Je geeft in het stuk hieronder zelf toe dat van alcohol je hersencellen afsterven, die aftakeling nemen we al eeuwen voor lief. Weet je waarom? Omdat die aftakeling in het geval van verantwoordelijk gebruik verwaarloosbaar is. Dit geldt voor alle drugs, vooral aangezien van veruit de meeste illegale drugs je hersencellen helemaal niet afsterven.quote:Op zondag 26 december 2010 16:47 schreef Observer86 het volgende:
[..]
Ik heb het over de nadelige gevolgen voor de gebruiker die zijn lichaam en geest ondervindt. De aftakeling van je hersenfuncties en de verandering van de individu is gewoon te groot om voor lief te nemen en het weegt zeker niet op tegen het 'stressverlichtende' effect ervan.
Na het lezen van jouw bron kom ik weer tot de conclusie dat jij geen onderscheid maakt tussen drugsgebruik en drugsmisbruik. Jouw bron heeft het trouwens in tegenstelling tot jou over alle drugs, dus ook de legale. Ik neem aan dat het voor alcohol ook geldt, maar zelfs als dit niet zo is zegt jouw bron dat ook tabak die hersenverandering die jij noemde teweeg brengt.quote:[..]
Het gevolg van alcoholinname op je hersenen is dat er hersencellen afsterven, terwijl het gebruik van drugs (zelfs wiet) de verandering van je hersenstructuur an sich als gevolg heeft. Dat is gewoon neurologisch bewezen. Je wordt een ander persoon dan voor je drugsgebruik. Bron
En ik denk niet dat iedereen die drugs gebruikt spontaan dakloos wordt met criminele neigingen. Wel heb ik de nadelige gevolgen van drugs op meerdere mensen kunnen ervaren in mijn directe omgeving. Zelf heb ik het bij enkele jeugdzonden gelaten...
Gelukkig is dat in Nederland al wel relatief vaak het geval. Ik beschouw ons liberale beleid ten opzichte van drugsgebruikers dan ook als een groot goed en ik vind het erg jammer dat we op het punt staan dit de deur uit te gooien in plaats van het nog meer te liberaliseren.quote:[..]
Helemaal mee eens. Drugsverslaving moet uit de gevangenissen en in de klinieken.
Ik denk dat wij het er niet over eens gaan worden wat de oorzaak hiervan is. Ik denk dat dit een persoonlijkheidskwestie is en dat mensen met zo een persoonlijkheid relatief vaak drugs gaan proberen, jij denkt waarschijnlijk dat hun drugsgebruik hiervoor verantwoordelijk is.quote:[..]
Dat klopt ook. Maar er gaat zoveel talent verloren aan drugs. Ik ken jongens met (bèta)-HBO achtergrond die hun tijd verspillen in magazijnen en callcenters, puur omdat vooruitgang ze niks kan schelen.
Dit gaat m.i. niet werken. Het verschilt namelijk niet veel van hoe ze in de VS een vent een pak aantrekken en voor de klas zetten om te vertellen hoe slecht drugs is. Een ex-verslaafde zal zijn verhaal vertellen en dat verhaal is erg negatief. In de loop der jaren zullen deze kinderen er echter achterkomen dat een keer drugs proberen helemaal niet direct het effect heeft wat die verslaafde hen destijds heeft voorgespiegeld. Hierdoor zullen ze zich bedrogen voelen en uiteindelijk alsnog via experimenteren zelf hun mening over drugs vormen.quote:Op zondag 26 december 2010 17:08 schreef Observer86 het volgende:
[..]
We hebben enorm veel ervaring kunnen opdoen met drugsbestrijding in de 20ste eeuw. Het gewoon verbieden en de big picture vergeten werkt niet. Men zal per gemeenschap met pragmatische oplossingen moeten komen om drugsgebruik terug te dringen.
Repressie zoals wij dat kennen werkt niet optimaal. De politiek zal innovatief moeten zijn om de aftakeling van de maatschappij terug te dringen. Ik zet mijn geld vooral op voorlichting van kinderen vanaf basisschoolleeftijd. (denk aan ex-drugsverslaafden voor de klas, rondleiding op een verslaafden kliniek e.d. Dat heeft veel meer impact op een kind dan een droge lap tekst met 'Drugs are bad' erin)
Ten eerste heb je argumenten nodig voor een verbod, dat kost geld en moeite.quote:Op zondag 26 december 2010 16:58 schreef Observer86 het volgende:
[..]
Jouw koffieshop-niveau argumenten zijn hier niet genoeg, directeur.
Iedere drugsgebruiker protesteert, sommige zelfs dagelijks.quote:Op zondag 26 december 2010 16:58 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Kan jij daar geen protest voor organiseren?
Je moet ook eerst het probleem definiëren.quote:Op zondag 26 december 2010 17:15 schreef SeculasStatius het volgende:
Dat gezegd; ik weet de oplossing ook niet
Waarom?quote:
Precies. Er is eigenlijk geen probleem. Drugs filteren de zwakkeren der maatschappij er eigenlijk uit omdat een deel hiervan verstrikt raakt in drugsverslaving. Het punt is alleen dat we in een maatschappij leven waarin we iedereen mee willen krijgen en niet kunnen accepteren dat er mensen zijn die gemaakt zijn om te pieken en mensen die gemaakt zijn om te dalen.quote:Op zondag 26 december 2010 17:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je moet ook eerst het probleem definiëren.
Het bestaan van drugs, de neiging van mensen om deze te gebruiken en de nadelige effecten bij wat langer gebruik.quote:Op zondag 26 december 2010 17:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je moet ook eerst het probleem definiëren.
Dat hoort gewoon bij de natuur, het leven. Je wilt eigenlijk de mens afschaffen.quote:Op zondag 26 december 2010 17:26 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Het bestaan van drugs, de neiging van mensen om deze te gebruiken en de nadelige effecten bij wat langer gebruik.
Touchéquote:Op zondag 26 december 2010 17:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat hoort gewoon bij de natuur, het leven. Je wilt eigenlijk de mens afschaffen.
Ik krijg juist het idee dat conservatieven de maatschappij maakbaar vinden. Het CDA wil iedereen in de kerk en aan het bier.quote:Op zondag 26 december 2010 17:30 schreef SeculasStatius het volgende:
Een erg conservatief wereldbeeld doemt op, waarin de maatschappij helemaal niet maakbaar is.
Conservatisme is behouden wat je hebt, veranderen om te kunnen behouden wat je hebt.quote:Op zondag 26 december 2010 17:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik krijg juist het idee dat conservatieven de maatschappij maakbaar vinden. Het CDA wil iedereen in de kerk en aan het bier.
Wie heeft verzonnen dat dat soort verboden vooruitstrevend zijn?quote:Op zondag 26 december 2010 17:36 schreef SeculasStatius het volgende:
Ideeën zoals een drooglegging naar VS voorbeeld, rookverbod, etc, zijn 'progressief', 'vooruitstrevend'.
In retrospect niet nee. We noemen je Captain Hindsight. Maar dat proberen je volk te verlossen van een grote harddrug vooruitstrevend is, moet duidelijk zijn.quote:Op zondag 26 december 2010 17:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wie heeft verzonnen dat dat soort verboden vooruitstrevend zijn?
Alle uitkeringen stopzetten dus?quote:Op zondag 26 december 2010 17:22 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Precies. Er is eigenlijk geen probleem. Drugs filteren de zwakkeren der maatschappij er eigenlijk uit omdat een deel hiervan verstrikt raakt in drugsverslaving. Het punt is alleen dat we in een maatschappij leven waarin we iedereen mee willen krijgen en niet kunnen accepteren dat er mensen zijn die gemaakt zijn om te pieken en mensen die gemaakt zijn om te dalen.
Bonussen niet langer uitkerenquote:
Aan wie geeft de overheid bonussen?quote:Op zondag 26 december 2010 17:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Bonussen niet langer uitkeren
Aan bedrijven. Via subsidies en wetgeving om concurrentie te beperken.quote:Op zondag 26 december 2010 17:52 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Aan wie geeft de overheid bonussen?
De grens tussen gebruik en misbruik van drugs ligt voor iedereen anders en daarnaast is het ook nog eens heel vaag. In dit geval krijgen opiaten van mij niet de voordeel van de twijfel.quote:Na het lezen van jouw bron kom ik weer tot de conclusie dat jij geen onderscheid maakt tussen drugsgebruik en drugsmisbruik. Jouw bron heeft het trouwens in tegenstelling tot jou over alle drugs, dus ook de legale. Ik neem aan dat het voor alcohol ook geldt, maar zelfs als dit niet zo is zegt jouw bron dat ook tabak die hersenverandering die jij noemde teweeg brengt.
Gamen (om SeculasStatius maar even een plezier te doen) doet trouwens hetzelfde met je dopamine en serotonine niveau als drugs. Of dit ook voor noradrenaline geldt weet ik niet, aangezien ik daar nooit eerder van heb gehoord, maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat dit niet het geval is.
Daar gaan we het inderdaad niet eens over worden. Maar als je iemand herinnert als vol energie, ondernemend en slim en in zijn huidige doet hij niets anders dan afwachten tot de werktijd voorbij is om zo snel mogelijk de koffieshop in de duiken dan zou jij hetzelfde zeggen als ik.quote:Ik denk dat wij het er niet over eens gaan worden wat de oorzaak hiervan is. Ik denk dat dit een persoonlijkheidskwestie is en dat mensen met zo een persoonlijkheid relatief vaak drugs gaan proberen, jij denkt waarschijnlijk dat hun drugsgebruik hiervoor verantwoordelijk is.
Het was maar een voorbeeldje, ik ben geen beleidsmedewerker natuurlijk.quote:Dit gaat m.i. niet werken. Het verschilt namelijk niet veel van hoe ze in de VS een vent een pak aantrekken en voor de klas zetten om te vertellen hoe slecht drugs is. Een ex-verslaafde zal zijn verhaal vertellen en dat verhaal is erg negatief. In de loop der jaren zullen deze kinderen er echter achterkomen dat een keer drugs proberen helemaal niet direct het effect heeft wat die verslaafde hen destijds heeft voorgespiegeld. Hierdoor zullen ze zich bedrogen voelen en uiteindelijk alsnog via experimenteren zelf hun mening over drugs vormen.
Bronquote:Anyone age 18 year or older convicted of carrying more than 15 grammes (0.5 of an ounce) of heroin, or 30 grammes (1.1 ounces) of cocaine, 500 grammes (17.6 ounces) of cannabis or 250 grammes (8.8 ounces) of methamphetamines faces mandatory execution.
Singapore has executed about 400 people since 1991, giving it the highest execution rate in the world relative to its population, according to rights group Amnesty International.
Dat hoort bij jouw natuur en jouw leven. Dat jij drugs gelijkstelt aan de mens zegt meer over jou dan over de mens.quote:Op zondag 26 december 2010 17:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat hoort gewoon bij de natuur, het leven. Je wilt eigenlijk de mens afschaffen.
En wat is daar erg aan? Sommige veranderingen in onze hersenen noemen we "leren". Verandering is niet per definitie slecht.quote:blijvende veranderingen
Ok, doe jij net of je een kanarie bent. iig geen reden om voor mij drugs te verbieden.quote:Op zondag 26 december 2010 18:47 schreef Observer86 het volgende:
[..]
Dat hoort bij jouw natuur en jouw leven.
Dat jij denkt beter te weten hoe mensen hun leven moeten leven zegt alles over jou.quote:Dat jij drugs gelijkstelt aan de mens zegt meer over jou dan over de mens.
Jij bepaald niet wat wijs is.quote:De Latijnse term is niet voor niks Homo Sapiens, letterlijk verstandige of wijze mens. En geen impulsief, irrationeel wezen.
Ga dan lekker in Singapore wonen. Als iedereen voor de gemeenschap van zijn keuze kiest, hoeven we daar geen ruzie over te maken.quote:
Ben je nou echt zo simpel, of doe je maar alsof? Moet ik jou echt uitleggen waarom onvoorspelbare verandering in de chemische huishouding van onze hersenen door een lichaamsvreemde stof 'slecht' is?quote:En wat is daar erg aan? Sommige veranderingen in onze hersenen noemen we "leren". Verandering is niet per definitie slecht.
Triest eigenlijk hoe jij je verslaving verdedigt.quote:Ok, doe jij net of je een kanarie bent. iig geen reden om voor mij drugs te verbieden.
Dat jij denkt beter te weten hoe mensen hun leven moeten leven zegt alles over jou.
Jij bepaald niet wat wijs is.
Ben je nou nog nuchter of is het al tijd?quote:Ga dan lekker in Singapore wonen. Als iedereen voor de gemeenschap van zijn keuze kiest, hoeven we daar geen ruzie over te maken.
Ja. Als jij denkt dat dat een probleem is moet je dat uitleggen.quote:Op zondag 26 december 2010 18:54 schreef Observer86 het volgende:
[..]
Ben je nou echt zo simpel, of doe je maar alsof? Moet ik jou echt uitleggen waarom onvoorspelbare verandering in de chemische huishouding van onze hersenen door een lichaamsvreemde stof 'slecht' is?
Ik hoef mijn drugsgebruik niet te verantwoorden. De verbieders mogen 30.000 moorden in Mexico verantwoorden.quote:[..]
Triest eigenlijk hoe jij je verslaving verdedigt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |