De code die jij gebruikt waar die geen errors oplevert?quote:
Nee sorry ben niet zo bekend met mathematica... maar ik zou hier en hier eens kijken.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 21:53 schreef Hanneke12345 het volgende:
Jammer, maar had ik wel verwacht ;x Heb je nog tips hoe ik het 't makkelijkst als avi kan krijgen?
Ik ga nu stappen, zal morgen even voor je in elkaar draaien.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 22:13 schreef Dale. het volgende:
[..]
De code die jij gebruikt waar die geen errors oplevert?
[..]
Nee sorry ben niet zo bekend met mathematica... maar ik zou hier en hier eens kijken.
quote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 | \documentclass{memoir} \begin{document} \newenvironment{items}{% \begin{list}{\textbullet}{% \setlength{\topsep}{\onelineskip} \setlength{\partopsep}{0pt} \setlength{\parsep}{\parskip} \setlength{\itemsep}{\parskip} \setlength{\leftmargin}{0pt} \setlength{\itemindent}{0pt} } }{\end{list}} text \begin{items} \item test1 \item test2 \end{items} text \end{document} |
Thanks. Ligt dus blijkbaar aan dat jij memoir gebruikt als documentclass... als je article zou gebruiken zou je die errors ook krijgen denk ik. Verder lijkt het er niet echt op dat ik iets kan aanpassen aan de description environment want als ik nu dit gebruik verandert er helemaal niets.quote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 | \documentclass{memoir} \begin{document} \newenvironment{items}{% \begin{description}{}{% \setlength{\topsep}{2000pt} \setlength{\partopsep}{200pt} \setlength{\parsep}{2000pt} \setlength{\itemsep}{200pt} \setlength{\leftmargin}{200pt} \setlength{\itemindent}{200pt} } }{\end{description}} Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Pellentesque lacus sapien, tincidunt nec sollicitudin ut, molestie in nisl. Vivamus id metus purus, quis bibendum nunc. Proin condimentum, sem sit amet pharetra fringilla, lectus ante varius lorem, in fermentum tortor felis eget purus. Donec cursus pellentesque posuere. \begin{items} \item[Lorem ipsum dolor] \hfill \\ Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Pellentesque lacus sapien, tincidunt nec sollicitudin ut, molestie in nisl. \item[Vivamus] Vivamus id metus purus, quis bibendum nunc. Proin condimentum, sem sit amet pharetra fringilla, lectus ante varius lorem, in fermentum tortor felis eget purus. Donec cursus pellentesque posuere. \end{items} Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Pellentesque lacus sapien, tincidunt nec sollicitudin ut, molestie in nisl. Vivamus id metus purus, quis bibendum nunc. Proin condimentum, sem sit amet pharetra fringilla, lectus ante varius lorem, in fermentum tortor felis eget purus. Donec cursus pellentesque posuere. \end{document} |
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt maar het gaat? Maar ik denk dat je last hebt dat de latex code niet automatisch wordt gehighlight in je omgeving waar je het bewerkt, IDE? Zo ja... dan gewoon de juiste IDE gebruiken die .tex bestanden herkent en meteen de goeie syntax highlighting toepast?quote:Op vrijdag 11 februari 2011 23:54 schreef M.rak het volgende:
Iemand een idee hoe je er voor kan zorgen dat de codes automatisch in kleur weergegeven worden? Ik vind het een stuk overzichtelijker, maar ik moet het nu elke keer als ik het opstart opnieuw instellen.
Nou, zo zou ik het er het liefste uit hebben zien,quote:Op zaterdag 12 februari 2011 15:48 schreef Dale. het volgende:
[..]
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt maar het gaat? Maar ik denk dat je last hebt dat de latex code niet automatisch wordt gehighlight in je omgeving waar je het bewerkt, IDE? Zo ja... dan gewoon de juiste IDE gebruiken die .tex bestanden herkent en meteen de goeie syntax highlighting toepast?
IDE = Integrated Development Environment of te wel software-ontwikkelomgeving voor programmeurs. Maar eigenlijk is dat niet zo van betrekking op het punt. Wat jij gewoon zoekt is een goeie editorquote:Op zaterdag 12 februari 2011 17:09 schreef M.rak het volgende:
[..]
Nou, zo zou ik het er het liefste uit hebben zien,
[ afbeelding ]
maar de tekst die hier rood en blauw is is bij mij iedere keer zwart, waardoor het dus wat onoverzichtelijk wordt. Hoe bedoel je precies, de juiste IDE?
Volgens mij is alleen \onelineskip uit mijn voorbeeld memoir specifiek.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 15:48 schreef Dale. het volgende:
[..]
Thanks. Ligt dus blijkbaar aan dat jij memoir gebruikt als documentclass... als je article zou gebruiken zou je die errors ook krijgen denk ik. Verder lijkt het er niet echt op dat ik iets kan aanpassen aan de description environment want als ik nu dit gebruik verandert er helemaal niets.
[ code verwijderd ]
Ja klopt, zie het nu ook. Maar iig kan niks veranderen helaas.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 18:21 schreef znarch het volgende:
[..]
Volgens mij is alleen \onelineskip uit mijn voorbeeld memoir specifiek.
Ik geef mijn wiskundige voordrachten doorgaans met krijt, dus ik kan je helaas niet helpen.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 18:21 schreef zuiderbuur het volgende:
Hallo,
ondanks heb ik een werk ingediend wat waarschijnlijk helemaal niet mogelijk zou zijn zonder de eerste-klas-hulp die altijd krijg in deze topics, dus eerst en vooral:![]()
![]()
![]()
Verder wou ik eens polsen naar jullie mening over wiskundige presentaties, niet in Beamer maar in Keynote. Dat is de Apple-variant van PowerPoint. Dat is heel dynamisch (als je wil komt alles als een komeet of al draaiend in beeld) maar niet zo sympathiek als je zinnen vol met wiskundige symbolen staan.
Wie nieuwsgierig is kan hier een aantal tutorials bekijken.
Een eerste oplossing is het selecteren en dan copy-pasten uit een pdf-file (maar dan is de achtergrond soms niet compatibel!). Een andere mogelijkheid is het gebruik van LatexIt, een klein programma waarmee je snel een kort stukje latex-code kan omzetten in een pdf-je, dat je rechtstreeks kan slepen naar de file.
Hebben jullie positieve ervaringen met Latex in Keynote? Hoe pakken jullie dit aan?
Met dank!
Hoe bedoel je? Ik volg je even niet meer.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 19:29 schreef Dale. het volgende:
[..]
Ja klopt, zie het nu ook. Maar iig kan niks veranderen helaas.
Dat wanneer je "\onelineskip" verandert in 200pt bijvoorbeeld dat de errors weg zijnquote:Op zaterdag 12 februari 2011 22:19 schreef znarch het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Ik volg je even niet meer.
1 2 | \setlength{\parindent}{1 ex} \setlength{\parskip}{0 ex} |
1 | \newcommand{\npar}{\par \hspace{5mm} \vspace{2.3ex plus 0.3ex minus 0.3ex}} |
Minimum example bitte.quote:Op zondag 13 februari 2011 15:57 schreef znarch het volgende:
Ik wil in mijn file dat een een normale paragraaf geen witregel krijgt.
[ code verwijderd ]
Als ik dat wel wil gebruik ik:
[ code verwijderd ]
Nu werkt mijn npar command wel. Maar als ik in mijn text een nieuwe paragraaf begin door een dubbele enter werkt de parindent niet. Iemand enig idee?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | \documentclass{article} \usepackage{multicol} \begin{document} \begin{minipage}[t]{15cm} \begin{multicols}{2} \parskip\medskipamount blablaa \end{multicols}\end{minipage} \end{document} |
1 2 3 4 5 6 7 | \bgroup \catcode`\_=13% \def_{\textunderscore\hskip0pt}% \begin{tabular}{|p{3.5cm}|p{3.5cm}|p{7.5cm}|}\hline Header 1 & Header 2 & Hele lange tekst die niet past zonder wordwrapping oid\\ \hline \end{tabular} \egroup |
Is dat je hele document sectie? Het lijkt er namelijk eerder op dat je ergens anders iets fout hebt gedaan.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 22:25 schreef klaaskootstra het volgende:
Hallo,
ik, als newbie latex gebruiker probeer een figuur in mijn document te kijgen (TexShop),
maar ik krijg de volgende foutmelding,
Missing & inserted.
<inserted text>
$
l.53 \includegraphics[width=6cm]{logo.jpg}
In de preamble heb ik het volgende staan m.b.t de afbeeldingen:
\usepackage{graphicx}
\graphicspath{{./Users/gebruiker/}}
\begin{document}
\begin{figure}
\includegraphics[width=6cm]{logo.jpg}
\end{figure}
\end{document}
Wie kan me helpen?
Hmm, ik zie hier geen \begin{figure} en \end{figure}, probeer die eens toe te voegen.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 22:44 schreef klaaskootstra het volgende:
Nee, het is een selectie vd grafische stukjes.
Wat ik eigenlijk wil, is het logo invoegen in de header. Maar voorlopig lukt het invoegen van een figuur zelfs nog niet.
Hele doc:
\documentclass[11pt,a4paper,oneside]{book}
\usepackage{a4wide} % Iets meer tekst op een bladzijde
\usepackage[english]{babel}
%afbeeldingen
\usepackage{graphicx}
\graphicspath{{./xxx/}}
%\usepackage[small,bf,hang]{caption}
%\setlength{\parindent}{0cm}
%\renewcommand{\baselinestretch}{1.2}
\usepackage{fancyhdr}
\pagestyle{fancy}
\fancyhf{}
\fancypagestyle{plain}
\fancyhead[R]{\bfseries Txxx}
%\fancyhead[L]{\includegraphics[width=3cm]{logo}}
\fancyfoot[R]{\thepage}
\fancyfoot[L]{CONFIDENTIAL}
\renewcommand{\headrulewidth}{0.4pt}
\renewcommand{\footrulewidth}{0pt}
\usepackage{amssymb}
% Standaard letterype naar Arial
\renewcommand{\rmdefault}{phv} % Arial
\renewcommand{\sfdefault}{phv} % Arial
\title{test}
\author{xxx}
\date{}
\begin{document}
\frontmatter
\maketitle
\tableofcontents
\mainmatter
\chapter{The beginning}
adfadsf
\includegraphics[width=6cm]{logo}
adsfadf
\newpage
bla bla
\chapter{The second}
in the meanwhile
\chapter{The end}
bye bye
\appendix
\backmatter
\end{document}
1 2 3 4 5 6 7 | \fancyhf{} \fancypagestyle{plain} \fancyhead[R]{\bfseries Txxx} %\fancyhead[L]{\includegraphics[width=3cm]{logo}} \fancyfoot[R]{\thepage} \fancyfoot[L]{CONFIDENTIAL} |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | \documentclass[11pt,a4paper,oneside]{book} \usepackage{graphicx} \graphicspath{{./Users/xxx/Documents/Afstuderen/Thesis/figuren algemeen/}} \begin{document} \begin{figure} \includegraphics[width=6cm]{xxx} \end{figure} \end{document} |
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'t gebeurt in Texshop op de mac met pdftex als compiler (zeg ik dat goed...)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |