Precies een belangrijke reden waarom ik Oostenrijk de voorkeur geef boven Frankrijkquote:Op dinsdag 11 januari 2011 11:26 schreef Bak_Beest het volgende:
Net terug uit Frankrijk, we zaten in Saint Sorlin (Les Sybelles). De week begon nog goed, maar we gingen met dikke regen en veel gesloten liften terug naar huis. Ik heb echt medelijden met mensen die er deze week zijn, want er ligt echt veel te weinig! De week waarin ik zat was prima, ruim 3-4 dagen echt goed weer gehad en voor de rest bewolking en soms sneeuw. Over het algemeen goed kunnen skiën, maar de kwaliteit van de sneeuw werd wel met de dag slechter.
Ik kan echt niet wachten tot 19 februari, als ik weer ga. Dan weer lekker naar Oostenrijk, Kappl (Paznaun-Ischgl gebied), wat me toch 10x beter trekt dan die arrogante, chagrijnige Fransen, bah. Alleen zal de drukte wel even wennen worden, want daar was afgelopen week absoluut geen sprake van.
Vrijdag vertrekken wij naar hetzelfde gebied, dorpje Le Corbier...quote:Op dinsdag 11 januari 2011 11:26 schreef Bak_Beest het volgende:
Net terug uit Frankrijk, we zaten in Saint Sorlin (Les Sybelles). De week begon nog goed, maar we gingen met dikke regen en veel gesloten liften terug naar huis. Ik heb echt medelijden met mensen die er deze week zijn, want er ligt echt veel te weinig! De week waarin ik zat was prima, ruim 3-4 dagen echt goed weer gehad en voor de rest bewolking en soms sneeuw. Over het algemeen goed kunnen skiën, maar de kwaliteit van de sneeuw werd wel met de dag slechter.
Ik kan echt niet wachten tot 19 februari, als ik weer ga. Dan weer lekker naar Oostenrijk, Kappl (Paznaun-Ischgl gebied), wat me toch 10x beter trekt dan die arrogante, chagrijnige Fransen, bah. Alleen zal de drukte wel even wennen worden, want daar was afgelopen week absoluut geen sprake van.
Slush kan ook heel leuk zijnquote:Op dinsdag 11 januari 2011 12:32 schreef Fyodor het volgende:
[..]
Vrijdag vertrekken wij naar hetzelfde gebied, dorpje Le Corbier...
Ik zie dat vandaag/vannacht nog wat sneeuw valt, maar in de loop van de week niet en wordt het warmer
Hehe jij hebt makkelijk pratenquote:
Ik zou alleen maar uitgaan van Franse weerberichten en niet die automatisch gegenereerde berichtenquote:Op dinsdag 11 januari 2011 13:44 schreef Fyodor het volgende:
[..]
Hehe jij hebt makkelijk praten![]()
Dit weerbericht is wat positiever, maar ik ben eerder geneigd sneeuwverwachting en weeronline te geloven...
http://nl.snow-forecast.com/resorts/Le-Corbier/6day/mid
Snowforecast werkt over het algemeen best goed.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 14:48 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik zou alleen maar uitgaan van Franse weerberichten en niet die automatisch gegenereerde berichten
Ik ben in briancon geweest.. het skigebied is heel ruim met schitternde afdalingen. Het gebied is verdeeld over verschillende dorpen welke prima met de bus aan elkaar verbonden zijn. Alleen het après-ski gebeuren is helemaal niets! Echt bagger.. zoals in zoveel franse oorden. Maar voor dat geld zo ik zeker gaanquote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:10 schreef Lenny_Leonard het volgende:
En er is iets op mijn pad gekomen. 300 incl bus en acco naar Briancon met 7 dagen skipas. Wel te doen lijkt me. Al heb ik totaal geen ervaring met Briancon. Iemand al eens geweest?
Hoe kun je die Snowforecast overigens het beste lezen? Ik zie wel sneeuwhoogtes die variëren tussen de 1000 en de 3600 maar kan ik ergens zien wat de kwaliteit van de pistes is?
En mensen maar zeuren dat er te weinig sneeuw ligt..quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:10 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ik zie wel sneeuwhoogtes die variëren tussen de 1000 en de 3600
vanweg de drukte bedoel je?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 11:54 schreef Komakie het volgende:
[..]
Precies een belangrijke reden waarom ik Oostenrijk de voorkeur geef boven Frankrijk
Nee je kunt alleen de sneeuwhoogtes zien. Maar als er genoeg sneeuw ligt kun je er wel vanuit gaan dat de piste goed zijn. Btw, volgens mij is die sneeuwhoogte die jij bedoelt de hoogte van de berg en niet de hoeveelheid sneeuw die er ligt...quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:10 schreef Lenny_Leonard het volgende:
En er is iets op mijn pad gekomen. 300 incl bus en acco naar Briancon met 7 dagen skipas. Wel te doen lijkt me. Al heb ik totaal geen ervaring met Briancon. Iemand al eens geweest?
Hoe kun je die Snowforecast overigens het beste lezen? Ik zie wel sneeuwhoogtes die variëren tussen de 1000 en de 3600 maar kan ik ergens zien wat de kwaliteit van de pistes is?
Hoewel het misschien warm wordt zal er in Arlberg vast nog wel sneeuw liggen. Dat is normaal zo'n schneeloch dat het met de sneeuw vast nog wel goed zit. Ondanks dat het zo warm is.quote:Op woensdag 12 januari 2011 00:29 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Het wordt weer belachelijk warm omgeving (Vor)Arlberg, inclusief regen en dat soort drama. Vraag me af of het zin heeft om 28 januari af te reizen
Wintersporters.nl heeft ook wel goede weerberichten.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 13:44 schreef Fyodor het volgende:
[..]
Dit weerbericht is wat positiever, maar ik ben eerder geneigd sneeuwverwachting en weeronline te geloven...
Tnx!quote:Op woensdag 12 januari 2011 09:09 schreef Luni het volgende:
[..]
Wintersporters.nl heeft ook wel goede weerberichten.
http://www.wintersporters(...)en_2000m_veel_sneeuw
Waarom heb ik eigenlijk makkelijk pratenquote:Op dinsdag 11 januari 2011 13:44 schreef Fyodor het volgende:
[..]
Omdat jij niet a.s. vrijdag op vakantie gaatquote:Op woensdag 12 januari 2011 10:15 schreef Komakie het volgende:
[..]
Waarom heb ik eigenlijk makkelijk praten
Trouwens onthoud goed. Na warmte komt sneeuw
Toen ik afgelopen kerst in Gerlos was, hadden we ook 2 dagen +10 en ging het ook aardig richting slushquote:Op woensdag 12 januari 2011 11:33 schreef Fyodor het volgende:
[..]
Omdat jij niet a.s. vrijdag op vakantie gaat![]()
Ik hoop dat wij er nog zijn als de sneeuw komt
Je kunt niet in een dagje even leren skiën. Snowblades en Big Foots mogen ze van mij verbieden. Alleen mensen die niet kunnen skiën staan op die dingen en ze zijn nog levensgevaarlijk ook. Aangezien je minder controle hebt dan met gewone ski's.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:08 schreef Johnns het volgende:
Even een vraagje...
Ik ga in maart een lang weekend naar oostenrijk (do-ma) met mijn vriendin. Ik snowboard nu zelf een jaar of 6, alleen voor mijn vriendin is het de 1e keer naar de sneeuw.
Ik snowboarden wordt hem niet, qua niveauverschil. Maar nu las ik iets over snowblades / big foots. Kan je dit snel oppakken? Eventueel een dagje les hier in Nederland is geen probleem. Maar dat het niveau iig voor beiden genoeg is om daar relaxt een beetje te "skieen". (blauw/lichte rode pistes)
Is Saalbach wel goed dan, das toch niet zo heel hoog?quote:Op woensdag 12 januari 2011 14:43 schreef Ienepien het volgende:
Het wordt Saalbach-Hinterglemm!
Het zou eerst Montafon (Vorlarlberg) worden, maar vanwege de slechte sneeuw toch maar uitgeweken.
En dan natuurlijk 19-26 maart nog naar Konigsleiten. Zit jij daar dan ook, Komakie?
Snap dat van het skien, vroeger als kleintje ook wel gedaanquote:Op woensdag 12 januari 2011 14:38 schreef Komakie het volgende:
[..]
Je kunt niet in een dagje even leren skiën. Snowblades en Big Foots mogen ze van mij verbieden. Alleen mensen die niet kunnen skiën staan op die dingen en ze zijn nog levensgevaarlijk ook. Aangezien je minder controle hebt dan met gewone ski's.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |