abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 25 januari 2011 @ 14:56:45 #226
72533 Ienepien
Get on with it!
pi_91848902
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 14:43 schreef Gurb het volgende:

[..]

Top, zelfs zondagmiddag om kwart over 4 was de zwarte piste helemaal onderaan de afdaling nog goed te doen! Mooie afdaling sowieso, vooral het laatste stuk vanaf het middenstation naar beneden.

De eerste dag trouwens verkeerd geskied, halverwege de dalafdaling stonden bordjes Leogang die we gevolgd hebben, dan ga je een bospad in en kom je na een kwartier bospaadjes skiën in het dorpje Leogang uit, in plaats van onderaan bij de lift Asitzbahn terwijl daar de auto stond en de skibus reed niet meer
Goed om te weten! Ik vertrek a.s. zaterdag naar Hinterglemm en iets zegt mij dat we de dalafdaling bij Leogang ook wel zullen gaan doen :P
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure
  dinsdag 25 januari 2011 @ 15:36:17 #227
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_91850445
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 14:10 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Avoriaz:
dal: 90 cm berg: 130 cm

Chatel:
dal: 20 cm berg: 60 cm

Morzine:
dal: 10 cm berg: 130 cm.

Lijkt me wel voldoende toch??
Dat is zat voor een beetje fatsoenlijke pistes :)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_91854083
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 15:36 schreef Komakie het volgende:

[..]

Dat is zat voor een beetje fatsoenlijke pistes :)
Jawel, ligt voldoende, maar wat verse sneeuw lijkt me toch wel lekker
pi_91863881
Nou Luni.
Ik kan je gerust stellen, het is op dit moment prima vertoeven in Valmeinier. De lager gelegen pistes zijn mooi wit, daarnaast is het behoorlijk groen. Hoger op de berg is het gewoon wit met prima onderhouden pistes. Alle zwarte pistes zijn helaas gesloten, en de afdaling naar Valloire is helaas ook dicht. Echter de rest is prima poeder, met op sommige plaatsen op het eind van de dag wat ijzige plekken. Het is er nu wel koud, ongeveer -10 maar we hebben al 3 dagen een strakblauwe lucht. Ze verwachten inderdaad vanaf morgen of donderdag wat vers poeder, maar niet al te veel.

Hier Valmeinier 1500 (het witte gedeelte is de piste).

Wat hoger gedeelte van de piste
pi_91865535
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 20:13 schreef Berto het volgende:
Nou Luni.
Ik kan je gerust stellen, het is op dit moment prima vertoeven in Valmeinier. De lager gelegen pistes zijn mooi wit, daarnaast is het behoorlijk groen. Hoger op de berg is het gewoon wit met prima onderhouden pistes. Alle zwarte pistes zijn helaas gesloten, en de afdaling naar Valloire is helaas ook dicht. Echter de rest is prima poeder, met op sommige plaatsen op het eind van de dag wat ijzige plekken. Het is er nu wel koud, ongeveer -10 maar we hebben al 3 dagen een strakblauwe lucht. Ze verwachten inderdaad vanaf morgen of donderdag wat vers poeder, maar niet al te veel.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Niks mis mee idd. Die 1e ffoto, zulke beelden zag ik vorig jaar pas halverwege maart in Morzine. 2 weken later was ook heel die piste groen toen :')
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_91874505
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 20:13 schreef Berto het volgende:
Nou Luni.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Thanx voor de info, ziet er goed uit!
  woensdag 26 januari 2011 @ 08:43:35 #232
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_91882727
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 16:50 schreef Luni het volgende:

[..]

Jawel, ligt voldoende, maar wat verse sneeuw lijkt me toch wel lekker
Uiteraard, verse sneeuw is altijd lekker :)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
pi_91913246
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 14:10 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Avoriaz:
dal: 90 cm berg: 130 cm

Chatel:
dal: 20 cm berg: 60 cm

Morzine:
dal: 10 cm berg: 130 cm.

Lijkt me wel voldoende toch??
Ik ben zaterdag teruggekomen vanuit Chatel, de pistes waren toen redelijk en de laatste dagen volop sneeuwkanonnen aan. Sneeuw voldoen.
Het is een mooi groot gebied om dagelijks tochten
pi_91914123
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 21:08 schreef Quito1 het volgende:

[..]

Ik ben zaterdag teruggekomen vanuit Chatel, de pistes waren toen redelijk en de laatste dagen volop sneeuwkanonnen aan. Sneeuw voldoen.
Het is een mooi groot gebied om dagelijks tochten
Top, Ik ben er 2 en 3 jaar geleden geweest. En het is idd een top gebied. Nu met sneeuwkanonnen erbij wordt het weer top.
pi_91959142
hier in valtho nog steeds geen sneeuw erbij. ondanks dat zijn de pistes goed en blazen de kanonnen vollop.

Ook de komende 7 dagen geen sneeuw in de voorspelling... jammer, heb zo`n zin in een dump van 40 cm en dan de dag erna met de sneeuwscooter omhoog nog voor de liften open gaan... stukkie over de kam en dan offpiste naar lac du leau...

maargoed, nog ruim 3 maanden te gaan...
if you'r gonna lie...lie for a friend
if you'r goona cheat...cheat death
if you'r gonna steal...steal a heart
if you're gonna drink...drink with me
  donderdag 27 januari 2011 @ 22:23:01 #236
62913 Blik
The one and Only!
pi_91964351
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 21:06 schreef remcorkkennykingkong het volgende:
hier in valtho nog steeds geen sneeuw erbij. ondanks dat zijn de pistes goed en blazen de kanonnen vollop.

Ook de komende 7 dagen geen sneeuw in de voorspelling... jammer, heb zo`n zin in een dump van 40 cm en dan de dag erna met de sneeuwscooter omhoog nog voor de liften open gaan... stukkie over de kam en dan offpiste naar lac du leau...

maargoed, nog ruim 3 maanden te gaan...
Volgens snow-forecast staan er wel een paar cm's op de planning. Maar goed, dat zijn er hooguit 2 of 3 ofzo
  vrijdag 28 januari 2011 @ 08:39:46 #237
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_91977772
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 22:23 schreef Blik het volgende:

[..]

Volgens snow-forecast staan er wel een paar cm's op de planning. Maar goed, dat zijn er hooguit 2 of 3 ofzo
Met 2 of 3 centimeter kan er net zo goed niets vallen. Daar merk je weinig van. Zeker als de piste die er onder ligt goed hard is. Dan is het alleen maar lastig.

Heel raar weer in Gerlos zie ik net. s'nachts wordt het -10 en dan overdag is het rond het vriespunt. Dat is best wel apart. Veel verschil.
  vrijdag 28 januari 2011 @ 10:01:15 #238
72533 Ienepien
Get on with it!
pi_91979390
Morgen om deze tijd ben ik onderweg naar Hinterglemm!!! *O*

[ Bericht 13% gewijzigd door Ienepien op 28-01-2011 10:23:16 (typoooo) ]
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure
pi_92068484
4 februari gaan we rijden naar Valtho..
Krijg er steeds meer zin in..
Eerste keer wintersport
Be brave. Be kind.
  zondag 30 januari 2011 @ 13:03:55 #240
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_92073156
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 08:39 schreef Komakie het volgende:
Heel raar weer in Gerlos zie ik net. s'nachts wordt het -10 en dan overdag is het rond het vriespunt. Dat is best wel apart. Veel verschil.
Zo was het ook toen ik er zat, -12 en 5 graden. De gevoelstemperatuur is nog extremer.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  zondag 30 januari 2011 @ 15:23:14 #241
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_92079209
Over een week heb ik alweer mijn tweede dagje er bijna op zitten :)
  zondag 30 januari 2011 @ 19:02:15 #242
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_92090157
Zit in de trein terug vanaf solden, daar zijn de condities prima. Voor onze komst was er nog 10 cm gevallen, daarna alleen maar zon. Op de berg was het min tien ongeveer, dus de sneeuw bleef goed, hoewel de laatste dag wel erg hard. Er mag wat bijvallen, maar ook zonder verse laag kun je voorlopig nog heerlijk skiën.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_92105950
Net terug uit Flachau. En het was weer heerlijk. De eerste dag strak blauwe lucht, daarna 2 dagen sneeuw en aan het einde van de week weer een blauwe lucht. De sneeuw was perfect, de drukte viel nog mee (vorig jaar waren we een week later, was flink druk) en het skiën ging geweldig. Het is een mooi skigebied, met je skipas kun je eigenlijk elke dag wel ergens anders skiën en we hebben dus flink wat kilometers gemaakt op de piste.
Alleen jammer dat die apres-ski zo vermoeiend is :')
Het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd.
pi_92236983
Even een vraag over skipassen. Wij gaan zaterdag de 12e op wintersport. Nu is de planning dat we daar om een uur of half 3-3 uur aankomen. We kunnen ons huisje pas om 4 uur in. Ik heb wel eens gehoord dat wanneer je dan een skipas haalt voor 6 dagen. Van zondag 13e tm vrijdag 18 feb. Is het dan zo dat je op zaterdag na bijvoorbeeld 3 uur al naar boven kan zonder dat er een dag afgaat??
pi_92238371
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 18:57 schreef Stansfield het volgende:
Even een vraag over skipassen. Wij gaan zaterdag de 12e op wintersport. Nu is de planning dat we daar om een uur of half 3-3 uur aankomen. We kunnen ons huisje pas om 4 uur in. Ik heb wel eens gehoord dat wanneer je dan een skipas haalt voor 6 dagen. Van zondag 13e tm vrijdag 18 feb. Is het dan zo dat je op zaterdag na bijvoorbeeld 3 uur al naar boven kan zonder dat er een dag afgaat??
Nee, dat kan niet. Kun je beter een halve dagpas kopen ter plaatse.
pi_92238669
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 18:57 schreef Stansfield het volgende:
In Saalbach-Hinterglemm werkt het wel zo inderdaad.
pi_92240397
ok verschillende antwoorden. Ik heb het gebied waar ik naar toe ga maar even gemaild. Ik dacht dat er misschien een regel was voor de hele alpen maar het kan natuurlijk ook per gebied verschillen.
pi_92366349
Net geboekt voor 12 t/m 19 maart in Les Menuires met 3 vallees skipass. Heb er zin in.
pi_92390515
Vandaag terug gekomen uit Valmeinier, omstandigheden op de pistes waren naar omstandigheden vrij goed, wel wat ijzig, maar goed te doen. Aantal pistes zonder sneeuwkanonnen werden wel wat slechter in de loop van de week, en een aantal waren er al dicht, daar lag bij en aantal pistes zelf bijna niks meer!!

Wel vreemd, de hele route door de Alpen geen sneeuw gezien, alleen op de hoge toppen lag wat, pas toen we echt de snelweg af gingen en de bergen in werd het langzaam wat witter maar was ook veel groen te zien , met name de zuidhellingen waren groen.

Voor de mensen die nog naar Valmeinier gaan hoop ik dat er wel flink wat bij gaat vallen, anders vrees ik dat er nog meer pistes dicht gaan.

Wel vreemd, in een wintersportgebied:

Dit leek er meer op :)

[ Bericht 12% gewijzigd door Luni op 05-02-2011 23:10:34 ]
pi_92427918
De 18e naar Warth!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')