Alle contracten ruim 1 maand vooraf opzeggen. (opzegtermijn) Verhuzinigen gewoon ruim 1 week vooraf ofzo. GBA bij gemeente maximaal 5 dagen na verhuizen. Uiteraard niet vergeten je gas / elktra en water over te zetten.quote:en nog wat praktische vragen:
* wanneer moet ik mijn internet verhuizen?
* ik heb digitenne van kpn, ik geef daar ook een adreswijziging door natuurlijk, maar maakt de locatie van die set iets uit voor het ontvangen van het signaal van kpn?
* wanneer moet ik gaan beginnen met inpakken ( ) (gesteld dat de nieuwe huur 15 oktober ingaat)
Hoewel ik in mijn leven al te vaak verhuisd ben, is dit eigenlijk pas de tweede keer dat ik zelfstandig ga verhuizen (de eerste keer was ergens in 1998). Tips en trucs zijn dus welkom!
we hebben nu een tweekamer woning, inrichting is overeenkomstig, misschien wat meerquote:Op vrijdag 17 september 2010 20:37 schreef Chinless het volgende:
[..]
Alle contracten ruim 1 maand vooraf opzeggen. (opzegtermijn) Verhuzinigen gewoon ruim 1 week vooraf ofzo. GBA bij gemeente maximaal 5 dagen na verhuizen. Uiteraard niet vergeten je gas / elktra en water over te zetten.
Ik weet niet hoeveel spullen je hebt? maar een 1 gezinswoning met spullen had ik ruim 2 weken voor nodig. Tenslotte moeten alle spullen uit elkaar gehaald worden (bedden, kasten). en praktische spullen heb je vaak nodig (zoals glazen, borden)
die vragen, daar zit ik dus (onder andere) mee. waar moet ik op letten .. ik bedoel bruine stopwandcontactdozen heb ik geen probleem mee, die laat ik zo vervangen door familie van me die elektricien is (als hij die dingen in het wit heeft liggen that is, en anders kijken we voorlopig maar tegen bruin aanquote:Op vrijdag 17 september 2010 20:45 schreef krakkemieke het volgende:
Nu beginnen met inpakken van dingen die je niet elke dag nodig hebt.
Ik weet niet of het nog zo is, maar vroeger kon je bij TNT een pakket/checklist krijgen voor adreswijzigingen.
Maak een lijst voor de vragen die je voor de rondleiding hebt. Gewoon alles vragen, je hoort vanzelf wat voor jou of voor de wbv is.
alles wat de woningbouw (gratis) wil vervangen zou ik door de woningbouw laten doen en niet door familie die het eventueel ook kan. zoals die bruine wandcontactdozen, ik vraag me af of die nog wel veilig zijn(aarding enzo)... als dat niet zo is moet de woningbouw dit vervangen lijkt mij.quote:die vragen, daar zit ik dus (onder andere) mee. waar moet ik op letten .. ik bedoel bruine stopwandcontactdozen heb ik geen probleem mee, die laat ik zo vervangen door familie van me die elektricien is (als hij die dingen in het wit heeft liggen that is, en anders kijken we voorlopig maar tegen bruin aan)
Sorry maar het is net omgekeerd, verfklaar opleveren is meer werk dan behangklaarquote:Op vrijdag 17 september 2010 22:05 schreef Sessy het volgende:
Vaak worden muren verfklaar opgeleverd, dus niet behangklaar. Dan kun je in principe niet eens zomaar behangen.
Nee hoor. Hier zit het oude behang uit zo te zien (aan het motief) 1970 er nog in, met een stuk of twintig lagen verf en dichtgeplamuurde gaten van vorige bewoners er nog in. Als je dat nu zou willen gaan behangen, zou je dat er allemaal eerst af moeten halen. Als je het goed mooi glad zou willen, zou je het eerst eraf moeten halen en dan egaliseren of zo. Zo zie je precies waar de gaten van de vorige bewoners zaten.quote:Op vrijdag 17 september 2010 22:29 schreef exlurker het volgende:
[..]
Sorry maar het is net omgekeerd, verfklaar opleveren is meer werk dan behangklaar
Schrijf die vragen op.quote:Op vrijdag 17 september 2010 21:47 schreef DJMO het volgende:
ik heb de verhuisservice in mijn favorieten gezet, zodat ik die kan invullen zodra het contract getekend is. verzekeringen en webstie internetprovider staan dat sowieso, die kan ik ook per internet doorgeven.
de vragen die ik op dit moment (uit mijn hoofd) heb:
worden de plafonden gesaust / muren gestuct/behangklaar opgeleverd ?
worden de keuken/badkamer/toilet vervangen (ligt aan de staat waarin die verkeren natuurlijk, als het er gewoon goed uitziet houd ik mijn mond)
Kan er een deur naar de keuken worden geplaatst (is eigenlijk al bevestigd, maar moest ik maar aan de td voorleggen)
is het huis schimmelvrij/vochtvrij
en verder weet ik het even niet meer op dit moment ..
behang over behang gaat heel goed hoor. als je alle gaten dicht smeert en eventueel iets opschuurt zie je er weinig meer van. gaat helemaal mooi als je structuurbehang neemt, maar daar moet je maar net van houden.quote:Op vrijdag 17 september 2010 22:52 schreef Sessy het volgende:
[..]
Nee hoor. Hier zit het oude behang uit zo te zien (aan het motief) 1970 er nog in, met een stuk of twintig lagen verf en dichtgeplamuurde gaten van vorige bewoners er nog in. Als je dat nu zou willen gaan behangen, zou je dat er allemaal eerst af moeten halen. Als je het goed mooi glad zou willen, zou je het eerst eraf moeten halen en dan egaliseren of zo. Zo zie je precies waar de gaten van de vorige bewoners zaten.
Maar het is in 1 keer overschilderbaar (wit immers) dus het wordt gewoon zo opgeleverd zoals de vorige bewoner het heeft achtergelaten.
Hier in mijn flat tenminste wel. En mijn studentenkamers waren precies hetzelfde.
Behang over behang wel, maar behang waaroverheen tig keer geschilderd is en alles super oneven is? Kan daar behang overheen ja?quote:Op vrijdag 17 september 2010 23:55 schreef loecje het volgende:
[..]
behang over behang gaat heel goed hoor. als je alle gaten dicht smeert en eventueel iets opschuurt zie je er weinig meer van. gaat helemaal mooi als je structuurbehang neemt, maar daar moet je maar net van houden.
officeel is behangklaar zijn in NL de kale wanden waar de naden zijn dicht geplamuurd. De wanden zijn voldoende om te kunnen behangen. niet gestuct dus te ruw om te sausen.
Als de wanden glad gestuct zijn, dan is het sausklaar.
Daty is niet sausklaar, maar daar is gewoon niets aan gedaan. De shit van vorige bewoners zit er nog op....quote:Op vrijdag 17 september 2010 22:52 schreef Sessy het volgende:
[..]
Nee hoor. Hier zit het oude behang uit zo te zien (aan het motief) 1970 er nog in, met een stuk of twintig lagen verf en dichtgeplamuurde gaten van vorige bewoners er nog in. Als je dat nu zou willen gaan behangen, zou je dat er allemaal eerst af moeten halen.
Jij hoort niet in K&W thuisquote:Op vrijdag 17 september 2010 23:55 schreef loecje het volgende:
behang over behang gaat heel goed hoor.
ik ben dus zo'n noob die dat wel rustig zou doen, voornamelijk omdat ik weinig zin heb om die oude troep te verwijderenquote:
als je goed leest, zie je dat ik dus geen eens een urgentieverklaring aan hoef te vragen, omdat we vanuit het niets onverwacht op de eerste plaats voor deze woning stondenquote:Op zaterdag 18 september 2010 12:44 schreef Mute_Me het volgende:
Krijg je een urgentieverklaring omdat je jezelf voor de 2e keer zwanger heb laten prikken? Ik mag hopen van niet zeg.
Als je van plan bent er lang te blijven wonen zou ik alles kaalhalen tot de basis en dan het zo maken als je mooi vindt. Ik zou me gaan ergeren aan laag op laag op laag.
tja student hequote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |