Vrijdag vertrekken wij naar hetzelfde gebied, dorpje Le Corbier...quote:Op dinsdag 11 januari 2011 11:26 schreef Bak_Beest het volgende:
Net terug uit Frankrijk, we zaten in Saint Sorlin (Les Sybelles). De week begon nog goed, maar we gingen met dikke regen en veel gesloten liften terug naar huis. Ik heb echt medelijden met mensen die er deze week zijn, want er ligt echt veel te weinig! De week waarin ik zat was prima, ruim 3-4 dagen echt goed weer gehad en voor de rest bewolking en soms sneeuw. Over het algemeen goed kunnen skiėn, maar de kwaliteit van de sneeuw werd wel met de dag slechter.
Ik kan echt niet wachten tot 19 februari, als ik weer ga. Dan weer lekker naar Oostenrijk, Kappl (Paznaun-Ischgl gebied), wat me toch 10x beter trekt dan die arrogante, chagrijnige Fransen, bah. Alleen zal de drukte wel even wennen worden, want daar was afgelopen week absoluut geen sprake van.
Slush kan ook heel leuk zijnquote:Op dinsdag 11 januari 2011 12:32 schreef Fyodor het volgende:
[..]
Vrijdag vertrekken wij naar hetzelfde gebied, dorpje Le Corbier...
Ik zie dat vandaag/vannacht nog wat sneeuw valt, maar in de loop van de week niet en wordt het warmer
Hehe jij hebt makkelijk pratenquote:
Ik zou alleen maar uitgaan van Franse weerberichten en niet die automatisch gegenereerde berichtenquote:Op dinsdag 11 januari 2011 13:44 schreef Fyodor het volgende:
[..]
Hehe jij hebt makkelijk praten![]()
Dit weerbericht is wat positiever, maar ik ben eerder geneigd sneeuwverwachting en weeronline te geloven...
http://nl.snow-forecast.com/resorts/Le-Corbier/6day/mid
Snowforecast werkt over het algemeen best goed.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 14:48 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik zou alleen maar uitgaan van Franse weerberichten en niet die automatisch gegenereerde berichten
Ik ben in briancon geweest.. het skigebied is heel ruim met schitternde afdalingen. Het gebied is verdeeld over verschillende dorpen welke prima met de bus aan elkaar verbonden zijn. Alleen het aprčs-ski gebeuren is helemaal niets! Echt bagger.. zoals in zoveel franse oorden. Maar voor dat geld zo ik zeker gaanquote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:10 schreef Lenny_Leonard het volgende:
En er is iets op mijn pad gekomen. 300 incl bus en acco naar Briancon met 7 dagen skipas. Wel te doen lijkt me. Al heb ik totaal geen ervaring met Briancon. Iemand al eens geweest?
Hoe kun je die Snowforecast overigens het beste lezen? Ik zie wel sneeuwhoogtes die variėren tussen de 1000 en de 3600 maar kan ik ergens zien wat de kwaliteit van de pistes is?
En mensen maar zeuren dat er te weinig sneeuw ligt..quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:10 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ik zie wel sneeuwhoogtes die variėren tussen de 1000 en de 3600
vanweg de drukte bedoel je?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 11:54 schreef Komakie het volgende:
[..]
Precies een belangrijke reden waarom ik Oostenrijk de voorkeur geef boven Frankrijk
Nee je kunt alleen de sneeuwhoogtes zien. Maar als er genoeg sneeuw ligt kun je er wel vanuit gaan dat de piste goed zijn. Btw, volgens mij is die sneeuwhoogte die jij bedoelt de hoogte van de berg en niet de hoeveelheid sneeuw die er ligt...quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:10 schreef Lenny_Leonard het volgende:
En er is iets op mijn pad gekomen. 300 incl bus en acco naar Briancon met 7 dagen skipas. Wel te doen lijkt me. Al heb ik totaal geen ervaring met Briancon. Iemand al eens geweest?
Hoe kun je die Snowforecast overigens het beste lezen? Ik zie wel sneeuwhoogtes die variėren tussen de 1000 en de 3600 maar kan ik ergens zien wat de kwaliteit van de pistes is?
Hoewel het misschien warm wordt zal er in Arlberg vast nog wel sneeuw liggen. Dat is normaal zo'n schneeloch dat het met de sneeuw vast nog wel goed zit. Ondanks dat het zo warm is.quote:Op woensdag 12 januari 2011 00:29 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Het wordt weer belachelijk warm omgeving (Vor)Arlberg, inclusief regen en dat soort drama. Vraag me af of het zin heeft om 28 januari af te reizen
Wintersporters.nl heeft ook wel goede weerberichten.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 13:44 schreef Fyodor het volgende:
[..]
Dit weerbericht is wat positiever, maar ik ben eerder geneigd sneeuwverwachting en weeronline te geloven...
Tnx!quote:Op woensdag 12 januari 2011 09:09 schreef Luni het volgende:
[..]
Wintersporters.nl heeft ook wel goede weerberichten.
http://www.wintersporters(...)en_2000m_veel_sneeuw
Waarom heb ik eigenlijk makkelijk pratenquote:Op dinsdag 11 januari 2011 13:44 schreef Fyodor het volgende:
[..]
Omdat jij niet a.s. vrijdag op vakantie gaatquote:Op woensdag 12 januari 2011 10:15 schreef Komakie het volgende:
[..]
Waarom heb ik eigenlijk makkelijk praten
Trouwens onthoud goed. Na warmte komt sneeuw
Toen ik afgelopen kerst in Gerlos was, hadden we ook 2 dagen +10 en ging het ook aardig richting slushquote:Op woensdag 12 januari 2011 11:33 schreef Fyodor het volgende:
[..]
Omdat jij niet a.s. vrijdag op vakantie gaat![]()
Ik hoop dat wij er nog zijn als de sneeuw komt
Je kunt niet in een dagje even leren skiėn. Snowblades en Big Foots mogen ze van mij verbieden. Alleen mensen die niet kunnen skiėn staan op die dingen en ze zijn nog levensgevaarlijk ook. Aangezien je minder controle hebt dan met gewone ski's.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:08 schreef Johnns het volgende:
Even een vraagje...
Ik ga in maart een lang weekend naar oostenrijk (do-ma) met mijn vriendin. Ik snowboard nu zelf een jaar of 6, alleen voor mijn vriendin is het de 1e keer naar de sneeuw.
Ik snowboarden wordt hem niet, qua niveauverschil. Maar nu las ik iets over snowblades / big foots. Kan je dit snel oppakken? Eventueel een dagje les hier in Nederland is geen probleem. Maar dat het niveau iig voor beiden genoeg is om daar relaxt een beetje te "skieen". (blauw/lichte rode pistes)
Is Saalbach wel goed dan, das toch niet zo heel hoog?quote:Op woensdag 12 januari 2011 14:43 schreef Ienepien het volgende:
Het wordt Saalbach-Hinterglemm!
Het zou eerst Montafon (Vorlarlberg) worden, maar vanwege de slechte sneeuw toch maar uitgeweken.
En dan natuurlijk 19-26 maart nog naar Konigsleiten. Zit jij daar dan ook, Komakie?
Snap dat van het skien, vroeger als kleintje ook wel gedaanquote:Op woensdag 12 januari 2011 14:38 schreef Komakie het volgende:
[..]
Je kunt niet in een dagje even leren skiėn. Snowblades en Big Foots mogen ze van mij verbieden. Alleen mensen die niet kunnen skiėn staan op die dingen en ze zijn nog levensgevaarlijk ook. Aangezien je minder controle hebt dan met gewone ski's.
Ietsjes hoger. Anders kom je al snel in Solden of Ischgl uit en die zijn weer duurder. Solden vond ik sowieso niet zo heel denderend. Frankrijk is geen optiequote:Op woensdag 12 januari 2011 15:09 schreef Luni het volgende:
[..]
Is Saalbach wel goed dan, das toch niet zo heel hoog?
Wel een goeie keuze, leuk gebied
Oh ja, daar zitten we straks waarschijnlijk bij in de buurt...quote:Op woensdag 5 januari 2011 12:32 schreef Fyodor het volgende:
[..]
De Goasstall is inderdaad top! Goede herinneringen aan![]()
http://www.goass.at/
Je moet er echt een keertje langs gaan hoor!quote:Op woensdag 12 januari 2011 15:21 schreef Ienepien het volgende:
[..]
Oh ja, daar zitten we straks waarschijnlijk bij in de buurt...![]()
Je mag natuurlijk ook lekker in je appartementje gaan zitten na het skiėnquote:Op woensdag 12 januari 2011 16:49 schreef Ienepien het volgende:
Maar volgens mij draaien ze vooral Hollandse muziek. En zonder Wahnsin, Eisbeer und Fliegenlied heb ik geen goeie aprés-ski..
quote:Op woensdag 12 januari 2011 16:58 schreef Fyodor het volgende:
[..]
Je mag natuurlijk ook lekker in je appartementje gaan zitten na het skiėn
Je hebt gelijk, maar ik ga niet naar Arlberg maar naar Vorarlberg. Specifieker, Brandnertal. Daar regent het en ligt amper sneeuw op het momentquote:Op woensdag 12 januari 2011 09:02 schreef Komakie het volgende:
Hoewel het misschien warm wordt zal er in Arlberg vast nog wel sneeuw liggen. Dat is normaal zo'n schneeloch dat het met de sneeuw vast nog wel goed zit. Ondanks dat het zo warm is.
Het duurt sowieso wel even voordat de sneeuw allemaal weg is. Het is niet zoals bij ons dat als een middagje de zon schijnt alles alweer groen is.
Als het zo makkelijk was zou iedereen het doen toch?quote:Op woensdag 12 januari 2011 15:16 schreef Johnns het volgende:
[..]
Snap dat van het skien, vroeger als kleintje ook wel gedaanMaar ik kom verhalen tegen dat Snowblades heel easy is, en dat je na een ochtendje les redelijk fatsoenlijk de piste af kan.
Big foots schijnen erger te zijn dan de snowblades qua controle... Maarja, heb er verder geen ervaring mee.
quote:Op woensdag 12 januari 2011 16:49 schreef Ienepien het volgende:
Maar volgens mij draaien ze vooral Hollandse muziek. En zonder Wahnsin, Eisbeer und Fliegenlied heb ik geen goeie aprés-ski..
quote:Op donderdag 13 januari 2011 16:03 schreef Taneli het volgende:
[..]
![]()
Maak je daar maar niet druk om, hoorde tijdens kerst en oud&nieuw elk dag hooguit één nederlandstalig nummeren elke dag zeker Wahnsinn, Fliegerlied en de andere bekende Duitse Aprčs-ski knallers voorbij komen!
Have fun anyways!
lucky youquote:Op donderdag 13 januari 2011 20:36 schreef Blik het volgende:
[..]
Nog nooit in Oostenrijk geweest, vandaar
En uiteraard Viva Colonia. Ipv dat slappe aftreksel van Wolter Kroesquote:Op woensdag 12 januari 2011 16:49 schreef Ienepien het volgende:
Het is niet echt geweldig nee.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 07:40 schreef elcastel het volgende:
Gerlos. Ben benieuwd, volgens mij is de sneeuwkwaliteit brak.
http://www.wetter.at/wett(...)saalbach-hinterglemmquote:Op vrijdag 14 januari 2011 09:03 schreef krapula het volgende:
Nog een weekje voordat ik naar Saalbach ga. Het weer is niet zo denderend, of wel?
Dat ja!quote:Op vrijdag 14 januari 2011 08:48 schreef Komakie het volgende:
[..]
En uiteraard Viva Colonia. Ipv dat slappe aftreksel van Wolter Kroes
Ik hoop dat je geluk hebt! En anders kan je de hele dag gewoon losgaan op kwalitatief hoogstaande muziek in de Gotcha bar daarquote:Op dinsdag 11 januari 2011 12:32 schreef Fyodor het volgende:
[..]
Vrijdag vertrekken wij naar hetzelfde gebied, dorpje Le Corbier...
Ik zie dat vandaag/vannacht nog wat sneeuw valt, maar in de loop van de week niet en wordt het warmer
Bedankt! Gaan straks weg en we gaan gewoon het beste ervan maken, goede of slechte sneeuw!quote:Op vrijdag 14 januari 2011 10:52 schreef Bak_Beest het volgende:
[..]
Ik hoop dat je geluk hebt! En anders kan je de hele dag gewoon losgaan op kwalitatief hoogstaande muziek in de Gotcha bar daar
De CinCin niet ChinChinquote:Op vrijdag 14 januari 2011 10:45 schreef Ienepien het volgende:
[..]
Dat ja!![]()
Het enige wat ik accepteer is af een toe een Jan Smit of een Frans Bauer nummertje tussendoor. Die zijn tenminste hardcore.Vond het vorig jaar in Gerlos echt een beetje jammer. Sta je in de, wat was het ook alweer, oh ja: Chinchin en dan krijg je Gerard Joling
Maar goed dat weet je vantevoren als je naar Gerlos gaat
Neu, we komn niet voor het stappen oid.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 15:47 schreef remcorkkennykingkong het volgende:
gezellig, kom je ook een middag/avondje naar valtho dan snelle?
vanaf 29 januari zit ik er, 8 dagen skipas 3 valleesquote:Op vrijdag 14 januari 2011 20:45 schreef remcorkkennykingkong het volgende:
Iemand nog naar Val thorens? als vanaf eind november top pistes.
Is het daar goed skieėn? Ik ben nog aan het twijfelen of ik de ski-pas ga upgraden naar volledig skigebied. Voornamelijk omdat ik niet echt van de groffe dagtochten ben (en mijn vriendin al helemaal niet), denk ik dat ik weinig gebruik ga maken van de 500 extra km pistequote:Op zaterdag 15 januari 2011 16:06 schreef snellejelle het volgende:
[..]
Neu, we komn niet voor het stappen oid.
Skiėnd denk ik dat we vooral richting Méribel/Courchevel gaan, beboste pistes
Vorig jaar daar geweest. Wat een baggertentquote:Op vrijdag 14 januari 2011 10:52 schreef Bak_Beest het volgende:
[..]
Ik hoop dat je geluk hebt! En anders kan je de hele dag gewoon losgaan op kwalitatief hoogstaande muziek in de Gotcha bar daar
Erg leuk daar, idd met bomen ook. brede pistes, blauw maar ook genoeg rood. Als je in valtho zit en geen of weinig ervaring hebt dan zou ik niet upgraden. met de valtho pas kom je al een heel eind.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 16:26 schreef Blik het volgende:
[..]
Is het daar goed skieėn? Ik ben nog aan het twijfelen of ik de ski-pas ga upgraden naar volledig skigebied. Voornamelijk omdat ik niet echt van de groffe dagtochten ben (en mijn vriendin al helemaal niet), denk ik dat ik weinig gebruik ga maken van de 500 extra km piste
Wordt tijd.quote:Op zondag 16 januari 2011 17:44 schreef Gurb het volgende:
Donderdag gaat het weer sneeuwen in de Alpen, en dat is precies de dag dat ik vertrek
quote:Op vrijdag 14 januari 2011 10:31 schreef Komakie het volgende:
[..]
http://www.wetter.at/wett(...)saalbach-hinterglemm
Er valt in ieder geval weer wat sneeuw tegen die tijd
Ik zag dit ook, maar vraag me af of het klopt, zeker als je het vergelijkt met deze analyse:quote:Op maandag 17 januari 2011 08:48 schreef krapula het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
en dat werd tijd ook! De hoeveelheid sneeuw is afgelopen dagen drastisch afgenomen.
Mijn ouders zitten er nu, zal eind van de dag nog wel even contacten en hier neergooien.quote:Op maandag 17 januari 2011 10:46 schreef GroenerDanGras het volgende:
Ik ga morgen naar San Valentino in Italie. Er ligt nu 10cm in het dal en 150cm op de berg.
Alle pistes zijn open en de kwaliteit van de pistes zijn zeer goed![]()
Maar weet eigenlijk niet in hoeverre die weerberichten te vertrouwen zijn..
http://www.snowplaza.nl/l(...)en-weer_sneeuwhoogte
quote:Op maandag 17 januari 2011 11:05 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Mijn ouders zitten er nu, zal eind van de dag nog wel even contacten en hier neergooien.
Volgens mijn ouders was de sneeuwkwaliteit dik in orde. Ook de dalafdalingen allemaal goed te doen en geen sprake van papsneeuw o.d.quote:
kunnen we dat zwart op wit krijgen?quote:Op zondag 16 januari 2011 20:41 schreef Komakie het volgende:
Het komt in de buurt dat ik weer ga dus dan gaat het weer sneeuwen. Mark my words, vanaf eind januari/begin februari gaat het los
Mooi, goed nieuws! Heb er zin inquote:Op maandag 17 januari 2011 17:45 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Volgens mijn ouders was de sneeuwkwaliteit dik in orde. Ook de dalafdalingen allemaal goed te doen en geen sprake van papsneeuw o.d.
ok thanks,quote:Op maandag 17 januari 2011 20:04 schreef remcorkkennykingkong het volgende:
Ik neem aan dat je over de weg gaat? dan geen. rijbewijs word overal geaccepteerd als ID in frankrijk.. (bij het halen van skipassen e.d.) zou voor de zekerheid wel even het chalet/app/hotel vragen wat zij er van vinden.
Let wel, Oostenrijk he... Niet dat rare stokbroden land.quote:Op maandag 17 januari 2011 20:04 schreef remcorkkennykingkong het volgende:
[..]
kunnen we dat zwart op wit krijgen?
mmm... ok... maar toch... hier mag inmiddels ook wel wat bij... morgen nog 1 dag strak blauw en vanaf donderdag een beetje sneeuw.quote:Op maandag 17 januari 2011 20:56 schreef Komakie het volgende:
[..]
Let wel, Oostenrijk he... Niet dat rare stokbroden land.
En het staat al hier dus dan staat het toch al "zwart op wit"
Zo koud is dat nou ook weer niet. Eind november was het overdag onder de -20.quote:Op donderdag 20 januari 2011 10:06 schreef Blik het volgende:
Brr, het wordt ijskoud in Val Thorens komende week. Temperaturen overdag van -10 tot -15 en 's nachts rond de -20.
Vriend van mij zit in Saalbach en die rapporteert alleen maar sneeuwquote:Op donderdag 20 januari 2011 10:21 schreef Ienepien het volgende:
Hinterglemm ziet er ook vet goed uit voor de week dat ik er ben
Dat zijn de goede berichtenquote:Op donderdag 20 januari 2011 12:34 schreef Komakie het volgende:
[..]
Vriend van mij zit in Saalbach en die rapporteert alleen maar sneeuw
Klopt ook volgens wetter.at, maar hopelijk dus de week er op een lekker zonnetje! Voor vrijdag de 28ste staat zon aangekondigd, dat moet gewoon even doorgtrokken worden naar de gehele week erop.quote:Op donderdag 20 januari 2011 12:34 schreef Komakie het volgende:
[..]
Vriend van mij zit in Saalbach en die rapporteert alleen maar sneeuw
Laat het maar gewoon lekker door dumpen volgende week. Zon is overrated!quote:Op donderdag 20 januari 2011 13:01 schreef Ienepien het volgende:
[..]
Klopt ook volgens wetter.at, maar hopelijk dus de week er op een lekker zonnetje! Voor vrijdag de 28ste staat zon aangekondigd, dat moet gewoon even doorgtrokken worden naar de gehele week erop.
Ontzettende snowboarderquote:Op donderdag 20 januari 2011 14:26 schreef Komakie het volgende:
[..]
Laat het maar gewoon lekker door dumpen volgende week. Zon is overrated!
Ik ken ook skiers die er zo over denkenquote:
Jaa, wij gaan ook de 29ste weg, volgens mij komt het helemaal goed. Vooraf veel sneeuw in die week zelf zon!quote:Op donderdag 20 januari 2011 13:01 schreef Ienepien het volgende:
[..]
Klopt ook volgens wetter.at, maar hopelijk dus de week er op een lekker zonnetje! Voor vrijdag de 28ste staat zon aangekondigd, dat moet gewoon even doorgtrokken worden naar de gehele week erop.
Maar vollop zon!! zie je in t snowcafe?quote:Op donderdag 20 januari 2011 10:06 schreef Blik het volgende:
Brr, het wordt ijskoud in Val Thorens komende week. Temperaturen overdag van -10 tot -15 en 's nachts rond de -20.
idd, maar dan wel in de zonquote:Op donderdag 20 januari 2011 14:40 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ik ken ook skiers die er zo over denken
Ik ga om te snowboarden, in de zon zitten kan ik hier ook.
En niets is zo lekker als een poederrun met 40cm neuschnee![]()
Een dikke treerun als het keihard sneeuwt is ook lekkerquote:Op vrijdag 21 januari 2011 20:41 schreef remcorkkennykingkong het volgende:
[..]
idd, maar dan wel in de zon
Veel plezier, ik ga volgende week naar Valmeinier, er mag inderdaad wel wat bij vallen, volgens www.wintersporters.nl gaat dat woensdag gebeuren, maar niet echt veel.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 20:34 schreef Berto het volgende:
Zo de auto staat gepakt. Vannacht rond 02:00 gaat de wekker en stapt deze jongen in zijn auto op weg naar de Maurienne (Valmeinier). Eerst keer Frankrijk voor ons. Ben benieuwd, beetje jammer dat het al een tijdje daar niet gesneeuwd heeft en de voorspellingen zijn ook niet geweldig wat betreft de sneeuw. Maar we zien wel. Tot volgende week.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |