Dat hangt er ook maar net vanaf op de welk dagdeel je rijdt, ik heb in oktober in 1 dag van Hamburg naar Rome gereden (1700km, 17,5 uur gereden, 3x gestopt). We gingen 's ochtends om 6 uur weg en waren tegen half 12 op onze bestemming. Ik heb het in mijn eentje gereden, en het was eigenlijk nog best te doen.quote:Op dinsdag 21 december 2010 10:13 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dat is ook waar, al zou ik het zelf geen probleem vinden om alleen te rijden, maar gezien de omstandigheden (ik neem aan dat het daar ook sereius winter is) idd misschien beter
Ligt er net aan of je het gewend bent of n iet.. Ik rij regelmatig 10 uur achter elkaar, met alleen af en toe stops om mensen in/uit te laten stappen, of om rolstoelers in/uit de bus te "laden"..quote:Op dinsdag 21 december 2010 10:30 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dat hangt er ook maar net vanaf op de welk dagdeel je rijdt, ik heb in oktober in 1 dag van Hamburg naar Rome gereden (1700km, 17,5 uur gereden, 3x gestopt). We gingen 's ochtends om 6 uur weg en waren tegen half 12 op onze bestemming. Ik heb het in mijn eentje gereden, en het was eigenlijk nog best te doen.
De volgende dag moesten we ook vroeg op, hadden eerst een meeting, en zijn dan rond 13 uur terug naar Hamburg gereden. Wel 2x vaker gestopt (1x om te eten), maar het grootste deel heb ik zelf gereden. Alleen rond een uurtje of 1, na urenlang in het duister te zitten turen kon ik letterlijk gewoon niet meer, en heb het stuur voor een uurtje of 2 overgegeven. Dan heb ik uiteindelijk de laatste 300km weer voor mijn rekening genomen en moest letterlijk vechten tegen mijn slaap omdat ik na een nacht lang rijden (we waren tegen 7 uur weer in Hamburg).
Wat wil ik ermee zeggen, iedereen kan wel beweren dat ie lange ritten in zijn eentje kan doen, maar als je 10 uur en meer achter elkaar wilt rijden is het toch zeer verstandig om een back-up te hebben, ook als er perfecte weersomstandigheden heersen.
Nee, er is een verschil tussen urenlang "rondjes" rijden en verschillende situaties (remmen, sturen, etc. etc.) of urenlang monotoon in het duister te zitten turen terwijl je op de cruise-control rijdt. In dat laatste geval is je hersencapaciteit veel minder gevraagd, waardoor je vermoeidheid toeneemt.quote:Op dinsdag 21 december 2010 10:33 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Ligt er net aan of je het gewend bent of n iet.. Ik rij regelmatig 10 uur achter elkaar, met alleen af en toe stops om mensen in/uit te laten stappen, of om rolstoelers in/uit de bus te "laden"
Rustpauzes zijn essentieel als je kilometers aan het vreten bent; af en toe een bakkie is gewoon een must om je hersentjes een beetje aktief te houdenquote:Op dinsdag 21 december 2010 10:30 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dat hangt er ook maar net vanaf op de welk dagdeel je rijdt, ik heb in oktober in 1 dag van Hamburg naar Rome gereden (1700km, 17,5 uur gereden, 3x gestopt). We gingen 's ochtends om 6 uur weg en waren tegen half 12 op onze bestemming. Ik heb het in mijn eentje gereden, en het was eigenlijk nog best te doen.
De volgende dag moesten we ook vroeg op, hadden eerst een meeting, en zijn dan rond 13 uur terug naar Hamburg gereden. Wel 2x vaker gestopt (1x om te eten), maar het grootste deel heb ik zelf gereden. Alleen rond een uurtje of 1, na urenlang in het duister te zitten turen kon ik letterlijk gewoon niet meer, en heb het stuur voor een uurtje of 2 overgegeven. Dan heb ik uiteindelijk de laatste 300km weer voor mijn rekening genomen en moest letterlijk vechten tegen mijn slaap omdat ik na een nacht lang rijden (we waren tegen 7 uur weer in Hamburg).
Wat wil ik ermee zeggen, iedereen kan wel beweren dat ie lange ritten in zijn eentje kan doen, maar als je 10 uur en meer achter elkaar wilt rijden is het toch zeer verstandig om een back-up te hebben, ook als er perfecte weersomstandigheden heersen.
Het is altijd gezelliger om iemand bij je te hebben om een beetje aanspraak te hebben, zeker als je niet gewend bent om zulke afstanden af te leggenquote:Op dinsdag 21 december 2010 10:48 schreef monsterd. het volgende:
Ik zit idd voor stage in Polen
Vooral de combo van gezelligheid, afwisseling en iemand om tegen aan te praten maakt voor mij de reis terug ideaal.Ik heb de heenweg ook in m'n eentje gereden, al zat mijn zusje wel naast me voor mentale steun (zodat ik niet onnodig mezelf vermoeide
). Ik rij voor de rest nooit hele grote stukken alleen. Langste rit alleen was een rit van 3 uur, en eigenlijk is dat opzich al best vermoeiend
Waarschijnlijk sinds 29-11-2010 (datum laatste tenaamstelling @ ovi.rdw.nl)quote:Op dinsdag 21 december 2010 11:22 schreef von_Preussen het volgende:
@Brinky, heeft ze die Punto al lang?
Ik heb echt geen idee, niet naar gevraagdquote:Op dinsdag 21 december 2010 11:22 schreef von_Preussen het volgende:
@Brinky, heeft ze die Punto al lang?
Idd, samen rijden is veel leuker.quote:Op dinsdag 21 december 2010 10:53 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Het is altijd gezelliger om iemand bij je te hebben om een beetje aanspraak te hebben, zeker als je niet gewend bent om zulke afstanden af te leggen
Het is inderdaad leuker om met meerdere te rijdenquote:Op dinsdag 21 december 2010 11:35 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Idd, samen rijden is veel leuker.
Toen we met z'n drieen in Italië waren hebben we toch zoveel gelachen, voornamelijk n.a.v. de volgende scene:
Vooral toen we in Rome waren kwam het dus wel eens voor dat je even voorrang pakt en dat iemand dan toetert, of op een andere manier commentaar heeft. Als antwoord daarop zat ik dan met mijn armen te zwaaien en keihard "biepedie boepedie bapedie" te roepen. Wij hadden in de auto de grootste lol en kwamen niet meer bij van het lachen, de Italianen echter dachten schijnbaar dat ik boos was en zaten daarom boos terug te doen, wat bij ons de hilariteit alleen maar heeft vergroot.
40kW, iets onder de 60 pk dusquote:Op dinsdag 21 december 2010 11:25 schreef BrinkydeBMW het volgende:
44kW= 60 PK
hoeveel heeft de jouwe dan?
en je moet nagaan: jouwe uit 1986,die van haar uit 2002
Geweldig!quote:Op dinsdag 21 december 2010 11:35 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Idd, samen rijden is veel leuker.
Toen we met z'n drieen in Italië waren hebben we toch zoveel gelachen, voornamelijk n.a.v. de volgende scene:
Vooral toen we in Rome waren kwam het dus wel eens voor dat je even voorrang pakt en dat iemand dan toetert, of op een andere manier commentaar heeft. Als antwoord daarop zat ik dan met mijn armen te zwaaien en keihard "biepedie boepedie bapedie" te roepen. Wij hadden in de auto de grootste lol en kwamen niet meer bij van het lachen, de Italianen echter dachten schijnbaar dat ik boos was en zaten daarom boos terug te doen, wat bij ons de hilariteit alleen maar heeft vergroot.
Dat is 55 PKquote:Op dinsdag 21 december 2010 11:48 schreef L0we het volgende:
40kW, iets onder de 60 pk dus.
Maargoed, die van mij is ook niet gemaakt voor prestaties
Zoiets jaquote:
En daar gaat het toch omquote:Op dinsdag 21 december 2010 11:58 schreef L0we het volgende:
[..]
Zoiets ja. Geen hoogvlieger, maar hij heeft me de afgelopen 40.000+ km zonder problemen gebracht waar ik zijn wil
Ach, vermogen went na verloop van tijd ook, dus als je zo wilt mis je niks.quote:Op dinsdag 21 december 2010 11:58 schreef L0we het volgende:
[..]
Zoiets ja. Geen hoogvlieger, maar hij heeft me de afgelopen 40.000+ km zonder problemen gebracht waar ik zijn wil
Dit dusquote:Op dinsdag 21 december 2010 12:04 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ach, vermogen went na verloop van tijd ook, dus als je zo wilt mis je niks.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |