abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90207401
hey iedereen,

ik heb een vraagje.
vanmiddag ging ik met een paar vrienden voor de lol in de buurt sneeuwballen tegen ramen gooien.
het waren geen harde sneeuwballen en zorgde ook niet voor schade.
we deden het ook bij een huis 1 keer en toen kwam die persoon aschter ons aan.
dat vonden we wel grappig dus kwamen nog een keer langs en hij kwam weer achter ons aan rennen.
wij zagen het als een spelletje dus we vonden het opzich wel grappig.
maar toen we daarna erlang fietste viel hij mijn vriend aan.
eerst gooide hij hem van zijn fiets en daarna begon hij op hem in te slaan.
hij heeft nu een paar wonden op zijn been.

nu komt mijn vraag (vragen): mag je daar nou een aanklacht voor indienen? en eventueel waarvoor? en wat vinden jullie daar nou van?

mvg erikdg001
pi_90207485
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 22:58 schreef erikdg001 het volgende:
hey iedereen,

ik heb een vraagje.
vanmiddag ging ik met een paar vrienden voor de lol in de buurt sneeuwballen tegen ramen gooien.
dat vonden we wel grappig dus kwamen nog een keer langs en hij kwam weer achter ons aan rennen.

nu komt mijn vraag (vragen): mag je daar nou een aanklacht voor indienen? en eventueel waarvoor? en wat vinden jullie daar nou van?

mvg erikdg001
Lijkt me mishandeling, maarja, jij hebt hem zo boos gemaakt.
Spelfout gevonden? Boeit me niet.
pi_90207529
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 22:59 schreef Sandeeer het volgende:

[..]

Lijkt me mishandeling, maarja, jij hebt hem zo boos gemaakt.
Mishandeling is niet evenredig aan kattenkwaad.
pi_90207612
quote:
14s.gif Op maandag 20 december 2010 22:59 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Mishandeling is niet evenredig aan kattenkwaad.
Nee, dat denk ik idd ook niet. Ik heb helemaal geen verstand van dit soort dingen.
Spelfout gevonden? Boeit me niet.
  maandag 20 december 2010 @ 23:01:46 #5
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_90207664
Kick richting WGR? Lijkt mij eenvoudige mishandeling.
Tics van je petten.
pi_90207729
denk je serieus dat de politie iets gaat doen omdat je vriend een paar schaafwondjes heeft?
Nothing to see here, carry on
pi_90207912
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 23:02 schreef RijstNatie het volgende:
denk je serieus dat de politie iets gaat doen omdat je vriend een paar schaafwondjes heeft?
het zijn ook niet een paar schaafwonden.
hij is op de stoeprand neergekomen en nu ligt zn been (een beetje) open.
  maandag 20 december 2010 @ 23:10:14 #8
309210 Beardy
Echte mannen hebben een baard.
pi_90208250
Aan de ene kant is het niet goed te praten, dat pak slaag.... aan de andere kant vroegen jullie er natuurlijk wel om. Die persoon zou verstandiger moeten zijn (had 'ie je genegeerd dan was er niets gebeurd verder) maar jullie ook; als iemand kennelijk zo pissig wordt dan kan je beter afstand nemen.
pi_90208531
Gewoon lekker aangifte doen, de vraag of het een zaak wordt zal van de omstandigheden/bewijs afhangen, maar toch...
Ik zeg altijd maar zo, met drie wielen heb je nog geen auto.
pi_90208548
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 23:10 schreef Beardy het volgende:
Aan de ene kant is het niet goed te praten, dat pak slaag.... aan de andere kant vroegen jullie er natuurlijk wel om. Die persoon zou verstandiger moeten zijn (had 'ie je genegeerd dan was er niets gebeurd verder) maar jullie ook; als iemand kennelijk zo pissig wordt dan kan je beter afstand nemen.
daar zijn we nu wel achter gekomen.
maar opzich was het 1 uitdaging: sneeuwbal.
verder is het niet echt uitdagen geweest alleen langslopen.
pi_90208559
Je mag echt niet iemand mishandelen. Ik ben zeer kattekwaad gericht, vroeger en nu ook nog wel als ik iets moois kan uithalen. Als iemand het niet leuk vind, dan pakt die je maar en jaagt de stuipen op het lijf ofzo... of laat je de zooi opruimen. Mishandeling mag gewoon niet.
Think about a woman. Doesn't know you're thinking about her. Doesn't care you're thinking about her. Makes you think about her even more.
pi_90208767
hij had ons wel kunnen aanspreken voor die sneeuwbal (begrijpelijk)
maar langslopen is toch niet verboden?
  dinsdag 21 december 2010 @ 03:47:24 #13
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_90219393
WGR.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  dinsdag 21 december 2010 @ 03:57:01 #14
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_90219503
Wat een boel achterlijken lopen er hier toch rond. Natuurlijk mag je hier aangifte van doen en het gooien op mishandeling. Een sneeuwbal op iemand zijn raam gooien rechtvaardigt het nog niet om diegene dan maar te mishandelen. Ik vind het terecht mocht je vriend hier aangifte van doen. Voor eigen rechter spelen is nog altijd niet toegestaan en kinderen mishandelen die in al hun jeugdigheid dergelijke kinderlijke streken uithalen is gewoonweg triest.
pi_90219710
Aangifte doen. Belachelijk zulke reacties.
pi_90221264
Les: Als je iemand hebt getergd, probeer dan uit zijn buurt te blijven daarna. Deze les kan je in je verdere leven ook wel gebruiken.
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_90221593
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 23:18 schreef erikdg001 het volgende:
hij had ons wel kunnen aanspreken voor die sneeuwbal (begrijpelijk)
maar langslopen is toch niet verboden?
Dat die persoon achter jullie aan kwam lopen moet toch duidelijk genoeg zijn dat diegene er niet van gediend is?

(Nee, dan mag je nog niet iemand mishandelen.)
pi_90221835
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 04:16 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Aangifte doen. Belachelijk zulke reacties.
En nóg 2x langsgaan om te treiteren, ná die sneeuwbal is niet belachelijk? Gezien de zo te lezen vrij minimale verwondingen, (we gaan van "paar wonden" naar "een beetje open", en ik gok over een 30 tal posts 1 blauw plekje ofzo) is het wat mij betreft erg kleinzerig om aangifte te gaan doen.

Beetje geval van kont-branden-blaren-zitten wat mij betreft, alstie ze nou met een honkbalknuppel de tanden uit de bek had gerost was het echt buiten proporties geweest, maar dit valt wat mij betreft (nog net) in de marge. Sneeuwballen tegen de ruiten maken een flinke herrie, ik zou me er ook rot van schrikken.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_90221915
quote:
hey iedereen,

ik heb een vraagje.

mvg erikdg001
Hoe oud zijn jij en betrokken vrienden ts?
Je suis Charlie Sheen
pi_90221944
Aangifte doen natuurlijk. Maar slim is het natuurlijk niet, je wist dat die man er niet van gediend was en zich behoorlijk getreird voelde door jullie. Dan is het niet slim om de zelfde dag nog vrolijk langs zijn deur te fietsen, dan vraag je naar mijn inziens om problemen. Of de politie wat met de aangifte doet is een tweede denk het eerlijk gezegd niet
pi_90222012
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 09:18 schreef fruityloop het volgende:

[..]

En nóg 2x langsgaan om te treiteren, ná die sneeuwbal is niet belachelijk? Gezien de zo te lezen vrij minimale verwondingen, (we gaan van "paar wonden" naar "een beetje open", en ik gok over een 30 tal posts 1 blauw plekje ofzo) is het wat mij betreft erg kleinzerig om aangifte te gaan doen.

Beetje geval van kont-branden-blaren-zitten wat mij betreft, alstie ze nou met een honkbalknuppel de tanden uit de bek had gerost was het echt buiten proporties geweest, maar dit valt wat mij betreft (nog net) in de marge. Sneeuwballen tegen de ruiten maken een flinke herrie, ik zou me er ook rot van schrikken.
Hou toch op, alsof jij vroeger nooit kattekwaad hebt uitgehaald. Dus jij vindt het gerechtvaardig om iemand in elkaar te rossen die sneeuwballen tegen jou raam aan gooit? Je gaat als volwassen man toch geen 'kinderen' in elkaar slaan om zoiets. Ben je wel helemaal lekker?
pi_90222065
Laten we het zo zeggen, als je het bij mij had gedaan had ik jullie allemaal van de fiets af getrokken. 1x is leuk, maar als dan duidelijk is gemaakt dat persoon x er niet van gediend is en dan nog 2x langs gaan is gewoon diep triest.

Doet me denken aan hier in Den Haag. Ik fiets elke dag 2x door de schilderswijk en daar zie je dat de bontkraagjes op de jas daadwerkelijk deze dagen een functie hebben. Maar dat terzijde.

Al die jochies vinden het heerlijk sneeuwballen te gooien op auto's (och das niet zo erg) maar ook zeker op mensen die te wachten staan bij t stoplicht op de fiets. Aanspreken op gedrag wil bij dat soort jongens al niet meer (of ze verstaan mij niet) Dus wat moet ik dan? Politie bellen? Nee ik stap er op af en als ze niet wegrennen, wat de hele week al gebeurt, dan krijgen ze een beste draai om de oren.. Ik accepteer dat gezeur in ieder geval niet. En dan kunnen alle moraalridders hier er wat van vinden, t interesseert me niets!
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_90222091
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 09:23 schreef plesner het volgende:
Aangifte doen natuurlijk. Maar slim is het natuurlijk niet, je wist dat die man er niet van gediend was en zich behoorlijk getreird voelde door jullie. Dan is het niet slim om de zelfde dag nog vrolijk langs zijn deur te fietsen, dan vraag je naar mijn inziens om problemen. Of de politie wat met de aangifte doet is een tweede denk het eerlijk gezegd niet
Natuurlijk? Eerst gaan ze herhaaldelijk treiterend langs het huis van iemand die er geen twijfel over laat bestaan dat hij geen prijs stelt op de treiterpraktijken van de ts, vervolgens komen ze nog een keer langs dat huis, is de bewoner zich erop bedacht en onderneemt actie.

Als de vriend in kwestie noemenswaardig letsel had opgelopen was ik het met je eens geweest maar zo te horen stelt het maar weinig voor.

Zou een mooie boel worden; onopgevoede kinderen (in het gunstigste geval, TS zou maar zo >16 kunnen zijn) kunnen keer op keer langskomen en je moedwillig overlast bezorgen zonder dat jij hiertegen iets kunt doen. Geef je ze wel een duidelijk signaal (Dat je boos achter ze aankomt vinden ze immers alleen maar grappig..) dan doen ze ineens aangifte tegen jou. :')

Ik zou het bijna betreuren dat de persoon in kwestie geen honkbalknuppel heeft meegebracht. Stelletje falers. :N
Je suis Charlie Sheen
pi_90222145
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 09:31 schreef RanTheMan het volgende:
Laten we het zo zeggen, als je het bij mij had gedaan had ik jullie allemaal van de fiets af getrokken. 1x is leuk, maar als dan duidelijk is gemaakt dat persoon x er niet van gediend is en dan nog 2x langs gaan is gewoon diep triest.

Doet me denken aan hier in Den Haag. Ik fiets elke dag 2x door de schilderswijk en daar zie je dat de bontkraagjes op de jas daadwerkelijk deze dagen een functie hebben. Maar dat terzijde.

Al die jochies vinden het heerlijk sneeuwballen te gooien op auto's (och das niet zo erg) maar ook zeker op mensen die te wachten staan bij t stoplicht op de fiets. Aanspreken op gedrag wil bij dat soort jongens al niet meer (of ze verstaan mij niet) Dus wat moet ik dan? Politie bellen? Nee ik stap er op af en als ze niet wegrennen, wat de hele week al gebeurt, dan krijgen ze een beste draai om de oren.. Ik accepteer dat gezeur in ieder geval niet. En dan kunnen alle moraalridders hier er wat van vinden, t interesseert me niets!
Sorry maar er is een groot verschil tussen sneeuwballen op mensen of op huizen gooien.
pi_90222255
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 09:35 schreef plesner het volgende:

[..]

Sorry maar er is een groot verschil tussen sneeuwballen op mensen of op huizen gooien.
Klopt maar waar ligt de grens? Dus als de bewoner duidelijk laat merken dat hij er niet van gediend is dan mag je t nog wel 2x doen, of 10x omdat t maar een raam is of een huis o.i.d.? En wat nu als er een tuinkabouter sneuvelt of weet ik veel wat, dan mag dat ook omdat t geen mens is? Waar ligt de grens :)
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_90222356
quote:

[..]

Sommige kinderen hebben nou eenmaal lagere fatsoensnormen mee gekregen van de ouders. Van de zomer waren er hier een stel kinderen in de buurt die vanaf een hoop zand, voorbij rijdende auto's met zand en steentjes aan het bekogelen waren. :N Die heb ik, samen met nog 2 andere bestuurders in de kraag gevat en bij de ouders afgeleverd met de mededeling dat ik nog terug zou komen als er echt schade aan mijn auto was. Vervolgens heb ik het aangekaart bij de wijkagent, en die kende de families in kwestie al. Die ventjes gedragen zich nu tenminste, en daar heb ik laatst een leuk sneeuwballen gevecht mee gehad, samen met de buurman en nog wat lui.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_90222405
quote:

[..]

Yep, zo blijft je huis staan waar 't staat en kan het zich in tegenstelling tot een persoon niet verplaatsen naar een locatie waar 't niet meer lastig gevallen wordt. Ook heb je niet de garantie dat het bij sneeuwballen blijft en zou enkel glas door een ijsbal best wel eens kunnen sneuvelen. Als het dan ook nog eens hangjongeren ipv kinderen zijn die de sneeuw(?)ballen gooien...
Je suis Charlie Sheen
pi_90222509
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 09:45 schreef NotYou het volgende:

[..]

in tegenstelling tot een persoon niet verplaatsen naar een locatie waar 't niet meer lastig gevallen wordt.
Helaas werkt t wel zo, maar het is toch vrij belachelijk dat iemand zich moet verplaatsen omdat een ander zich niet fatsoenlijk kan gedragen
pi_90222519
Dat mensen het hier nog half proberen goed te praten ook. :')

Het zijn sneeuwballen gvd nog aan toe.. daar sla je iemand niet voor in elkaar.
Echt wtf is er gebeurd met de nederlanders.
pi_90222585
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 09:50 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

De verwondingen zijn aan zijn been en resultaat van de val. Als de vriend in kwestie echt in elkaar geslagen was, zou van die verwondingen wel melding gemaakt zijn, als ze zelfs hierover al zo zielig doen. ^O^
Je suis Charlie Sheen
pi_90222646
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 09:52 schreef NotYou het volgende:

[..]

De verwondingen zijn aan zijn been en resultaat van de val. Als de vriend in kwestie echt in elkaar geslagen was, zou van die verwondingen wel melding gemaakt zijn, als ze zelfs hierover al zo zielig doen. ^O^
Dat dus.

Daarbij kreeg je in het verleden er nog een tik van je ouders bij uit als je zo'n dingen uithaalde. Nu wordt gelijk de rijdende rechter opgebeld.
pi_90222763
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 09:50 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

Kortlontje tegenwoordig. Zolang er niet gestructureel getreiter wordt, schade of mensen in gevaar worden gebracht vindt ik het niet zo'n big-deal. Maar om nou fysiek geweld te gebruiken voor het gooien van sneeuwballen tegen een raam gaat toch echt te ver. Als mijn kind door een volwassen man in elkaar gerossed werd voor het gooien van sneeuwballen tegen een raam. Dan zou ik toch wel even verhaal gaan halen waar het waarschijnlijk niet zacht handig aan toe zou gaan.

[ Bericht 8% gewijzigd door plesner op 21-12-2010 10:05:34 ]
  dinsdag 21 december 2010 @ 10:08:38 #33
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_90222972
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 09:32 schreef NotYou het volgende:

Zou een mooie boel worden; onopgevoede kinderen (in het gunstigste geval, TS zou maar zo >16 kunnen zijn) kunnen keer op keer langskomen en je moedwillig overlast bezorgen zonder dat jij hiertegen iets kunt doen. Geef je ze wel een duidelijk signaal (Dat je boos achter ze aankomt vinden ze immers alleen maar grappig..) dan doen ze ineens aangifte tegen jou. :')

Ik zou het bijna betreuren dat de persoon in kwestie geen honkbalknuppel heeft meegebracht. Stelletje falers. :N
Want ergens langslopen is exact hetzelfde als iemand moedwillig overlast bezorgen. :')
Dit soort gefrustreerde gestoorde ventjes die om alles maar agressief worden en menen te kunnen opdringen wie er wel en niet gebruik mag maken van de openbare weg moeten gewoon lekker uit de maatschappij verwijderd worden.

Gewoon aangifte doen TS, Openlijke geweldpleging en eigenrichting. En iedere dag terug gaan naar het bureau tot er iets mee gedaan is.
Dat asociale klootjesvolk wordt anders nooit opgevoed.
Life is what you make it.
pi_90223049
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 10:00 schreef plesner het volgende:

[..]

Kortlontje tegenwoordig. Zolang er niet gestructureel getreiter wordt, schade of mensen in gevaar worden gebracht vindt ik het niet zo'n big-deal. Maar om nou fysiek geweld te gebruiken voor het gooien van sneeuwballen tegen een raam gaat toch echt te ver. Als mijn kind door een volwassen man in elkaar gerossed werd voor het gooien van sneeuwballen tegen een raam. Dan zou ik toch wel even verhaal gaan halen waar het waarschijnlijk niet zacht handig aan toe zou gaan.
Jij zegt kort lontje ik zeg geen fatsoenlijke opvoeding..
En je kunt het mishandeling noemen, maar dat is het in ts verhaal dus zeker niet. Als jouw kind al 2x een waarschuwing heeft gehad en hij gaat door en wordt daarom van zn fiets af wordt getrokken en jij gaat daarna verhaal halen, dan is het misschien verstandig om eerst eens bij jezelf te raden gaan en kijken wat je er aan kunt doen dat je kind niet in dit soort situaties betrokken raakt...

waar 2 vechten hebben 2 schuld
  dinsdag 21 december 2010 @ 10:15:26 #35
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_90223137
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 10:11 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

Jij zegt kort lontje ik zeg geen fatsoenlijke opvoeding..
En je kunt het mishandeling noemen, maar dat is het in ts verhaal dus zeker niet. Als jouw kind al 2x een waarschuwing heeft gehad en hij gaat door en wordt daarom van zn fiets af wordt getrokken en jij gaat daarna verhaal halen, dan is het misschien verstandig om eerst eens bij jezelf te raden gaan en kijken wat je er aan kunt doen dat je kind niet in dit soort situaties betrokken raakt...

waar 2 vechten hebben 2 schuld
En waar er een vecht heeft er een schuld.
Als die vent een normale volwassen vent is neemt hij contact op met de ouders zodat die hun opvoedende taak kunnen uitvoeren. Maar in plaats daarvan begint hij als een malle in het rond te meppen. Fijn een paar daagjes in de cel houden dat soort kutlui.
pi_90223260
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 09:27 schreef plesner het volgende:

[..]

Hou toch op, alsof jij vroeger nooit kattekwaad hebt uitgehaald. Dus jij vindt het gerechtvaardig om iemand in elkaar te rossen die sneeuwballen tegen jou raam aan gooit? Je gaat als volwassen man toch geen 'kinderen' in elkaar slaan om zoiets. Ben je wel helemaal lekker?
Ik heb vroeger heel wat kattekwaad uitgehaald en met sneeuw ook heel wat sneeuwballen gegooid. En je weet als klein mannetje verdomd goed dat er mensen zijn die boos worden en je te grazen willen nemen. Dat hoort erbij, soms een schop onder je hol, soms een tik tegen je hoofd en soms ging je flink onderuit als je probeerde weg te komen. Maar nooit, echt nooit kwam het in ons op om aangifte te gaan doen.
pi_90223359
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 december 2010 10:15 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

En waar er een vecht heeft er een schuld.
Als die vent een normale volwassen vent is neemt hij contact op met de ouders zodat die hun opvoedende taak kunnen uitvoeren. Maar in plaats daarvan begint hij als een malle in het rond te meppen. Fijn een paar daagjes in de cel houden dat soort kutlui.
HAHA ik verbaas me altijd over dit soort reacties. Actie-gevolg kwestie Man in de cel prima, en TS kan de volgende buurman terroriseren? dan wordt t aardig druk daar op t politie bureau!

Ik deel casos zijn visie. Wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten.

Er is niets mis met kattekwaad, maar er zijn altijd grenzen en als iemand er niet van gediend is dan dien je dat te respecteren. Een fatsoenlijk opgevoed kind weet dat.
pi_90223466
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 10:25 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

HAHA ik verbaas me altijd over dit soort reacties. Actie-gevolg kwestie Man in de cel prima, en TS kan de volgende buurman terroriseren? dan wordt t aardig druk daar op t politie bureau!

Er is niets mis met kattekwaad, maar er zijn altijd grenzen en als iemand er niet van gediend is dan dien je dat te respecteren. Een fatsoenlijk opgevoed kind weet dat.
Precies, met dit soort gedrag:

ben je bewust de situatie die nu onstaan is, aan het opzoeken. Dat weet TS ook dondersgoed. Nu gewoon niet miepen, even over het been van je vriendje wrijven en weer verder spelen. Laat de politie zich maar met belangrijke zaken bezighouden.
pi_90223474
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 10:20 schreef Casos het volgende:

[..]

Ik heb vroeger heel wat kattekwaad uitgehaald en met sneeuw ook heel wat sneeuwballen gegooid. En je weet als klein mannetje verdomd goed dat er mensen zijn die boos worden en je te grazen willen nemen. Dat hoort erbij, soms een schop onder je hol, soms een tik tegen je hoofd en soms ging je flink onderuit als je probeerde weg te komen. Maar nooit, echt nooit kwam het in ons op om aangifte te gaan doen.
Ja joh want sneeuwballen gooien staat gelijk aan tegen de stoep aan gesmeten te worden met een bloedend been tot gevolg..

Als het nou stenen waren zou ik zeggen ja.

Maar sneeuwballen? daar worden mensen al agressief van? :')
Kom op zeg.
pi_90223528
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 10:30 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ja joh want sneeuwballen gooien staat gelijk aan tegen de stoep aan gesmeten te worden met een bloedend been tot gevolg..

Kom op zeg.
Komop, al zou wat jij zegt waar zijn, dan nog. Maar er is niet eens sprake van een schaafwond. Stelletje mietjes hier zeg, echt. Ongelooflijk. Wie zijn billen brand, zal gvd gewoon op de blaren moeten zitten. En wil je dat niet, bezint dan eer gij begint.
pi_90223547
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 10:25 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

Ben het mee eens dat er wel bepaalde consequenties aan vast mogen zitten. Pak het kind dan vast spreek het toe ga naar de ouders toe. Maar je gaat toch niet als een wilde het kind van zijn fiets af trekken en er op los slaan, of noem je dat dan wel fatsoenlijke opvoeding? Gelukkig leven we niet in de middeleuwen en mag je in Nederland niet voor eigen rechter spelen.
pi_90223565
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 10:30 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Kom op zeg.
Een sneeuwbal kan bijna net zo hard zijn als een steen anders
pi_90223607
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 10:33 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

Een sneeuwbal kan bijna net zo hard zijn als een steen anders
En ze gooiden heel bewust tegen ramen, dan weet je heel goed wat voor reacties je kan krijgen en zo niet, dan weet je dat nu voor de volgende keer.
pi_90223625
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 10:32 schreef Casos het volgende:

[..]

Komop, al zou wat jij zegt waar zijn, dan nog. Maar er is niet eens sprake van een schaafwond. Stelletje mietjes hier zeg, echt. Ongelooflijk. Wie zijn billen brand, zal gvd gewoon op de blaren moeten zitten. En wil je dat niet, bezint dan eer gij begint.
Iemand letsel toebrengen al is het maar een schaafwond bij notabene een kind vanwege zachte ongevaarlijke sneeuwballen dat gewoon sneeuwpret is.. "bezint dan eer gij begint" indeed. :')
pi_90223688
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 10:32 schreef plesner het volgende:

[..]

Ben het mee eens dat er wel bepaalde consequenties aan vast mogen zitten. Pak het kind dan vast spreek het toe ga naar de ouders toe. Maar je gaat toch niet als een wilde het kind van zijn fiets af trekken en er op los slaan, of noem je dat dan wel fatsoenlijke opvoeding? Gelukkig leven we niet in de middeleuwen en mag je in Nederland niet voor eigen rechter spelen.
Nee niet als een wilde, maar gezien TS zijn verhaal is dat mogelijk ook lichtelijk overdreven. Maar wat in jouw ogen vastpakken is is bij de ander al mishandeling. Mensen overdrijven graag wanneer hun leed is aangedaan wat op zich heel logisch is maar nuances aanbrengen zou soms niet verkeerd zijn.
  Moderator dinsdag 21 december 2010 @ 10:42:49 #46
9859 crew  Karina
Woman
pi_90223839
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 10:35 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Iemand letsel toebrengen al is het maar een schaafwond bij notabene een kind vanwege zachte ongevaarlijke sneeuwballen dat gewoon sneeuwpret is.. "bezint dan eer gij begint" indeed. :')
Hoezo notabene een kind? Ik wil wel eens weten hoe oud dat kind is eigenlijk.

En dat letsel toebrengen en "in elkaar slaan" zoals ook genoemd hierboven, volgens mij is dat nogal overdreven. Die man heeft dat "kind" waarschijnlijk een duwtje gegeven omdat hij het spuugzat was.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_90224061
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 december 2010 10:42 schreef Karina het volgende:

[..]

Hoezo notabene een kind? Ik wil wel eens weten hoe oud dat kind is eigenlijk.

En dat letsel toebrengen en "in elkaar slaan" zoals ook genoemd hierboven, volgens mij is dat nogal overdreven. Die man heeft dat "kind" waarschijnlijk een duwtje gegeven omdat hij het spuugzat was.
quote:
Neem aan dat het een kind is aangezien 'volwassen' de fase van kattekwaad uithalen nomaal gesproken al gepasseerd zijn.
  dinsdag 21 december 2010 @ 10:55:11 #48
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_90224255
Eerst iemand het bloed onder de nagels vandaan halen en dan gaan huilen als je klappen krijgt!?! :')

Mijn moeder zei dat ook altijd: Hou nou eens op, anders is het zo meteen weer huilen!

Ik zou niet naar de politie durven gaan met dit verhaal, ik zou me kapot schamen! :{w
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_90224283
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 10:34 schreef Casos het volgende:

[..]

En ze gooiden heel bewust tegen ramen, dan weet je heel goed wat voor reacties je kan krijgen en zo niet, dan weet je dat nu voor de volgende keer.
Vroeger leerde je daardoor 'n les.
Nu is al geleerd om eerst eens te kijken of je aangifte kan doen :') Ik zie ze alweer staan de ouders die komen vertellen "mijn kind zou zoiets noooooit doen, dat is altijd zo'n lief jong".
  dinsdag 21 december 2010 @ 10:57:32 #50
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_90224324
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 23:15 schreef Espex het volgende:
Je mag echt niet iemand mishandelen. Ik ben zeer kattekwaad gericht, vroeger en nu ook nog wel als ik iets moois kan uithalen. Als iemand het niet leuk vind, dan pakt die je maar en jaagt de stuipen op het lijf ofzo... of laat je de zooi opruimen. Mishandeling mag gewoon niet.
Punt is tegenwoordig dat de jeugd wel graag kattekwaad uit wil halen, maar de consequenties niet wil dragen (oftewel: als je vraagt of ze het zelf opruimen, ken je een grote bek krijgen).
Het mag, wat TS is overkomen, niet maar aan de ene kant vind ik het wel begrijpelijk en prima :')
pi_90224395
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 december 2010 10:55 schreef SicSicSics het volgende:
Eerst iemand het bloed onder de nagels vandaan halen en dan gaan huilen als je klappen krijgt!?! :')

Mijn moeder zei dat ook altijd: Hou nou eens op, anders is het zo meteen weer huilen!

Ik zou niet naar de politie durven gaan met dit verhaal, ik zou me kapot schamen! :{w
Ik kan je vertellen dat de politie er weinig mee zal doen. Hoogstens een gniffelend antwoord.
  dinsdag 21 december 2010 @ 11:01:41 #52
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_90224446
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 11:00 schreef Scorpie het volgende:
Ik kan je vertellen dat de politie er weinig mee zal doen. Hoogstens een gniffelend antwoord.
Precies! En meer mag je ook niet verwachten wat mij betreft. Een (klein) lesje nederigheid is nooit verkeerd.

En wat hebben we hiervan geleerd, mevrouw Stemband TS?
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_90225382
Wel mooi om te zien hoe de wond van TS door het topic heen zowel omschreven wordt als een schaafwondje als een zware verwonding van een arm kindje dat door bruut geweld van een fiets is gesleurd en in elkaar is getimmerd. :P

Maar...

quote:
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 23:05 schreef erikdg001 het volgende:

het zijn ook niet een paar schaafwonden.
hij is op de stoeprand neergekomen en nu ligt zn been (een beetje) open.
Dus de verwondingen liep hij op omdat hij van de fiets viel? Niet omdat de persoon op hem insloeg?
pi_90225446
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 december 2010 10:55 schreef SicSicSics het volgende:

1x een sneeuwbal gooien tegen een ruit kan "lollig" zijn, alhoewel ik persoonlijk niks met dat soort acties heb, maar express teruggaan om te treiteren begint erg te lijken op sociaal onwenselijk gedrag wat men vaak ziet bij hangjongeren, en dan is het in dit geval eigen schuld.

Sowieso zie ik wat een veranderend verhaal van de TS, maar áls die man echt naar buiten is gekomen, je vriend van de fiets heeft getrokken (maar later zeg je dat jullie liepen :?) , en in elkaar heeft geschopt en geslagen, dán zou ik aangifte doen, want dan zit die beste man diep in het rode gebied wat zinloos geweld heet.
pi_90228694
Ook als je 14 bent kun je je gedragen en ga je niet mensen irriteren.
  dinsdag 21 december 2010 @ 13:56:38 #56
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_90232041
'Vroegahh' hadden wij ook zo'n groepje etters in de wijk die elk jaar als er sneeuw lag er plezier in hadden om urenlang sneeuw- en ijsballen tegen onze ramen te gooien.
Geloof me, het geeft bijzonder veel voldoening om na een uurtje of drie het licht uit de ogen van in dit geval een 17/18jarige te slaan. Dat heb ik dan ook gedaan en heb het gastje vervolgens naar binnen getrokken en de politie gebeld. Die hebben hem meegenomen en ondanks dreigementen van dat gassie is er geen aangifte van mishandeling opgenomen.

Als het gastjes van een jaar of 13 waren, soit, maar het was een groep van rond de 18 en dat is gewoon pesten.

Ik denk er nog met veel plezier aan terug. :)
pi_90242062
quote:

mvg erikdg001
Gevalletje mishandeling, daar kun je gewoon aangifte van doen, mag niet via internet, moet op het bureau met een legitimatiebewijsje... Ik vind het persoonlijk heel begrijpelijk dat diegene zo reageert, en als hij zo had gereageerd op het moment dat jullie ballen stonden te gooien dan zou je het nog eventueel op noodweerexces kunnen gooien en was hij niet strafbaar, maar omdat hij je vriend nu achteraf nog een keer pakt is het wel strafbaar. Houd er alleen wel rekening mee dat deze zaak meteen geseponeerd zou kunnen worden. De politie en OvJ is namelijk ook niet van rotjochies gediend.
  dinsdag 21 december 2010 @ 17:14:23 #58
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_90242373
quote:
hey iedereen,

ik heb een vraagje.

mvg erikdg001
Ik sla mensen als jullie helemaal verrot als er van die kanker ijsballen tegen mijn ruit aankomen waardoor ik sterretjes in mijn ruit krijg. En dan ook nog aanklagen ook zeker :')
pi_90242618
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 17:08 schreef Sessy het volgende:

[..]

Gevalletje mishandeling, daar kun je gewoon aangifte van doen, mag niet via internet, moet op het bureau met een legitimatiebewijsje... Ik vind het persoonlijk heel begrijpelijk dat diegene zo reageert, en als hij zo had gereageerd op het moment dat jullie ballen stonden te gooien dan zou je het nog eventueel op noodweerexces kunnen gooien en was hij niet strafbaar, maar omdat hij je vriend nu achteraf nog een keer pakt is het wel strafbaar. Houd er alleen wel rekening mee dat deze zaak meteen geseponeerd zou kunnen worden. De politie en OvJ is namelijk ook niet van rotjochies gediend.
:') Je bent ervan op de hogte dat dat verweer alleen mag worden aangevoerd in levensbedreigende situaties?
pi_90242919
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 17:19 schreef V-for-Vendetta het volgende:

[..]

:') Je bent ervan op de hogte dat dat verweer alleen mag worden aangevoerd in levensbedreigende situaties?
Sinds wanneer/wetsartikel bij etc? Ik dacht nl. zelfde eisen als voor noodweer (en ja, je mag ook je tasje/ruitje verdedigen, immers verdediging v goederen is toegestaan, alleen niet door iemand dood te maken - aanval en verdediging moeten bij noodweer proportioneel zijn) behalve dat proportionaliteitseis en subsidiariteitseis vervalt, in plaats daarvan komt de eis van een handelen onder invloed van een heftige emotionele beweging veroorzaakt door de aanval, adequaatheidseis blijft staan? Dacht ik dus... Heb jij anders een artikeltje oid?
pi_90243886
quote:
hey iedereen,

ik heb een vraagje.

mvg erikdg001
LOL Ben je serieus?
Zo'n man een beetje treiteren en dan janken als die er iets tegen doet?
Wees een vent en neem verantwoording voor je daden, zielige jankert :')
  dinsdag 21 december 2010 @ 17:56:46 #62
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_90244240
Ik zou mensen die sneeuwballen tegen mijn raam gooien ook een oplawaai verkopen. Straks is er weldegelijk schade en zit je met dit weer in de kou. Dus vandaar :).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_90244473
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 10:20 schreef Casos het volgende:

[..]

Volgens mij gelde toen (en dat geldt gezien de openingspost nog steeds) dat juist de mensen die het felste reageren het meeste te verduren kregen. En als ze je dan eens een schop onder de kont gaven, ach dan had je wel al heel veel lol gehad. Het zou toen ik klein was nooit bij me zijn opgekomen om aangifte te doen
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  dinsdag 21 december 2010 @ 18:12:17 #64
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_90244903
Wil elke internetheld anders even zijn adres hier neerzetten of pm'en. Zullen we kijken wat er gaat gebeuren wanneer een sneeuwbal je raam raakt.
pi_90246516
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 december 2010 18:12 schreef AryaMehr het volgende:
Wil elke internetheld anders even zijn adres hier neerzetten of pm'en. Zullen we kijken wat er gaat gebeuren wanneer een sneeuwbal je raam raakt.
Laten we het anders doen.
Jij post je adres, en iedereen hier komt sneeuwballen gooien tegen je raam :)
  dinsdag 21 december 2010 @ 19:51:26 #66
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_90249684
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 18:50 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Laten we het anders doen.
Jij post je adres, en iedereen hier komt sneeuwballen gooien tegen je raam :)
Spreek voor jezelf, ik ben die fase allang ontgroeid.
pi_90252458
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 december 2010 19:51 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Spreek voor jezelf, ik ben die fase allang ontgroeid.
Jij hebt ook zo je mond vol van "kattekwaad" en dat je dat maar moet negeren.
Ben benieuwd hoe jij zou reageren als men je constant treitert.
pi_90256418
Als die man dat doet bij pubers van 14 jaar begrijp ik dat helemaal. Als ik op die leeftijd zoiets flikte en ik vertelde dat tegen mijn ouders kreeg ik nog een draai om mijn oren ofzo :)

Dat is een beetje het risico van kattekwaad (en ook het spannende). Als ze je pakken, ben je de lul.
  dinsdag 21 december 2010 @ 22:24:47 #69
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_90259336
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 20:36 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Jij hebt ook zo je mond vol van "kattekwaad" en dat je dat maar moet negeren.
Ben benieuwd hoe jij zou reageren als men je constant treitert.
Een sneeuwbal gooien is niet hetzelfde als constant treiteren, houd dat wel in de gaten.
Ook ben ik niet van het negeren overigens, zoals ik eerder in het topic al aangaf. Toen er hier een tijd geleden eentje te hard tegen het raam voor kwam hebben we de grootouders waar dat jochie op dat moment verbleef even ingelicht. Een veel betere oplossing dan maar gefrustreerd kinderen aanvallen.
Als geweld de enige en gepaste oplossing is die je ziet in zo'n situatie, dan spoor je niet helemaal en mag je ter bezinning best even kortstondig uit de maatschappij verwijderd worden.
pi_90259782
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 december 2010 22:24 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Een sneeuwbal gooien is niet hetzelfde als constant treiteren, houd dat wel in de gaten.
Ook ben ik niet van het negeren overigens, zoals ik eerder in het topic al aangaf. Toen er hier een tijd geleden eentje te hard tegen het raam voor kwam hebben we de grootouders waar dat jochie op dat moment verbleef even ingelicht. Een veel betere oplossing dan maar gefrustreerd kinderen aanvallen.
Als geweld de enige en gepaste oplossing is die je ziet in zo'n situatie, dan spoor je niet helemaal en mag je ter bezinning best even kortstondig uit de maatschappij verwijderd worden.
Wat OP heeft gedaan valt onder treiteren.
Daarnaast is het niet overal mogelijk om te weten waar alle jongeren/kinderen wonen.

En laten we het al helemaal niet hebben over het waarschijnlijk zwaar overdreven (en waarschijnlijk in zijn voordeel geschreven) verhaal van de OP. Geweld? Zal wel zo zijn geweest dat die man heeft geprobeerd 1 van die jongens vast te pakken maar dat deze probeerde weg te komen en is gevallen met zijn fiets. Van geweld zal zeer zeker geen sprake zijn geweest.

En al nog heeft ie een draai om de oren gekregen, boontje komt om z'n loontje.
Wel treiteren maar niet de verantwoordelijkheid nemen, triest :')
pi_90263396
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 december 2010 22:24 schreef Schanulleke het volgende:
Toen er hier een tijd geleden eentje te hard tegen het raam voor kwam hebben we de grootouders waar dat jochie op dat moment verbleef even ingelicht.
Jij woont zeker in een dorp ergens in Zeeland of zo?
  dinsdag 21 december 2010 @ 23:36:20 #72
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_90263688
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 23:31 schreef Sessy het volgende:

[..]

Jij woont zeker in een dorp ergens in Zeeland of zo?
Mooi buiten in de Randstad :)
pi_90264059
Jullie begonnen met de sneeuwballen, hij slaat je van je fiets af. Nu kunnen jullie twee dingen doen:

1. Aangifte doen, maar dan ben je een mietje. Verder wel een win-win situatie want misschien krijg hij nog wel een straf opgelegd en kunnen jullie lachen.

2. Baksteen door z'n ruit. Of je belt aan en geeft hem een ram voor z'n smoel. Dan kan hij aangifte gaan doen, of hij komt met grover geschut :P
Facts don't care about your feelings
pi_90264203
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 23:41 schreef YoshiBignose het volgende:
2. Baksteen door z'n ruit. Of je belt aan en geeft hem een ram voor z'n smoel. Dan kan hij aangifte gaan doen, of hij komt met grover geschut :P
Niet vergeten te filmen en op youtube te zetten he!
pi_90275285
Trieste actie dit. Langsgaan om excuses te halen kan nog wel, maar aangifte is wel erg hypocriet. Iemand boos maken, lachend wegrennen, en later blijven treiteren. Nee, het komt van 2 kanten hier.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_90317216
we hebben ondertussen ook wel begrepen dat wij fout zaten.
we hadden het niet mogen doen en het was onfatsoenlijk daar ben ik het mee eens.
maar we hadden het ook op een andere manier kunnen oplossen.
want hij is meteen zonder pardon in gevecht gegaan, hij heeft ons niet staande gehouden en even tegen ons gezegt dat we moesten ophouden.

maar even in het kort:
wij gooien sneeuwbal (wij fout)
wij dus wegrennen want hij kwam achter ons aan.
wij waren aan de andere kant van de straat en we moesten terug.
dus wij teruglopen en komen langs dat huis.
hij kwam weer achter ons aan (nog steeds over die ene sneeuwbal).
toen waren we dus wel erg nieuwschierig wie dat was enzo.
dus wij fietsen langs en dan dat verhaal dat ik dus heb vertelt.

eigenlijk waren we bijde fout:
wij hadden die sneeuwbal gewoon niet moeten gooien.
en hij had niet zo fel moeten reageren.

PS. we gaan niet en waren ook niet van plan aangiften te doen.
ik wou alleen weten hoe zo'n situatie enzo nou in elkaar zit.
pi_90317311
Jullie zaten zeker beide fout, maar jullie lokte het wel uit. Ach, zie het maar zo het kan altijd erger. Hij had bijv. ook met een pistool naar buiten kunnen lopen en geloof me, die mensen bestaan ook.
pi_90356707
pi_90356803
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 19:50 schreef YoshiBignose het volgende:
Ah, dit bedoel ik dus:

http://www.nu.nl/binnenla(...)rs-in-amsterdam.html
Je hebt het even in scene gezet om jouw post kracht bij te zetten? :D
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_90356834