Olle. | maandag 27 december 2010 @ 11:29 |
Is het voor een gemiddelde auto snel of niet snel als je van 0 naar 100 kilometer per uur rijd in 10 seconden? | |
sinterklaaskapoentje | maandag 27 december 2010 @ 11:30 |
TT fail ![]() | |
BertV | maandag 27 december 2010 @ 11:30 |
sneller dan gemiddeld dus, een gemiddelde auto zit er boven. topic titel is jammer genoeg niet te veranderen. ![]() | |
BarrieButsers | maandag 27 december 2010 @ 11:30 |
Niet snel. | |
Repeating | maandag 27 december 2010 @ 11:37 |
Terung langzazam ![]() | |
Olle. | maandag 27 december 2010 @ 11:38 |
![]() klopt | |
mstx | maandag 27 december 2010 @ 11:38 |
Gemiddelde snelheid voor een gemiddelde auto. | |
thumbnail | maandag 27 december 2010 @ 11:49 |
Dat is best snel. Gemiddeld is het 12 seconden. | |
Microtubuli | maandag 27 december 2010 @ 11:50 |
Serieus, dat is wel traag. Hoewel er wel veel boodschapenwagentjes op nederlandse wegen rijden die niet vooruit te branden zijn. | |
Olle. | maandag 27 december 2010 @ 11:50 |
dankje ![]() 1 van de weinig reacties met inhoud en waar ik wat mee kan ![]() evenals de reactie van BertV ![]() | |
Olle. | maandag 27 december 2010 @ 11:51 |
kun je het uitleggen / onderbouwen met een bron? wat is dan wel gemiddeld volgens jou? | |
Microtubuli | maandag 27 december 2010 @ 11:56 |
Iedere nieuwe middenklasser moet tegenwoordig toch wel 9 seconden halen om nog een beetje van een krachtig blok te kunnen spreken. | |
BertV | maandag 27 december 2010 @ 11:56 |
gemiddeld is gemiddeld. Er rijden ontelbaar veel A-naar-B hokjes rond die dik over de 10 seconden nodig hebben. Er rijden veel wannabe ballenbakken rond die net over de 10 seconden nodig hebben. Er rijden een flink aantal ballenbakken rond die net onder de 10 seconden zitten Er rijden een paar echt mooie auto's rond die er een paar seconden voor nodig hebben ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- gemiddeld 11,325 seconden naar 100 ![]() | |
Olle. | maandag 27 december 2010 @ 12:00 |
het betreft hier een 207 uit 2007 met als motor de 1.6 HDI | |
BertV | maandag 27 december 2010 @ 12:02 |
10 seconden is gewoon netjes. (Al is het een fabrieksopgave die nog wel 's omlaag gelogen is) | |
noutie | maandag 27 december 2010 @ 12:03 |
Binnen 10 sec naar de 100 is dikke prima voor dagelijks gebruik. | |
Olle. | maandag 27 december 2010 @ 12:04 |
ja dat is uiteraard netzo als het opgegeven diesel (in dit geval) verbruik ![]() thnx voor de info! | |
Ivo1985 | maandag 27 december 2010 @ 12:46 |
anders ga je ff een proefrit maken en probeer je zelf even uit of dit snel genoeg voor je is. Cijfertjes-freaks.... Daar gaat het toch helemaal niet om? Het gaat er om dat jij die auto prettig vindt rijden en de totale kosten binnen je budget passen. | |
Olle. | maandag 27 december 2010 @ 12:56 |
ik ben geen cijfertjes freak. Ik vroeg het mij gewoon af.. Ik heb de auto gekocht omdat ik hem mooi vond en bij mij vond passen en goed reed. | |
Hyperdude | maandag 27 december 2010 @ 13:43 |
Vroeger was dat redelijk snel. Net als een auto die 100 mijl (ong. 160 km/u) per uur haalde. ![]() Overigens heb je praktisch gezien, bv. qua invoegen en inhalen, meer aan kennis mbt. 80 naar 120 tijden. Of 0 naar 100 naar 0 tijden. ![]() | |
DS4 | maandag 27 december 2010 @ 13:48 |
Bron? | |
DS4 | maandag 27 december 2010 @ 13:50 |
Ik vind het dus niet snel, sterker nog: ik zou het langzaam durven noemen. Ooit was er een tijd dat 9 sec. naar de 100 echt als snel werd ervaren, maar dat is al lang geleden. Het zit ongetwijfeld nog in de groep gemiddeld... je kan er natuurlijk prima in meekomen met het verkeer, maar als je een snelle auto zoekt dan is 10 seconden 0-100 niet de tijd die je zoekt. | |
Olle. | maandag 27 december 2010 @ 14:08 |
dat is een goed punt! eens even kijken of daar wat over gezegd wordt | |
TheFreshPrince | maandag 27 december 2010 @ 14:18 |
Die van mij doet ook 0 naar 100 ![]() | |
BertV | maandag 27 december 2010 @ 14:20 |
Mijn auto doet er 10 seconden langer over dan mijn motor. ![]() | |
CafeRoker | maandag 27 december 2010 @ 14:24 |
Dat is wel zo, maar als je over een 207 diesel spreekt heb je het ook niet over een echt snelle auto. Voor zo'n kleine middenklasser is 10 sec toch best aardig en kun je prima meekomen. Anders gezegd, het gros van de auto's in die klasse is een stuk langzamer dus in die zin is de auto van TS toch best pittig voor z'n soort. | |
Olle. | maandag 27 december 2010 @ 14:53 |
maar die dikke volvo 740 haalt het aantal seconden ook? ![]() ![]() | |
Turquaz52 | maandag 27 december 2010 @ 14:58 |
Ik Mijn witte BMW doe er 7 of 8 sec over denk ik.. ![]() | |
Olle. | maandag 27 december 2010 @ 15:05 |
en wat voor motor heb je? ![]() en het gewicht van je auto? | |
Microtubuli | maandag 27 december 2010 @ 15:07 |
Ik gok dit: http://www.speurders.nl/o(...)jna-af-74835038.html | |
TheFreshPrince | maandag 27 december 2010 @ 15:09 |
Geen idee, boeiend... Ik zit comfortabel en kom overal ![]() | |
Turquaz52 | maandag 27 december 2010 @ 15:12 |
Waarom zoek je zo ver ![]() Turqs Project: BMW 318i 2.5 24v --S/C of Turbo?-- Part 2 ![]() | |
Microtubuli | maandag 27 december 2010 @ 15:14 |
Topic ken ik al maar kwam via google toevallig bij speurders uit. | |
Turquaz52 | maandag 27 december 2010 @ 15:16 |
Origineel een 1.8je met 115PK, die er 2 weken over deed. Nu zit er een 525i motor in, een 2.5 6 cilinder met paar aanpassingkjes waarna ik plus minus 200PK heb, origineel iets van 1200KG, denk dat ik nu rond de 1300 ofzo zit.. Is wel leuk en aardig en van 0 tot 100 doe ik mss 7/8 sec.. maar in die 7/8 seconden heb ik ook 2/3 liter verspild ![]() | |
Turquaz52 | maandag 27 december 2010 @ 15:17 |
Waar zocht je op dan..? ![]() | |
Microtubuli | maandag 27 december 2010 @ 15:18 |
Op jouw onderschrift: 'BMW 318i 2.5 24v' bij google afbeeldingen | |
Turquaz52 | maandag 27 december 2010 @ 15:23 |
wehehhe ![]() | |
Olle. | maandag 27 december 2010 @ 15:27 |
dat is zeker ![]() en het belangrijkste is ook dat je van A naar B gaat ![]() alleen soms is het fijn om een beetje sportief te zijn | |
Olle. | maandag 27 december 2010 @ 15:27 |
ah een dikke verbouwing achter de rug dus. Netjes. Ja die dingen drinken wel als een gek ja... | |
TheFreshPrince | maandag 27 december 2010 @ 15:30 |
Als ik sportief wil rijden pak ik de fiets. | |
Olle. | maandag 27 december 2010 @ 15:33 |
![]() | |
Nerdmans | maandag 27 december 2010 @ 15:36 |
is kei snel man. vroem vroem ![]() | |
ZwartmetSuiker | maandag 27 december 2010 @ 16:59 |
Ligt eraan wat voor'n auto. In een oldtimer voelt het heel snel hoor. | |
.Neovo. | maandag 27 december 2010 @ 17:09 |
[/quote]
![]() | |
LangeJan | maandag 27 december 2010 @ 17:35 |
Mijn Manta doet het in 9 sec ![]() | |
Sjabba | maandag 27 december 2010 @ 18:06 |
En nog ziet het er niet uit. | |
08gnoT. | maandag 27 december 2010 @ 18:12 |
Mijn lancer: acceleratie 0-100 km/u 13,0 km/h Ik vind m toch niet langzaam. De mazda 6 van m'n ouders: acceleratie 0-100 km/u 9,7 km/h En die is aardig fel, zeker sneller dan de gemiddelde wegbewoner. Dus 10 seconden vind ík zeker niet langzaam. | |
Repeating | maandag 27 december 2010 @ 18:22 |
In 10 seconde zitten wij @ 160 km/h. | |
Fer | maandag 27 december 2010 @ 18:24 |
10 seconden doet me Golf Variant 1.4 ook. Heb nou niet het gevoel gelanceerd te worden bij ieder stoplicht. | |
Turquaz52 | maandag 27 december 2010 @ 18:27 |
WAHAHAHHHAHHHAHAAHAHAHAH 10 dagen bedoel je ![]() ![]() | |
Ivo1985 | maandag 27 december 2010 @ 18:30 |
Hoezo denk je dat alleen maar? Is je auto niet door de RDW herkeurd dan? In dat geval hoop ik voor je dat je nooit een flink ongeluk krijgt, want als je verzekeringsmaatschappij hier achter komt heb je een heel groot probleem. Zeker als er gewonden en/of blijvend letsel bij komt kijken. De verzekeringsmaatschappij zal namelijk de dekking intrekken omdat de gegevens die bij hen bekend zijn (op basis van het kenteken wat jij hebt opgegeven en op je polis staat) niet in overeenstemming zijn met het werkelijke voertuig. Als je netjes hebt laten herkeuren, staat gelijk het juiste gewicht ook weer op het kenteken. Net als het aantal cilinders en het vermogen. Keuring stelt tegenwoordig weinig voor, mits alles goed is uitgevoerd. Kosten zijn slechts ¤53,-. | |
T42 | maandag 27 december 2010 @ 18:32 |
mijn keer deed tot an de 90 in 9 sec en dan nog eens 10 sec om naar de 100 te komen. 34kpk | |
08gnoT. | maandag 27 december 2010 @ 18:33 |
Fabrieksopgave is 15,2. | |
Papierversnipperaar | maandag 27 december 2010 @ 18:34 |
Is bloedsnel! ![]()
| |
Repeating | maandag 27 december 2010 @ 18:38 |
zijn die resultaten hier allemaal uit het boekje, of ook daadwerkelijk in praktijk getest? 0-100 van onze is bmw is 5,2s @ het boekje. werkelijk (enkel met lauch control) het zelfde... | |
BertV | maandag 27 december 2010 @ 18:38 |
Er is een 160 en 122pk versie zie ik op autoweek.nl. Los daarvan moet je die waardes met een korrel zout nemen. In de praktijk zal je de waarde vaak niet halen. Aan de andere kant. Mijn Aygo wordt opgegeven voor 14.2 seconden. Ik denk dat 12 seconden wel haalbaar is. ![]() | |
Repeating | maandag 27 december 2010 @ 18:42 |
Post het filmpje maar hier ![]() | |
OEM | maandag 27 december 2010 @ 18:44 |
Je kan beter checken hoe lang dat barrel er over doet om van 80 naar 120 te komen | |
BertV | maandag 27 december 2010 @ 18:45 |
3-cilinder geluid is standaard. | |
CafeRoker | maandag 27 december 2010 @ 18:47 |
die dingen trekken voor zo'n boodschappenautootje idd behoorlijk van de plek. | |
08gnoT. | maandag 27 december 2010 @ 18:48 |
Niet de 1.4 toch? Ik zat bij het 1999-2006-model te kijken. | |
BertV | maandag 27 december 2010 @ 18:48 |
Vanaf stilstand idd best wel, de fut is er natuurlijk snel uit. Maar ontopic. ![]() | |
mstx | maandag 27 december 2010 @ 18:50 |
1.4 TSI 90 kW/122 pk 7-DSG Motortype 4-cilinder benzinemotor Cilinderinhoud liter/cm3 1,4/1.390 Max. vermogen, kW (pk)/ t/min 90 (122)/5.500 Max. koppel, Nm bij, t/min 200/1.500 Topsnelheid, km/h 201 Acceleratie, 0-80/0-100 km/h 6,8/9,9 | |
Microtubuli | maandag 27 december 2010 @ 18:51 |
De 1.4 TSI met 160pk haalt 10 sec makkelijk. | |
fioooon | maandag 27 december 2010 @ 18:51 |
Ik vind het nog wel meevallen zo bij 100 km/u optrekken.. moet je wel ff terug gaan naar z'n 4e versnelling. | |
DS4 | maandag 27 december 2010 @ 19:22 |
Ik niet. Tot 100 km/u op de snelheidsmeter misschien wel. | |
08gnoT. | maandag 27 december 2010 @ 19:33 |
Je hebt gelijk, het nieuwe type wel. Ik keek bij het vorige model, met 75pk. | |
Turquaz52 | maandag 27 december 2010 @ 20:00 |
Thanks voor je info! ![]() Wat voor auto rij jij en hoeveel sec doet die er over van 0 tot 100? ![]() | |
Spamblik | maandag 27 december 2010 @ 20:09 |
![]() Maar ontopic, 10 sec is echt wel redelijk. | |
Lienzz | maandag 27 december 2010 @ 20:13 |
ik haal 0-100 in 3.2 sec | |
Isdatzo | maandag 27 december 2010 @ 20:59 |
Pfff, trage dingen hier ![]() ![]()
| |
DS4 | maandag 27 december 2010 @ 21:05 |
Dat is een hoop mannen in 3,2 seconden... | |
Sounddragon | maandag 27 december 2010 @ 21:30 |
Ok, we doen een wedstrijdje; van 0 - 200 in zo rap mogelijk, en degene die dan het eerst een shaggie heeft gedraaid wint een bak koffie bij de volgende pomp ![]() | |
Isdatzo | maandag 27 december 2010 @ 21:33 |
Da's niet eerlijk, ik ben het eerst toe aan de volgende pomp ![]() ![]() | |
Isdatzo | maandag 27 december 2010 @ 21:34 |
Maar da's goed, ik ga je uitdaging aan. Wel ff wachten tot 't zout van de wegen is en de temperaturen wat aangenamer zijn. | |
Spamblik | maandag 27 december 2010 @ 21:36 |
Mag ik ook een bakkie koffie ![]() | |
Sounddragon | maandag 27 december 2010 @ 21:39 |
Tegen een beetje sportbak maak je op de wat langere afstand geen schijn van kans; die topsnelheid van 320 hou je niet lang vol volgens mij; nog nooit gedaan op een brommer, (ik vond 240 wel gek zat op 2 wielen ![]() ![]()
| |
Isdatzo | maandag 27 december 2010 @ 21:42 |
Lang volhouden hoeft niet.. en daar is ook niks aan. Krijg je zo'n stijve nek van ![]() ![]() Vrees het ook ![]() | |
Isdatzo | maandag 27 december 2010 @ 21:43 |
Als jij ons komt aanmoedigen krijg je van mij een bakje koffie ![]() | |
DS4 | maandag 27 december 2010 @ 21:44 |
Ook in een auto is het niet zo prettig. Echt te snel ten opzichte van overig verkeer. | |
Isdatzo | maandag 27 december 2010 @ 21:49 |
Idd.. zoiets moet je doen als het echt heel rustig is en je voldoende zicht naar voren hebt. Het is onmogelijk voor anderen rekening met jou te houden als je met zo'n snelheid op ze afkomt. Als je daar rekening mee houdt komt 't goed ![]() | |
Sounddragon | maandag 27 december 2010 @ 21:51 |
Idd; het hardste wat ik zelf heb gereden was 290 (teller) in de AMG, 250+ is alleen veilig te doen met 2 lege banen ter beschikking; zonder lege baan ertussen is dat bloedlink idd. het stomme is dat je 220 - 240 wel doet op 2 baans autobahn, en dat is eigenlijk net zo link, dan blijf je ook nergens als er eentje de linkerbaan opkomt.. | |
Isdatzo | maandag 27 december 2010 @ 21:56 |
220-240 in Duitsland is wel goed te doen als het rustig is. Men houdt er ook wel rekening mee daar. 't Zijn vooral de stomme hollanders die daar gevaarlijk zijn en vlak voor je neus ineens met 90 een vrachtwagen besluiten in te halen ![]() | |
Sounddragon | maandag 27 december 2010 @ 22:04 |
Bullshit, de laatste keer reed ik op de terugweg vanaf de Ring 260 op een 3 baans stuk autobahn helemaal links waar er een invoegstrook was, en één of andere lamkloot in een slk voegt in en ramt hem ondanks nette knippertjes met grootlicht zo voor mijn smoel met 130 ![]() | |
DS4 | maandag 27 december 2010 @ 22:06 |
Het wordt inderdaad steeds erger. Als je zo hard wil gaan moet je ver voor je kijken en bij iedere keer dat er twee auto's bij elkaar zitten er vanuit gaan dat de een de ander wil gaan inhalen. En dus remmen. En bij 300+ heb je dan best wel een afstand nodig... (meer dan een halve kilometer om terug te komen op 120 km/u) | |
DrDarwin | maandag 27 december 2010 @ 22:09 |
Cilinderinhoud 1468 cc Topsnelheid 211 km/u met de teller op 223 km/u Acceleratie 0-100 km/u getest op 7,8 sec: fabrieksopgave 8 sec. | |
Isdatzo | maandag 27 december 2010 @ 22:09 |
Mja, incidenten houd je altijd. Mijn ervaring is dat je wanneer het een beetje rustig is flink door kan rijden en dat men daar wel degelijk rekening mee houdt. | |
Sounddragon | maandag 27 december 2010 @ 22:20 |
Op zich gaat het ook wel goed, ik moet alleen altijd wennen aan dat seinen met je grootlicht, dat ben je niet gewend en voelt steeds weer een beetje 'aso', maar als je dat spelletje een beetje door hebt, gaat het best goed .. helaas kan die enkeling wel een megacrash veroorzaken, en daar moet je zoals DS4 zegt, altijd rekening mee blijven houden ![]() Ik ga de Lincoln even terugcruisen naar ZH en dat doen we in stijl met de cc op 90 - 100, muziekje erbij, lekker onderuit op de sofa ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 28 december 2010 @ 03:05 |
Wat valt er te lachen? Standaard hebben ze 192PK, de mijne is gechipt, aangepaste uitlaat (freeflow-cat/middendemper delete) en vanaf 2 spruitstukken 2 rechte buizen naar dubbel pijps originele 325i einddemper, en een openluchtfilter met CAI.. Ik ga geen kroegPK's roepen van 40PK extra, maar 8PK is waar ik van uit ga.. | |
Olle. | dinsdag 28 december 2010 @ 09:41 |
hmm oke duidelijk ![]() de auto is gemiddeld snel. de snelheid tussen 80 en 120 km pu moet ik nog uitzoeken. | |
blup | dinsdag 28 december 2010 @ 11:25 |
0-100 7.9.. en dat voor een auto uit 91. (Clio 16v) | |
Ivo1985 | dinsdag 28 december 2010 @ 11:36 |
Mini Estate, bouwjaar 1981. Hij had origineel een 1000cc blokje met volgens fabrieksopgave een geweldige 41PK. 0-100 in iets van 19 seconden. Nu zit er een 1275cc injectieblokje in uit een Mini uit 1998. Maarliefst 63 PK op 730 kg en 0-100 zal ie in een kleine 13 seconden doen (opgave voor een gewone Mini is 12,5 seconden, mijn Estate is iets zwaarder). Netjes omgekeurd. Als jouw blok netjes gemonteerd zit zoals bij een originele 6-cilinder BMW en verder je auto in orde is, is de keuring een fluitje van een cent. Duurt een half uurtje (+lang wachten vooraf als je geen afspraak hebt gemaakt). Zorg dat je weet uit welke auto je blok afkomstig is (liefst inclusief het kenteken, ook als de betreffende auto al gesloopt is, anders een kenteken van eentje van hetzelfde type). Dan nemen ze voor je nieuwe kentekenbewijs die gegevens over. Als je de boel nog verder hebt opgevoerd, dan is een vermogensuitdraai van een rollenbank aan te raden voor het vaststellen van het werkelijke vermogen. | |
thumbnail | dinsdag 28 december 2010 @ 11:40 |
Als de remmen en het onderstel dat extra vermogen en gewicht aankunnen natuurlijk. En dat vraag ik me af. | |
Olle. | dinsdag 28 december 2010 @ 11:42 |
dat is goed snel als ik de gemiddelde reactie hier mag geloven ![]() | |
vosss | dinsdag 28 december 2010 @ 11:46 |
10 seconden is traag. Mijn ouwe bak is een stuk sneller dan dat en die wil ik al niet bepaald snel noemen ![]() | |
Olle. | dinsdag 28 december 2010 @ 11:47 |
hmm 10 sec is volgens mij aardig gemiddeld, dus die ouwe bak van jou is snel ![]() maar wat is een stuk sneller? ik denk nu aan 6 seconden? | |
vosss | dinsdag 28 december 2010 @ 11:50 |
Iets onder de 7 seconden ![]() | |
Ivo1985 | dinsdag 28 december 2010 @ 12:34 |
Extra vermogen maakt voor de remmen NIETS uit. Of je auto nu 1 pk heeft of 1000 pk, je moet gewoon aan de vereiste remvertraging van 5,2m/s² kunnen voldoen. Gewicht moet het onderstel inderdaad aankunnen kwa stijfheid. Maar wat ik van Turqazz begrijp heeft hij een blok in zijn auto gehangen, die wel voor dat type auto is geleverd. 99% kans dat de 318 hetzelfde onderstel heeft als de 325. Enige wat wezenlijk verschil zal maken als het gewicht veel verschilt zijn de veren en schokbrekers. Maar als je een ander blok in je auto kan lepelen, is het vervangen van wat vering en demping ook een kleine moeite. Kortom: zolang je het bij een blok houdt wat ook origineel voor jouw type auto geleverd is, zijn er weinig problemen. Als je alles maar netjes uitvoert. | |
DS4 | dinsdag 28 december 2010 @ 12:38 |
Er is nog een verschil tussen APK technisch en of een auto veilig zat is. Bij heel veel vermogen en daar gebruik van maken zul je je remmen vaker en harder moeten aanspreken. Toch lullig als je last van fading krijgt en daardoor de bocht uit vliegt. | |
thumbnail | dinsdag 28 december 2010 @ 12:47 |
Zie het bericht va DS4. Het lijkt mij stug dat ze een auto met minder vermogen met dezelfde (dure) onderdelen uitrusten als een auto met meer gewicht/vermogen als dat niet nodig is. Het zou kunnen maar het lijkt me niet logisch. | |
DS4 | dinsdag 28 december 2010 @ 12:49 |
Dat kan goedkoper zijn dan per type andere onderdelen. Meestal zie je dat de mainstream versies allemaal gelijke onderdelen hebben (natuurlijk moet je de veren wel enigszins aanpassen aan motorgewicht als je wil dat de auto goed rijdt... dus het kan niet altijd) en de topversie meer bijzondere techniek. | |
thumbnail | dinsdag 28 december 2010 @ 12:57 |
Ik weet niet hoe het bij BMW zit maar als ik bijvoorbeeld naar de Seat Ibiza (180pk) kijk dan heeft de Cupra veel zwaarder uitgevoerde remmen. Als ze dat bij alle modellen doen dan zouden die te duur worden dus zelfs op de FR (150 pk) zijn die zwaardere remmen een optie. Het zou kunnen dat BMW de lat hoger legt natuurlijk. | |
Turquaz52 | dinsdag 28 december 2010 @ 15:07 |
Ik zal je ff uitleggen: Schokdempers en veren zijn NIET het zelfde qua stijfheid, want een 6 pitter is zwaarder in de neus. AL kun je ze wel onderling wisselen. IK rij op een verse schroefset (gekocht/monteerd tijdens ombouw) dus daar hoef ik mij geen zorgen om te maken. Mijn complete achter as is vervangen, zodoende heb ik nu ook de brug etc.. van een 6 pitter achter. Inclusief een 6 cilinder diff en 6 cilinder remmerij achter, dus schijven. Voor heb ik naven van een 325i met zijn remmen. Schokdempers/veren die overeenkomen onderling: 320i, 323i, 325i, 328i. Schokdempers/veren die overeenkomen onderling: 316i, 318i, 318iS Remmerij die overeenkomen onderling: 318is, 320i, 323i, 325i- Schijven rondom, waaronder de voorste geventileerd. Zelfde geldt ook voor de 328i, maar deze is achter ook geventileerd. Remmerij die overeenkomen onderling: 316i, 318i. Deze hebben trommels achter en ongeventileerde dunne schijfjes voor. Qua uitlaat (nu ik toch mee bezig ben): 316i/318i/318is/320i/323i hebben allemaal 1 uitlaat lijn naar achteren met een einddemper met 1 pijpje. 325i, 328i hebben vanaf de 2 spruitstukken een X stuk waarna ze weer met 2 lijnen naar achteren gaan naar een einddemper met dubbele pijpen. Motor rubbers zijn van de 316i tot de 328i het zelfde, de steunen verschillen. De accu van de 6 pitters en als ik me niet vergis de cabrio's ligt in de kofferbak. Subframe etc.. allemaal het zelfde. Zelfs de stuurhuis is het zelfde, maar de 316i/318i/318iS hebben geen stuurbkrachtiging koeler, de 6 pitters wel, op de stuurhuis zitten de gaten al om het erop te schroeven.. Plug & play dus. Hey ivo, ik dacht dat je toevallig ook een Saxo reed.. ![]() | |
DS4 | dinsdag 28 december 2010 @ 16:36 |
De Cupra hoort toch tot topversies? | |
kale_oma | dinsdag 28 december 2010 @ 16:58 |
tja wat is snel, vroegah was dit wel snel maar tegenwoordig is het voldoende om gewoon mee te komen met het verkeer. Het punt van hyperdude vind ik inderdaad een betere. de tussenacceleratie word over het algemeen vaker gebruikt dan volgas optrekken. | |
Turquaz52 | dinsdag 28 december 2010 @ 17:13 |
Cupra kun je verglijken met de M3 van de BMW.. komt op bijna geen een punt overeen met de normale versies.. De M3 heeft bijv, andere schokdempers, uitlaat, remmerij etc.. etc.. etc.. Niet te vergelijken met de normale versies eigenlijk.. | |
Zuivelkoe | dinsdag 28 december 2010 @ 18:32 |
Is dit dan telkens bij maximale toeren schakelen? | |
DS4 | dinsdag 28 december 2010 @ 18:55 |
Het was een retorische vraag... En met de M3 zou ik hem toch niet willen vergelijken. Maar dat terzijde. | |
Turquaz52 | dinsdag 28 december 2010 @ 19:00 |
Nee ik bedoelde de M3 en zijn 'broertjes' met elkaar vergelijken.. De Cupra en M3 zijn op geen enkele opzichte close te vergelijken.. | |
Maharbal | dinsdag 28 december 2010 @ 19:05 |
Mond...spoelen.....ga.
| |
thumbnail | dinsdag 28 december 2010 @ 19:58 |
![]() | |
DS4 | dinsdag 28 december 2010 @ 20:03 |
Je hebt de gewone modellen (die het meest verkocht worden) en dan heb je topversies, zoals dat bij de BMW een M heet, bij Audi de S, enz. | |
ZwartmetSuiker | dinsdag 28 december 2010 @ 20:44 |
De RS, tegenwoordig. S is net zoiets geworden als GTI (helaas). | |
DrDarwin | dinsdag 28 december 2010 @ 20:50 |
...en weer een potentiel leuk topic verknalt door de Duitsers. | |
Turquaz52 | woensdag 29 december 2010 @ 01:22 |
Wehehhehee.. ![]() | |
joeftw | woensdag 29 december 2010 @ 04:11 |
Lijkt my niet echt bepaald snel. ![]() | |
joeftw | woensdag 29 december 2010 @ 04:11 |
![]() | |
Mahjoe_Jazz | woensdag 29 december 2010 @ 04:18 |
Dat kan mijn solex nog | |
Olle. | woensdag 29 december 2010 @ 08:31 |
![]() kop op ! | |
Olle. | woensdag 29 december 2010 @ 08:31 |
ja daar ga ik wel van uit! | |
von_Preussen | woensdag 29 december 2010 @ 08:41 |
Duitsers heerschen nou eenmaal. | |
Sjabba | woensdag 29 december 2010 @ 08:47 |
In zaken verknallen idd. Overigens dacht ik dat het een grote piemel topic was geworden, maar de Duitsers weten deze mooi hun kant op te draaien. | |
BertV | woensdag 29 december 2010 @ 08:50 |
BMW Motorrad. ![]() 0-100 in 10 seconden in de hoogste versnelling. | |
Olle. | woensdag 29 december 2010 @ 08:55 |
![]() inclusief wegrijden in zijn 5 ? | |
Sjabba | woensdag 29 december 2010 @ 08:55 |
Moet je de eerst 10 meter ernaast rennen... | |
BertV | woensdag 29 december 2010 @ 08:56 |
hmkee idd, met 6 versnellingen kon mijn (vorige dikke) Japanner wegrijden in 5. Op korte termijn mol je wel de koppeling. Uit pure verveling heb ik wel 's een hele rit in de 4e gemaakt. 4e 3e loopt tot 200km/u. Aan de ene kant heb ik spijt van de verkoop, aan de andere kant ging het nergens over met mijn woon-werk rit via B-wegen. [ Bericht 3% gewijzigd door BertV op 29-12-2010 09:03:43 ] | |
DrDarwin | woensdag 29 december 2010 @ 08:58 |
Ter compensatie voor hun mindere fysiek. | |
Olle. | woensdag 29 december 2010 @ 09:10 |
![]() ![]() als je het leuk vind dan is het toch klaar? Ondanks dat je woon - werk rit over B wegen gaat? | |
BertV | woensdag 29 december 2010 @ 09:20 |
De kosten voor woon-werk werden te hoog. 1:12, dure banden, verzekering, slijtage onderdelen. Ik dacht eerst de oplossing te hebben in een kleine motor erbij. De beul bleef toen vooral in de schuur, bijna dubbele kosten door twee linkerhanden. 1 motor is wel zo overzichtelijk. Deze motor doet 0-100 in 4 seconden en 210km/u. Ik merk dat ik verstandiger word met de jaren. Wellicht ga ik voor een saaie toer-BMW in de toekomst. ![]() | |
Olle. | woensdag 29 december 2010 @ 09:25 |
mja als de kosten te hoog worden dan is het simpel inderdaad ![]() mja ik geloof graag dat naarmate je ouder wordt, je ook wijzer wordt ![]() nou maar een toer- BMW is ook niet verkeerd! | |
Casos | woensdag 29 december 2010 @ 09:28 |
Met het "nieuwe rijden" is een acc. van 0-100 in 20 sec. nog meer dan voldoende om met het verkeer mee te rijden. | |
DS4 | woensdag 29 december 2010 @ 10:23 |
De RS is een S. En een S3 is echt boven de Golf GTI gepositioneerd. | |
DS4 | woensdag 29 december 2010 @ 10:24 |
Deutschland über alles! | |
Olle. | woensdag 29 december 2010 @ 10:25 |
is hier ook een overzicht van ? Dus van alle Turbo's / sport edities? | |
ForzaScuderiaFerrari | woensdag 29 december 2010 @ 10:27 |
Slome! ![]() | |
BertV | woensdag 29 december 2010 @ 10:28 |
Je had moeten zeggen dat het voor een BMW best snel is. ![]() | |
fioooon | woensdag 29 december 2010 @ 10:41 |
BMW's zijn lang niet altijd zo snel. Zo is een BMW 518i touring niet vooruit te branden. | |
Olle. | woensdag 29 december 2010 @ 10:43 |
volgens mij heeft ieder merk auto (dan uiteraard de dure ferrari's etc uitgesloten) langzame en snelle auto's | |
tupolev141 | woensdag 29 december 2010 @ 10:44 |
0-100 in 10sec is misschien niet meer zo snel als 10 jaar geleden, maar dat zegt niks. Een auto die dat kan is snel genoeg om met het verkeer mee te kunnen, en bovendien ben je sneller weg aan het stoplicht dan 90% van de anderen, gewoon omdat bijna niemand met de knuisten om stuur en pook geklemd gebiologeerd naar de rode lamp staart ... | |
Olle. | woensdag 29 december 2010 @ 10:47 |
dat laatste is inderdaad waar ![]() netjes verwoord en verteld! | |
fioooon | woensdag 29 december 2010 @ 10:48 |
Nu niet meer... de 518i is er niet meer want die is eruit gegaan omdat dit het toppunt van traagheid was. Rollators die optrek wedstrijdjes gewoon wisten te winnen. Daar wil BMW niet mee geassocieerd worden natuurlijk. | |
DS4 | woensdag 29 december 2010 @ 10:59 |
Maar dat is dan ook niet zo interessant. Bij een inhaalactie op een 80 km/u weg is het wel handig om wat vermogen beschikbaar te hebben. | |
BertV | woensdag 29 december 2010 @ 11:08 |
Het is natuurlijk belangrijker. Maar een 0-100 tijd zegt indirect toch al wat over de 80-120 prestaties, als de gearing niet totaal belachelijk gekozen is. | |
Olle. | woensdag 29 december 2010 @ 11:17 |
mja het is moeilijk om van mijn auto statestieken te vinden op internet wat de tijd is dat de auto van 80 naar 120 moet rijden. Maar zoals je zelf ook al aangeeeft zegt de snelheid van 0 tot 100 ook wel iets over het temp van 80 naar 120 | |
BertV | woensdag 29 december 2010 @ 11:19 |
![]() Ik krijg nu vast heel PTA over me heen. ![]() | |
DS4 | woensdag 29 december 2010 @ 11:21 |
Ja, maar met de knuisjes strak om het stuur en pook wachten bij het stoplicht niet natuurlijk. ![]() | |
Hyperdude | woensdag 29 december 2010 @ 11:35 |
Vond nog een geinig tabelletje uit AMS 1983 van een stelletje (nu) klassiekers. Redelijk rijtje acceleratie- en elasticiteitstijden. Echte Gert Hack ![]() ![]() | |
Olle. | woensdag 29 december 2010 @ 13:12 |
dat ding zal ook wel een iets andere prijsklasse hebben dan die van mij ![]() | |
Yoda87 | woensdag 29 december 2010 @ 18:17 |
Mijn auto zou er 7.8 sec over moeten doen | |
HenkXL | woensdag 29 december 2010 @ 18:31 |
doettie van mij ook en dat is echt teeeeering sloom | |
DrDarwin | woensdag 29 december 2010 @ 22:32 |
Probeer het eens met zicht op een betonnen muur. | |
Olle. | donderdag 30 december 2010 @ 08:52 |
wat doet die van jou ook? | |
Hyperdude | donderdag 30 december 2010 @ 08:55 |
Daarom heb je ook meer aan 0-100-0 dan aan 0-100 ![]() | |
BertV | donderdag 30 december 2010 @ 09:01 |
Die betonnen muur is goed voor je 0-100-0 tijd! ![]() Wellicht lukt het om die tijd hier dan te posten. ![]() | |
Olle. | donderdag 30 december 2010 @ 09:15 |
nou ja of door de nabestaanden ![]() | |
Sjabba | donderdag 30 december 2010 @ 09:16 |
In huidige verkeer vindt ik de 0-60 of 0-80 tijden belangerijker. Maw een lichte auto is vaak prettiger rijden. Als je veel snelweg rijdt is de tussentijd wel belangerijk. |