abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 17 september 2010 @ 20:08:49 #1
147316 crew  DJMO
#trut
pi_86548726
* De aanloop*
om bij het begin te beginnen: we wonen nu in een 2kamer appartement, en hebben ons meteen de datum van vestigen weer ingeschreven voor de sociale huursector. Om kort te gaan, ik raakte in verwachting en we hebben inmiddels een zoon van bijna 2. (die nu dus nog bij ons op de kamer slaapt). in de tussentijd constant op woningen gereageerd, nooit wat geworden, en weer in verwachting geraakt (vandaag 14 weken en 6 dagen zwanger). Hoog tijd dus om te gaan verhuizen naar een grotere woning. Met maatschappelijk werk afgesproken deze week met een zwangerschapsverklaring toch te proberen om een urgentieverklaring aan te vragen, ondanks dat ze die zeer waarschijnlijk zouden afwijzen.

En toen gebeurde het:
Vanmorgen werd ik, na een (voor mij) zenuwslopende avond en nacht gisteren, gebeld door de woningbouwvereniging: "U ben eerste kandidaat voor die en die woning. Maandag om 2 uur kunt u de woning bezichtigen en aansluitend is er een intake op ons kantoor." Blijdschap alom natuurlijk, maar nu zit ik met een aantal praktische dingen en vragen.

* het is een "kluswoning" dus er moest wel wat aan gebeuren aldus de vrouw die ik aan de telefoon had. Mjah, ik verwacht niet in een gespreid bedje te komen, maar ook niet in een huis waar de stukken uit het plafond komen vallen en de keukenkastjes scheef hangen. wbv-medewerkster zei al: "In overleg met de technische dienst die u maandag de rondleiding geeft, is er een hoop mogelijk" (onder andere een deur in de poort naar de keuken, omdat ik pertinent geen open keuken wil met twee kinderen).

Ik weet dat een woningbouw meestal de keuken vervangt (indien noodzakelijk) alsook de badkamer en toilet. Waar heb ik nog meer recht op vraag ik me af. Werkend en veilig electriciteitsnet lijkt me logisch, een werkende riolering ook. behangen doe ik zelf wel, net als verven etc. maar: klein onderhoud (lichtknopjes etc) komen toch pas voor mijn eigen rekening als ik eenmaal de woning betrokken heb?

korte vraagstelling: waar moet ik nog meer op letten als ik de rondleiding krijg komende maandag? (om duidelijk te zijn: ik accepteer de woning toch wel omdat we de grotere woonruimte meer dan dringend nodig hebben, en zo'n aanbieding pas over een onbepaalde tijd weer krijgen gok ik)

Het financiele gedeelte:
Ik wil zo min mogelijk dubbele huur betalen, dus is mijn vraag is het mogelijk om de nieuwe huur halverwege de maand in te laten gaan (ingaan contract is in overleg staat er in de aanbiedingsbrief). en per de eerste van die maand dit huis op te zeggen, zodat er een overlap (en dus verhuisperiode) van twee weken is? (korte verhuisperiode maakt op zich niet veel uit, ik heb een vrachtwagen tot mijn beschikking om de hele zooi te verhuizen, ik vraag me alleen af of twee weken reeel is om in ieder geval de keuken, woonkamer en de kinderslaapkamer woonbaar te krijgen)

en nog wat praktische vragen:
* wanneer moet ik mijn internet verhuizen?
* ik heb digitenne van kpn, ik geef daar ook een adreswijziging door natuurlijk, maar maakt de locatie van die set iets uit voor het ontvangen van het signaal van kpn?
* wanneer moet ik gaan beginnen met inpakken ( :') ) (gesteld dat de nieuwe huur 15 oktober ingaat)

Hoewel ik in mijn leven al te vaak verhuisd ben, is dit eigenlijk pas de tweede keer dat ik zelfstandig ga verhuizen (de eerste keer was ergens in 1998). Tips en trucs zijn dus welkom!
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_86549586
*O* een huisje:D
ik heb nog niet veel ervaring met huurwoningen (enkel kamers, maar dat is weer heel wat anders) dus die vragen beantwoorden laat ik aan iemand anders over.
digitenne maakt voor het signaal niets uit waar je bent. wij hebben het ding ook wel eens mee gehad op vakantie(in nederland). natuurlijk wel ff melden dat je gaat verhuizen ivm post en rekeningen enzo. maar tv heb je iig.
internet kan meestal per 1ste van de maand. ik zou dat soort dingen (ook telefoon, verzekeringen en dat soort dingen) direct regelen als je het contract hebt getekend.
en tja inpakken. ik zou zeggen begin alvast als je het contract hebt getekend. lijkt wat vroeg maar je kan waarschijnlijk al veel inpakken wat je niet direct nodig hebt(en alles uitzoeken wat weg kan/kringloop). en zeker als er nog van alles moet gebeuren in het nieuwe huis heb je in die 2 weken overlap daar tenminste tijd voor en hoef je dan niet ook nog alles in te pakken.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 17 september 2010 @ 20:35:55 #3
147316 crew  DJMO
#trut
pi_86549885
ik had zelf idd al bedacht om boeken en foto's en glazen etc alvast in te pakken. probleem is: waar ga ik die dozen laten. ik kan gaan stapelen natuurlijk, ook opslaan bij schoonvader is nog een optie, maar die man heeft ook maar beperkte ruimte.

Ik heb bij god geen flauw idee hoe groot de kamers zijn van het huis wat we krijgen (wellicht handig om maandag de maten van iig de woonkamer op te nemen :P ) zodat ik kan kijken of het laminaat wat hier ligt voldoende is om daar de woonkamer vloer te leggen.

ik ben nog steeds lichtelijk in shocktoestand en weet dus totaal niet waarmee te beginnen op dit moment :D
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_86549959
quote:
en nog wat praktische vragen:
* wanneer moet ik mijn internet verhuizen?
* ik heb digitenne van kpn, ik geef daar ook een adreswijziging door natuurlijk, maar maakt de locatie van die set iets uit voor het ontvangen van het signaal van kpn?
* wanneer moet ik gaan beginnen met inpakken ( ) (gesteld dat de nieuwe huur 15 oktober ingaat)

Hoewel ik in mijn leven al te vaak verhuisd ben, is dit eigenlijk pas de tweede keer dat ik zelfstandig ga verhuizen (de eerste keer was ergens in 1998). Tips en trucs zijn dus welkom!
Alle contracten ruim 1 maand vooraf opzeggen. (opzegtermijn) Verhuzinigen gewoon ruim 1 week vooraf ofzo. GBA bij gemeente maximaal 5 dagen na verhuizen. Uiteraard niet vergeten je gas / elktra en water over te zetten.

Ik weet niet hoeveel spullen je hebt? maar een 1 gezinswoning met spullen had ik ruim 2 weken voor nodig. Tenslotte moeten alle spullen uit elkaar gehaald worden (bedden, kasten). en praktische spullen heb je vaak nodig (zoals glazen, borden)
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_86550280
Nu beginnen met inpakken van dingen die je niet elke dag nodig hebt.
Ik weet niet of het nog zo is, maar vroeger kon je bij TNT een pakket/checklist krijgen voor adreswijzigingen.
Maak een lijst voor de vragen die je voor de rondleiding hebt. Gewoon alles vragen, je hoort vanzelf wat voor jou of voor de wbv is.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 17 september 2010 @ 20:52:29 #6
147316 crew  DJMO
#trut
pi_86550618
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 20:37 schreef Chinless het volgende:

[..]

Alle contracten ruim 1 maand vooraf opzeggen. (opzegtermijn) Verhuzinigen gewoon ruim 1 week vooraf ofzo. GBA bij gemeente maximaal 5 dagen na verhuizen. Uiteraard niet vergeten je gas / elktra en water over te zetten.

Ik weet niet hoeveel spullen je hebt? maar een 1 gezinswoning met spullen had ik ruim 2 weken voor nodig. Tenslotte moeten alle spullen uit elkaar gehaald worden (bedden, kasten). en praktische spullen heb je vaak nodig (zoals glazen, borden)
we hebben nu een tweekamer woning, inrichting is overeenkomstig, misschien wat meer ;) Veel van de spullen kunnen niet uit elkaar (commode, televisiekast, banken, eettafel) 2 koelksten, een diepvriezer, twee pers. bed, ledikantje, smalle vitrinekast, salontafel, twee kledingkasten (één grote van de ikea, ik weet niet of ik die uit elkaar durf te halen en opnieuw in elkaar durf te zetten :X , de kinderkledingkast kan wel uit elkaar) fauteilstoel. Een hoop dingen kunnen dus niet uit elkaar, maar dat zou geen probleem moeten zijn met een vrachtwagen (en dan bedoel ik echt een huge vrachtwagen, 'n vriend van me heeft een eigen zaak daarin en heeft toegezegd om te helpen).

Eneco overzetten; dat kan via de website of moet ik daar perse een verhuisformulier voor aanvragen?

quote:
Op vrijdag 17 september 2010 20:45 schreef krakkemieke het volgende:
Nu beginnen met inpakken van dingen die je niet elke dag nodig hebt.
Ik weet niet of het nog zo is, maar vroeger kon je bij TNT een pakket/checklist krijgen voor adreswijzigingen.
Maak een lijst voor de vragen die je voor de rondleiding hebt. Gewoon alles vragen, je hoort vanzelf wat voor jou of voor de wbv is.
die vragen, daar zit ik dus (onder andere) mee. waar moet ik op letten .. ik bedoel bruine stopwandcontactdozen heb ik geen probleem mee, die laat ik zo vervangen door familie van me die elektricien is (als hij die dingen in het wit heeft liggen that is, en anders kijken we voorlopig maar tegen bruin aan ;) )

pi_86551371
Vergeet je verzekeringen e.d. niet en neem absoluut een doorstuurservice maar ga er niet van uit dat zij daadwerkelijk alles doorsturen. Laat je adres even achter voor de nieuwe bewoners van je huidige flat, en telefoonnummer, dan kun je de post iig nog ophalen.

Vergeet de electriciteitsstanden niet binnen 5 werkdagen door te geven, anders gaat het bedrijf een schatting maken van je verbruik en dat wil je echt niet, dat komt namelijk niet in je voordeel.

Gas en andere meterstanden - geldt vaak hetzelfde.
pi_86552852
quote:
die vragen, daar zit ik dus (onder andere) mee. waar moet ik op letten .. ik bedoel bruine stopwandcontactdozen heb ik geen probleem mee, die laat ik zo vervangen door familie van me die elektricien is (als hij die dingen in het wit heeft liggen that is, en anders kijken we voorlopig maar tegen bruin aan ;) )
alles wat de woningbouw (gratis) wil vervangen zou ik door de woningbouw laten doen en niet door familie die het eventueel ook kan. zoals die bruine wandcontactdozen, ik vraag me af of die nog wel veilig zijn(aarding enzo)... als dat niet zo is moet de woningbouw dit vervangen lijkt mij.

schrijf alle vragen die in je op komen op. anders kom je thuis en denk je owja dat had ik ook nog willen vragen.
wellicht komen hier nog mensen met vragen waar je nog niet aan had gedacht.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 17 september 2010 @ 21:47:45 #9
147316 crew  DJMO
#trut
pi_86553106
ik heb de verhuisservice in mijn favorieten gezet, zodat ik die kan invullen zodra het contract getekend is. verzekeringen en webstie internetprovider staan dat sowieso, die kan ik ook per internet doorgeven.

de vragen die ik op dit moment (uit mijn hoofd) heb:

worden de plafonden gesaust / muren gestuct/behangklaar opgeleverd ?
worden de keuken/badkamer/toilet vervangen (ligt aan de staat waarin die verkeren natuurlijk, als het er gewoon goed uitziet houd ik mijn mond)
Kan er een deur naar de keuken worden geplaatst (is eigenlijk al bevestigd, maar moest ik maar aan de td voorleggen)
is het huis schimmelvrij/vochtvrij

en verder weet ik het even niet meer op dit moment ..

pi_86553888
Vaak worden muren verfklaar opgeleverd, dus niet behangklaar. Dan kun je in principe niet eens zomaar behangen.
pi_86555007
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 22:05 schreef Sessy het volgende:
Vaak worden muren verfklaar opgeleverd, dus niet behangklaar. Dan kun je in principe niet eens zomaar behangen.
Sorry maar het is net omgekeerd, verfklaar opleveren is meer werk dan behangklaar
pi_86556024
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 22:29 schreef exlurker het volgende:

[..]

Sorry maar het is net omgekeerd, verfklaar opleveren is meer werk dan behangklaar
Nee hoor. Hier zit het oude behang uit zo te zien (aan het motief) 1970 er nog in, met een stuk of twintig lagen verf en dichtgeplamuurde gaten van vorige bewoners er nog in. Als je dat nu zou willen gaan behangen, zou je dat er allemaal eerst af moeten halen. Als je het goed mooi glad zou willen, zou je het eerst eraf moeten halen en dan egaliseren of zo. Zo zie je precies waar de gaten van de vorige bewoners zaten.

Maar het is in 1 keer overschilderbaar (wit immers) dus het wordt gewoon zo opgeleverd zoals de vorige bewoner het heeft achtergelaten.

Hier in mijn flat tenminste wel. En mijn studentenkamers waren precies hetzelfde.
pi_86557040
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 21:47 schreef DJMO het volgende:
ik heb de verhuisservice in mijn favorieten gezet, zodat ik die kan invullen zodra het contract getekend is. verzekeringen en webstie internetprovider staan dat sowieso, die kan ik ook per internet doorgeven.

de vragen die ik op dit moment (uit mijn hoofd) heb:

worden de plafonden gesaust / muren gestuct/behangklaar opgeleverd ?
worden de keuken/badkamer/toilet vervangen (ligt aan de staat waarin die verkeren natuurlijk, als het er gewoon goed uitziet houd ik mijn mond)
Kan er een deur naar de keuken worden geplaatst (is eigenlijk al bevestigd, maar moest ik maar aan de td voorleggen)
is het huis schimmelvrij/vochtvrij

en verder weet ik het even niet meer op dit moment ..
Schrijf die vragen op.
Plus de suggesties die verder gesteld worden...
Gewoon vragen. En ook checken of je dit of dat wel moet betalen, volgens de woningbouw....
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_86558604
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 22:52 schreef Sessy het volgende:

[..]

Nee hoor. Hier zit het oude behang uit zo te zien (aan het motief) 1970 er nog in, met een stuk of twintig lagen verf en dichtgeplamuurde gaten van vorige bewoners er nog in. Als je dat nu zou willen gaan behangen, zou je dat er allemaal eerst af moeten halen. Als je het goed mooi glad zou willen, zou je het eerst eraf moeten halen en dan egaliseren of zo. Zo zie je precies waar de gaten van de vorige bewoners zaten.

Maar het is in 1 keer overschilderbaar (wit immers) dus het wordt gewoon zo opgeleverd zoals de vorige bewoner het heeft achtergelaten.

Hier in mijn flat tenminste wel. En mijn studentenkamers waren precies hetzelfde.
behang over behang gaat heel goed hoor. als je alle gaten dicht smeert en eventueel iets opschuurt zie je er weinig meer van. gaat helemaal mooi als je structuurbehang neemt, maar daar moet je maar net van houden.

officeel is behangklaar zijn in NL de kale wanden waar de naden zijn dicht geplamuurd. De wanden zijn voldoende om te kunnen behangen. niet gestuct dus te ruw om te sausen.
Als de wanden glad gestuct zijn, dan is het sausklaar.
pi_86564134
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 23:55 schreef loecje het volgende:

[..]

behang over behang gaat heel goed hoor. als je alle gaten dicht smeert en eventueel iets opschuurt zie je er weinig meer van. gaat helemaal mooi als je structuurbehang neemt, maar daar moet je maar net van houden.

officeel is behangklaar zijn in NL de kale wanden waar de naden zijn dicht geplamuurd. De wanden zijn voldoende om te kunnen behangen. niet gestuct dus te ruw om te sausen.
Als de wanden glad gestuct zijn, dan is het sausklaar.
Behang over behang wel, maar behang waaroverheen tig keer geschilderd is en alles super oneven is? Kan daar behang overheen ja? :o Puur uit nieuwsgierigheid (ik had 't nog niet gedaan zelfs als 't kon ik heb een hekel aan behangen en had 3 dagen om te verhuizen, inclusief verfwerk en tapijt leggen...)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 18 september 2010 @ 10:28:38 #16
147316 crew  DJMO
#trut
pi_86564680
thnx so far voor het meedenken. als ik maandag thuiskom zal ik wat foto's van de woning in huidige staat plaatsten, met de afspraken erbij die gemaakt zijn :)

zaterdag 18 september 2010 @ 11:29:09 #17
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_86565703
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 22:52 schreef Sessy het volgende:

[..]

Nee hoor. Hier zit het oude behang uit zo te zien (aan het motief) 1970 er nog in, met een stuk of twintig lagen verf en dichtgeplamuurde gaten van vorige bewoners er nog in. Als je dat nu zou willen gaan behangen, zou je dat er allemaal eerst af moeten halen.
Daty is niet sausklaar, maar daar is gewoon niets aan gedaan. De shit van vorige bewoners zit er nog op....
Behangklaar is een kale muur met een bepaalde grofheid, sausklaar is een afgesmeerde, kale muur met een bepaalde vlakheid en fijnheid. Beide gevallen dus klae muren. Een muur waar nog oude behang op zit, is gewoon oud.
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 23:55 schreef loecje het volgende:

behang over behang gaat heel goed hoor.
Jij hoort niet in K&W thuis o|O
;)
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 18 september 2010 @ 12:33:48 #18
147316 crew  DJMO
#trut
pi_86567202
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 11:29 schreef error_404 het volgende:

[..]

;)
ik ben dus zo'n noob die dat wel rustig zou doen, voornamelijk omdat ik weinig zin heb om die oude troep te verwijderen :@ gelukkig kan mijn schoonvader beter behangen dan ik :D

pi_86567511
Krijg je een urgentieverklaring omdat je jezelf voor de 2e keer zwanger heb laten prikken? Ik mag hopen van niet zeg.
Als je van plan bent er lang te blijven wonen zou ik alles kaalhalen tot de basis en dan het zo maken als je mooi vindt. Ik zou me gaan ergeren aan laag op laag op laag.
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 18 september 2010 @ 12:53:13 #20
147316 crew  DJMO
#trut
pi_86567722
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 12:44 schreef Mute_Me het volgende:
Krijg je een urgentieverklaring omdat je jezelf voor de 2e keer zwanger heb laten prikken? Ik mag hopen van niet zeg.
Als je van plan bent er lang te blijven wonen zou ik alles kaalhalen tot de basis en dan het zo maken als je mooi vindt. Ik zou me gaan ergeren aan laag op laag op laag.
als je goed leest, zie je dat ik dus geen eens een urgentieverklaring aan hoef te vragen, omdat we vanuit het niets onverwacht op de eerste plaats voor deze woning stonden ;) en ja, het is de bedoeling dat we er wel een tijd blijven wonen, ik ben niet van plan om binnen vijf jaar weer door de verhuisellende te moeten gaan ;)

pi_86567994
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 11:29 schreef error_404 het volgende:

[..]

;)
tja student he ;) en het behang was nog het bouwbehang van 10jaar geleden, met een lik verf wat zo extreem vergeeld was dat ik de indeling van de leeggehaalde kamer nog kon zien. daarover gaat behangen best oke. voor een studentenkamer dan, kan me voorstellen dat je met een woning iets meer tijd erin steekt en alles eraf trekt.
  zaterdag 18 september 2010 @ 13:12:05 #22
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_86568248
Bij ADSL-internet ruim van tevoren aangeven. Die kunnen soms 6 weken nodig hebben om de omzetting te doen. Heb een tijdje de klantenservice van een ADSL-provider gedaan. Ook bij kabelinternet kan het lang duren. Als ze het op tijd weten, kunnen ze er goed op inspelen.

Begin op tijd met dozen inpakken. Wij maakten zelf de fout dat eigenlijkpas te doen de avond van tevoren. Dat was onnodig stressvol. Wat handig kan zijn: haal gekleurde tape en maak een kleursysteem. Koppel elke kleur aan een kamer. Bijv: keuken krijgt groene stickers, huiskamer gele. Deze kleuren plak je uiteraard ook op je verhuisdozen. Zodra je dan gaat verhuizen, is door de kleur in 1 opslag te zien waar de doos heen moet. Dit heeft ons veel tijd bij verhuizen gescheeld. We hadden een grote groep vrienden die in 1 oogopslag kon zien waar alles heen moest.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 18 september 2010 @ 13:12:23 #23
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_86568258
Draai alle kranen open en dicht, kijk of ze goed werken en niet lekken. Vraag inderdaad naar de toestand van de elektra (wanneer aangelegd/vervangen?). Mochten er nog gordijnen, vloerbedekking e.d. zijn die je wilt houden, vraag dan of dat kan. Wil je ze juist niet hebben, vraag dan of het verwijderd kan worden ;)

Opknappen (schilderen, behangen) moet in principe wel kunnen in twee weken. Zorg dat je eerst de belangrijkste ruimtes aanpakt, en plekken waar je later niet (goed) meer bij kunt als je meubels er staan. Pak nu vast alle overtollig serviesgoed, keukenspullen, beddegoed, zomerkleren enz. in. Was serviesgoed en glazen af voor je ze inpakt, kunnen ze straks zo de kast in als je verhuisd bent. Gooi weg wat je toch al een jaar niet meer gebruikt hebt - de kans dat je het echt nog gaat gebruiken is klein ;)

En verder: gefeliciteerd met je zwangerschap :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 18 september 2010 @ 13:21:42 #24
147316 crew  DJMO
#trut
pi_86568483
mijn lijstje is nu als volgt:

* is er een onderhoudscontract mogelijk ? (dus buiten de gewone servicekosten om)
* is het sanitair / keuken / badkamer / toilet in orde ?
* deur naar de keuken
* behangklaar ?
* schimmel / vochtvrij ?
* (bij dubbelglas) zit er weer in de ramen?
* wat zijn de afmetingen van de kamers ?
* wat is de staat van de tuin?
* hoe oud is het huidige elektriciteitsnetwerk?

Aangezien ik rondgeleid wordt door de technische dienst, moet hij op de meeste van mijn vragen toch wel antwoord kunnen geven lijkt me.

thnx Rewimo ;)

Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 18 september 2010 @ 15:21:21 #25
147316 crew  DJMO
#trut
pi_86571397

dit zou volgens google maps de buitenkant van ons nieuwe huis zijn. op zich vind ik het er niet slecht uit zien :@ dat oerwoud gaat toch wel weg. Tuin aan de achterkant zal wel stukje groter zijn neem ik aan :)

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')