FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / van 0 naar 100 km per uur in 10 seconden snel?
Olle.maandag 27 december 2010 @ 11:29
Is het voor een gemiddelde auto snel of niet snel als je van 0 naar 100 kilometer per uur rijd in 10 seconden?
sinterklaaskapoentjemaandag 27 december 2010 @ 11:30
TT fail :')
BertVmaandag 27 december 2010 @ 11:30
sneller dan gemiddeld dus, een gemiddelde auto zit er boven.
topic titel is jammer genoeg niet te veranderen. :D
BarrieButsersmaandag 27 december 2010 @ 11:30
Niet snel.
Repeatingmaandag 27 december 2010 @ 11:37
Terung langzazam :O
Olle.maandag 27 december 2010 @ 11:38
quote:
14s.gif Op maandag 27 december 2010 11:30 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
TT fail :')
:')
klopt
mstxmaandag 27 december 2010 @ 11:38
Gemiddelde snelheid voor een gemiddelde auto.
thumbnailmaandag 27 december 2010 @ 11:49
Dat is best snel.
Gemiddeld is het 12 seconden.
Microtubulimaandag 27 december 2010 @ 11:50
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 11:49 schreef thumbnail het volgende:
Dat is best snel.
Gemiddeld is het 12 seconden.
Serieus, dat is wel traag. Hoewel er wel veel boodschapenwagentjes op nederlandse wegen rijden die niet vooruit te branden zijn.
Olle.maandag 27 december 2010 @ 11:50
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 11:49 schreef thumbnail het volgende:
Dat is best snel.
Gemiddeld is het 12 seconden.
dankje :)
1 van de weinig reacties met inhoud en waar ik wat mee kan ;)

evenals de reactie van BertV :P
Olle.maandag 27 december 2010 @ 11:51
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 11:50 schreef Microtubuli het volgende:

[..]

Serieus, dat is wel traag. Hoewel er wel veel boodschapenwagentjes op nederlandse wegen rijden die niet vooruit te branden zijn.
kun je het uitleggen / onderbouwen met een bron?
wat is dan wel gemiddeld volgens jou?
Microtubulimaandag 27 december 2010 @ 11:56
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 11:51 schreef Olle. het volgende:

[..]

kun je het uitleggen / onderbouwen met een bron?
wat is dan wel gemiddeld volgens jou?
Iedere nieuwe middenklasser moet tegenwoordig toch wel 9 seconden halen om nog een beetje van een krachtig blok te kunnen spreken.
BertVmaandag 27 december 2010 @ 11:56
gemiddeld is gemiddeld.

Er rijden ontelbaar veel A-naar-B hokjes rond die dik over de 10 seconden nodig hebben.
Er rijden veel wannabe ballenbakken rond die net over de 10 seconden nodig hebben.
Er rijden een flink aantal ballenbakken rond die net onder de 10 seconden zitten
Er rijden een paar echt mooie auto's rond die er een paar seconden voor nodig hebben
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
gemiddeld 11,325 seconden naar 100

:P
Olle.maandag 27 december 2010 @ 12:00
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 11:56 schreef Microtubuli het volgende:

[..]

Iedere nieuwe middenklasser moet tegenwoordig toch wel 9 seconden halen om nog een beetje van een krachtig blok te kunnen spreken.
het betreft hier een 207 uit 2007 met als motor de 1.6 HDI
BertVmaandag 27 december 2010 @ 12:02
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 12:00 schreef Olle. het volgende:

[..]

het betreft hier een 207 uit 2007 met als motor de 1.6 HDI
10 seconden is gewoon netjes.
(Al is het een fabrieksopgave die nog wel 's omlaag gelogen is)
noutiemaandag 27 december 2010 @ 12:03
Binnen 10 sec naar de 100 is dikke prima voor dagelijks gebruik.
Olle.maandag 27 december 2010 @ 12:04
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 12:02 schreef BertV het volgende:

[..]

10 seconden is gewoon netjes.
(Al is het een fabrieksopgave die nog wel 's omlaag gelogen is)
ja dat is uiteraard netzo als het opgegeven diesel (in dit geval) verbruik :)

thnx voor de info!
Ivo1985maandag 27 december 2010 @ 12:46
anders ga je ff een proefrit maken en probeer je zelf even uit of dit snel genoeg voor je is.

Cijfertjes-freaks.... Daar gaat het toch helemaal niet om? Het gaat er om dat jij die auto prettig vindt rijden en de totale kosten binnen je budget passen.
Olle.maandag 27 december 2010 @ 12:56
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 12:46 schreef Ivo1985 het volgende:
anders ga je ff een proefrit maken en probeer je zelf even uit of dit snel genoeg voor je is.

Cijfertjes-freaks.... Daar gaat het toch helemaal niet om? Het gaat er om dat jij die auto prettig vindt rijden en de totale kosten binnen je budget passen.
ik ben geen cijfertjes freak. Ik vroeg het mij gewoon af..
Ik heb de auto gekocht omdat ik hem mooi vond en bij mij vond passen en goed reed.
Hyperdudemaandag 27 december 2010 @ 13:43
Vroeger was dat redelijk snel.
Net als een auto die 100 mijl (ong. 160 km/u) per uur haalde. :P

Overigens heb je praktisch gezien, bv. qua invoegen en inhalen, meer aan kennis mbt. 80 naar 120 tijden.
Of 0 naar 100 naar 0 tijden. ;)
DS4maandag 27 december 2010 @ 13:48
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 11:49 schreef thumbnail het volgende:
Dat is best snel.
Gemiddeld is het 12 seconden.
Bron?
DS4maandag 27 december 2010 @ 13:50
Ik vind het dus niet snel, sterker nog: ik zou het langzaam durven noemen. Ooit was er een tijd dat 9 sec. naar de 100 echt als snel werd ervaren, maar dat is al lang geleden. Het zit ongetwijfeld nog in de groep gemiddeld... je kan er natuurlijk prima in meekomen met het verkeer, maar als je een snelle auto zoekt dan is 10 seconden 0-100 niet de tijd die je zoekt.
Olle.maandag 27 december 2010 @ 14:08
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 13:43 schreef Hyperdude het volgende:
Vroeger was dat redelijk snel.
Net als een auto die 100 mijl (ong. 160 km/u) per uur haalde. :P

Overigens heb je praktisch gezien, bv. qua invoegen en inhalen, meer aan kennis mbt. 80 naar 120 tijden.
Of 0 naar 100 naar 0 tijden. ;)
dat is een goed punt!
eens even kijken of daar wat over gezegd wordt
TheFreshPrincemaandag 27 december 2010 @ 14:18
Die van mij doet ook 0 naar 100 :)
BertVmaandag 27 december 2010 @ 14:20
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 14:18 schreef MaGNeT het volgende:
Die van mij doet ook 0 naar 100 :)
Mijn auto doet er 10 seconden langer over dan mijn motor. :P
CafeRokermaandag 27 december 2010 @ 14:24
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 13:50 schreef DS4 het volgende:
Ik vind het dus niet snel, sterker nog: ik zou het langzaam durven noemen. Ooit was er een tijd dat 9 sec. naar de 100 echt als snel werd ervaren, maar dat is al lang geleden. Het zit ongetwijfeld nog in de groep gemiddeld... je kan er natuurlijk prima in meekomen met het verkeer, maar als je een snelle auto zoekt dan is 10 seconden 0-100 niet de tijd die je zoekt.
Dat is wel zo, maar als je over een 207 diesel spreekt heb je het ook niet over een echt snelle auto. Voor zo'n kleine middenklasser is 10 sec toch best aardig en kun je prima meekomen. Anders gezegd, het gros van de auto's in die klasse is een stuk langzamer dus in die zin is de auto van TS toch best pittig voor z'n soort.
Olle.maandag 27 december 2010 @ 14:53
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 14:18 schreef MaGNeT het volgende:
Die van mij doet ook 0 naar 100 :)
maar die dikke volvo 740 haalt het aantal seconden ook? :)
;)
Turquaz52maandag 27 december 2010 @ 14:58
Ik Mijn witte BMW doe er 7 of 8 sec over denk ik.. :P
Olle.maandag 27 december 2010 @ 15:05
quote:
2s.gif Op maandag 27 december 2010 14:58 schreef Turquaz52 het volgende:
Ik Mijn witte BMW doe er 7 of 8 sec over denk ik.. :P
en wat voor motor heb je? :D
en het gewicht van je auto?
Microtubulimaandag 27 december 2010 @ 15:07
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 15:05 schreef Olle. het volgende:

[..]

en wat voor motor heb je? :D
en het gewicht van je auto?
Ik gok dit:
http://www.speurders.nl/o(...)jna-af-74835038.html
TheFreshPrincemaandag 27 december 2010 @ 15:09
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 14:53 schreef Olle. het volgende:

[..]

maar die dikke volvo 740 haalt het aantal seconden ook? :)
;)
Geen idee, boeiend... Ik zit comfortabel en kom overal :)
Turquaz52maandag 27 december 2010 @ 15:12
quote:
Waarom zoek je zo ver :P
Turqs Project: BMW 318i 2.5 24v --S/C of Turbo?-- Part 2
:*
Microtubulimaandag 27 december 2010 @ 15:14
quote:
2s.gif Op maandag 27 december 2010 15:12 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Waarom zoek je zo ver :P
Turqs Project: BMW 318i 2.5 24v --S/C of Turbo?-- Part 2
:*
Topic ken ik al maar kwam via google toevallig bij speurders uit.
Turquaz52maandag 27 december 2010 @ 15:16
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 15:05 schreef Olle. het volgende:

[..]

en wat voor motor heb je? :D
en het gewicht van je auto?
Origineel een 1.8je met 115PK, die er 2 weken over deed.
Nu zit er een 525i motor in, een 2.5 6 cilinder met paar aanpassingkjes waarna ik plus minus 200PK heb, origineel iets van 1200KG, denk dat ik nu rond de 1300 ofzo zit..

Is wel leuk en aardig en van 0 tot 100 doe ik mss 7/8 sec.. maar in die 7/8 seconden heb ik ook 2/3 liter verspild :') wehehhe.. (grapje natuurlijk)
Turquaz52maandag 27 december 2010 @ 15:17
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 15:14 schreef Microtubuli het volgende:

[..]

Topic ken ik al maar kwam via google toevallig bij speurders uit.
Waar zocht je op dan..? :P
Microtubulimaandag 27 december 2010 @ 15:18
quote:
2s.gif Op maandag 27 december 2010 15:17 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Waar zocht je op dan..? :P
Op jouw onderschrift: 'BMW 318i 2.5 24v' bij google afbeeldingen
Turquaz52maandag 27 december 2010 @ 15:23
wehehhe :P
Olle.maandag 27 december 2010 @ 15:27
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 15:09 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Geen idee, boeiend... Ik zit comfortabel en kom overal :)
dat is zeker :D
en het belangrijkste is ook dat je van A naar B gaat ;)

alleen soms is het fijn om een beetje sportief te zijn
Olle.maandag 27 december 2010 @ 15:27
quote:
2s.gif Op maandag 27 december 2010 15:16 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Origineel een 1.8je met 115PK, die er 2 weken over deed.
Nu zit er een 525i motor in, een 2.5 6 cilinder met paar aanpassingkjes waarna ik plus minus 200PK heb, origineel iets van 1200KG, denk dat ik nu rond de 1300 ofzo zit..

Is wel leuk en aardig en van 0 tot 100 doe ik mss 7/8 sec.. maar in die 7/8 seconden heb ik ook 2/3 liter verspild :') wehehhe.. (grapje natuurlijk)
ah een dikke verbouwing achter de rug dus.
Netjes.
Ja die dingen drinken wel als een gek ja...
TheFreshPrincemaandag 27 december 2010 @ 15:30
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 15:27 schreef Olle. het volgende:

[..]

dat is zeker :D
en het belangrijkste is ook dat je van A naar B gaat ;)

alleen soms is het fijn om een beetje sportief te zijn
Als ik sportief wil rijden pak ik de fiets.
Olle.maandag 27 december 2010 @ 15:33
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 15:30 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Als ik sportief wil rijden pak ik de fiets.
:D
Nerdmansmaandag 27 december 2010 @ 15:36
is kei snel man.

vroem vroem :)
ZwartmetSuikermaandag 27 december 2010 @ 16:59
Ligt eraan wat voor'n auto. In een oldtimer voelt het heel snel hoor.
.Neovo.maandag 27 december 2010 @ 17:09
[/quote]
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 15:30 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Als ik sportief wil rijden pak ik de fiets.
_O_
LangeJanmaandag 27 december 2010 @ 17:35
Mijn Manta doet het in 9 sec :D
Sjabbamaandag 27 december 2010 @ 18:06
quote:
14s.gif Op maandag 27 december 2010 17:35 schreef LangeJan het volgende:
Mijn Manta doet het in 9 sec :D
En nog ziet het er niet uit.
08gnoT.maandag 27 december 2010 @ 18:12
Mijn lancer: acceleratie 0-100 km/u 13,0 km/h

Ik vind m toch niet langzaam.

De mazda 6 van m'n ouders:
acceleratie 0-100 km/u 9,7 km/h

En die is aardig fel, zeker sneller dan de gemiddelde wegbewoner.

Dus 10 seconden vind ík zeker niet langzaam.
Repeatingmaandag 27 december 2010 @ 18:22
In 10 seconde zitten wij @ 160 km/h.
Fermaandag 27 december 2010 @ 18:24
10 seconden doet me Golf Variant 1.4 ook. Heb nou niet het gevoel gelanceerd te worden bij ieder stoplicht.
Turquaz52maandag 27 december 2010 @ 18:27
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 18:24 schreef Fer het volgende:
10 seconden doet me Golf Variant 1.4 ook. Heb nou niet het gevoel gelanceerd te worden bij ieder stoplicht.
WAHAHAHHHAHHHAHAAHAHAHAH 10 dagen bedoel je :') :W
Ivo1985maandag 27 december 2010 @ 18:30
quote:
2s.gif Op maandag 27 december 2010 15:16 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Origineel een 1.8je met 115PK, die er 2 weken over deed.
Nu zit er een 525i motor in, een 2.5 6 cilinder met paar aanpassingkjes waarna ik plus minus 200PK heb, origineel iets van 1200KG, denk dat ik nu rond de 1300 ofzo zit..

Is wel leuk en aardig en van 0 tot 100 doe ik mss 7/8 sec.. maar in die 7/8 seconden heb ik ook 2/3 liter verspild :') wehehhe.. (grapje natuurlijk)
Hoezo denk je dat alleen maar? Is je auto niet door de RDW herkeurd dan?

In dat geval hoop ik voor je dat je nooit een flink ongeluk krijgt, want als je verzekeringsmaatschappij hier achter komt heb je een heel groot probleem. Zeker als er gewonden en/of blijvend letsel bij komt kijken. De verzekeringsmaatschappij zal namelijk de dekking intrekken omdat de gegevens die bij hen bekend zijn (op basis van het kenteken wat jij hebt opgegeven en op je polis staat) niet in overeenstemming zijn met het werkelijke voertuig.

Als je netjes hebt laten herkeuren, staat gelijk het juiste gewicht ook weer op het kenteken. Net als het aantal cilinders en het vermogen.

Keuring stelt tegenwoordig weinig voor, mits alles goed is uitgevoerd. Kosten zijn slechts ¤53,-.
T42maandag 27 december 2010 @ 18:32
mijn keer deed tot an de 90 in 9 sec en dan nog eens 10 sec om naar de 100 te komen. 34kpk
08gnoT.maandag 27 december 2010 @ 18:33
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 18:24 schreef Fer het volgende:
10 seconden doet me Golf Variant 1.4 ook. Heb nou niet het gevoel gelanceerd te worden bij ieder stoplicht.
Fabrieksopgave is 15,2.
Papierversnipperaarmaandag 27 december 2010 @ 18:34
Is bloedsnel! :o

SPOILER
Die van mij doet het in 10,5s :(
Repeatingmaandag 27 december 2010 @ 18:38
zijn die resultaten hier allemaal uit het boekje, of ook daadwerkelijk in praktijk getest?

0-100 van onze is bmw is 5,2s @ het boekje. werkelijk (enkel met lauch control) het zelfde...
BertVmaandag 27 december 2010 @ 18:38
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 18:24 schreef Fer het volgende:
10 seconden doet me Golf Variant 1.4 ook. Heb nou niet het gevoel gelanceerd te worden bij ieder stoplicht.
quote:
10s.gif Op maandag 27 december 2010 18:33 schreef 08gnoT. het volgende:

[..]

Fabrieksopgave is 15,2.
Er is een 160 en 122pk versie zie ik op autoweek.nl.
Los daarvan moet je die waardes met een korrel zout nemen.
In de praktijk zal je de waarde vaak niet halen.

Aan de andere kant.
Mijn Aygo wordt opgegeven voor 14.2 seconden. Ik denk dat 12 seconden wel haalbaar is. :D
Repeatingmaandag 27 december 2010 @ 18:42
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 18:38 schreef BertV het volgende:

[..]

[..]

Er is een 160 en 122pk versie zie ik op autoweek.nl.
Los daarvan moet je die waardes met een korrel zout nemen.
In de praktijk zal je de waarde vaak niet halen.

Aan de andere kant.
Mijn Aygo wordt opgegeven voor 14.2 seconden. Ik denk dat 12 seconden wel haalbaar is. :D
Post het filmpje maar hier :)
OEMmaandag 27 december 2010 @ 18:44
Je kan beter checken hoe lang dat barrel er over doet om van 80 naar 120 te komen
BertVmaandag 27 december 2010 @ 18:45
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 18:42 schreef Repeating het volgende:

[..]

Post het filmpje maar hier :)

3-cilinder geluid is standaard.
CafeRokermaandag 27 december 2010 @ 18:47
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 18:45 schreef BertV het volgende:

[..]


3-cilinder geluid is standaard.
die dingen trekken voor zo'n boodschappenautootje idd behoorlijk van de plek.
08gnoT.maandag 27 december 2010 @ 18:48
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 18:38 schreef BertV het volgende:

[..]

[..]

Er is een 160 en 122pk versie zie ik op autoweek.nl.
Los daarvan moet je die waardes met een korrel zout nemen.
In de praktijk zal je de waarde vaak niet halen.

Aan de andere kant.
Mijn Aygo wordt opgegeven voor 14.2 seconden. Ik denk dat 12 seconden wel haalbaar is. :D
Niet de 1.4 toch? Ik zat bij het 1999-2006-model te kijken.
BertVmaandag 27 december 2010 @ 18:48
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 18:47 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

die dingen trekken voor zo'n boodschappenautootje idd behoorlijk van de plek.
Vanaf stilstand idd best wel, de fut is er natuurlijk snel uit.
Maar ontopic. ;)
mstxmaandag 27 december 2010 @ 18:50
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 18:48 schreef 08gnoT. het volgende:

[..]

Niet de 1.4 toch? Ik zat bij het 1999-2006-model te kijken.
1.4 TSI 90 kW/122 pk 7-DSG

Motortype 4-cilinder benzinemotor
Cilinderinhoud liter/cm3 1,4/1.390

Max. vermogen, kW (pk)/ t/min 90 (122)/5.500
Max. koppel, Nm bij, t/min 200/1.500

Topsnelheid, km/h 201
Acceleratie, 0-80/0-100 km/h 6,8/9,9
Microtubulimaandag 27 december 2010 @ 18:51
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 18:48 schreef 08gnoT. het volgende:

[..]

Niet de 1.4 toch? Ik zat bij het 1999-2006-model te kijken.
De 1.4 TSI met 160pk haalt 10 sec makkelijk.
fioooonmaandag 27 december 2010 @ 18:51
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 18:48 schreef BertV het volgende:

[..]

Vanaf stilstand idd best wel, de fut is er natuurlijk snel uit.
Maar ontopic. ;)
Ik vind het nog wel meevallen zo bij 100 km/u optrekken.. moet je wel ff terug gaan naar z'n 4e versnelling.
DS4maandag 27 december 2010 @ 19:22
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 18:38 schreef BertV het volgende:
Aan de andere kant.
Mijn Aygo wordt opgegeven voor 14.2 seconden. Ik denk dat 12 seconden wel haalbaar is. :D
Ik niet. Tot 100 km/u op de snelheidsmeter misschien wel.
08gnoT.maandag 27 december 2010 @ 19:33
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 18:50 schreef mstx het volgende:

[..]

1.4 TSI 90 kW/122 pk 7-DSG

Motortype 4-cilinder benzinemotor
Cilinderinhoud liter/cm3 1,4/1.390

Max. vermogen, kW (pk)/ t/min 90 (122)/5.500
Max. koppel, Nm bij, t/min 200/1.500

Topsnelheid, km/h 201
Acceleratie, 0-80/0-100 km/h 6,8/9,9
Je hebt gelijk, het nieuwe type wel. Ik keek bij het vorige model, met 75pk.
Turquaz52maandag 27 december 2010 @ 20:00
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 18:30 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Hoezo denk je dat alleen maar? Is je auto niet door de RDW herkeurd dan?

In dat geval hoop ik voor je dat je nooit een flink ongeluk krijgt, want als je verzekeringsmaatschappij hier achter komt heb je een heel groot probleem. Zeker als er gewonden en/of blijvend letsel bij komt kijken. De verzekeringsmaatschappij zal namelijk de dekking intrekken omdat de gegevens die bij hen bekend zijn (op basis van het kenteken wat jij hebt opgegeven en op je polis staat) niet in overeenstemming zijn met het werkelijke voertuig.

Als je netjes hebt laten herkeuren, staat gelijk het juiste gewicht ook weer op het kenteken. Net als het aantal cilinders en het vermogen.

Keuring stelt tegenwoordig weinig voor, mits alles goed is uitgevoerd. Kosten zijn slechts ¤53,-.
Thanks voor je info! :)
Wat voor auto rij jij en hoeveel sec doet die er over van 0 tot 100? :)
Spamblikmaandag 27 december 2010 @ 20:09
quote:
2s.gif Op maandag 27 december 2010 15:16 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]
...Nu zit er een 525i motor in, een 2.5 6 cilinder met paar aanpassingkjes waarna ik plus minus 200PK heb, origineel iets van 1200KG, denk dat ik nu rond de 1300 ofzo zit..
:')

Maar ontopic, 10 sec is echt wel redelijk.
Lienzzmaandag 27 december 2010 @ 20:13
ik haal 0-100 in 3.2 sec
Isdatzomaandag 27 december 2010 @ 20:59
Pfff, trage dingen hier :z . In 10 sec zit ik dik over de 200 10.gif. 0-200 is iets van 8 sec, 0-100 onder de 3.

SPOILER
Ok ok.. 't is geen auto :+ .
DS4maandag 27 december 2010 @ 21:05
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 20:13 schreef Lienzz het volgende:
ik haal 0-100 in 3.2 sec
Dat is een hoop mannen in 3,2 seconden...
Sounddragonmaandag 27 december 2010 @ 21:30
quote:
6s.gif Op maandag 27 december 2010 20:59 schreef Isdatzo het volgende:
Pfff, trage dingen hier :z . In 10 sec zit ik dik over de 200 [ afbeelding ]. 0-200 is iets van 8 sec, 0-100 onder de 3.

SPOILER
Ok ok.. 't is geen auto :+ .
Ok, we doen een wedstrijdje; van 0 - 200 in zo rap mogelijk, en degene die dan het eerst een shaggie heeft gedraaid wint een bak koffie bij de volgende pomp :7
Isdatzomaandag 27 december 2010 @ 21:33
Da's niet eerlijk, ik ben het eerst toe aan de volgende pomp ;( . Beetje Goed doorgassen en ik moet 'm na 90km weer volgooien :( .
Isdatzomaandag 27 december 2010 @ 21:34
Maar da's goed, ik ga je uitdaging aan. Wel ff wachten tot 't zout van de wegen is en de temperaturen wat aangenamer zijn.
Spamblikmaandag 27 december 2010 @ 21:36
Mag ik ook een bakkie koffie c_/
Sounddragonmaandag 27 december 2010 @ 21:39
quote:
10s.gif Op maandag 27 december 2010 21:33 schreef Isdatzo het volgende:
Da's niet eerlijk, ik ben het eerst toe aan de volgende pomp ;( . Beetje Goed doorgassen en ik moet 'm na 90km weer volgooien :( .
Tegen een beetje sportbak maak je op de wat langere afstand geen schijn van kans; die topsnelheid van 320 hou je niet lang vol volgens mij; nog nooit gedaan op een brommer, (ik vond 240 wel gek zat op 2 wielen :@), maar ik kan me een beetje voorstellen hoe dat is; in een auto die dat kan is dat een makkie iig vergeleken met een motorfiets :P

SPOILER
En dat shaggie gaat je nekken _O-
Isdatzomaandag 27 december 2010 @ 21:42
quote:
14s.gif Op maandag 27 december 2010 21:39 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Tegen een beetje sportbak maak je op de wat langere afstand geen schijn van kans; die topsnelheid van 320 hou je niet lang vol volgens mij; nog nooit gedaan op een brommer, (ik vond 240 wel gek zat op 2 wielen :@), maar ik kan me een beetje voorstellen hoe dat is; in een auto die dat kan is dat een makkie iig vergeleken met een motorfiets :P

Lang volhouden hoeft niet.. en daar is ook niks aan. Krijg je zo'n stijve nek van :') . Doe mij maar een lekkere slingerweg :9~ . Maar 200 aantikken is makkelijk zat. Op de R6 een keer 292 op de teller gekregen (vast met flinke afwijking), met deze moet ik 't nog een keer (met de gps) proberen. Zit alleen wel een 2 tandjes groter achtertandwiel op dus ik lever wel wat in qua topsnelheid. Mja, dat rijd je toch nooit.

quote:
SPOILER
En dat shaggie gaat je nekken _O-
Vrees het ook :P .
Isdatzomaandag 27 december 2010 @ 21:43
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 21:36 schreef Spamblik het volgende:
Mag ik ook een bakkie koffie c_/
Als jij ons komt aanmoedigen krijg je van mij een bakje koffie :Y) .
DS4maandag 27 december 2010 @ 21:44
quote:
14s.gif Op maandag 27 december 2010 21:39 schreef Sounddragon het volgende:

die topsnelheid van 320 hou je niet lang vol volgens mij; nog nooit gedaan op een brommer,
Ook in een auto is het niet zo prettig. Echt te snel ten opzichte van overig verkeer.
Isdatzomaandag 27 december 2010 @ 21:49
Idd.. zoiets moet je doen als het echt heel rustig is en je voldoende zicht naar voren hebt. Het is onmogelijk voor anderen rekening met jou te houden als je met zo'n snelheid op ze afkomt. Als je daar rekening mee houdt komt 't goed :Y .
Sounddragonmaandag 27 december 2010 @ 21:51
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 21:44 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ook in een auto is het niet zo prettig. Echt te snel ten opzichte van overig verkeer.
Idd; het hardste wat ik zelf heb gereden was 290 (teller) in de AMG, 250+ is alleen veilig te doen met 2 lege banen ter beschikking; zonder lege baan ertussen is dat bloedlink idd. het stomme is dat je 220 - 240 wel doet op 2 baans autobahn, en dat is eigenlijk net zo link, dan blijf je ook nergens als er eentje de linkerbaan opkomt..
Isdatzomaandag 27 december 2010 @ 21:56
220-240 in Duitsland is wel goed te doen als het rustig is. Men houdt er ook wel rekening mee daar. 't Zijn vooral de stomme hollanders die daar gevaarlijk zijn en vlak voor je neus ineens met 90 een vrachtwagen besluiten in te halen :X .
Sounddragonmaandag 27 december 2010 @ 22:04
quote:
7s.gif Op maandag 27 december 2010 21:56 schreef Isdatzo het volgende:
220-240 in Duitsland is wel goed te doen als het rustig is. Men houdt er ook wel rekening mee daar. 't Zijn vooral de stomme hollanders die daar gevaarlijk zijn en vlak voor je neus ineens met 90 een vrachtwagen besluiten in te halen :X .
Bullshit, de laatste keer reed ik op de terugweg vanaf de Ring 260 op een 3 baans stuk autobahn helemaal links waar er een invoegstrook was, en één of andere lamkloot in een slk voegt in en ramt hem ondanks nette knippertjes met grootlicht zo voor mijn smoel met 130 :r Die mofjes zijn zelf ook verre van heilig ..
DS4maandag 27 december 2010 @ 22:06
Het wordt inderdaad steeds erger.

Als je zo hard wil gaan moet je ver voor je kijken en bij iedere keer dat er twee auto's bij elkaar zitten er vanuit gaan dat de een de ander wil gaan inhalen. En dus remmen.

En bij 300+ heb je dan best wel een afstand nodig... (meer dan een halve kilometer om terug te komen op 120 km/u)
DrDarwinmaandag 27 december 2010 @ 22:09
Cilinderinhoud 1468 cc
Topsnelheid 211 km/u met de teller op 223 km/u
Acceleratie 0-100 km/u getest op 7,8 sec: fabrieksopgave 8 sec.
Isdatzomaandag 27 december 2010 @ 22:09
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 22:04 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Bullshit, de laatste keer reed ik op de terugweg vanaf de Ring 260 op een 3 baans stuk autobahn helemaal links waar er een invoegstrook was, en één of andere lamkloot in een slk voegt in en ramt hem ondanks nette knippertjes met grootlicht zo voor mijn smoel met 130 :r Die mofjes zijn zelf ook verre van heilig ..
Mja, incidenten houd je altijd. Mijn ervaring is dat je wanneer het een beetje rustig is flink door kan rijden en dat men daar wel degelijk rekening mee houdt.
Sounddragonmaandag 27 december 2010 @ 22:20
quote:
7s.gif Op maandag 27 december 2010 22:09 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Mja, incidenten houd je altijd. Mijn ervaring is dat je wanneer het een beetje rustig is flink door kan rijden en dat men daar wel degelijk rekening mee houdt.
Op zich gaat het ook wel goed, ik moet alleen altijd wennen aan dat seinen met je grootlicht, dat ben je niet gewend en voelt steeds weer een beetje 'aso', maar als je dat spelletje een beetje door hebt, gaat het best goed .. helaas kan die enkeling wel een megacrash veroorzaken, en daar moet je zoals DS4 zegt, altijd rekening mee blijven houden :Y

Ik ga de Lincoln even terugcruisen naar ZH en dat doen we in stijl met de cc op 90 - 100, muziekje erbij, lekker onderuit op de sofa :7
Turquaz52dinsdag 28 december 2010 @ 03:05
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 20:09 schreef Spamblik het volgende:

[..]

:')

Maar ontopic, 10 sec is echt wel redelijk.
Wat valt er te lachen? Standaard hebben ze 192PK, de mijne is gechipt, aangepaste uitlaat (freeflow-cat/middendemper delete) en vanaf 2 spruitstukken 2 rechte buizen naar dubbel pijps originele 325i einddemper, en een openluchtfilter met CAI..

Ik ga geen kroegPK's roepen van 40PK extra, maar 8PK is waar ik van uit ga..
Olle.dinsdag 28 december 2010 @ 09:41
hmm oke duidelijk :)
de auto is gemiddeld snel. de snelheid tussen 80 en 120 km pu moet ik nog uitzoeken.
blupdinsdag 28 december 2010 @ 11:25
0-100 7.9.. en dat voor een auto uit 91. (Clio 16v)
Ivo1985dinsdag 28 december 2010 @ 11:36
quote:
2s.gif Op maandag 27 december 2010 20:00 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Thanks voor je info! :)
Wat voor auto rij jij en hoeveel sec doet die er over van 0 tot 100? :)
Mini Estate, bouwjaar 1981. Hij had origineel een 1000cc blokje met volgens fabrieksopgave een geweldige 41PK. 0-100 in iets van 19 seconden.
Nu zit er een 1275cc injectieblokje in uit een Mini uit 1998. Maarliefst 63 PK op 730 kg en 0-100 zal ie in een kleine 13 seconden doen (opgave voor een gewone Mini is 12,5 seconden, mijn Estate is iets zwaarder).

Netjes omgekeurd.

Als jouw blok netjes gemonteerd zit zoals bij een originele 6-cilinder BMW en verder je auto in orde is, is de keuring een fluitje van een cent. Duurt een half uurtje (+lang wachten vooraf als je geen afspraak hebt gemaakt).
Zorg dat je weet uit welke auto je blok afkomstig is (liefst inclusief het kenteken, ook als de betreffende auto al gesloopt is, anders een kenteken van eentje van hetzelfde type). Dan nemen ze voor je nieuwe kentekenbewijs die gegevens over. Als je de boel nog verder hebt opgevoerd, dan is een vermogensuitdraai van een rollenbank aan te raden voor het vaststellen van het werkelijke vermogen.
thumbnaildinsdag 28 december 2010 @ 11:40
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 11:36 schreef Ivo1985 het volgende:

Als jouw blok netjes gemonteerd zit zoals bij een originele 6-cilinder BMW en verder je auto in orde is, is de keuring een fluitje van een cent.
Als de remmen en het onderstel dat extra vermogen en gewicht aankunnen natuurlijk.
En dat vraag ik me af.
Olle.dinsdag 28 december 2010 @ 11:42
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 december 2010 11:25 schreef blup het volgende:
0-100 7.9.. en dat voor een auto uit 91. (Clio 16v)
dat is goed snel als ik de gemiddelde reactie hier mag geloven ;)
vosssdinsdag 28 december 2010 @ 11:46
10 seconden is traag. Mijn ouwe bak is een stuk sneller dan dat en die wil ik al niet bepaald snel noemen :X
Olle.dinsdag 28 december 2010 @ 11:47
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 december 2010 11:46 schreef vosss het volgende:
10 seconden is traag. Mijn ouwe bak is een stuk sneller dan dat en die wil ik al niet bepaald snel noemen :X
hmm 10 sec is volgens mij aardig gemiddeld, dus die ouwe bak van jou is snel ;)
maar wat is een stuk sneller? ik denk nu aan 6 seconden?
vosssdinsdag 28 december 2010 @ 11:50
Iets onder de 7 seconden :)
Ivo1985dinsdag 28 december 2010 @ 12:34
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 11:40 schreef thumbnail het volgende:

[..]

Als de remmen en het onderstel dat extra vermogen en gewicht aankunnen natuurlijk.
En dat vraag ik me af.
Extra vermogen maakt voor de remmen NIETS uit. Of je auto nu 1 pk heeft of 1000 pk, je moet gewoon aan de vereiste remvertraging van 5,2m/s² kunnen voldoen.

Gewicht moet het onderstel inderdaad aankunnen kwa stijfheid. Maar wat ik van Turqazz begrijp heeft hij een blok in zijn auto gehangen, die wel voor dat type auto is geleverd. 99% kans dat de 318 hetzelfde onderstel heeft als de 325. Enige wat wezenlijk verschil zal maken als het gewicht veel verschilt zijn de veren en schokbrekers. Maar als je een ander blok in je auto kan lepelen, is het vervangen van wat vering en demping ook een kleine moeite.
Kortom: zolang je het bij een blok houdt wat ook origineel voor jouw type auto geleverd is, zijn er weinig problemen. Als je alles maar netjes uitvoert.
DS4dinsdag 28 december 2010 @ 12:38
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 12:34 schreef Ivo1985 het volgende:

Extra vermogen maakt voor de remmen NIETS uit. Of je auto nu 1 pk heeft of 1000 pk, je moet gewoon aan de vereiste remvertraging van 5,2m/s² kunnen voldoen.
Er is nog een verschil tussen APK technisch en of een auto veilig zat is. Bij heel veel vermogen en daar gebruik van maken zul je je remmen vaker en harder moeten aanspreken. Toch lullig als je last van fading krijgt en daardoor de bocht uit vliegt.
thumbnaildinsdag 28 december 2010 @ 12:47
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 12:34 schreef Ivo1985 het volgende:

Extra vermogen maakt voor de remmen NIETS uit. Of je auto nu 1 pk heeft of 1000 pk, je moet gewoon aan de vereiste remvertraging van 5,2m/s² kunnen voldoen.
Zie het bericht va DS4.
quote:
Gewicht moet het onderstel inderdaad aankunnen kwa stijfheid. Maar wat ik van Turqazz begrijp heeft hij een blok in zijn auto gehangen, die wel voor dat type auto is geleverd. 99% kans dat de 318 hetzelfde onderstel heeft als de 325. Enige wat wezenlijk verschil zal maken als het gewicht veel verschilt zijn de veren en schokbrekers. Maar als je een ander blok in je auto kan lepelen, is het vervangen van wat vering en demping ook een kleine moeite.
Kortom: zolang je het bij een blok houdt wat ook origineel voor jouw type auto geleverd is, zijn er weinig problemen. Als je alles maar netjes uitvoert.
Het lijkt mij stug dat ze een auto met minder vermogen met dezelfde (dure) onderdelen uitrusten als een auto met meer gewicht/vermogen als dat niet nodig is.
Het zou kunnen maar het lijkt me niet logisch.
DS4dinsdag 28 december 2010 @ 12:49
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 12:47 schreef thumbnail het volgende:

Het lijkt mij stug dat ze een auto met minder vermogen met dezelfde (dure) onderdelen uitrusten als een auto met meer gewicht/vermogen als dat niet nodig is.
Het zou kunnen maar het lijkt me niet logisch.
Dat kan goedkoper zijn dan per type andere onderdelen.

Meestal zie je dat de mainstream versies allemaal gelijke onderdelen hebben (natuurlijk moet je de veren wel enigszins aanpassen aan motorgewicht als je wil dat de auto goed rijdt... dus het kan niet altijd) en de topversie meer bijzondere techniek.
thumbnaildinsdag 28 december 2010 @ 12:57
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 12:49 schreef DS4 het volgende:

Dat kan goedkoper zijn dan per type andere onderdelen.

Meestal zie je dat de mainstream versies allemaal gelijke onderdelen hebben (natuurlijk moet je de veren wel enigszins aanpassen aan motorgewicht als je wil dat de auto goed rijdt... dus het kan niet altijd) en de topversie meer bijzondere techniek.
Ik weet niet hoe het bij BMW zit maar als ik bijvoorbeeld naar de Seat Ibiza (180pk) kijk dan heeft de Cupra veel zwaarder uitgevoerde remmen.
Als ze dat bij alle modellen doen dan zouden die te duur worden dus zelfs op de FR (150 pk) zijn die zwaardere remmen een optie.
Het zou kunnen dat BMW de lat hoger legt natuurlijk.
Turquaz52dinsdag 28 december 2010 @ 15:07
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 12:34 schreef Ivo1985 het volgende:

Gewicht moet het onderstel inderdaad aankunnen kwa stijfheid. Maar wat ik van Turqazz begrijp heeft hij een blok in zijn auto gehangen, die wel voor dat type auto is geleverd. 99% kans dat de 318 hetzelfde onderstel heeft als de 325. Enige wat wezenlijk verschil zal maken als het gewicht veel verschilt zijn de veren en schokbrekers. Maar als je een ander blok in je auto kan lepelen, is het vervangen van wat vering en demping ook een kleine moeite.
Kortom: zolang je het bij een blok houdt wat ook origineel voor jouw type auto geleverd is, zijn er weinig problemen. Als je alles maar netjes uitvoert.
Ik zal je ff uitleggen:
Schokdempers en veren zijn NIET het zelfde qua stijfheid, want een 6 pitter is zwaarder in de neus. AL kun je ze wel onderling wisselen. IK rij op een verse schroefset (gekocht/monteerd tijdens ombouw) dus daar hoef ik mij geen zorgen om te maken.
Mijn complete achter as is vervangen, zodoende heb ik nu ook de brug etc.. van een 6 pitter achter. Inclusief een 6 cilinder diff en 6 cilinder remmerij achter, dus schijven.
Voor heb ik naven van een 325i met zijn remmen.

Schokdempers/veren die overeenkomen onderling: 320i, 323i, 325i, 328i.
Schokdempers/veren die overeenkomen onderling: 316i, 318i, 318iS
Remmerij die overeenkomen onderling: 318is, 320i, 323i, 325i- Schijven rondom, waaronder de voorste geventileerd. Zelfde geldt ook voor de 328i, maar deze is achter ook geventileerd.
Remmerij die overeenkomen onderling: 316i, 318i. Deze hebben trommels achter en ongeventileerde dunne schijfjes voor.

Qua uitlaat (nu ik toch mee bezig ben):
316i/318i/318is/320i/323i hebben allemaal 1 uitlaat lijn naar achteren met een einddemper met 1 pijpje.
325i, 328i hebben vanaf de 2 spruitstukken een X stuk waarna ze weer met 2 lijnen naar achteren gaan naar een einddemper met dubbele pijpen.

Motor rubbers zijn van de 316i tot de 328i het zelfde, de steunen verschillen.

De accu van de 6 pitters en als ik me niet vergis de cabrio's ligt in de kofferbak.

Subframe etc.. allemaal het zelfde.
Zelfs de stuurhuis is het zelfde, maar de 316i/318i/318iS hebben geen stuurbkrachtiging koeler, de 6 pitters wel, op de stuurhuis zitten de gaten al om het erop te schroeven.. Plug & play dus.

Hey ivo, ik dacht dat je toevallig ook een Saxo reed.. ;)
DS4dinsdag 28 december 2010 @ 16:36
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 12:57 schreef thumbnail het volgende:

Ik weet niet hoe het bij BMW zit maar als ik bijvoorbeeld naar de Seat Ibiza (180pk) kijk dan heeft de Cupra veel zwaarder uitgevoerde remmen.
De Cupra hoort toch tot topversies?
kale_omadinsdag 28 december 2010 @ 16:58
tja wat is snel, vroegah was dit wel snel maar tegenwoordig is het voldoende om gewoon mee te komen met het verkeer.

Het punt van hyperdude vind ik inderdaad een betere. de tussenacceleratie word over het algemeen vaker gebruikt dan volgas optrekken.
Turquaz52dinsdag 28 december 2010 @ 17:13
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 16:36 schreef DS4 het volgende:

[..]

De Cupra hoort toch tot topversies?
Cupra kun je verglijken met de M3 van de BMW.. komt op bijna geen een punt overeen met de normale versies..
De M3 heeft bijv, andere schokdempers, uitlaat, remmerij etc.. etc.. etc..

Niet te vergelijken met de normale versies eigenlijk..
Zuivelkoedinsdag 28 december 2010 @ 18:32
Is dit dan telkens bij maximale toeren schakelen?
DS4dinsdag 28 december 2010 @ 18:55
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 december 2010 17:13 schreef Turquaz52 het volgende:

Cupra kun je verglijken met de M3 van de BMW.. komt op bijna geen een punt overeen met de normale versies..
De M3 heeft bijv, andere schokdempers, uitlaat, remmerij etc.. etc.. etc..

Niet te vergelijken met de normale versies eigenlijk..
Het was een retorische vraag...

En met de M3 zou ik hem toch niet willen vergelijken. Maar dat terzijde.
Turquaz52dinsdag 28 december 2010 @ 19:00
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 18:55 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het was een retorische vraag...

En met de M3 zou ik hem toch niet willen vergelijken. Maar dat terzijde.
Nee ik bedoelde de M3 en zijn 'broertjes' met elkaar vergelijken..

De Cupra en M3 zijn op geen enkele opzichte close te vergelijken..
Maharbaldinsdag 28 december 2010 @ 19:05
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 december 2010 17:13 schreef Turquaz52 het volgende:

Cupra kun je verglijken met de M3 van de BMW.. komt op bijna geen een punt overeen met de normale versies..
De M3 heeft bijv, andere schokdempers, uitlaat, remmerij etc.. etc.. etc..

Niet te vergelijken met de normale versies eigenlijk..
Mond...spoelen.....ga.

SPOILER
Uiteraard begrijp ik wel wat je bedoelt :P
thumbnaildinsdag 28 december 2010 @ 19:58
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 16:36 schreef DS4 het volgende:

De Cupra hoort toch tot topversies?
:?
DS4dinsdag 28 december 2010 @ 20:03
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 19:58 schreef thumbnail het volgende:

:?
Je hebt de gewone modellen (die het meest verkocht worden) en dan heb je topversies, zoals dat bij de BMW een M heet, bij Audi de S, enz.
ZwartmetSuikerdinsdag 28 december 2010 @ 20:44
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 20:03 schreef DS4 het volgende:

[..]

Je hebt de gewone modellen (die het meest verkocht worden) en dan heb je topversies, zoals dat bij de BMW een M heet, bij Audi de S, enz.
De RS, tegenwoordig. S is net zoiets geworden als GTI (helaas).
DrDarwindinsdag 28 december 2010 @ 20:50
...en weer een potentiel leuk topic verknalt door de Duitsers.
Turquaz52woensdag 29 december 2010 @ 01:22
Wehehhehee.. })
joeftwwoensdag 29 december 2010 @ 04:11
Lijkt my niet echt bepaald snel. :') Met m'n beamer doe ik het in 7 sec en dat is al slaapverwekkend.
joeftwwoensdag 29 december 2010 @ 04:11
quote:
Op dinsdag 28 december 2010 20:50 schreef DrDarwin het volgende:
...en weer een potentiel leuk topic verknalt door de Duitsers.
:)
Mahjoe_Jazzwoensdag 29 december 2010 @ 04:18
Dat kan mijn solex nog
Olle.woensdag 29 december 2010 @ 08:31
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 20:50 schreef DrDarwin het volgende:
...en weer een potentiel leuk topic verknalt door de Duitsers.
:'(

kop op !
Olle.woensdag 29 december 2010 @ 08:31
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 18:32 schreef Zuivelkoe het volgende:
Is dit dan telkens bij maximale toeren schakelen?
ja daar ga ik wel van uit!
von_Preussenwoensdag 29 december 2010 @ 08:41
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 20:50 schreef DrDarwin het volgende:
...en weer een potentiel leuk topic verknalt door de Duitsers.
Duitsers heerschen nou eenmaal.
Sjabbawoensdag 29 december 2010 @ 08:47
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 08:41 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Duitsers heerschen nou eenmaal.
In zaken verknallen idd.

Overigens dacht ik dat het een grote piemel topic was geworden, maar de Duitsers weten deze mooi hun kant op te draaien.
BertVwoensdag 29 december 2010 @ 08:50
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 08:41 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Duitsers heerschen nou eenmaal.
BMW Motorrad. ^O^
0-100 in 10 seconden in de hoogste versnelling.
Olle.woensdag 29 december 2010 @ 08:55
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 08:50 schreef BertV het volgende:

[..]

BMW Motorrad. ^O^
0-100 in 10 seconden in de hoogste versnelling.
:o

inclusief wegrijden in zijn 5 ?
Sjabbawoensdag 29 december 2010 @ 08:55
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 08:55 schreef Olle. het volgende:

[..]

:o

inclusief wegrijden in zijn 5 ?
Moet je de eerst 10 meter ernaast rennen...
BertVwoensdag 29 december 2010 @ 08:56
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 08:55 schreef Olle. het volgende:

[..]

:o

inclusief wegrijden in zijn 5 ?
hmkee idd, met 6 versnellingen kon mijn (vorige dikke) Japanner wegrijden in 5.
Op korte termijn mol je wel de koppeling.

Uit pure verveling heb ik wel 's een hele rit in de 4e gemaakt.
4e 3e loopt tot 200km/u. Aan de ene kant heb ik spijt van de verkoop, aan de andere kant ging het nergens over met mijn woon-werk rit via B-wegen.

[ Bericht 3% gewijzigd door BertV op 29-12-2010 09:03:43 ]
DrDarwinwoensdag 29 december 2010 @ 08:58
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 08:47 schreef Sjabba het volgende:

[..]

In zaken verknallen idd.

Overigens dacht ik dat het een grote piemel topic was geworden, maar de Duitsers weten deze mooi hun kant op te draaien.
Ter compensatie voor hun mindere fysiek.
Olle.woensdag 29 december 2010 @ 09:10
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 08:56 schreef BertV het volgende:

[..]

hmkee idd, met 6 versnellingen kon mijn (vorige dikke) Japanner wegrijden in 5.
Op korte termijn mol je wel de koppeling.

Uit pure verveling heb ik wel 's een hele rit in de 4e gemaakt.
4e 3e loopt tot 200km/u. Aan de ene kant heb ik spijt van de verkoop, aan de andere kant ging het nergens over met mijn woon-werk rit via B-wegen.
:D het kan ook een "hobby" zijn, mooi stukje toeren met je auto :)
als je het leuk vind dan is het toch klaar? Ondanks dat je woon - werk rit over B wegen gaat?
BertVwoensdag 29 december 2010 @ 09:20
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 09:10 schreef Olle. het volgende:

[..]

:D het kan ook een "hobby" zijn, mooi stukje toeren met je auto :)
als je het leuk vind dan is het toch klaar? Ondanks dat je woon - werk rit over B wegen gaat?
De kosten voor woon-werk werden te hoog. 1:12, dure banden, verzekering, slijtage onderdelen.
Ik dacht eerst de oplossing te hebben in een kleine motor erbij.
De beul bleef toen vooral in de schuur, bijna dubbele kosten door twee linkerhanden.
1 motor is wel zo overzichtelijk.
Deze motor doet 0-100 in 4 seconden en 210km/u. Ik merk dat ik verstandiger word met de jaren.
Wellicht ga ik voor een saaie toer-BMW in de toekomst. :D
Olle.woensdag 29 december 2010 @ 09:25
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 09:20 schreef BertV het volgende:

[..]

De kosten voor woon-werk werden te hoog. 1:12, dure banden, verzekering, slijtage onderdelen.
Ik dacht eerst de oplossing te hebben in een kleine motor erbij.
De beul bleef toen vooral in de schuur, bijna dubbele kosten door twee linkerhanden.
1 motor is wel zo overzichtelijk.
Deze motor doet 0-100 in 4 seconden en 210km/u. Ik merk dat ik verstandiger word met de jaren.
Wellicht ga ik voor een saaie toer-BMW in de toekomst. :D
mja als de kosten te hoog worden dan is het simpel inderdaad :)
mja ik geloof graag dat naarmate je ouder wordt, je ook wijzer wordt ;)
nou maar een toer- BMW is ook niet verkeerd!
Casoswoensdag 29 december 2010 @ 09:28
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 16:58 schreef kale_oma het volgende:
tja wat is snel, vroegah was dit wel snel maar tegenwoordig is het voldoende om gewoon mee te komen met het verkeer.

Het punt van hyperdude vind ik inderdaad een betere. de tussenacceleratie word over het algemeen vaker gebruikt dan volgas optrekken.
Met het "nieuwe rijden" is een acc. van 0-100 in 20 sec. nog meer dan voldoende om met het verkeer mee te rijden.
DS4woensdag 29 december 2010 @ 10:23
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 december 2010 20:44 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

De RS, tegenwoordig. S is net zoiets geworden als GTI (helaas).
De RS is een S.

En een S3 is echt boven de Golf GTI gepositioneerd.
DS4woensdag 29 december 2010 @ 10:24
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 08:41 schreef von_Preussen het volgende:

Duitsers heerschen nou eenmaal.
Deutschland über alles!
Olle.woensdag 29 december 2010 @ 10:25
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 10:23 schreef DS4 het volgende:

[..]

De RS is een S.

En een S3 is echt boven de Golf GTI gepositioneerd.
is hier ook een overzicht van ? Dus van alle Turbo's / sport edities?
ForzaScuderiaFerrariwoensdag 29 december 2010 @ 10:27
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 04:11 schreef joeftw het volgende:
Lijkt my niet echt bepaald snel. :') Met m'n beamer doe ik het in 7 sec en dat is al slaapverwekkend.
Slome! :P
BertVwoensdag 29 december 2010 @ 10:28
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 10:27 schreef ForzaScuderiaFerrari het volgende:

[..]

Slome! :P
Je had moeten zeggen dat het voor een BMW best snel is. :P
fioooonwoensdag 29 december 2010 @ 10:41
BMW's zijn lang niet altijd zo snel. Zo is een BMW 518i touring niet vooruit te branden.
Olle.woensdag 29 december 2010 @ 10:43
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 10:41 schreef fioooon het volgende:
BMW's zijn lang niet altijd zo snel. Zo is een BMW 518i touring niet vooruit te branden.
volgens mij heeft ieder merk auto (dan uiteraard de dure ferrari's etc uitgesloten) langzame en snelle auto's
tupolev141woensdag 29 december 2010 @ 10:44
0-100 in 10sec is misschien niet meer zo snel als 10 jaar geleden, maar dat zegt niks. Een auto die dat kan is snel genoeg om met het verkeer mee te kunnen, en bovendien ben je sneller weg aan het stoplicht dan 90% van de anderen, gewoon omdat bijna niemand met de knuisten om stuur en pook geklemd gebiologeerd naar de rode lamp staart ...
Olle.woensdag 29 december 2010 @ 10:47
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 10:44 schreef tupolev141 het volgende:
0-100 in 10sec is misschien niet meer zo snel als 10 jaar geleden, maar dat zegt niks. Een auto die dat kan is snel genoeg om met het verkeer mee te kunnen, en bovendien ben je sneller weg aan het stoplicht dan 90% van de anderen, gewoon omdat bijna niemand met de knuisten om stuur en pook geklemd gebiologeerd naar de rode lamp staart ...
dat laatste is inderdaad waar :D
netjes verwoord en verteld!
fioooonwoensdag 29 december 2010 @ 10:48
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 10:43 schreef Olle. het volgende:

[..]

volgens mij heeft ieder merk auto (dan uiteraard de dure ferrari's etc uitgesloten) langzame en snelle auto's
Nu niet meer... de 518i is er niet meer want die is eruit gegaan omdat dit het toppunt van traagheid was. Rollators die optrek wedstrijdjes gewoon wisten te winnen. Daar wil BMW niet mee geassocieerd worden natuurlijk.
DS4woensdag 29 december 2010 @ 10:59
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 10:44 schreef tupolev141 het volgende:
0-100 in 10sec is misschien niet meer zo snel als 10 jaar geleden, maar dat zegt niks. Een auto die dat kan is snel genoeg om met het verkeer mee te kunnen, en bovendien ben je sneller weg aan het stoplicht dan 90% van de anderen, gewoon omdat bijna niemand met de knuisten om stuur en pook geklemd gebiologeerd naar de rode lamp staart ...
Maar dat is dan ook niet zo interessant.

Bij een inhaalactie op een 80 km/u weg is het wel handig om wat vermogen beschikbaar te hebben.
BertVwoensdag 29 december 2010 @ 11:08
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 10:59 schreef DS4 het volgende:

[..]
Bij een inhaalactie op een 80 km/u weg is het wel handig om wat vermogen beschikbaar te hebben.
Het is natuurlijk belangrijker.
Maar een 0-100 tijd zegt indirect toch al wat over de 80-120 prestaties, als de gearing niet totaal belachelijk gekozen is.
Olle.woensdag 29 december 2010 @ 11:17
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 11:08 schreef BertV het volgende:

[..]

Het is natuurlijk belangrijker.
Maar een 0-100 tijd zegt indirect toch al wat over de 80-120 prestaties, als de gearing niet totaal belachelijk gekozen is.
mja het is moeilijk om van mijn auto statestieken te vinden op internet wat de tijd is dat de auto van 80 naar 120 moet rijden.
Maar zoals je zelf ook al aangeeeft zegt de snelheid van 0 tot 100 ook wel iets over het temp van 80 naar 120
BertVwoensdag 29 december 2010 @ 11:19
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 11:17 schreef Olle. het volgende:

[..]
Maar zoals je zelf ook al aangeeft zegt de snelheid van 0 tot 100 ook wel iets over het temp van 80 naar 120
:Y
Ik krijg nu vast heel PTA over me heen. :P
DS4woensdag 29 december 2010 @ 11:21
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 11:08 schreef BertV het volgende:

Maar een 0-100 tijd zegt indirect toch al wat over de 80-120 prestaties, als de gearing niet totaal belachelijk gekozen is.
Ja, maar met de knuisjes strak om het stuur en pook wachten bij het stoplicht niet natuurlijk. ;)
Hyperdudewoensdag 29 december 2010 @ 11:35
Vond nog een geinig tabelletje uit AMS 1983 van een stelletje (nu) klassiekers.
Redelijk rijtje acceleratie- en elasticiteitstijden. Echte Gert Hack ^O^ test!
5fc6f17f.jpg
Olle.woensdag 29 december 2010 @ 13:12
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 11:35 schreef Hyperdude het volgende:
Vond nog een geinig tabelletje uit AMS 1983 van een stelletje (nu) klassiekers.
Redelijk rijtje acceleratie- en elasticiteitstijden. Echte Gert Hack ^O^ test!
[ afbeelding ]
dat ding zal ook wel een iets andere prijsklasse hebben dan die van mij ;)
Yoda87woensdag 29 december 2010 @ 18:17
Mijn auto zou er 7.8 sec over moeten doen
HenkXLwoensdag 29 december 2010 @ 18:31
doettie van mij ook en dat is echt teeeeering sloom
DrDarwinwoensdag 29 december 2010 @ 22:32
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 18:31 schreef HenkXL het volgende:
doettie van mij ook en dat is echt teeeeering sloom
Probeer het eens met zicht op een betonnen muur.
Olle.donderdag 30 december 2010 @ 08:52
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 18:31 schreef HenkXL het volgende:
doettie van mij ook en dat is echt teeeeering sloom
wat doet die van jou ook?
Hyperdudedonderdag 30 december 2010 @ 08:55
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 22:32 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Probeer het eens met zicht op een betonnen muur.
Daarom heb je ook meer aan 0-100-0 dan aan 0-100 ;)
BertVdonderdag 30 december 2010 @ 09:01
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 08:55 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Daarom heb je ook meer aan 0-100-0 dan aan 0-100 ;)
Die betonnen muur is goed voor je 0-100-0 tijd! ^O^
Wellicht lukt het om die tijd hier dan te posten. :P
Olle.donderdag 30 december 2010 @ 09:15
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 09:01 schreef BertV het volgende:

[..]

Die betonnen muur is goed voor je 0-100-0 tijd! ^O^
Wellicht lukt het om die tijd hier dan te posten. :P
nou ja of door de nabestaanden :D
Sjabbadonderdag 30 december 2010 @ 09:16
In huidige verkeer vindt ik de 0-60 of 0-80 tijden belangerijker. Maw een lichte auto is vaak prettiger rijden. Als je veel snelweg rijdt is de tussentijd wel belangerijk.