abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 juni 2011 @ 19:42:40 #101
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_97592911
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 19:22 schreef KaatjeJ het volgende:
Ik ben bijna klaar met mijn proefschrift, maar loop nu tegen een groot probleem aan: tijdens het builden van de file (in Texnic Center, Latex -> PS en dan Acrobat Distiller om er een PDF van te maken) zet de Distiller:

%%[ Warning: AvantGarde-Demi not found, using Font Substitution. Font cannot be embedded. ]%%

Op zich ziet de PDF er prima uit, maara het is een probleem voor de drukker.

Via Google kwam ik op een ander output profile (Latex->PS->PDF), maar ook dat geeft problemen:

Trying to make PF font (...) at 7000 DPI
miktex-makepk: Specified BDPI doesn't match ljfour resolution (600)

en iets verder:

dvips.exe: Font (...) not found, characters will be left blank

In de style-file staat hetvolgende voor fonts:

%Fonts
\usepackage{pxfonts}
\usepackage{type1cm}
\usepackage{fixltx2e}

%Computer modern bright
\usepackage[T1]{fontenc}
\usepackage{cmbright}
\usepackage{eurosym}

Kan iemand me uit de brand helpen?
Je zou kunnen proberen om de cm-super fonts te installeren, of de lmodern fonts te gebruiken via \usepackage{lmodern}.
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
  zondag 5 juni 2011 @ 17:07:42 #102
148823 znarch
ondertitel
pi_97743286
Als ik in mijn text iets tussen aanhalingstekens zet op deze manier: "blabla" plaatst hij geen spatie na het woord. Weet iemand hoe ik dit wel simpel voor elkaar krijg?
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_97743448
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 17:07 schreef znarch het volgende:
Als ik in mijn text iets tussen aanhalingstekens zet op deze manier: "blabla" plaatst hij geen spatie na het woord. Weet iemand hoe ik dit wel simpel voor elkaar krijg?
Probeer eens:
1``blabla''
  zondag 5 juni 2011 @ 17:14:01 #104
148823 znarch
ondertitel
pi_97743607
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 17:10 schreef thabit het volgende:

[..]

Probeer eens:
[ code verwijderd ]

Thx, dat was hem! Weet je toevallig ook hoe je hetzelfde probleem oplost na gebruik van het \euro symbool? Je kunt het oplossen met een \phantom{} maar das zo slordig.
pi_97743744
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 17:14 schreef znarch het volgende:

[..]

Thx, dat was hem! Weet je toevallig ook hoe je hetzelfde probleem oplost na gebruik van het \euro symbool? Je kunt het oplossen met een \phantom{} maar das zo slordig.
Je kunt altijd met backslash-spatie een spatie invoegen.
  zondag 5 juni 2011 @ 18:15:58 #106
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_97746391
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 17:16 schreef thabit het volgende:

[..]

Je kunt altijd met backslash-spatie een spatie invoegen.
Ja, of met een ~ (tilde) Dat is een non-breakable space. Bijvoorbeeld: 's~ochtends
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
  zondag 5 juni 2011 @ 18:24:55 #107
148823 znarch
ondertitel
pi_97746842
Thx, ondanks dat ik al best lang met latex pruts had ik van beide opties nog nooit gehoord (of niet onthouden).
pi_97782203
Weet iemand van een brief style? Ik las dat de nederlandse latex user group een eigen letter style heeft gemaakt.
pi_97782466
Het is een standaard documentclass in latex. Zie hier voor uitleg en voorbeeld:
http://en.wikibooks.org/wiki/LaTeX/Letters

Of bedoeld je wat anders?
pi_97784612
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 13:13 schreef Toryu het volgende:
Het is een standaard documentclass in latex. Zie hier voor uitleg en voorbeeld:
http://en.wikibooks.org/wiki/LaTeX/Letters

Of bedoeld je wat anders?
Ik weet dat er letter is maar standaard is dit in de Amerikaanse stijl. Ik heb inmiddels een pakket gevonden die een brief documentclass heeft, ntgclass. Aangepast aan de Nderlandse stijl. Alleen dit is lichtelijk gedateerd heb ik het idee.
pi_97786865
Had je ook niet een brief2 oid? Ik heb er weleens naar gekeken, maar vond 't allemaal maar niks.
pi_97838937
Een vraagje over de subfiles-package. Ik heb deze uitleg al gevonden, maar als ik dat volg kreeg ik steeds deze foutmelding bij het compileren van de mainfile:

1
2
3
4
5
6
7
8
! LaTeX Error: Can be used only in preamble.

See the LaTeX manual or LaTeX Companion for explanation.
Type  H <return>  for immediate help.
 ...                                              

l.4 \usepackage
               {a4wide}

Als ik alleen een stukje tekst in de main file typ is er geen probleem, maar als ik een subfile wil invoegen:

1
2
3
4
5
\begin{document}

\subfile{HOOFDSTUK1.tex}

\end{document}

krijg ik dus bovenstaande foutmelding. Iemand enig idee waar het aan kan liggen?
The biggest argument against democracy is a five minute discussion with the average voter.
pi_97839474
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 14:41 schreef M.rak het volgende:
Een vraagje over de subfiles-package. Ik heb deze uitleg al gevonden, maar als ik dat volg kreeg ik steeds deze foutmelding bij het compileren van de mainfile:

[ code verwijderd ]

Als ik alleen een stukje tekst in de main file typ is er geen probleem, maar als ik een subfile wil invoegen:

[ code verwijderd ]

krijg ik dus bovenstaande foutmelding. Iemand enig idee waar het aan kan liggen?
Waarom gebruik je niet \input{}?
pi_97839608
Hoe is HOOFDTUK1.tex opgebowd? Stel, je hebt main.tex als:

1
2
3
4
5
6
7
8
\documentclass{article} 
\usepackage{subfiles}

\begin{document}

\subfile{HOOFDSTUK1.tex}

\end{document}

Dan moet HOOFDSTUK1.tex als volgt zijn:
1
2
3
4
5
6
\documentclass[main.tex]{subfiles} 
\begin{document}

blabla...

\end{document}

Zie ook:
http://en.wikibooks.org/w(...)les#Subfiles_package

Anders kan het zijn dat het conflicteert met andere packages.
pi_97840214
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 14:55 schreef Dale. het volgende:

[..]

Waarom gebruik je niet \input{}?
Omdat ik daarbij de losse files niet kan compileren ;).

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 14:57 schreef Toryu het volgende:
Hoe is HOOFDTUK1.tex opgebowd? Stel, je hebt main.tex als:

[ code verwijderd ]

Dan moet HOOFDSTUK1.tex als volgt zijn:

[ code verwijderd ]

Zie ook:
http://en.wikibooks.org/w(...)les#Subfiles_package

Anders kan het zijn dat het conflicteert met andere packages.
Ik heb nu mijn file HOOFDSTUK1.tex als volgt, die kan ik ook gewoon compileren:

1
2
3
4
5
6
7
8
\documentclass[MAINFILE.tex]{subfiles}
\usepackage{subfiles}
\usepackage[dutch]{babel}
\begin{document}

tekst

\end{document}

En mijn file MAINFILE.tex zo:
1
2
3
4
5
6
7
8
\documentclass{article} 
\usepackage{subfiles}

\begin{document}

\subfile{HOOFDSTUK1.tex}

\end{document}

Als ik die mainfile echter wil compileren krijg ik de volgende foutmelding

1
2
3
4
5
6
See the LaTeX manual or LaTeX Companion for explanation.
Type  H <return>  for immediate help.
 ...                                              

l.2 \usepackage
               {subfiles}

(de reden dat ik de package babel heb geladen is omdat hij 'm anders niet wil compileren.)
The biggest argument against democracy is a five minute discussion with the average voter.
pi_97844811
Je moet \usepackage{subfiles} uit HOOFDSTUK1.tex halen, dan doet ie het. Ik denk dat sowieso beter is om alle usepackages in mainfile te zetten. Je overige .tex-bestanden nemen die dan over.
pi_97845140
Bedankt, hij doet het nu inderdaad ^O^.
pi_97953993
Ik heb nog een probleempje, met bovenstaande subfile-package. Ik heb twee appendices in mijn document staan, één met tabellen en een met Matlab-code. Deze staan in m'n mainfile als volgt onder elkaar:

1
2
3
4
5
6
%Appendix Tabellen
\subfile{AppendixTabellen.tex}
\newpage

%Code
\subfile{Code.tex}

Als ik echter het hele verslag compileer, loopt de code tussen de tabellen door. Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen? Wat er dus eigenlijk moet gebeuren, is zorgen dat de code pas begint ná alle tabellen, op een nieuwe pagina.
  donderdag 9 juni 2011 @ 22:07:22 #119
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_97957808
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:03 schreef M.rak het volgende:
Ik heb nog een probleempje, met bovenstaande subfile-package. Ik heb twee appendices in mijn document staan, één met tabellen en een met Matlab-code. Deze staan in m'n mainfile als volgt onder elkaar:

[ code verwijderd ]

Als ik echter het hele verslag compileer, loopt de code tussen de tabellen door. Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen? Wat er dus eigenlijk moet gebeuren, is zorgen dat de code pas begint ná alle tabellen, op een nieuwe pagina.
Je kunt

1
2
\clearpage
\pagebreak

gebruiken, de eerste zorgt ervoor dat alle 'floats' voor dat punt geplaatst worden.
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
pi_97958598
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 22:07 schreef keesjeislief het volgende:

[..]

Je kunt

[ code verwijderd ]

gebruiken, de eerste zorgt ervoor dat alle 'floats' voor dat punt geplaatst worden.
Thanks ^O^.
  zondag 3 juli 2011 @ 13:31:27 #121
148507 Schuifpui
Lone Star
pi_98978842
Blijkbaar is er ook een LaTeX topic, dat wist ik niet. Even m'n eerdere post hier plakken:

quote:
Voor m'n afstudeerverslag moet ik een aantal pdf plaatjes naar eps omzetten om ze in LaTeX te kunnen gebruiken. Ik heb al adobe acrobat 9 geprobeerd, maar de kwaliteit is niet optimaal. Ik heb bijvoorbeeld een plaatje met een achtergrond kleur, maar rond bepaalde objecten op het plaatje is de achtergrondkleur net wat anders. Er zijn ook van die sites waar je een pdf kan uploaden en je een eps terugkrijgt, maar die deden het helemaal niet. Ik wil m'n plaatjes zoveel mogelijk gewoon in vectorformat houden. Iemand een idee hoe ik dit het beste kan doen?
De pdf direct invoegen als plaatje werkt niet dan krijg ik de volgende melding:

quote:
cannot determine the size of the graphic in c:\... (no BoundingBox)
Iemand een idee? Ik heb de pdf overigens gecropped met adobe acrobat 9. Het was eerst een volledige A4 met een plaatje op ongeveer een halve pagina. Dat witte moet er uiteraard niet omheen blijven.
pi_99099886
Hallo

ik gebruik opnieuw "beamer" om slideshows in Latex te maken. Ik zou graag loskomen van klassieke thema's als Warsaw en CambridgeUS, en meer zelf voorkeuren ingeven.
Maar ik geraak een beetje in de war.

Ik heb nu gebruikt:
1
2
3
4
5
6
 \usetheme{CambridgeUS}
\useinnertheme{rectangles} 
\usecolortheme{seahorse}
\useoutertheme[subsection=false]{smoothbars}
\setbeamercolor{inner theme}{fg=blue}
\setbeamertemplate{blocks}[default]
maar mijn "blocks" zijn nu op geen enkele manier aangeduid. Stel dat ik zou willen dat het een doosje wordt, met een titel in een apart kleiner doosje.

\setbeamertemplate{blocks}[rounded]
lijkt daar iets aan te doen, maar wat zijn de andere opties? Of moet ik dit toch bij \useinnertheme zelf aanpassen?

Met veel dank!
  woensdag 6 juli 2011 @ 10:54:48 #123
46802 Visitor.Q
Neemt alles op!
pi_99103042
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 13:31 schreef Schuifpui het volgende:
Blijkbaar is er ook een LaTeX topic, dat wist ik niet. Even m'n eerdere post hier plakken:

[..]

De pdf direct invoegen als plaatje werkt niet dan krijg ik de volgende melding:

[..]

Iemand een idee? Ik heb de pdf overigens gecropped met adobe acrobat 9. Het was eerst een volledige A4 met een plaatje op ongeveer een halve pagina. Dat witte moet er uiteraard niet omheen blijven.
Ik gebruik sinds kort XeLaTeX, die slikt allebei. Anders misschien pdf importeren in inkscape, en daar via document properties de bounding box goed zetten en saven als eps.
  woensdag 6 juli 2011 @ 10:59:03 #124
46802 Visitor.Q
Neemt alles op!
pi_99103198
quote:
11s.gif Op woensdag 6 juli 2011 08:12 schreef zuiderbuur het volgende:
Hallo

ik gebruik opnieuw "beamer" om slideshows in Latex te maken. Ik zou graag loskomen van klassieke thema's als Warsaw en CambridgeUS, en meer zelf voorkeuren ingeven.
Maar ik geraak een beetje in de war.

Ik heb nu gebruikt:
[ code verwijderd ]

maar mijn "blocks" zijn nu op geen enkele manier aangeduid. Stel dat ik zou willen dat het een doosje wordt, met een titel in een apart kleiner doosje.

\setbeamertemplate{blocks}[rounded]
lijkt daar iets aan te doen, maar wat zijn de andere opties? Of moet ik dit toch bij \useinnertheme zelf aanpassen?

Met veel dank!
Volgens mij staat dat inderdaad gedefinieerd in de style-file. Ik vond voor een poster (ook met beamer) een aardig voorbeeld waarbij de blocks worden herdefinieerd:
https://teamwork.jacobs-u(...)PandBiG/LaTeX+Poster

In de style file op die site zie je een 30-tal regels die gaan over de opbouw van een block - ziet er niet eenvoudig uit maar misschien kun je die als voorbeeld gebruiken.
pi_99106550
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 10:59 schreef Visitor.Q het volgende:

[..]

Volgens mij staat dat inderdaad gedefinieerd in de style-file. Ik vond voor een poster (ook met beamer) een aardig voorbeeld waarbij de blocks worden herdefinieerd:
https://teamwork.jacobs-u(...)PandBiG/LaTeX+Poster

In de style file op die site zie je een 30-tal regels die gaan over de opbouw van een block - ziet er niet eenvoudig uit maar misschien kun je die als voorbeeld gebruiken.
Dank je, maar ik denk dat dat misschien al iets te gevorderd is.
Ik wou niet in de sty-files gaan wijzigen, ik vroeg me af wat ik kon doen als ik gewoon die \setbeamertemplate{blocks} ten volle benutte?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')