Sorry, ik was niet duidelijk genoeg, dit is de volgorde die ik gebruikt heb (en die werkt):quote:Op dinsdag 6 september 2011 11:12 schreef Schuifpui het volgende:
Lijkt niet te werken, 100 errors. De eerste errors zijn: LateX error: Something's wrong, perhaps a missing \item
Ik heb dat eerste stuk in de preamble gezet en de tabel begint nu zo:
[ code verwijderd ]
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | \begin{table}[h!] \begin{narrow}{-2cm}{-2cm} \begin{center} \footnotesize{ \begin{tabular}{| c | c | c | c |} \hline & Henk1 & Henk2 & Henk3 \\ 1 & Bla & Bla & Bla \end{tabular} } \end{center} \end{narrow} \caption{Limiting Distributions of Overshoot and Undershoots in the Cram\'er and Convolution Equivalent Cases} \end{table} |
1 2 | \begin{tabular}{l l r r r r r r r r l} \begin{tabular}{l l b{1.3cm} b{1.3cm} b{1.3cm} b{1.3cm} b{1.3cm} b{1.3cm} b{1.3cm} b{1.5cm} l} |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | {\Large \textbf{Groot kopje}} \\[1cm] \hrule \paragraph{kleiner kopje} \\ \begin{tabbing} blabla \end{tabbing} \hrule \paragraph{kleiner kopje} \\ \begin{tabular}{ l p{5cm} } blabla \end{tabular} |
Met section wordt het zo groot. En aangezien het maar een bestand is van een (of misschien twee) pagina's leek dit me makkelijker.quote:Op woensdag 7 september 2011 22:57 schreef Schuifpui het volgende:
Voor koppen en subkoppen gebruik ik \section{] en subsection{}, eventueel nog subsubsection{]. Wel of geen nummering zit waarschijnlijk in je style bestand, maar daar weet ik niets vanaf.
Heb 't nu min-of-meer voor elkaar met het gebruik van \textbf en vspace{}. Maar ik vind 't nogsteeds nogal "vuil". En je moet ná de vspace nog een \\ doen om te voorkomen dat de tabel náást de "kop" (in \textbf) komt. Daar heeft hij wel echt een grote voorkeur voor.quote:Op woensdag 7 september 2011 22:57 schreef znarch het volgende:
Je kunt to gewoon op een nieuwe regel beginnen met \newline? Desnoods eerst newline dan \\ werkt dat niet?
http://texblog.wordpress.(...)icle-report-or-book/quote:Op donderdag 8 september 2011 16:40 schreef Dale. het volgende:
Vraagje mensen... Hoe maak je in latex zo'n artikel met 2 kolommen wat je wel vaker ziet?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 | \section*{Heel Groot Kopje} \subsection*{Groot Kopje} \hrulefill % Of \subsection*{Groot Kopje} \hrule \vspace{1cm} % naar keuze, mag ook negatief zijn geloof ik \subsubsection*{Kleine Kop} \begin{tabbing} % geen idee wat dit doet eigenlijk, nooit eerder gezien blabla \end{tabbing} % voorbeeld paragraph \paragraph{bla} blabla blabla blabla blabla blabla blabla blabla blabla blabla blabla blabla blabla~blabla~blabla~blabla~blabla blabla blabla |
Dit lijkt inderdaad veel beter te werken! Thanks!quote:Op donderdag 8 september 2011 19:18 schreef Toryu het volgende:
@Watertornado:
Paragraph gebruik je (geloof ik) als eerste wordt van een alinea. Dit is dus mooier/handiger met section, subsection en subsubsection. Als je er een sterretje bijzet voorkom je dat het een nummer krijgt.
[ code verwijderd ]
1 2 3 | \begin{quote} bla \end{quote} |
Ik heb het gebruikt voorquote:Op maandag 12 september 2011 13:37 schreef Toryu het volgende:
Ahh zo. Ik begrijp alleen niet helemaal niet helemaal wanneer je dat zou willen gebruiken. Het mooie van LateX vind ik juist dat ik niet hoef te klooien met tabjesAls ik een opsomming wil maken, gebuik ik enumerate of itemize.En om een heel stuk tekst in te laten springen, zou ik dus eerder kiezen voor
[ code verwijderd ]
1 2 3 4 | naam: Toryu adres: LaTeXlaan 2.9 telefoonnummer: 099-1234567 ... |
Er zijn natuurlijk nog meer programma's die chemische formules kunnen tekenen die gratis zijn, bijvoorbeeld ChemSketch, BKChem, XDrawChem (al is dit wat minder mooi) etc.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 15:08 schreef tony_clifton- het volgende:
Ja idd! Als voorblad gebruik ik nu altijd een Word-bestand dat ik naar pdf heb omgezet en dat als image...
Soit, ik had ook een klein vraagje; heeft iemand een idee wat ik kan doen als ik chemische moleculen wil invoegen? Momenteel red ik mij door afbeeldingen van wikipedia te halen maar echt simpel is het niet, en ook niet altijd even consistent qua typesetting...
Oja, chemdraw of hoe-het-de-industriestandaard is voor mij geen optie (heb 't niet zo vaak nodig dat ik er honderden euro's aan kan geven).
Voor de rest gebruik ik OSX als 't niet in LaTeX zelf kan.
1 | \min_{i \leq k < j} |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |