abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 september 2011 @ 14:24:29 #151
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_101631364
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 11:12 schreef Schuifpui het volgende:
Lijkt niet te werken, 100 errors. De eerste errors zijn: LateX error: Something's wrong, perhaps a missing \item

Ik heb dat eerste stuk in de preamble gezet en de tabel begint nu zo:
[ code verwijderd ]

Sorry, ik was niet duidelijk genoeg, dit is de volgorde die ik gebruikt heb (en die werkt):

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
\begin{table}[h!]
\begin{narrow}{-2cm}{-2cm}
\begin{center}
    \footnotesize{
    \begin{tabular}{| c | c | c | c |}
    \hline
    & Henk1              & Henk2                     & Henk3             \\
1  & Bla & Bla & Bla
    \end{tabular}
    }
\end{center}
\end{narrow}
  \caption{Limiting Distributions of Overshoot and Undershoots in the Cram\'er and Convolution Equivalent Cases}
\end{table}
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
pi_101668483
Dan krijg ik geen errors, maar het doet helemaal niets. Waarschijnlijk kan dit niet met een sideways table. -O-

Ik denk dat ik toch dit moet doen, deze alignment parameters moet combineren. Ik hoop dat iemend me hiermee kan helpen. Die stomme tabel heeft me echt al veel te veel tijd gekost.
1
2
\begin{tabular}{l l r r r r r r r r l}
\begin{tabular}{l l b{1.3cm} b{1.3cm} b{1.3cm} b{1.3cm} b{1.3cm} b{1.3cm} b{1.3cm} b{1.5cm} l}
pi_101673525
Gelukt met alles tussen \begin{tabular} tot \end{tabular} tussen \scalebox{0.95}{ }.

Uiteraard inmiddels met het volgende probleem bezig: De tabellen op de plek krijgen waar ze moeten. :r
Schijt taal dat latex, hierna ga ik er nooit meer wat mee doen.

Zelfs m'n \newpage wordt gewoon keihard genegeerd. Waarom. |:( :r
pi_101673802
Gaat het om een float (figuur of tabel) die na \newpage geplaatst wordt? Gebruik dan \clearpage dan worden floats wel eerst geplaatst voordat de nieuwe pagina begint.

Met grote tabellen is latex inderdaad soms een beetje kut...
pi_101674051
Yes dat werkt. Thanks. *O*
pi_101693202
Ik ben net begonnen met LaTeX, maar ik loop wel tegen een aantal stompzinnige dingen aan waar jullie me hopelijk mee kunnen helpen.

Ik voel me er in ieder geval ontzettend dom door.

Ik wil iets betrekkelijk simpels:

Kopje, niet genummerd

[horizontale lijn]

nog een kopje, iets kleiner

bladiebla tekst

[horizontale lijn]

nog een kopje, zelfde uitstraling als hierboven

bladiebla tekst.

Nu zit het grootste probleem bij de enters. LaTeX heeft niet graag dat je zoiets doet geloof ik, getuige het geklooi met \hline, \hrule en \hrulefill. Mijn eerste aanpak was:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
{\Large \textbf{Groot kopje}} \\[1cm]
\hrule
\paragraph{kleiner kopje} \\
\begin{tabbing}
blabla
\end{tabbing}

\hrule 

\paragraph{kleiner kopje} \\
\begin{tabular}{ l p{5cm} }
blabla
\end{tabular}

Maar dan vind hij het leuk om het tabelletje NAAST "kleiner kopje" te zetten. Voor de rest als ik de errors (Underfull \hbox (badness 10000)) negeer ziet het er wel okay uit, alhoewel het iets mooier zou zijn als de lijnen wellicht iets kleiner zijn.

Omdat het blijkbaar in het tweede geval onmogelijk is om een enter tussen mijn kopje te krijgen heb ik de \paragraph maar veranderd in \textbf{klein kopje} maar hierdoor staat deze tekst TEGEN de horizontale lijn aan. Uiteraard kan geen \\ daar wat aan doen. Op een of andere manier.

Hoe los ik dit op? Bestaat er in LaTeX niet zoiets als een harde enter, zonder bijdehand gedoe? Want hij negeert dus \\.

Edit: ook een \vspace kan mij niet meer redden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Watertornado op 07-09-2011 22:45:57 ]
Beter onethisch dan oneetbaar
pi_101694137
Je kunt to gewoon op een nieuwe regel beginnen met \newline? Desnoods eerst newline dan \\ werkt dat niet?
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_101694165
Voor koppen en subkoppen gebruik ik \section{] en subsection{}, eventueel nog subsubsection{]. Wel of geen nummering zit waarschijnlijk in je style bestand, maar daar weet ik niets vanaf.
pi_101694376
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 22:57 schreef Schuifpui het volgende:
Voor koppen en subkoppen gebruik ik \section{] en subsection{}, eventueel nog subsubsection{]. Wel of geen nummering zit waarschijnlijk in je style bestand, maar daar weet ik niets vanaf.
Met section wordt het zo groot. En aangezien het maar een bestand is van een (of misschien twee) pagina's leek dit me makkelijker.

quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 22:57 schreef znarch het volgende:
Je kunt to gewoon op een nieuwe regel beginnen met \newline? Desnoods eerst newline dan \\ werkt dat niet?
Heb 't nu min-of-meer voor elkaar met het gebruik van \textbf en vspace{}. Maar ik vind 't nogsteeds nogal "vuil". En je moet ná de vspace nog een \\ doen om te voorkomen dat de tabel náást de "kop" (in \textbf) komt. Daar heeft hij wel echt een grote voorkeur voor.
pi_101713709
Vraagje mensen... Hoe maak je in latex zo'n artikel met 2 kolommen wat je wel vaker ziet?
pi_101714025
quote:
7s.gif Op donderdag 8 september 2011 16:40 schreef Dale. het volgende:
Vraagje mensen... Hoe maak je in latex zo'n artikel met 2 kolommen wat je wel vaker ziet?
http://texblog.wordpress.(...)icle-report-or-book/

Een seconde Googlen.
pi_101718989
Of je pakt het template van bv IEEE, dan ben je in een keer klaar:
http://www.ieee.org/confe(...)shing/templates.html

@Watertornado:

Paragraph gebruik je (geloof ik) als eerste wordt van een alinea. Dit is dus mooier/handiger met section, subsection en subsubsection. Als je er een sterretje bijzet voorkom je dat het een nummer krijgt.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
\section*{Heel Groot Kopje}

\subsection*{Groot Kopje}
\hrulefill

% Of
\subsection*{Groot Kopje}
\hrule 
\vspace{1cm}   % naar keuze, mag ook negatief zijn geloof ik

\subsubsection*{Kleine Kop}

\begin{tabbing} % geen idee wat dit doet eigenlijk, nooit eerder gezien
blabla
\end{tabbing}

% voorbeeld paragraph
\paragraph{bla} blabla blabla blabla blabla blabla blabla blabla blabla blabla blabla blabla blabla~blabla~blabla~blabla~blabla blabla blabla
pi_101854262
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 19:18 schreef Toryu het volgende:
@Watertornado:

Paragraph gebruik je (geloof ik) als eerste wordt van een alinea. Dit is dus mooier/handiger met section, subsection en subsubsection. Als je er een sterretje bijzet voorkom je dat het een nummer krijgt.
[ code verwijderd ]

Dit lijkt inderdaad veel beter te werken! Thanks!

Overigens is de {tabbing}-omgeving puur om met tabjes te werken. Door middel van \> kun je dan vooruit "tabben" nadat je met \= een "marker" hebt gegeven.

Zie een korte uitleg hier.
pi_101854706
Ahh zo. Ik begrijp alleen niet helemaal niet helemaal wanneer je dat zou willen gebruiken. Het mooie van LateX vind ik juist dat ik niet hoef te klooien met tabjes ;) Als ik een opsomming wil maken, gebuik ik enumerate of itemize.En om een heel stuk tekst in te laten springen, zou ik dus eerder kiezen voor
1
2
3
\begin{quote}
bla
\end{quote}
pi_101854879
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 13:37 schreef Toryu het volgende:
Ahh zo. Ik begrijp alleen niet helemaal niet helemaal wanneer je dat zou willen gebruiken. Het mooie van LateX vind ik juist dat ik niet hoef te klooien met tabjes ;) Als ik een opsomming wil maken, gebuik ik enumerate of itemize.En om een heel stuk tekst in te laten springen, zou ik dus eerder kiezen voor
[ code verwijderd ]

Ik heb het gebruikt voor
1
2
3
4
naam:           Toryu
adres:          LaTeXlaan 2.9
telefoonnummer: 099-1234567
...

etc gegevens. Dat kan uiteraard ook in een tabel. Maar dit is dan makkelijker. Jammer genoeg kun je geloof ik niet buiten je tabbing omgeving weer oplijnen met je vorige "markers". Maar daar is wel omheen te werken. :)
pi_101880967
Is er trouwens een manier hoe je bij een tabel de tekst in de laatste kolom automatisch kan wrappen tot aan de textwidth? Dus eigenlijk wil je een breedte van {p=\textwidth - breedte rest kolommen} aanmaken?

Edit: gelukt in de tabularx omgeving.

[ Bericht 10% gewijzigd door Watertornado op 14-09-2011 17:51:16 ]
pi_102947858
ik ben er ook weer, ben met afstudeerstage bezig en daar hoort ook een verslag bij. Bedrijf heeft blijkbaar een template, maar die moet ik nog ff op de kop tikken :D
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_102955601
Frappant dat een bedrijf dat heeft!
pi_103113483
Ja idd! Als voorblad gebruik ik nu altijd een Word-bestand dat ik naar pdf heb omgezet en dat als image...

Soit, ik had ook een klein vraagje; heeft iemand een idee wat ik kan doen als ik chemische moleculen wil invoegen? Momenteel red ik mij door afbeeldingen van wikipedia te halen maar echt simpel is het niet, en ook niet altijd even consistent qua typesetting...

Oja, chemdraw of hoe-het-de-industriestandaard is voor mij geen optie (heb 't niet zo vaak nodig dat ik er honderden euro's aan kan geven).
Voor de rest gebruik ik OSX als 't niet in LaTeX zelf kan :).
pi_103113898
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 15:08 schreef tony_clifton- het volgende:
Ja idd! Als voorblad gebruik ik nu altijd een Word-bestand dat ik naar pdf heb omgezet en dat als image...

Soit, ik had ook een klein vraagje; heeft iemand een idee wat ik kan doen als ik chemische moleculen wil invoegen? Momenteel red ik mij door afbeeldingen van wikipedia te halen maar echt simpel is het niet, en ook niet altijd even consistent qua typesetting...

Oja, chemdraw of hoe-het-de-industriestandaard is voor mij geen optie (heb 't niet zo vaak nodig dat ik er honderden euro's aan kan geven).
Voor de rest gebruik ik OSX als 't niet in LaTeX zelf kan :).
Er zijn natuurlijk nog meer programma's die chemische formules kunnen tekenen die gratis zijn, bijvoorbeeld ChemSketch, BKChem, XDrawChem (al is dit wat minder mooi) etc.

Dus er zijn zeker opties.
pi_103154611
Okay, thanks! Zal ze eens checken!
pi_103618737
Ik gebruik in mijn verslag eps plaatjes, en compileer daarom via Latex+dvi2pdf. Nu zou ik ook graag het todonotes package willen gebruiken, maar die werkt alleen met pdflatex. Maar daarmee zien mijn plaatjes er nogal gaar uit.

Is hier een oplossing voor, zodat ik zowel eps als todonotes kan gebruiken?
pi_103630923
Wat is er gaar aan je plaatjes? Met de juiste eps-naar-pdf omzetter zou je geen tot verwaarloosbaar verschil mogen zien, dacht ik...
pi_103652076
Hoe doe ik het volgende in LaTeX:

Bij voorbaat dank. :)
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 00:04:17 #175
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_103652936
1\min_{i \leq k < j}
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')