koppelcurve is het punt waar de turbo het oppakt?quote:Op woensdag 29 december 2010 09:52 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Je kunt een diesel best op zijn staart trappen, de vraag is of het nut heeft, omdat diesels meestal erg aan hun koppelcurve hangen, je moet schakelen op het punt waar de toeren precies terug vallen naar het turbo pickup point, zodat hij meteen weer trekt, en meestal ligt dat punt ver onder de redline
Inderdaad, bij 4000 toeren, je schakelt op het moment dat de curve begint te dalenquote:Op woensdag 29 december 2010 10:01 schreef Olle. het volgende:
heb inmiddels al iets gevonden (grafiekje)
http://www.feline207.fr/photos/1045.jpg
volgens mij is het bij 4000 toeren
dankje voor de info!
dankje!quote:Op woensdag 29 december 2010 10:13 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Inderdaad, bij 4000 toeren, je schakelt op het moment dat de curve begint te dalen
Ja, maar dat ding van jou is een geval apartquote:Op woensdag 29 december 2010 11:58 schreef 2cv het volgende:
Olietemperatuurmeter zegt niet altijd heel veel. Bij mij zou de motor alleen op de snelweg arm zijn volgens dat ding. Volgens de watertemperatuur is de motor sneller warm dus ik denk wel dat het goed zit.
Olie gaat van het carter (waar de temperatuur gemeten wordt) door het filter naar een warmtewisselaar waar de olie d.m.v. koelvloeistof verwarmd wordt en dan door het motorblok. Ik meet dus alleen de temperatuur in het carter, niet in de motor zelf.
En dat blok van mij is ook een PSA diesel
Nee ??quote:Op woensdag 29 december 2010 13:07 schreef Alexxxxx het volgende:
dansen jullie mee vanaf een minuut of drie?
Leef je uit; die drumsolo was wel aardig, jammer dattie een paar keer het ritme kwijt was, en die Aisha vind ik veel te mager voor een zwartje..quote:Op woensdag 29 december 2010 13:19 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
ok, ga ik alleen met haar dansen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Van Danny?quote:Op woensdag 29 december 2010 16:56 schreef Alexxxxx het volgende:
oh en de drummer is de ex van een bekende fokker
Wijsheden uit het verre oosten, regelmatig spelen met boobjens verlengt het leven?quote:Op woensdag 29 december 2010 09:46 schreef Alexxxxx het volgende:
kachelonderhoud is weer gepleegd, dus ikpost een filmpjevan bojo zijn facebook
wat een baasquote:Op woensdag 29 december 2010 18:33 schreef Sounddragon het volgende:
Ekte ekte mannen poetsen hun brommer niet
De koelvloeistof temp zegt nou net niets. Die is namelijk snel warm, zodat ook je kachel snel op temperatuur is.quote:Op woensdag 29 december 2010 11:58 schreef 2cv het volgende:
Olietemperatuurmeter zegt niet altijd heel veel. Bij mij zou de motor alleen op de snelweg arm zijn volgens dat ding. Volgens de watertemperatuur is de motor sneller warm dus ik denk wel dat het goed zit.
Je meet dus gewoon op het verkeerde punt. Jammer, want een olietemp meter is een van de nuttigste meters in een auto.quote:Olie gaat van het carter (waar de temperatuur gemeten wordt) door het filter naar een warmtewisselaar waar de olie d.m.v. koelvloeistof verwarmd wordt en dan door het motorblok. Ik meet dus alleen de temperatuur in het carter, niet in de motor zelf.
En dat blok van mij is ook een PSA diesel
quote:(i) Top 20 in de PTA SC-reeks op 28-12-2010 (i)
Plaats / aantal berichten / gebruiker
01. 016 Sounddragon
02. 015 Anne
03. 007 BroesWillems
04. 005 daNpy
05. 005 Duvel
06. 004 lipje
07. 003 PeuRac
08. 003 2cv
09. 001 Alexxxxx
10. 001 von_Preussen
11. 001 ook_gek