Goed om te weten! Ik vertrek a.s. zaterdag naar Hinterglemm en iets zegt mij dat we de dalafdaling bij Leogang ook wel zullen gaan doenquote:Op dinsdag 25 januari 2011 14:43 schreef Gurb het volgende:
[..]
Top, zelfs zondagmiddag om kwart over 4 was de zwarte piste helemaal onderaan de afdaling nog goed te doen! Mooie afdaling sowieso, vooral het laatste stuk vanaf het middenstation naar beneden.
De eerste dag trouwens verkeerd geskied, halverwege de dalafdaling stonden bordjes Leogang die we gevolgd hebben, dan ga je een bospad in en kom je na een kwartier bospaadjes skiën in het dorpje Leogang uit, in plaats van onderaan bij de lift Asitzbahn terwijl daar de auto stond en de skibus reed niet meer
Dat is zat voor een beetje fatsoenlijke pistesquote:Op dinsdag 25 januari 2011 14:10 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Avoriaz:
dal: 90 cm berg: 130 cm
Chatel:
dal: 20 cm berg: 60 cm
Morzine:
dal: 10 cm berg: 130 cm.
Lijkt me wel voldoende toch??
Jawel, ligt voldoende, maar wat verse sneeuw lijkt me toch wel lekkerquote:Op dinsdag 25 januari 2011 15:36 schreef Komakie het volgende:
[..]
Dat is zat voor een beetje fatsoenlijke pistes
Niks mis mee idd. Die 1e ffoto, zulke beelden zag ik vorig jaar pas halverwege maart in Morzine. 2 weken later was ook heel die piste groen toenquote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:13 schreef Berto het volgende:
Nou Luni.
Ik kan je gerust stellen, het is op dit moment prima vertoeven in Valmeinier. De lager gelegen pistes zijn mooi wit, daarnaast is het behoorlijk groen. Hoger op de berg is het gewoon wit met prima onderhouden pistes. Alle zwarte pistes zijn helaas gesloten, en de afdaling naar Valloire is helaas ook dicht. Echter de rest is prima poeder, met op sommige plaatsen op het eind van de dag wat ijzige plekken. Het is er nu wel koud, ongeveer -10 maar we hebben al 3 dagen een strakblauwe lucht. Ze verwachten inderdaad vanaf morgen of donderdag wat vers poeder, maar niet al te veel.
Hier Valmeinier 1500 (het witte gedeelte is de piste).
[ afbeelding ]
Wat hoger gedeelte van de piste
[ afbeelding ]
Thanx voor de info, ziet er goed uit!quote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:13 schreef Berto het volgende:
Nou Luni.
Ik kan je gerust stellen, het is op dit moment prima vertoeven in Valmeinier. De lager gelegen pistes zijn mooi wit, daarnaast is het behoorlijk groen. Hoger op de berg is het gewoon wit met prima onderhouden pistes. Alle zwarte pistes zijn helaas gesloten, en de afdaling naar Valloire is helaas ook dicht. Echter de rest is prima poeder, met op sommige plaatsen op het eind van de dag wat ijzige plekken. Het is er nu wel koud, ongeveer -10 maar we hebben al 3 dagen een strakblauwe lucht. Ze verwachten inderdaad vanaf morgen of donderdag wat vers poeder, maar niet al te veel.
Hier Valmeinier 1500 (het witte gedeelte is de piste).
[ afbeelding ]
Wat hoger gedeelte van de piste
[ afbeelding ]
Uiteraard, verse sneeuw is altijd lekkerquote:Op dinsdag 25 januari 2011 16:50 schreef Luni het volgende:
[..]
Jawel, ligt voldoende, maar wat verse sneeuw lijkt me toch wel lekker
Ik ben zaterdag teruggekomen vanuit Chatel, de pistes waren toen redelijk en de laatste dagen volop sneeuwkanonnen aan. Sneeuw voldoen.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 14:10 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Avoriaz:
dal: 90 cm berg: 130 cm
Chatel:
dal: 20 cm berg: 60 cm
Morzine:
dal: 10 cm berg: 130 cm.
Lijkt me wel voldoende toch??
Top, Ik ben er 2 en 3 jaar geleden geweest. En het is idd een top gebied. Nu met sneeuwkanonnen erbij wordt het weer top.quote:Op woensdag 26 januari 2011 21:08 schreef Quito1 het volgende:
[..]
Ik ben zaterdag teruggekomen vanuit Chatel, de pistes waren toen redelijk en de laatste dagen volop sneeuwkanonnen aan. Sneeuw voldoen.
Het is een mooi groot gebied om dagelijks tochten
Volgens snow-forecast staan er wel een paar cm's op de planning. Maar goed, dat zijn er hooguit 2 of 3 ofzoquote:Op donderdag 27 januari 2011 21:06 schreef remcorkkennykingkong het volgende:
hier in valtho nog steeds geen sneeuw erbij. ondanks dat zijn de pistes goed en blazen de kanonnen vollop.
Ook de komende 7 dagen geen sneeuw in de voorspelling... jammer, heb zo`n zin in een dump van 40 cm en dan de dag erna met de sneeuwscooter omhoog nog voor de liften open gaan... stukkie over de kam en dan offpiste naar lac du leau...
maargoed, nog ruim 3 maanden te gaan...
Met 2 of 3 centimeter kan er net zo goed niets vallen. Daar merk je weinig van. Zeker als de piste die er onder ligt goed hard is. Dan is het alleen maar lastig.quote:Op donderdag 27 januari 2011 22:23 schreef Blik het volgende:
[..]
Volgens snow-forecast staan er wel een paar cm's op de planning. Maar goed, dat zijn er hooguit 2 of 3 ofzo
Zo was het ook toen ik er zat, -12 en 5 graden. De gevoelstemperatuur is nog extremer.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 08:39 schreef Komakie het volgende:
Heel raar weer in Gerlos zie ik net. s'nachts wordt het -10 en dan overdag is het rond het vriespunt. Dat is best wel apart. Veel verschil.
Nee, dat kan niet. Kun je beter een halve dagpas kopen ter plaatse.quote:Op woensdag 2 februari 2011 18:57 schreef Stansfield het volgende:
Even een vraag over skipassen. Wij gaan zaterdag de 12e op wintersport. Nu is de planning dat we daar om een uur of half 3-3 uur aankomen. We kunnen ons huisje pas om 4 uur in. Ik heb wel eens gehoord dat wanneer je dan een skipas haalt voor 6 dagen. Van zondag 13e tm vrijdag 18 feb. Is het dan zo dat je op zaterdag na bijvoorbeeld 3 uur al naar boven kan zonder dat er een dag afgaat??
In Saalbach-Hinterglemm werkt het wel zo inderdaad.quote:Op woensdag 2 februari 2011 18:57 schreef Stansfield het volgende:
Even een vraag over skipassen. Wij gaan zaterdag de 12e op wintersport. Nu is de planning dat we daar om een uur of half 3-3 uur aankomen. We kunnen ons huisje pas om 4 uur in. Ik heb wel eens gehoord dat wanneer je dan een skipas haalt voor 6 dagen. Van zondag 13e tm vrijdag 18 feb. Is het dan zo dat je op zaterdag na bijvoorbeeld 3 uur al naar boven kan zonder dat er een dag afgaat??
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |