abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90564599
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 00:08 schreef Rechtse_Hippie het volgende:

[..]

Mag ik vragen waarom niet?
zie Godwin statement.
  woensdag 29 december 2010 @ 00:11:36 #152
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_90564613
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 00:07 schreef Scorpie het volgende:

[..]

En weer negeer je het punt. Ik ga niet meer met je in discussie, de groeten :)
Jij ontwijk de discussie als het op feiten en de werkelijkheid aan komt.

http://www.amnesty.nl/wereldnieuws_artikel/57070
quote:
8 december 2009 In een recent verschenen rapport voert Amnesty International nieuw bewijs aan van grove mensenrechten-schendingen tijdens militaire operaties tegen drugskartels en de georganiseerde misdaad in Mexico.
http://www.conflictstudies.nl/portal/tool/60fb1d3f-61b3-429e-002f-b5388775d51e?pageName=%2Fsite%2Fconflictstudies%2Finternationale+drugsbestrijding&action=view&panel=Main&realm=%2Fsite%2Fconflictstudies
quote:
Een nieuwe aanpak van het drugsprobleem is noodzakelijk om Colombia weer tot een stabiel land in Zuid Amerika te maken, vrij van geweld, corruptie en extreme armoede van de bevolking. De huidige 'war on drugs' heeft niet gezorgd voor een afname van deze factoren en een verdere escalatie is van het conflict is momenteel wellicht dichterbij dan een oplossing. Een nieuwe aanpak vraagt ook om nieuwe inzichten en nieuwe 'frames'. Het zal veel moeite kosten om dit te bewerkstelligen bij overheden die zich helemaal vereenzelvigd hebben met hun 'positions' en hun beleid hebben geformuleerd met de daarbij horende 'frames'. In algemene zin zou er door de overheid gekozen moeten worden voor een de-escalerend beleid. Alleen dan is verbetering mogelijk en krijgt het land een beter zicht op de mogelijke oplossingen van het conflict.

Onze visie is dat de bestrijding van drugs zich op korte termijn vooral moet richten op de economische kant bij de kartels door het witwassen van geld en de export van cocaïne- en de import van wapens tegen te gaan. Wanneer de economie van de drugskartels verzwakt is moeten er alternatieven voor de boeren komen voor het verbouwen van coca, er moet strenger op gecontroleerd worden, en de boeren moeten het idee krijgen door de overheid beschermd te worden. Het bieden van sociale voorzieningen in de moeilijk bereikbare gebieden zal hierin waarschijnlijk de grootste uitdaging vormen.

De maatregelen die hieraan ten grondslag liggen zullen op lange termijn, en in delen, doorgevoerd moeten worden ten einde het drugsconflict langzaam uit te doven. Hierbij dient aangemerkt te worden dat al deze maatregelen vanuit een betrouwbare, niet corrupte, overheid genomen dienen te worden.
http://www.rijnlandmodel.nl/frames_top_list.htm?page=http://www.rijnlandmodel.nl/achtergrond/sociologie/drugs_waarom.htm&page_anchor=&code=14
quote:
Eigenlijk zijn er dus weinig tot geen goede praktische redenen om drugs niet te legaliseren, want zoals gezegd: het verminderd overlast aan twee kanten en vermeerdert het gebruik nauwelijks of niet uitleg of detail . Om preciezer te zijn: juridische bestrijding van een wijdverspreide drug heeft zoals we gezien hebben vaak contra-productieve gevolgen.
http://www.momo-development.com/01lezen/leestafel/documents/deparadoxvandrugsbestrijding.pdf
quote:
Uit angst voor de ontsporing van een klein aantal mensen heeft de samenleving ervoor
gekozen een maatschappelijk drugsprobleem te bestrijden. Hiervoor is een beleid
ontworpen dat het gedrag van dat groepje ‘probleemgebruikers’ voor de samenleving
acceptabel probeert te maken, maar ondertussen veel grotere maatschappelijke
problemen veroorzaakt. De motivatie achter deze keuze heeft een dubbele aard.
Enerzijds is men niet bereid iedereen de verantwoordelijkheid over de loop van zijn
eigen leven te laten, aangezien de burger ‘tegen zichzelf beschermd moet worden’.
Anderzijds is de samenleving niet bereid daadwerkelijk een oplossing te bieden voor de
problemen die ten grondslag kunnen liggen aan de drugsproblematiek. Het bestrijden
van de consumptie van één categorie roesmiddelen lost geen problemen op.
Mensen kunnen dusdanig ontevreden, en machteloos over die ontevredenheid zijn, dat ze
hun heil zoeken in bijvoorbeeld (te) veel t.v. kijken, kleding kopen, buren pesten, gokken,
overspel plegen, uitgaan, eten, sporten of roesmiddelen gebruiken. De behoefte aan
roesmiddelen moet daarom worden beschouwd als een normale consumptiebehoefte, die
voor de één sterker zal zijn dan voor de ander. Het ‘drugsprobleem’ kan wel bestaan als
individueel probleem, maar zal moeten worden vergeleken met een consumptiestoornis
zoals anorexia nervosa of bulemia. Evenals iemand die aan bulemia lijdt, kan een
consument van roesmiddelen aangeven dat hij of zij zelf problemen ondervindt door
extreme mate van consumptie. Het is dan de keuze van een maatschappij om de
mogelijkheid van begeleiding of opvang voor deze individuen te verzorgen.
De tering voor je.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 29 december 2010 @ 00:13:52 #153
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_90564752
-

[ Bericht 100% gewijzigd door arucard op 29-12-2010 00:15:18 ]
O)))
pi_90564882
alsof die kinkjes wat zeggen over legalisatie in Nederland, domme boer dat je er bent. je snapt toch godverdomme zelf wel dat je de link tussen drugsdoden in eenland 9000 km verderop niet kan lieeren aan je protestactie tegen de gevestigde orde in Nederland? of ga je eenzelfde rant houden voor de kindsoldaatjes en bloeddiamanten in Afrika om die maar te legalisereen, stomme triangeljosti dat je er bent?
  woensdag 29 december 2010 @ 00:17:19 #155
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_90564961
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 00:15 schreef Scorpie het volgende:
alsof die kinkjes wat zeggen over legalisatie in Nederland, domme boer dat je er bent. je snapt toch godverdomme zelf wel dat je de link tussen drugsdoden in eenland 9000 km verderop niet kan lieeren aan je protestactie tegen de gevestigde orde in Nederland? of ga je eenzelfde rant houden voor de kindsoldaatjes en bloeddiamanten in Afrika om die maar te legalisereen, stomme triangeljosti dat je er bent?
Volgens jou kan je wel de Jodenvervolging vergelijken met drugsgebruik.
En kan je het met normaal taalgebruik niet meer winnen?
O)))
  woensdag 29 december 2010 @ 00:17:55 #156
pi_90564988
quote:
Het verbod lost geen enkel probleem op, kost wel bergen geld en 30.ooo doden in Mexico. En dat heb jij op je geweten met je verbodsgeilheid.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_90564994
quote:
Waarom verlaag jij je tot zijn niveau?
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."
-Albert Einstein
  woensdag 29 december 2010 @ 00:18:37 #158
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_90565022
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 00:11 schreef Scorpie het volgende:

[..]

zie Godwin statement.
Ik vind die vergelijking sowieso nogal vreemd. Jodenvervolging is vergelijkbaar met drugsgebruik/handel? Volgens mij is het hele concept van Godwin juist begonnen door opmerkingen als deze.
  woensdag 29 december 2010 @ 00:18:42 #159
pi_90565026
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 00:18 schreef Observer86 het volgende:

[..]

Omdat ie het op argumenten niet kan winnen.
pi_90565089
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 00:18 schreef Observer86 het volgende:

[..]

een smerige junk die mij de tering in wenst krijgt tegengas, geheel verdiend.
  woensdag 29 december 2010 @ 00:20:22 #161
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_90565138
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 00:19 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Alleen geeft hij argumenten met bronnen. Jij niet. En als je zo hysterisch doet is het gelijk al moeilijker om je serieus te nemen.
O)))
  woensdag 29 december 2010 @ 00:20:34 #162
pi_90565151
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 00:18 schreef Rechtse_Hippie het volgende:

[..]

Ik vind die vergelijking sowieso nogal vreemd. Jodenvervolging is vergelijkbaar met drugsgebruik/handel? Volgens mij is het hele concept van Godwin juist begonnen door opmerkingen als deze.
De Joden werden juist gedood door een repressieve overheid. De vergelijking War on Drugs = Holocaust klopt een stuk beter.
pi_90565233
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 00:18 schreef Rechtse_Hippie het volgende:

[..]

Nee, het ging om het nogal kortzichtige statement dat we maar dingen niet moesten verbieden omdat we vrijheid, blijheid moesten promoten en er toch geen schade voor de maatschappij was, sterker nog, dat door het te verbieden er meer schade was voor de maatschappij. grappig genoeg zijn er paralellen te trekken tussen het opheffen van het drugsverbod en de jodenvervolging die je op zelfde argumentatie zou kunnen goedpraten.
pi_90565330
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 00:19 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat zegt meer over hem dan over jou. Zijn totaal gebrek aan analytisch denkvermogen en poging tot coffeeshop-logica is ons allen duidelijk. Maak er een melding van in feedback en geniet verder van je avond. :)
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."
-Albert Einstein
pi_90565336
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 00:20 schreef arucard het volgende:

[..]

Alleen geeft hij argumenten met bronnen. Jij niet. En als je zo hysterisch doet is het gelijk al moeilijker om je serieus te nemen.
Het zijn oneliners met copy paste acties, noem jij het argumenten ? Ik zit op een iPad te typen vanuit bed, waardoor het kut opzoeken is, misschien dat ik morgen meer mijn best zal doen.
  woensdag 29 december 2010 @ 00:23:48 #166
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_90565344
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 00:22 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nee, het ging om het nogal kortzichtige statement dat we maar dingen niet moesten verbieden omdat we vrijheid, blijheid moesten promoten en er toch geen schade voor de maatschappij was, sterker nog, dat door het te verbieden er meer schade was voor de maatschappij. grappig genoeg zijn er paralellen te trekken tussen het opheffen van het drugsverbod en de jodenvervolging die je op zelfde argumentatie zou kunnen goedpraten.
Waarom is dat een kortzichtig statement als er genoeg goede bronnen voor zijn?
O)))
  woensdag 29 december 2010 @ 00:24:36 #167
pi_90565396
quote:
sterker nog, dat door het te verbieden er meer schade was voor de maatschappij.
Dat is ook zo. Maar dan moet je die linkjes ook aanklikken en daarna de desbetreffende website lezen.

Maar daar ben je hier niet voor. Je bent hier vanwege persoonlijke moeilijkheden. Er valt daarom niet rationeel met je te discussiëren.
pi_90565572
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 00:23 schreef Observer86 het volgende:

[..]

Dat zegt meer over hem dan over jou. Zijn totaal gebrek aan analytisch denkvermogen en poging tot coffeeshop-logica is ons allen duidelijk. Maak er een melding van in feedback en geniet verder van je avond. :)
Wie zegt dat ik dat niet doe :p Soms moet je mensen met een gebrek aan opvoeding even laten zien dat wat ze roepen of doen sociaal niet aanvaardbaar is, zoals iemand de tering inschelden. had je PM ook gelezen maar safari wordt niet lekker ondersteund door deze layout dus kan niet reageren.
  woensdag 29 december 2010 @ 00:30:36 #169
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_90565756
quote:

[..]

Oke, maar hier ga je voorbij aan het feit dat je met drugsgebruik in principe niemand kwaad doet, met jodenvervolging wel. Nu weet ik wel dat drugsgebruik maatschappelijke problemen op kan leveren, maar ik denk dat het feit dat de meeste drinkers geen problemen veroorzaken bewijst dat dit vaker niet dan wel gebeurt. Vrijheden afpakken van de hele bevolking omdat een (klein) deel ervan niet met deze vrijheid om kan gaan is een kwalijke zaak in mijn optiek.
pi_90566027
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 00:30 schreef Rechtse_Hippie het volgende:

[..]

Oke, maar hier ga je voorbij aan het feit dat je met drugsgebruik in principe niemand kwaad doet, met jodenvervolging wel. Nu weet ik wel dat drugsgebruik maatschappelijke problemen op kan leveren, maar ik denk dat het feit dat de meeste drinkers geen problemen veroorzaken bewijst dat dit vaker niet dan wel gebeurt. Vrijheden afpakken van de hele bevolking omdat een (klein) deel ervan niet met deze vrijheid om kan gaan is een kwalijke zaak in mijn optiek.
Ben ik met je eens maar de geschetste oplossing zal ook niet zaligmakend werken, regulatie werkt niet en volledige legalisatie lijkt me niet wenselijk. Daarnaast is alcohol nog steeds een maatschappelijk probleem van ongekende grootte maar is onze overhaeid te afhankelijk van de accijns hierop om er wat aan te doen.
pi_90566204
quote:
Ik zie tonnen aan bewijs dat het verbod criminaliteit, doden, corruptie en oorlog veroorzaakt.
quote:
Even heel simpel gezegd, dat laatste is absoluut geen reden om dan maar dingen te legaliseren,
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 00:08 schreef Rechtse_Hippie het volgende:

[..]

Mag ik vragen waarom niet?
Omdat onze landen met een visie bestuurd worden, een toekomstbeeld. Een visie van een gezond, sportief en hoogopgeleid Nederland, bijvoorbeeld.

Tussen een visie en de huidige situatie bestaat vrijwel altijd discrepantie. Die discrepantie moet overbrugd worden, en de moeilijkheidsgraad hangt af van de mate van verandering die de gewone man moet ondergaan en het tijdsbestek waarvan wordt uitgegaan.

De geschiedenis van de mens is bezaaid met voorbeelden van ingrijpende veranderingen die zeer onwelkom werden ontvangen door burgers, maar op de lange termijn van grote waarde waren voor het desbetreffende volk.
-Albert Einstein
  woensdag 29 december 2010 @ 00:45:33 #172
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_90566553
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 00:38 schreef Observer86 het volgende:

[..]

[..]

[..]

Omdat onze landen met een visie bestuurd worden, een toekomstbeeld. Een visie van een gezond, sportief en hoogopgeleid Nederland, bijvoorbeeld.

Tussen een visie en de huidige situatie bestaat vrijwel altijd discrepantie. Die discrepantie moet overbrugd worden, en de moeilijkheidsgraad hangt af van de mate van verandering die de gewone man moet ondergaan en het tijdsbestek waarvan wordt uitgegaan.

De geschiedenis van de mens is bezaaid met voorbeelden van ingrijpende veranderingen die zeer onwelkom werden ontvangen door burgers, maar op de lange termijn van grote waarde waren voor het desbetreffende volk.
Dat gaat bij dit onderwerp toch niet op? Het lijkt me niet dat op de lange termijn er geen druggebruikers meer zijn. Je zal altijd doden, corruptie, oorlog enz. blijven houden, ook op de lange termijn van het verbod. En als je mag kiezen tussen dit, of legalisatie waarbij er (veel) minder sprake zal zijn van criminaliteit en corruptie, is het toch veel logischer om als volk voor het tweede te kiezen?
O)))
  woensdag 29 december 2010 @ 00:47:02 #173
pi_90566634
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 00:38 schreef Observer86 het volgende:

[..]

[..]

[..]

Luchtfietserij. :{w Totalitaristische propaganda.
pi_90566983
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 00:45 schreef arucard het volgende:

[..]

Dat gaat bij dit onderwerp toch niet op? Het lijkt me niet dat op de lange termijn er geen druggebruikers meer zijn. Je zal altijd doden, corruptie, oorlog enz. blijven houden, ook op de lange termijn van het verbod. En als je mag kiezen tussen dit, of legalisatie waarbij er (veel) minder sprake zal zijn van criminaliteit en corruptie, is het toch veel logischer om als volk voor het tweede te kiezen?
Het tegendeel blijkt. Het strikt handhaven van de wet blijkt te werken in een aantal Zuid-Oost Aziatische landen met een verwaarloosbaar klein percentage gebruikers en een vrijwel niet bestaand aantal drugsverslaafden.

Gebruik en aanbod van drugs zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Met de juiste aanpak van drugshandelaren en de juiste zorg voor drugsverslaafden kun je drugs uitbannen uit je samenleving.

(voor cijfers zie Moord op betoger schokt Mexico pagina 4)

En zoals Rechtse_Hippie al aangeeft, je ontneemt een groep mensen hun vrijheid om drugs tot zich te nemen. De gevolgen voor latere generaties wegen meer in mijn ogen dan de kick die een gebruiker op het moment zelf krijgt. Maar zoals je in dat topic kunt lezen, onze meningen liepen nogal uiteen omtrent de beperking van een aantal vrijheden.
-Albert Einstein
  woensdag 29 december 2010 @ 01:02:58 #175
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_90567323
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 00:54 schreef Observer86 het volgende:

[..]

Het tegendeel blijkt. Het strikt handhaven van de wet blijkt te werken in een aantal Zuid-Oost Aziatische landen met een verwaarloosbaar klein percentage gebruikers en een vrijwel niet bestaand aantal drugsverslaafden.

Gebruik en aanbod van drugs zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Met de juiste aanpak van drugshandelaren en de juiste zorg voor drugsverslaafden kun je drugs uitbannen uit je samenleving.

(voor cijfers zie Moord op betoger schokt Mexico pagina 4)

En zoals Rechtse_Hippie al aangeeft, je ontneemt een groep mensen hun vrijheid om drugs tot zich te nemen. De gevolgen voor latere generaties wegen meer in mijn ogen dan de kick die een gebruiker op het moment zelf krijgt. Maar zoals je in dat topic kunt lezen, onze meningen liepen nogal uiteen omtrent de beperking van een aantal vrijheden.
Het is misschien een cliché in deze discussie, maar hoe kijk jij tegen het fenomeen alcohol aan?
Want alcohol is ook een drug, en als alle andere drugs verboden moeten worden, dan vind ik dat je de vraag mag stellen waarom alcohol dan niet. En ik weet zeker dat het merendeel van de Nederlanders tegen een alcoholverbod zou zijn (dit is een aanname maar hier ben je het denk ik wel mee eens ;) ).
O)))
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')