abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90224395
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 december 2010 10:55 schreef SicSicSics het volgende:
Eerst iemand het bloed onder de nagels vandaan halen en dan gaan huilen als je klappen krijgt!?! :')

Mijn moeder zei dat ook altijd: Hou nou eens op, anders is het zo meteen weer huilen!

Ik zou niet naar de politie durven gaan met dit verhaal, ik zou me kapot schamen! :{w
Ik kan je vertellen dat de politie er weinig mee zal doen. Hoogstens een gniffelend antwoord.
  dinsdag 21 december 2010 @ 11:01:41 #52
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_90224446
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 11:00 schreef Scorpie het volgende:
Ik kan je vertellen dat de politie er weinig mee zal doen. Hoogstens een gniffelend antwoord.
Precies! En meer mag je ook niet verwachten wat mij betreft. Een (klein) lesje nederigheid is nooit verkeerd.

En wat hebben we hiervan geleerd, mevrouw Stemband TS?
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_90225382
Wel mooi om te zien hoe de wond van TS door het topic heen zowel omschreven wordt als een schaafwondje als een zware verwonding van een arm kindje dat door bruut geweld van een fiets is gesleurd en in elkaar is getimmerd. :P

Maar...

quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 22:58 schreef erikdg001 het volgende:
maar toen we daarna erlang fietste viel hij mijn vriend aan.
eerst gooide hij hem van zijn fiets en daarna begon hij op hem in te slaan.
hij heeft nu een paar wonden op zijn been.
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 23:05 schreef erikdg001 het volgende:

het zijn ook niet een paar schaafwonden.
hij is op de stoeprand neergekomen en nu ligt zn been (een beetje) open.
Dus de verwondingen liep hij op omdat hij van de fiets viel? Niet omdat de persoon op hem insloeg?
pi_90225446
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 december 2010 10:55 schreef SicSicSics het volgende:
Eerst iemand het bloed onder de nagels vandaan halen en dan gaan huilen als je klappen krijgt!?! :')

Mijn moeder zei dat ook altijd: Hou nou eens op, anders is het zo meteen weer huilen!

Ik zou niet naar de politie durven gaan met dit verhaal, ik zou me kapot schamen! :{w
1x een sneeuwbal gooien tegen een ruit kan "lollig" zijn, alhoewel ik persoonlijk niks met dat soort acties heb, maar express teruggaan om te treiteren begint erg te lijken op sociaal onwenselijk gedrag wat men vaak ziet bij hangjongeren, en dan is het in dit geval eigen schuld.

Sowieso zie ik wat een veranderend verhaal van de TS, maar áls die man echt naar buiten is gekomen, je vriend van de fiets heeft getrokken (maar later zeg je dat jullie liepen :?) , en in elkaar heeft geschopt en geslagen, dán zou ik aangifte doen, want dan zit die beste man diep in het rode gebied wat zinloos geweld heet.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_90228694
Ook als je 14 bent kun je je gedragen en ga je niet mensen irriteren.
  dinsdag 21 december 2010 @ 13:56:38 #56
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_90232041
'Vroegahh' hadden wij ook zo'n groepje etters in de wijk die elk jaar als er sneeuw lag er plezier in hadden om urenlang sneeuw- en ijsballen tegen onze ramen te gooien.
Geloof me, het geeft bijzonder veel voldoening om na een uurtje of drie het licht uit de ogen van in dit geval een 17/18jarige te slaan. Dat heb ik dan ook gedaan en heb het gastje vervolgens naar binnen getrokken en de politie gebeld. Die hebben hem meegenomen en ondanks dreigementen van dat gassie is er geen aangifte van mishandeling opgenomen.

Als het gastjes van een jaar of 13 waren, soit, maar het was een groep van rond de 18 en dat is gewoon pesten.

Ik denk er nog met veel plezier aan terug. :)
pi_90242062
quote:
nu komt mijn vraag (vragen): mag je daar nou een aanklacht voor indienen? en eventueel waarvoor? en wat vinden jullie daar nou van?

mvg erikdg001
Gevalletje mishandeling, daar kun je gewoon aangifte van doen, mag niet via internet, moet op het bureau met een legitimatiebewijsje... Ik vind het persoonlijk heel begrijpelijk dat diegene zo reageert, en als hij zo had gereageerd op het moment dat jullie ballen stonden te gooien dan zou je het nog eventueel op noodweerexces kunnen gooien en was hij niet strafbaar, maar omdat hij je vriend nu achteraf nog een keer pakt is het wel strafbaar. Houd er alleen wel rekening mee dat deze zaak meteen geseponeerd zou kunnen worden. De politie en OvJ is namelijk ook niet van rotjochies gediend.
  dinsdag 21 december 2010 @ 17:14:23 #58
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_90242373
quote:
hey iedereen,

ik heb een vraagje.
vanmiddag ging ik met een paar vrienden voor de lol in de buurt sneeuwballen tegen ramen gooien.
het waren geen harde sneeuwballen en zorgde ook niet voor schade.
we deden het ook bij een huis 1 keer en toen kwam die persoon aschter ons aan.
dat vonden we wel grappig dus kwamen nog een keer langs en hij kwam weer achter ons aan rennen.
wij zagen het als een spelletje dus we vonden het opzich wel grappig.

nu komt mijn vraag (vragen): mag je daar nou een aanklacht voor indienen? en eventueel waarvoor? en wat vinden jullie daar nou van?

mvg erikdg001
Ik sla mensen als jullie helemaal verrot als er van die kanker ijsballen tegen mijn ruit aankomen waardoor ik sterretjes in mijn ruit krijg. En dan ook nog aanklagen ook zeker :')
pi_90242618
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 17:08 schreef Sessy het volgende:

[..]

Gevalletje mishandeling, daar kun je gewoon aangifte van doen, mag niet via internet, moet op het bureau met een legitimatiebewijsje... Ik vind het persoonlijk heel begrijpelijk dat diegene zo reageert, en als hij zo had gereageerd op het moment dat jullie ballen stonden te gooien dan zou je het nog eventueel op noodweerexces kunnen gooien en was hij niet strafbaar, maar omdat hij je vriend nu achteraf nog een keer pakt is het wel strafbaar. Houd er alleen wel rekening mee dat deze zaak meteen geseponeerd zou kunnen worden. De politie en OvJ is namelijk ook niet van rotjochies gediend.
:') Je bent ervan op de hogte dat dat verweer alleen mag worden aangevoerd in levensbedreigende situaties?
pi_90242919
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 17:19 schreef V-for-Vendetta het volgende:

[..]

:') Je bent ervan op de hogte dat dat verweer alleen mag worden aangevoerd in levensbedreigende situaties?
Sinds wanneer/wetsartikel bij etc? Ik dacht nl. zelfde eisen als voor noodweer (en ja, je mag ook je tasje/ruitje verdedigen, immers verdediging v goederen is toegestaan, alleen niet door iemand dood te maken - aanval en verdediging moeten bij noodweer proportioneel zijn) behalve dat proportionaliteitseis en subsidiariteitseis vervalt, in plaats daarvan komt de eis van een handelen onder invloed van een heftige emotionele beweging veroorzaakt door de aanval, adequaatheidseis blijft staan? Dacht ik dus... Heb jij anders een artikeltje oid?
pi_90243886
quote:
hey iedereen,

ik heb een vraagje.
vanmiddag ging ik met een paar vrienden voor de lol in de buurt sneeuwballen tegen ramen gooien.
het waren geen harde sneeuwballen en zorgde ook niet voor schade.
we deden het ook bij een huis 1 keer en toen kwam die persoon aschter ons aan.
dat vonden we wel grappig dus kwamen nog een keer langs en hij kwam weer achter ons aan rennen.
wij zagen het als een spelletje dus we vonden het opzich wel grappig.

mvg erikdg001
LOL Ben je serieus?
Zo'n man een beetje treiteren en dan janken als die er iets tegen doet?
Wees een vent en neem verantwoording voor je daden, zielige jankert :')
  dinsdag 21 december 2010 @ 17:56:46 #62
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_90244240
Ik zou mensen die sneeuwballen tegen mijn raam gooien ook een oplawaai verkopen. Straks is er weldegelijk schade en zit je met dit weer in de kou. Dus vandaar :).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_90244473
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 10:20 schreef Casos het volgende:

[..]

Ik heb vroeger heel wat kattekwaad uitgehaald en met sneeuw ook heel wat sneeuwballen gegooid. En je weet als klein mannetje verdomd goed dat er mensen zijn die boos worden en je te grazen willen nemen. Dat hoort erbij, soms een schop onder je hol, soms een tik tegen je hoofd en soms ging je flink onderuit als je probeerde weg te komen. Maar nooit, echt nooit kwam het in ons op om aangifte te gaan doen.
Volgens mij gelde toen (en dat geldt gezien de openingspost nog steeds) dat juist de mensen die het felste reageren het meeste te verduren kregen. En als ze je dan eens een schop onder de kont gaven, ach dan had je wel al heel veel lol gehad. Het zou toen ik klein was nooit bij me zijn opgekomen om aangifte te doen
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  dinsdag 21 december 2010 @ 18:12:17 #64
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_90244903
Wil elke internetheld anders even zijn adres hier neerzetten of pm'en. Zullen we kijken wat er gaat gebeuren wanneer een sneeuwbal je raam raakt.
pi_90246516
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 december 2010 18:12 schreef AryaMehr het volgende:
Wil elke internetheld anders even zijn adres hier neerzetten of pm'en. Zullen we kijken wat er gaat gebeuren wanneer een sneeuwbal je raam raakt.
Laten we het anders doen.
Jij post je adres, en iedereen hier komt sneeuwballen gooien tegen je raam :)
  dinsdag 21 december 2010 @ 19:51:26 #66
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_90249684
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 18:50 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Laten we het anders doen.
Jij post je adres, en iedereen hier komt sneeuwballen gooien tegen je raam :)
Spreek voor jezelf, ik ben die fase allang ontgroeid.
Life is what you make it.
pi_90252458
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 december 2010 19:51 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Spreek voor jezelf, ik ben die fase allang ontgroeid.
Jij hebt ook zo je mond vol van "kattekwaad" en dat je dat maar moet negeren.
Ben benieuwd hoe jij zou reageren als men je constant treitert.
pi_90256418
Als die man dat doet bij pubers van 14 jaar begrijp ik dat helemaal. Als ik op die leeftijd zoiets flikte en ik vertelde dat tegen mijn ouders kreeg ik nog een draai om mijn oren ofzo :)

Dat is een beetje het risico van kattekwaad (en ook het spannende). Als ze je pakken, ben je de lul.
  dinsdag 21 december 2010 @ 22:24:47 #69
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_90259336
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 20:36 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Jij hebt ook zo je mond vol van "kattekwaad" en dat je dat maar moet negeren.
Ben benieuwd hoe jij zou reageren als men je constant treitert.
Een sneeuwbal gooien is niet hetzelfde als constant treiteren, houd dat wel in de gaten.
Ook ben ik niet van het negeren overigens, zoals ik eerder in het topic al aangaf. Toen er hier een tijd geleden eentje te hard tegen het raam voor kwam hebben we de grootouders waar dat jochie op dat moment verbleef even ingelicht. Een veel betere oplossing dan maar gefrustreerd kinderen aanvallen.
Als geweld de enige en gepaste oplossing is die je ziet in zo'n situatie, dan spoor je niet helemaal en mag je ter bezinning best even kortstondig uit de maatschappij verwijderd worden.
pi_90259782
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 december 2010 22:24 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Een sneeuwbal gooien is niet hetzelfde als constant treiteren, houd dat wel in de gaten.
Ook ben ik niet van het negeren overigens, zoals ik eerder in het topic al aangaf. Toen er hier een tijd geleden eentje te hard tegen het raam voor kwam hebben we de grootouders waar dat jochie op dat moment verbleef even ingelicht. Een veel betere oplossing dan maar gefrustreerd kinderen aanvallen.
Als geweld de enige en gepaste oplossing is die je ziet in zo'n situatie, dan spoor je niet helemaal en mag je ter bezinning best even kortstondig uit de maatschappij verwijderd worden.
Wat OP heeft gedaan valt onder treiteren.
Daarnaast is het niet overal mogelijk om te weten waar alle jongeren/kinderen wonen.

En laten we het al helemaal niet hebben over het waarschijnlijk zwaar overdreven (en waarschijnlijk in zijn voordeel geschreven) verhaal van de OP. Geweld? Zal wel zo zijn geweest dat die man heeft geprobeerd 1 van die jongens vast te pakken maar dat deze probeerde weg te komen en is gevallen met zijn fiets. Van geweld zal zeer zeker geen sprake zijn geweest.

En al nog heeft ie een draai om de oren gekregen, boontje komt om z'n loontje.
Wel treiteren maar niet de verantwoordelijkheid nemen, triest :')
pi_90263396
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 december 2010 22:24 schreef Schanulleke het volgende:
Toen er hier een tijd geleden eentje te hard tegen het raam voor kwam hebben we de grootouders waar dat jochie op dat moment verbleef even ingelicht.
Jij woont zeker in een dorp ergens in Zeeland of zo?
  dinsdag 21 december 2010 @ 23:36:20 #72
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_90263688
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 23:31 schreef Sessy het volgende:

[..]

Jij woont zeker in een dorp ergens in Zeeland of zo?
Mooi buiten in de Randstad :)
pi_90264059
Jullie begonnen met de sneeuwballen, hij slaat je van je fiets af. Nu kunnen jullie twee dingen doen:

1. Aangifte doen, maar dan ben je een mietje. Verder wel een win-win situatie want misschien krijg hij nog wel een straf opgelegd en kunnen jullie lachen.

2. Baksteen door z'n ruit. Of je belt aan en geeft hem een ram voor z'n smoel. Dan kan hij aangifte gaan doen, of hij komt met grover geschut :P
Facts don't care about your feelings
pi_90264203
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 23:41 schreef YoshiBignose het volgende:
2. Baksteen door z'n ruit. Of je belt aan en geeft hem een ram voor z'n smoel. Dan kan hij aangifte gaan doen, of hij komt met grover geschut :P
Niet vergeten te filmen en op youtube te zetten he!
pi_90275285
Trieste actie dit. Langsgaan om excuses te halen kan nog wel, maar aangifte is wel erg hypocriet. Iemand boos maken, lachend wegrennen, en later blijven treiteren. Nee, het komt van 2 kanten hier.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')