Net buiten Malmö.quote:Op dinsdag 28 december 2010 14:03 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Heb je toch pech, ik zoek ook zoiets en wil er best 160k voor betalen ;-)
Uiteraard zegt zo'n percentage helemaal niets, wat wel een verschil maakt of je een huis snel verkocht krijgt is de vraagprijs.quote:Op dinsdag 28 december 2010 14:13 schreef Freak188 het volgende:
[..]
8% onder de vraagprijs.. volgens mij is dat vrij standaard onderhandelen... dat is mij ook gelukt zonder aankoopmakelaar.
In Duitsland kan dat wel hoorquote:Op dinsdag 28 december 2010 13:57 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Een vrijstaande villa in een bosrijke omgeving voor 150k komt in de richting
Hebben jullie allebei pech. Ik bied 170K.quote:Op dinsdag 28 december 2010 14:03 schreef lutser.com het volgende:
Heb je toch pech, ik zoek ook zoiets en wil er best 160k voor betalen ;-)
Nee joh, het ligt aan de banken! Want als een starter geen 100% financiering kan krijgen zijn het de banken die natuurlijk gek zijn!quote:Op dinsdag 28 december 2010 13:32 schreef xenobinol het volgende:
Met de kerst nog een vriend gesproken die net een huis gekocht heeft, zo'n 8% onder de vraagprijs. Huis stond net een maand te koop. Kennelijk als je een realistische vraagprijs hebt en bereid bent om te onderhandelen kan je gewoon in no-time je huis verkopen. Conclusie.... de meeste verkopers vragen onrealistisch prijzen
Jij spreekt 1 vriend. Die koopt 1 huis. (nu het nog kon?) En daar trek jij een conclusie uit t.o.v. de meeste verkopers?quote:Op dinsdag 28 december 2010 13:32 schreef xenobinol het volgende:
Met de kerst nog een vriend gesproken die net een huis gekocht heeft, zo'n 8% onder de vraagprijs. Huis stond net een maand te koop. Kennelijk als je een realistische vraagprijs hebt en bereid bent om te onderhandelen kan je gewoon in no-time je huis verkopen. Conclusie.... de meeste verkopers vragen onrealistisch prijzen
Dat de markt op slot zit komt door de hoge vraagprijzen, banken willen gewoon financieren bij een goede prijs.quote:Op dinsdag 28 december 2010 23:01 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Jij spreekt 1 vriend. Die koopt 1 huis. (nu het nog kon?) En daar trek jij een conclusie uit t.o.v. de meeste verkopers?
Mijn conclusie: Xeno trekt onrealistische conclusies.
80% van de hypotheken wordt onder NHG afgesloten. Banken mogen dan niet eens meer financieren dan in de eisen van de NHG staat. Dus al kun je Paleis het Loo kopen voor 200.000 maar mag je maar 140.000 lenen ben je uitgeluld.quote:Op dinsdag 28 december 2010 23:19 schreef xenobinol het volgende:
Dat de markt op slot zit komt door de hoge vraagprijzen, banken willen gewoon financieren bij een goede prijs.
Sparen?quote:Op dinsdag 28 december 2010 23:22 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
80% van de hypotheken wordt onder NHG afgesloten. Banken mogen dan niet eens meer financieren dan in de eisen van de NHG staat. Dus al kun je Paleis het Loo kopen voor 200.000 maar mag je maar 140.000 lenen ben je uitgeluld.
Je mag in dat geval namelijk niet meer dan 425,- netto uitgeven aan je woonlasten. Je mag natuurlijk wel voor 750,- vrije sector huren. Dat is nog eens mazzel hebben.![]()
Ja. Goed idee. Gedwongen in de vrije sector komen, en dan 2 x zo lang doen over sparen.quote:
Het moet vast zwaar voor je zijn om te accepteren dat de hele markt gewoon hard naar beneden gaatquote:Op dinsdag 28 december 2010 23:29 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Ja. Goed idee. Gedwongen in de vrije sector komen, en dan 2 x zo lang doen over sparen.
Van mij mag ie. Ik zit prima. En het liefst de hypotheekrente naar 15%, dan levert sparen ook weer 11% op.quote:Op dinsdag 28 december 2010 23:30 schreef xenobinol het volgende:
Het moet vast zwaar voor je zijn om te accepteren dat de hele markt gewoon hard naar beneden gaat
Hoe hoger de rente oploopt hoe verder de prijzen zullen dalenquote:Op dinsdag 28 december 2010 23:36 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Van mij mag ie. Ik zit prima. En het liefst de hypotheekrente naar 15%, dan levert sparen ook weer 11% op.
Maar ja. Het gaat niet om mij he. En, en dat is wellicht een schok voor je, ook niet om jou.
Ja, maar dat boeit me nu net ff niks. Ik weet mijn lasten voor de komende 20 jaar al. En met een hogere spaarrente als mijn netto hypotheekrente (dat is nu al het geval bij bv een termijndeposito voor 2 jaar) lig ik al helemaal in een deuk.quote:Op dinsdag 28 december 2010 23:52 schreef xenobinol het volgende:
Hoe hoger de rente oploopt hoe verder de prijzen zullen dalen![]()
Zou zomaar eens niet waar kunnen zijn. Door de hogere rente komen er al vele mensen in de problemen, daarbovenop afschaffen van de HRA helpt ze om zeep.quote:Daarnaast zal de motivatie om de HRA versneld af te schaffen toenemen
Vraag het de bank.quote:Op woensdag 29 december 2010 00:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoe hoog is nu ongeveer de termijndeposito voor 2,3 of 5 jaar?
http://www.nibcdirect.nl/(...)medium=cpc&utm_term={keyword:keywordnotset}&utm_campaign=Termijndepositoquote:Op woensdag 29 december 2010 00:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoe hoog is nu ongeveer de termijndeposito voor 2,3 of 5 jaar?
Maar de markt bestaat vooral uit nieuwkomers, die gaan dus de prijs bepalen. Mensen die nog een hoge schuld hebben zullen deze nooit tegen dezelfde gunstige voorwaarden kun herfinancieren.quote:Op woensdag 29 december 2010 00:00 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Ja, maar dat boeit me nu net ff niks. Ik weet mijn lasten voor de komende 20 jaar al. En met een hogere spaarrente als mijn netto hypotheekrente (dat is nu al het geval bij bv een termijndeposito voor 2 jaar) lig ik al helemaal in een deuk.
Als de rente stijgt kan dit wel degelijk een goede reden zijn voor de overheid om de hoogte waarover HRA gegeven wordt snel af te bouwen. Hoewel de rente voor veel mensen voor langere termijn vast staat komen mensen met korte termijn rentes wel in de problemen. Persoonlijk denk ik dat het voorlopig nog wel even duurt voordat de rente fors gaat oplopen.quote:Zou zomaar eens niet waar kunnen zijn. Door de hogere rente komen er al vele mensen in de problemen, daarbovenop afschaffen van de HRA helpt ze om zeep.
De lage rente heeft een enorme zeepbel gecreerd en heeft mensen met spaargeld zwaar gedupeerd. Dus je valse mededogen voor de medemens maakt niet zo'n grote indruk op mijquote:(Maar even voor alle duidelijkheid, een hoge spaarrente is voor mij dan wel welkom, maar als dat ten koste gaat van een miljoen anderen dan hoeft het van mij niet perse. Ik red me toch wel.)
De nieuwkomers hebben het nakijken denk ik zo. Er zullen best wel gedwongen verkopen komen waar je MISSCHIEN een graantje van kunt meepikken maar waarschijnlijk is dat niet. (Of je moet veel cash in je kontzak hebben en een veiling op kunnen lopen). De rest zal echt niet met verlies verkopen en dus lekker blijven zitten waar ze zitten.quote:Op woensdag 29 december 2010 00:28 schreef xenobinol het volgende:
Maar de markt bestaat vooral uit nieuwkomers, die gaan dus de prijs bepalen. Mensen die nog een hoge schuld hebben zullen deze nooit tegen dezelfde gunstige voorwaarden kun herfinancieren.
Er zijn heel veel mensen met een korte termijn rente. Mede dankzij de NHG. Een langere looptijd betekende iets hogere maandlasten en dat mocht dan net weer niet. (Backfire voor de NHG straks....)quote:Als de rente stijgt kan dit wel degelijk een goede reden zijn voor de overheid om de hoogte waarover HRA gegeven wordt snel af te bouwen. Hoewel de rente voor veel mensen voor langere termijn vast staat komen mensen met korte termijn rentes wel in de problemen. Persoonlijk denk ik dat het voorlopig nog wel even duurt voordat de rente fors gaat oplopen.
Zoals gezegd, ik heb graag de spaarrente op 11%. Maar niet als dat ten koste gaat van de huisvesting van 1 miljoen mensen. Ik ben immers geen verzuurde huurder die het liefst de huizenprijzen met 50% ziet kelderen....quote:De lage rente heeft een enorme zeepbel gecreerd en heeft mensen met spaargeld zwaar gedupeerd. Dus je valse mededogen voor de medemens maakt niet zo'n grote indruk op mij
Er wenst helemaal niemand gered te worden. Wat mensen wel wensen is dat afspraken (HRA...) worden nagekomen.quote:Op woensdag 29 december 2010 00:42 schreef xenobinol het volgende:
Het zijn anders wel de opportunistische leentokkies geweest die de zeepbel opgeblazen hebben en nu gered wensen te worden op kosten van de maatschappij
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |