Je zou kunnen proberen om de cm-super fonts te installeren, of de lmodern fonts te gebruiken via \usepackage{lmodern}.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 19:22 schreef KaatjeJ het volgende:
Ik ben bijna klaar met mijn proefschrift, maar loop nu tegen een groot probleem aan: tijdens het builden van de file (in Texnic Center, Latex -> PS en dan Acrobat Distiller om er een PDF van te maken) zet de Distiller:
%%[ Warning: AvantGarde-Demi not found, using Font Substitution. Font cannot be embedded. ]%%
Op zich ziet de PDF er prima uit, maara het is een probleem voor de drukker.
Via Google kwam ik op een ander output profile (Latex->PS->PDF), maar ook dat geeft problemen:
Trying to make PF font (...) at 7000 DPI
miktex-makepk: Specified BDPI doesn't match ljfour resolution (600)
en iets verder:
dvips.exe: Font (...) not found, characters will be left blank
In de style-file staat hetvolgende voor fonts:
%Fonts
\usepackage{pxfonts}
\usepackage{type1cm}
\usepackage{fixltx2e}
%Computer modern bright
\usepackage[T1]{fontenc}
\usepackage{cmbright}
\usepackage{eurosym}
Kan iemand me uit de brand helpen?
Probeer eens:quote:Op zondag 5 juni 2011 17:07 schreef znarch het volgende:
Als ik in mijn text iets tussen aanhalingstekens zet op deze manier: "blabla" plaatst hij geen spatie na het woord. Weet iemand hoe ik dit wel simpel voor elkaar krijg?
1 | ``blabla'' |
Thx, dat was hem! Weet je toevallig ook hoe je hetzelfde probleem oplost na gebruik van het \euro symbool? Je kunt het oplossen met een \phantom{} maar das zo slordig.quote:
Je kunt altijd met backslash-spatie een spatie invoegen.quote:Op zondag 5 juni 2011 17:14 schreef znarch het volgende:
[..]
Thx, dat was hem! Weet je toevallig ook hoe je hetzelfde probleem oplost na gebruik van het \euro symbool? Je kunt het oplossen met een \phantom{} maar das zo slordig.
Ja, of met een ~ (tilde) Dat is een non-breakable space. Bijvoorbeeld: 's~ochtendsquote:Op zondag 5 juni 2011 17:16 schreef thabit het volgende:
[..]
Je kunt altijd met backslash-spatie een spatie invoegen.
Ik weet dat er letter is maar standaard is dit in de Amerikaanse stijl. Ik heb inmiddels een pakket gevonden die een brief documentclass heeft, ntgclass. Aangepast aan de Nderlandse stijl. Alleen dit is lichtelijk gedateerd heb ik het idee.quote:Op maandag 6 juni 2011 13:13 schreef Toryu het volgende:
Het is een standaard documentclass in latex. Zie hier voor uitleg en voorbeeld:
http://en.wikibooks.org/wiki/LaTeX/Letters
Of bedoeld je wat anders?
1 2 3 4 5 6 7 8 | ! LaTeX Error: Can be used only in preamble. See the LaTeX manual or LaTeX Companion for explanation. Type H <return> for immediate help. ... l.4 \usepackage {a4wide} |
1 2 3 4 5 | \begin{document} \subfile{HOOFDSTUK1.tex} \end{document} |
Waarom gebruik je niet \input{}?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 14:41 schreef M.rak het volgende:
Een vraagje over de subfiles-package. Ik heb deze uitleg al gevonden, maar als ik dat volg kreeg ik steeds deze foutmelding bij het compileren van de mainfile:
[ code verwijderd ]
Als ik alleen een stukje tekst in de main file typ is er geen probleem, maar als ik een subfile wil invoegen:
[ code verwijderd ]
krijg ik dus bovenstaande foutmelding. Iemand enig idee waar het aan kan liggen?
1 2 3 4 5 6 7 8 | \documentclass{article} \usepackage{subfiles} \begin{document} \subfile{HOOFDSTUK1.tex} \end{document} |
1 2 3 4 5 6 | \documentclass[main.tex]{subfiles} \begin{document} blabla... \end{document} |
Omdat ik daarbij de losse files niet kan compilerenquote:
Ik heb nu mijn file HOOFDSTUK1.tex als volgt, die kan ik ook gewoon compileren:quote:Op dinsdag 7 juni 2011 14:57 schreef Toryu het volgende:
Hoe is HOOFDTUK1.tex opgebowd? Stel, je hebt main.tex als:
[ code verwijderd ]
Dan moet HOOFDSTUK1.tex als volgt zijn:
[ code verwijderd ]
Zie ook:
http://en.wikibooks.org/w(...)les#Subfiles_package
Anders kan het zijn dat het conflicteert met andere packages.
1 2 3 4 5 6 7 8 | \documentclass[MAINFILE.tex]{subfiles} \usepackage{subfiles} \usepackage[dutch]{babel} \begin{document} tekst \end{document} |
1 2 3 4 5 6 7 8 | \documentclass{article} \usepackage{subfiles} \begin{document} \subfile{HOOFDSTUK1.tex} \end{document} |
1 2 3 4 5 6 | See the LaTeX manual or LaTeX Companion for explanation. Type H <return> for immediate help. ... l.2 \usepackage {subfiles} |
1 2 3 4 5 6 | %Appendix Tabellen \subfile{AppendixTabellen.tex} \newpage %Code \subfile{Code.tex} |
Je kuntquote:Op donderdag 9 juni 2011 21:03 schreef M.rak het volgende:
Ik heb nog een probleempje, met bovenstaande subfile-package. Ik heb twee appendices in mijn document staan, één met tabellen en een met Matlab-code. Deze staan in m'n mainfile als volgt onder elkaar:
[ code verwijderd ]
Als ik echter het hele verslag compileer, loopt de code tussen de tabellen door. Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen? Wat er dus eigenlijk moet gebeuren, is zorgen dat de code pas begint ná alle tabellen, op een nieuwe pagina.
1 2 | \clearpage \pagebreak |
Thanksquote:Op donderdag 9 juni 2011 22:07 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Je kunt
[ code verwijderd ]
gebruiken, de eerste zorgt ervoor dat alle 'floats' voor dat punt geplaatst worden.
De pdf direct invoegen als plaatje werkt niet dan krijg ik de volgende melding:quote:Voor m'n afstudeerverslag moet ik een aantal pdf plaatjes naar eps omzetten om ze in LaTeX te kunnen gebruiken. Ik heb al adobe acrobat 9 geprobeerd, maar de kwaliteit is niet optimaal. Ik heb bijvoorbeeld een plaatje met een achtergrond kleur, maar rond bepaalde objecten op het plaatje is de achtergrondkleur net wat anders. Er zijn ook van die sites waar je een pdf kan uploaden en je een eps terugkrijgt, maar die deden het helemaal niet. Ik wil m'n plaatjes zoveel mogelijk gewoon in vectorformat houden. Iemand een idee hoe ik dit het beste kan doen?
Iemand een idee? Ik heb de pdf overigens gecropped met adobe acrobat 9. Het was eerst een volledige A4 met een plaatje op ongeveer een halve pagina. Dat witte moet er uiteraard niet omheen blijven.quote:cannot determine the size of the graphic in c:\... (no BoundingBox)
1 2 3 4 5 6 | \usetheme{CambridgeUS} \useinnertheme{rectangles} \usecolortheme{seahorse} \useoutertheme[subsection=false]{smoothbars} \setbeamercolor{inner theme}{fg=blue} \setbeamertemplate{blocks}[default] |
Ik gebruik sinds kort XeLaTeX, die slikt allebei. Anders misschien pdf importeren in inkscape, en daar via document properties de bounding box goed zetten en saven als eps.quote:Op zondag 3 juli 2011 13:31 schreef Schuifpui het volgende:
Blijkbaar is er ook een LaTeX topic, dat wist ik niet. Even m'n eerdere post hier plakken:
[..]
De pdf direct invoegen als plaatje werkt niet dan krijg ik de volgende melding:
[..]
Iemand een idee? Ik heb de pdf overigens gecropped met adobe acrobat 9. Het was eerst een volledige A4 met een plaatje op ongeveer een halve pagina. Dat witte moet er uiteraard niet omheen blijven.
Volgens mij staat dat inderdaad gedefinieerd in de style-file. Ik vond voor een poster (ook met beamer) een aardig voorbeeld waarbij de blocks worden herdefinieerd:quote:Op woensdag 6 juli 2011 08:12 schreef zuiderbuur het volgende:
Hallo
ik gebruik opnieuw "beamer" om slideshows in Latex te maken. Ik zou graag loskomen van klassieke thema's als Warsaw en CambridgeUS, en meer zelf voorkeuren ingeven.
Maar ik geraak een beetje in de war.
Ik heb nu gebruikt:
[ code verwijderd ]
maar mijn "blocks" zijn nu op geen enkele manier aangeduid. Stel dat ik zou willen dat het een doosje wordt, met een titel in een apart kleiner doosje.
\setbeamertemplate{blocks}[rounded]
lijkt daar iets aan te doen, maar wat zijn de andere opties? Of moet ik dit toch bij \useinnertheme zelf aanpassen?
Met veel dank!
Dank je, maar ik denk dat dat misschien al iets te gevorderd is.quote:Op woensdag 6 juli 2011 10:59 schreef Visitor.Q het volgende:
[..]
Volgens mij staat dat inderdaad gedefinieerd in de style-file. Ik vond voor een poster (ook met beamer) een aardig voorbeeld waarbij de blocks worden herdefinieerd:
https://teamwork.jacobs-u(...)PandBiG/LaTeX+Poster
In de style file op die site zie je een 30-tal regels die gaan over de opbouw van een block - ziet er niet eenvoudig uit maar misschien kun je die als voorbeeld gebruiken.
Minimaal voorbeeld?quote:Op zondag 3 juli 2011 13:31 schreef Schuifpui het volgende:
Blijkbaar is er ook een LaTeX topic, dat wist ik niet. Even m'n eerdere post hier plakken:
[..]
De pdf direct invoegen als plaatje werkt niet dan krijg ik de volgende melding:
[..]
Iemand een idee? Ik heb de pdf overigens gecropped met adobe acrobat 9. Het was eerst een volledige A4 met een plaatje op ongeveer een halve pagina. Dat witte moet er uiteraard niet omheen blijven.
Dat lijkt niet mogelijk, zie bijv. hier: http://tex.stackexchange.(...)med-blocks-in-beamerquote:Op woensdag 6 juli 2011 12:34 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Dank je, maar ik denk dat dat misschien al iets te gevorderd is.
Ik wou niet in de sty-files gaan wijzigen, ik vroeg me af wat ik kon doen als ik gewoon die \setbeamertemplate{blocks} ten volle benutte?
In ieder geval een screenshot van het probleem met de eps:quote:
Kun je de pdf/eps even ergens uploaden?quote:Op woensdag 6 juli 2011 23:47 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
In ieder geval een screenshot van het probleem met de eps:
[ afbeelding ]
Die lichte vlakken om de blokken (vooral duidelijk bij het blauwe) horen uiteraard niet. Dat building-up/hacking down principe maakt niet uit. Het gebeurt ook bij een leeg document met alleen het plaatje. Dit probleem lijkt puur in de EPS te zitten.
Als ik de pdf probeer, dan krijg ik die no bounding-box fout. Ik dacht eerst dat het kwam door het croppen van de pdf, maar nu net heb ik geprobeerd om andere pdf's in te voegen, maar die werken ook allemaal niet, die geven dezelfde foutmelding.
http://www.mediafire.com/?cw8mj1udakyn8a0quote:Op donderdag 7 juli 2011 08:51 schreef Visitor.Q het volgende:
[..]
Kun je de pdf/eps even ergens uploaden?
Bij mij werkt dit gewoon:quote:Op donderdag 7 juli 2011 12:37 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
http://www.mediafire.com/?cw8mj1udakyn8a0
Ik heb de EPS en de originele PDF geupload. Dat is degene die nog niet gecropped is. Ze zitten in een .rar file.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | \documentclass[12pt, a4paper]{article} \usepackage[pdftex]{graphicx} \begin{document} \includegraphics[width=\textwidth]{PDF.pdf} \end{document} |
Compileer je wel met pdflatex?quote:Op donderdag 7 juli 2011 23:47 schreef Schuifpui het volgende:
Nee bij mij werkt dat niet.![]()
[ afbeelding ]
Ik gebruik overigens TeXnicCenter met MikTeX 2.8.
Daar zit inderdaad het probleem lijkt het. Latex geeft je een .eps file als output en kan niet met pdf-figuren omgaan, vandaar de foutmelding. Pdflatex produceert een .pdf file voor je en kan wel met pdf-figuren omgaan (maar weer niet met eps-figuren). Je kunt twee dingen doen:quote:Op vrijdag 8 juli 2011 00:46 schreef Schuifpui het volgende:
Eh.. Ik moet eerlijk zeggen dat ik al die instellingen niet heb gemaakt. De persoon die het voor me gedaan heeft, zit inmiddels ook niet meer in Nederland. Zit dit in build - define output profiles? Dat ziet er bij mij zo uit:
[ afbeelding ]
Een andere optie is om epstopdf te gebruiken. Hiermee kun je toch pdflatex gebruiken, en worden je eps-figuren automatisch omgezet naar pdf-figuren (d.w.z. je hoeft niets met de hand te doen). Als de kwaliteit van de conversie pdf -> eps tegen blijft vallen kun je dit als alternatief proberen.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 01:04 schreef Schuifpui het volgende:
Bedankt voor je uitleg. Ik heb nog heel veel andere figuren allemaal EPS. Een deel door de faculteit gegeven, voor de voorpagina e.d. dan moet ik toch een manier vinden om de paar pdf's om te zetten naar EPS zonder kwaliteitsverlies. Met adobe acrobat werkt het niet goed genoeg helaas, terwijl ik nou juist van dat programma wel zou verwachten dat het goed zou gaan.
1 2 | [tex]\lim_{x\to{}0}\ \frac{1}{x}\ =\ \infty[/] [tex]\forall{}x\[-1\ \lt\ x\ \lt{}\ 2\ :\ x^{3} - 3x - 2\ \lt{}\ 0\][/] |
1 | \newcommand{\max}{\mathrm{max}} |
1 | \DeclareMathOperator{\max}{max} |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | \newenvironment{narrow}[2]{% \begin{list}{}{% \setlength{\topsep}{0pt}% \setlength{\leftmargin}{#1}% \setlength{\rightmargin}{#2}% \setlength{\listparindent}{\parindent}% \setlength{\itemindent}{\parindent}% \setlength{\parsep}{\parskip}% }% \item[] }{\end{list}} |
1 2 3 4 5 6 7 8 | \begin{table}[h!] \begin{narrow}{-2cm}{-2cm} \begin{center} ........ \end{center} \end{narrow} \caption{Limiting Distributions of Overshoot and Undershoots in the Cram\'er and Convolution Equivalent Cases} \end{table} |
1 2 3 4 5 6 | \begin{sidewaystable}[!htb]\footnotesize \centering \begin{tabular}{l l r r r r r r r r l} \begin{narrow}{-2cm}{-2cm} \begin{center} --- etc |
1 2 | \begin{tabular}{l l r r r r r r r r l} \begin{tabular}{l l b{1.3cm} b{1.3cm} b{1.3cm} b{1.3cm} b{1.3cm} b{1.3cm} b{1.3cm} b{1.5cm} l} |
Sorry, ik was niet duidelijk genoeg, dit is de volgorde die ik gebruikt heb (en die werkt):quote:Op dinsdag 6 september 2011 11:12 schreef Schuifpui het volgende:
Lijkt niet te werken, 100 errors. De eerste errors zijn: LateX error: Something's wrong, perhaps a missing \item
Ik heb dat eerste stuk in de preamble gezet en de tabel begint nu zo:
[ code verwijderd ]
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | \begin{table}[h!] \begin{narrow}{-2cm}{-2cm} \begin{center} \footnotesize{ \begin{tabular}{| c | c | c | c |} \hline & Henk1 & Henk2 & Henk3 \\ 1 & Bla & Bla & Bla \end{tabular} } \end{center} \end{narrow} \caption{Limiting Distributions of Overshoot and Undershoots in the Cram\'er and Convolution Equivalent Cases} \end{table} |
1 2 | \begin{tabular}{l l r r r r r r r r l} \begin{tabular}{l l b{1.3cm} b{1.3cm} b{1.3cm} b{1.3cm} b{1.3cm} b{1.3cm} b{1.3cm} b{1.5cm} l} |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | {\Large \textbf{Groot kopje}} \\[1cm] \hrule \paragraph{kleiner kopje} \\ \begin{tabbing} blabla \end{tabbing} \hrule \paragraph{kleiner kopje} \\ \begin{tabular}{ l p{5cm} } blabla \end{tabular} |
Met section wordt het zo groot. En aangezien het maar een bestand is van een (of misschien twee) pagina's leek dit me makkelijker.quote:Op woensdag 7 september 2011 22:57 schreef Schuifpui het volgende:
Voor koppen en subkoppen gebruik ik \section{] en subsection{}, eventueel nog subsubsection{]. Wel of geen nummering zit waarschijnlijk in je style bestand, maar daar weet ik niets vanaf.
Heb 't nu min-of-meer voor elkaar met het gebruik van \textbf en vspace{}. Maar ik vind 't nogsteeds nogal "vuil". En je moet ná de vspace nog een \\ doen om te voorkomen dat de tabel náást de "kop" (in \textbf) komt. Daar heeft hij wel echt een grote voorkeur voor.quote:Op woensdag 7 september 2011 22:57 schreef znarch het volgende:
Je kunt to gewoon op een nieuwe regel beginnen met \newline? Desnoods eerst newline dan \\ werkt dat niet?
http://texblog.wordpress.(...)icle-report-or-book/quote:Op donderdag 8 september 2011 16:40 schreef Dale. het volgende:
Vraagje mensen... Hoe maak je in latex zo'n artikel met 2 kolommen wat je wel vaker ziet?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 | \section*{Heel Groot Kopje} \subsection*{Groot Kopje} \hrulefill % Of \subsection*{Groot Kopje} \hrule \vspace{1cm} % naar keuze, mag ook negatief zijn geloof ik \subsubsection*{Kleine Kop} \begin{tabbing} % geen idee wat dit doet eigenlijk, nooit eerder gezien blabla \end{tabbing} % voorbeeld paragraph \paragraph{bla} blabla blabla blabla blabla blabla blabla blabla blabla blabla blabla blabla blabla~blabla~blabla~blabla~blabla blabla blabla |
Dit lijkt inderdaad veel beter te werken! Thanks!quote:Op donderdag 8 september 2011 19:18 schreef Toryu het volgende:
@Watertornado:
Paragraph gebruik je (geloof ik) als eerste wordt van een alinea. Dit is dus mooier/handiger met section, subsection en subsubsection. Als je er een sterretje bijzet voorkom je dat het een nummer krijgt.
[ code verwijderd ]
1 2 3 | \begin{quote} bla \end{quote} |
Ik heb het gebruikt voorquote:Op maandag 12 september 2011 13:37 schreef Toryu het volgende:
Ahh zo. Ik begrijp alleen niet helemaal niet helemaal wanneer je dat zou willen gebruiken. Het mooie van LateX vind ik juist dat ik niet hoef te klooien met tabjesAls ik een opsomming wil maken, gebuik ik enumerate of itemize.En om een heel stuk tekst in te laten springen, zou ik dus eerder kiezen voor
[ code verwijderd ]
1 2 3 4 | naam: Toryu adres: LaTeXlaan 2.9 telefoonnummer: 099-1234567 ... |
Er zijn natuurlijk nog meer programma's die chemische formules kunnen tekenen die gratis zijn, bijvoorbeeld ChemSketch, BKChem, XDrawChem (al is dit wat minder mooi) etc.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 15:08 schreef tony_clifton- het volgende:
Ja idd! Als voorblad gebruik ik nu altijd een Word-bestand dat ik naar pdf heb omgezet en dat als image...
Soit, ik had ook een klein vraagje; heeft iemand een idee wat ik kan doen als ik chemische moleculen wil invoegen? Momenteel red ik mij door afbeeldingen van wikipedia te halen maar echt simpel is het niet, en ook niet altijd even consistent qua typesetting...
Oja, chemdraw of hoe-het-de-industriestandaard is voor mij geen optie (heb 't niet zo vaak nodig dat ik er honderden euro's aan kan geven).
Voor de rest gebruik ik OSX als 't niet in LaTeX zelf kan.
1 | \min_{i \leq k < j} |
wist niet eens dat die er wasquote:
Klopt, dat wist ik ook niet. Je kunt overwriten:quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 01:05 schreef Diabox het volgende:
[..]
Thanks, dus toch. Geeft 'n ander resultaat inline dan in 'n math block.
1 | \min\limits_{i \leq k < j} |
1 | \min\nolimits_{i \leq k < j} |
de eerste heb ik zo gedaan:quote:Op zondag 30 oktober 2011 17:46 schreef stevin het volgende:
Hoe krijg ik het volgende in LaTeX?
Twee plaatjes naast elkaar (onderschrift lukt denk ik zelf wel)
Het is me wel eens gelukt om een plaatje in te voegen maar niet op een goede plek te krijgen, ook was de kwaliteit van het plaatje gewoon bagger.
Moet ik verder nog iets ''aanzetten'' in de bovenste gedeelte? (Ik gebruik het programma niet erg veel dus weet maar weinig termen, ik probeer zo veel mogelijk op internet te zoeken)
[ afbeelding ]
en het tweede (plaatje links en dan tekst aan de rechterkant)
[ afbeelding ]
1 2 3 4 5 6 7 | \begin{figure} \centering \subfloat[\textit{N-gedopeerd silicium}]{\label{fig:ndope}\includegraphics[width=0.5\textwidth]{ndope}} \subfloat[\textit{P-gedopeerd silicium}]{\label{fig:pdope}\includegraphics[width=0.5\textwidth]{pdope}} \caption[Gedopeerd silicium]{\textit{Schematische weergave van elektronen en gaten in gedopeerd silicium}~\cite{wikindope,wikipdope}} \label{fig:dope} \end{figure} |
Je gebruikt een report met chapters neem ik aan?quote:Op zondag 30 oktober 2011 19:47 schreef stevin het volgende:
plaatje twee is me inmiddels gelukt, 1 nog niet.
Kort vraagje: ik krijg nu figuur 1.1 ipv gewoon figuur 1
(geen nummering na 1)
Hoe kan ik dat fixen?
(ik heb float, sidecap, wrapfig, graphicx nu aan staan, voorheen niet)
Als je article gebruikt en het indeelt in sections ben je je probleem kwijt.quote:Op zondag 30 oktober 2011 20:41 schreef stevin het volgende:
Uhmm, ja ik denk het wel. Documentclass is idd report en ik gebruik hoofdstukken.
Dit is me ook gelukt, maar ik bedoel het eigenlijk anders.quote:Op zondag 30 oktober 2011 17:56 schreef sbientje het volgende:
[..]
de eerste heb ik zo gedaan:
[ code verwijderd ]
ik denk met package subfig en/of float maar dat weet ik niet zeker. Code ziet er overigens lelijk uit vind ik, beetje onduidelijk. Dus wie weet kan het wel makkelijker. Ik heb dit iig gekopieerd van een wikibook ofzo
1 2 3 | [plaatje 1] [plaatje 2] Figuur 1 Figuur 2 Hier bijschrift Hier bijschrift |
Voor presentaties gebruik ik meestal gewoon krijt. Voordelen zijn dat het tempo goed is, dat het publiek niet in keer *flits boem* een hoop informatie op zich af krijgt en dat die informatie vervolgens ook niet met 1 druk op de knop net zo snel weer weg is.quote:Op dinsdag 1 november 2011 11:44 schreef sbientje het volgende:
veel mensen hier die ervaring hebben met het maken van presentaties in LaTeX? Lastig? Voordelen? Gebruik nu nog steeds powerpoint
tsja, mijn school verplicht het gebruik van een beamer en slidesquote:Op dinsdag 1 november 2011 12:15 schreef thabit het volgende:
[..]
Voor presentaties gebruik ik meestal gewoon krijt. Voordelen zijn dat het tempo goed is, dat het publiek niet in keer *flits boem* een hoop informatie op zich af krijgt en dat die informatie vervolgens ook niet met 1 druk op de knop net zo snel weer weg is.
Als ik het al in LaTeX doe, dan probeer ik alles zo simpel mogelijk te houden. Geen ingewikkelde tierelantijntjes die de beamerclass allemaal heeft, geen andere kleuren dan zwart en wit, en ook gewoon een wat luchtigere inhoud.
Ik gebruik het standaard voor presentaties en posters. Als je al redelijk wat in LaTeX hebt gedaan is beamer niet heel lastig en er zijn genoeg .tex voorbeelden waar je in no-time je eigen presentatie in kunt gieten. Zeker als je het bij plaatje-links-opsomming-rechts achtige zaken houdt werkt dat prima.quote:Op dinsdag 1 november 2011 11:44 schreef sbientje het volgende:
veel mensen hier die ervaring hebben met het maken van presentaties in LaTeX? Lastig? Voordelen? Gebruik nu nog steeds powerpoint
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | \begin{table}[ht] \caption{Piekhoogten en stroomgevoeligheid naar $\mu$A voor Cd$^{2+}$} \centering \begin{tabular}{r c c c c} $f_{verd}$ & [Cd$^{2+}$] ($\frac{mg}{ml}$) & $H$ (mm) & I-gevoeligheid ($\frac{A}{mm}$) & $H$ ($\mu$A)\\ [0.5 ex] \hline 5x & 0,1233 & 69 & $10\cdot 10^{-9}$ & 0,69 \\ 6,67x & 0,0925 & 190 & $5\cdot 10^{-9}$ & 0,55 \\ 10x & 0,0616 & 170 & $2\cdot 10^{-9}$ & 0,34 \\ 20x & 0,0308 & 169 & $1\cdot 10^{-9}$ & 0,17 \\ \end{tabular} \label{tabel piekhoogten cadmium} \end{table} |
Werkt het niet gewoon met een \vspace{}, waarbij tussen de accolades een willekeurige grootte ingevuld kan worden?quote:Op dinsdag 1 november 2011 19:38 schreef tony_clifton- het volgende:
Een simpel vraagje;
Hoe kan ik de witruimte tussen de tabeltitel en de tabel zelf iets vergroten? met \\ wordt 't direct een hele regel en da's te veel...
Alvast bedankt!
Wat 't nu is:
[ afbeelding ]
De code:
[ code verwijderd ]
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | \begin{table}[ht] \caption{Piekhoogten en stroomgevoeligheid naar $\mathrm{\mu}$A voor Cd$^{2+}$ \vspace{0.5ex}} \centering \begin{tabular}{r c c c c} $f_{\mathrm{verd}}$ & [Cd$^{2+}$] $\left(\frac{mg}{ml}\right)$ & $H$ (mm) & $I$-gevoeligheid $\left(\mathrm{\frac{A}{mm}}\right)$ & $H$ ($\mathrm{\mu}$A)\\ [0.5 ex] \hline 5\times & 0,1233 & 69 & $10\cdot 10^{-9}$ & 0,69 \\ 6,67\times & 0,0925 & 190 & $5\cdot 10^{-9}$ & 0,55 \\ 10\times & 0,0616 & 170 & $2\cdot 10^{-9}$ & 0,34 \\ 20\times & 0,0308 & 169 & $1\cdot 10^{-9}$ & 0,17 \\ \end{tabular} \label{tabel piekhoogten cadmium} \end{table} |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | \begin{table}[ht] \caption{Piekhoogten en stroomgevoeligheid naar $\mu$A voor Cd$^{2+}$} \centering \begin{tabular}{rcccc} \toprule $f_\mathrm{verd}$ & [Cd$^{2+}$] ($\frac{\mathrm{mg}}{\mathrm{ml}}$) & $H$ (mm) & I-gevoeligheid ($\frac{\mathrm{A}}{\mathrm{mm}}$) & $H$ ($\mu$\mathrm{A})\\ [0.5 ex] \midrule $5\times$ & 0,1233 & 69 & $10\cdot 10^{-9}$ & 0,69 \\ $6,67\times$ & 0,0925 & 190 & $5\cdot 10^{-9}$ & 0,55 \\ $10\times$ & 0,0616 & 170 & $2\cdot 10^{-9}$ & 0,34 \\ $20\times$ & 0,0308 & 169 & $1\cdot 10^{-9}$ & 0,17 \\ \bottomrule \end{tabular} \label{tabel piekhoogten cadmium} \end{table} |
1 | x=\frac{1+y}{1+2z^2} |
Geef eens een minimum example waarin dit voorkomt.quote:Op zondag 6 november 2011 17:36 schreef kutkloon7 het volgende:
Als ik in mijn TeXnicCenter
[ code verwijderd ]
invoer, krijg ik:(maar dan zonder [?], ik weet niet hoe ik deze weg kan laten)
ipv
Erg irritant, weet iemand waardoor dit kan komen?
In alles eigenlijk, dus bijvoorbeeld:quote:Op zondag 6 november 2011 17:51 schreef thabit het volgende:
[..]
Geef eens een minimum example waarin dit voorkomt.
1 2 3 4 | \documentclass[12pt]{article} \begin{document} \frac{asd}{asdq} \end{document} |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |