abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 1 januari 2011 @ 14:14:30 #201
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_90707981
Gelukkig nieuwjaar en gefeliciteerd met ons nieuwe forum wat binnenkort een feit zal zijn *O*
pi_90708475
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 13:59 schreef Whoopdidoo het volgende:

[..]

Het was wel jij :P
Maar ik ben echt heel lief hoor O-)

Ik ging nog net niet hakend het nieuwe jaar in :P kwart voor 12 gestopt ofzo. Wel een 3kwart rat af, hij is best schattig.
Ik kan het me ook niet herinneren (en onaardige dingen herinner ik me heel lang :')), dus waarschijnlijk leek het onaardiger voor jou dan voor mij. Heb ik ook weleens. Pas bijna ruzie met iemand gehad op een ander forum die dacht dat ik het gemeen bedoelde, terwijl ik het juist heel aardig bedoelde. :o
Dat is het lastige van gezichtsuitdrukkingen niet zien. Ik heb zelf ook vaak iets van: Komt dit niet onaardig over?
Maar dan valt het vaak reuze mee :p.

Gelukkig nieuwjaar iedereen! Op naar een jaar vol haakinspiratie en dat er maar heel veel dingen gehaakt mogen worden! *O*
Ik ben niet hakend het nieuwe jaar in gegaan, maar vlak voor 12 uur nog wel gehaakt. Dat nieuwe Wibragaren haakt best lekker, maar inderdaad wel heel veel draadjes. Maar verder is het fijn. Maandag eens kijken of ze bij de Wibra in de buurt nog wat hebben. O+
pi_90708962
Hmm dat andere forum waar ik je stiekem zag en vervolgens op je blog kwam en toen zag dat jij het was...of zit je op honderden? :P
pi_90709018
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 14:51 schreef Whoopdidoo het volgende:
Hmm dat andere forum waar ik je stiekem zag en vervolgens op je blog kwam en toen zag dat jij het was...of zit je op honderden? :P
Ik zit er op 4 of zo, maar daar zit ik onder een andere naam :P Alleen wil een beetje af van die naam, omdat ik nu zo gemakkelijk te googlen ben. _O-

Ik ben benieuwd of mijn granny stripe sjaal af gaat komen. Ik ben niet zo goed in dingen afmaken. O~) Alleen knuffeltjes maak ik wel af.
Ik mag eigenlijk van mezelf ook maar aan 1 ding tegelijk bezig zijn, maar dat lukt niet altijd even goed. :')
pi_90709154
Ik zat te zoeken waarin ik je gezien had, in het favoriete webshoptopic, dan weet je wel welke ik bedoel :P

1 ding tegelijk? Wat knap. het zal me niets verbazen als er 10 onafgemaakte dingen in de kast liggen. En dan heb ik nog ollie die een petje moet en mn ratje die alleen nog beentjes en een oor moet. Maar die maak ik wel af.
Ow en had nog een kussen....

ow wacht je zei dat het niet altijd lukt :P
pi_90709204
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 14:59 schreef Whoopdidoo het volgende:
Ik zat te zoeken waarin ik je gezien had, in het favoriete webshoptopic, dan weet je wel welke ik bedoel :P

Haha, ja, dan weet ik welk forum ;). Zit daar overigens bijna nooit meer onder die naam, maar meestal onder mijn moderatornaam. :P

Ik heb nu 3 dingen liggen die nog af moeten: een kikker die alleen een kop heeft, Leo die nog oren, een staart en een voorpoot moet en een sjaal dan :P Dus valt op zich nog mee.
  zaterdag 1 januari 2011 @ 15:21:48 #207
292014 appelfan
Pleegmama <3
pi_90709777
Ik heb mijn granny stripe sjaal af!!!!! Maar de foto is té slecht....
pi_90709855
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 15:21 schreef appelfan het volgende:
Met wat voor kleurtjes? *)
  zaterdag 1 januari 2011 @ 15:51:27 #209
30252 Soempie
Procreating
pi_90710620
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 15:21 schreef appelfan het volgende:
Post toch maar!

Mijn volgende project wordt ook iets met een granny stripe, een deken voor in de bank denk ik.

En even geheel offtopic: ik heb een tas besteld:

O+ O+ O+

Bij elke 5 kg afvallen mag ik iets uitzoeken. Nu was ik van plan om bolletjes wol te kopen, maar dat wordt dan voor de volgende 5. :9

En nu mag ik geen tassen meer kopen van m'n vriend. :')
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_90713120
O+ Soempie, die tas! O+

Gelukkig nieuwjaar iedereen! *O* Iedereen z'n vingers kunnen houden? ;)
pi_90713988
O+ Die tas is gaaf!

Ik heb al mijn vingers nog, ik doe niet aan vuurwerk afsteken en mijn longen houden niet (meer) zo van al die rook van het vuurwerk. ;)

[ Bericht 10% gewijzigd door Herfstblad op 01-01-2011 20:44:51 ]
pi_90719669
Ik doe niet eens aan buiten komen met oudjaar, vuurwerk+mijn longen=een week bed.

Mn rat is af! en half in elkaar, bij zn oren ging het fout dus ik ben gestopt.

Die tas is O+
pi_90721598
Ik heb een algemene knutsel/webshop vraag, dus hij komt even hier :)

Ik heb van mijn oma een grote bak met knopen gekregen. Nu zal ik nooit zoveel knopen gebruiken, dus ik wil ze graag op Etsy zetten. Nu betaal je bij Etsy 20 dollarcent per listing plus 3.5% salesfee.

Verzendkosten zijn maximaal 2 euro voor een brief tot 50 gram, dus dat valt ook mee. Dat kun je apart instellen per werelddeel bij Etsy.

De knopen waren natuurlijk gratis, dus ik hoef er geen kosten uit te halen, maar ik weet niet zo goed wat ik ervoor moet vragen... Ik heb setjes knopen, maar ook gewoon losse. Ik wilde de losse per kleur sorteren en dan misschien per 10 of 15 doen voor 4,00 euro oid en de setjes voor 5,00 euro. Of is dat echt teveel? Het zijn oude en nieuwere knopen door elkaar, dus ze zijn erg leuk O+
pi_90721711
Op etsy is het meeste duur :P dus opvallen zal het niet.
Nee ik heb geen idee eigenlijk, knopen zijn sowieso toch niet zo goedkoop?
pi_90721836
Nou ja, deze is niet zo duur: http://www.etsy.com/listi(...)e&filter[0]=supplies

Maar dat vind ik het niet echt waard... en dan haal je die 20 cent er ook al bijna niet meer uit :')

http://www.etsy.com/listi(...)e&filter[0]=supplies

En deze is weer heel wat duurder...
pi_90722087
Hmm ik denk dat je het gewoon zelf moet bepalen, heel moeilijk wel, maar ik denk dat mensen heel verschillend zijn in qua hoeveel ze voor iets over hebben.
En ik heb nog nooit in mn leven een knoop gekocht _O- dus ik heb geen idee.
pi_90722189
Ik denk dat ik er gewoon wat setjes opzet en kijk dan wel of het loopt :)
pi_90722416
Ik zou ergens er tussenin gaan zitten tussen die voorbeelden. :)

Wat voor soort knopen zijn het? Zijn het knopen met kleurtjes of meer zwart, grijs, bruin en zo?
* Herfstblad houdt van knopen en heeft wel interesse als het gekleurde knopen zijn
En de knopen die ik koop zijn meestal tussen de 20 en 50 cent per stuk.
pi_90722557
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 21:31 schreef Herfstblad het volgende:
Ik zou ergens er tussenin gaan zitten tussen die voorbeelden. :)

Wat voor soort knopen zijn het? Zijn het knopen met kleurtjes of meer zwart, grijs, bruin en zo?
* Herfstblad houdt van knopen en heeft wel interesse als het gekleurde knopen zijn
En de knopen die ik koop zijn meestal tussen de 20 en 50 cent per stuk.
Ik heb ze nu op kleuren gesorteerd en heb zwart, grijs/zilver, groen, blauw, roze, paars, wit/doorzichtig en geel/hout/brons/goud.

Maar nieuwe knopen zijn dat dan? Dan klopt wat ik had bedacht wel ongeveer, dus voor een setje van 10 tot 15 losse knopen 4 euro?
  zaterdag 1 januari 2011 @ 21:52:35 #220
292014 appelfan
Pleegmama <3
pi_90723421
quote:
Op zaterdag 1 januari 2011 15:24 schreef Herfstblad het volgende:

[..]

Met wat voor kleurtjes? *)
Zwart, donkerroze, donkerpaars :D
pi_90725900
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 21:34 schreef Inu het volgende:

[..]

Ik heb ze nu op kleuren gesorteerd en heb zwart, grijs/zilver, groen, blauw, roze, paars, wit/doorzichtig en geel/hout/brons/goud.

Maar nieuwe knopen zijn dat dan? Dan klopt wat ik had bedacht wel ongeveer, dus voor een setje van 10 tot 15 losse knopen 4 euro?
Ja, dat zijn nieuwe knopen :)
Bij de kringloop haal ik meestal een zak met 4 - 20 knopen (verschilt) voor 1 a 2 euro.
Ik vind rond de 4 e. wel een goed bedrag.
Als ze op Etsy staan, moet je het maar even laten weten ;).

Mijn Granny Stripesjaal vordert gestaag. Het is wel eens lekker om niet echt te hoeven tellen tijdens het haken :P
pi_90727309
*O* even een update van m'n tweede AfricanFlowerSoccerball *O* :

nog 11 pentagonnen en dan kan ik hem in elkaar gaan zetten... O+
  zondag 2 januari 2011 @ 08:52:15 #223
292014 appelfan
Pleegmama <3
pi_90736646
Soempie, had je reactie over het hoofd gezien :*

De kleuren zijn eigenlijk heel warm en mooi....
pi_90736652
Ooh Mijsje wat een heerlijke kleuren :D supergaaf!

@ Appelfan, ook gaaf gemaakt :D ik vind de overgang van de kleuren mooi! Maar ik heb niet alle reacties denk ik bijgelezen, want wat gaat het worden? Het is te kort voor een sjaal lijkt me, of wordt het zo'n col met knoopjes?

Ik ga vanmiddag weer terug naar Stockholm, maar de eerste 5 dagen ga ik nog naar Lapland vakantie vieren O+

M'n lamp vordert gestaag, ik heb alle grannies al gemaakt en aan elkaar gemaakt, maar ik kwam erachter dat ik voor het mooie nog 1 rij mis. Omdat ik alles helaas niet mee kan nemen ( tas zit al supervol met skibroek, snowboots etc) moet dat dus wachten totdat ik terugkom.. Helaasch. Foto's plaats ik dus wel over 2 weken want de camera ligt in Zweden.
De deken neem ik wel mee (want nachttrein terug, Kiruna-Stockholm = 17 uur = wat leuks te doen) maar ik loop eigelijk een beetje achter op schema... Ik dacht dat 1x heen zegmaar een streep was van Lucy, maar ik neem aan dat ze 1x heen en terug bedoelt, omdat hij anders wel erg kort wordt in de breedte!
pi_90742658
Mooie kleurtjes, Appelfan! :)
Mijn colsjaal is volgens mij wel veel langer.

Kirsten, ik ben benieuwd naar je lamp :)

Na de sjaal ga ik een deken haken, ik ben nu verslaafd aan de granny stripe :P
  zondag 2 januari 2011 @ 14:04:53 #226
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90743215
gelukkig nieuw jaar allemaal! :*

m'n deken in wording:

de open rondjes zijn inmiddels ook dichtgemaakt en afgewerkt trouwens.
in de haak.
pi_90743701
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 14:04 schreef trui het volgende:
gelukkig nieuw jaar allemaal! :*

m'n deken in wording:
[ afbeelding ]
de open rondjes zijn inmiddels ook dichtgemaakt en afgewerkt trouwens.
O+
  zondag 2 januari 2011 @ 14:35:16 #228
292014 appelfan
Pleegmama <3
pi_90744133
Kirsten, het is een huissjaal. Ik leg de uiteinden over elkaar :)

Wordt een leuke deken trui!
pi_90745407
Trui en Mijsje, wat gaan jullie snel! En wat worden ze leuk!
Trui, waarom laat je een stukje open? Heeft dat met een bepaalde afwerking te maken?

Inu: nu ben ik wel erg nieuwsgierig naar die knopen. ;)
"An unfortunate thing about this world is that the good habits are much easier to give up than the bad ones."
W. Somerset Maugham
  zondag 2 januari 2011 @ 15:12:07 #230
1762 YPPY
Yppiaans
pi_90745796
Wat een heerlijke kleuren mijsje!

De sjaal ziet er zacht uit. O+

Je gaat weer snel trui!
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_90745894
O+ bedankt! :) deze bal wordt voor de kindjes van Davinia :) ik ben trouwens net klaar met de laatste pentagon, dus ik ga vanavond beginnen met in elkaar naaien... *O*

Daste, Trui heeft die open stukjes al dicht gemaakt, dat zegt ze onder de foto... :)
  zondag 2 januari 2011 @ 15:22:38 #232
1762 YPPY
Yppiaans
pi_90746224
Eindelijk is mijn sjaal afgewerkt en gebruiksklaar. :)

"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_90746343
De knopen staan online *O* Wat een werk :D En ik heb nog zoooooveel knopen over :')

http://www.etsy.com/shop/Inu86?ref=pr_shop_more
pi_90746532
Daste, Trui heeft die open stukjes al dicht gemaakt, dat zegt ze onder de foto... :)
[/quote]

Ja, snap ik :) , maar ik vroeg me af waarom ze in eerste instantie open waren gelaten. Zelf maak ik ze meteen helemaal dicht. Kan je ze op die manier mooier afwerken ofzo?
"An unfortunate thing about this world is that the good habits are much easier to give up than the bad ones."
W. Somerset Maugham
pi_90746610
En er zitten echt leuke knopen bij! Niet dat ik er iets mee zou doen, maar ik word er altijd wel een beetje hebberig van... :P
W. Somerset Maugham
pi_90746886
Leuke rondjes trui! En mooie sjaal, YPPY! :)

Ik ga eens kijken bij de knopen. :D
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 2 januari 2011 @ 15:52:40 #237
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_90747416
hier nu eventjes tussendoor bezig met een paar eierwarmers, lekker makkelijk en snel klaar :)

lekkere kleuren voor je bal Mijsje

oeh cool, t CRE forum komt al snel als ik de sluitpost van t borduurtopic zie *O*
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_90748600
Ik was jullie kwijt :'(

Herfstblad mooie sjaal!

En mooie dekens in wording.

Ik heb het heulemaal gehad met haken, mn rat zit eindelijk in elkaar, en ollie blijft denk ik petloos. Grr.
pi_90748710
:P Ik heb nog geen foto's van mijn sjaal gepost, Whoopidoo, dus ik denk dat je Appelfan of YPPY bedoelt. :P

Ik ben aan het bedenken of ik nog 2 toeren aan de sjaal haak of dat ik hem zo goed vind.

*O* Ik vind dat CRE-forum echt een goed idee! Ben benieuwd wanneer het nou komt.
pi_90748758
Ow sorry, het is zondag enzo :P Appelfan, mooie sjaal!
pi_90748845
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 15:33 schreef Daste het volgende:
En er zitten echt leuke knopen bij! Niet dat ik er iets mee zou doen, maar ik word er altijd wel een beetje hebberig van... :P
Ik heb 50 zakjes gevuld en de rest in een schoenendoos geflikkerd die nog helemaal vol zit :D Ik heb er genoeg :Y :')
pi_90748909
ow Inu die witte met die bloemetjes O+
En je woont in dezelfde stad als een vriendin van me, dat je het even weet :P
pi_90748923
Ik heb een paar mooie soorten gezien, Inu, dus ik denk erover. :9 Alleen jammer dat ik eerst geld op mijn Paypal moet storten en dat dat redelijk lang duurt.
1 tip: kom nooit in de min bij Etsy met Paypal te staan, dan kom je er niet meer vanaf. Ik moet nu steeds geld van bankrekening naar Paypal storten. En ook alleen bij Etsy, bij de andere wordt het wel van mijn bankrekening gehaald meteen :(
pi_90749082
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 16:22 schreef Herfstblad het volgende:
Ik heb een paar mooie soorten gezien, Inu, dus ik denk erover. :9 Alleen jammer dat ik eerst geld op mijn Paypal moet storten en dat dat redelijk lang duurt.
1 tip: kom nooit in de min bij Etsy met Paypal te staan, dan kom je er niet meer vanaf. Ik moet nu steeds geld van bankrekening naar Paypal storten. En ook alleen bij Etsy, bij de andere wordt het wel van mijn bankrekening gehaald meteen :(
Bij mij gaat mn Paypal direct van mn creditcard af... Ik weet ook nog niet hoe het werkt met geld ontvangen op Paypal eigenlijk...

quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 16:22 schreef Whoopdidoo het volgende:
ow Inu die witte met die bloemetjes O+
En je woont in dezelfde stad als een vriendin van me, dat je het even weet :P
Ja, geweldig zijn die he O+
pi_90749298
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 16:26 schreef Inu het volgende:

Bij mij gaat mn Paypal direct van mn creditcard af... Ik weet ook nog niet hoe het werkt met geld ontvangen op Paypal eigenlijk...
Bij mij werd het meteen van mijn bankrekening gehaald, maar heb een keer in de min gestaan bij Etsy/Paypal, dus dat doen ze nu niet meer of zo en moet ik zelf geld op mijn account zetten steeds.
En een creditcard heb ik niet. ;)
pi_90749596
mijn zoekkwaliteiten zijn niet aanwezig, werd al helemaal chagerijnig omdat ik mn favoriete topic op een ander forum niet kon vinden :P
en net was ik al helemaal aan het zoeken of dat cre gedoe er al was omdat ik dit topic niet kon vinden. Het wordt niets meer vandaag denk ik :P

Ga vanavond aan de pinguin beginnen O+ (en dan het mutsje heel lang uitstellen, ollie blijft ook petloos verlopig)
pi_90755699
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 15:26 schreef Inu het volgende:
De knopen staan online *O* Wat een werk :D En ik heb nog zoooooveel knopen over :')

http://www.etsy.com/shop/Inu86?ref=pr_shop_more
oh Inu, die "witte" met die bloemen, die wil ik!!! O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_90755736
:o ik zie dat ik niet de enige ben die ze geweldig vindt...
  zondag 2 januari 2011 @ 19:43:15 #249
30252 Soempie
Procreating
pi_90758087
Haha, ik dacht vanmiddag nog: zal ik uitzoeken hoe dat met paypall werkt of de cc van m'n vriend vragen voor die witte met bloemen? :D Maar ik heb de laatste tijd al zoveel geld uitgegeven dat ik dacht, nah, toch maar niet.

Ze zijn inderdaad erg leuk. O+

Appelfan, ik heb een sjaal gekocht in precies die kleuren. :D Mooi. :Y

En trui, speedy!

Mijsje, waar heb je het patroon voor zo'n hexagon vandaan? Ik vind het erg leuk zo'n bal!
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_90758738
*O* Mijn sjaal is af.

Het is een colsjaal en hij kan 2 keer om mijn nek. Het witte draadje van de sjaal op de foto is nu trouwens al weggewerkt ;) (andere witte draadje is een kabeltje :))
Foto is onduidelijk, hij is met mijn mobiele telefoon gemaakt, maar geen zin om mijn camera te pakken :P

En als je Paypal eenmaal doorhebt, is het supersimpel. ;) Sowieso is het niet zo heel moeilijk. Voor mij is er een wereld opengegaan in elk geval.
  zondag 2 januari 2011 @ 20:05:13 #251
30252 Soempie
Procreating
pi_90759286
Vrolijke sjaal!

En ik ben bang dat er een wereld voor me opengaat als ik paypal in de gaten krijg. :D

Ik heb vandaag twee nieuwe haakopdrachten gekregen:
- huissokken voor m'n vriend
- een dekentje met daarin verwerkt 'Home Sweet Home'

Heb er zin in. Alleen wil ik eerst m'n laptophoes helemaal af hebben en dat wordt sowieso pas dinsdag, omdat m'n zwart op is. -O-
pi_90759749
quote:
7s.gif Op zondag 2 januari 2011 15:22 schreef YPPY het volgende:
Eindelijk is mijn sjaal afgewerkt en gebruiksklaar. :)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
ow, ik heb nog helemaal niet gezegd dat ik je sjaal helemaal geweldig vind! O+ helemaal mooi en netjes! (nu maak je helemaal geen aanspraak meer op de mislukkingenaward... :P )

Soempie, ik heb hem via Ravelry gevonden. (hier staat een uitleg op Crochetbug13's blog) ik was ook helemaal verliefd toen ik hem zag bij Trui, ze had hem gemaakt voor Vicky bij de haak-swap 1 september... O+

Herfstblad O+ mooie kleuren heb je gebruikt! :) (en ik ben met heel veel dingen op internet nog helemaal niet thuis. het is al heel wat dat ik foto's erop kan zetten enzo... :') )
pi_90759840
Herfstblad wat een mooie sjaal!! die kleuren O+

Pip is al bijna af, nouja zn lijf en hoofd is af en zn snaveltje dus het lijkt al ergens op!
Best een snelle.
  zondag 2 januari 2011 @ 20:22:44 #254
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_90760252
Hallo haaksters :W
Ik was hier een jaar geleden een poosje fanatiek, maar ben afgehaakt bij het begin van een nieuwe baan, en de zak wol was zover achter de bank verdwenen dat ik 'm niet meer zag. Nu had ik zin om weer te herstarten vanwege een opdracht (jawel). Dus een paar oldskoolers van hier ingeschakeld om weer op ravelry te komen, en gisteravond een bol katoen en een haaknaald op schoot. Ik ben linkshandig, dus begon in spiegelbeeld te haken. Tjee wat voelde dat ongemakkelijk. Toen maar een filmpje erbij. Magic circle. Lukt niet, poging na poging... tot ik net het heldere inzicht had om het rechtshandig te proberen. En kijk nou! In no time had ik een circle voor elkaar!

Moraal van dit verhaal: stop niet te lang met haken o|O
Of eigenlijk: het blijft angstwekkend goed in je vingers, als je weet welke vingers je gebruikte...

Om de lap tekst wat op te vrolijken:
mijn zojuist geproduceerde cirkel

Mijn meesterstuk van vorig jaar: de kwal (wordt nog dagelijks gewaardeerd en hangt in iemands auto)

btw, dit is het filmpje waarmee ik het beste de magic circle snap.

[ Bericht 12% gewijzigd door Lemijn op 02-01-2011 20:31:15 (youtube filmpje erbij geplaatst) ]
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zondag 2 januari 2011 @ 20:25:31 #255
1762 YPPY
Yppiaans
pi_90760418
Herfstblad, wat is die sjaal mooi zo, vrolijk en gekleurd. O+

Leuk dat je er weer bent Lemijn en rechtshandige leren haken is inderdaad en goede tijdsinvestering. Ik heb er nu zelf veel profijt van. :)
*OUD heilige*
  zondag 2 januari 2011 @ 20:25:52 #256
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_90760438
Mijsje: wat wordt je bal mooi! En wat een tempo heb je gekregen.
Herfstblad, prachtige sjaal! :Y
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_90760653
Hoezo is dat goed? Ik dacht altijd dat het niet uitmaakte of je links of rechts haakte?
Maar ik ben dan ook rechts :P maar ik dacht altijd dat je ook links kon haken
  zondag 2 januari 2011 @ 20:30:41 #258
1762 YPPY
Yppiaans
pi_90760752
Links haken kan wel. Op zich is dat geen probleem. Alleen zijn alle beschrijvingen rechtshandig, dus je moet voortdurend alles 'omrekenen' en dat vond ik lastig. :)
*OUD heilige*
  zondag 2 januari 2011 @ 20:32:20 #259
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_90760889
wat yppy zegt :) en je kan dan gewoon de plaatjes enzo nadoen. en je hebt sowieso allebei je handen nodig, en de meeste linkshandigen zijn wel gewend aardig wat met rechts te kunnen in deze wereld.
pi_90761197
*O* daar ben je dan weer Lemijn :W
dank je wel, ik ben best weer trots op de bal :D op zich niet zo moeilijk, maar het ziet er zo leuk en vrolijk uit met die kleuren! :D
pi_90761344
Ik snap t niet :P dan doe je toch ook gewoon 5 vaste en dan meerderen? Of moet je dan eerst meerderen en dan 5 vaste?

Ben blij dat haken rechtshandig is, mijn links is echt onderontwikkeld :P
  zondag 2 januari 2011 @ 20:39:24 #262
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_90761469
oh jongens ik ben zo blij! ik kan het echt nog! en het gaat best snel! ik maak als eerste een klein walvisje, om snel wat af te hebben.

wat bedoel je whoopdidoo, waar reageer je op? de magic circle of iets anders?
pi_90761535
*O* Lemijn aan de haak *O*
pi_90761559
Dat je moet omrekenen ofzo, wat yppy zei
pi_90762501
Hoi Lemijn!

En dank voor de complimenten! Ik houd van kleur, dus een gekleurde sjaal was enigszins logisch. Morgen eens testen of de sjaal ook warmhoudt op de fiets. :)
pi_90764054
Mijsje, is prima hoor :) Volgens mij kun je ze ook via Etsy bestellen met moneyorder (gewoon geld overmaken), want dan kun je me feedback geven :) Staat weer beter ;) Die donkerblauwe met het hart zijn al door mn schoonmoeder gereserveerd :D
  zondag 2 januari 2011 @ 21:12:20 #267
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_90764056
Zal ik me dan ook maar weer melden. Ben nog niet begonnen, maar heb er wel weer zin in :)
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_90764196
Eindelijk kan ik ook een foto in dit topic posten... ik heb mijn eerste haakwerk af!
Het is een stola, het patroon heb ik uit mijn haakboek.

Cadeautje voor mijn moeder :)
pi_90764351
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 21:12 schreef Inu het volgende:
Mijsje, is prima hoor :) Volgens mij kun je ze ook via Etsy bestellen met moneyorder (gewoon geld overmaken), want dan kun je me feedback geven :) Staat weer beter ;) Die donkerblauwe met het hart zijn al door mn schoonmoeder gereserveerd :D
ik zal even kijken hoe dat werkt... :) als het lukt, geef ik je supergoeie feedback! ;)
ja, die met dat hart zijn ook mooi O+ wat ben je toch een mazzelaar! :)
pi_90764463
*O* M@x er ook weer bij, dat is gezellig! jij maakt ook altijd van die leuke dingen! O+

SweetMaryLou, die is ook supermooi geworden! ziet er lekker warm uit! O+
pi_90764780
Oh, die is leuk sweetmarylou! Welk haakboek is dat?
  zondag 2 januari 2011 @ 21:30:12 #272
171422 LadyBlack
paint it black
pi_90765538
:W

Gelukkig 2011 gewenst allemaal!! *O*

Wat zijn jullie actief geweest zeg :o ik heb geen haaknaald aangeraakt dit weekend, alleen maar lekker in huis lopen kneuteren. En natuurlijk naar het nieuwjaarsfeestje van de gemeente Groningen, elk jaar weer leuk :Y

Heb erg veel moois gezien, maar even een speciale vermelding voor de deken voor de vader van Trui O+ daar zal ie heel blij mee zijn lijkt me!
pi_90765822
Sweetmarylou: Wauw! Ziet er heel mooi uit. Uit welk boek komt dat patroon?

Trouwens, ik heb toen ik een jaar of 6 of 7 was, leren haken, ik ben hartstikke linkshandig (alleen eten met mes en vork en breien doe ik rechtshandig) en eigenlijk heb ik nooit hoeven omrekenen ofzo. Heeft iemand een voorbeeld waarbij ik daar wel tegenaan loop? Ik ben eigenlijk heel nieuwsgierig... :s)
W. Somerset Maugham
pi_90766259
Het haakboek heet, houd je vast, Happy Hooker. Die kennen jullie misschien wel. Het patroon staat op pagina 102. Het is eigenlijk van heel dun glazend garen, maar ik had dit nog in huis, en het past wat beter bij de winter dacht ik.
Voor degenen die het boek niet kennen, echt een geweldig boek om te leren haken, ik heb het hieruit geleerd. De auteur is Debbie Stoller.
pi_90766599
Oh, die is wel bekend ja :)
pi_90766824
Ghegheghe, die heb ik ook! :Y Maar ik vind 'm bij jou veel mooier. Grappig, ik zie vaak niet hoe leuk iets kan worden als je ander garen gebruikt.

[ Bericht 31% gewijzigd door Daste op 02-01-2011 22:02:34 ]
W. Somerset Maugham
  zondag 2 januari 2011 @ 22:03:10 #277
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_90767747
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 20:05 schreef Soempie het volgende:
Vrolijke sjaal!

En ik ben bang dat er een wereld voor me opengaat als ik paypal in de gaten krijg. :D

Ik heb vandaag twee nieuwe haakopdrachten gekregen:
- huissokken voor m'n vriend
- een dekentje met daarin verwerkt 'Home Sweet Home'
Heb er zin in. Alleen wil ik eerst m'n laptophoes helemaal af hebben en dat wordt sowieso pas dinsdag, omdat m'n zwart op is. -O-
Leuk! Die van mij is bijna af. Home Sweet heb ik al ;)

Mooi sweetmarylou!
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  zondag 2 januari 2011 @ 22:26:51 #278
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_90769140
Wow sweetmarilou dat ziet er mooi uit! :Y
En m@x, leuk dat je er ook weer bent. Waar ben je van plan mee te beginnen?
pi_90770314
Bedankt voor de leuke reacties! :)
pi_90772701
Heee Lemijn en m@x, leuk dat jullie er weer zijn!
Wat niet kan is nog nooit gebeurd..
pi_90780604
De stola en het kwalletje zijn leuk O+

I'm off to Kiruna... nouja, eerst maar naar het vliegveld dan. De deken gaat gelukkig mee zodat ik wat te doen heb in de trein terug (17 uur.. pfff).
  maandag 3 januari 2011 @ 09:30:18 #282
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90782113
prachtig, sweet marylou!! is die uit het 'happy hooker' boek? en met welke dikte garen/naald heb je 'm gemaakt?

en herfstblad, jouw col-sjaal vind ik ook erg leuk gelukt!

daste, ik maak de rondjes inderdaad een beetje anders dicht, dat vind ik net wat mooier worden dan gewoon met een slipstitch. zie hier een duidelijke foto-tutorial van sarah london. bijkomend voordeel is dat ik gedwongen ben om de draadjes meteen weg te werken. dat kost wel tijd tussendoor maar ik vind het veel prettiger dan alles achteraf te moeten doen. en er simpelweg overheen haken werkt bij mij niet afdoend, dan blijven er draadjes losschieten, en dat vind ik erg jammer van zo'n mooi project.

welkom terug lemijn & m@x, leuk!!!! *;
in de haak.
  maandag 3 januari 2011 @ 10:50:43 #283
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_90783742
Zo wat een vaart zit erin!!
En wat een mooie shawls, ballen en dekens in wording :D

En leuke kwal Lemijn hihi :D

Heb al een hoop GSjes voor de achterkant van het Up kussen gehaakt :) en toen kwam het volgende issue: hoe ga ik 'm opvullen...zal ik een rond russen ervan maken en de uitstekende delen als "randje" laten, of zal ik 'm vierkant maken, maar dan moet ik nog 16 gsjes per hoek ofzo erbij maken! stiekem heeft vierkant m'n voorkeur maar wordt het opeens een veel groter haakwerk....

maar ja...nu eerst kado's uitpakken en werken, dan weer haken :)

ohoh en ik heb voor m'n verjaardag het boekje Vrolijke Beestjes haken gekregen! :D :D
*en de knopen zijn geweldig :D (weet even niet meer van wie) wil nog van die crobots maken en daar heb ik wel knopen voor nodig dus even neuzen*
  maandag 3 januari 2011 @ 10:58:06 #284
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90783950
gefeliciteerd met je verjaardag esseEi! en 't kussen kun je ook in de UP-vorm laten, dan maak je een achterkant in precies dezelfde vorm en vullen maar. :) bijvoorbeeld van stof, of van een oude trui, zoals lucy hier doet.
in de haak.
pi_90784055
Trui, bedankt voor de link! Hij staat bij mijn bladwijzer!
W. Somerset Maugham
  maandag 3 januari 2011 @ 11:03:58 #286
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_90784106
Ja ik wil de achterkant met een rode Up maken :) maar moet wel een voering in anders komt er opvulspul naar buiten :P en ik denk dat de GSjes op de hoekjes dan los gaan laten :S

Ow Muck ook nog gefeliciteerd he ;)
  maandag 3 januari 2011 @ 11:08:35 #287
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90784237
oja, een echte up-achterkant! kun je er niet een stoffen binnenkant voor knippen, precies in dezelfde vorm?
in de haak.
pi_90784364
Essei, ik ga voor ook een rand van zwart ertussen (dus nog 64 zwarte gs-jes erbij...). En dan zo'n schuimrubber ding kopen om op te vullen, die dan meteen in de juiste maat snijden dan is het vast heel handig.
  maandag 3 januari 2011 @ 11:47:41 #289
78666 muts88
goedgemutst
pi_90785674
Jeetje wat gaan jullie allemaal snel! Elke keer als ik even kom kijken heb ik weer flink wat bij te lezen en kijken. Geweldig mooie dingen worden er gemaakt :)

Ben zelf ziek geweest dus het werk is bij mij even blijven liggen
  maandag 3 januari 2011 @ 12:11:28 #290
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90786570
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 11:12 schreef Lijnloos het volgende:
Essei, ik ga voor ook een rand van zwart ertussen (dus nog 64 zwarte gs-jes erbij...). En dan zo'n schuimrubber ding kopen om op te vullen, die dan meteen in de juiste maat snijden dan is het vast heel handig.
als je een zwarte rand ertussen wil kun je natuurlijk ook in plaats van 64 GS-jes een lange reep haken in granny-stripes. dat heeft vrijwel 'tzelfde effect en scheelt een boel aan elkaar gezet.
in de haak.
  maandag 3 januari 2011 @ 13:50:02 #291
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90790531
in de haak.
pi_90791294
Ik dacht een leuk autootje...niet dus
pi_90791436
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 12:11 schreef trui het volgende:

[..]

als je een zwarte rand ertussen wil kun je natuurlijk ook in plaats van 64 GS-jes een lange reep haken in granny-stripes. dat heeft vrijwel 'tzelfde effect en scheelt een boel aan elkaar gezet.
Hmmm, da;s ook wel een hele mooie optie.
pi_90807538
Ik verbaas me over de snelheid waarmee er gehaakt wordt zeg! Ik heb net een cirkeltje van 3 rijen af :D Nu ben ik wel tig keer overnieuw begonnen omdat ik vergat te tellen, en nog niet goed kan zien waar ik begonnen ben.
Morgenavond ben ik bij mijn mams, die vertelde me dat ze vroeger ook gehaakt heeft.. Ook kleertjes die Isabel nu bijna past.. O+ Ik ben zo'n n00b, dat ik niet eens gezien had dat het haakwerk was :@
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_90807747
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 19:59 schreef Morretje het volgende:
Ik verbaas me over de snelheid waarmee er gehaakt wordt zeg! Ik heb net een cirkeltje van 3 rijen af :D Nu ben ik wel tig keer overnieuw begonnen omdat ik vergat te tellen, en nog niet goed kan zien waar ik begonnen ben.
Morgenavond ben ik bij mijn mams, die vertelde me dat ze vroeger ook gehaakt heeft.. Ook kleertjes die Isabel nu bijna past.. O+ Ik ben zo'n n00b, dat ik niet eens gezien had dat het haakwerk was :@
Steek er een draadje tussen, of een paperclip, of steekmarkeerders :D Dan raak je de tel niet zo snel de tijd kwijt ;)
  maandag 3 januari 2011 @ 20:28:00 #296
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_90809242
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 13:50 schreef trui het volgende:
iemand zin om een autootje te haken?
:o

Over auto's gesproken: ik wil graag nog een foto'tje spammen van mijn kwal op reis, hier heel hoog op een pas in de Pyreneeën:

oO<

Overigens moet ik nog even uitzoeken wat het UP-project is waar jullie het over hebben, en vind ik het de hoogste tijd voor een meet. Volgens mij stelde trui haar huis alweer als altijd beschikbaar? O-)
pi_90810833
Ik ben jaloers op je kwal!
pi_90811109
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 20:02 schreef Lyssa het volgende:

[..]

Steek er een draadje tussen, of een paperclip, of steekmarkeerders :D Dan raak je de tel niet zo snel de tijd kwijt ;)
Of een veiligheidsspeld :Y
Allemaal nog een super 2011 gewenst en dat alle (haak)dromen maar mogen uitkomen!
  maandag 3 januari 2011 @ 21:33:01 #299
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_90812892
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 22:26 schreef Lemijn het volgende:
En m@x, leuk dat je er ook weer bent. Waar ben je van plan mee te beginnen?
Deze:

of deze:

Maar ze lijken me zo moeilijk :X Gelukkig heb ik nog een week om er tegenaan te hikken. Ik kan de patronen nu wel bestellen, maar niet printen en vanaf de pc een patroon volgen vind ik niet fijn. Volgende week op het werk kan ik printen en dan moet ik gewoon aan de slag :)
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  maandag 3 januari 2011 @ 21:43:20 #300
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_90813432
Ik vind de rode draak het tofst M@x! en je kan het vast wel :D

en mooie foto met je kwal Lemijn! :D:D
en: meet! ja! :D

Up project:
http://i937.photobucket.com/albums/ad216/EsseEi/IMAG0005.jpg
dit wordt een kussen. En Lijnloos had de eerste gemaakt, als dekentje. Maar toen bedacht ze: met een rode achterkant wordt het een veel toffer kussen!
En toen dacht ik: WOW wat een vet tof idee, ik ga je na-apen ;) En dit is dus de eerste helft van mij ;) (en het is een paddestoel van Mario)

oh over Up gesproken: m'n oma vond 'm heel mooi, ze zach er alleeen niet het figuurtje in (tja, bijna 85 he) Ze wou 'm meenemen naar het handwerkclubje in d'r verzorgingstehuis, dan hadden ze weer inspiratie :P Nou mooi niet, want hij is nog niet af haha ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')