Plattegrond van het complex.....WTC 1&2 waren; 63.5mtr X 63.5mtr X 415mtr/417mtr.quote:Op dinsdag 28 december 2010 16:26 schreef Flodder450 het volgende:
Weet iemand hier eigenlijk de afmetingen van WTC 4,5,6 en 7?
en dan ook van alle hoeken E.D. in de gebouwen
De 2 torens+ 3WTC(marriot) heb ik al afquote:Op dinsdag 28 december 2010 17:00 schreef DarthHouse het volgende:
[..]
Plattegrond van het complex.....WTC 1&2 waren; 63.5mtr X 63.5mtr X 415mtr/417mtr.
En de rest google je zelf maar.....ben een beetje moegegoogled![]()
http://forum.skyscraperpage.com/showthread.php?t=185987
Wat wil je met de maten....quote:Op dinsdag 28 december 2010 17:35 schreef Flodder450 het volgende:
[..]
De 2 torens+ 3WTC(marriot) heb ik al af
maar die blueprints heb ik eigenlijk niet zoveel aan omdat de maten er niet op staan =/
Op het moment ben ik op Minecraft het gehele WTC complex aan het makenquote:
En dan de boel platnuken zekerquote:Op dinsdag 28 december 2010 18:11 schreef Flodder450 het volgende:
[..]
Op het moment ben ik op Minecraft het gehele WTC complex aan het maken
en aangezien ik het helemaal accuraat wil heb ik dus die maten nodig
ik adviseer je eerst even inlezen in de vorige topics, dit is echt een beginnersvraag die al 100x is beantwoord.quote:Op dinsdag 28 december 2010 18:52 schreef Bastard het volgende:
Wat ik nog steeds complex vind aan dit vraagstuk is, hoe kan het dat niet 1 toren maar beide torens ingestort zijn als ze er voor gebouwd waren? En het derde gebouw (naam kwijt) wat ook 'zomaar' instortte.. vreemd. Was het de brand die fataal werd? Is die wolkenkrabber die laatst in lichtelaaie stond in china/japan ook uiteindelijk ingestort dan?
Blijft een bijzonder onderwerp
Haha.. Bastard wil het natuurlijk ook alleen maar op een presenteerblaadje krijgen... net als Hoppahoppa!quote:Op dinsdag 28 december 2010 22:12 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik adviseer je eerst even inlezen in de vorige topics, dit is echt een beginnersvraag die al 100x is beantwoord.
Ik ben blij dat je refereert aan het begrip theorieën en het geen feiten noemt.quote:Op woensdag 29 december 2010 00:16 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Haha.. Bastard wil het natuurlijk ook alleen maar op een presenteerblaadje krijgen... net als Hoppahoppa!Hij loopt hier al zo lang rond dat ie al lang had kunnen weten wat de theorieën zijn.
Max Westerman is zeker betrokken bij het promoten van de 9/11-hoax.quote:Op vrijdag 24 december 2010 12:52 schreef J0kkebr0k het volgende:
Over de Nederlandse media heb ik dan nog wel wat twijfel. Zou het niet gewoon zo kunnen zijn dat ze de disinfo aangeleverd hebben gekregen, maar dat ze zelf niet eens op de hoogte zijn van hoe het werkelijk zit? Dat ze zich dus niet bewust zijn van de hoax en ongewild toch meewerken aan de verspreiding van de hoax?
En hoe is WTC7 ingesotrd volgens jou dan. Meneer "ïk heb wel kenneis van zaken omdat ik heb gestudeerd" ?quote:Op woensdag 29 december 2010 10:55 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Ik ben blij dat je refereert aan het begrip theorieën en het geen feiten noemt.
Ik blijf het ook gek vinden dat er mensen zijn die het vreemd vinden dat een gebouw instort enige tijd nadat er een Boeing ingevlogen is, alsof die gebouwen daar op getest worden. Vanaf elke hoek een vliegtuig er in op een schaalmodel en kijken of het blijft staan...
Net zo goed als dat ik het absurd vindt dat er mensen zijn die over dit onderwerp discussieren terwijl ze zo weinig kennis van natuurkunde en vliegtuigbouw hebben dat ze denken dat vleugels van een Boeing af moeten breken op het moment van impact.
Ach, we gaan niet in op wat iemand zegt, maar we halen er direct iets anders bij om de discussie uit de weg te gaan, dat noem ik voortaan een 'Schenkstroopje'. Ik heb geen idee hoe WTC7 is ingestort, maar er was nogal wat puin en brand, dus daar zal vast wel iets fout zijn gegaan.quote:Op woensdag 29 december 2010 11:29 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
En hoe is WTC7 ingesotrd volgens jou dan. Meneer "ïk heb wel kenneis van zaken omdat ik heb gestudeerd" ?
Mooi staaltje redeneren "och er was brand dus het zal wel" van een geschoold iemandquote:Op woensdag 29 december 2010 12:04 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Ach, we gaan niet in op wat iemand zegt, maar we halen er direct iets anders bij om de discussie uit de weg te gaan, dat noem ik voortaan een 'Schenkstroopje'. Ik heb geen idee hoe WTC7 is ingestort, maar er was nogal wat puin en brand, dus daar zal vast wel iets fout zijn gegaan.
En ik heb dan misschien gestudeerd, maar dat hoef je echt niet in elke reactie naar mij te benoemen hoor, ik weet dat al en verder zal het mij een zorg zijn. Mijn studie had ook niets te maken met vliegtuigen en bouwkunde, dat is gewoon gezond verstand en af en toe eens een vraag stellen aan iemand die verstand heeft van dat soort zaken in plaats van mijn eigen ongeschoolde geest loslaten in een oerwoud van fabeltjes en theorieën.
Maar jouw theorie is dus: Ik weet niet hoe WTC7 is ingestort, dus kan er nooit een vliegtuig in die torens zijn gevlogen? Mooi staaltje redenatie.
Jaja, ik heb mijn school afgemaakt. Ben je jaloers ofzo?quote:Op woensdag 29 december 2010 13:21 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Mooie redenatie "och het zal wel" van een geschoold iemand
Dat weet ik, daarom is je redenatie zo achterlijk. Jij redeneert: Ik weet niet waarom WTC7 is ingestort, dus kunnen er in de torens (lees WTC 1 en 2) nooit vliegtuigen zijn gevlogen.quote:Op woensdag 29 december 2010 13:21 schreef Schenkstroop het volgende:
Er is bij WTC7 helemaal geen vliegtuig ingevlogen, dat verzin ik niet, dat is een feit
Mijn oprechte excuses, ik verwar je in de discussie met Jokkebrok.... Die maakte die opmerking. Nu moeten er een paar berichtjes opgeruimd worden denk ik.quote:Op woensdag 29 december 2010 14:16 schreef Schenkstroop het volgende:
Ik heb noit gezegd dat er geen vliegtuigen in wtc1+2 zijn gevlogen!
Pus ik heb nooit wat gezegd over vleugels!
ga eens elders rondspartelen.quote:Op woensdag 29 december 2010 14:24 schreef Hoppahoppa het volgende:
Het is fout gegaan in reactie 61. Daar heb ik aangenomen dat jij reageerde op mijn stelling inzake wetenschap en de no-plain theorie.
Doe het zelf?quote:
Ik heb die filmpjes dus echt letterlijk 100x gezien en ik ben het met je eens dat het lijkt op die gebouwen in die Discovery documentaires over controlled demolition. Maar heb jij genoeg kennis van bouwkunde om een oordeel te vellen over deze wijze van instorten?quote:Op woensdag 29 december 2010 14:42 schreef Schenkstroop het volgende:
Dat is the no plains theory ja, die hang ik niet aan.
WTC7 had geen last van een vliegtuig-crash. Toch is de ineenzakking van WTC7 vrijwel identiek aan die van WTC1+2. Van top-tot-teen zogezegd in eigen footprint. Helemaal verpulverd. Ik vind het niet kloppen voor mijn gevoel. Ik kan me niet voorstellen dat alleen brand 7 heeft doen instorten, er hebben meerdere gebouwen in nog grotere lichte laaie gestaan waarvan het fundament (of hoe je dat ook noemt) achteraf bleef staan.
En ik kan me ook niet voorstellen dat "the pancake theory" (volgens het officiele verhaal) beide gebouwn 1+2 in zo' n rap tempo hebben doen ineenstorten. Ipv dat er vertraging optrad doordat elke vloer op de onderste crasht. Leek het wel freefall zoals bij een controlled demolition wel het geval is. Waarbij konsekwent verdieping(en) van boven naar beneden worden weggeblazen.
Jij bent hier blijkbaar gewoon om te discussiëren, iets wat je goed kan. BNW vond je misschien een leuke plek om dit te kunnen doen. Volgens mij ben je niet zoekend naar iets of wat.quote:
Uh. Ja, bedankt voor het compliment dan maar. Verder sla je redelijk naast de spijker. Nog los van het feit dat ik hier al voldoende heb aangegeven waar ik naar op zoek ben, is het wel heel fatalistisch om aan te nemen dat iemand helemaal nergens naar op zoek is.quote:Op woensdag 29 december 2010 15:09 schreef Loppe het volgende:
[..]
Jij bent hier blijkbaar gewoon om te discussiëren, iets wat je goed kan. BNW vond je misschien een leuke plek om dit te kunnen doen. Volgens mij ben je niet zoekend naar iets of wat.
Waarom heb je de neiging te geloven dat je het op een plaatje aangeboden zal krijgen?quote:Op woensdag 29 december 2010 15:16 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Uh. Ja, bedankt voor het compliment dan maar. Verder sla je redelijk naast de spijker. Nog los van het feit dat ik hier al voldoende heb aangegeven waar ik naar op zoek ben, is het wel heel fatalistisch om aan te nemen dat iemand helemaal nergens naar op zoek is.
Daar ga ik niet meer op reageren, ik heb inmiddels twee topics vol staan met verklaringen over hoe ik hier gekomen ben en wat ik hier zoek. Ik wil dit topic daar ook niet voor gebruiken.quote:Op woensdag 29 december 2010 15:18 schreef Loppe het volgende:
[..]
Waarom heb je de neiging te geloven dat je het op een plaatje aangeboden zal krijgen?
te laatquote:Op woensdag 29 december 2010 15:19 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Daar ga ik niet meer op reageren, ik heb inmiddels twee topics vol staan met verklaringen over hoe ik hier gekomen ben en wat ik hier zoek. Ik wil dit topic daar ook niet voor gebruiken.
quote:
En dan..quote:Op woensdag 29 december 2010 15:02 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Ik heb die filmpjes dus echt letterlijk 100x gezien en ik ben het met je eens dat het lijkt op die gebouwen in die Discovery documentaires over controlled demolition. Maar heb jij genoeg kennis van bouwkunde om een oordeel te vellen over deze wijze van instorten?
Ik weet alleen uit logisch nadenken dat er weliswaar een vertraging zou moeten zijn bij een pancake-instorting, maar dat deze progressief versneld door de hoeveelheid gewicht die steeds toeneemt en het feit dat de constructie in kracht afneemt door de repeterende klappen.
Nou daaar kom je makkelijk mee weg. Oh 1+2 zijn echt door pancake in mekaar gezakt hoor. En WTC7 even ijken.. eeeeeeerrrr. die was gewoon slecht gebouwd?quote:En misschien was WTC7 wel gewoon een slecht gebouw? Of zijn er meer branden geweest dan die vage conspiracy filmpjes ons willen doen geloven?
Truthers stellen vooral vragen omdat heel 9/11 gewoon stinkt. De Amerikaanse overheid daarentegen schijnt wel precies te kunnen vaststellen wat er precies is gebeurd en hoe. Terwijl dat vrijwel niet mogelijk is.quote:Waarom weet je zo zeker dat er opzet van buiten moslim-extremisten in het spel is bij het instorten van WTC7?
WTC 2quote:Op woensdag 29 december 2010 14:42 schreef Schenkstroop het volgende:
WTC7 had geen last van een vliegtuig-crash. Toch is de ineenzakking van WTC7 vrijwel identiek aan die van WTC1+2. Van top-tot-teen zogezegd in eigen footprint. Helemaal verpulverd. Ik vind het niet kloppen voor mijn gevoel.
Het lijkt er op dat de linkerkant van het gebouw bezwijkt onder dat donkere bouwwerk links boven. Je ziet ook dat de instorting niet helemaal synchroon loopt.quote:Op woensdag 29 december 2010 15:31 schreef DarthHouse het volgende:
[..]
WTC 2
WTC 1
WTC 7
Ik zie toch duidelijk heel wat anders en zeker het verschil tussen WTC1of2 en WTC 7
Als je goed kijkt zie je dat die penthouse (is het dat?) niet zelf instort, maar naar beneden zakt. Dat lijkt mij te gebeuren omdat de constructie daaronder hem niet meer hield. Maar dat is ook van mij een beetje giswerk.quote:Op woensdag 29 december 2010 15:44 schreef Schenkstroop het volgende:
Met een beetje logisch nadnken, zou ik denken, dat het juist wel logisch is van die penthouse op WTC7. Als WTC7 zou worden neergehaald door Controlled demolition
Eerst die kleine penthouse bovenop in mekaar laten zakken en dan de rest. Het lijkt mij zowiezo onlogisch dat die kleine penthouse eerst netjes in mekaar zakt.
Wat is jouw theorie voor WTC7 dan? Instorting door puin van WTC1?quote:Op woensdag 29 december 2010 15:44 schreef DarthHouse het volgende:
En deze youtube laat de beschadiging aan de buitenkant zien van het WTC 7.
Dat kwam oa door de vallende facades van het WTC1.
Geen van de 24 kernkolommen is niet geraakt door vallende obstakels.
Dit gedeeltelijk staande gebouw is door een bom ontploft....waarom staat de rest nog in vergelijk met WTC 7![]()
[ afbeelding ]
Misschien stonden die op een gezamenlijk fundament met de torens en was dat (vanwege het gewicht) wel gewoon een beter fundament. Maar dit soort vragen kun je alleen beantwoorden als je bouwkundige bent. 1 wijze kan meer vragen beantwoorden dan 100 mensen kunnen bedenken.quote:Op woensdag 29 december 2010 15:47 schreef Schenkstroop het volgende:
Die andere WTC gebouwen om WTC1+2 heen hebben nog meer te verduren ghad dan WTC7. Na 9/11 bleven de fundamenten (noem je dat zo?) van die kleinere gebouwen gewoon staan. Van WTC7 was alleen een hoop puin over..
Dat penthouse/ technische ruimte rustte op de 24 delige kern van het gebouw.....je ziet duidelijk het middelste gedeelte van het gebouw als eerste instorten.quote:Op woensdag 29 december 2010 15:44 schreef Schenkstroop het volgende:
Met een beetje logisch nadnken, zou ik denken, dat het juist wel logisch is van die penthouse op WTC7. Als WTC7 zou worden neergehaald door Controlled demolition
Eerst die kleine penthouse bovenop in mekaar laten zakken en dan de rest. Het lijkt mij zowiezo onlogisch dat die kleine penthouse eerst netjes in mekaar zakt.
Thermite/mate....kun je ook gebruiken als een soort verf, beetje vuur erbij en voila!quote:Op woensdag 29 december 2010 15:25 schreef Schenkstroop het volgende:
Ik denk omdat explosieven/plaatsen van thermite/mate, tijd en voorbereiding vergen. Zou de overheid deze mogelijkheid omarmen. dan zou dat betekenen dat er opzet in het spel is geweest. En dat zou de Amerikaanse overheid niet kunnen verkopen.
Mijn probleem met die gebouwen en de officiele verklaring.is dat het giswerk blijft. En dat explosieven en/of thermite pertinent wordt uitgesloten als mogelijk alternatieve oorzaak. Terwijl niemand het zeker kan weten. Dan is het vor mij verdacht dat de Amerikaanse overheid wel exact en zonder twijvel zou kunnen aangeven waardoor het dan wel rpecies gekomen is.quote:Op woensdag 29 december 2010 15:49 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Misschien stonden die op een gezamenlijk fundament met de torens en was dat (vanwege het gewicht) wel gewoon een beter fundament. Maar dit soort vragen kun je alleen beantwoorden als je bouwkundige bent. 1 wijze kan meer vragen beantwoorden dan 100 mensen kunnen bedenken.
Als een gebouw recht in mekaar zakt zoals WTC7, moet er binnenin alles evenredig en vanaf het midden moeten zijn gaan klappen. Denk ik (Jovenko kom er maar in). Anders krijg je een a-symmetrische ineenstorting. WTC7 viel recht in mekaar. Waarom ging eerst die penthouse links bovenin dan?quote:Op woensdag 29 december 2010 15:49 schreef DarthHouse het volgende:
[..]
Dat penthouse/ technische ruimte rustte op de 24 delige kern van het gebouw.....je ziet duidelijk het middelste gedeelte van het gebouw als eerste instorten.![]()
Dus van binnen naar buiten.....zegt Danny Jowenko ook....'geloof ik'!
Strips met detonators of verf aanbrengen kost tijd en planning. wat dus zowiezo predetermined intent ompliceert. Of wil je zeggen dat thermite per ongeluk in het verf zat?quote:Op woensdag 29 december 2010 15:59 schreef DarthHouse het volgende:
[..]
Thermite/mate....kun je ook gebruiken als een soort verf, beetje vuur erbij en voila!
Halverwege deze pagina; http://goldismoney2.com/s(...)upporters-hate/page3
En om te verven was er... t-i-j-d.... zat.![]()
Suggestie; De Gelitin art group, het upgraden van de gebouwen omtrend brandveiligheid in de jaren 98/99 en 2000 om maar eens wat te noemen.
In ieder geval niet door het puin van WTC1.quote:Op woensdag 29 december 2010 15:48 schreef Hoppahoppa het volgende:
Wat is jouw theorie voor WTC7 dan? Instorting door puin van WTC1?
Over dichtklappen van het staal gesprokenquote:Op dinsdag 28 december 2010 01:37 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Tenzij het harde staal weer netjes dicht is geklapt...
Denk ook eens na over de vleugels van een Boeing. Die zijn zeer kwetsbaar. Er staan zelfs waarschuwingen op dat je alleen op de aangegeven plekken mag lopen. Dit betekent dus waarschijnlijk dat iemand die buiten die plaatsen gaat lopen op de vleugel, mogelijk schade toebrengt aan het vliegtuig.
Maar op 9/11 gaan die vleugels zonder problemen door stalen balken heen. Ze breken niet af. Ze klappen niet naar buiten... nee, ze gaan er gewoon doorheen.![]()
[ afbeelding ]
Geen enkele vertraging, schokgolf of enige terugslag te bespeuren. Een warm mes die door de boter glijdt, dat lijkt mij nog de beste vergelijking. Waarom gelooft men deze bagger?![]()
Buiten dat... die vleugels gingen ook nog eens door de vloerconstructie van diverse vloeren heen en dus niet alleen door de stalen balken van de buitenwand. Welcome to Disneyland!quote:Op woensdag 29 december 2010 18:27 schreef DarthHouse het volgende:
[..]
Over dichtklappen van het staal gesproken![]()
WTC 1 and some amazing physics( vooruit nog eentje
)
[ afbeelding ]
Fema Versus Warren![]()
[ afbeelding ]
Misschien zitten er wel 'Patenten' op deze theorieën.....en vooral vraag 2 in de bovenste JPG![]()
Nu nog het iets vinden, wat die op een 'vliegtuig' ogende gaten heeft gecreërdquote:Op woensdag 29 december 2010 18:31 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Buiten dat... die vleugels gingen ook nog eens door de vloerconstructie van diverse vloeren heen en dus niet alleen door de stalen balken van de buitenwand. Welcome to Disneyland!
Cutter charges + live video bewerking?quote:Op woensdag 29 december 2010 19:25 schreef DarthHouse het volgende:
[..]
Nu nog het iets vinden, wat die op een 'vliegtuig' ogende gaten heeft gecreërd
quote:Op woensdag 29 december 2010 20:43 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Cutter charges + live video bewerking?
als je je had ingelezen,dan had je geweten, dat de towers zo waren ontworpen,dat ze alles konden hebben, aardbevingen,hurricanes,tsunami's en zelfs vliegtuigen (Both WTC 1 and WTC 2 buildings were designed to withstand the accidental impact of a Boeing 707 jet aircraft, which was the state of the art aircraft at the time of construction.)quote:Op woensdag 29 december 2010 10:55 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Ik ben blij dat je refereert aan het begrip theorieën en het geen feiten noemt.
Ik blijf het ook gek vinden dat er mensen zijn die het vreemd vinden dat een gebouw instort enige tijd nadat er een Boeing ingevlogen is, alsof die gebouwen daar op getest worden. Vanaf elke hoek een vliegtuig er in op een schaalmodel en kijken of het blijft staan...
Net zo goed als dat ik het absurd vindt dat er mensen zijn die over dit onderwerp discussieren terwijl ze zo weinig kennis van natuurkunde en vliegtuigbouw hebben dat ze denken dat vleugels van een Boeing af moeten breken op het moment van impact.
Leuk dat je met die 707 komt. De energie van de inslag was nml veel hoger dan waar ze rekening mee hadden gehouden. Daar komt het effect van de brandstof, en het effect van de impact op de brandwerende materialen nog bij op.quote:Op woensdag 29 december 2010 23:11 schreef THEFXR het volgende:
[..]
als je je had ingelezen,dan had je geweten, dat de towers zo waren ontworpen,dat ze alles konden hebben, aardbevingen,hurricanes,tsunami's en zelfs vliegtuigen (Both WTC 1 and WTC 2 buildings were designed to withstand the accidental impact of a Boeing 707 jet aircraft, which was the state of the art aircraft at the time of construction.)
heb je daar ook cijfers voor?quote:Op woensdag 29 december 2010 23:28 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Leuk dat je met die 707 komt. De energie van de inslag was nml veel hoger dan waar ze rekening mee hadden gehouden. Daar komt het effect van de brandstof, en het effect van de impact op de brandwerende materialen nog bij op.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |