/i/35741235.jpg/
Nja.. buiten dat, ik vind dat je gewoon een morele verplichting hebt om te helpen als je het kan, maakt niet uit of je nou een burger bent of wat dan ook.quote:Op donderdag 30 december 2010 16:38 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Ik was altijd in de veronderstelling dat als jij zichtbaar in uniform loopt jij verplicht bent hulp te verlenen, omdat elke militair EHBO heeft gehad.
Dat zeker ja!!!quote:Op donderdag 30 december 2010 16:40 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Nja.. buiten dat, ik vind dat je gewoon een morele verplichting hebt om te helpen als je het kan, maakt niet uit of je nou een burger bent of wat dan ook.
Jij hebt een zorgplicht, true.quote:Op donderdag 30 december 2010 16:38 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Ik was altijd in de veronderstelling dat als jij zichtbaar in uniform loopt jij verplicht bent hulp te verlenen, omdat elke militair EHBO heeft gehad.
Heb zelf eens iemand moeten reanimeren, en ik schaam me gewoon voor iedereen die er een beetje gapend omheen staan.. moest iemand instructies geven om 112 te bellen en een AED te regelen.quote:
Act, Run, Freeze... of hoe het ook heette. Spreek iemand aan, zeg dat je niet zonder hem kunt, dat diegene dood gaat *ookal is het niet zo* als hij niet bij je blijft. Laat hem per direct naast je knielen, laat 'm zijn telefoon pakken, zeg hem 112 te bellen.quote:Op donderdag 30 december 2010 16:43 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Heb zelf eens iemand moeten reanimeren, en ik schaam me gewoon voor iedereen die er een beetje gapend omheen staan.. moest iemand instructies geven om 112 te bellen en een AED te regelen.
Had niemand nog aan gedacht verder.. ramptoerisme.
Die zijn, ik meen, in de jaren 80 vervangen.quote:Op donderdag 30 december 2010 16:29 schreef Vronsky het volgende:
Ah, ik heb een paar maanden terug nog op een oude moto guzzi V50 gereden van de KL, of was die toen al weer vervangen toen jij er was?
ik vind het meevallenquote:Op donderdag 30 december 2010 16:50 schreef Vronsky het volgende:
zeau, net even black ops PC aangeschaft, hopen dat hier minder 13 jarige opzitten die met noobtubes spammen
Ah! Ik vond het echt geweldig om op te rijden, compleet andere ervaring dan wat je nu allemaal kan krijgen op de markt.quote:Op donderdag 30 december 2010 16:50 schreef Clan het volgende:
[..]
Die zijn, ik meen, in de jaren 80 vervangen.
honderdmiljoenmiljardquote:
U heeft een acceptquote:
Dat is sowieso met oudere voertuigen, ga maar eens een auto rijden uit de jaren 60, dat moet je echt leren, die wagens lagen namelijk helemaal niet stabiel op de weg, als je gewend bent aan huidige wagens, dan zwabber je daarmee over de weg. Stuurbekrachtiging? kun je vergeten.quote:Op donderdag 30 december 2010 16:51 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Ah! Ik vond het echt geweldig om op te rijden, compleet andere ervaring dan wat je nu allemaal kan krijgen op de markt.
Heb eens in een oude Ford Mustang uit 65 gereden.quote:Op donderdag 30 december 2010 16:54 schreef Clan het volgende:
[..]
Dat is sowieso met oudere voertuigen, ga maar eens een auto rijden uit de jaren 60, dat moet je echt leren, die wagens lagen namelijk helemaal niet stabiel op de weg, als je gewend bent aan huidige wagens, dan zwabber je daarmee over de weg. Stuurbekrachtiging? kun je vergeten.
Ik had in 1965 een Volkswagen Kever, maar het maakte niet uit dat je slingerde op de snelweg, er reed toen nog geen hond.quote:Op donderdag 30 december 2010 16:55 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Heb eens in een oude Ford Mustang uit 65 gereden.
GEWELDIG! Dingen zijn net een losgeslagen projectiel vergeleken met wat je nu hebt, snelheidsbeleving is totaal anders.
Mijn auto komt uit '85 maar is tijdens de tweede wereldoorlog ontworpen, en baggert vrolijk door de sneeuw waar menig moderne bak blijft staanquote:Op donderdag 30 december 2010 16:54 schreef Clan het volgende:
[..]
Dat is sowieso met oudere voertuigen, ga maar eens een auto rijden uit de jaren 60, dat moet je echt leren, die wagens lagen namelijk helemaal niet stabiel op de weg, als je gewend bent aan huidige wagens, dan zwabber je daarmee over de weg. Stuurbekrachtiging? kun je vergeten.
Heel goed dat jij tot actie over gaat, maar de "in-action" van anderen betekent niet dat ze niet willen helpen. Je vergist je als je denkt dat anderen niet willen helpen en daarom maar staan te kijken. Google bystander-effect en social diffusion of responsibilityquote:Op donderdag 30 december 2010 16:43 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Heb zelf eens iemand moeten reanimeren, en ik schaam me gewoon voor iedereen die er een beetje gapend omheen staan.. moest iemand instructies geven om 112 te bellen en een AED te regelen.
Had niemand nog aan gedacht verder.. ramptoerisme.
Bah @ #14quote:Op donderdag 30 december 2010 17:35 schreef jankaas020 het volgende:
En weer een Afghanistan big picture.![]()
Mogge sine.
Vind photo #22 indrukwekender. Heb namelijk zelf eens een gesneuvelde soldaat begeleid en de tocht van het vliegveld tot de funeral home was ongeveer 22 miles waar op veel plaatsen mensen scharen langs de weg stonden om hun medeleven te betuigen, en de laatste 4 miles het zo vol op de straaten was dat er geen stukje was waar niet mensen stonden.quote:Op donderdag 30 december 2010 17:49 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Bah @ #14
Ik wil niet weten waar ze dat ding gejat hebben..
Die is ook zeer indrukwekkend.quote:Op donderdag 30 december 2010 18:09 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Vind photo #22 indrukwekender. Heb namelijk zelf eens een gesneuvelde soldaat begeleid en de tocht van het vliegveld tot de funeral home was ongeveer 22 miles waar op veel plaatsen mensen scharen langs de weg stonden om hun medeleven te betuigen, en de laatste 4 miles het zo vol op de straaten was dat er geen stukje was waar niet mensen stonden.
Wat heb je dan voor een auto?quote:Op donderdag 30 december 2010 17:42 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Mijn auto komt uit '85 maar is tijdens de tweede wereldoorlog ontworpen, en baggert vrolijk door de sneeuw waar menig moderne bak blijft staan
Heb je ook de kist gedragen?quote:Op donderdag 30 december 2010 18:09 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Vind photo #22 indrukwekender. Heb namelijk zelf eens een gesneuvelde soldaat begeleid en de tocht van het vliegveld tot de funeral home was ongeveer 22 miles waar op veel plaatsen mensen scharen langs de weg stonden om hun medeleven te betuigen, en de laatste 4 miles het zo vol op de straaten was dat er geen stukje was waar niet mensen stonden.
Is M240 niet gewoon de Amerikaanse benaming voor de FN MAG?quote:Op donderdag 30 december 2010 18:59 schreef Vinz0r het volgende:
Verschil tussen MAG en m240 is de vlamdemper?
Want in eerste instantie dacht ik aan een MAG.
Juistquote:Op donderdag 30 december 2010 19:03 schreef Royyy het volgende:
[..]
Is M240 niet gewoon de Amerikaanse benaming voor de FN MAG?
Weet het nog niet zeker, een maat heeft me bv. uitgenodigd om bij hem te vieren, maar weet nog niet zeker wat ik ga doen.quote:Op donderdag 30 december 2010 18:48 schreef Maitje het volgende:
Avond Sine
Heb je al plannen voor oudjaarsavond?
Nee was toestandig voor de begeleiding, en heb toen enkel de miliatire eer rondom de tocht van luchthaven naar het funeral home georganiseerd. Maar heb in de afgelopen jaren diverse militaire begravenissen gedaan, en alle functies gehad buiten preacher (dragen, schieten, vouwen van de vlag, presenteren van de vlag en taps spelen).quote:
Ja dat is het.quote:Op donderdag 30 december 2010 19:03 schreef Royyy het volgende:
[..]
Is M240 niet gewoon de Amerikaanse benaming voor de FN MAG?
Veel succes dan met dit weer!quote:[b] Op donderdag 30 december 2010 16:26 schreef Vronsky het
Dat snap ik ook wel, maar dan nog: een echte vent rijdt motor.
In Marokko is dat de 'Grande Taxi', de meest luxueuze taxi die kan krijgen.quote:Op donderdag 30 december 2010 19:13 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ben ik ook benieuwd naar.
Ik heb zelf een Benz W123 uit 77.
Ja hier heb je als je voor honor guard taken bezig bent ook helle andere voorschriften dan de gebruikelijke militaire voorschiften die je doorgangs volgt. Zo sta je bv. als lid van de honor guard met de voeten gesloten, maak je geen normale vuist maar een zogenaamde "C" fist, draag je geen naamplaatje, etc.quote:Op donderdag 30 december 2010 19:10 schreef Clan het volgende:
Ik heb 1 keer de kist gedragen van een omgekomen collega, maar in nederland heb je zo'n enorm raar ritme waarin je loopt als je de kist draagt, dat was toch wel even oefenen. Is wel al heel lang geleden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |