abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90226977
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 12:04 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Ach, vermogen went na verloop van tijd ook, dus als je zo wilt mis je niks. ;)
Precies, zelfs de 410pk's van de vrachtwagg0ls kan me niet meer boeien. Voor een goeie vracht over de bergen is het eigenlijk gewoon te weinig. En dan te bedenken dat ze het vroegâh deden met 280pk en dan voelden ze zich nog king of the road ook :P
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_90227073
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 12:07 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Precies, zelfs de 410pk's van de vrachtwagg0ls kan me niet meer boeien. Voor een goeie vracht over de bergen is het eigenlijk gewoon te weinig. En dan te bedenken dat ze het vroegâh deden met 280pk en dan voelden ze zich nog king of the road ook :P
haha :P Maar wat voor een motor ligt eigenlijk in een vrachtwagen? :@
Brinky, de nieuwe BMW
pi_90227210
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 12:06 schreef BrinkydeBMW het volgende:

[..]

Dit dus :P
Hoeveel PK heb jij eigenlijk preus? :P
235pk

quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 12:07 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Precies, zelfs de 410pk's van de vrachtwagg0ls kan me niet meer boeien. Voor een goeie vracht over de bergen is het eigenlijk gewoon te weinig. En dan te bedenken dat ze het vroegâh deden met 280pk en dan voelden ze zich nog king of the road ook :P
Idd, weet nog dat wij ergens begin jaren 90 een MB SK'88 2550 kregen (toen de sterkste Benz met 500pk), nu hebben de sterkste iets van rond de 600pk of zelfs al meer (Volvo had iets met 700?) en rijden wij "standaard" de versie met 530 / 540pk.
pi_90227469
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 12:12 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

235pk
Dan heb je 172 kW, klopt dat? :P
Brinky, de nieuwe BMW
pi_90227545
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 12:09 schreef BrinkydeBMW het volgende:

[..]

haha :P Maar wat voor een motor ligt eigenlijk in een vrachtwagen? :@
Ligt eraan. Dat gaat van 240pk 8(?) liter 5-cylinders in stadsdistributie autootjes tot de 730pk 16 liter V8 van Scania. In onze Dafs liggen de 12,6l 6-lijn motoren van Daf zelf, afhankelijk van type met 380pk of 410pk. Lees: je kunt het zo gek maken als je zelf wil :)

quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 12:12 schreef von_Preussen het volgende:

Idd, weet nog dat wij ergens begin jaren 90 een MB SK'88 2550 kregen (toen de sterkste Benz met 500pk), nu hebben de sterkste iets van rond de 600pk of zelfs al meer (Volvo had iets met 700?) en rijden wij "standaard" de versie met 530 / 540pk.
Je weet dat die 500pk motor een V10 was? :9~
Scania loopt op het moment voorop met de 730pk V8, maar dat is een motor die eigenlijk voor de scheepsbouw (en dus stationaire toerentallen) gebouwd is. Ik verwacht dat MAN of Benz binnenkort een V8 op de markt pleurt die er nog net even overheen stapt :P En ik gok op MAN eigenlijk, gezien het marktaandeel in het zwaartransportsegment :)
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_90227629
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 12:04 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Ach, vermogen went na verloop van tijd ook, dus als je zo wilt mis je niks. ;)
Ik vind het voor nu wel prima om lekker goedkoop te rijden :D. Al betrapte ik mezelf er pas wel op dat ik zat te kijken naar een volvo S60 D5. Erg leuke & comfortabele auto :)
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 12:20 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Ligt eraan. Dat gaat van 240pk 8(?) liter 5-cylinders in stadsdistributie autootjes tot de 730pk 16 liter V8 van Scania. In onze Dafs liggen de 12,6l 6-lijn motoren van Daf zelf, afhankelijk van type met 380pk of 410pk. Lees: je kunt het zo gek maken als je zelf wil :)

[..]

Je weet dat die 500pk motor een V10 was? :9~
Scania loopt op het moment voorop met de 730pk V8, maar dat is een motor die eigenlijk voor de scheepsbouw (en dus stationaire toerentallen) gebouwd is. Ik verwacht dat MAN of Benz binnenkort een V8 op de markt pleurt die er nog net even overheen stapt :P En ik gok op MAN eigenlijk, gezien het marktaandeel in het zwaartransportsegment :)
Vrachtwagens hebben toch ook vaak een koppel waarvan je misselijk wordt? :)
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 12:18 schreef BrinkydeBMW het volgende:

[..]

Dan heb je 172 kW, klopt dat? :P
Vrij simpel sommetje, zal vást kloppen! ;)
pi_90227754
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 12:20 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Ligt eraan. Dat gaat van 240pk 8(?) liter 5-cylinders in stadsdistributie autootjes tot de 730pk 16 liter V8 van Scania. In onze Dafs liggen de 12,6l 6-lijn motoren van Daf zelf, afhankelijk van type met 380pk of 410pk. Lees: je kunt het zo gek maken als je zelf wil :)
Tof :D

quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 12:22 schreef L0we het volgende:

Vrij simpel sommetje, zal vást kloppen! ;)
Super simpele som is het, ik heb ooit berekend hoe je dat kan uitrekenen toen ik echt niks te doen had :P
Brinky, de nieuwe BMW
pi_90227814
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 12:20 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Je weet dat die 500pk motor een V10 was? :9~
Scania loopt op het moment voorop met de 730pk V8, maar dat is een motor die eigenlijk voor de scheepsbouw (en dus stationaire toerentallen) gebouwd is. Ik verwacht dat MAN of Benz binnenkort een V8 op de markt pleurt die er nog net even overheen stapt :P En ik gok op MAN eigenlijk, gezien het marktaandeel in het zwaartransportsegment :)
Dat was serieus een V10? Dat wist ik niet, ik dacht dat het een V8 was (net zoals de 1748's die wij toen hadden). Die 480pk versie was toch wel een V8 dan?
pi_90227869
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 12:25 schreef BrinkydeBMW het volgende:

[..]

Super simpele som is het, ik heb ooit berekend hoe je dat kan uitrekenen toen ik echt niks te doen had :P
Hoe kan je berekenen dat je dat kan uitrekenen?

Gewoon of delen door 1,36 danwel daarmee vermenigvuldigen, daar komt zelfs geen berekening aan te pas. |:(
pi_90227926
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 12:27 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Hoe kan je berekenen dat je dat kan uitrekenen?

Gewoon of delen door 1,36 danwel daarmee vermenigvuldigen, daar komt zelfs geen berekening aan te pas. |:(
Je snapt wat ik bedoel :( en het is op precies te zijn 1,36363636 :P
Brinky, de nieuwe BMW
pi_90228023
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 12:29 schreef BrinkydeBMW het volgende:

[..]

Je snapt wat ik bedoel :( en het is op precies te zijn 1,36363636 :P
Ah, een oneindige deling, daar kan je wel een middagje zoet mee zijn ja :+
pi_90228064
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 12:30 schreef L0we het volgende:

[..]

Ah, een oneindige deling, daar kan je wel een middagje zoet mee zijn ja :+
Zoals ik zei: Toen ik echt niks te doen had :P
Brinky, de nieuwe BMW
pi_90228889
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 12:26 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Dat was serieus een V10? Dat wist ik niet, ik dacht dat het een V8 was (net zoals de 1748's die wij toen hadden). Die 480pk versie was toch wel een V8 dan?
Hmm, het blijkt dat mijn geheugen verder teruggaat dan ik zelf had verwacht. De SK's hadden achtcylinders, de NG's, (het type ervoor, met die net-niet rechthoekige maar ook net-niet ovale koplampen) had V10's. Kijk maar:

Overigens had MAN in de F2000 serie nog een V10, ik geloof met 580pk ofzo. Daarmee hebben ze lange tijd eenzaam bovenaan de PK wedloop gestaan :P
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_90229272
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 12:47 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Hmm, het blijkt dat mijn geheugen verder teruggaat dan ik zelf had verwacht. De SK's hadden achtcylinders, de NG's, (het type ervoor, met die net-niet rechthoekige maar ook net-niet ovale koplampen) had V10's. Kijk maar:

Overigens had MAN in de F2000 serie nog een V10, ik geloof met 580pk ofzo. Daarmee hebben ze lange tijd eenzaam bovenaan de PK wedloop gestaan :P
De NG's, daar hangen op kantoor ook nog een aantal foto's van (toen het bedrijf nog van mijn grootvader was). En als we dan nog verder terug gaan zelfs de generatie voor de NG's en de generatie met nog een neus (onze relatie met MB gaat als tot de jaren 20 terug). :)

Meende ooit eens in de Truckstar gelezen te hebben dat de F2000 op z'n top 603pk had, net zoals deze hier:

http://www.olafs-fotoseite.de/And095.html
pi_90229682
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 12:56 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

De NG's, daar hangen op kantoor ook nog een aantal foto's van (toen het bedrijf nog van mijn grootvader was). En als we dan nog verder terug gaan zelfs de generatie voor de NG's en de generatie met nog een neus (onze relatie met MB gaat als tot de jaren 20 terug). :)

Meende ooit eens in de Truckstar gelezen te hebben dat de F2000 op z'n top 603pk had, net zoals deze hier:

http://www.olafs-fotoseite.de/And095.html
Dat was dus die MAN V10 :P
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_90229704
Die Benz V10's liggen nog altijd in de Leopard tanks trouwens, zover ik weet althans :P
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_90230023
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 13:08 schreef Bartholomeus het volgende:
Die Benz V10's liggen nog altijd in de Leopard tanks trouwens, zover ik weet althans :P
Dat lijkt me sterk, in de Leopard 2 zit een V12 motor en die powerpack is net iets te groot om in een vrachtwagen te stoppen. Maar het kan wel goed zijn dat de motor op één of andere manier samen is ontwikkeld, danwel vanuit dezelfde fabrikant komt.

Kijk voor een foto: http://www.army-guide.com/eng/product150.html

Leopard 2: MTU MB 873 Ka-501 liquid-cooled V-12 Twin-turbo diesel engine

De Leopard 1 wordt niet meer gebruikt, die had echter wél een V10: MTU MB 838 CaM500 10-Zylinder-Vielstoffmotor

Hier de powerpack van een Leopard 1:

pi_90230348
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 13:15 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Dat lijkt me sterk, in de Leopard 2 zit een V12 motor en die powerpack is net iets te groot om in een vrachtwagen te stoppen. Maar het kan wel goed zijn dat de motor op één of andere manier samen is ontwikkeld, danwel vanuit dezelfde fabrikant komt.

Kijk voor een foto: http://www.army-guide.com/eng/product150.html

Leopard 2: MTU MB 873 Ka-501 liquid-cooled V-12 Twin-turbo diesel engine

De Leopard 1 wordt niet meer gebruikt, die had echter wél een V10: MTU MB 838 CaM500 10-Zylinder-Vielstoffmotor

Hier de powerpack van een Leopard 1:

[ afbeelding ]
Die Leopard 1 bedoelde ik dan dus :P

Edit: met de introductie van de TGX heeft ook MAN overigens afscheid genomen van de V10. De huidige 680pk motor is een V8 :)
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_90230699
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 13:15 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Dat lijkt me sterk, in de Leopard 2 zit een V12 motor en die powerpack is net iets te groot om in een vrachtwagen te stoppen. Maar het kan wel goed zijn dat de motor op één of andere manier samen is ontwikkeld, danwel vanuit dezelfde fabrikant komt.

Kijk voor een foto: http://www.army-guide.com/eng/product150.html

Leopard 2: MTU MB 873 Ka-501 liquid-cooled V-12 Twin-turbo diesel engine

De Leopard 1 wordt niet meer gebruikt, die had echter wél een V10: MTU MB 838 CaM500 10-Zylinder-Vielstoffmotor

Hier de powerpack van een Leopard 1:

[ afbeelding ]
Zou dat in mijn peugeot 307 passen :+
pi_90230795
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 13:31 schreef Dubish het volgende:

[..]

Zou dat in mijn peugeot 307 passen :+
Met een goeie hamer wel. Mep je zo wat ruimte in dat franse hok. Ben wel benieuwd of je vooras het gaat houden, ik vermoed dat je ff een custom built setje schokbrekers op moet zien te scharrelen :P
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_90230929
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 13:31 schreef Dubish het volgende:

[..]

Zou dat in mijn peugeot 307 passen :+
Pics als het is gelukt :P
Brinky, de nieuwe BMW
pi_90230961
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 13:33 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Met een goeie hamer wel. Mep je zo wat ruimte in dat franse hok. Ben wel benieuwd of je vooras het gaat houden, ik vermoed dat je ff een custom built setje schokbrekers op moet zien te scharrelen :P
Ben bang dat je er daar alleen niet mee komt, de wegligging heeft nogal de neiging te willen veranderen als 95% van het gewicht op de vooras rust. :P
pi_90230993
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 13:36 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Ben bang dat je er daar alleen niet mee komt, de wegligging heeft nogal de neiging te willen veranderen als 95% van het gewicht op de vooras rust. :P
We hebben het over een 307. Welke wegligging? _O-
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_90231033
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 13:37 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

We hebben het over een 307. Welke wegligging? _O-
Touché Bart, touché. :D
pi_90231062
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 13:37 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

We hebben het over een 307. Welke wegligging? _O-
_O_ _O_ idd.. _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')