1 2 3 4 | \begin{figure} \includegraphics{myfig} \caption{Mijn figuur!} \end{figure} |
1 2 3 4 5 6 | @book{companion, author = "Goossens, Michel and Mittelbach, Franck and Samarin, Alexander", title = "The {{\LaTeX}} {C}ompanion", publisher = "Addison-Wesley", year = 1993, } |
Dat kan idd.quote:Op donderdag 23 december 2010 18:29 schreef Outlined het volgende:
zie ik nu dat je ook muzieknotatie met LaTeX kan doen ?
Als je googelt op "bibdesk add url to bib" vind je wel wat, zoals dit.quote:Op dinsdag 28 december 2010 11:08 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Is er een makkelijke manier om een url toe te voegen aan mijn bibliografie met BibDesk? Het lijkt me dat zoiets makkelijk moet kunnen, maar ik kan het niet vinden en blijkbaar Google ik ook niet goed genoeg.
Wat leesvoer: http://www.tex.ac.uk/cgi-bin/texfaq2html?label=nopagebrk. Ik moet overigens zeggen dat ik het eens ben met de onderliggende boodschap op die pagina, nl. dat het eigenlijk iets is dat 'niet past binnen de Latex-filosofie'. Het hebben van een aantal lege regels en een stelling die op een volgende pagina begint is (ook) lelijk. Persoonlijk heb ik me nooit gestoord aan dat soort afbrekingen, dat hoort er gewoon bij en er is m.i. niets mis mee...quote:Op zondag 9 januari 2011 00:24 schreef zuiderbuur het volgende:
Hallo,
ik heb het gevoel dat dit vrij "basic" is maar toch vind ik het niet in handleidingen. Ik heb een stelling op het laatste van een pagina, het bewijs begint op het volgende... niet zo mooi...Is er een manier om een "blok" af te bakenen dat zeker op dezelfde pagina moet.
Zoiets als
\begin{pageblock}
bla bla
bla bla
\end{pageblock}
Want gewoon \newpage doen om de boel kunstmatig te manipuleren zou wel eens tot genante situaties kunnen leiden als je toch nog zaken verandert....
Bedankt voor de link. Ik denk dat je gelijk hebt: misschien aanvaard ik het beter. Minipage vind ik wat overdreven, en \begin{samepage}...\end{samepage} werkt gewoon niet bij mij (het komt nog steeds op verschillende pagina's terecht).quote:Op zondag 9 januari 2011 05:48 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Wat leesvoer: http://www.tex.ac.uk/cgi-bin/texfaq2html?label=nopagebrk. Ik moet overigens zeggen dat ik het eens ben met de onderliggende boodschap op die pagina, nl. dat het eigenlijk iets is dat 'niet past binnen de Latex-filosofie'. Het hebben van een aantal lege regels en een stelling die op een volgende pagina begint is (ook) lelijk. Persoonlijk heb ik me nooit gestoord aan dat soort afbrekingen, dat hoort er gewoon bij en er is m.i. niets mis mee...
1 2 3 4 5 6 7 8 | \documentclass{article} \begin{document} \[^2A_{2 d -1}(q) = ^2\!A_{2 d -1}(q)\] \[iets= ^2A_{2 d -1}(q) = ^2\!A_{2 d -1}(q)\] \end{document} |
Bedoel je zoiets?:quote:Op maandag 10 januari 2011 09:30 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Bedankt voor de link. Ik denk dat je gelijk hebt: misschien aanvaard ik het beter. Minipage vind ik wat overdreven, en \begin{samepage}...\end{samepage} werkt gewoon niet bij mij (het komt nog steeds op verschillende pagina's terecht).
Ik had trouwens nog een vraagje omtrent subscripten links van een letter.. dit heb je nodig bij de getwiste chevalleygroepen. Ik ben hier al eens geholpen voor dit probleem, maar nu zie ik nog steeds een probleem, als er nog iets voor het subscript komt, wordt die "2" wel erg ver verwijderd van de A:
[ code verwijderd ]
Hoe kan ik dit wat mooier maken? Bedankt!
1 2 3 4 5 6 7 8 | \documentclass{article} \begin{document} \[^2A_{2 d -1}(q) = ^2\!A_{2 d -1}(q)\] \[iets= ^2\hspace{-0.2cm}A_{2 d -1}(q) = ^2\!A_{2 d -1}(q)\] \end{document} |
Dat ziet er keurig uit, dank je! Best eigenaardig dat het zo verandert als je er iets voor plaatst maar dit lost het op.quote:Op maandag 10 januari 2011 13:17 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Bedoel je zoiets?:
[ code verwijderd ]
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | \usepackage[dutch,english]{babel} .... \appendix \include{engelsetekst1} \include{engelsetekst2} \selectlanguage{dutch} \include{nederlandsetekst1} \selectlanguage{english} |
Moet kunnen met dit en dit.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 08:07 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Dat ziet er keurig uit, dank je! Best eigenaardig dat het zo verandert als je er iets voor plaatst maar dit lost het op.
Ik heb trouwens nog een vraagje... ik schrijf een (lange) tekst met een driedelige Appendix, waarvan één deel in het Nederlands... De verandering van taal los op ik zo op:
[ code verwijderd ]
En dat werkt (Figure wordt wel degelijk Figuur in dat stuk, de "hyphenatie" of woordsplitsing is aangepast,....) maar in de hoofding wordt "Appendix" opeens "Bijlage".... Dat vind ik nu eigenlijk een beetje overdreven, dat mag best "Appendix" blijven.... Is er een manier om deze verandering te vermijden?
Bedankt!
Edit : op de allerlaatste pagina van de Nederlandse tekst staat er trouwens niet "Bijlage" in de hoofding, maar "B"ylage" ... dat is uiteraard niet de bedoeling, het is zeer lelijk en ook mysterieus.
Bedankt, metquote:
1 2 3 4 | \addto\captionsdutch{% \renewcommand{\appendixname}% {Appendix}% } |
Sorry maar ik ken TexShop niet.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 15:24 schreef zuiderbuur het volgende:
Ik heb opnieuw een vraagje, over TexShop ditmaal.....
Ik gebruik dus altijd dit programma, nu zie ik
bij File-> Page Setup... dat "US Letter" en niet A4 de standaard is bij mij.
Ik kan dat aanpassen per document, maar het is natuurlijk vrij vreemd dat dat zo is, en een beetje gevaarlijk... kan ik de "default" soms wijzigen? (vond het niet in help)
Verder dacht ik dat dit de oorzaak was van een ander probleem... ik heb een template van een flyer dat bij mij afgesneden wordt aan de rechterkant. Ik hoor van mensen die texshop niet gebruiken dat het met a4 te maken heeft... zij zetten om van dvi naar ps/pdf en geven daarbij in de command line de optie "-t a4" in.
Weet iemand hoe je dit dan aanpakt in TexShop?
Met veel dank!
TexShop is bij mijn weten "het" programma voor de Apple-gebruikers. Het is wat ik gewend ben, maar ik krijg wel vreemde dingen.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 15:53 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Sorry maar ik ken TexShop niet.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 | \documentclass[a4paper]{article} \begin{document} Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aenean tristique justo mollis magna accumsan pharetra. Praesent placerat pulvinar nisl, at consequat turpis sodales eget. \begin{description} \item[aaa] meervoud van de letters van a \item[bbb] meervoud van de letters van b \end{description} Sed feugiat tortor ac libero condimentum at iaculis nisi vestibulum. Fusce dignissim, dolor non scelerisque eleifend, nunc libero scelerisque arcu, eu vehicula mauris lacus a turpis. \end{document} |
Zo kun je een list envoirment aanpassen:quote:Op donderdag 10 februari 2011 17:38 schreef Dale. het volgende:
Vraagje...
Ik wil graag dat de description environment niet geheel wordt uitgelijnd naar links... wat je normaal hebt als je...
[ code verwijderd ]
gebruikt. Hoe zorg ik er dus voor dat de description environment dan m.b.t. de verticale positie dus, iets naar rechts wordt verschoven, 2 tabs bijvoorbeeld?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | \newenvironment{items}{% \begin{list}{\textbullet}{% \setlength{\topsep}{\onelineskip} \setlength{\partopsep}{0pt} \setlength{\parsep}{\parskip} \setlength{\itemsep}{\parskip} \setlength{\leftmargin}{0pt} \setlength{\itemindent}{0pt} } }{\end{list}} |
quote:Op donderdag 10 februari 2011 20:45 schreef znarch het volgende:
[..]
Zo kun je een list envoirment aanpassen:
[ code verwijderd ]
1 2 3 4 | Description Resource Path Location Type Illegal unit of measure (pt inserted). \begin{items} (followed by: ) document.tex /test line 19 Texlipse Build Error Missing number, treated as zero. \begin{items} (followed by: ) document.tex /test line 19 Texlipse Build Error Undefined control sequence: \begin{items} (followed by: ) document.tex /test line 19 Texlipse Build Error |
Mini example?quote:Op donderdag 10 februari 2011 22:08 schreef znarch het volgende:
Hij werkt hier wel. En je hoeft de mijne niet te gebruiken. Het ging om de parameters om de text uit te lijnen. En die zie je hier wel.
Als je dat naar een film bestand, avi ofzo, kunt converteren dan kan het. Maar dat hele programme'tje met bij behorende functionaliteit (schuifbalkjes enzo) krijg je er nooit in.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 20:04 schreef Hanneke12345 het volgende:
In hoeverre is het mogelijk dingen uit mathematica in latex beamer te zetten? Wat ik met google vond ging over er movies van maken, maar ik heb een programmaatje met allemaal schuifjes ([url=http://demonstrations.wolfram.com/GaussianPrimes/]deze[/url) die ik er graag in zou zetten.
Is dat uberhaupt mogelijk?
De code die jij gebruikt waar die geen errors oplevert?quote:
Nee sorry ben niet zo bekend met mathematica... maar ik zou hier en hier eens kijken.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 21:53 schreef Hanneke12345 het volgende:
Jammer, maar had ik wel verwacht ;x Heb je nog tips hoe ik het 't makkelijkst als avi kan krijgen?
Ik ga nu stappen, zal morgen even voor je in elkaar draaien.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 22:13 schreef Dale. het volgende:
[..]
De code die jij gebruikt waar die geen errors oplevert?
[..]
Nee sorry ben niet zo bekend met mathematica... maar ik zou hier en hier eens kijken.
quote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 | \documentclass{memoir} \begin{document} \newenvironment{items}{% \begin{list}{\textbullet}{% \setlength{\topsep}{\onelineskip} \setlength{\partopsep}{0pt} \setlength{\parsep}{\parskip} \setlength{\itemsep}{\parskip} \setlength{\leftmargin}{0pt} \setlength{\itemindent}{0pt} } }{\end{list}} text \begin{items} \item test1 \item test2 \end{items} text \end{document} |
Thanks. Ligt dus blijkbaar aan dat jij memoir gebruikt als documentclass... als je article zou gebruiken zou je die errors ook krijgen denk ik. Verder lijkt het er niet echt op dat ik iets kan aanpassen aan de description environment want als ik nu dit gebruik verandert er helemaal niets.quote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 | \documentclass{memoir} \begin{document} \newenvironment{items}{% \begin{description}{}{% \setlength{\topsep}{2000pt} \setlength{\partopsep}{200pt} \setlength{\parsep}{2000pt} \setlength{\itemsep}{200pt} \setlength{\leftmargin}{200pt} \setlength{\itemindent}{200pt} } }{\end{description}} Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Pellentesque lacus sapien, tincidunt nec sollicitudin ut, molestie in nisl. Vivamus id metus purus, quis bibendum nunc. Proin condimentum, sem sit amet pharetra fringilla, lectus ante varius lorem, in fermentum tortor felis eget purus. Donec cursus pellentesque posuere. \begin{items} \item[Lorem ipsum dolor] \hfill \\ Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Pellentesque lacus sapien, tincidunt nec sollicitudin ut, molestie in nisl. \item[Vivamus] Vivamus id metus purus, quis bibendum nunc. Proin condimentum, sem sit amet pharetra fringilla, lectus ante varius lorem, in fermentum tortor felis eget purus. Donec cursus pellentesque posuere. \end{items} Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Pellentesque lacus sapien, tincidunt nec sollicitudin ut, molestie in nisl. Vivamus id metus purus, quis bibendum nunc. Proin condimentum, sem sit amet pharetra fringilla, lectus ante varius lorem, in fermentum tortor felis eget purus. Donec cursus pellentesque posuere. \end{document} |
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt maar het gaat? Maar ik denk dat je last hebt dat de latex code niet automatisch wordt gehighlight in je omgeving waar je het bewerkt, IDE? Zo ja... dan gewoon de juiste IDE gebruiken die .tex bestanden herkent en meteen de goeie syntax highlighting toepast?quote:Op vrijdag 11 februari 2011 23:54 schreef M.rak het volgende:
Iemand een idee hoe je er voor kan zorgen dat de codes automatisch in kleur weergegeven worden? Ik vind het een stuk overzichtelijker, maar ik moet het nu elke keer als ik het opstart opnieuw instellen.
Nou, zo zou ik het er het liefste uit hebben zien,quote:Op zaterdag 12 februari 2011 15:48 schreef Dale. het volgende:
[..]
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt maar het gaat? Maar ik denk dat je last hebt dat de latex code niet automatisch wordt gehighlight in je omgeving waar je het bewerkt, IDE? Zo ja... dan gewoon de juiste IDE gebruiken die .tex bestanden herkent en meteen de goeie syntax highlighting toepast?
IDE = Integrated Development Environment of te wel software-ontwikkelomgeving voor programmeurs. Maar eigenlijk is dat niet zo van betrekking op het punt. Wat jij gewoon zoekt is een goeie editorquote:Op zaterdag 12 februari 2011 17:09 schreef M.rak het volgende:
[..]
Nou, zo zou ik het er het liefste uit hebben zien,
[ afbeelding ]
maar de tekst die hier rood en blauw is is bij mij iedere keer zwart, waardoor het dus wat onoverzichtelijk wordt. Hoe bedoel je precies, de juiste IDE?
Volgens mij is alleen \onelineskip uit mijn voorbeeld memoir specifiek.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 15:48 schreef Dale. het volgende:
[..]
Thanks. Ligt dus blijkbaar aan dat jij memoir gebruikt als documentclass... als je article zou gebruiken zou je die errors ook krijgen denk ik. Verder lijkt het er niet echt op dat ik iets kan aanpassen aan de description environment want als ik nu dit gebruik verandert er helemaal niets.
[ code verwijderd ]
Ja klopt, zie het nu ook. Maar iig kan niks veranderen helaas.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 18:21 schreef znarch het volgende:
[..]
Volgens mij is alleen \onelineskip uit mijn voorbeeld memoir specifiek.
Ik geef mijn wiskundige voordrachten doorgaans met krijt, dus ik kan je helaas niet helpen.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 18:21 schreef zuiderbuur het volgende:
Hallo,
ondanks heb ik een werk ingediend wat waarschijnlijk helemaal niet mogelijk zou zijn zonder de eerste-klas-hulp die altijd krijg in deze topics, dus eerst en vooral:![]()
![]()
![]()
Verder wou ik eens polsen naar jullie mening over wiskundige presentaties, niet in Beamer maar in Keynote. Dat is de Apple-variant van PowerPoint. Dat is heel dynamisch (als je wil komt alles als een komeet of al draaiend in beeld) maar niet zo sympathiek als je zinnen vol met wiskundige symbolen staan.
Wie nieuwsgierig is kan hier een aantal tutorials bekijken.
Een eerste oplossing is het selecteren en dan copy-pasten uit een pdf-file (maar dan is de achtergrond soms niet compatibel!). Een andere mogelijkheid is het gebruik van LatexIt, een klein programma waarmee je snel een kort stukje latex-code kan omzetten in een pdf-je, dat je rechtstreeks kan slepen naar de file.
Hebben jullie positieve ervaringen met Latex in Keynote? Hoe pakken jullie dit aan?
Met dank!
Hoe bedoel je? Ik volg je even niet meer.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 19:29 schreef Dale. het volgende:
[..]
Ja klopt, zie het nu ook. Maar iig kan niks veranderen helaas.
Dat wanneer je "\onelineskip" verandert in 200pt bijvoorbeeld dat de errors weg zijnquote:Op zaterdag 12 februari 2011 22:19 schreef znarch het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Ik volg je even niet meer.
1 2 | \setlength{\parindent}{1 ex} \setlength{\parskip}{0 ex} |
1 | \newcommand{\npar}{\par \hspace{5mm} \vspace{2.3ex plus 0.3ex minus 0.3ex}} |
Minimum example bitte.quote:Op zondag 13 februari 2011 15:57 schreef znarch het volgende:
Ik wil in mijn file dat een een normale paragraaf geen witregel krijgt.
[ code verwijderd ]
Als ik dat wel wil gebruik ik:
[ code verwijderd ]
Nu werkt mijn npar command wel. Maar als ik in mijn text een nieuwe paragraaf begin door een dubbele enter werkt de parindent niet. Iemand enig idee?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | \documentclass{article} \usepackage{multicol} \begin{document} \begin{minipage}[t]{15cm} \begin{multicols}{2} \parskip\medskipamount blablaa \end{multicols}\end{minipage} \end{document} |
1 2 3 4 5 6 7 | \bgroup \catcode`\_=13% \def_{\textunderscore\hskip0pt}% \begin{tabular}{|p{3.5cm}|p{3.5cm}|p{7.5cm}|}\hline Header 1 & Header 2 & Hele lange tekst die niet past zonder wordwrapping oid\\ \hline \end{tabular} \egroup |
Is dat je hele document sectie? Het lijkt er namelijk eerder op dat je ergens anders iets fout hebt gedaan.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 22:25 schreef klaaskootstra het volgende:
Hallo,
ik, als newbie latex gebruiker probeer een figuur in mijn document te kijgen (TexShop),
maar ik krijg de volgende foutmelding,
Missing & inserted.
<inserted text>
$
l.53 \includegraphics[width=6cm]{logo.jpg}
In de preamble heb ik het volgende staan m.b.t de afbeeldingen:
\usepackage{graphicx}
\graphicspath{{./Users/gebruiker/}}
\begin{document}
\begin{figure}
\includegraphics[width=6cm]{logo.jpg}
\end{figure}
\end{document}
Wie kan me helpen?
Hmm, ik zie hier geen \begin{figure} en \end{figure}, probeer die eens toe te voegen.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 22:44 schreef klaaskootstra het volgende:
Nee, het is een selectie vd grafische stukjes.
Wat ik eigenlijk wil, is het logo invoegen in de header. Maar voorlopig lukt het invoegen van een figuur zelfs nog niet.
Hele doc:
\documentclass[11pt,a4paper,oneside]{book}
\usepackage{a4wide} % Iets meer tekst op een bladzijde
\usepackage[english]{babel}
%afbeeldingen
\usepackage{graphicx}
\graphicspath{{./xxx/}}
%\usepackage[small,bf,hang]{caption}
%\setlength{\parindent}{0cm}
%\renewcommand{\baselinestretch}{1.2}
\usepackage{fancyhdr}
\pagestyle{fancy}
\fancyhf{}
\fancypagestyle{plain}
\fancyhead[R]{\bfseries Txxx}
%\fancyhead[L]{\includegraphics[width=3cm]{logo}}
\fancyfoot[R]{\thepage}
\fancyfoot[L]{CONFIDENTIAL}
\renewcommand{\headrulewidth}{0.4pt}
\renewcommand{\footrulewidth}{0pt}
\usepackage{amssymb}
% Standaard letterype naar Arial
\renewcommand{\rmdefault}{phv} % Arial
\renewcommand{\sfdefault}{phv} % Arial
\title{test}
\author{xxx}
\date{}
\begin{document}
\frontmatter
\maketitle
\tableofcontents
\mainmatter
\chapter{The beginning}
adfadsf
\includegraphics[width=6cm]{logo}
adsfadf
\newpage
bla bla
\chapter{The second}
in the meanwhile
\chapter{The end}
bye bye
\appendix
\backmatter
\end{document}
1 2 3 4 5 6 7 | \fancyhf{} \fancypagestyle{plain} \fancyhead[R]{\bfseries Txxx} %\fancyhead[L]{\includegraphics[width=3cm]{logo}} \fancyfoot[R]{\thepage} \fancyfoot[L]{CONFIDENTIAL} |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | \documentclass[11pt,a4paper,oneside]{book} \usepackage{graphicx} \graphicspath{{./Users/xxx/Documents/Afstuderen/Thesis/figuren algemeen/}} \begin{document} \begin{figure} \includegraphics[width=6cm]{xxx} \end{figure} \end{document} |
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'t gebeurt in Texshop op de mac met pdftex als compiler (zeg ik dat goed...)
quote:Op zondag 20 februari 2011 14:01 schreef klaaskootstra het volgende:
helaas, ik krijg het nog steeds niet voor elkaar.
Zelfs in een heel simpel bestandje niet:
[ code verwijderd ]
en de log:Ah, watvoor plaatje gebruik je? Als je .png of .jpg gebruikt, moet je pdflatex draaien, niet pdftex.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'t gebeurt in Texshop op de mac met pdftex als compiler (zeg ik dat goed...)das einzige erleuchtenden an religion ist ein brennende tempel bei nacht
1 | \graphicspath{{/Users/xxx/Documents/Afstuderen/Thesis/figuren/}} |
Probeer eens meerdere keren pdf(la)tex te draaien.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 22:44 schreef zuiderbuur het volgende:
Ik heb een bizar probleem gezien bij een collega.
Zijn document is in de "book" stijl, en hij maakt gebruikt van een index en hyperref.
Als hij op pagina 1 een term introduceert, dan zal bij de index inderdaad "1" staan, maar als je erop klikt, kom je uit op een eerdere pagina (de inhoudsopgave of zo). Er is dus op een foute manier geteld.
Op mijn laptop gebeurt dat niet, maar wel bij die van nog een andere collega.
Al onze computers zijn echter Macbooks, en we gebruiken allemaal Texshop. Aan de updates kan het ook niet echt liggen, want de mijne is noch de oudste, noch de recentste.
Heeft iemand ook maar enig idee wat hier de boosdoener zou kunnen zijn?
Dat en ook het verwijderen van de aux files is geprobeerd. We hebben werkelijk de hele handel met zo weinig mogelijk files in een aparte folder op zijn laptop en op de mijne geplaatst, en bij iedere test, hoe vaak we ook compileren, is de hyperlink incorrect bij hem niet, en correct bij mij. Kan dit aan iets anders liggen dan de versie van het programma Texshop? Het moet niet veel gekker worden....quote:Op zaterdag 26 februari 2011 02:54 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
Probeer eens meerdere keren pdf(la)tex te draaien.
Het kan zijn dat de inhoudsopgave e.d. nog niet up-to-date zijn, en door meerdere keren het tex bestanden te compileren, wordt het gefixt.
Ik heb ooit iets soortgelijks gehad met de memoir class.Weet alleen niet meer hoe ik het toen opgelost heb xDquote:Op zaterdag 26 februari 2011 14:15 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Dat en ook het verwijderen van de aux files is geprobeerd. We hebben werkelijk de hele handel met zo weinig mogelijk files in een aparte folder op zijn laptop en op de mijne geplaatst, en bij iedere test, hoe vaak we ook compileren, is de hyperlink incorrect bij hem niet, en correct bij mij. Kan dit aan iets anders liggen dan de versie van het programma Texshop? Het moet niet veel gekker worden....
Thanks! Het werkt ook voor tabellen.quote:Op maandag 28 februari 2011 21:04 schreef keesjeislief het volgende:
Ik kan het quote-knopje niet meer vinden, en ik heb ook geen smileys meer?
Heb je \setcounter{equation}{0} geprobeerd aan het begin van de appendix? Dit reset in ieder geval de vergelijkingenteller, ik weet zo direct niet of het ook voor tabellen werkt.
1 2 3 4 5 6 | \documentclass{article} \newcommand{\tel}[1]{\newcommand{\ourtel}{{#1}}} \tel{555} \begin{document} \ourtel is ons nummer. \end{document} |
Werkt perfect, ook voor tabellen.quote:Op maandag 28 februari 2011 23:46 schreef keesjeislief het volgende:
Heb je \numberwithin{equation}{section} geprobeerd? Als ik het me goed herinner produceert dat niet alleen nummering van de vorm section.eqnumber maar reset die ook automatisch aan het begin van elke section.
Kan je niet gewoonquote:Op dinsdag 1 maart 2011 08:02 schreef zuiderbuur het volgende:
Hallo,
veronderstel dat ik op heel wat plaatsen in een document dezelfde figuur wil gebruiken.
Is er een manier om het pad naar die figuur in het begin te declareren, zodat ik bij een wijziging niet overal alles moet wijzigen?
1 2 3 | \newcommand{\mooiplaatje}{\includegraphics{plaatje.pdf}} ... \begin{figure}{tb} \mooiplaatje \caption{ZOMG wat een mooi plaatje} \end{figure} |
Bedankt voor je antwoord. Gimp kende ik niet, maar blijkbaar is het gratis beschikbaar voor Mac?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:16 schreef V2 het volgende:
PNG naar EPS kan je denk ik het beste doen met een image editor, zoals the Gimp. Zelf doe ik het meestal op de commandline met ImageMagick, maar da's niet de meest gebruikersvriendelijke manier. Overigens, hoezo moet het persé EPS worden? Als je pdflatex gebruikt dan kan je gewoon PNGs gebruiken in je document.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | \documentclass[a4paper,11pt]{book} \begin{document} \addcontentsline{toc}{chapter}{Preface} \include{PrefaceChapter} \addcontentsline{toc}{chapter}{Acknowledgements} \include{AckChapter} \tableofcontents \end{document} |
Dan wordt het nog erger.quote:Op donderdag 17 maart 2011 15:37 schreef thabit het volgende:
Wat gebeurt er als je \addcontentsline{toc}{chapter}{BLABLA} direct na \chapter{BLABLA} invoert in plaats van ervoor?
Niet na de \include, maar direct na \chapter, in de file die je includet dus. Of had je dat zo gedaan?quote:Op donderdag 17 maart 2011 15:58 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Dan wordt het nog erger.
Hij geeft als paginanummers 4 en 6, terwijl hij 1 en 5 zou moeten tonen!
Aahh.. je bedoelt in die files zelf! Dat werkt helemaal perfect blijkbaar!quote:Op donderdag 17 maart 2011 16:32 schreef thabit het volgende:
[..]
Niet na de \include, maar direct na \chapter, in de file die je includet dus. Of had je dat zo gedaan?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | \documentclass[a4paper,10pt]{article} \title{LateX vs PDFLatex} \begin{document} \maketitle PDFLatex \\ Lorem ipsum dolor sit ..... bla bla .... \end{document} |
Ik denk dat het probleem hier zit, door het niet kunnen vinden van de map-file zal hij wel bitmap-fonts gaan gebruiken. Wat zegt kpsewhich pdftex.map (ws niks, omdat hij 'm niet kan vinden) en helpt het om updmap en/of updmap-sys en/of mktexlsr of iets van die geest te runnen?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 15:08 schreef Toryu het volgende:
Tijdens conversie kreeg ik alleen wel: Warning: pdflatex (file pdftex.map): cannot open font map file. Gaat er bij mij iets mis, of ziet pdflatex er altijd wat minder mooi uit?
Ik heb hier nog een vraagje over.quote:Op donderdag 17 maart 2011 16:32 schreef thabit het volgende:
[..]
Niet na de \include, maar direct na \chapter, in de file die je includet dus. Of had je dat zo gedaan?
1 2 3 4 | \fancyhead[LE]{\mdseries \thepage~$\mid$} \fancyhead[RE]{ \nouppercase{\leftmark}} \fancyhead[RO]{\mdseries $\mid$ \thepage} \fancyhead[LO]{\mdseries \nouppercase{\rightmark} } |
1 | \chapter*{Preface}\label{prefacechapter}\addcontentsline{toc}{chapter}{Preface} |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 | \documentclass[12pt]{article} \usepackage{amsmath} \usepackage{amsfonts} \usepackage{amssymb} \usepackage{multirow} \usepackage{url} \usepackage{garamond} \usepackage{mathrsfs} \usepackage{enumerate} \makeatletter \def\url@leostyle{% \@ifundefined{selectfont}{\def\UrlFont{\sf}}{\def\UrlFont{\small\ttfamily}}} \makeatother \urlstyle{leo} \title{Bla} \date{} \usepackage[dutch]{babel} \begin{document} \maketitle \section{Introductie} Voor een imputatie $x$ en een coalitie $S$ in een spel $(N,v)$, is de \emph{excess} ... \end{document} |
Ik gebruik altijd dit wat wel een mooi effect geeft imo.quote:Op donderdag 14 april 2011 22:39 schreef Hanneke12345 het volgende:
Ik moet een verslag schrijven, dus gebruik ik \documentclass{report}, alleen m'n hoofdstukken zijn niet zo enorm lang, dus vind ik \section te grote koppen geven. Is er een manier om \section koppen te geven die zo groot zijn als die van subsectie's (of \subsection de nummering van sectie's te geven)?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | \usepackage{titlesec} \usepackage{listings} \lstset{ breaklines = true, numbers = left, stepnumber = 1, } \setlength{\parskip}{1ex} \setlength{\parindent}{0mm} |
1 2 3 4 5 6 7 | \newglossaryentry{loa}{ type=symbols, name={Length overall}, symbol={L\subscript{oa}}, sort={loa}, description={Length overall}, user1={\metre}} |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 | \usepackage[acronym,toc,sanitize={symbol=false}]{glossaries} % loading acronym option into table of contents, allowing math in descriptions, defining style \newglossary[slg]{symbols}{sym}{sbl}{List of Symbols} % creating a seperate list for symbols \newglossarystyle{symbollist}{% \glossarystyle{long3col}% base this style on the list style \renewcommand{\glsgroupskip}{}% make nothing happen between groups } % Set the table’s header: \renewcommand*{\glossaryheader}{% \bfseries Symbol & \bfseries Unit & \bfseries Description \\\endhead}% % Main (level 0) entries displayed in a row: \renewcommand*{\glossaryentryfield}[5]{% \glstarget{##1}{##4}% Name & \glsentryuseri{##1}% Units & ##3% Description \space ##5% Page list \\% end of row |
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 49% gewijzigd door TheLoneGunmen op 10-05-2011 16:34:21 ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |