Nja en neutraal is ook lekker gemakkelijk omdat het zowel voor een jochie als een meisje kanquote:Op donderdag 23 december 2010 20:31 schreef DJMO het volgende:
ik mis nog steeds een tagje van ikea-medewerker achter je naam BB![]()
![]()
Maar idd, we zitten hier een stuk beter dan in het vorige huis (vraag Lottekoekkie maar, die heeft dat krot gezien) en ik kan niet wachten tot de babykamer ook af is, die blijft (voorlopig) in neutrale, rustige kleuren. Kan later altijd nog switchen naar druk etc, wat kind wil.
we hebben behoorlijk wat beren in huis iddquote:Op donderdag 23 december 2010 20:44 schreef ikweethetookniet het volgende:
Als ik het goed zie is het daar BERE gezellig
hij hoort toch ook bij m'n inboedelquote:Op donderdag 23 december 2010 20:48 schreef Lottekoekkie het volgende:
Mootje, als je weer eens foto's van je kamer maakt, schop Big J dan even van de bank, die verziekt het uitzicht
quote:Op zondag 16 januari 2011 18:38 schreef DJMO het volgende:
Ik mis alleen wat sfeer om het "af" te maken als jullie snappen wat ik bedoel .. ik heb echt geen idee wat, maar misschien hebben jullie een idee?
Jup, dat zijn gewone tijden hoor.quote:Op woensdag 19 januari 2011 13:37 schreef DJMO het volgende:
zijn aannemers altijd zo vroeg aan het werk?ze komen de 31e om half acht (!) om te beginnen aan de badkamer en de dag ervoor mogen we niet douchen
Dat zou verboden moeten worden die rare werktijdenquote:Op woensdag 19 januari 2011 13:37 schreef DJMO het volgende:
zijn aannemers altijd zo vroeg aan het werk?ze komen de 31e om half acht (!) om te beginnen aan de badkamer en de dag ervoor mogen we niet douchen
Ja volgens mij is het inderdaad een tulpenboom. Ook wel Magnolia struik/boom genoemdquote:Op maandag 21 maart 2011 23:10 schreef DJMO het volgende:
ze lijken er wel op volgens mij, zal morgen eens van goed dichtbij kijken![]()
Ik hoop de boom te kunnen laten staan, vind het wel gezellig, een bloeiende boom in de tuin, maar 't kan zijn dat hij wegmoet ivm de te plaatsen schutting (hij laat z'n takken nu al op de schuur vvan de buren rusten, dus gesnoeid moet hij op zeker.
zodra photobucket het hier weer doet upload ik ze daar. ik heb ruzie met photobucket én tinypic, ze werken geen van beidequote:Op dinsdag 22 maart 2011 08:16 schreef Ml-etje het volgende:
Tuin opknap hoort eigenlijk in F&F
Overigens is dat wel handig links onderin de foto?
m'n schoonvader heeft 'm dacht ik bij de gamma vandaan. was paar weken terug in de aanbieding voor 599 euro. exclusief vloer.quote:Op donderdag 21 april 2011 12:45 schreef Mirandaa het volgende:
Het kan zijn dat ik er over heen gelezen heb.. maarreuh... DJMO, waar heb je je tuinhuisje vandaan? Wij zoeken er ook nog 1, ook niet te groot... maar die krengen zijn ontzettend duur![]()
Vind die van jou er leuk uitzien!
Ben benieuwd!
En om even informatie van een bedrijf in de regio te quoten.quote:Op donderdag 5 mei 2011 17:53 schreef DJMO het volgende:
en gelijk een vraag: wanneer moet/mogen gelegde graszoden voor het eerst gemaaid worden?
quote:Advies voor het leggen van graszoden.
Voorbereiding:
De grond licht bewerken en eventueel ligt aandrukken, egaliseren en op hoogte brengen.
De zoden dienen op een stevige en voldoende vochtige ondergrond te worden gelegd.
Bemesting:
Bij het leggen van graszoden is een snelle doorworteling van het gras in de ondergrond erg belangrijk, omdat het gras al vrij goed ontwikkeld is heeft het snel voeding nodig om op een goede manier te kunnen aangroeien. Het gras heeft extra fosfor nodig om snel contact te krijgen tussen de zode en de ondergrond. Een meststof die u hiervoor kunt gebruiken is DCM start. Deze meststof is bij ons verkrijgbaar.
