Dat ben ik wel met je eens. Alleen heeft het broertje van mijn vriendin dus afgelopen winter mijn bril even geleend. Dikke krassen erop. Dat was een uvex waar ik prima tevreden mee was. Dus straks maar ff kijken bij cellblock en anders op wintersport maar iets meer uitgeven.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 10:36 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ik weet niet of Cellblock ze heeft, maar er zijn genoeg wintersportzaken die prima goggles hebben voor zo'n prijs. In het skigebied zelf kijken is prima, maar ga dan wel een beetje naar een fatsoenlijke winkel en niet naar een intersport waar de grootste nitwit je wat probeert aan te smeren.
Bij brillen (zoals bij alle wintersportspullen) is het trouwens goedkoop is duurkoop.
Ik heb al zo vaak gehad dat iemand met een bril van 10/20 euro liep te zeuren dat ze niets zagen. Als ze dan mijn bril opzetten ging er een wereld voor ze open.
Nu snap ik wel dat niet iedereen een dikke 100 euro wil uitgeven voor een bril. Ik wil er alleen maar mee zeggen dat een bril die een paar euro duurder is gewoon veel beter zicht geven dan (bijvoorbeeld) die Sinner crap en je er veel meer plezier van hebt. Dan heb ik het echt over 10 of 20 euro meer.
Daarnaast kun je jaren en jaren met een bril doen zolang je maar voorzichtig bent met het glas. Dus zo vreemd is een duurdere bril nou ook weer niet.
Ik zeg doen!quote:Op vrijdag 7 januari 2011 10:46 schreef Blik het volgende:
Ik heb mijn jas en broek gewoon bij de Perry gehaald, niet goed?
Mijn vriendin zit overigens te twijfelen om een helm aan te schaffen. Ik hoorde mijn oom ook al laatst over het kopen van een helm. Wat vinden de die-hard skiërs van een helm?
Er zit verschil tussen een bril en een jas...quote:Op vrijdag 7 januari 2011 10:46 schreef Blik het volgende:
Mijn vriendin zit overigens te twijfelen om een helm aan te schaffen. Ik hoorde mijn oom ook al laatst over het kopen van een helm. Wat vinden de die-hard skiërs van een helm?
Ah het is net als heroïnequote:Op vrijdag 7 januari 2011 16:38 schreef mitchell88 het volgende:
26 feb t/m 5 maart brixen im thale (soll) Oostenrijk! eerste keer wintersport overigens.
In de dorpen zelf zijn ze niet duurder hoor. Tenminste, normaal gesproken niet.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:00 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Dat ben ik wel met je eens. Alleen heeft het broertje van mijn vriendin dus afgelopen winter mijn bril even geleend. Dikke krassen erop. Dat was een uvex waar ik prima tevreden mee was. Dus straks maar ff kijken bij cellblock en anders op wintersport maar iets meer uitgeven.
Precies die regel hanteer ik vanaf nu ook. Ik ben vandaag ff een rondje gedaan in Utrecht en ik snap nu heel goed het verschil tussen de speciaal zaken (cellblock) en de ketens (intersport en perry sport) qua kleding valt het behalve wat andere merken nog wel mee. Maar qua accessoires is het echt een wereld van verschil. Er lagen veel mooie spullen bij cellblock. Maar ik koop het toch maar ter plekke.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 18:38 schreef Komakie het volgende:
[..]
In de dorpen zelf zijn ze niet duurder hoor. Tenminste, normaal gesproken niet.
Btw, regel 1. Nooit je goggle uitlenen
Mijn vriendin vind dat ik altijd een beetje panisch ben met me goggle. Als mensen al naar het glas kijken zeg ik dat ze op moeten passen. Maar het zorgt er wel voor dat ik altijd goed zicht heb
Nee, het is enkel en alleen krokusvakantie in heel Nederland danquote:Op zaterdag 8 januari 2011 13:41 schreef Pizzaman het volgende:
![]()
Toch nog een weekje kunnen vinden om te kunnen wintersporten. 26 februari tot 5 maart. Nu snel op zoek naar een accommodatie.. Volgens mij is het geen periode dus ik hoop dat het lukt.
Ik heb vandaag nog handschoenen gekocht bij de Perry, hadden nog 40 euro aan kortingsbonnen liggen. Wel voor een goed paar handschoenen gekozen van The North Face die 40 euro waren. Moet nog wel wat spullen hebben, dus zal ook binnenkort eens bij Cellblock binnenlopen. Zijn er nog meer goede wintersportwinkels in de binnenstad van Utrecht?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 19:09 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Precies die regel hanteer ik vanaf nu ook. Ik ben vandaag ff een rondje gedaan in Utrecht en ik snap nu heel goed het verschil tussen de speciaal zaken (cellblock) en de ketens (intersport en perry sport) qua kleding valt het behalve wat andere merken nog wel mee. Maar qua accessoires is het echt een wereld van verschil. Er lagen veel mooie spullen bij cellblock. Maar ik koop het toch maar ter plekke.
nee, 26 februari is niet de krokusvakantieweek dit jaar, dat is vanaf de 19de... de 26ste moet prima lukken nog.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 16:21 schreef Blik het volgende:
[..]
Nee, het is enkel en alleen krokusvakantie in heel Nederland dan(tenminste boven de rivieren)
good luck
Twee posts boven je had ik al gereageerd dat ik er was geweest. Mooi en leuk gebied, waarbij ik vooral de dalafdaling in Reschen heel erg chill vond.quote:Op donderdag 6 januari 2011 15:28 schreef GroenerDanGras het volgende:
[..]
Het is ook niet heel klein, maar ben ook vaak in les deux alpes en valtho geweest en dan is 130km wel veel minder groot natuurlijk. Al heb je gelijk dat je over de meeste pistes niet heen sjeest.
Iemand als in skigebied Reschenpass geweest? Je kunt zo naar Oostenrijk skien heb ik gelezen.
Helm wordt binnen een paar jaar verplicht, denk ik. En terecht, bij veel valpartijen kan een helm het verschil maken.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 10:46 schreef Blik het volgende:
Mijn vriendin die in het onderwijs zit heeft toch echt de 26ste vakantie. Het zuiden nog een week later wegens carnaval.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 16:33 schreef snellejelle het volgende:
[..]
nee, 26 februari is niet de krokusvakantieweek dit jaar, dat is vanaf de 19de... de 26ste moet prima lukken nog.
http://www.rijksoverheid.(...)schooljaar-2010-2011quote:Op zondag 9 januari 2011 12:14 schreef Blik het volgende:
[..]
Mijn vriendin die in het onderwijs zit heeft toch echt de 26ste vakantie. Het zuiden nog een week later wegens carnaval.
Die websites waar die vakanties vermeldt staan kloppen vaak voor geen moer. Het Zuiden had bijvoorbeeld over het algemeen kerstvakantie dit jaar vanaf 24 december i.p.v. 17 december.
Nee, klopt dus niet. Dit zijn, zoals de website zelf ook al zegt, adviesdata. De daadwerkelijke data is per regio verschillend. Voor mijn vriendin die in R'dam werkt is de krokusvakantie vanaf 26 februari.quote:Op zondag 9 januari 2011 12:26 schreef Pizzaman het volgende:
[..]
http://www.rijksoverheid.(...)schooljaar-2010-2011
Die lijkt mij redelijk te kloppen, daar staan geen vakanties gepland in die week?
Dit dus, je kan het ook goed zijn aan de prijzen. De week van 19-2 is al snel 25% duurder dan die van 26-2.quote:Op zondag 9 januari 2011 14:02 schreef snellejelle het volgende:
19/02 is de drukste week dit jaar in wintersportland, dan 05/03 en 26/02.
Scholen mogen van de adviesweek (19/02) afwijken, in het zuiden is het dan ook vaak 05/03 ivm carnaval en sommige scholen hebben 26/02 gekozen Maar dat zijn er niet heel veel.
19/02 is net zo druk als 26/02 en 05/03 bij elkaar (Op de NL markt)!
Op zich kies je er toch zelf voor om in zo'n drukke gondel te staanquote:Op maandag 10 januari 2011 07:12 schreef TheOneAndOnly het volgende:
vond mayrhofen tegenvallen mbt op de piste kunnen komen, gezellig met 20 man in een 16 persoonsgondel geperst worden 's morgens en 's avonds...
wel goeie pistes, dat wel...
Dat zou prima kunnen, ik weet de getallen niet die afwijken van de adviesdata. Ik vind 50% afwijking in ieder geval erg veel.quote:Op zondag 9 januari 2011 14:02 schreef snellejelle het volgende:
19/02 is de drukste week dit jaar in wintersportland, dan 05/03 en 26/02.
Scholen mogen van de adviesweek (19/02) afwijken, in het zuiden is het dan ook vaak 05/03 ivm carnaval en sommige scholen hebben 26/02 gekozen Maar dat zijn er niet heel veel.
19/02 is net zo druk als 26/02 en 05/03 bij elkaar (Op de NL markt)!
Die advies datat zijn ook altijd een beetje lastig met de carnaval enzo. Vaak kloppen ze ook wel, maar je hebt er altijd hele regio's tussen zitten die het zelf aanpassen.quote:Op maandag 10 januari 2011 10:42 schreef Blik het volgende:
[..]
Dat zou prima kunnen, ik weet de getallen niet die afwijken van de adviesdata. Ik vind 50% afwijking in ieder geval erg veel.
Zal in ieder geval niet hééél makkelijk zijn om 26/02 accomodatie te vinden
Ik was heel graag eind januari gegaan ofzo in verband met de prijzen, maar ik heb nou éénmaal een vriendin die in het onderwijs zitquote:Op maandag 10 januari 2011 11:20 schreef Komakie het volgende:
Om op vakantie te gaan en je bent niet afhankelijk van de schoolvakanties is februari eigenlijk gewoon een "no go".
Op zich jammer want wat sneeuw betreft is het vaak de lekkerste maand.
Dat is inderdaad wel balen.quote:Op maandag 10 januari 2011 11:53 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik was heel graag eind januari gegaan ofzo in verband met de prijzen, maar ik heb nou éénmaal een vriendin die in het onderwijs zit
Ik ben bang dat het lastig wordt.quote:Op maandag 10 januari 2011 12:34 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ik kan dit jaar maar weinig écht goedkope wintersports vinden. Ik hoop nog iets goedkoops ergens op te kunnen duikelen voor begin februari.
Ik heb geen problemen met Frankrijk dus ik wacht geduldig af.quote:Op maandag 10 januari 2011 12:53 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ik ben bang dat het lastig wordt.
Zeker in Oostenrijk erg moeilijk. Misschien dat je nog wat vindt in Frankrijk met 1 of andere reisorganisatie.
Aangezien Frankrijk meestal iets goedkoper is dan Oostenrijk wat accomodatie betreft zul je waarschijnlijk daar wel terecht komen.quote:Op maandag 10 januari 2011 13:03 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik heb geen problemen met Frankrijk dus ik wacht geduldig af.
Ik hoef niet elke dag uit eten te gaan. Elke dag flink ontbijten met wat stokbroden en 's avonds een pasta (eventueel zelf gemaakt) vind ik prima. Ik kom dan ook alleen voor het snowboarden.quote:Op maandag 10 januari 2011 13:07 schreef Komakie het volgende:
[..]
Aangezien Frankrijk meestal iets goedkoper is dan Oostenrijk wat accomodatie betreft zul je waarschijnlijk daar wel terecht komen.
Hoewel je er wel aan moet denken dat Frankrijk veel duurder is op het gebied van eten en drinken.
Wat vind je echt goedkoop?quote:Op maandag 10 januari 2011 12:34 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ik kan dit jaar maar weinig écht goedkope wintersports vinden. Ik hoop nog iets goedkoops ergens op te kunnen duikelen voor begin februari.
Met eigen vervoer of icm de bus?quote:Op maandag 10 januari 2011 13:14 schreef Luni het volgende:
[..]
Wat vind je echt goedkoop?
Ik zit een week met 2 personen in een appartement in Valmeinier met skipas voor ¤ 300
Vergis je niet in de prijzen van de franse supermarkten. Een halve kilo gehakt is een dikke 8 euro. Dan wordt een pasta'tje nog een dure zaak. Zo is het met veel eten in Frankrijk. Hoewel het natuurlijk nog altijd goedkoper is dan uit eten gaan.quote:Op maandag 10 januari 2011 13:12 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik hoef niet elke dag uit eten te gaan. Elke dag flink ontbijten met wat stokbroden en 's avonds een pasta (eventueel zelf gemaakt) vind ik prima. Ik kom dan ook alleen voor het snowboarden.
Op dit moment pas 1 echt goedkope gevonden maar dat is in Valfréjus. Nog nooit geweest maar 65 km piste is denk ik wel te weinig voor me.
Er is wel een groot verschil tussen de Sherpa winkels in de skidorpen en de grote Intermachés.quote:Op maandag 10 januari 2011 13:29 schreef Komakie het volgende:
Vergis je niet in de prijzen van de franse supermarkten. Een halve kilo gehakt is een dikke 8 euro. Dan wordt een pasta'tje nog een dure zaak. Zo is het met veel eten in Frankrijk. Hoewel het natuurlijk nog altijd goedkoper is dan uit eten gaan.
Eigen vervoer,, vertrekken 29 januari.quote:Op maandag 10 januari 2011 13:15 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Met eigen vervoer of icm de bus?
Ik heb het vooral over Valtho waar het echt belachelijk duur is. Waarschijnlijk ook omdat het de berg op moet, maar dan nog.quote:Op maandag 10 januari 2011 15:18 schreef DaMayan het volgende:
[..]
Er is wel een groot verschil tussen de Sherpa winkels in de skidorpen en de grote Intermachés.
Als je een auto hebt is het vaak de moeite om op de heenweg vlak voor de skidorp even groot in te slaan in zo'n grote supermarkt. Dan heb je redelijk normale prijzen en een groot assortiment.
Zo doen wij het ook meestal.quote:Op maandag 10 januari 2011 19:15 schreef Blik het volgende:
Ik neem gewoon flink wat eigen eten mee, waaronder ook een koelboxje welke gekoppeld wordt aan de aansteker. Daarin gaan alle vlees en zuivel-producten. Ga niet voor de hele week eten meenemen, maar ben ook niet zo gek om 8 euro voor 500 gram gehakt te betalen.
en hoe denk jij dat die Oostenrijkse dorpen aan hun informatie komen?quote:Op zondag 9 januari 2011 21:57 schreef Komakie het volgende:
Grappig genoeg weten de oostenrijkers het beste wanneer het de grote vakantieweken zijn. Tenminste, in "nederlands georienteerde dorpen".
wij nemen meestal catering...quote:Op maandag 10 januari 2011 19:15 schreef Blik het volgende:
Ik neem gewoon flink wat eigen eten mee, waaronder ook een koelboxje welke gekoppeld wordt aan de aansteker. Daarin gaan alle vlees en zuivel-producten. Ga niet voor de hele week eten meenemen, maar ben ook niet zo gek om 8 euro voor 500 gram gehakt te betalen.
Dat zien ze aan de hand van het aantal boekingen. Voor de hotels maakt het niet veel uit. Als je 100 bedden hebt, dan heb je die elke week van het jaar. In principe natuurlijk.quote:Op maandag 10 januari 2011 20:07 schreef snellejelle het volgende:
[..]
en hoe denk jij dat die Oostenrijkse dorpen aan hun informatie komen?
Tirol is de komende dagen in ieder geval niet bestquote:Op dinsdag 11 januari 2011 10:52 schreef Luni het volgende:
Duurt nog 2,5 dat ik ga en der is gelukkig wat sneeuw gevallen, maar de weersverwachting voor de komende dagen is niet best
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |