abonnement Unibet Coolblue
  zondag 16 januari 2011 @ 20:34:31 #101
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_91428289
Hij mist een been :X?
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_91428689
Nee :P die zit voor z'n buik, dat ding dat uitsteekt is niet een gepantserde penis, het is een stukje van z'n knie armor :P
  PR en moderator zondag 16 januari 2011 @ 22:45:31 #103
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_91439892
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 11:04 schreef Brennie het volgende:
Het maken van digital art (fotomontages) is mijn passie O+ , inmiddels mijn lust en leven en hopelijk binnenkort ook mijn full-time professionele carriere. Tot op heden op semi-professionele basis gewerkt.
Ik heb geen opleidingen/curcussen gevolgd, maar ben op een dag gewoon begonnen. Het ging eigenlijk vanzelf. Self-taught dus.
Mijn inspiratie haal ik uit mijn omgeving; concepten en verhalen ontstaan bij het zien van foto's, mijn omgeving, het luisteren naar muziek etc.
Er ontstaat een idee/verhaal en dat wordt vervolgens gecreëerd. Soms presenteer ik gewoon een mooi plaatje, maar ik hoop met mijn werk vooral een emotie, sfeer of gevoel lost te maken.
Mijn stijl is dus erg breed en wat ook opvalt is dat mijn werken erg kleurrijk zijn.

Hier een kleine greep uit mijn werk:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Mijn Deviantartpage: http://gerbren.deviantart.com/

Mijn Flickr: http://www.flickr.com/photos/brendaatje/

Mijn ModelMayhem: http://www.modelmayhem.com/Gerbren

Groetjes,

Brenda/Brenvisions
Wauw, mooi hoor!
Maar wat ik me dan eigenlijk afvraag; die mensen, dat leeuwtje en die bergen enzo. Heb je die ook zelf allemaal 'from scratch' digitaal getekend of is dat gewoon een geïmporteerd plaatje wat je ergens vandaan hebt gehaald? En dat vervolgens in een omgeving bewerkt etc.?
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  zondag 16 januari 2011 @ 22:51:37 #104
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_91440401
Qua artistieke vrijheid heb ik ooit deze gemaakt:

Echt verder ben ik niet gekomen.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_91445437
Tijd voor een update :)

pi_91448322
Ik zal eens even dat overzichtplaatje machen :)
pi_91448357
Ik blijf me verbazen over wat je allemaal met die programma's kunt :o

Zo mooi allemaal :D
HEBT U VUILNISMETAAL DIE U NIET MEER NODIG HEBT ?!
pi_91448407
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 00:34 schreef paplepel123 het volgende:
Tijd voor een update :)

[ afbeelding ]
Is dat van Mass Effect?
HEBT U VUILNISMETAAL DIE U NIET MEER NODIG HEBT ?!
pi_91448427
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 02:41 schreef VuilnisMetaal het volgende:

[..]

Is dat van Mass Effect?
Neen, Halo :P
pi_91448482
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 00:34 schreef paplepel123 het volgende:
Tijd voor een update :)

[ afbeelding ]
Heel mooi man, ga zo door. :)
pi_91448797
Zo, in 2 delen, een heel verhaal:



Voorop gesteld: ik ben geen expert :P en niet professioneel getraind anders dan dat ik zelf af en toe er wat over bijlees. Dus neem mijn adviezen absoluut niet als de ultieme waarheid :) want ik doe ook genoeg fout, maar misschien vind je er iets in.

Ik wilde gewoon een random portret maken, dat was de intentie :P zonder referentie. En dat is trouwens ook wel aan het eindresultaat af te zien, maar dat geeft niks :P ik had niet direct iets realistisch in mind.

Ik ben gewoon begonnen met vaag te tekenen wat ik voor me zag: een jonge man die vaag uit z'n ogen keek, in mijn voorstelling meer van voren onder verzwelgend wit licht. Die pijlen zet ik er niet altijd bij, maar dat is soms wel even handig als houvast: welke kleur en waar het licht vandaan komt :)

De achtergrond hielp een beetje onbewust de feeling te creeëren en het helpt naar mijn ervaring om er iets achter te hebben in plaats van wit omdat je anders veel te donker of te licht gaat werken.

Ik ben begonnen met wat highlights en schaduwen waar echt de meest gedefinieerde lichte en donkere stukken zouden komen. Van wat ik heb ervaren werkt het beste om de grote stukken eerst echt in te blokken en zo langzaam naar de details toe te werken. Ik heb eigenlijk bijna heel de tijd dezelfde brush genomen, en dat is mijn grootste punt van zelfkritiek uiteindelijk: dat het bijna overal even gedetailleerd ingebrushed is, dat ik zelfs sommige belangrijke stukken zoals bijvoorbeeld dat rechterjukbeen gewoon hup zo heb gelaten en dan dat oor links weer wel netjes heb geblend, terwijl dat eerder andersom zou moeten misschien.

Wat mij ook opviel: de lijntekening die ik op het begin had, dat gezicht, veranderde compleet toen ik die lijnlaag eenmaal uitzette. Ik heb toen gewoon de vormen die ik eronder gekleurd heb, een beetje het gezicht laten vormen :P heeft gewoon zo zn voor en nadelen



Ik heb al vrij snel de ogen getekend, en die zijn behoorlijk toonaangevend voor het hele karakter van het gezicht. In dit geval zijn het ook niet de meest realistische vorm ogen, maar toen ik dat wel ervan probeerde te maken, verloor hij de complete gezichtsuitdrukking. Zo gelaten dus :) Het wit gereflecteerde licht in zn ogen en zn pupil en wimpers zijn het lichtste en donkerste punt van de tekening. Alleen daar heb ik zwart en wit gebruikt, voor de rest maak ik daar eigenlijk geen gebruik van omdat je dat in het echt ook niet hebt, iets wat zo licht is of zo donker.

Vooral als het op schaduwen aankomt: vaak zijn schaduwen eerder blauw dan zwart. Een donkerblauw als schaduwkleur gebruiken voelt meteen een stuk echter aan. Vandaar dat ik die ook door het snelle kleurenpaletje heb gegooid, die hoop kleur die langs zn gezicht zweeft :)

Het felle tegenlicht wat van de linkerkant komt was al blauw, en dat gaf al iets van variatie in het volkomen roze gezicht, maar ik heb er ook nog wat groen tussengegooid for good measure. Om een of andere reden levend huidskleur heel erg op als je er complementaire kleuren instopt, alleen heb ik hier gewoon groen erop gekwakt en dat is ook niet de meest nette manier.

Omdat ik dat groen wel gaaf vond als tegenhanger, heb ik de toch al vreemd uitziende man nog vreemder gemaakt door hem een groen overhemd met paarse bretels en een soort velvet bruin vlinderdasje te geven :P

Toen nog wat bloemen op de achtergrond gestopt (in blauw, zo heb ik stiekem toch bijna alle kleuren erin gebruikt haha) en het laatste plaatje is eigenlijk het een na laatste: hierna heb ik nog wat met de curves zitten spelen en nog een rode laag erover omdat dit lichte toch niet de vibe had die ik zocht.

Wat zelfkritiek op het einde: vooral qua gezichtsvorm heb ik de highlights te intens en de donkere dingen te donker gemaakt :P er zit overal teveel contrast in waardoor hij een erg glimmend en bobbelig hoofd kreeg. Ook is zn gezicht nogal plat. Tijdens het tekenen heb ik bij elke gezichtsfeature gewoon even stilgestaan bij hoe de schedel eronder zou uitzien: dat helpt heel erg met het bepalen van hoe het licht erop valt en welke vorm het krijgt.

Zo :P
pi_91448807
Die achtergrond maakt het af _O-

Mooi werk :)
HEBT U VUILNISMETAAL DIE U NIET MEER NODIG HEBT ?!
pi_91448830
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 03:14 schreef VuilnisMetaal het volgende:
Die achtergrond maakt het af _O-

Mooi werk :)
:D de helemaal gefinishde staat op de vorige pagina :)
  maandag 17 januari 2011 @ 03:40:19 #114
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_91449016
Helemaal top Maisnon, leuke uitleg, maar één ding... Photoshop in het Nederlands ;( :P
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_91449114
quote:
12s.gif Op maandag 17 januari 2011 03:40 schreef donroyco het volgende:
Helemaal top Maisnon, leuke uitleg, maar één ding... Photoshop in het Nederlands ;( :P
Inderdaad! Verschrikkelijk zeg :P De vertalingen zijn echt tenenkrommend..

Ik vind het wel echt een heel goed portret geworden, de sproetjes maken het helemaal af :7
pi_91449146
Haha tsja dat Nederlands :')

Zie ook dat ik telkens Tekst en Alinea open heb staan zonder nut :')
pi_91449159
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 04:15 schreef Maisnon het volgende:
Haha tsja dat Nederlands :')

Zie ook dat ik telkens Tekst en Alinea open heb staan zonder nut :')
Ik ga binnenkort een tweede monitor aanschaffen, gewoon een goedkoop flatscreentje, puur om al de schermpjes erop te gooien! Heb het een keer ervaren op stage en het was geweldig :P

De creatieve mensen hier maken het wel erg laat trouwens :')

[ Bericht 4% gewijzigd door paplepel123 op 17-01-2011 04:26:56 ]
  maandag 17 januari 2011 @ 04:28:45 #118
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_91449184
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 04:20 schreef paplepel123 het volgende:

[..]

Ik ga binnenkort een tweede monitor aanschaffen, gewoon een goedkoop flatscreentje, puur om al de schermpjes erop te gooien! Heb het een keer ervaren op stage en het was geweldig :P

De creatieve mensen hier maken het wel erg laat trouwens :')
Ik heb twee schermen, maar niet van dezelfde grootte. Ik gebruik Photoshop in het grootste scherm :D

Digital Art, vallen websites/webelementen daar ook onder? :)
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_91449403
Seaweed etc..
  maandag 17 januari 2011 @ 06:18:57 #120
214255 Convergence
Procrastinator
pi_91449518
Vorig jaar mee bezig geweest, nu te lui om af te maken :')


Zat van de huidige Fok! layout? Alternatief hier.
  maandag 17 januari 2011 @ 08:49:17 #121
324060 RianaLuna
Blessed be :)
pi_91450737
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 06:18 schreef Convergence het volgende:
Vorig jaar mee bezig geweest, nu te lui om af te maken :')

Waarin gemaakt? :)
Always live your life with full happiness and laughter ;)
pi_91469333
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 06:18 schreef Convergence het volgende:
Vorig jaar mee bezig geweest, nu te lui om af te maken :')
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]

Netjes. Jij kan zo bij Ubisoft voor de volgende Assassin's Creed :P
HEBT U VUILNISMETAAL DIE U NIET MEER NODIG HEBT ?!
  maandag 17 januari 2011 @ 16:59:08 #123
239447 Samael
Yes, is the word to everything
pi_91470245
quote:
10s.gif Op maandag 17 januari 2011 03:13 schreef Maisnon het volgende:
Zo, in 2 delen, een heel verhaal:

[ afbeelding ]

Voorop gesteld: ik ben geen expert :P en niet professioneel getraind anders dan dat ik zelf af en toe er wat over bijlees. Dus neem mijn adviezen absoluut niet als de ultieme waarheid :) want ik doe ook genoeg fout, maar misschien vind je er iets in.

Ik wilde gewoon een random portret maken, dat was de intentie :P zonder referentie. En dat is trouwens ook wel aan het eindresultaat af te zien, maar dat geeft niks :P ik had niet direct iets realistisch in mind.

Ik ben gewoon begonnen met vaag te tekenen wat ik voor me zag: een jonge man die vaag uit z'n ogen keek, in mijn voorstelling meer van voren onder verzwelgend wit licht. Die pijlen zet ik er niet altijd bij, maar dat is soms wel even handig als houvast: welke kleur en waar het licht vandaan komt :)

De achtergrond hielp een beetje onbewust de feeling te creeëren en het helpt naar mijn ervaring om er iets achter te hebben in plaats van wit omdat je anders veel te donker of te licht gaat werken.

Ik ben begonnen met wat highlights en schaduwen waar echt de meest gedefinieerde lichte en donkere stukken zouden komen. Van wat ik heb ervaren werkt het beste om de grote stukken eerst echt in te blokken en zo langzaam naar de details toe te werken. Ik heb eigenlijk bijna heel de tijd dezelfde brush genomen, en dat is mijn grootste punt van zelfkritiek uiteindelijk: dat het bijna overal even gedetailleerd ingebrushed is, dat ik zelfs sommige belangrijke stukken zoals bijvoorbeeld dat rechterjukbeen gewoon hup zo heb gelaten en dan dat oor links weer wel netjes heb geblend, terwijl dat eerder andersom zou moeten misschien.

Wat mij ook opviel: de lijntekening die ik op het begin had, dat gezicht, veranderde compleet toen ik die lijnlaag eenmaal uitzette. Ik heb toen gewoon de vormen die ik eronder gekleurd heb, een beetje het gezicht laten vormen :P heeft gewoon zo zn voor en nadelen

[ afbeelding ]

Ik heb al vrij snel de ogen getekend, en die zijn behoorlijk toonaangevend voor het hele karakter van het gezicht. In dit geval zijn het ook niet de meest realistische vorm ogen, maar toen ik dat wel ervan probeerde te maken, verloor hij de complete gezichtsuitdrukking. Zo gelaten dus :) Het wit gereflecteerde licht in zn ogen en zn pupil en wimpers zijn het lichtste en donkerste punt van de tekening. Alleen daar heb ik zwart en wit gebruikt, voor de rest maak ik daar eigenlijk geen gebruik van omdat je dat in het echt ook niet hebt, iets wat zo licht is of zo donker.

Vooral als het op schaduwen aankomt: vaak zijn schaduwen eerder blauw dan zwart. Een donkerblauw als schaduwkleur gebruiken voelt meteen een stuk echter aan. Vandaar dat ik die ook door het snelle kleurenpaletje heb gegooid, die hoop kleur die langs zn gezicht zweeft :)

Het felle tegenlicht wat van de linkerkant komt was al blauw, en dat gaf al iets van variatie in het volkomen roze gezicht, maar ik heb er ook nog wat groen tussengegooid for good measure. Om een of andere reden levend huidskleur heel erg op als je er complementaire kleuren instopt, alleen heb ik hier gewoon groen erop gekwakt en dat is ook niet de meest nette manier.

Omdat ik dat groen wel gaaf vond als tegenhanger, heb ik de toch al vreemd uitziende man nog vreemder gemaakt door hem een groen overhemd met paarse bretels en een soort velvet bruin vlinderdasje te geven :P

Toen nog wat bloemen op de achtergrond gestopt (in blauw, zo heb ik stiekem toch bijna alle kleuren erin gebruikt haha) en het laatste plaatje is eigenlijk het een na laatste: hierna heb ik nog wat met de curves zitten spelen en nog een rode laag erover omdat dit lichte toch niet de vibe had die ik zocht.

Wat zelfkritiek op het einde: vooral qua gezichtsvorm heb ik de highlights te intens en de donkere dingen te donker gemaakt :P er zit overal teveel contrast in waardoor hij een erg glimmend en bobbelig hoofd kreeg. Ook is zn gezicht nogal plat. Tijdens het tekenen heb ik bij elke gezichtsfeature gewoon even stilgestaan bij hoe de schedel eronder zou uitzien: dat helpt heel erg met het bepalen van hoe het licht erop valt en welke vorm het krijgt.

Zo :P
Je kleuren gebruik is echt geweldig! ^O^ Op een of andere manier probeer lukt het me nooit om zulke felle kleuren in een tekening te krijgen. Dan ga ik halverwege toch weer naar die middentonen wat vaak leid tot een somber sfeertje... Hoog tijd dat ik het eens wat anders ga aanpakken. (8>
Call me... Samael ...Billion years ago ...I was already there... Waiting to exist
  maandag 17 januari 2011 @ 17:05:36 #124
214255 Convergence
Procrastinator
pi_91470553
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 08:49 schreef RianaLuna het volgende:

[..]

Waarin gemaakt? :)
3ds max :P
Zat van de huidige Fok! layout? Alternatief hier.
  maandag 17 januari 2011 @ 23:17:00 #125
324060 RianaLuna
Blessed be :)
pi_91494100
Hoe lang werk je al met 3DSMAX? :)
Always live your life with full happiness and laughter ;)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')