abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90223480
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 10:13 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Dat is ook waar, al zou ik het zelf geen probleem vinden om alleen te rijden, maar gezien de omstandigheden (ik neem aan dat het daar ook sereius winter is) idd misschien beter :Y
Dat hangt er ook maar net vanaf op de welk dagdeel je rijdt, ik heb in oktober in 1 dag van Hamburg naar Rome gereden (1700km, 17,5 uur gereden, 3x gestopt). We gingen 's ochtends om 6 uur weg en waren tegen half 12 op onze bestemming. Ik heb het in mijn eentje gereden, en het was eigenlijk nog best te doen.
De volgende dag moesten we ook vroeg op, hadden eerst een meeting, en zijn dan rond 13 uur terug naar Hamburg gereden. Wel 2x vaker gestopt (1x om te eten), maar het grootste deel heb ik zelf gereden. Alleen rond een uurtje of 1, na urenlang in het duister te zitten turen kon ik letterlijk gewoon niet meer, en heb het stuur voor een uurtje of 2 overgegeven. Dan heb ik uiteindelijk de laatste 300km weer voor mijn rekening genomen en moest letterlijk vechten tegen mijn slaap omdat ik na een nacht lang rijden (we waren tegen 7 uur weer in Hamburg).

Wat wil ik ermee zeggen, iedereen kan wel beweren dat ie lange ritten in zijn eentje kan doen, maar als je 10 uur en meer achter elkaar wilt rijden is het toch zeer verstandig om een back-up te hebben, ook als er perfecte weersomstandigheden heersen.
pi_90223569
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 10:30 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Dat hangt er ook maar net vanaf op de welk dagdeel je rijdt, ik heb in oktober in 1 dag van Hamburg naar Rome gereden (1700km, 17,5 uur gereden, 3x gestopt). We gingen 's ochtends om 6 uur weg en waren tegen half 12 op onze bestemming. Ik heb het in mijn eentje gereden, en het was eigenlijk nog best te doen.
De volgende dag moesten we ook vroeg op, hadden eerst een meeting, en zijn dan rond 13 uur terug naar Hamburg gereden. Wel 2x vaker gestopt (1x om te eten), maar het grootste deel heb ik zelf gereden. Alleen rond een uurtje of 1, na urenlang in het duister te zitten turen kon ik letterlijk gewoon niet meer, en heb het stuur voor een uurtje of 2 overgegeven. Dan heb ik uiteindelijk de laatste 300km weer voor mijn rekening genomen en moest letterlijk vechten tegen mijn slaap omdat ik na een nacht lang rijden (we waren tegen 7 uur weer in Hamburg).

Wat wil ik ermee zeggen, iedereen kan wel beweren dat ie lange ritten in zijn eentje kan doen, maar als je 10 uur en meer achter elkaar wilt rijden is het toch zeer verstandig om een back-up te hebben, ook als er perfecte weersomstandigheden heersen.
Ligt er net aan of je het gewend bent of n iet.. Ik rij regelmatig 10 uur achter elkaar, met alleen af en toe stops om mensen in/uit te laten stappen, of om rolstoelers in/uit de bus te "laden"..
Ik heb soms het gevoel dat ik dan nog wel een uur of 5 door kan..
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_90223693
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 10:33 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Ligt er net aan of je het gewend bent of n iet.. Ik rij regelmatig 10 uur achter elkaar, met alleen af en toe stops om mensen in/uit te laten stappen, of om rolstoelers in/uit de bus te "laden"
Nee, er is een verschil tussen urenlang "rondjes" rijden en verschillende situaties (remmen, sturen, etc. etc.) of urenlang monotoon in het duister te zitten turen terwijl je op de cruise-control rijdt. In dat laatste geval is je hersencapaciteit veel minder gevraagd, waardoor je vermoeidheid toeneemt.

En je moet het verschil niet vergeten tussen overdag rijden (als je gewoon wakker bent) en 's nachts rijden (als je bioritme op slapen staat), vooral als je dan een hele dag in touw bent geweest in dan nog de nacht doorrijdt (in totaal meer dan 24 uur wakker bent), dan kom je snel aan je max.

En ik bedoel 1500km op een dag geen zeldzame ritten (heb het wel vaker gedaan), maar je mag het gevolg van slaaptekort niet onderschatten.
  dinsdag 21 december 2010 @ 10:48:37 #254
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_90224038
Ik zit idd voor stage in Polen ;)

Vooral de combo van gezelligheid, afwisseling en iemand om tegen aan te praten maakt voor mij de reis terug ideaal. :) Ik heb de heenweg ook in m'n eentje gereden, al zat mijn zusje wel naast me voor mentale steun (zodat ik niet onnodig mezelf vermoeide :')). Ik rij voor de rest nooit hele grote stukken alleen. Langste rit alleen was een rit van 3 uur, en eigenlijk is dat opzich al best vermoeiend :{
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  dinsdag 21 december 2010 @ 10:51:33 #255
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_90224125
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 10:30 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Dat hangt er ook maar net vanaf op de welk dagdeel je rijdt, ik heb in oktober in 1 dag van Hamburg naar Rome gereden (1700km, 17,5 uur gereden, 3x gestopt). We gingen 's ochtends om 6 uur weg en waren tegen half 12 op onze bestemming. Ik heb het in mijn eentje gereden, en het was eigenlijk nog best te doen.
De volgende dag moesten we ook vroeg op, hadden eerst een meeting, en zijn dan rond 13 uur terug naar Hamburg gereden. Wel 2x vaker gestopt (1x om te eten), maar het grootste deel heb ik zelf gereden. Alleen rond een uurtje of 1, na urenlang in het duister te zitten turen kon ik letterlijk gewoon niet meer, en heb het stuur voor een uurtje of 2 overgegeven. Dan heb ik uiteindelijk de laatste 300km weer voor mijn rekening genomen en moest letterlijk vechten tegen mijn slaap omdat ik na een nacht lang rijden (we waren tegen 7 uur weer in Hamburg).

Wat wil ik ermee zeggen, iedereen kan wel beweren dat ie lange ritten in zijn eentje kan doen, maar als je 10 uur en meer achter elkaar wilt rijden is het toch zeer verstandig om een back-up te hebben, ook als er perfecte weersomstandigheden heersen.
Rustpauzes zijn essentieel als je kilometers aan het vreten bent; af en toe een bakkie is gewoon een must om je hersentjes een beetje aktief te houden :Y
Het is overigens wel een verschilletje of je relaxed 150 - 160 in een luxe dikke duitser rijdt of 110 - 120 in een in een lawaaierige Micra, da's bijna een verschil tussen dag en nacht ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 21 december 2010 @ 10:53:09 #256
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_90224174
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 10:48 schreef monsterd. het volgende:
Ik zit idd voor stage in Polen ;)

Vooral de combo van gezelligheid, afwisseling en iemand om tegen aan te praten maakt voor mij de reis terug ideaal. :) Ik heb de heenweg ook in m'n eentje gereden, al zat mijn zusje wel naast me voor mentale steun (zodat ik niet onnodig mezelf vermoeide :')). Ik rij voor de rest nooit hele grote stukken alleen. Langste rit alleen was een rit van 3 uur, en eigenlijk is dat opzich al best vermoeiend :{
Het is altijd gezelliger om iemand bij je te hebben om een beetje aanspraak te hebben, zeker als je niet gewend bent om zulke afstanden af te leggen ^O^
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_90224784
Voor degene die geînteresseerd zijn...
Pic van die vriendin en die auto van haar eronder :')




En ook nog pics van die vriendin met die 'getunede' Micra :P




Genoeg pics zo? :P
Brinky, de nieuwe BMW
  dinsdag 21 december 2010 @ 11:18:40 #258
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_90224956
Ik wil meer! :D
pi_90224980
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 11:18 schreef Goddelijker het volgende:
Ik wil meer! :D
Autopics? :P
pi_90225019
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 11:18 schreef Goddelijker het volgende:
Ik wil meer! :D
Van auto's of van mijn vriendinnen? :P
Brinky, de nieuwe BMW
pi_90225065
@Brinky, heeft ze die Punto al lang?
pi_90225103
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 11:22 schreef von_Preussen het volgende:
@Brinky, heeft ze die Punto al lang?
Waarschijnlijk sinds 29-11-2010 (datum laatste tenaamstelling @ ovi.rdw.nl)
pi_90225125
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 11:22 schreef von_Preussen het volgende:
@Brinky, heeft ze die Punto al lang?
Ik heb echt geen idee, niet naar gevraagd :P
Brinky, de nieuwe BMW
pi_90225126
Een 1.2 met een vermogen van 44 kW _O-

edit: das nog meer dan mijn auto :')
pi_90225197
44kW= 60 PK ;)
hoeveel heeft de jouwe dan? :P
en je moet nagaan: jouwe uit 1986,die van haar uit 2002 :P
Brinky, de nieuwe BMW
  dinsdag 21 december 2010 @ 11:30:29 #266
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_90225400
Die van die getunede mag wel blijven :P
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_90225453
Gister heb ik dus geraced tegen 60pk :')
272pk vs 60pk :')

@ Sounddragon
Ze ziet er goed uit inderdaad :Y :P
Brinky, de nieuwe BMW
pi_90225614
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 10:53 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Het is altijd gezelliger om iemand bij je te hebben om een beetje aanspraak te hebben, zeker als je niet gewend bent om zulke afstanden af te leggen ^O^
Idd, samen rijden is veel leuker.

Toen we met z'n drieen in Italië waren hebben we toch zoveel gelachen, voornamelijk n.a.v. de volgende scene:


Vooral toen we in Rome waren kwam het dus wel eens voor dat je even voorrang pakt en dat iemand dan toetert, of op een andere manier commentaar heeft. Als antwoord daarop zat ik dan met mijn armen te zwaaien en keihard "biepedie boepedie bapedie" te roepen. Wij hadden in de auto de grootste lol en kwamen niet meer bij van het lachen, de Italianen echter dachten schijnbaar dat ik boos was en zaten daarom boos terug te doen, wat bij ons de hilariteit alleen maar heeft vergroot. :+
pi_90225779
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 11:35 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Idd, samen rijden is veel leuker.

Toen we met z'n drieen in Italië waren hebben we toch zoveel gelachen, voornamelijk n.a.v. de volgende scene:


Vooral toen we in Rome waren kwam het dus wel eens voor dat je even voorrang pakt en dat iemand dan toetert, of op een andere manier commentaar heeft. Als antwoord daarop zat ik dan met mijn armen te zwaaien en keihard "biepedie boepedie bapedie" te roepen. Wij hadden in de auto de grootste lol en kwamen niet meer bij van het lachen, de Italianen echter dachten schijnbaar dat ik boos was en zaten daarom boos terug te doen, wat bij ons de hilariteit alleen maar heeft vergroot. :+
Het is inderdaad leuker om met meerdere te rijden :Y
Altijd iemand om tegen te praten :P
En die scene is gewoon zoo geweldig _O-
In Monaco had ik niet zulke momenten, gezien ik toch wel goed frans spreek :)
Alleen daar is Bentley meer de Volkswagen :P Bij een BMW 535d is het meer van: Het is 'maar' een 535d :P Vergeleken bij al die Ferrari's, Lamborghini's en Maserati's etc. die daar rijden :P
Ik ben ook in Rome geweest met mijn huisgenote :) Ben je bij Plaza de Venetia geweest? :P
Brinky, de nieuwe BMW
pi_90226165
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 11:25 schreef BrinkydeBMW het volgende:
44kW= 60 PK ;)
hoeveel heeft de jouwe dan? :P
en je moet nagaan: jouwe uit 1986,die van haar uit 2002 :P
40kW, iets onder de 60 pk dus ;).
Maargoed, die van mij is ook niet gemaakt voor prestaties :P.
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 11:35 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Idd, samen rijden is veel leuker.

Toen we met z'n drieen in Italië waren hebben we toch zoveel gelachen, voornamelijk n.a.v. de volgende scene:


Vooral toen we in Rome waren kwam het dus wel eens voor dat je even voorrang pakt en dat iemand dan toetert, of op een andere manier commentaar heeft. Als antwoord daarop zat ik dan met mijn armen te zwaaien en keihard "biepedie boepedie bapedie" te roepen. Wij hadden in de auto de grootste lol en kwamen niet meer bij van het lachen, de Italianen echter dachten schijnbaar dat ik boos was en zaten daarom boos terug te doen, wat bij ons de hilariteit alleen maar heeft vergroot. :+
Geweldig! :D
pi_90226300
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 11:48 schreef L0we het volgende:

40kW, iets onder de 60 pk dus ;).
Maargoed, die van mij is ook niet gemaakt voor prestaties :P
Dat is 55 PK ;) :P
Brinky, de nieuwe BMW
pi_90226619
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 11:50 schreef BrinkydeBMW het volgende:

[..]

Dat is 55 PK ;) :P
Zoiets ja :D. Geen hoogvlieger, maar hij heeft me de afgelopen 40.000+ km zonder problemen gebracht waar ik zijn wil :D
pi_90226834
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 11:58 schreef L0we het volgende:

[..]

Zoiets ja :D. Geen hoogvlieger, maar hij heeft me de afgelopen 40.000+ km zonder problemen gebracht waar ik zijn wil :D
En daar gaat het toch om :D
Brinky, de nieuwe BMW
pi_90226855
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 11:58 schreef L0we het volgende:

[..]

Zoiets ja :D. Geen hoogvlieger, maar hij heeft me de afgelopen 40.000+ km zonder problemen gebracht waar ik zijn wil :D
Ach, vermogen went na verloop van tijd ook, dus als je zo wilt mis je niks. ;)
pi_90226911
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 12:04 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Ach, vermogen went na verloop van tijd ook, dus als je zo wilt mis je niks. ;)
Dit dus :P
Hoeveel PK heb jij eigenlijk preus? :P
Brinky, de nieuwe BMW
pi_90226977
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 12:04 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Ach, vermogen went na verloop van tijd ook, dus als je zo wilt mis je niks. ;)
Precies, zelfs de 410pk's van de vrachtwagg0ls kan me niet meer boeien. Voor een goeie vracht over de bergen is het eigenlijk gewoon te weinig. En dan te bedenken dat ze het vroegâh deden met 280pk en dan voelden ze zich nog king of the road ook :P
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_90227073
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 12:07 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Precies, zelfs de 410pk's van de vrachtwagg0ls kan me niet meer boeien. Voor een goeie vracht over de bergen is het eigenlijk gewoon te weinig. En dan te bedenken dat ze het vroegâh deden met 280pk en dan voelden ze zich nog king of the road ook :P
haha :P Maar wat voor een motor ligt eigenlijk in een vrachtwagen? :@
Brinky, de nieuwe BMW
pi_90227210
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 12:06 schreef BrinkydeBMW het volgende:

[..]

Dit dus :P
Hoeveel PK heb jij eigenlijk preus? :P
235pk

quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 12:07 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Precies, zelfs de 410pk's van de vrachtwagg0ls kan me niet meer boeien. Voor een goeie vracht over de bergen is het eigenlijk gewoon te weinig. En dan te bedenken dat ze het vroegâh deden met 280pk en dan voelden ze zich nog king of the road ook :P
Idd, weet nog dat wij ergens begin jaren 90 een MB SK'88 2550 kregen (toen de sterkste Benz met 500pk), nu hebben de sterkste iets van rond de 600pk of zelfs al meer (Volvo had iets met 700?) en rijden wij "standaard" de versie met 530 / 540pk.
pi_90227469
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 12:12 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

235pk
Dan heb je 172 kW, klopt dat? :P
Brinky, de nieuwe BMW
pi_90227545
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 12:09 schreef BrinkydeBMW het volgende:

[..]

haha :P Maar wat voor een motor ligt eigenlijk in een vrachtwagen? :@
Ligt eraan. Dat gaat van 240pk 8(?) liter 5-cylinders in stadsdistributie autootjes tot de 730pk 16 liter V8 van Scania. In onze Dafs liggen de 12,6l 6-lijn motoren van Daf zelf, afhankelijk van type met 380pk of 410pk. Lees: je kunt het zo gek maken als je zelf wil :)

quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 12:12 schreef von_Preussen het volgende:

Idd, weet nog dat wij ergens begin jaren 90 een MB SK'88 2550 kregen (toen de sterkste Benz met 500pk), nu hebben de sterkste iets van rond de 600pk of zelfs al meer (Volvo had iets met 700?) en rijden wij "standaard" de versie met 530 / 540pk.
Je weet dat die 500pk motor een V10 was? :9~
Scania loopt op het moment voorop met de 730pk V8, maar dat is een motor die eigenlijk voor de scheepsbouw (en dus stationaire toerentallen) gebouwd is. Ik verwacht dat MAN of Benz binnenkort een V8 op de markt pleurt die er nog net even overheen stapt :P En ik gok op MAN eigenlijk, gezien het marktaandeel in het zwaartransportsegment :)
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_90227629
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 12:04 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Ach, vermogen went na verloop van tijd ook, dus als je zo wilt mis je niks. ;)
Ik vind het voor nu wel prima om lekker goedkoop te rijden :D. Al betrapte ik mezelf er pas wel op dat ik zat te kijken naar een volvo S60 D5. Erg leuke & comfortabele auto :)
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 12:20 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Ligt eraan. Dat gaat van 240pk 8(?) liter 5-cylinders in stadsdistributie autootjes tot de 730pk 16 liter V8 van Scania. In onze Dafs liggen de 12,6l 6-lijn motoren van Daf zelf, afhankelijk van type met 380pk of 410pk. Lees: je kunt het zo gek maken als je zelf wil :)

[..]

Je weet dat die 500pk motor een V10 was? :9~
Scania loopt op het moment voorop met de 730pk V8, maar dat is een motor die eigenlijk voor de scheepsbouw (en dus stationaire toerentallen) gebouwd is. Ik verwacht dat MAN of Benz binnenkort een V8 op de markt pleurt die er nog net even overheen stapt :P En ik gok op MAN eigenlijk, gezien het marktaandeel in het zwaartransportsegment :)
Vrachtwagens hebben toch ook vaak een koppel waarvan je misselijk wordt? :)
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 12:18 schreef BrinkydeBMW het volgende:

[..]

Dan heb je 172 kW, klopt dat? :P
Vrij simpel sommetje, zal vást kloppen! ;)
pi_90227754
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 12:20 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Ligt eraan. Dat gaat van 240pk 8(?) liter 5-cylinders in stadsdistributie autootjes tot de 730pk 16 liter V8 van Scania. In onze Dafs liggen de 12,6l 6-lijn motoren van Daf zelf, afhankelijk van type met 380pk of 410pk. Lees: je kunt het zo gek maken als je zelf wil :)
Tof :D

quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 12:22 schreef L0we het volgende:

Vrij simpel sommetje, zal vást kloppen! ;)
Super simpele som is het, ik heb ooit berekend hoe je dat kan uitrekenen toen ik echt niks te doen had :P
Brinky, de nieuwe BMW
pi_90227814
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 12:20 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Je weet dat die 500pk motor een V10 was? :9~
Scania loopt op het moment voorop met de 730pk V8, maar dat is een motor die eigenlijk voor de scheepsbouw (en dus stationaire toerentallen) gebouwd is. Ik verwacht dat MAN of Benz binnenkort een V8 op de markt pleurt die er nog net even overheen stapt :P En ik gok op MAN eigenlijk, gezien het marktaandeel in het zwaartransportsegment :)
Dat was serieus een V10? Dat wist ik niet, ik dacht dat het een V8 was (net zoals de 1748's die wij toen hadden). Die 480pk versie was toch wel een V8 dan?
pi_90227869
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 12:25 schreef BrinkydeBMW het volgende:

[..]

Super simpele som is het, ik heb ooit berekend hoe je dat kan uitrekenen toen ik echt niks te doen had :P
Hoe kan je berekenen dat je dat kan uitrekenen?

Gewoon of delen door 1,36 danwel daarmee vermenigvuldigen, daar komt zelfs geen berekening aan te pas. |:(
pi_90227926
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 12:27 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Hoe kan je berekenen dat je dat kan uitrekenen?

Gewoon of delen door 1,36 danwel daarmee vermenigvuldigen, daar komt zelfs geen berekening aan te pas. |:(
Je snapt wat ik bedoel :( en het is op precies te zijn 1,36363636 :P
Brinky, de nieuwe BMW
pi_90228023
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 12:29 schreef BrinkydeBMW het volgende:

[..]

Je snapt wat ik bedoel :( en het is op precies te zijn 1,36363636 :P
Ah, een oneindige deling, daar kan je wel een middagje zoet mee zijn ja :+
pi_90228064
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 12:30 schreef L0we het volgende:

[..]

Ah, een oneindige deling, daar kan je wel een middagje zoet mee zijn ja :+
Zoals ik zei: Toen ik echt niks te doen had :P
Brinky, de nieuwe BMW
pi_90228889
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 12:26 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Dat was serieus een V10? Dat wist ik niet, ik dacht dat het een V8 was (net zoals de 1748's die wij toen hadden). Die 480pk versie was toch wel een V8 dan?
Hmm, het blijkt dat mijn geheugen verder teruggaat dan ik zelf had verwacht. De SK's hadden achtcylinders, de NG's, (het type ervoor, met die net-niet rechthoekige maar ook net-niet ovale koplampen) had V10's. Kijk maar:

Overigens had MAN in de F2000 serie nog een V10, ik geloof met 580pk ofzo. Daarmee hebben ze lange tijd eenzaam bovenaan de PK wedloop gestaan :P
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_90229272
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 12:47 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Hmm, het blijkt dat mijn geheugen verder teruggaat dan ik zelf had verwacht. De SK's hadden achtcylinders, de NG's, (het type ervoor, met die net-niet rechthoekige maar ook net-niet ovale koplampen) had V10's. Kijk maar:

Overigens had MAN in de F2000 serie nog een V10, ik geloof met 580pk ofzo. Daarmee hebben ze lange tijd eenzaam bovenaan de PK wedloop gestaan :P
De NG's, daar hangen op kantoor ook nog een aantal foto's van (toen het bedrijf nog van mijn grootvader was). En als we dan nog verder terug gaan zelfs de generatie voor de NG's en de generatie met nog een neus (onze relatie met MB gaat als tot de jaren 20 terug). :)

Meende ooit eens in de Truckstar gelezen te hebben dat de F2000 op z'n top 603pk had, net zoals deze hier:

http://www.olafs-fotoseite.de/And095.html
pi_90229682
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 12:56 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

De NG's, daar hangen op kantoor ook nog een aantal foto's van (toen het bedrijf nog van mijn grootvader was). En als we dan nog verder terug gaan zelfs de generatie voor de NG's en de generatie met nog een neus (onze relatie met MB gaat als tot de jaren 20 terug). :)

Meende ooit eens in de Truckstar gelezen te hebben dat de F2000 op z'n top 603pk had, net zoals deze hier:

http://www.olafs-fotoseite.de/And095.html
Dat was dus die MAN V10 :P
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_90229704
Die Benz V10's liggen nog altijd in de Leopard tanks trouwens, zover ik weet althans :P
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_90230023
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 13:08 schreef Bartholomeus het volgende:
Die Benz V10's liggen nog altijd in de Leopard tanks trouwens, zover ik weet althans :P
Dat lijkt me sterk, in de Leopard 2 zit een V12 motor en die powerpack is net iets te groot om in een vrachtwagen te stoppen. Maar het kan wel goed zijn dat de motor op één of andere manier samen is ontwikkeld, danwel vanuit dezelfde fabrikant komt.

Kijk voor een foto: http://www.army-guide.com/eng/product150.html

Leopard 2: MTU MB 873 Ka-501 liquid-cooled V-12 Twin-turbo diesel engine

De Leopard 1 wordt niet meer gebruikt, die had echter wél een V10: MTU MB 838 CaM500 10-Zylinder-Vielstoffmotor

Hier de powerpack van een Leopard 1:

pi_90230348
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 13:15 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Dat lijkt me sterk, in de Leopard 2 zit een V12 motor en die powerpack is net iets te groot om in een vrachtwagen te stoppen. Maar het kan wel goed zijn dat de motor op één of andere manier samen is ontwikkeld, danwel vanuit dezelfde fabrikant komt.

Kijk voor een foto: http://www.army-guide.com/eng/product150.html

Leopard 2: MTU MB 873 Ka-501 liquid-cooled V-12 Twin-turbo diesel engine

De Leopard 1 wordt niet meer gebruikt, die had echter wél een V10: MTU MB 838 CaM500 10-Zylinder-Vielstoffmotor

Hier de powerpack van een Leopard 1:

[ afbeelding ]
Die Leopard 1 bedoelde ik dan dus :P

Edit: met de introductie van de TGX heeft ook MAN overigens afscheid genomen van de V10. De huidige 680pk motor is een V8 :)
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_90230699
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 13:15 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Dat lijkt me sterk, in de Leopard 2 zit een V12 motor en die powerpack is net iets te groot om in een vrachtwagen te stoppen. Maar het kan wel goed zijn dat de motor op één of andere manier samen is ontwikkeld, danwel vanuit dezelfde fabrikant komt.

Kijk voor een foto: http://www.army-guide.com/eng/product150.html

Leopard 2: MTU MB 873 Ka-501 liquid-cooled V-12 Twin-turbo diesel engine

De Leopard 1 wordt niet meer gebruikt, die had echter wél een V10: MTU MB 838 CaM500 10-Zylinder-Vielstoffmotor

Hier de powerpack van een Leopard 1:

[ afbeelding ]
Zou dat in mijn peugeot 307 passen :+
pi_90230795
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 13:31 schreef Dubish het volgende:

[..]

Zou dat in mijn peugeot 307 passen :+
Met een goeie hamer wel. Mep je zo wat ruimte in dat franse hok. Ben wel benieuwd of je vooras het gaat houden, ik vermoed dat je ff een custom built setje schokbrekers op moet zien te scharrelen :P
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_90230929
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 13:31 schreef Dubish het volgende:

[..]

Zou dat in mijn peugeot 307 passen :+
Pics als het is gelukt :P
Brinky, de nieuwe BMW
pi_90230961
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 13:33 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Met een goeie hamer wel. Mep je zo wat ruimte in dat franse hok. Ben wel benieuwd of je vooras het gaat houden, ik vermoed dat je ff een custom built setje schokbrekers op moet zien te scharrelen :P
Ben bang dat je er daar alleen niet mee komt, de wegligging heeft nogal de neiging te willen veranderen als 95% van het gewicht op de vooras rust. :P
pi_90230993
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 13:36 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Ben bang dat je er daar alleen niet mee komt, de wegligging heeft nogal de neiging te willen veranderen als 95% van het gewicht op de vooras rust. :P
We hebben het over een 307. Welke wegligging? _O-
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_90231033
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 13:37 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

We hebben het over een 307. Welke wegligging? _O-
Touché Bart, touché. :D
pi_90231062
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 13:37 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

We hebben het over een 307. Welke wegligging? _O-
_O_ _O_ idd.. _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')