quote:Op maandag 20 december 2010 19:01 schreef Peter het volgende:
Vanochtend was randstadrail echt knudde. Geen info en van 7:10 tot 7:45u wachten op het eerste RR-voertuig op Den Haag centraal..
quote:Op maandag 20 december 2010 19:54 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Jagelukkig was ik toen net vrij. Ik was om 06.00 vrij gezien ik heel de nacht heb gereden om wissels schoon te houden. Alleen ik ga naar huis, iemand rukt uit met een voertuig van de remise en hoppa, staat ie naast de rails
en communicatie is vreemd en eng volgens mij. Sowieso richting passagiers maar ook richting het personeel wat op straat werkt. Ook de burgemeester klaagt
quote:Op maandag 20 december 2010 20:04 schreef Peter het volgende:
Geef eens een gil als je 's ochtends vroeg ri. z'meer rijdt
Ik moet elke ochtend (ex vrijdags) naar ZM stadhuis, kan ik op je vingers kijken door dat getinte glas.
quote:
Ik heb vorige winter elke dag vanaf mozartlaan den haag naar driemanspolder zoetermeer geredenquote:
Ruim zes jaar voor één topic, is dat een record?quote:Op maandag 20 december 2010 20:06 schreef Peter het volgende:
Vervolg op het succesvolle tramtopic deel 1!
Ik ben 1 dec. pas begonnenquote:Op maandag 20 december 2010 20:16 schreef BrandX het volgende:
[..]
Ik heb vorige winter elke dag vanaf mozartlaan den haag naar driemanspolder zoetermeer gereden
Hebben we ongetwijfeld een keer in dezelfde tram gezeten
tussen 7:15 en 7:30 vertrekken van centraal.quote:Op maandag 20 december 2010 20:13 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]is goed, hoe vroeg ga je meestal?
[ afbeelding ]
Dit gebeurt er als een voertuig aan station Driemanspolder strandt voor 2/3 uur en de bestuurder in slaap valt
En hier stond ik afgelopen nacht 3 uur lang
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het mag bijna op de FP he!quote:Op maandag 20 december 2010 20:17 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ruim zes jaar voor één topic, is dat een record?
Zijn ze daar niet een nieuwe remise aan het bouwen (aan de overkant van de A16)?quote:Op maandag 20 december 2010 21:01 schreef o.us het volgende:
De TramPluslijn naar Ridderkerk gaat in de koelkast van de SRR wegens bezuinigingen. Maar volgens mij waren ze al een aftakking na Akkeroord (Trampluslijn 23) richting Ridderkerk of schat ik dat verkeerd in?
Klopt, maar een tramhalte richting de remise lijkt mij een bietje onlogisch. Lijn 27 (De Ridderkerklijn) wordt sowieso een aftakking van lijn 23 na Akkeroord.quote:Op maandag 20 december 2010 21:26 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zijn ze daar niet een nieuwe remise aan het bouwen (aan de overkant van de A16)?
Gaat lijn 23 maar tot Akkeroord dan? Die steekt de A16 toch al over?quote:Op maandag 20 december 2010 21:31 schreef o.us het volgende:
[..]
Klopt, maar een tramhalte richting de remise lijkt mij een bietje onlogisch. Lijn 27 (De Ridderkerklijn) wordt sowieso een aftakking van lijn 23 na Akkeroord.
Daarna heb je een aftakking tussen twee lijnenquote:Op maandag 20 december 2010 21:32 schreef Duvel het volgende:
[..]
Gaat lijn 23 maar tot Akkeroord dan? Die steekt de A16 toch al over?
Doe ik wel van het weekend of zoquote:
Ghehe, zaterdagnacht stond er ook 1 (leeg) op het leeghwaterplein. Enig idee waarom? Ik zou denken dat je hem dan langs een halte zet of bij HS voor de deur. (hij stond tussen de leeghwaterbrug en de halte) Kan me haast niet voorstellen dat hij heuvel af niet door het ijs in de rails komt (of kan hij daadwerkelijk uit de rails gedrukt worden?)quote:Op maandag 20 december 2010 20:13 schreef admiraal_anaal het volgende:
[ afbeelding ]
Dit gebeurt er als een voertuig aan station Driemanspolder strandt voor 2/3 uur en de bestuurder in slaap valt
Had een motorstoring, komt veel voor met dit weer gezien de motoren bij een GTL onder het voertuig hangen. Bij de RR zitten ze op het dakquote:Op dinsdag 21 december 2010 08:09 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Ghehe, zaterdagnacht stond er ook 1 (leeg) op het leeghwaterplein. Enig idee waarom? Ik zou denken dat je hem dan langs een halte zet of bij HS voor de deur. (hij stond tussen de leeghwaterbrug en de halte) Kan me haast niet voorstellen dat hij heuvel af niet door het ijs in de rails komt (of kan hij daadwerkelijk uit de rails gedrukt worden?)
scheelt een heleboel wissels... en dus kans op storingen..quote:Op woensdag 22 december 2010 18:04 schreef Mryc het volgende:
Vraag voor admiraalanaal: heb jij enig idee waarom tram 17 nog steeds in twee delen rijdt?
Lol, waar is dat? Ergens in Frankrijk zeker?quote:Op maandag 27 december 2010 01:02 schreef bork het volgende:
koude tram
[ afbeelding ]
Sorry voor de kwaliteit, het was koud
Ik vermoed Hannover...?quote:Op maandag 21 maart 2011 23:11 schreef o.us het volgende:
[..]
Lol, waar is dat? Ergens in Frankrijk zeker?
Dat lijkt zowaar op een hogevloertram. Ziet er "modern" uit. Waar is dit? Manchester?quote:Op maandag 27 december 2010 01:02 schreef bork het volgende:
koude tram
[ afbeelding ]
Sorry voor de kwaliteit, het was koud
Sorry, ff niet opgelet, het was wat Duvel zei "Hannover"quote:Op maandag 21 maart 2011 23:45 schreef Karrs het volgende:
[..]
Dat lijkt zowaar op een hogevloertram. Ziet er "modern" uit. Waar is dit? Manchester?
Tot en met 4061 is binnen. Donderdag op vrijdagnacht komt 4062 binnen. Gekoppeld rijden op lijn 4 gaat gebeuren vanaf september, maar dan enkel de spitsritten. En die rijden van monstersestraat-javalaan. Spitsrit 3K rijdt dan enkel nog van Savornin Lohmanplein naar Laan van Noi Laag ipv Savornin Lohmanplein - Zoetermeer Centrum west.quote:Op woensdag 6 april 2011 02:34 schreef Bitlord het volgende:
Overigens zijn de eerste Regiocitadis van de vervolgbestelling 4055-4072 ook al in dienst in Den Haag. Vooralsnog gewoon op lijn 3/4. Later ook op lijn 2 en mogelijk gekoppeld op lijn 4 (dus 2 tramstellen aan elkaar).
Het schijnt dat die lijn 4 behoorlijk druk kan zijn en het aantal ritten tussen Laan van NOI en Leidschenveen niet kan worden uitgebreid, zeker als metrolijn E vanaf augustus elke 10 minuten gaat rijden tussen Den Haag en Rotterdam Slinge.
Berlijn?quote:Op woensdag 6 april 2011 01:47 schreef bork het volgende:
Nog 1 gevonden, zomer 2009
[ afbeelding ]
Kop maar in
Nee nog niet, wordt wel binnen 2 maanden verwachtquote:Op woensdag 6 april 2011 09:46 schreef o.us het volgende:
Zijn ze in Den Haag al klaar met het ombouwen van tram 2..?
De 3000'en rijden toch nog op PCC-draaistellen? Mag inderdaad wel wat nieuws voor komen.quote:Op woensdag 6 april 2011 10:33 schreef o.us het volgende:
Hebben jullie trouwens bij de HTM al plannen om de stadstrams te vervangen? Na de hoofdstad en de havenstad lijkt mij ook dat de trams na tig jaar dienst ook eens vervangen kunnen worden in de Hofstad.
Volgens mij wel ja. Maar het is toch een stuk vertrouwd staatbeeld, die GTLquote:Op woensdag 6 april 2011 10:34 schreef Duvel het volgende:
[..]
De 3000'en rijden toch nog op PCC-draaistellen? Mag inderdaad wel wat nieuws voor komen.
quote:Op woensdag 6 april 2011 10:33 schreef o.us het volgende:
Hebben jullie trouwens bij de HTM al plannen om de stadstrams te vervangen? Na de hoofdstad en de havenstad lijkt mij ook de trams na tig jaar dienst ook eens vervangen kunnen worden in de Hofstad.
Ja nog steeds pcc onderstelquote:Op woensdag 6 april 2011 10:34 schreef Duvel het volgende:
[..]
De 3000'en rijden toch nog op PCC-draaistellen? Mag inderdaad wel wat nieuws voor komen.
Ja, maar ook al dertig jaar oud of zo...quote:Op woensdag 6 april 2011 10:36 schreef o.us het volgende:
[..]
Volgens mij wel ja. Maar het is toch een stuk vertrouwd staatbeeld, die GTL.
De Siemens en Bombardier Berlin lijken mij wel watquote:Op woensdag 6 april 2011 10:41 schreef admiraal_anaal het volgende:
http://www.htmfoto.nl/algemeen/tonen2.php?pagina=1253010720
Dit waren de laatste keuzes waaruit HTM een keuze ging maken
Doe die Bombardier classic maar. De rest zijn gruwelijke hokken.quote:Op woensdag 6 april 2011 10:41 schreef admiraal_anaal het volgende:
http://www.htmfoto.nl/algemeen/tonen2.php?pagina=1253010720
Dit waren de laatste keuzes waaruit HTM een keuze ging maken
Heb jij ff mazzel, is Groningen niet bezig met een tram of zo?quote:Op woensdag 6 april 2011 12:01 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Het Klokhuis ging gisteren over trams. Dat was best tof.
Trams
Kwestie van smaak natuurlijk, ben het dan ook met je oneens. Moet je dit zien:quote:Op woensdag 6 april 2011 11:17 schreef Duvel het volgende:
[..]
Doe die Bombardier classic maar. De rest zijn gruwelijke hokken.
Zo mooi als de Amsterdamse 1G-7G wordt het toch nooit.
quote:Op woensdag 6 april 2011 13:11 schreef Duvel het volgende:
[..]
Heb jij ff mazzel, is Groningen niet bezig met een tram of zo?
quote:
Die Mulhouse-tram is volgens mij ooit nog in Utrecht geweest om de HOV-tramlijn te promoten! Ik vind die nieuwe trams vaak veel plastic.quote:Op woensdag 6 april 2011 13:28 schreef Karrs het volgende:
[..]
Kwestie van smaak natuurlijk, ben het dan ook met je oneens. Moet je dit zien:
[ afbeelding ]
Citadissen van Mulhouse. Deze zijn toch wel gruwelijk mooi, hoor.
[..]
(klik)
Tatra KT4 is goed maar die rijden ook elders rond, bekijk het haltebord maar eens goedquote:Op woensdag 6 april 2011 13:33 schreef Karrs het volgende:
[..]
Niet? Dat is toch een enkelgelede Tatra-tram, of ben ik nou helemaal gek?
Görlitz, meer Oost-Duits kan je het niet hebbenquote:Op woensdag 6 april 2011 01:47 schreef bork het volgende:
Nog 1 gevonden, zomer 2009
[ afbeelding ]
Kop maar in
quote:Op woensdag 6 april 2011 16:42 schreef Hiya het volgende:
[..]
Görlitz, meer Oost-Duits kan je het niet hebben
HermeLijns rijden alleen in Gent en Antwerpen. Dit is er volgens mij geen - of ze hebben 'm drastisch verbouwd.quote:Op woensdag 6 april 2011 16:25 schreef sararaats het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
[ afbeelding ]
ok, help me even
dit is toch een HermeLijn-stel?
In de zomer gaan er toch altijd een aantal Hermelijnen richtin de kusttram? De tram op de foto is een LRV van BN, maar ze worden ook gewoon Kusttram genoemd dacht ik, die tussenbak is er later ingezetquote:Op woensdag 6 april 2011 18:30 schreef Karrs het volgende:
[..]
HermeLijns rijden alleen in Gent en Antwerpen. Dit is er volgens mij geen - of ze hebben 'm drastisch verbouwd.
Wat is dat ding trouwens LELIJK!
Ik wil binnenkort lijn 3 gaan doen. Wel een timelaps, zoek alleen nog een houder voor mijn camera (full hd).quote:Op dinsdag 17 mei 2011 22:45 schreef Karrs het volgende:
Randstadrail 4, van Zoetermeer (Centrum-West) naar het eindpunt Uithof.
Magnificent.
* Karrs meldt zich als houderquote:Op zaterdag 16 juli 2011 12:19 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Ik wil binnenkort lijn 3 gaan doen. Wel een timelaps, zoek alleen nog een houder voor mijn camera (full hd).
Dat filmpje trouwens.... 3 overtredingen geconstateerd![]()
Deze is goedkoop ( wordt gratis verzonden, wel 2-3 weken bezorgtijd) http://www.dealextreme.co(...)der-for-camera-37975quote:Op zaterdag 16 juli 2011 12:19 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Ik wil binnenkort lijn 3 gaan doen. Wel een timelaps, zoek alleen nog een houder voor mijn camera (full hd).
Dat filmpje trouwens.... 3 overtredingen geconstateerd![]()
Ik heb een platte voorruit dus denk niet dat dat echt gaat werkenquote:Op zondag 17 juli 2011 19:30 schreef Peter het volgende:
[..]
Deze is goedkoop ( wordt gratis verzonden, wel 2-3 weken bezorgtijd) http://www.dealextreme.co(...)der-for-camera-37975
Je kunt met 1 scharnier en een balhoofd aardig uit de voeten ( ik heb hem hier liggen en neem hem mee in een auto vandaag. ff testen)quote:Op maandag 18 juli 2011 14:15 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Ik heb een platte voorruit dus denk niet dat dat echt gaat werken
[ afbeelding ]
En nog uitgeprobeerd?quote:Op maandag 18 juli 2011 15:56 schreef Peter het volgende:
[..]
Je kunt met 1 scharnier en een balhoofd aardig uit de voeten ( ik heb hem hier liggen en neem hem mee in een auto vandaag. ff testen)
Waarschijnlijk gaan ze alweer stoppen met het project gekoppeld rijdenquote:Op woensdag 17 augustus 2011 23:43 schreef Karrs het volgende:
HTM gaat "gekoppeld rijden" op RR4K
Vanaf maandag 22 augustus gaan er wijzigingen plaatsvinden in de dienstregeling van RandstadRail 3 (K) en 4 (K).
De RandstadRaillijnen 3 en 4 rijden maandag t/m zaterdag om de 10 minuten. Op maandag t/m vrijdag worden de ochtend- en avondspits versterkt met extra 3K en 4K ritten, dit zijn zogenaamde kort trajectritten.
RandstadRaillijn 4K rijdt tussen Monstersestraat en Zoetermeer Javalaan. Op RandstadRail 4K wordt een begin gemaakt met gekoppeld rijden.’ Dit betekent dat er 2 rijtuigen aan elkaar worden gekopppeld.
's Avonds en zondag de gehele dag rijden de RandstadRaillijnen om de15 minuten.
(Ik heb dit van SSC af, daar staat geen bron bij helaas)
[ afbeelding ]
Thank god voor het stoppen met gekoppeld rijdenquote:Op donderdag 13 oktober 2011 13:03 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
En nog uitgeprobeerd?
[..]
Waarschijnlijk gaan ze alweer stoppen met het project gekoppeld rijden
Gemiddeld 3 passagiers in zo'n gekoppelde RRquote:
Waarom hebben ze dan een koppelproef op die lijn gedaanquote:Op donderdag 13 oktober 2011 13:53 schreef GotC het volgende:
[..]
Gemiddeld 3 passagiers in zo'n gekoppelde RR. 4K is überhaupt geen RR die altijd vol zit, verre van zelfs..
Dat kan AA je misschien vertellen?quote:Op donderdag 13 oktober 2011 14:17 schreef Karrs het volgende:
[..]
Waarom hebben ze dan een koppelproef op die lijn gedaan
Was dat alleen om te zien of het technisch kan, of zo
Rijdt het erg beroerd?quote:Op donderdag 13 oktober 2011 13:03 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Waarschijnlijk gaan ze alweer stoppen met het project gekoppeld rijden
Geen auto meerquote:Op donderdag 13 oktober 2011 13:03 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
En nog uitgeprobeerd?
[..]
Waarschijnlijk gaan ze alweer stoppen met het project gekoppeld rijden
De Randstadrail-voertuigen zijn voor veel tramlijnen net te breed.. Zo kunnen ze ook over de turfmarkt niet de omleidingsroute rijden als de tramtunnel dicht is..quote:Op dinsdag 8 november 2011 17:34 schreef Karrs het volgende:
De Siemens Avenio! Hij is pretty.![]()
![]()
HuhWordt hij 2,55m breed? Waarom niet 2,65m zoals de RegioCitadis?
Ik heb 't idee dat ze deze in Groningen ook willen hebben. Alleen hebben ze daar m.i. nogal absurde eisen gesteld: ze willen een tram waar 290(!) personen in kunnen. Hij mag maximaal 45 meter lang zijn en moet 93 zitplaatsen hebben (vast + klapstoel)... de Avenio komt ook in 45m en heeft dan 93 vaste zitplaatsen. In Groningen moet hij wel 2,65m breed worden.
Dan zal tram 6 neem ik aan ook RR worden?quote:Op dinsdag 8 november 2011 17:40 schreef Peter het volgende:
[..]
Geen auto meer
Maar het moet lukken, anders leen je die van mij eerst, gebruik hem nu toch niet
[..]
De Randstadrail-voertuigen zijn voor veel tramlijnen net te breed.. Zo kunnen ze ook over de turfmarkt niet de omleidingsroute rijden als de tramtunnel dicht is..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |