abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 22 januari 2011 @ 16:50:36 #203
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_91710241
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 08:53 schreef Komakie het volgende:
Het is niet echt geweldig nee.
Ik sprak gisteren een vriend van mij die er het hele seizoen zit en die zei dat het gisteren regende en de sneeuw kak was.

Maar het blijft voorlopig nu in ieder geval droog. Dat is beter dan dat het regent. Halverwege volgende week gaat het trouwens weer sneeuwen. Dan wordt het ook weer kouder.

http://www.wetter.at/wetter/oesterreich/tirol/gerlos

Begin februari wordt het sowieso weer kouder, want dan kom ik :P
De eerste twee dagen waren inderdaad beroerd qua sneeuwconditie. Voor mijn gezelschap dan, ik kom er wel mee uit de voeten. Dinsdag kwam de verse sneeuw en sindsdien waren de pistes een groot feest, helemaal omdat het al snel te koud werd voor de mooi-weer skieërs.

Al met al geweldig genoten.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_91710281
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 21:09 schreef Komakie het volgende:

[..]

Een dikke treerun als het keihard sneeuwt is ook lekker ;)
true, maar geen boom te bekennen hier...
if you'r gonna lie...lie for a friend
if you'r goona cheat...cheat death
if you'r gonna steal...steal a heart
if you're gonna drink...drink with me
pi_91711919
Ik zit er over te denken om samen met mijn broertje ook een weekje te gaan boarden. Eind februari ofzo. Alleen zitten we een beetje rond te kijken bij alle reisbureau's (sunweb, vrij uit, oad enz) alleen die hebben alleen aanbod in de dorpen zelf zeg maar. Wij zijn altijd op wintersport geweest in een dorpje wat net niet het hoofddorpje was zeg maar. Dus altijd board en de skibak en met de auto naar de lift en dan een dag boarden en daarna ff apre skieen (1 bob) en dan naar het appartement terug. Alleen vind ik dat soort aanbiedingen niet echt terug op die sites.

Iemand nog tips voor een goedkoop verblijf in een dorpje op iets afstand (min of 10 rijden) van het skigebied van bijvoorbeeld port du soleil?
pi_91713343
Vandaag teruggekomen uit Fieberbrunn, eerste dagen waren lekker warm :') Daarna kwam de sneeuw, was ook echt hard nodig want het was toch wel bagger, helaas 1 dag ziek in bed gelegen, nee geen kater, gisteren was het super op de pistes... Op de koppijn na...

Ga niet meer terug naar Fieberbrunn want het skigebied bevalt me niet zo... je moet er teveel moeite doen om een beetje hoog op de berg te komen en dan zijn de liften ook niet alles... een stoeltjeslift uit 1418 waar je een kwartier in moet koukleumen om bij het bergstation te moeten komen, je kunt zelfs dekens pakken voor onderweg.. :')

Als je Hinterglemm gewend bent dan is Fieberbrunn niks, maar ja, als je zelf niet gaat kijken zul je het ook niet weten... Moet zeggen dat het er wel erg, erg rustig was, dat was dan wel weer fijn, langste wat ik heb moeten wachten was op 6 man van een skiklasje... :D
pi_91719389
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 17:27 schreef Stansfield het volgende:
Ik zit er over te denken om samen met mijn broertje ook een weekje te gaan boarden. Eind februari ofzo. Alleen zitten we een beetje rond te kijken bij alle reisbureau's (sunweb, vrij uit, oad enz) alleen die hebben alleen aanbod in de dorpen zelf zeg maar. Wij zijn altijd op wintersport geweest in een dorpje wat net niet het hoofddorpje was zeg maar. Dus altijd board en de skibak en met de auto naar de lift en dan een dag boarden en daarna ff apre skieen (1 bob) en dan naar het appartement terug. Alleen vind ik dat soort aanbiedingen niet echt terug op die sites.

Iemand nog tips voor een goedkoop verblijf in een dorpje op iets afstand (min of 10 rijden) van het skigebied van bijvoorbeeld port du soleil?
eind februari betaal je overal zo'n beetje de hoofdprijs. mocht je de keuze hebben; kies half maart!
pi_91756649
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 17:27 schreef Stansfield het volgende:

Les menuires misschien. 15 minuten van val thorens af. maar direct aan de piste en met liften en pistes ook in vt te komen ( 2 liften ')
pi_91756670
of nog iets verder naar beneden in les betaix, of saint martin. allemaal in zelfde gebied
pi_91773415
Leuk, ik ga in maart voor het eerst!
Worry is a misuse of imagination
  maandag 24 januari 2011 @ 08:59:37 #211
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_91786507
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 17:08 schreef remcorkkennykingkong het volgende:

[..]

Les menuires misschien. 15 minuten van val thorens af. maar direct aan de piste en met liften en pistes ook in vt te komen ( 2 liften ')
Ja of nog wat lager in 1 van de hotels die langs de wegen staan. Die zijn meestal ook nog wel te doen.

Maar zoals snellejelle al zei. Eind februari is precies de vakantieweek van de krokus dus bij voorkeur zou ik iets zoeken wat ook iets later is.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_91786916
We willen eigenlijk 12 t/m 19 februari gaan. Iemand nog tips voor een leuk gebied? tot nu toe ben ik in Solden, Brixen, Port du Soleil, Ischgl en Fiss geweest.
pi_91787929
Als het goed is woensdag 5 cm verse sneeuw in Valmeinier :)
  maandag 24 januari 2011 @ 10:08:22 #214
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_91787981
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 10:06 schreef Luni het volgende:
Als het goed is woensdag 5 cm verse sneeuw in Valmeinier :)
In het kader van alle kleine beetjes helpen?
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
pi_91809951
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 10:08 schreef Komakie het volgende:

[..]

In het kader van alle kleine beetjes helpen?
Inderdaad, want der mag wel wat bijvallen
  dinsdag 25 januari 2011 @ 09:15:18 #216
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_91836895
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 18:26 schreef Luni het volgende:

[..]

Inderdaad, want der mag wel wat bijvallen
Een goede dump van een centimeter of 30 zou niet overbodig zijn.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 09:23:02 #217
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_91837082
Ik had voor een weekend nog een slaapplek nodig in het Zillertal en dat is gelukt *O*
Ik kon pas op 8 februari in mijn appartement voor mijn verblijf van 3 weken, maar ik moet op zaterdag al in Oostenrijk zijn. Normaal gesproken slapen we dan altijd in het huisje van mijn schoonouders, maar dat was natuurlijk net verhuurd.

Nu gelukkig toch nog een slaapplek gevonden. Met 3 man in een appartement voor 3 nachten a 207 euro in totaal. Op zich niet slecht als je particulier boekt en best een aardig appartement hebt. Een liftpas heb ik al dus daar zitten toch al geen kosten meer aan :)

Wel een paar keer moeten bellen want het meeste zat al vol. We zitten nu wel in Zell am Ziller, terwijl we eigenlijk in Gerlos moeten zijn. Elke dag dus even de pas op, maar dat is niet zo verschrikkelijk
pi_91838527
Gisteravond teruggekomen na een lang weekend skiën in Leogang.

Het was heerlijk!
Donderdagavond aangekomen en vrijdag, zaterdag en zondag heerlijk geskied
De pistes waren top, elke dag voor 9.00 de lift omhoog genomen en voor 16.30 u zaten we niet aan de apres ski, heerlijk geskied in een mooi en uitgebreid gebied wat lekker rustig was.
Vrijdag was het half zonnig en heel lichte sneeuwval, zaterdag ook half zonnig en iets meer sneeuwval. Zondag was het prachtig zonnig en geen sneeuwval.
De pistes waren lekker hard, maar niet ijzig, dus we konden heerlijk skiën
Qua temperatuur zat het tussen de -5 (dal) en -14 (top)
Ook bijna geen wachttijden gehad bij de liften.

In totaal volgens skiline.cc 136 km geskied en 74 liften gepakt.

Qua apres-ski is Leogang niet bijzonder, maar Saalbach, en de hutjes op de berg zelf zijn top!

Gistermorgen lag er 15 cm verse sneeuw in het dal, sneeuwde het nog steeds en was het mistig en winderig op de berg, dus we hebben gistermorgen niet meer geskied en zijn vroeg naar huis vertrokken.
pi_91838776
Vanavond boeken voor een weekje port du soleil. 12 tm 19 februari. Met mijn broertje een week boarden. Helemaal top gaat dat worden.
pi_91843629
Zo, afgelopen zondag teruggekomen van een week Le Corbier en dat was leuk!

Van te voren zaten we een beetje in over de sneeuwkwaliteit e.d., maar vond het wel meevallen. De eerste paar dagen waren erg warm en erg zonnig, beetje bruin geworden dus :)
Wel waren sommige pistes wat ijzig, maar ik vond het niet erg storend. Later in de week werd het flink kouder, waardoor de sneeuwkanonnen ook aan het werk konden en het minder ijzig was. Er is helaas geen sneeuw gevallen, iets wat wel lekker zou zijn voor het gebied. Maar we mochten niet klagen en hebben een leuke vakantie gehad. Het was ook zeer rustig op de pistes en bij de liften. Normaal gesproken hoefden we gewoon niet te wachten. Zal later vandaag een paar foto's plaatsen.
Andrei Arlovski is a Belarusian heavyweight who has been in the MMA game for quite some time. His first professional fight dates back to 540 B.C. where Leonidas won as the underdog in Sparta
  dinsdag 25 januari 2011 @ 13:12:39 #221
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_91844384
Ik vertrek over een paar uurtjes naar Sölden *O*
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_91846470
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 10:27 schreef Stansfield het volgende:
Vanavond boeken voor een weekje port du soleil. 12 tm 19 februari. Met mijn broertje een week boarden. Helemaal top gaat dat worden.
Zou wel kijken of er voldoende sneeuw ligt, er is de laatste tijd weinig gevallen in Frankrijk, en het ziet er, ondanks eerdere berichten, niet naar uit dat er de komende week wat gaat vallen.
pi_91846524
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 10:18 schreef Gurb het volgende:
Gisteravond teruggekomen na een lang weekend skiën in Leogang.

Het was heerlijk!
Donderdagavond aangekomen en vrijdag, zaterdag en zondag heerlijk geskied
De pistes waren top, elke dag voor 9.00 de lift omhoog genomen en voor 16.30 u zaten we niet aan de apres ski, heerlijk geskied in een mooi en uitgebreid gebied wat lekker rustig was.
Vrijdag was het half zonnig en heel lichte sneeuwval, zaterdag ook half zonnig en iets meer sneeuwval. Zondag was het prachtig zonnig en geen sneeuwval.
De pistes waren lekker hard, maar niet ijzig, dus we konden heerlijk skiën
Qua temperatuur zat het tussen de -5 (dal) en -14 (top)
Ook bijna geen wachttijden gehad bij de liften.

In totaal volgens skiline.cc 136 km geskied en 74 liften gepakt.

Qua apres-ski is Leogang niet bijzonder, maar Saalbach, en de hutjes op de berg zelf zijn top!

Gistermorgen lag er 15 cm verse sneeuw in het dal, sneeuwde het nog steeds en was het mistig en winderig op de berg, dus we hebben gistermorgen niet meer geskied en zijn vroeg naar huis vertrokken.
En hoe vond je de dalafdaling naar Leogang?
pi_91846723
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 14:04 schreef Luni het volgende:

[..]

Zou wel kijken of er voldoende sneeuw ligt, er is de laatste tijd weinig gevallen in Frankrijk, en het ziet er, ondanks eerdere berichten, niet naar uit dat er de komende week wat gaat vallen.
Avoriaz:
dal: 90 cm berg: 130 cm

Chatel:
dal: 20 cm berg: 60 cm

Morzine:
dal: 10 cm berg: 130 cm.

Lijkt me wel voldoende toch??
pi_91848313
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 14:06 schreef Luni het volgende:

[..]

En hoe vond je de dalafdaling naar Leogang?
Top, zelfs zondagmiddag om kwart over 4 was de zwarte piste helemaal onderaan de afdaling nog goed te doen! Mooie afdaling sowieso, vooral het laatste stuk vanaf het middenstation naar beneden.

De eerste dag trouwens verkeerd geskied, halverwege de dalafdaling stonden bordjes Leogang die we gevolgd hebben, dan ga je een bospad in en kom je na een kwartier bospaadjes skiën in het dorpje Leogang uit, in plaats van onderaan bij de lift Asitzbahn terwijl daar de auto stond en de skibus reed niet meer
  dinsdag 25 januari 2011 @ 14:56:45 #226
72533 Ienepien
Get on with it!
pi_91848902
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 14:43 schreef Gurb het volgende:

[..]

Top, zelfs zondagmiddag om kwart over 4 was de zwarte piste helemaal onderaan de afdaling nog goed te doen! Mooie afdaling sowieso, vooral het laatste stuk vanaf het middenstation naar beneden.

De eerste dag trouwens verkeerd geskied, halverwege de dalafdaling stonden bordjes Leogang die we gevolgd hebben, dan ga je een bospad in en kom je na een kwartier bospaadjes skiën in het dorpje Leogang uit, in plaats van onderaan bij de lift Asitzbahn terwijl daar de auto stond en de skibus reed niet meer
Goed om te weten! Ik vertrek a.s. zaterdag naar Hinterglemm en iets zegt mij dat we de dalafdaling bij Leogang ook wel zullen gaan doen :P
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure
  dinsdag 25 januari 2011 @ 15:36:17 #227
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_91850445
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 14:10 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Avoriaz:

Chatel:

Morzine:

Dat is zat voor een beetje fatsoenlijke pistes :)
pi_91854083
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 15:36 schreef Komakie het volgende:

[..]

Dat is zat voor een beetje fatsoenlijke pistes :)
Jawel, ligt voldoende, maar wat verse sneeuw lijkt me toch wel lekker
pi_91863881
Nou Luni.
Ik kan je gerust stellen, het is op dit moment prima vertoeven in Valmeinier. De lager gelegen pistes zijn mooi wit, daarnaast is het behoorlijk groen. Hoger op de berg is het gewoon wit met prima onderhouden pistes. Alle zwarte pistes zijn helaas gesloten, en de afdaling naar Valloire is helaas ook dicht. Echter de rest is prima poeder, met op sommige plaatsen op het eind van de dag wat ijzige plekken. Het is er nu wel koud, ongeveer -10 maar we hebben al 3 dagen een strakblauwe lucht. Ze verwachten inderdaad vanaf morgen of donderdag wat vers poeder, maar niet al te veel.

Hier Valmeinier 1500 (het witte gedeelte is de piste).

Wat hoger gedeelte van de piste
pi_91865535
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 20:13 schreef Berto het volgende:
Nou Luni.
Ik kan je gerust stellen, het is op dit moment prima vertoeven in Valmeinier. De lager gelegen pistes zijn mooi wit, daarnaast is het behoorlijk groen. Hoger op de berg is het gewoon wit met prima onderhouden pistes. Alle zwarte pistes zijn helaas gesloten, en de afdaling naar Valloire is helaas ook dicht. Echter de rest is prima poeder, met op sommige plaatsen op het eind van de dag wat ijzige plekken. Het is er nu wel koud, ongeveer -10 maar we hebben al 3 dagen een strakblauwe lucht. Ze verwachten inderdaad vanaf morgen of donderdag wat vers poeder, maar niet al te veel.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Niks mis mee idd. Die 1e ffoto, zulke beelden zag ik vorig jaar pas halverwege maart in Morzine. 2 weken later was ook heel die piste groen toen :')
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_91874505
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 20:13 schreef Berto het volgende:
Nou Luni.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Thanx voor de info, ziet er goed uit!
  woensdag 26 januari 2011 @ 08:43:35 #232
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_91882727
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 16:50 schreef Luni het volgende:

[..]

Jawel, ligt voldoende, maar wat verse sneeuw lijkt me toch wel lekker
Uiteraard, verse sneeuw is altijd lekker :)
pi_91913246
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 14:10 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Avoriaz:

Chatel:

Morzine:

Ik ben zaterdag teruggekomen vanuit Chatel, de pistes waren toen redelijk en de laatste dagen volop sneeuwkanonnen aan. Sneeuw voldoen.
Het is een mooi groot gebied om dagelijks tochten
pi_91914123
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 21:08 schreef Quito1 het volgende:

[..]

Ik ben zaterdag teruggekomen vanuit Chatel, de pistes waren toen redelijk en de laatste dagen volop sneeuwkanonnen aan. Sneeuw voldoen.
Het is een mooi groot gebied om dagelijks tochten
Top, Ik ben er 2 en 3 jaar geleden geweest. En het is idd een top gebied. Nu met sneeuwkanonnen erbij wordt het weer top.
pi_91959142
hier in valtho nog steeds geen sneeuw erbij. ondanks dat zijn de pistes goed en blazen de kanonnen vollop.

Ook de komende 7 dagen geen sneeuw in de voorspelling... jammer, heb zo`n zin in een dump van 40 cm en dan de dag erna met de sneeuwscooter omhoog nog voor de liften open gaan... stukkie over de kam en dan offpiste naar lac du leau...

maargoed, nog ruim 3 maanden te gaan...
  donderdag 27 januari 2011 @ 22:23:01 #236
62913 Blik
The one and Only!
pi_91964351
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 21:06 schreef remcorkkennykingkong het volgende:
hier in valtho nog steeds geen sneeuw erbij. ondanks dat zijn de pistes goed en blazen de kanonnen vollop.

Ook de komende 7 dagen geen sneeuw in de voorspelling... jammer, heb zo`n zin in een dump van 40 cm en dan de dag erna met de sneeuwscooter omhoog nog voor de liften open gaan... stukkie over de kam en dan offpiste naar lac du leau...

maargoed, nog ruim 3 maanden te gaan...
Volgens snow-forecast staan er wel een paar cm's op de planning. Maar goed, dat zijn er hooguit 2 of 3 ofzo
  vrijdag 28 januari 2011 @ 08:39:46 #237
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_91977772
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 22:23 schreef Blik het volgende:

[..]

Volgens snow-forecast staan er wel een paar cm's op de planning. Maar goed, dat zijn er hooguit 2 of 3 ofzo
Met 2 of 3 centimeter kan er net zo goed niets vallen. Daar merk je weinig van. Zeker als de piste die er onder ligt goed hard is. Dan is het alleen maar lastig.

Heel raar weer in Gerlos zie ik net. s'nachts wordt het -10 en dan overdag is het rond het vriespunt. Dat is best wel apart. Veel verschil.
  vrijdag 28 januari 2011 @ 10:01:15 #238
72533 Ienepien
Get on with it!
pi_91979390
Morgen om deze tijd ben ik onderweg naar Hinterglemm!!! *O*

[ Bericht 13% gewijzigd door Ienepien op 28-01-2011 10:23:16 (typoooo) ]
pi_92068484
4 februari gaan we rijden naar Valtho..
Krijg er steeds meer zin in..
Eerste keer wintersport
Be brave. Be kind.
  zondag 30 januari 2011 @ 13:03:55 #240
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_92073156
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 08:39 schreef Komakie het volgende:
Heel raar weer in Gerlos zie ik net. s'nachts wordt het -10 en dan overdag is het rond het vriespunt. Dat is best wel apart. Veel verschil.
Zo was het ook toen ik er zat, -12 en 5 graden. De gevoelstemperatuur is nog extremer.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  zondag 30 januari 2011 @ 15:23:14 #241
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_92079209
Over een week heb ik alweer mijn tweede dagje er bijna op zitten :)
  zondag 30 januari 2011 @ 19:02:15 #242
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_92090157
Zit in de trein terug vanaf solden, daar zijn de condities prima. Voor onze komst was er nog 10 cm gevallen, daarna alleen maar zon. Op de berg was het min tien ongeveer, dus de sneeuw bleef goed, hoewel de laatste dag wel erg hard. Er mag wat bijvallen, maar ook zonder verse laag kun je voorlopig nog heerlijk skiën.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_92105950
Net terug uit Flachau. En het was weer heerlijk. De eerste dag strak blauwe lucht, daarna 2 dagen sneeuw en aan het einde van de week weer een blauwe lucht. De sneeuw was perfect, de drukte viel nog mee (vorig jaar waren we een week later, was flink druk) en het skiën ging geweldig. Het is een mooi skigebied, met je skipas kun je eigenlijk elke dag wel ergens anders skiën en we hebben dus flink wat kilometers gemaakt op de piste.
Alleen jammer dat die apres-ski zo vermoeiend is :')
Het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd.
pi_92236983
Even een vraag over skipassen. Wij gaan zaterdag de 12e op wintersport. Nu is de planning dat we daar om een uur of half 3-3 uur aankomen. We kunnen ons huisje pas om 4 uur in. Ik heb wel eens gehoord dat wanneer je dan een skipas haalt voor 6 dagen. Van zondag 13e tm vrijdag 18 feb. Is het dan zo dat je op zaterdag na bijvoorbeeld 3 uur al naar boven kan zonder dat er een dag afgaat??
pi_92238371
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 18:57 schreef Stansfield het volgende:
Even een vraag over skipassen. Wij gaan zaterdag de 12e op wintersport. Nu is de planning dat we daar om een uur of half 3-3 uur aankomen. We kunnen ons huisje pas om 4 uur in. Ik heb wel eens gehoord dat wanneer je dan een skipas haalt voor 6 dagen. Van zondag 13e tm vrijdag 18 feb. Is het dan zo dat je op zaterdag na bijvoorbeeld 3 uur al naar boven kan zonder dat er een dag afgaat??
Nee, dat kan niet. Kun je beter een halve dagpas kopen ter plaatse.
pi_92238669
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 18:57 schreef Stansfield het volgende:
In Saalbach-Hinterglemm werkt het wel zo inderdaad.
pi_92240397
ok verschillende antwoorden. Ik heb het gebied waar ik naar toe ga maar even gemaild. Ik dacht dat er misschien een regel was voor de hele alpen maar het kan natuurlijk ook per gebied verschillen.
pi_92366349
Net geboekt voor 12 t/m 19 maart in Les Menuires met 3 vallees skipass. Heb er zin in.
pi_92390515
Vandaag terug gekomen uit Valmeinier, omstandigheden op de pistes waren naar omstandigheden vrij goed, wel wat ijzig, maar goed te doen. Aantal pistes zonder sneeuwkanonnen werden wel wat slechter in de loop van de week, en een aantal waren er al dicht, daar lag bij en aantal pistes zelf bijna niks meer!!

Wel vreemd, de hele route door de Alpen geen sneeuw gezien, alleen op de hoge toppen lag wat, pas toen we echt de snelweg af gingen en de bergen in werd het langzaam wat witter maar was ook veel groen te zien , met name de zuidhellingen waren groen.

Voor de mensen die nog naar Valmeinier gaan hoop ik dat er wel flink wat bij gaat vallen, anders vrees ik dat er nog meer pistes dicht gaan.

Wel vreemd, in een wintersportgebied:

Dit leek er meer op :)

[ Bericht 12% gewijzigd door Luni op 05-02-2011 23:10:34 ]
pi_92427918
De 18e naar Warth!!
pi_92477630
7 tot 11 april zit ik in Val Thorens
In december ben ik 10 dagen naar Westendorf geweest en 3 weken geleden even een lang weekendje naar Winterberg
pi_92478253
Vanaf 20 februari het Reuzengebergte, waar de langste pistes van de Boheemen te vinden zijn *O*
pi_92482574
Vanaf 19 februari een weekje Söll, met een man of 15. Nog nooit geweest, dus ben benieuwd.

Afgelopen twee jaar niet meer op wintersport geweest, dus heb er wel zin in. :)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_92484000
Mijn kinders, ik links, collega rechts:

Meer foto's volgen. Het was weer een geslaagde week, heel leuk groepje lesgegeven dat begon in het kinderland en eindigde met de reuzeslalom op vrijdag :). Ook nog 20 euro fooi gekregen :*) (En 10 Zwitserse franken, niet dat ik daar iets mee kan ofzo :') )

Over twee weken weer een weekje, hopelijk gaat het nog sneeuwen. Denk echter dat het heel matig wordt, deze week wordt het mild lenteweer en dan hebben we nog één week waarin het moet gaan vallen...
pi_92501924
Iemand nog tips voor een paar dagen wintersport bijvoorbeeld donderdagnacht vertrekken (eigen vervoer) en zondag eind van de dag weer naar huis.

Enige wat ik op internet vind is bijna net zo duur als dat je een hele week zou gaan, iemand tips voor websites.

Zou gaan om een reisgezelschap van 4.
Datum is flexibel, maar word waarschijnlijk last minute boeken ivm. de huidige sneeuwhoogtes
pi_92503860
Ik heb nog een filmpje van vorig jaar, waar ik met een aardige vaart naar beneden racede, en perongeluk een schans half raakte :') beide ski's in de lucht los, en voelde er achteraf niks van. Ook al ging ik over de kop :P. Jammer dat ik verstopt achter een heuvel zat.
pi_92505847
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 14:46 schreef Pielemuisje het volgende:
Iemand nog tips voor een paar dagen wintersport bijvoorbeeld donderdagnacht vertrekken (eigen vervoer) en zondag eind van de dag weer naar huis.

Enige wat ik op internet vind is bijna net zo duur als dat je een hele week zou gaan, iemand tips voor websites.

Zou gaan om een reisgezelschap van 4.
Datum is flexibel, maar word waarschijnlijk last minute boeken ivm. de huidige sneeuwhoogtes
Toerismebureaus van verschillende gebieden offertes laten opvragen (via mail) voor een bepaalde (halve) week, en niet op sneeuwhoogtes speculeren. Die tourismebureaus zullen vervolgens alle beschikbare accommodaties van het gebied naar jou sturen en dan kan jij kijken of er wat bij zit wat geschikt is. Je kan ook de kaart van het gebied er bij pakken, en elke accommodatie los mailen over de beschikbaarheid van een bepaalde halve week. Er zijn zeker wel accommodaties die per nacht rekenen en niet moeilijk doen over een halve week.

Sneeuw is deze week slecht, waarschijnlijk kan het volgende week en de weken erna alleen maar beter worden.
pi_92596216
Hier in val thorens zijn de pistes nog prima. Wil niet zeggen dat we niet keihard sneeuw nodig hebben voor wat off piste runs...

Vanaf komend weekeind een Big air (gold tour) contest bij de 360 bar.. zal wat fotoos maken!!
pi_92626970
Morgen vertrellen we naar chatel in Port du Soleil. volgens mij moet het qua sneeuw wel goedkomen.
pi_92640039
Over een week naar Königsleiten :)
  zondag 13 februari 2011 @ 13:26:29 #262
30751 DaMayan
Turtle Warriors
pi_92714257
Vorige week in Le Grand Massif gebied geweest. Alleen maar zon gezien.
De pistes zijn echt op hun laatste loodjes maar nog wel begaanbaar.
Ik denk dat er nog wel wat sneeuw in de alpen komt binnenkort maar ik denk dat komende week wel een van de slechtste tijden is om te gaan dit jaar.
One good thing about music. When it hits you feel no pain.
  zondag 13 februari 2011 @ 16:03:41 #263
62913 Blik
The one and Only!
pi_92720712
Val Thorens verwacht overigens wel minimaal 10cm sneeuw komende week, als ik snow-forecast.com moet geloven
pi_92720830
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 16:03 schreef Blik het volgende:
Val Thorens verwacht overigens wel minimaal 10cm sneeuw komende week, als ik snow-forecast.com moet geloven
Voor mij is het nog 2maanden wachten dus hopelijk is er dan een dik pak bijgekomen
pi_92789281
Hoeveel dagen gaan jullie allemaal? Wij gaan 5 volle dagen, 7 dagen met heen en terugreis.
Alleen voelt dit zo kort aan... Hadden best 2 dagen bij gekund... mja.. soms kan je niet anders..
pi_92789544
8 dagen waarvan 6 dagen skipas wat mij betreft kan 7 dagen skipas ook wel :D
pi_92789549
quote:
13s.gif Op maandag 14 februari 2011 21:03 schreef nero7 het volgende:
Hoeveel dagen gaan jullie allemaal? Wij gaan 5 volle dagen, 7 dagen met heen en terugreis.
Alleen voelt dit zo kort aan... Hadden best 2 dagen bij gekund... mja.. soms kan je niet anders..
5 dagen waarvan effectief 3 dagen skiën maar is me 4e keer dan dit seizoen dat ik richting de sneeuw ga
pi_92816385
Over 3 weekjes richting Ischgl!
tevens tvp
  dinsdag 15 februari 2011 @ 13:38:53 #269
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_92816605
quote:
12s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 13:33 schreef Sant. het volgende:
Over 3 weekjes richting Ischgl!
tevens tvp
Ik ook :D !
Tics van je petten.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 15:05:57 #270
72533 Ienepien
Get on with it!
pi_92820454
Ik ga gewoon een volle week, dus 6 dagen skiën en dat dan 2 keer.
pi_92822791
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 15:05 schreef Ienepien het volgende:
Ik ga gewoon een volle week, dus 6 dagen skiën en dat dan 2 keer.
Ik ga 7 dagen skieen,
vrijdagnacht vertrekken we, zaterdag rond de klok van 07.00 - 08.00 zijn we in Ischgl.
Dan direct de berg op en de week erna op zaterdagmorgen weer naar huis!

Zin in!
Hotel zit op het centrale plein met een balkon aan de straatkant, dus lekker wat mensen kijken voor de apres ski :)
En uiteraard rollend naar huis na de nodige halve litertjes :')
  dinsdag 15 februari 2011 @ 17:08:43 #272
62913 Blik
The one and Only!
pi_92825966
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 15:57 schreef Sant. het volgende:

[..]

Ik ga 7 dagen skieen,
vrijdagnacht vertrekken we, zaterdag rond de klok van 07.00 - 08.00 zijn we in Ischgl.
Dan direct de berg op en de week erna op zaterdagmorgen weer naar huis!

Je weet zeker dat die skipas niet de laatste zaterdag geldig is? Dat is bij mij in Val Thorens namelijk wel :)
pi_92828082
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 15:40 schreef Grunner het volgende:
Over een week naar Königsleiten :)
Over 2,5 week die kant op. Zin in!
^ To je nesmysl ^
pi_92831210
Ik heb vorig jaar 28 skidagen gemaakt, dit seizoen zal ik op om en de nabij 27 uitkomen :P
pi_92835611
Er is een dag bij gekomen :D
Nja, kunnen pas vanaf 12 uur op de piste staan, maar dat vind ik niet erg :p
pi_92855732
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 17:08 schreef Blik het volgende:

Je weet zeker dat die skipas niet de laatste zaterdag geldig is? Dat is bij mij in Val Thorens namelijk wel :)
Nope, we komen 's morgens aan en halen dan een pas voor 7 dagen, dus t/m de vrijdag daarna.
Dan nog einmal zum Apres Ski bij hutje K und wir fahren wieder zuruck zum Holland!
pi_92855885
FISS!! _O_
-weg
  donderdag 17 februari 2011 @ 11:06:48 #278
62913 Blik
The one and Only!
pi_92907361
@remcorkkennykingkong:

Kun je bevestigen dat er een nieuwe laag verse sneeuw bij is gekomen de afgelopen paar dagen in ValTho? Volgens de website heeft het gesneeuwd maar ik zie helemaal nergens sneeuw op de daken liggen en het aantal cm's is omlaag gegaan van 85 -> 80 cm
pi_92956785
Verwachting in ValTho van zaterdag tot dinsdag, ongeveer 70 cm erbij :D
  vrijdag 18 februari 2011 @ 11:14:08 #280
62913 Blik
The one and Only!
pi_92957321
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 10:58 schreef admiraal_anaal het volgende:
Verwachting in ValTho van zaterdag tot dinsdag, ongeveer 70 cm erbij :D
Waar haal je dat vandaan? Ik kom op 7 cm uit via snow-forecast.com
pi_92957643
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 11:14 schreef Blik het volgende:

[..]

Waar haal je dat vandaan? Ik kom op 7 cm uit via snow-forecast.com
http://www.sneeuwhoogte.n(...)3%A9es/val%20thorens

Hoe betrouwbaar deze is voor Frankrijk weet ik niet, voor Oostenrijk zat ie voor mij (Westendorf) bijna nooit naast met voorspelling. Hoewel de voorspelling tussen 70 cm en 7 cm erg veel is :D
  vrijdag 18 februari 2011 @ 11:45:59 #282
62913 Blik
The one and Only!
pi_92958363
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 11:23 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

http://www.sneeuwhoogte.n(...)3%A9es/val%20thorens

Hoe betrouwbaar deze is voor Frankrijk weet ik niet, voor Oostenrijk zat ie voor mij (Westendorf) bijna nooit naast met voorspelling. Hoewel de voorspelling tussen 70 cm en 7 cm erg veel is :D
dinsdag 45 cm :D
pi_92974087
waarschijnlijk half maart zell am see/kaprun.

Iemand nog tips voor een backprotector met snowboarden? heb een hernia gehad en loop al de gehele dag met een brace maar zou het graag toch voldoende beschermen.

En het onderhoud van je board? nog even hier doen of gewoon daar
pi_92974923
quote:
Op vrijdag 18 februari 2011 18:04 schreef Pielemuisje het volgende:
waarschijnlijk half maart zell am see/kaprun.

Iemand nog tips voor een backprotector met snowboarden? heb een hernia gehad en loop al de gehele dag met een brace maar zou het graag toch voldoende beschermen.

Ik heb een backprotector van Poc (ergo bug) die bevalt erg goed!
pi_92975306
Nog 7 dagen en dan SkiWelt Wilder Kaiser Brixental!
pi_92975803
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 18:04 schreef Pielemuisje het volgende:
Ben niet zo'n ervaren boarder, maar ik heb het in Frankrijk laten doen, kostte me ¤ 15 voor waxen en slijpen. 's Avonds brengen volgende ochtend klaar. Eerst nog even een paar dagen geboard om in te komen en toen een beurt laten geven.
  zaterdag 19 februari 2011 @ 12:27:07 #287
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_93007953
http://www.ischgl.com/web(...)tream_idalpe#content

_O_

Godverdomme wat heb ik zin om te gaan :D !
Tics van je petten.
pi_93033637
Over 6 uur gaan we :D
pi_93033754
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 18:43 schreef Luni het volgende:

[..]

Ben niet zo'n ervaren boarder, maar ik heb het in Frankrijk laten doen, kostte me ¤ 15 voor waxen en slijpen. 's Avonds brengen volgende ochtend klaar. Eerst nog even een paar dagen geboard om in te komen en toen een beurt laten geven.
hmm, ik geef mn ski's wel meteen een beurt.

heb je er sowieso wat aan.
2 jaar geleden ben ik wel van de weg was wezen skieën, zonder te bedenken dat er onderin grind in de sneeuw lag. Dus mn ski's zijn aardig bekrast van onder :') Is dit nog op te vullen, of moet ik het er maar mee doen?
  zondag 20 februari 2011 @ 11:55:54 #290
62913 Blik
The one and Only!
pi_93049298
Weer 5 a 10 cm verse sneeuw vandaag in Val Thorens. Nog 6 daagjes :)
  zondag 20 februari 2011 @ 14:38:04 #291
293993 sveno1990
Lick it, lick it, lick it
pi_93056411
nog 2 weekjes ;(
I'll rip your head off and shit down your neck
  maandag 21 februari 2011 @ 12:53:46 #292
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_93097642
* ook_gek gaat 2de week van maart naar solden.

Iemand een leuk idee waar ik moet stappen en feesten? Ben er nog nooit geweest :D
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_93098927
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 12:53 schreef ook_gek het volgende:
[me=ook_gek] gaat 2de week van maart naar solden.
[/me]

Iemand een leuk idee waar ik moet stappen en feesten? Ben er nog nooit geweest :D
Echte apres ski:
Alm Rausch --> bij de lift
Hinterher --> recht tegenover bovenstaande

Verder heb je daar nog een Fire & Ice zitten, maar dat is meer stappen en niet echt apres ski.
En niet te vergeten de hutjes op de berg uiteraard.
  maandag 21 februari 2011 @ 13:26:31 #294
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_93098977
En een disco hebben ze dat daar ook?
Ik wil op de bar kunnen staan :P
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
pi_93098991
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 23:12 schreef nero7 het volgende:

Hmm, ik geef mn ski's wel meteen een beurt.

heb je er sowieso wat aan.
2 jaar geleden ben ik wel van de weg was wezen skieën, zonder te bedenken dat er onderin grind in de sneeuw lag. Dus mn ski's zijn aardig bekrast van onder :') Is dit nog op te vullen, of moet ik het er maar mee doen?
Vast wel te maken, ik heb vorig jaar enkele stenen geraakt die groeven tot gevolg hadden van een paar milimeter diep.
Enige verschil is dat ze eerst die gaten moeten opvullen. kost je alleen wat meer.
pi_93099028
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 13:26 schreef ook_gek het volgende:
En een disco hebben ze dat daar ook?
Ik wil op de bar kunnen staan :P
Disco achtig is de Fire & Ice.
Maar dat begint pas later en iedereen in normale kleren. gewoon uitgaan dus.
Dansen op de bar moet je aan de dames overlaten, striptent FTW
Table dance voor 30 euro, poedelnaakt voor iedereen aan de tafel :')
-zelf op de bar dan verwijs ik je toch echt naar Alm Rausch en Hinterher
  maandag 21 februari 2011 @ 13:52:08 #297
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_93100071
quote:
Op maandag 21 februari 2011 13:28 schreef Sant. het volgende:

[..]

Disco achtig is de Fire & Ice.
Maar dat begint pas later en iedereen in normale kleren. gewoon uitgaan dus.
Dansen op de bar moet je aan de dames overlaten, striptent FTW
Table dance voor 30 euro, poedelnaakt voor iedereen aan de tafel :')
-zelf op de bar dan verwijs ik je toch echt naar Alm Rausch en Hinterher
Lol ik gaat met me zusje op stap, denk niet dat zij kan genieten van een table dance :D maar hoe heet die tent dan :P

En ik ben niet zo van de apre ski maar meer normaal op stap.

Bedankt voor de tips :)
pi_93100622
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 13:52 schreef ook_gek het volgende:

Lol ik gaat met me zusje op stap, denk niet dat zij kan genieten van een table dance :D maar hoe heet die tent dan :P

En ik ben niet zo van de apre ski maar meer normaal op stap.

Bedankt voor de tips :)
Poeh, de naam weet ik zo niet meer.
Check de websites, daar staat vast wel alle info op.
Ik ben zelf juist meer van de apres ski en lig om 12 uur toeter in mijn hotel :)
  maandag 21 februari 2011 @ 14:19:16 #299
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_93101301
quote:
Op maandag 21 februari 2011 14:03 schreef Sant. het volgende:

[..]

Poeh, de naam weet ik zo niet meer.
Check de websites, daar staat vast wel alle info op.
Ik ben zelf juist meer van de apres ski en lig om 12 uur toeter in mijn hotel :)
Lol ik lig er voor 3uur zeker niet in :D
pi_93101604
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 14:19 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Lol ik lig er voor 3uur zeker niet in :D
Ik sta derhalve wel elke dag van 9 tot 3-4 op de piste
half 8 de wekker; dan douchen, ontbijten en aankleden. 1e lift half 9 / 9 uur de berg op
pi_93115681
Der valt niet zo gek veel de laatste weken heb ik het idee

Over 5 weken naarGerlos en misscchien over 3 weken ook al een week :D
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')