abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93057562
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 14:01 schreef klaaskootstra het volgende:
helaas, ik krijg het nog steeds niet voor elkaar.
Zelfs in een heel simpel bestandje niet:

[ code verwijderd ]

en de log:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
't gebeurt in Texshop op de mac met pdftex als compiler (zeg ik dat goed...)
Ah, watvoor plaatje gebruik je? Als je .png of .jpg gebruikt, moet je pdflatex draaien, niet pdftex.
das einzige erleuchtenden an religion ist ein brennende tempel bei nacht
pi_93092560
Ik gebruik een jpg plaatje. Maar ook wanneer ik dit plaatje als pdf probeer in te voegen krijg ik dezelfde foutmelding.

Hoe kan ik pdflatex ipv pdftex gebruiken als compiler?
  maandag 21 februari 2011 @ 10:22:07 #53
46802 Visitor.Q
Neemt alles op!
pi_93092992
Over het algemeen zou ik ook geen spaties en underscores in bestandsnamen/pad gebruiken, ik heb daar weleens wat mis mee zien gaan en het is makkelijk te omzeilen.
pi_93093174
Nou, ik 'm opgelost...

- er was inderdaad een probleem met de spatie in het pad
- voor mac gebruikers het pad zo specificeren
1\graphicspath{{/Users/xxx/Documents/Afstuderen/Thesis/figuren/}}

texshop compiler instellen op latex, maar dit is de standaard
pi_93328997
Ik heb een bizar probleem gezien bij een collega.
Zijn document is in de "book" stijl, en hij maakt gebruikt van een index en hyperref.
Als hij op pagina 1 een term introduceert, dan zal bij de index inderdaad "1" staan, maar als je erop klikt, kom je uit op een eerdere pagina (de inhoudsopgave of zo). Er is dus op een foute manier geteld.

Op mijn laptop gebeurt dat niet, maar wel bij die van nog een andere collega.

Al onze computers zijn echter Macbooks, en we gebruiken allemaal Texshop. Aan de updates kan het ook niet echt liggen, want de mijne is noch de oudste, noch de recentste.

Heeft iemand ook maar enig idee wat hier de boosdoener zou kunnen zijn?
pi_93338230
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 22:44 schreef zuiderbuur het volgende:
Ik heb een bizar probleem gezien bij een collega.
Zijn document is in de "book" stijl, en hij maakt gebruikt van een index en hyperref.
Als hij op pagina 1 een term introduceert, dan zal bij de index inderdaad "1" staan, maar als je erop klikt, kom je uit op een eerdere pagina (de inhoudsopgave of zo). Er is dus op een foute manier geteld.

Op mijn laptop gebeurt dat niet, maar wel bij die van nog een andere collega.

Al onze computers zijn echter Macbooks, en we gebruiken allemaal Texshop. Aan de updates kan het ook niet echt liggen, want de mijne is noch de oudste, noch de recentste.

Heeft iemand ook maar enig idee wat hier de boosdoener zou kunnen zijn?
Probeer eens meerdere keren pdf(la)tex te draaien.
Het kan zijn dat de inhoudsopgave e.d. nog niet up-to-date zijn, en door meerdere keren het tex bestanden te compileren, wordt het gefixt.
das einzige erleuchtenden an religion ist ein brennende tempel bei nacht
pi_93344717
Ook wil het wel eens helpen alle .aux files enzo een x te verwijderen. Sommige latex editors hebben een of andere cleanup functie hiervoor.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_93347193
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 02:54 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:

[..]

Probeer eens meerdere keren pdf(la)tex te draaien.
Het kan zijn dat de inhoudsopgave e.d. nog niet up-to-date zijn, en door meerdere keren het tex bestanden te compileren, wordt het gefixt.
Dat en ook het verwijderen van de aux files is geprobeerd. We hebben werkelijk de hele handel met zo weinig mogelijk files in een aparte folder op zijn laptop en op de mijne geplaatst, en bij iedere test, hoe vaak we ook compileren, is de hyperlink incorrect bij hem niet, en correct bij mij. Kan dit aan iets anders liggen dan de versie van het programma Texshop? Het moet niet veel gekker worden.... :{
pi_93347549
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 14:15 schreef zuiderbuur het volgende:

[..]

Dat en ook het verwijderen van de aux files is geprobeerd. We hebben werkelijk de hele handel met zo weinig mogelijk files in een aparte folder op zijn laptop en op de mijne geplaatst, en bij iedere test, hoe vaak we ook compileren, is de hyperlink incorrect bij hem niet, en correct bij mij. Kan dit aan iets anders liggen dan de versie van het programma Texshop? Het moet niet veel gekker worden.... :{
Ik heb ooit iets soortgelijks gehad met de memoir class.Weet alleen niet meer hoe ik het toen opgelost heb xD
pi_93381896
Is het mogelijk om in documentclass article de tabelnummering (en formulenummering) opnieuw te laten beginnen in de appendix? Zodat je eerste tabel in de appendix dus niet tabel 8 (doorgenummerd) wordt, maar tabel A.1. Ik weet dat het wel mogelijk is in class report, maar ik vraag me af of het ook mogelijk is in class article.
The biggest argument against democracy is a five minute discussion with the average voter.
  maandag 28 februari 2011 @ 21:04:19 #61
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_93460879
Ik kan het quote-knopje niet meer vinden, en ik heb ook geen smileys meer?

Heb je \setcounter{equation}{0} geprobeerd aan het begin van de appendix? Dit reset in ieder geval de vergelijkingenteller, ik weet zo direct niet of het ook voor tabellen werkt.
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
pi_93462115
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 21:04 schreef keesjeislief het volgende:
Ik kan het quote-knopje niet meer vinden, en ik heb ook geen smileys meer?

Heb je \setcounter{equation}{0} geprobeerd aan het begin van de appendix? Dit reset in ieder geval de vergelijkingenteller, ik weet zo direct niet of het ook voor tabellen werkt.
Thanks! Het werkt ook voor tabellen. ^O^ Maar het is dus niet mogelijk dit automatisch te doen in class article?
The biggest argument against democracy is a five minute discussion with the average voter.
  maandag 28 februari 2011 @ 23:46:46 #63
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_93470989
Heb je \numberwithin{equation}{section} geprobeerd? Als ik het me goed herinner produceert dat niet alleen nummering van de vorm section.eqnumber maar reset die ook automatisch aan het begin van elke section.
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
pi_93477827
Hallo,

veronderstel dat ik op heel wat plaatsen in een document dezelfde figuur wil gebruiken.

Is er een manier om het pad naar die figuur in het begin te declareren, zodat ik bij een wijziging niet overal alles moet wijzigen?

Ik weet wel dat het mogelijk is om gewoon een stuk tekst te declareren:

1
2
3
4
5
6
\documentclass{article}
\newcommand{\tel}[1]{\newcommand{\ourtel}{{#1}}}
\tel{555}
\begin{document}
\ourtel is ons nummer.
\end{document}
maar hoe kan ik dit doen met een pad naar een bestand?
Bedankt!
pi_93498861
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 23:46 schreef keesjeislief het volgende:
Heb je \numberwithin{equation}{section} geprobeerd? Als ik het me goed herinner produceert dat niet alleen nummering van de vorm section.eqnumber maar reset die ook automatisch aan het begin van elke section.
Werkt perfect, ook voor tabellen. ^O^
  maandag 7 maart 2011 @ 15:34:33 #66
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_93772000
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 08:02 schreef zuiderbuur het volgende:
Hallo,

veronderstel dat ik op heel wat plaatsen in een document dezelfde figuur wil gebruiken.

Is er een manier om het pad naar die figuur in het begin te declareren, zodat ik bij een wijziging niet overal alles moet wijzigen?
Kan je niet gewoon
1
2
3
\newcommand{\mooiplaatje}{\includegraphics{plaatje.pdf}}
...
\begin{figure}{tb} \mooiplaatje \caption{ZOMG wat een mooi plaatje} \end{figure}
doen?
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_94100013
Hallo,

ik sukkel nog steeds met figuren. Ik heb een png-afbeelding die echt in eps moet omgezet zijn.
Nu heb ik gehoord dat Texshop dit kan doen. Ik slaag er echter niet in om, eens de png geopend is met Texshop, op correcte wijze de figuur op te slaan als eps.

Weet iemand raad?
  dinsdag 15 maart 2011 @ 19:16:52 #68
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_94154458
PNG naar EPS kan je denk ik het beste doen met een image editor, zoals the Gimp. Zelf doe ik het meestal op de commandline met ImageMagick, maar da's niet de meest gebruikersvriendelijke manier. Overigens, hoezo moet het persé EPS worden? Als je pdflatex gebruikt dan kan je gewoon PNGs gebruiken in je document.
pi_94183530
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:16 schreef V2 het volgende:
PNG naar EPS kan je denk ik het beste doen met een image editor, zoals the Gimp. Zelf doe ik het meestal op de commandline met ImageMagick, maar da's niet de meest gebruikersvriendelijke manier. Overigens, hoezo moet het persé EPS worden? Als je pdflatex gebruikt dan kan je gewoon PNGs gebruiken in je document.
Bedankt voor je antwoord. Gimp kende ik niet, maar blijkbaar is het gratis beschikbaar voor Mac?

Ik heb het ondertussen gevonden: in TexShop kan je een Png openen, en dan in het menu :
Preview->"Save selection to file..." waar je dan vreemd genoeg eerst alles moet selecteren en dan kan opslaan als EPS.

Het moet echt een EPS-afbeelding zijn, ik kan niet "Pdftex" gebruiken, dit document gebruikt een template (met landscape) en zo dat blijkbaar alleen met "Tex and DVI" wil compileren.
pi_94240789
Ik vrees dat ik een nieuw probleempje heb....
ik wil een inhoudsopgave die voorafgegaan wordt door bijvoorbeeld een Preface en een Acknowledgements. Toch zou ik willen dat opgenomen worden in de Table of Contents.

Nu lukt dat wel, maar het paginanummer dat dan verschijnt is enkel "bijna" juist, het zit er eentje naast of zo.
Dit is een minimaal voorbeeld. Ik heb geen idee waarom hij dit doet?

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
 \documentclass[a4paper,11pt]{book}
\begin{document}

\addcontentsline{toc}{chapter}{Preface}
\include{PrefaceChapter}
\addcontentsline{toc}{chapter}{Acknowledgements}
\include{AckChapter}

\tableofcontents
\end{document}
pi_94240975
Wat gebeurt er als je \addcontentsline{toc}{chapter}{BLABLA} direct na \chapter{BLABLA} invoert in plaats van ervoor?
pi_94241954
quote:
5s.gif Op donderdag 17 maart 2011 15:37 schreef thabit het volgende:
Wat gebeurt er als je \addcontentsline{toc}{chapter}{BLABLA} direct na \chapter{BLABLA} invoert in plaats van ervoor?
Dan wordt het nog erger.
Hij geeft als paginanummers 4 en 6, terwijl hij 1 en 5 zou moeten tonen!
pi_94243704
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 15:58 schreef zuiderbuur het volgende:

[..]

Dan wordt het nog erger.
Hij geeft als paginanummers 4 en 6, terwijl hij 1 en 5 zou moeten tonen!
Niet na de \include, maar direct na \chapter, in de file die je includet dus. Of had je dat zo gedaan?
  donderdag 17 maart 2011 @ 17:22:39 #74
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_94245920
\addcontentsline moet direct na \chapter, anders kom je in de problemen als er een \clear(double)page in \chapter zit. Verder moet je latex minstens 2 keer runnen voordat de paginanummers kloppen.
pi_94251507
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 16:32 schreef thabit het volgende:

[..]

Niet na de \include, maar direct na \chapter, in de file die je includet dus. Of had je dat zo gedaan?
Aahh.. je bedoelt in die files zelf! Dat werkt helemaal perfect blijkbaar! *O* _O_
pi_94292378
Ik wilde net eens kijken of het misschien makkelijk was om pdflatex in plaats van latex te gebruiken. Dit omdat ik dan mijn jpg's niet meer hoef te converteren naar eps. Het viel me op dat de tekst met pdflatex vaag/lelijk wordt. Screenshot ter illustratie:

http://img819.imageshack.us/i/testuz.png/

Tijdens conversie kreeg ik alleen wel: Warning: pdflatex (file pdftex.map): cannot open font map file. Gaat er bij mij iets mis, of ziet pdflatex er altijd wat minder mooi uit?
  vrijdag 18 maart 2011 @ 15:14:02 #77
148823 znarch
ondertitel
pi_94292601
Welk font gebruik je?
pi_94293020
Uhm... gewoon de standaard font denk ik? Dit is de tex file:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
\documentclass[a4paper,10pt]{article}

\title{LateX vs PDFLatex}

\begin{document}
\maketitle

PDFLatex \\ 

Lorem ipsum dolor sit ..... bla bla ....

\end{document}
  vrijdag 18 maart 2011 @ 16:35:17 #79
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_94296122
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 15:08 schreef Toryu het volgende:
Tijdens conversie kreeg ik alleen wel: Warning: pdflatex (file pdftex.map): cannot open font map file. Gaat er bij mij iets mis, of ziet pdflatex er altijd wat minder mooi uit?
Ik denk dat het probleem hier zit, door het niet kunnen vinden van de map-file zal hij wel bitmap-fonts gaan gebruiken. Wat zegt kpsewhich pdftex.map (ws niks, omdat hij 'm niet kan vinden) en helpt het om updmap en/of updmap-sys en/of mktexlsr of iets van die geest te runnen?
pi_94433107
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 16:32 schreef thabit het volgende:

[..]

Ik heb hier nog een vraagje over.
Ik zie dat nu dat hij in mijn "Preface" die nog bij de "\frontmatter" staat, de hoofding verkeerd schrijft.
Ik zou willen dat er daar Romeinse cijfers, gevolgd door "Preface" komt te staan.
Ik gebruik deze code voor de frontmatter maar dat helpt niet, hij schrijft enkel een Romeins cijfer voor het paginanummer, geen "Preface".

1
2
3
4
\fancyhead[LE]{\mdseries \thepage~$\mid$}
\fancyhead[RE]{ \nouppercase{\leftmark}}
\fancyhead[RO]{\mdseries $\mid$ \thepage}
\fancyhead[LO]{\mdseries \nouppercase{\rightmark}  }

Mijn Preface is een file die begint met :

1\chapter*{Preface}\label{prefacechapter}\addcontentsline{toc}{chapter}{Preface}

Ik vermoed dat de boosdoener die \chapter* is. De "leftmark" en "rightmark" geraken hierdoor blijkbaar fout ingesteld.
Weet iemand raad?
pi_95369554
Ik gebruik voor een scriptie op een paar plekken de command \emph want ik heb ooit gehoord dat dat 'beter' is dan \textit, maar nu heb ik de boel in Garamond font gezet, en dan zie ik ineens niets meer speciaals aan de tekst die benadrukt (of voor mij gewoon schuingezet) moest worden. Hoe kan dat?
pi_95370308
Werkt het met \textit wel?
pi_95372099
Nope, ook niet!
Ik ga dit proberen \usepackage[urw-garamond]{mathdesign} maar packages downloaden duurt altyd wel even, dus oplossingen zijn welkom
pi_95372828
Doe eens een minimum example posten waar het misgaat.
pi_95375548
Hmmmm ik weet het niet zeker maar ik geloof dat "\emph" is voor wiskundige vergelijkingen dus gebruiken binnen \begin{equation}\end{equation}, $$, etc... environmenten, \textit gebruik je dus voor tekst.
  dinsdag 12 april 2011 @ 10:47:34 #86
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_95382190
Het verschil tussen \emph en \textit merk je pas als je gaat nesten: \emph in \emph geeft weer tekst die rechtop staat, bij \textit gebeurt dit niet. Verder is het geloof ik zo dat \emph op het einde automatisch italic correction toepast (\/), \textit doet dit volgens mij niet, maar dit weet ik niet 100% zeker.
pi_95392735
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
\documentclass[12pt]{article}
\usepackage{amsmath}
\usepackage{amsfonts}
\usepackage{amssymb}
\usepackage{multirow}
\usepackage{url}
\usepackage{garamond} 
\usepackage{mathrsfs}
\usepackage{enumerate}

\makeatletter
\def\url@leostyle{%
  \@ifundefined{selectfont}{\def\UrlFont{\sf}}{\def\UrlFont{\small\ttfamily}}}
\makeatother
\urlstyle{leo}

\title{Bla}
\date{}
\usepackage[dutch]{babel}
\begin{document}
\maketitle
\section{Introductie}

Voor een imputatie $x$ en een coalitie $S$ in een spel $(N,v)$, is de \emph{excess} ...
\end{document}

Dit is de relevante code. Zonder Garamond doet ie wel netjes het woord excess schuingedrukt. Maar met Garamond dus niet...
Overigens werkte de '\usepackage[urw-garamond]{mathdesign}' oplossing niet, dus ik houd me aanbevolen voor beter advies.
  dinsdag 12 april 2011 @ 16:01:00 #88
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_95396893
Lastig om je hiermee te helpen, want ik heb URW Garamond niet, dus werkt mathdesign niet met garamond. Package garamond wat jij gebruikt heb ik ook niet, en zit ook niet in m'n package manager.

Edit: OK, met 'getnonfreefonts-sys garamond' blijk je onder Ubuntu heel simpel dat font te kunnen installeren, en daarmee werkt mathdesign prima. Ook \emph werkt hiermee gewoon.

[ Bericht 32% gewijzigd door V2 op 12-04-2011 16:06:46 ]
pi_95501500
Hallo,

ik ben opnieuw aan het werken in Beamer, en ik gebruik

\useoutertheme{smoothbars}

Best overzichtelijk, alleen moet er daar een "institute" bij de auteur gegeven worden, dan krijg je helemaal linksonder op elke slide:

zuiderbuur (een instituut)

Maar ik wil helemaal geen instituut! Dat kan ik echter niet uitschakelen, er blijft zuiderbuur () staan als ik dat probeer.

Weet iemand raad?

Dank je!
pi_95518864
Ik moet een verslag schrijven, dus gebruik ik \documentclass{report}, alleen m'n hoofdstukken zijn niet zo enorm lang, dus vind ik \section te grote koppen geven. Is er een manier om \section koppen te geven die zo groot zijn als die van subsectie's (of \subsection de nummering van sectie's te geven)?
pi_95519499
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 22:39 schreef Hanneke12345 het volgende:
Ik moet een verslag schrijven, dus gebruik ik \documentclass{report}, alleen m'n hoofdstukken zijn niet zo enorm lang, dus vind ik \section te grote koppen geven. Is er een manier om \section koppen te geven die zo groot zijn als die van subsectie's (of \subsection de nummering van sectie's te geven)?
Ik gebruik altijd dit wat wel een mooi effect geeft imo.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
\usepackage{titlesec}
\usepackage{listings}
\lstset{
    breaklines     = true,
    numbers        = left,
    stepnumber     = 1,
}
\setlength{\parskip}{1ex}
\setlength{\parindent}{0mm}
pi_95616864
Ik zie geen verschil ;o
pi_95689314
Hallo,

zit met het volgende te knoeien...

Heb een symbolen lijst gemaakt in een apart bestand, volgens de volgende code:

1
2
3
4
5
6
7
\newglossaryentry{loa}{
    type=symbols,
    name={Length overall},        
    symbol={L\subscript{oa}},
    sort={loa},        
    description={Length overall}, 
    user1={\metre}}

In mijn hoofddocument heb ik een nieuwe glossary gemaakt voor de symbolen.
Deze wil op de volgende manier gepresenteerd hebben:

symbool, eenheid, description, paginanummer, waarbij het pagina nummer aansluit op de description, deze hoeft dus niet in een aparte kolom. Waarbij de lijst gesorteerd wordt op basis van de "sort"

Ik probeer het op de volgende manier voor elkaar te krijgen,

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
\usepackage[acronym,toc,sanitize={symbol=false}]{glossaries} % loading acronym option into table of contents, allowing math in descriptions, defining style
    \newglossary[slg]{symbols}{sym}{sbl}{List of Symbols} % creating a seperate list for symbols

\newglossarystyle{symbollist}{% 

\glossarystyle{long3col}% base this style on the list style 
\renewcommand{\glsgroupskip}{}% make nothing happen between groups 

% Set the table’s header: 
\renewcommand*{\glossaryheader}{% 
\bfseries Symbol & \bfseries Unit & \bfseries Description 
\\\endhead}% 

% Main (level 0) entries displayed in a row: 
\renewcommand*{\glossaryentryfield}[5]{% 
\glstarget{##1}{##4}% Name 
& \glsentryuseri{##1}% Units 
& ##3% Description 
\space ##5% Page list 
\\% end of row 

Echter, tot nu zonder succes. Heeft iemand hier een mooie oplossing voor?
pi_96595401

Met welk pakket maak ik het best zulke plaatjes?
xypic?
  dinsdag 10 mei 2011 @ 13:46:44 #95
46802 Visitor.Q
Neemt alles op!
pi_96595609
@TheLoneGunmen: Ik denk met TikZ
pi_96595907
Thanks, was ik al bang voor. Heb geen zin om weer iets nieuws te moeten leren... 't is een vrij simpele afbeelding dus hopelijk kan het eenvoudiger...
pi_96597376
Mwuah dit is niet met Tikz gemaakt geloof ik, zie de font van de cijfers. Denk dat dit gewoon is gemaakt met een vector editor zoals Inkscape.
pi_96598422
Ik deel de mening van Dale. Je zou evt. LaTeXDraw kunnen overwegen, die produceert PSTricks-code. Wat vervolgens weer een hoop gedoe kan opleveren afh. van je latexprocessor.
pi_96600759
Danku Q. I did it with tikz...

Code:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 49% gewijzigd door TheLoneGunmen op 10-05-2011 16:34:21 ]
pi_97552529
Ik ben bijna klaar met mijn proefschrift, maar loop nu tegen een groot probleem aan: tijdens het builden van de file (in Texnic Center, Latex -> PS en dan Acrobat Distiller om er een PDF van te maken) zet de Distiller:

%%[ Warning: AvantGarde-Demi not found, using Font Substitution. Font cannot be embedded. ]%%

Op zich ziet de PDF er prima uit, maara het is een probleem voor de drukker.

Via Google kwam ik op een ander output profile (Latex->PS->PDF), maar ook dat geeft problemen:

Trying to make PF font (...) at 7000 DPI
miktex-makepk: Specified BDPI doesn't match ljfour resolution (600)

en iets verder:

dvips.exe: Font (...) not found, characters will be left blank

In de style-file staat hetvolgende voor fonts:

%Fonts
\usepackage{pxfonts}
\usepackage{type1cm}
\usepackage{fixltx2e}

%Computer modern bright
\usepackage[T1]{fontenc}
\usepackage{cmbright}
\usepackage{eurosym}

Kan iemand me uit de brand helpen?