Het leggen van de zoden:
De rolzoden dienen te worden uitgerold over de, voorbewerkte kale plek. Leg de zoden in verband (eind naden laten verspringen) en druk ze flink aan. Vooral de naden moeten goed strak tegen elkaar aan worden geIegd. Om eventuele naden en kleine oneffenheden weg te werken, kan over de oppervlakte tuingrond gestrooid worden.
Vochtvoorziening:
Het is belangrijk dat de zode regelmatig met kleine waterhoeveelheden vochtig wordt gehouden om uitdrogen te voorkomen en het vastgroeien te bevorderen.
Eerste nazorgen van een jong gazon:
Het jonge gras dient eerst goed ingeworteld te zijn alvorens het gemaaid mag worden.
Daarom raden we aan de 1e maaibeurt uit te voeren nadat het gras 8 tot 10 cm hoog staat.
Om de hergroei van het gras niet onnodig te remmen, is het beter om in het begin niet te kort
te maaien( steeds ± 5 cm laten staan). Pas na de 3e maaibeurt kan het gazon gemaaid worden op de gewenste maaihoogte. Maai echter nooit korter dan ±3 cm.
Om na de eerste maaibeurten de hergroei te versnellen en de uitstoeling van het gazon te bevorderen, is het aan te bevelen om het gras extra te bemesten.
Een meststof die u hier voor kunt gebruiken is DCM Gazonmeststof (NPK 8-6-7+3MgO).
Het is raadzaam om het gras in het najaar te bekalken om de goede zuurgraad te behouden
en mosgroei te voorkomen (DCM Groen-kalk). Ook deze meststoffen zijn bij ons verkrijgbaar.
Tip:
Begin het leggen met een halve rol zodat de eindnaden van de zoden niet in een lijn komen te liggen.
Succes en veel Plezier met uw graszoden.
als dit middenstuk gelegd is (er moet nog meer gelegd worden, maar dat komt morgen) gaat de sproeier eropquote:Op donderdag 5 mei 2011 17:54 schreef Vonkenboer het volgende:
Netjes !![]()
Wel blijven sproeien he ! Dat is heel belangrijk want met dit weer droogt het gras zo uit !
drie kwartier is niet veel momenteel is de grond echt kurkdroog dus om de zoden de kans te geven zou ik maar wat langer sproeien, uiteraard in de avond.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 21:52 schreef DJMO het volgende:
zoo... sproeier heeft braaf drie kwartier staan sproeien na zonsondergang, dus geen kans op verbranden van 't gras![]()
second question: als het geregend heeft, moet je dan ook (nog) sproeien in de eerste twee weken? < tuinnoob is
Wij hebben ook net zoden gelegd, en je kunt testen of de zoden nat genoeg zijn, door een hoekje van een zode op te tillen en de grond eronder moet dan nat zijn. Dit betekend dat het door de zoden heen is gelopen en dus goed nat is. Wij hebben de eerste 1 a 2 weken 3 keer per drag gesproeid met het warme weer. Gras zal er niet door verbranden en het is beter dan wachten tot 's avonds en alles laten uitdrogen.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 22:24 schreef DJMO het volgende:
m'n schoonvader heeft voor het leggen van de graszoden de grond zeiknat gespoten (leuk voor Jan, die bagger bende, voor mama wat minder). Ik had me trouwens vergist, had m aangezet toen gtst nog bezig was en om half tien uitgezet. heeft dus minimaal een uur aangestaan. Gaatjes prikken zal ik morgen doen
![]()
Maar als t (goed) geregend heeft, moet je dan ook nog (extra) sproeien?
Ik kom er toch niet helemaal uit... 120x90, dat is dan alleen de doucheruimte, of is dat de volledige badkamer? Want ik vind het toch niet echt groot zeg maar.quote:
Ik zit al te lang in m'n huidige huis, ben teveel luxe gewend...quote:Op woensdag 29 juni 2011 20:10 schreef DJMO het volgende:
onze badkamer bestaat alleen uit een douche met een wastafel
QFT!quote:Op donderdag 23 december 2010 20:31 schreef DJMO het volgende:
Maar idd, we zitten hier een stuk beter dan in het vorige huis.
hey je leeft nog!quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 22:44 schreef Lastpost het volgende:
[..]
QFT!
Leuk huis trouwens, deze blijf ik wel even volgen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |