abonnement Unibet Coolblue
  Moderator woensdag 29 juni 2011 @ 18:50:12 #101
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_98830776
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 22:28 schreef Tem het volgende:
Peetoom zal hier toch ook niet erg blij mee zijn lijkt me.
Ik hoop het maar. Want als dit de richting wordt die het CDA uit wil gaan, zeg ik m'n lidmaatschap op. Natuurlijk krijgt een partij de tijd om zich te herpakken, maar we hebben als CDA-leden al behoorlijk wat moeten verduren in het laatste anderhalf jaar en ik herken me absoluut niet in de rechtse koers die na de verkiezingen is ingezet.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_98833553
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 18:50 schreef Mike het volgende:

[..]

Ik hoop het maar. Want als dit de richting wordt die het CDA uit wil gaan, zeg ik m'n lidmaatschap op. Natuurlijk krijgt een partij de tijd om zich te herpakken, maar we hebben als CDA-leden al behoorlijk wat moeten verduren in het laatste anderhalf jaar en ik herken me absoluut niet in de rechtse koers die na de verkiezingen is ingezet.
Wie zou jij dan graag zien in de partijleiding en wat voor koers moeten ze gaan varen? Ben wel benieuwd naar de mening van iemand die lid is van het CDA.
  Moderator woensdag 29 juni 2011 @ 23:00:18 #103
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_98844995
quote:
7s.gif Op woensdag 29 juni 2011 19:55 schreef Tem het volgende:

[..]

Wie zou jij dan graag zien in de partijleiding en wat voor koers moeten ze gaan varen? Ben wel benieuwd naar de mening van iemand die lid is van het CDA.
Het CDA moet terug naar het midden, waar ze altijd gezeten heeft. Doordat men de achterban de laatste 10 jaar verwaarloosd heeft, is een deel van bv. Limburg naar de PVV vertrokken. En nu zie je dus dat er geprobeerd wordt om die mensen terug te winnen door op te schuiven naar rechts. Dat kost het CDA alleen veel leden (en stemmers) die zich helemaal niet thuisvoelen aan die rechterkant. Een rechterkant die toch al druk bezet is, want ook de VVD zit stevig aan die conservatieve kant sinds ze het liberalisme maar over hebben gelaten aan D66.

Terug naar het midden dus. Maar welke poppetjes daarbij horen, geen idee. Er is erg weinig doorstroming geweest in de Balkenende jaren en mensen als Hirsch Ballin en Donner bleven maar terugkomen zonder dat er gekeken werd naar opkomende talenten. Aan het programma van uitgangspunten ligt het niet, want dat kan heel veel mensen aanspreken. Daar hoort alleen wel een eigentijdser, socialer gezicht bij dan dat van Verhagen.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_98846096
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 23:00 schreef Mike het volgende:

[..]

Het CDA moet terug naar het midden, waar ze altijd gezeten heeft. Doordat men de achterban de laatste 10 jaar verwaarloosd heeft, is een deel van bv. Limburg naar de PVV vertrokken. En nu zie je dus dat er geprobeerd wordt om die mensen terug te winnen door op te schuiven naar rechts. Dat kost het CDA alleen veel leden (en stemmers) die zich helemaal niet thuisvoelen aan die rechterkant. Een rechterkant die toch al druk bezet is, want ook de VVD zit stevig aan die conservatieve kant sinds ze het liberalisme maar over hebben gelaten aan D66.

Terug naar het midden dus. Maar welke poppetjes daarbij horen, geen idee. Er is erg weinig doorstroming geweest in de Balkenende jaren en mensen als Hirsch Ballin en Donner bleven maar terugkomen zonder dat er gekeken werd naar opkomende talenten. Aan het programma van uitgangspunten ligt het niet, want dat kan heel veel mensen aanspreken. Daar hoort alleen wel een eigentijdser, socialer gezicht bij dan dat van Verhagen.
Ik denk ook dat het midden een veel betere positie is voor het CDA. Het is eeuwig zonde dat door die nieuwe koers mensen als Ab Klink en Herman Wijffels mijlen ver van de partij zijn komen te staan. Het is ook wat simplistisch gedacht volgens mij van het CDA. Hun kracht zit inderdaad in het midden, daar kunnen ze potentieel veel kiezers trekken. Deze verschuiving naar rechts zal waarschijnlijk eindigen in een catastrofe waarbij ze keihard de deksel op de neus krijgen. Misschien kan Peetoom de koers wijzigen (ook al is het een beetje vreemde dominee) maar dat zal veel moeite kosten, mensen als Verhagen en Hillen zullen moeten verdwijnen en dat lijkt me lastig.
pi_98869027
Het CDA is verworden tot een conservatief-rechtse partij met zelfs populistische trekjes. Wie dat een jaar of 3 geleden, tijdens de Balkenende-hegemonie, had voorspeld, was waarschijnlijk keihard uitgelachen.

Met hun keuze voor een gedoogconstructie met de PVV is het CDA definitief uit het politieke midden verdwenen. Het CDA is zijn sociale gezicht grotendeels kwijt, tekent voor kille bezuinigingen op zwakkeren en zo'n beetje alles wat onze samenleving een samenleving maakt. In plaats daarvan wordt bij vlagen populistische, PVV-achtige taal uitgekraamd. Uit angst voor electoraal verlies, of misschien wel omdat men het echt meent.

De partij is weggezakt tot 13-14 zetels in de peilingen; een absoluut dieptepunt in de historie van de christelijke politiek. En Verhagen maar volhouden dat de huidige koers een goede is.... Ga vooral lekker zo door.
pi_98874458
quote:
15s.gif Op donderdag 30 juni 2011 15:39 schreef Elfletterig het volgende:
De partij is weggezakt tot 13-14 zetels in de peilingen; een absoluut dieptepunt in de historie van de christelijke politiek. En Verhagen maar volhouden dat de huidige koers een goede is.... Ga vooral lekker zo door.
Tja enige aanleiding om de koers nu om te gooien is er ook niet natuurlijk. Als de economie weer aantrekt kan Jan-Kees richting het eind van de kabinetsperiode weer met cadeautjes gaan strooien en dan zitten ze zo weer minimaal op hun huidige score.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  Admin dinsdag 19 juli 2011 @ 14:44:59 #107
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_99663353
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_100289475
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 18:08 schreef du_ke het volgende:

[..]

Tja enige aanleiding om de koers nu om te gooien is er ook niet natuurlijk. Als de economie weer aantrekt kan Jan-Kees richting het eind van de kabinetsperiode weer met cadeautjes gaan strooien en dan zitten ze zo weer minimaal op hun huidige score.
Beide vraag ik me af, a als er geld voor cadeaus is, en b als dat het CDA gaat helpen.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 16:57:06 #109
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_101089996
quote:
Kritische CDA'ers beginnen discussiesite

Een groep van 20 kritische CDA'ers is een website begonnen die oproept tot meer discussie over de toekomst van het CDA. Betrokkenen bij de site christendemocraat.nl zijn onder meer de oud CDA-Kamerleden Hein Pieper en Jan Schinkelshoek.

De website moet „bouwstenen” aandragen voor de toekomst van het CDA. De meeste deelnemers waren en zijn kritisch over toetreding van het CDA tot een kabinet met de VVD, wegens de gedoogsteun van de PVV van Geert Wilders.

Het CDA laat geen eigen geluid horen, maakt zich overbodig, zegt Wouter Beekers, een van de eerste auteurs op de site in een videoboodschap. Wat hem betreft is het met deze regeringscoalitie „eens maar nooit weer”.

Andere betrokkenen bij de site zijn onder meer de oud-CDJA'ers Paul Schenderling en Jeroen van Velzen. Christendemocraat.nl is een vervolg op het Slangenburgberaad, een besloten disscussieplatform van kritische CDA'ers op LinkedIn.
Bron: Telegraaf

Het CDA daalt al een hele poos in de peilingen door diverse redenen. Ten eerste vergeven de kiezers het CDA niet omdat ze al na vier mislukte kabinetten Balkenende toch weer in een kabinet plaatsnemen. Ten tweede probeert het CDA krampachtig de PVV na te doen. Het gevolg is dat de kiezers weglopen bij het CDA, aangezien het CDA geen eigen identiteit meer heeft. Tenslotte zitten bij het CDA achterbakse, machtsgeile figuren zoals Maxime Verhagen. De kiezers zijn dit soort figuren meer dan zat.
  woensdag 24 augustus 2011 @ 13:18:30 #110
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_101124756
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 16:57 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Bron: Telegraaf

Het CDA daalt al een hele poos in de peilingen door diverse redenen. Ten eerste vergeven de kiezers het CDA niet omdat ze al na vier mislukte kabinetten Balkenende toch weer in een kabinet plaatsnemen. Ten tweede probeert het CDA krampachtig de PVV na te doen. Het gevolg is dat de kiezers weglopen bij het CDA, aangezien het CDA geen eigen identiteit meer heeft. Tenslotte zitten bij het CDA achterbakse, machtsgeile figuren zoals Maxime Verhagen. De kiezers zijn dit soort figuren meer dan zat.
Leuke analyse, maar heb je ook een onderbouwing van die beweringen?
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  woensdag 24 augustus 2011 @ 14:33:07 #111
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_101127639
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 13:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:

Leuke analyse, maar heb je ook een onderbouwing van die beweringen?
In het rapport van de commissie-Frissen stond het profiel van het CDA onduidelijk en grijs bleef. Dit sluit aan op de bewering die ik heb aangekaart. Ik gaf aan dat het CDA geen eigen identiteit meer had/heeft, aangezien ze krampachtig de PVV nadoen. Zie ook de quote die ik hieronder heb geplaatst.

quote:
Alles was ondergeschikt aan het streven naar rust en stabiliteit. Rust en stabiliteit leek het antwoord in een tijd waarin alom onrust was, maar het had tot gevolg dat het profiel van het CDA onduidelijk en grijs bleef.

Dit is een quote uit het rapport van de commissie-Frissen. Bron: CDA
Oud-minister Veerman heeft ooit uitgehaald naar Verhagen, dit staat op de website van nu.nl. Hij zei dat Verhagen niet vies was van machtsspelletjes. Een CDA-kamerlid gaf in een artikel van intermediair aan dat Verhagen last zou kunnen hebben van zijn slinkse imago.

Ik kon mij volgens mij herinneren dat bij de verkiezingen voor de Provinciale Staten een analyse werd gemaakt waar de stemmen van de PVV vandaan kwamen. Er kwamen opvallend veel stemmen van het CDA vandaan. Veel mensen in de provincie waren teleurgesteld geraakt in het CDA omdat zij nauwelijks iets deden aan hun problemen ondanks dat het CDA in vier kabinetten achter elkaar had gezeten. De draai van Verhagen om eerst aan de zijlijn toe te kijken en daarna toch plaats te nemen in het kabinet heeft denk ik ook de nodige zetels gekost in de peilingen.
  dinsdag 6 september 2011 @ 14:27:36 #112
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_101631469
quote:
Tony de Bos, voorzitter CDA Zuid-Holland,

[..]

De ondernemer Tony de Bos geeft leiding aan DigiNotar, een bedrijf voor het beveiligen van transacties en documenten op het Internet. Hij heeft een achtergrond op het gebied van ICT en accountancy.

[..]

Bron: http://www.cda.nl/ZuidHol(...)ningmeester_CDA.aspx

Het bedrijf DigiNotar (van de SSL-certificaten) wordt dus geleid door Tony van den Bos, voorzitter van CDA Zuid-Holland.

Wat ik mij dan afvraag is of destijds de aanbesteding wel helemaal volgens de regels is gegaan of dat er hier sprake is van vriendjespolitiek.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 18:08:58 #113
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_102741878
Het CDA gebruikt de Algemene Beschouwingen tenminste om oplossingen voor de crisis aan te dragen:

quote:
Het CDA wil dat bestuurders die zonder bromfietsrijbewijs op hun tweewieler zitten, eerder dan nu hun voertuig kwijt zijn. Een motie met die strekking diende CDA-Kamerlid Sander de Rouwe vandaag in tijdens een debat in de Tweede Kamer.
Momenteel neemt de politie een brommer in beslag als de bestuurder voor de derde keer is betrapt op het rijden zonder bromfietsrijbewijs. De Rouwe vraagt de regering te onderzoeken of die inbeslagname eerder kan. Hij geeft niet aan waar zijn grens ligt.

Onkwetsbaar
Volgens De Rouwe zijn vooral jongeren zich niet of nauwelijks bewust van verkeersrisico's. 'Ze overschatten zichzelf en wanen zich onkwetsbaar', analyseert hij. 'In veel gevallen rijden ze zonder rijbewijs.' De CDA'er vindt dat ongewenst en kwam daarom met de motie.

In een tweede motie vroeg hij minister Melanie Schultz van Haegen (Infrastructuur) te komen tot een landelijke aanpak tegen 'ambulancekleven'. Eerder werd duidelijk dat het OM daar niet voor voelt.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)s-eerder-kwijt.dhtml
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  donderdag 6 oktober 2011 @ 09:33:36 #114
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_102763069
Minister Leers (CDA) moet aanzienlijk meer 'schrijnende gevallen' asiel verlenen, zegt burgemeester Rombouts (CDA) van Den Bosch. Leers en de CDA-fractie moeten zich volgens hem bevrijden uit de 'houdgreep' van de PVV.

'Ik constateer dat Leers in zijn eerste jaar is blijven steken op toelating van 41 schrijnende gevallen', zegt Rombouts. 'Zijn voorgangers lieten gemiddeld per jaar 160 uitgeprocedeerde asielzoekers alsnog toe. Dat aantal zou Leers ook minstens moeten halen.'

In het vorige kabinet, onder de bewindslieden Hirsch Ballin (CDA) en Albayrak (PvdA), zijn volgens Rombouts in drieënhalf jaar 550 asielzoekers die op de nominatie stonden te worden uitgewezen, alsnog toegelaten.

Den Bosch is de grootste gemeente met een burgemeester van CDA-huize. Rombouts zegt daar geconfronteerd te worden met 'enkele handenvol' asielzoekers per jaar die weg moeten uit het land, maar niet weg kunnen. 'Het is emotioneel bij mij. Je hoort verhalen over drama's die trauma's zijn geworden, over levens die kapot zijn gemaakt. Ook al krijgen die mensen uiteindelijk toch een verblijfsvergunning om hier te blijven, hun leven is afgebroken.'

De CDA-fractie in de Tweede Kamer moet 'barmhartigheid' tonen voor asielzoekers die al jaren in onzekerheid verkeren. 'Als christen-democraat zeg ik: partijgenoten, als het niet goedschiks kan, doe het dan maar kwaadschiks en zoek ook op dit onderwerp een andere meerderheid.'

Rombouts snapt dat Leers vastzit aan het gedoogakkoord en dat hij strengheid moet uitstralen. 'Maar beperk dat, zeg ik, tot de buitengrenzen en wees mild voor schrijnende gevallen. Mijn boodschap is eigenlijk: Gerd, ik wil je helpen, het gaat niet goed, ik zie je worstelen. Je zit in de houdgreep van de PVV, het wordt door de cijfers bewezen. Dat moet dus anders. Ik weet dat het grote doel is de eindstreep te halen, vier jaar kabinet Rutte-Verhagen. Maar toch zeg ik: collega's, maak jullie niet zo veel zorgen over de vraag of Wilders breekt. Maak je zorgen over die diep- getraumatiseerde mensen die hier hun toevlucht zoeken.

'Rek de zaak op, Gerd, zoek de grenzen op en leg je niet zomaar neer bij het PVV-sentiment. Dat je streng kunt zijn hebben we gezien. Laat je andere kant zien, je christen-democratische kant en wees barmhartig in al die gevallen waarvan jij ook wel weet: hier past geen gestrengheid.'

Rombouts meent dat het CDA aan het Binnenhof niet alleen in het asieldossier een markantere positie moet zoeken. Hij noemt de bezuinigingen in het passend onderwijs en in de sociale werkvoorziening, waar volgens hem veel kapot wordt gemaakt.

http://www.volkskrant.nl/(...)dgreep-van-PVV.dhtml
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  maandag 17 oktober 2011 @ 08:06:17 #115
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_103177980
Oud-minister en CDA-prominent Cees Veerman vindt dat zijn partij moet overwegen de samenwerking met de PVV in de huidige gedoogconstructie op te zeggen. Dat zei hij gisteravond in het tv-programma Brandpunt.
Veerman noemde de PvdA en D66 in het actualiteitenprogramma 'betere gedoogpartners'. Het zint Veerman niet dat minister Gerd Leers (Immigratie) en staatssecretaris Henk Bleker (Landbouw) uitspraken moesten intrekken om Geert Wilders niet in het harnas te jagen.

'Het CDA moet zich echt gaan bezinnen op de huidige koers', aldus Veerman. Hij zei verder Maxime Verhagen niet de meest ideale partijleider te vinden, maar kwam niet met een alternatief. Veerman was al vanaf het begin tegen een gedoogconstructie met de PVV.

http://www.volkskrant.nl/(...)or-PvdA-of-D66.dhtml
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  maandag 17 oktober 2011 @ 11:52:13 #116
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_103183361
quote:
Het zint Veerman niet dat minister Gerd Leers (Immigratie) en staatssecretaris Henk Bleker (Landbouw) uitspraken moesten intrekken om Geert Wilders niet in het harnas te jagen.
Ze moeten bij het CDA eens beseffen dat Wilders zelf ook nooit en te nimmer ook maar 1 woord zal intrekken om zodoende vriendjes met het CDA of VVD te blijven.

Het CDA moet leren om -zoals de PVV al doet- een eigen koers te varen i.p.v. iedere keer laf ja en amen tegen Wilders te zeggen.
  maandag 17 oktober 2011 @ 12:12:42 #117
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_103184239
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 11:52 schreef Dlocks het volgende:

Het CDA moet leren om -zoals de PVV al doet- een eigen koers te varen i.p.v. iedere keer laf ja en amen tegen Wilders te zeggen.
Mee eens, je kunt alles van de PVV zeggen, maar je kunt niet ontkennen dat zij een eigen koers varen. Het CDA hinkt op twee gedachten in feite. Gaan ze voor de meer sociale koers of gaan ze de conservatieve kant op.
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 12:02:13 #118
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_103411202
quote:
'CDA niet klagen over gedogen PVV'

CDA'ers moet ophouden met klagen over de samenwerking met de PVV. Dat zegt fractievoorzitter Van Haersma Buma in een interview in De Telegraaf.

Hij roept de critici op om zich neer te leggen bij de voorkeur van de meerderheid in de partij. "Sommigen blijven heel lang zeggen dat ze het er niet mee eens zijn, terwijl het toch ook mensen zijn die weten dat als een partij democratisch in meerderheid een keuze maakt, dat die partij in die keuze verdergaat."
Verdeeld

Deze week toonde CDA'er en oud-minister Veerman zich ontevreden over de gedoogcoalitie met de PVV. Eerder uitten andere prominenten uit de partij kritiek, onder wie Herman Wijffels.

Daardoor blijft een beeld bestaan dat het CDA verdeeld is, zegt Buma. Hij wijst erop dat het besluit tot samenwerking met de partij van Geert Wilders democratisch is genomen en wil daar niet steeds discussie over.
Bron: NOS Nieuws

Wie is van Van Haersma Buma om te zeggen dat deze leden geen kritiek mogen uiten. Natuurlijk heeft hij wel gelijk dat het besluit democratisch is genomen, maar ik vind wel dat de discussie wel geopend mag worden aangezien het CDA nogal stuurloos is en een eigen identiteit mist.
pi_103411797
Je partijleden monddood willen maken is wel wat discutabel inderdaad. Zeker als ook de fractie heeft aangekondigd de samenwerking met de PVV zeer kritisch te volgen, waarom mag een gewoon lid dat dan niet...
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 12:30:11 #120
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_103411835
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 12:02 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Bron: NOS Nieuws

Wie is van Van Haersma Buma om te zeggen dat deze leden geen kritiek mogen uiten. Natuurlijk heeft hij wel gelijk dat het besluit democratisch is genomen, maar ik vind wel dat de discussie wel geopend mag worden aangezien het CDA nogal stuurloos is en een eigen identiteit mist.
Ik denk dat hij, samen met de andere CDA-ers op het pluche, bang is om Wilders te schofferen. Vooral niks lelijks erover zeggen of over de samenwerking want voor je het weet trekt hij de stekker eruit en bij de volgende verkiezingen zou het CDA wel eens voor hele lange tijd in de oppositiebanken kunnen verdwijnen. En dat mag niet, want zonder het CDA aan het roer is dit land rechtstreeks op weg naar moreel verval.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_103412081
En bij elke kritische opmerking uit de partij moet Haersma Buma op het strafbankje komen bij Rutte :').
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 12:40:53 #122
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_103412133
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 12:39 schreef du_ke het volgende:
En bij elke kritische opmerking uit de partij moet Haersma Buma op het strafbankje komen bij Rutte :').
Nee, Verhagen en die gaat dan de stoute CDA'er (Leers, Haersma) toespreken..
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_103412161
Oh ik dacht dat leers was gebeld door Rutte :P.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 12:42:56 #124
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_103412186
Ook :P Geen risico, he?
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_103412452
Misschien moet Geert er nog een woedende tweet achter aan sturen :P
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 12:55:37 #126
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_103412506
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 12:53 schreef du_ke het volgende:
Misschien moet Geert er nog een woedende tweet achter aan sturen :P
Nee, dat is het mooie. CDA en VVD zijn ZO bang van hem, dat hij alleen maar lelijk naar Maxime of Mark hoeft te kijken en ze vallen over elkaar heen om de boosdoeners excuses te laten aanbieden.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_103578724
Vandaag in het AD een artikel over alweer een nieuwe beweging die de rechtse koers van het CDA aan de kaak stelt. De roots van het initiatief CDAlert liggen in Friesland. Helaas kan ik het AD-artikel niet digitaal vinden, maar de website van CDAlert geeft een indruk: www.cdalert.nl

Het partijcongres is komende zaterdag. Kon nog wel eens interessant worden, nu het christelijke (sociale) gezicht van het CDA het weer eens laat afweten in de zaak rond asielzoeker Mauro; ook vandaag in het nieuws.
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 09:24:49 #128
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_103699466
Reconstructie: hoe de CDA-fractie compleet faalde

De affaire-Mauro legt een open zenuw bloot van het CDA: dit is de prijs die moet worden betaald voor de samenwerking met de PVV. Vandaag komt het CDA in Utrecht voor congres bijeen: de spanning loopt op.
Hoe een Angolese jongen de open zenuw van het CDA blootlegt - dat is het verhaal van Mauro Manuel geworden. Mauro (18) verbeeldt het 'onmenselijke' vreemdelingenbeleid waarvoor eenderde van de CDA-leden vreesde, nu de partij in zee is gegaan met de PVV.

Dat ongemak tergt het CDA . Toch lieten de CDA-politici in Den Haag zich volkomen verrassen door de affaire rond de pleegjongen, van wie deze week duidelijk werd dat hij gedwongen wordt uitgezet naar Angola. Het resulteerde donderdag in uren van chaos, permanent crisisoverleg en christen-democratische Kamerleden die dreigden te muiten.

Kabinetsformatie
Het deed denken aan de taferelen van de kabinetsformatie, ruim een jaar geleden. Andere fracties verbaasden zich erover dat het CDA het hoofd niet koel hield, het overzicht verloor en niet professioneel handelde. Het CDA was overwegend met zichzelf bezig en had geen oog meer voor de omgeving.

De CDA-fractie probeerde donderdag aan de vooravond van het congres de onvrede in de partij te sussen met een voorstel om Mauro met een studievisum in Nederland te laten blijven. Na middernacht bleek geen enkele partij dat plan te steunen. De oppositie liet pijnlijk zien dat het CDA niet meer de machtigste partij is. En dat zeker niet de PVV, maar ook niet meer de VVD te hulp schiet.

Zo is Mauro ook het verhaal van de inschattingsfouten bij een partij. Dat begon in juni toen het CDA-Kamerlid Raymond Knops in een actie op Het Plein voetbalde met oppositieleden en Mauro. Knops zou Mauro steunen en tekende een brief waarin CDA-minister Gerd Leers voor Immigratie en Asiel werd gevraagd zijn discretionaire bevoegdheid te gebruiken. Die maakt het mogelijk een uitzondering op de regels te maken.

Schijnendheid
Knops dacht dat er werd voldaan aan het criterium van schrijnendheid, waardoor de jongen zou mogen blijven. Hij woont inmiddels ruim negen jaar bij zijn pleegouders in het Limburgse Oostrum. Leers beloofde naar de zaak te kijken, wekte hoop maar besloot drie maanden later dat de jongen toch weg moest. Een besloten overleg volgde, de minister zei nog eens goed naar de zaak te kijken en zou voor 15 oktober met een definitief oordeel komen.

Dat werd echter wéér uitgesteld tot afgelopen woensdag. Een ongelukkige timing met oog op het CDA-congres van vandaag. 'Onzin', zei Leers vrijdag na de ministerraad op de vraag hoe hij het klaarspeelde zijn besluit in het gezicht van het CDA-congres te laten ontploffen. 'Want dit is een zorgvuldig proces.'

Maar wel een ongelukkig proces. Toen Leers afgelopen woensdag zijn besluit - Mauro moet weg - wereldkundig maakte, riep de voltallige oppositie de CDA-leden op 'het hart te laten spreken' op het congres. De veenbrand smeulde, de camera's stonden gericht op 'dissidenten' Ad Koppejan en Kathleen Ferrier.

Muizengaatje
Het CDA bedacht na een extra fractieberaad donderdagmiddag een muizengaatje: Mauro zou via een studievisum in Nederland kunnen verblijven. Dat voorstel was 's ochtends al uitgelekt. Ferrier en Koppejan gingen ermee de boer op bij de oppositie en dachten dat het idee steun zou krijgen. Maar tijdens het Kamerdebat ontmaskerde de oppositie ragfijn bij minister Leers dat zo'n visum staand beleid is: iedereen kan een studievisum aanvragen. Mauro zou toch eerst naar Angola moeten om daar weer een visum met een wachttijd van negen maanden aan te vragen, en dan nog is het onzeker of hij dat ook krijgt.

'Het is een geweldige onderschatting van het parlement om te denken dat wij zo'n stomme motie zouden slikken', zegt Gerard Schouw van D66. Maar het was wel een voorstel waarmee de fractie vandaag op het congres dacht weg te komen.

Hete aardappel
Die bijeenkomst was toch al een hete aardappel. Niet voor niets probeerde Mirjam Sterk er alles aan te doen om vóór het congres te stemmen over Mauro. Vlak voordat donderdag werd gedebatteerd over de jongen, deed ze dat verzoek. De oppositie rook bloed: Sterk dacht goede sier te kunnen maken met deze motie. De oppositie kwam in het verweer. Het leverde de unieke situatie op dat er hoofdelijk werd gestemd over de vraag of er donderdagavond vóór het congres of de dinsdag erna moest worden gestemd.

De oppositie verloor die stemming. In de uren die volgden legde Leers nog eens aan de Kamer uit dat Mauro moest vertrekken. Die uitleg zinde Koppejan en Ferrier niet, ze gingen voor het oog van de camera's 'in geheim beraad' en meldden dat ze tegen de uitzetting van Mauro waren. En toen kwam er weer een extra fractievergadering om 'de dissidenten' binnenboord te houden. De hele CDA-top kwam eraan te pas: partijvoorzitter Ruth Peetoom, senaatsfractievoorzitter Elco Brinkman en vicepremier Maxime Verhagen. Het was chaos, aldus een CDA'er.

Wisselgeld
Het CDA was zo op zichzelf gefocust, dat het er voor het gemak van uitging dat de andere partijen hun voorstel voor het studievisum wilden steunen. Na het fractieberaad probeerde Sterk nog te onderhandelen met de oppositiepartijen. Als zij de CDA-motie zouden steunen en hun eigen moties flink afzwakten, zou het CDA eventueel voor sommige oppositionele moties stemmen. Omdat het CDA eiste en geen wisselgeld gaf, verroerde de oppositie zich niet. Bij de nachtelijke stemming keek het CDA op zijn neus. Het had een stemming over de eigen motie afgedwongen, maar die motie werd kansloos verworpen. Ook de VVD en de PVV stemden tegen. 'Dat was een complete verrassing', zegt een betrokkene. De fractie staat vandaag met lege handen tegenover een kritisch gestemd congres.

http://www.volkskrant.nl/(...)ompleet-faalde.dhtml
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 09:35:11 #129
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_103699543
CDA-top is dissidenten spuugzat
DEN HAAG - De CDA-top is Koppejan en Ferrier spuugzat. De dissidenten zouden de zaak rond Mauro misbruiken om hun weerstand tegen de samenwerking met de PVV te benadrukken.

Dat wordt bevestigd door bronnen binnen het CDA, zo meldt het AD. CDA'ers wijzen erop dat minister Gerd Leers (Asiel en Immigratie) dezelfde beslissing neemt als eerdere bewindspersonen, zoals oud-PvdA-staatssecretaris Nebahat Albayrak en voormalig CDA-minister Ernst Hirsch Ballin.

De dreigende uitzetting van Mauro zal een prominente rol spelen op het CDA-congres zaterdag in Utrecht. Binnen de Tweede Kamerfractie van het CDA zijn twee dissidenten, Kathleen Ferrier en Ad Koppejan, die vinden dat Mauro moet blijven. Op het congres in de Utrechtse Jaarbeurs, waarvoor bijna 1500 leden zich hebben aangemeld, zal blijken hoe breed de weerstand binnen de partij leeft.

http://www.telegraaf.nl/b(...)innenland,buitenland
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 09:37:45 #130
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_103699562
Iedereen de popcorn al in huis gehaald? :)
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_103699587
Ah, het moddergooien is weer begonnen. Net als verleden jaar zijn er anonieme betrokkenen die de positie van de dissidenten probeert te verzwakken. Dit congres wordt nog interessanter dan de vorige.
pi_103699724
Voor het congres hebben we ook een apart topic. Zal nog wel wat nieuws uit naar voren komen :P.

CDA congres, wat doen de leden?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 15:24:27 #133
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_103707961
De Geus: CDA moet het radicale midden zoeken
UTRECHT - Het CDA moet bij het uitzetten van een nieuwe koers voor de
christendemocratie de komende 10 à 15 jaar het „radicale midden” zien
te vinden. Dat stelde oud-minister Aart Jan de Geus van het CDA, die
voorzitter is van het zogeheten Strategisch Beraad van de
christendemocraten, zaterdag op het partijcongres in Utrecht.


Blah blah voor de politiek-domme bühne.
Zoiets als extreem bovenste plank of een show met alleen maar hoogtepunten.

Extreem midden.....
Extreme kansen links danwel rechts om te kunnen draaien bedoelen ze...

Leers heeft ook een excuus gehad inmiddels vanuit nieuwe cda uitgangspunten op papier.. of ie het gaat gebruiken is een 2e.
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 16:36:02 #134
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_103710408
Leers: geen sprake van invloed Wilders
UTRECHT - Minister Gerd Leers (Immigratie en Asiel) zegt dat hij meteen zou moeten opstappen als PVV-leider Geert Wilders zou bepalen bij welke asielzaken hij wel of niet zijn discretionaire bevoegdheid zou moeten gebruiken. „Dan ben ik geen knip voor de neus waard en moet ik morgen opstappen”, aldus Leers voorafgaand aan het CDA-congres in Utrecht.

Vanuit de oppositie is de afgelopen dagen gesuggereerd dat Leers aan de leiband zou lopen van de PVV bij de afwijzing van een verblijfsvergunning voor de jonge Angolees Mauro Manuel. Leers noemt de beschuldiging „schandelijk”.

http://www.telegraaf.nl/b(...)ilders__.html?p=33,1

_O- _O- _O- _O-

Dus Leers stapt morgen op? Want er is natuurlijk wel degelijk de invloed van de PVV op dit besluit. Hij is als de dood dat Wilders de stekker eruit trekt als hij Mauro een verblijfsvergunning geeft. En dan is het bye bye CDA als regeringspartij voor de komende jaren.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 17:29:50 #135
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_103712054
Is het niet zo dat de hele 2e Kamer (exclusief PVV) tot een tijdje geleden nog vond dat Mauro kon/moest blijven? En dat zowel de VVD en CDA pas begonnen te draaien op het moment dat Wilders begon te dreigen om de 'stekker' eruit te halen?
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 30 oktober 2011 @ 09:55:22 #136
862 Arcee
Look closer
pi_103734075
quote:
CDA nog nooit zo laag in peilingen

` Als er nu verkiezingen zouden worden
gehouden,zou het CDA uitkomen op 11
zetels
.Dat blijkt uit de wekelijkse
peiling van Maurice de Hond.

Nog nooit heeft het CDA zo laag in de
peilingen gestaan.De peiling is van
vrijdag,de dag na het Kamerdebat over
de jonge asielzoeker Mauro en vóór het
CDA-partijcongres.Het overgrote deel
van de CDA-fractie vindt dat Mauro geen
recht heeft op een verblijfsvergunning.

Uit het onderzoek blijkt dat een ruime
meerderheid van alle kiezers vindt dat
Mauro wel in Nederland moet blijven.Ook
onder CDA-kiezers is daar een grote
meerderheid voor
  zondag 30 oktober 2011 @ 13:29:29 #137
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_103740328
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 09:55 schreef Arcee het volgende:

En die peiling waarde indirect omdat pvda indertijd middels albayrak wel oordeelde: weg, 2x zelfs, maar daar niets mee deed verder.
Misschien levert deze 180 graden draai ze(pvda) dus wel een nieuw lid op, ik hoop het ergens voor ze, met al die verliezen in den lande electoraal en leden, bestuurders ook..
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
pi_103741817
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 13:29 schreef fokthesystem het volgende:
En die peiling waarde indirect omdat pvda indertijd middels albayrak wel oordeelde: weg, 2x zelfs, maar daar niets mee deed verder. Misschien levert deze 180 graden draai ze(pvda) dus wel een nieuw lid op, ik hoop het ergens voor ze, met al die verliezen in den lande electoraal en leden, bestuurders ook..
Dat hoop je helemaal niet; je aversie jegens de PvdA is ongekend. Zelfs zodanig dat je die in een centraal CDA-topic tentoonspreidt.
pi_103742175
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 16:36 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Dus Leers stapt morgen op? Want er is natuurlijk wel degelijk de invloed van de PVV op dit besluit. Hij is als de dood dat Wilders de stekker eruit trekt als hij Mauro een verblijfsvergunning geeft. En dan is het bye bye CDA als regeringspartij voor de komende jaren.
De uitspraken van Leers zijn gewoon absurd. Het is voor een kind van 6 jaar nog duidelijk dat Leers steeds verantwoording moet afleggen bij de Grote Gedoger. Een paar vriendelijke woorden over immigratie? Hups, op het matje bij Koning Wilders.

Leers zou gewoon het beestje bij de naam moeten noemen. Gewoon zeggen: "Ik voer beleid uit van een rechtse regering, gesteund door een gedoogpartner, dus moet mijn beleid de goedkeuring hebben van die drie partijen." Zelfs daar is Leers niet mans genoeg voor.
pi_103742197
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 14:05 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dat hoop je helemaal niet; je aversie jegens de PvdA is ongekend. Zelfs zodanig dat je die in een centraal CDA-topic tentoonspreidt.
Ik wil dit even ondersteunen. fokthesystem, probeer je obsessies een beetje te beperken aub.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zondag 30 oktober 2011 @ 14:21:16 #141
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_103742327
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 14:16 schreef Elfletterig het volgende:

Leers zou gewoon het beestje bij de naam moeten noemen. Gewoon zeggen: "Ik voer beleid uit van een rechtse regering, gesteund door een gedoogpartner, dus moet mijn beleid de goedkeuring hebben van die drie partijen." Zelfs daar is Leers niet mans genoeg voor.
Je ziet aan alles dat Leers dit niet wil, maar dat hij dit wel moet doen. Als ik Leers in interviews zie, dan zie ik geen minister die overtuigd achter zijn beleid staat. Hij praat wel zo, maar zijn lichaamstaal zegt echt wat anders.
pi_103743157
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 14:21 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Je ziet aan alles dat Leers dit niet wil, maar dat hij dit wel moet doen. Als ik Leers in interviews zie, dan zie ik geen minister die overtuigd achter zijn beleid staat. Hij praat wel zo, maar zijn lichaamstaal zegt echt wat anders.
Ik snap die man ook niet. Stap gewoon op.
  maandag 31 oktober 2011 @ 07:26:09 #143
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_103774621
CDA zoekt uitweg
DEN HAAG - Het CDA zoekt met man en macht naar een uitweg in de kwestie Mauro. De afgewezen Angolese asielzoeker mag mogelijk een aanvraag voor een studievisum in ons land afwachten, in plaats van dat hij naar Afrika moet terugkeren alvorens zo’n verzoek te doen.

Dit is een van de opties waarmee het CDA de dissidente Kamerleden Ferrier en Koppejan weer in het gelid hoopt te krijgen, voordat de Tweede Kamer morgen bijeenkomt. Minister Leers (Immigratie en Asiel) heeft gezegd dat Mauro moet worden uitgezet en zijn geval niet schrijnend genoeg is om een uitzondering te maken. Maar via het studievisum kan alsnog een compromis worden bereikt.

http://www.telegraaf.nl/b(...)_zoekt_uitweg__.html

Mag dat wel van Geert? Of komt het CDA met een oplossing en moet het daarna met de pet in de hand nederig excuses gaan aanbieden bij de Grote Blonde Leider voor het feit dat ze weer een zwartjoekel in dit land hebben laten blijven?
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  maandag 31 oktober 2011 @ 09:20:07 #144
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_103775932
Douglas: Nederlanderschap Van onze speciale verslaggevers
ENSCHEDE - FC Twente-verdediger Douglas is vanaf woensdag definitief Nederlander. Tijdens een naturalisatieceremonie op het stadhuis van Enschede krijgt de geboren Braziliaan woensdagmiddag uit handen van burgemeester Peter den Oudsten het bewijs van Nederlanderschap, waarmee de naturalisatieprocedure is afgerond. Daarna wordt Douglas gevraagd om de zogenaamde verklaring van verbondenheid af te leggen. Dit is een eed, waarmee hij belooft de vrijheden en rechten die bij het Nederlanderschap horen te respecteren en de plichten te vervullen.

Nu de naturalisatieprocedure is afgerond, kunnen Douglas en de KNVB een procedure opstarten bij de FIFA om dispensatie te krijgen voor de regel, dat een genaturaliseerde voetballer vijf jaar in zijn nieuwe vaderland moet wonen om uit te kunnen komen voor de nationale ploeg van dat land. Deze dispensatie heeft Douglas nodig, als Oranje-bondscoach Bert van Marwijk hem wil selecteren voor het EK.

http://www.telegraaf.nl/t(...)rlander__.html?p=8,1

Iemand die me kan uitleggen waarom deze meneer wel mag blijven?
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  maandag 31 oktober 2011 @ 09:22:39 #145
165633 eriksd
The grand facade...
pi_103775984
Omdat 'ie centen oplevert, iets dat Mauro niet doet.

Hoe hard men ook wil doen geloven dat een achterhoedegevecht op het MBO een studievisum waard is.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_103777034
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 07:26 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Mag dat wel van Geert? Of komt het CDA met een oplossing en moet het daarna met de pet in de hand nederig excuses gaan aanbieden bij de Grote Blonde Leider voor het feit dat ze weer een zwartjoekel in dit land hebben laten blijven?
Het is te hopen dan Ferrier en Koppejan hun rug recht houden en niet opnieuw zwichten voor de druk van fractiediscipline. Waarom wil het CDA zonodig eenheid uitstralen op dit dossier, terwijl een kind van 6 jaar nog kan zien dat het CDA tot op het bot toe verdeeld is? En als men dan eenheid wil, doe dan datgene wat de eigen achterban en de Nederlandse bevolking in ruime meerderheid wil: deze jongen in Nederland houden.

De Grote Blonder Leider houdt zich wel op de vlakte, want het is een populist. De populist ziet dat Nederland in grote meerderheid de kant van Mauro kiest, dus de PVV laat daar echt geen kabinet om vallen. Een wezenlijk deel van de PVV-achterban (36 procent) en de VVD-achterban (41 procent) is eveneens voorstander van een verblijfsvergunning voor Mauro. De PVV zet een behoorlijk deel van zijn electoraat op het spel door hier een halszaak van te maken.
pi_103777151
quote:
4s.gif Op zondag 30 oktober 2011 14:16 schreef du_ke het volgende:
Ik wil dit even ondersteunen. fokthesystem, probeer je obsessies een beetje te beperken aub.
En ziedaar:

quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 08:27 schreef fokthesystem het volgende:
Nee dit had de pvda kunnen voorkomen he, door te blaffen En bijten indertijd.
Welk deel van bovenstaande opmerking van du_ke begrijp je niet?
pi_103777415
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 09:22 schreef eriksd het volgende:
Omdat 'ie centen oplevert, iets dat Mauro niet doet. Hoe hard men ook wil doen geloven dat een achterhoedegevecht op het MBO een studievisum waard is.
Bizar inderdaad. Ik vond het trouwens sowieso al onwenselijk dat buitenlandse voetballers zich konden laten naturaliseren tot Nederlander, puur omdat ze in dit land voetballen. Dat was al mijn mening, los van de zaak-Mauro, die alleen nog maar eens duidelijk maakt hoe hypocriet we in dit land zijn.

Wat trouwens in de media ook al is aangehaald: het CDA zoekt nu een uitweg voor Mauro in de vorm van een studievisum. Daarbij gaan ze ervan uit dat Mauro de capaciteiten heeft op op hoger niveau te studeren, of dat überhaupt van plan is. Misschien wil -ie wel gewoon aan de bak als -ie klaar is met z'n MBO-opleiding.

De vraag of Mauro kan blijven, zou niet moeten afhangen van zijn toekomstplannen wat opleiding/werk betreft, maar gewoon van zijn situatie. Het is betreurenswaardig dat het CDA op deze manier het eigen straatje probeert schoon te vegen.
  maandag 31 oktober 2011 @ 11:27:03 #149
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_103779109
vk commentaar Vertwijfelde pogingen het onverenigbare te verenigen, tekenen de deplorabele staat van het CDA.

Het CDA-congres bracht zaterdag geen verlichting in de calvarie die de partij dezer dagen beklimt. De dreigende uitzetting van de Angolese jongen Mauro Manuel ging gepaard met veel geworstel en gedemonstreerde barmhartigheid. Daar schoot Mauro zelf niet veel me op.

Een 'Mauro-resolutie' werd met 85 procent van de stemmen aangenomen en subiet in twee richtingen uitgelegd. Boosdoener-uitzetter minister Leers beschouwde de stemming als een steun in de rug voor zijn asielbeleid. De twee fractiedissidenten Ferrier en Koppejan zagen er bevestiging in dat Mauro mag blijven. De verwarring was symptomatisch voor zowel de wanhopige pogingen eenheid uit te stralen als de daaronder voortwoekerende malaise.

Het CDA heeft altijd het onverzoenbare willen verzoenen. Ditmaal wilde men het hart laten spreken én de regels toepassen. Precies als het Nederlandse volk, dat in ruime meerderheid een streng asielbeleid wil combineren met mededogen als de slachtoffers een gezicht krijgen of aardig blijken te kunnen voetballen.

Geen wonder dat de naam van de geniale politieke knutselaar Lubbers opdook in verband met de weinig fraaie suggestie Mauro met een studie-visum in Nederland te kunnen houden. Maar ook al zou dit particuliere drama dinsdag bij de stemmingen in de Kamer worden opgelost, het grote drama is dat van het CDA.

Een jaar nadat de partij besloot tot een politieke salto zonder vangnet in de vorm van een gedoogconstructie met Geert Wilders, verkeert ze nog altijd in een peilloze depressie. Voor- en tegenstanders blijken geen stap tot elkaar gekomen. Er is geen partijleider omdat de onenigheid geen keuze toelaat.

Om dezelfde reden is er geen strategie. De mastodonten roeren zich nog steeds en in de kiezersgunst verkeert de partij volgens Maurice de Hond op een diepterecord van elf zetels. Goede raad is duur, maar wat waarschijnlijk níet helpt is de declamatie van eendracht die zaterdag hier en daar vergezeld leek te gaan van verholen dreigementen aan het adres van dissidente fractieleden.

http://www.volkskrant.nl/(...)adeloze-partij.dhtml
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_103782274
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 09:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Douglas: Nederlanderschap Van onze speciale verslaggevers
ENSCHEDE - FC Twente-verdediger Douglas is vanaf woensdag definitief Nederlander. Tijdens een naturalisatieceremonie op het stadhuis van Enschede krijgt de geboren Braziliaan woensdagmiddag uit handen van burgemeester Peter den Oudsten het bewijs van Nederlanderschap, waarmee de naturalisatieprocedure is afgerond. Daarna wordt Douglas gevraagd om de zogenaamde verklaring van verbondenheid af te leggen. Dit is een eed, waarmee hij belooft de vrijheden en rechten die bij het Nederlanderschap horen te respecteren en de plichten te vervullen.

Nu de naturalisatieprocedure is afgerond, kunnen Douglas en de KNVB een procedure opstarten bij de FIFA om dispensatie te krijgen voor de regel, dat een genaturaliseerde voetballer vijf jaar in zijn nieuwe vaderland moet wonen om uit te kunnen komen voor de nationale ploeg van dat land. Deze dispensatie heeft Douglas nodig, als Oranje-bondscoach Bert van Marwijk hem wil selecteren voor het EK.

http://www.telegraaf.nl/t(...)rlander__.html?p=8,1

Iemand die me kan uitleggen waarom deze meneer wel mag blijven?
Omdat hij Nederland niet binnen is gekomen als asielzoeker. Hij heeft een werkvergunning. Anders dan Mauro verblijft Douglas rechtmatig in Nederland en voldoet aan de eisen om een naturalisatieverzoek in te dienen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')