quote:Op zondag 20 februari 2011 14:01 schreef klaaskootstra het volgende:
helaas, ik krijg het nog steeds niet voor elkaar.
Zelfs in een heel simpel bestandje niet:
[ code verwijderd ]
en de log:Ah, watvoor plaatje gebruik je? Als je .png of .jpg gebruikt, moet je pdflatex draaien, niet pdftex.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'t gebeurt in Texshop op de mac met pdftex als compiler (zeg ik dat goed...)das einzige erleuchtenden an religion ist ein brennende tempel bei nacht
1 | \graphicspath{{/Users/xxx/Documents/Afstuderen/Thesis/figuren/}} |
Probeer eens meerdere keren pdf(la)tex te draaien.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 22:44 schreef zuiderbuur het volgende:
Ik heb een bizar probleem gezien bij een collega.
Zijn document is in de "book" stijl, en hij maakt gebruikt van een index en hyperref.
Als hij op pagina 1 een term introduceert, dan zal bij de index inderdaad "1" staan, maar als je erop klikt, kom je uit op een eerdere pagina (de inhoudsopgave of zo). Er is dus op een foute manier geteld.
Op mijn laptop gebeurt dat niet, maar wel bij die van nog een andere collega.
Al onze computers zijn echter Macbooks, en we gebruiken allemaal Texshop. Aan de updates kan het ook niet echt liggen, want de mijne is noch de oudste, noch de recentste.
Heeft iemand ook maar enig idee wat hier de boosdoener zou kunnen zijn?
Dat en ook het verwijderen van de aux files is geprobeerd. We hebben werkelijk de hele handel met zo weinig mogelijk files in een aparte folder op zijn laptop en op de mijne geplaatst, en bij iedere test, hoe vaak we ook compileren, is de hyperlink incorrect bij hem niet, en correct bij mij. Kan dit aan iets anders liggen dan de versie van het programma Texshop? Het moet niet veel gekker worden....quote:Op zaterdag 26 februari 2011 02:54 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
Probeer eens meerdere keren pdf(la)tex te draaien.
Het kan zijn dat de inhoudsopgave e.d. nog niet up-to-date zijn, en door meerdere keren het tex bestanden te compileren, wordt het gefixt.
Ik heb ooit iets soortgelijks gehad met de memoir class.Weet alleen niet meer hoe ik het toen opgelost heb xDquote:Op zaterdag 26 februari 2011 14:15 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Dat en ook het verwijderen van de aux files is geprobeerd. We hebben werkelijk de hele handel met zo weinig mogelijk files in een aparte folder op zijn laptop en op de mijne geplaatst, en bij iedere test, hoe vaak we ook compileren, is de hyperlink incorrect bij hem niet, en correct bij mij. Kan dit aan iets anders liggen dan de versie van het programma Texshop? Het moet niet veel gekker worden....
Thanks! Het werkt ook voor tabellen.quote:Op maandag 28 februari 2011 21:04 schreef keesjeislief het volgende:
Ik kan het quote-knopje niet meer vinden, en ik heb ook geen smileys meer?
Heb je \setcounter{equation}{0} geprobeerd aan het begin van de appendix? Dit reset in ieder geval de vergelijkingenteller, ik weet zo direct niet of het ook voor tabellen werkt.
1 2 3 4 5 6 | \documentclass{article} \newcommand{\tel}[1]{\newcommand{\ourtel}{{#1}}} \tel{555} \begin{document} \ourtel is ons nummer. \end{document} |
Werkt perfect, ook voor tabellen.quote:Op maandag 28 februari 2011 23:46 schreef keesjeislief het volgende:
Heb je \numberwithin{equation}{section} geprobeerd? Als ik het me goed herinner produceert dat niet alleen nummering van de vorm section.eqnumber maar reset die ook automatisch aan het begin van elke section.
Kan je niet gewoonquote:Op dinsdag 1 maart 2011 08:02 schreef zuiderbuur het volgende:
Hallo,
veronderstel dat ik op heel wat plaatsen in een document dezelfde figuur wil gebruiken.
Is er een manier om het pad naar die figuur in het begin te declareren, zodat ik bij een wijziging niet overal alles moet wijzigen?
1 2 3 | \newcommand{\mooiplaatje}{\includegraphics{plaatje.pdf}} ... \begin{figure}{tb} \mooiplaatje \caption{ZOMG wat een mooi plaatje} \end{figure} |
Bedankt voor je antwoord. Gimp kende ik niet, maar blijkbaar is het gratis beschikbaar voor Mac?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:16 schreef V2 het volgende:
PNG naar EPS kan je denk ik het beste doen met een image editor, zoals the Gimp. Zelf doe ik het meestal op de commandline met ImageMagick, maar da's niet de meest gebruikersvriendelijke manier. Overigens, hoezo moet het persé EPS worden? Als je pdflatex gebruikt dan kan je gewoon PNGs gebruiken in je document.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | \documentclass[a4paper,11pt]{book} \begin{document} \addcontentsline{toc}{chapter}{Preface} \include{PrefaceChapter} \addcontentsline{toc}{chapter}{Acknowledgements} \include{AckChapter} \tableofcontents \end{document} |
Dan wordt het nog erger.quote:Op donderdag 17 maart 2011 15:37 schreef thabit het volgende:
Wat gebeurt er als je \addcontentsline{toc}{chapter}{BLABLA} direct na \chapter{BLABLA} invoert in plaats van ervoor?
Niet na de \include, maar direct na \chapter, in de file die je includet dus. Of had je dat zo gedaan?quote:Op donderdag 17 maart 2011 15:58 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Dan wordt het nog erger.
Hij geeft als paginanummers 4 en 6, terwijl hij 1 en 5 zou moeten tonen!
Aahh.. je bedoelt in die files zelf! Dat werkt helemaal perfect blijkbaar!quote:Op donderdag 17 maart 2011 16:32 schreef thabit het volgende:
[..]
Niet na de \include, maar direct na \chapter, in de file die je includet dus. Of had je dat zo gedaan?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | \documentclass[a4paper,10pt]{article} \title{LateX vs PDFLatex} \begin{document} \maketitle PDFLatex \\ Lorem ipsum dolor sit ..... bla bla .... \end{document} |
Ik denk dat het probleem hier zit, door het niet kunnen vinden van de map-file zal hij wel bitmap-fonts gaan gebruiken. Wat zegt kpsewhich pdftex.map (ws niks, omdat hij 'm niet kan vinden) en helpt het om updmap en/of updmap-sys en/of mktexlsr of iets van die geest te runnen?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 15:08 schreef Toryu het volgende:
Tijdens conversie kreeg ik alleen wel: Warning: pdflatex (file pdftex.map): cannot open font map file. Gaat er bij mij iets mis, of ziet pdflatex er altijd wat minder mooi uit?
Ik heb hier nog een vraagje over.quote:Op donderdag 17 maart 2011 16:32 schreef thabit het volgende:
[..]
Niet na de \include, maar direct na \chapter, in de file die je includet dus. Of had je dat zo gedaan?
1 2 3 4 | \fancyhead[LE]{\mdseries \thepage~$\mid$} \fancyhead[RE]{ \nouppercase{\leftmark}} \fancyhead[RO]{\mdseries $\mid$ \thepage} \fancyhead[LO]{\mdseries \nouppercase{\rightmark} } |
1 | \chapter*{Preface}\label{prefacechapter}\addcontentsline{toc}{chapter}{Preface} |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 | \documentclass[12pt]{article} \usepackage{amsmath} \usepackage{amsfonts} \usepackage{amssymb} \usepackage{multirow} \usepackage{url} \usepackage{garamond} \usepackage{mathrsfs} \usepackage{enumerate} \makeatletter \def\url@leostyle{% \@ifundefined{selectfont}{\def\UrlFont{\sf}}{\def\UrlFont{\small\ttfamily}}} \makeatother \urlstyle{leo} \title{Bla} \date{} \usepackage[dutch]{babel} \begin{document} \maketitle \section{Introductie} Voor een imputatie $x$ en een coalitie $S$ in een spel $(N,v)$, is de \emph{excess} ... \end{document} |
Ik gebruik altijd dit wat wel een mooi effect geeft imo.quote:Op donderdag 14 april 2011 22:39 schreef Hanneke12345 het volgende:
Ik moet een verslag schrijven, dus gebruik ik \documentclass{report}, alleen m'n hoofdstukken zijn niet zo enorm lang, dus vind ik \section te grote koppen geven. Is er een manier om \section koppen te geven die zo groot zijn als die van subsectie's (of \subsection de nummering van sectie's te geven)?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | \usepackage{titlesec} \usepackage{listings} \lstset{ breaklines = true, numbers = left, stepnumber = 1, } \setlength{\parskip}{1ex} \setlength{\parindent}{0mm} |
1 2 3 4 5 6 7 | \newglossaryentry{loa}{ type=symbols, name={Length overall}, symbol={L\subscript{oa}}, sort={loa}, description={Length overall}, user1={\metre}} |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 | \usepackage[acronym,toc,sanitize={symbol=false}]{glossaries} % loading acronym option into table of contents, allowing math in descriptions, defining style \newglossary[slg]{symbols}{sym}{sbl}{List of Symbols} % creating a seperate list for symbols \newglossarystyle{symbollist}{% \glossarystyle{long3col}% base this style on the list style \renewcommand{\glsgroupskip}{}% make nothing happen between groups } % Set the table’s header: \renewcommand*{\glossaryheader}{% \bfseries Symbol & \bfseries Unit & \bfseries Description \\\endhead}% % Main (level 0) entries displayed in a row: \renewcommand*{\glossaryentryfield}[5]{% \glstarget{##1}{##4}% Name & \glsentryuseri{##1}% Units & ##3% Description \space ##5% Page list \\% end of row |
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 49% gewijzigd door TheLoneGunmen op 10-05-2011 16:34:21 ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |