is zon ac15 ook als top beschikbaar? Kan er niks over vinden, maar lijkt me wel vet eigenlijkquote:Op dinsdag 21 december 2010 00:16 schreef Iemand91 het volgende:
'n Vox AC15 voor €349.
Een Fender Deville II 212 voor €650.
Gelukkig geen GAS. Daar ben ik nog (veel) te slecht voor...
succes, ik ga zo weer door de sneeuw ploegen en naar me werk 'wandelen'quote:Op dinsdag 21 december 2010 06:56 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Lange Frans, als je het hebt over een irritant figuur...Dat zal me dan wel wat "muziek" zijn.
Grrr, vannacht nog meer sneeuw gevallen en ik moet weer dat pokkeeind naar Arnhem gaan rijden...
Dat heet Luiquote:Op dinsdag 21 december 2010 11:32 schreef Witchfynder het volgende:
Waarom zou je als gitarist géén solo's of melodiën willen spelen? Als je het nog niet kan, ok, maar dat je het ook niet wilt leren. Ik vind dat echt bizar.
quote:Op dinsdag 21 december 2010 11:38 schreef Gitaarmat het volgende:
Wordt dan gewoon toetsenist.![]()
Oke net alsof die nooit solos spelen.
Dat is gewoon verfoeilijk. Net als bassisten die alleen grondnoten willen spelen of drummers die alleen 4/4 willen slaanquote:Op dinsdag 21 december 2010 12:02 schreef Rpol het volgende:
Lol is d'r een keer een gitarist die zich liever wil schikken in de rol van slaggitarist dan is ie meteen raar en lui
Hij zegt volgens mij niet dat die andere gitarist geen melodielijnen wil spelen.quote:Op dinsdag 21 december 2010 11:32 schreef Witchfynder het volgende:
Waarom zou je als gitarist géén solo's of melodiën willen spelen? Als je het nog niet kan, ok, maar dat je het ook niet wilt leren. Ik vind dat echt bizar.
Bij ons, met 2 leadgitaristen, gaat dat wel zo. Onze toetsenist speelt tegenwoordig ook solo's, dus het is ff afspreken. Soms spelen beide gitaristen een solo in een nummer en soms maar 1 of 1 samen met de toetsenist. Wat het beste werktquote:Op dinsdag 21 december 2010 12:13 schreef Rpol het volgende:
Maar doen jullie het dan om en om ofzo? Doe jij bij liedje 3 de solo dan doe ik het bij 5?
Het verschilt ook erg van muzieksoort tot muzieksoort. Als je reggae speelt ga je niet onwijs staan shredden, wat weer wel goed past bij blues, jazz, hard rock of metalquote:Op dinsdag 21 december 2010 12:24 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Hij zegt volgens mij niet dat die andere gitarist geen melodielijnen wil spelen.
Maar ik ben ook veel liever slaggitarist - tenminste, ik speel zelden in bandjes met meer dan één gitaar en van solo's hou ik niet zo erg. Een goeie riff spelen en je gitaar echt als ritmisch instrument gebruiken, met accenten en 'droge klappen' op de juiste plekken etc, vind ik echt minstens zo tof, zo niet toffer dan solo's shredden.En goed slaggitaar spelen is echt niet veel makkelijker dan solo's pielen, imo.
Het hangt natuurlijk ook van de rest van de band af. Als de rest van de band naar jou gaat kijken als ze de draad kwijt dreigen te raken (onze bassist heeft daar nogal last van), kun je beter akkoorden blijven rammen in plaats van ineens een melodielijn te gaan spelen.quote:Op dinsdag 21 december 2010 12:04 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Dat is gewoon verfoeilijk. Net als bassisten die alleen grondnoten willen spelen of drummers die alleen 4/4 willen slaan.
Klopt ja, ik heb veel punk gespeeld en daar zijn solo's sowieso lame. Nu een beetje indiepoprock, daar zitten wel instrumentale stukken in, maar niet van die dingen als: ok, nu 16 maten solo op de akkoorden van het couplet /refrein.quote:Op dinsdag 21 december 2010 12:26 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Het verschilt ook erg van muzieksoort tot muzieksoort. Als je reggae speelt ga je niet onwijs staan shredden, wat weer wel goed past bij blues, jazz, hard rock of metal.
je hebt wel door dat je am i evil helemaal verkeerd speelt ?quote:Op maandag 20 december 2010 22:45 schreef mdvries_2 het volgende:
Nieuwe gear, dus tijd voor een nieuw filmpje. Let the flaming begin
Tuurlijkquote:Op dinsdag 21 december 2010 12:30 schreef genakt het volgende:
[..]
je hebt wel door dat je am i evil helemaal verkeerd speelt ?
Ik speel nog steeds punk maar bij elk nummer weten we er wel een solo in te proppen.quote:Op dinsdag 21 december 2010 12:30 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Klopt ja, ik heb veel punk gespeeld en daar zijn solo's sowieso lame. Nu een beetje indiepoprock, daar zitten wel instrumentale stukken in, maar niet van die dingen als: ok, nu 16 maten solo op de akkoorden van het couplet /refrein.
Nouja de andere gitarist is de zanger, dus we kijken gewoon welke partij voor hem het makkelijkste samen gaat met zingen, en de andere doe ik. De ene keer speelt hij de melodie omdat die de zanglijn volgt. Maar de andere keer is het weer een andere melodie waardoor ik hem weer doe omdat het dan lastig wordt met zingen. En solo's is een beetje om en om.quote:Op dinsdag 21 december 2010 12:13 schreef Rpol het volgende:
Maar doen jullie het dan om en om ofzo? Doe jij bij liedje 3 de solo dan doe ik het bij 5?
Terwijl de bassist juist de rots in de branding hoort te zijnquote:Op dinsdag 21 december 2010 12:29 schreef brother52 het volgende:
[..]
Het hangt natuurlijk ook van de rest van de band af. Als de rest van de band naar jou gaat kijken als ze de draad kwijt dreigen te raken (onze bassist heeft daar nogal last van), kun je beter akkoorden blijven rammen in plaats van ineens een melodielijn te gaan spelen.
Wij zijn dan ook geen normale band.quote:Op dinsdag 21 december 2010 13:12 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Terwijl de bassist juist de rots in de branding hoort te zijn![]()
.
Maar dat zijn ook lame-arse solo'squote:Op dinsdag 21 december 2010 12:30 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Klopt ja, ik heb veel punk gespeeld en daar zijn solo's sowieso lame. Nu een beetje indiepoprock, daar zitten wel instrumentale stukken in, maar niet van die dingen als: ok, nu 16 maten solo op de akkoorden van het couplet /refrein.
Ik schijn ook geen normale bassist te zijnquote:Op dinsdag 21 december 2010 13:14 schreef brother52 het volgende:
[..]
Wij zijn dan ook geen normale band.
Dat is wel behoorlijk evil jaquote:Op dinsdag 21 december 2010 12:33 schreef mdvries_2 het volgende:
[..]
Tuurlijk. Die paar akkoorden helemaal aan het begin weggelaten en nog een paar dingen. Ik probeer dingen ook niet helemaal noot voor noot perfect na te spelen
quote:Op dinsdag 21 december 2010 13:21 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Dat is wel behoorlijk evil ja.
Dat kan je bij jullie ook vrij gemakkelijk doen.quote:Op dinsdag 21 december 2010 13:20 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ik schijn ook geen normale bassist te zijn. Keer op mijn werk hadden wat muzikanten een discussie over of de bassist de drums of de gitaar zou moeten volgen. Toen liep ik toevallig langs, dus stelden ze mij de vraag met wie ik mee speel en toen zei ik "met iedereen"
.
Het verschilt per stukje van het nummer met welke partij ik mee speel. Dat vind ik relaxt aan bassist zijn; het is alsof ik bij elk nummer een menukaart krijg en ik dan kan zeggen "doe mij voor de intro maar drums, voor het couplet de toetsen, voor het refrein de zang en de bridge gitaar 1".
Je kan toch tegelijkertijd soleren... harmoniën etc.quote:Op dinsdag 21 december 2010 12:13 schreef Rpol het volgende:
Blijkbaar wel...quote:Op dinsdag 21 december 2010 06:57 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
[..]
is zon ac15 ook als top beschikbaar? Kan er niks over vinden, maar lijkt me wel vet eigenlijk
Krijg je dan nooit bij bepaalde nummers strijd om wie de solo mag doen?quote:Op dinsdag 21 december 2010 12:24 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Bij ons, met 2 leadgitaristen, gaat dat wel zo. Onze toetsenist speelt tegenwoordig ook solo's, dus het is ff afspreken. Soms spelen beide gitaristen een solo in een nummer en soms maar 1 of 1 samen met de toetsenist. Wat het beste werkt. We proberen wel soleren om het soleren te voorkomen, alsof het moet ofzo. De muziek moet er wel om vragen, zeg maar.
Nice!!quote:Op dinsdag 21 december 2010 15:50 schreef Dribbel_ het volgende:
Geluidskaart
[ afbeelding ]
En een mic
[ afbeelding ]
Tof.quote:Op dinsdag 21 december 2010 15:50 schreef Dribbel_ het volgende:
Geluidskaart
[ afbeelding ]
En een mic
[ afbeelding ]
Vet.quote:Op dinsdag 21 december 2010 15:50 schreef Dribbel_ het volgende:
Geluidskaart
[ afbeelding ]
En een mic
[ afbeelding ]
Veel plezierquote:Op dinsdag 21 december 2010 16:05 schreef Iemand91 het volgende:
I'm of to London. Zie jullie donderdag weer.
Goede keus. Ik heb ook een Saffire, alleen dan de Pro 24, ze klinken erg nice.quote:Op dinsdag 21 december 2010 15:50 schreef Dribbel_ het volgende:
Geluidskaart
[ afbeelding ]
En een mic
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 21 december 2010 16:10 schreef guitarist het volgende:
[..]
Ik ga nu mijn nieuwe mic ophalen!
Ah, ik zie dat je haar al geleerd hebt hoe ze met stokken om moet gaan.quote:Op dinsdag 21 december 2010 16:20 schreef KaMo het volgende:
Nieuwe aankopen ftw!
Redelijk hoog GH gehalte; maar niet slecht voor 150 euro bij de gamma:
[ afbeelding ]
Vriendin en rotzooi niet inbegrepen...
Die hbe ik ook gezien bij de Gamma. Ze hebben er ook een elektrische gitaarquote:Op dinsdag 21 december 2010 16:20 schreef KaMo het volgende:
Nieuwe aankopen ftw!
Redelijk hoog GH gehalte; maar niet slecht voor 150 euro bij de gamma:
[ afbeelding ]
Vriendin en rotzooi niet inbegrepen...
Is da een beetje een goeie interface verder?quote:Op dinsdag 21 december 2010 16:55 schreef Dribbel_ het volgende:
Dan heb ik nog een toneport UX1 over
Hier mensen die interesse hebben toevallig ?
Jaquote:Op dinsdag 21 december 2010 16:56 schreef blckbb het volgende:
[..]
Is da een beetje een goeie interface verder?
Nou, dan weet je meteen waar je aan moet werken.quote:Op dinsdag 21 december 2010 17:51 schreef blckbb het volgende:
[..]
Slechte apparatuur + een slechte one-man-band zijn
Of geld aan uit moet gevenquote:Op dinsdag 21 december 2010 17:53 schreef brother52 het volgende:
[..]
Nou, dan weet je meteen waar je aan moet werken.
welke software dan? heb jij nog zo'n oude met gearbox? of pod farm?quote:Op dinsdag 21 december 2010 17:58 schreef Dribbel_ het volgende:
Die mix die ik pas postte komt allemaal uit die UX1 je kan er best prima geluid uit halen
En al m'n youtube filmpjes, zelfde verhaal
Dan doe je iets niet goed, je kunt met die Line 6-gear echt prima dingen maken.quote:Op dinsdag 21 december 2010 18:00 schreef Muchachooo het volgende:
[..]
welke software dan? heb jij nog zo'n oude met gearbox? of pod farm?
ik heb pod farm en die sounds zijn echt om te huilen
Degene die hem als eerste speelt, houdt hemquote:Op dinsdag 21 december 2010 15:26 schreef Rpol het volgende:
[..]
Krijg je dan nooit bij bepaalde nummers strijd om wie de solo mag doen?
Wat een solo is en wat een melodie/thema is voor veel mensen discutabel. Een leadpartij iigquote:Op dinsdag 21 december 2010 13:35 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Je kan toch tegelijkertijd soleren... harmoniën etc.
Het wordt wel krassig bij mij en ik snap niet waarom. Maar GuitarRig geeft veel latency om een of andere onduidelijke reden.quote:Op dinsdag 21 december 2010 18:02 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Dan doe je iets niet goed, je kunt met die Line 6-gear echt prima dingen maken.
guitar rig is echt een aanslag op je processor... dat is jammer, want het heeft wel heel relaxte geluiden vind ik.quote:Op dinsdag 21 december 2010 18:11 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Het wordt wel krassig bij mij en ik snap niet waarom. Maar GuitarRig geeft veel latency om een of andere onduidelijke reden.
Ik heb het met mijn nieuwe pc nog niet geprobeerd. Ik heb een 6x nu, zou wel moeten werken denk ikquote:Op dinsdag 21 december 2010 18:13 schreef Muchachooo het volgende:
[..]
guitar rig is echt een aanslag op je processor... dat is jammer, want het heeft wel heel relaxte geluiden vind ik.
haha ja lijkt me ookquote:Op dinsdag 21 december 2010 18:14 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ik heb het met mijn nieuwe pc nog niet geprobeerd. Ik heb een 6x nu, zou wel moeten werken denk ik.
Ja Gearbox idd, maar die gebruik ik nooit, normaal eigenlijk altijd Guitarrig, tijdje ook Revalver gebruikt die heeft ook wel vette geluidenquote:Op dinsdag 21 december 2010 18:00 schreef Muchachooo het volgende:
[..]
welke software dan? heb jij nog zo'n oude met gearbox? of pod farm?
ik heb pod farm en die sounds zijn echt om te huilen
ziet eruit als zelfbouw...quote:Op dinsdag 21 december 2010 19:13 schreef Svyatagor het volgende:
Leuk gitaartje!
http://gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=135621
Dat zijn gewoon die oude Japanse LP's, Dean heeft er ook 1. Maar wel een beetje aan de prijs. Op zich niet heel duur maar zeker geen koopje.quote:Op dinsdag 21 december 2010 19:22 schreef Muchachooo het volgende:
[..]
ziet eruit als zelfbouw...
heb eigenlijk nog nooit een LP-model gezien zonder gelijmde hals..
Hij is zijn geld meer dan waard.quote:Op dinsdag 21 december 2010 19:23 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Dat zijn gewoon die oude Japanse LP's, Dean heeft er ook 1. Maar wel een beetje aan de prijs. Op zich niet heel duur maar zeker geen koopje.
Ja uiteraard, maar ik heb ze ook wel eens voor ~250 op MP zien staan, vandaarquote:Op dinsdag 21 december 2010 19:24 schreef brother52 het volgende:
[..]
Hij is zijn geld meer dan waard.
Dat is vast geen pre-lawsuit geweest.quote:Op dinsdag 21 december 2010 19:26 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Ja uiteraard, maar ik heb ze ook wel eens voor ~250 op MP zien staan, vandaar
Zelfbouw of niet zegt helemaal niets. Zou iemand voor mijn zelfbouw 450 euro bieden, lach ik ze keihard uit.quote:Op dinsdag 21 december 2010 19:22 schreef Muchachooo het volgende:
[..]
ziet eruit als zelfbouw...
heb eigenlijk nog nooit een LP-model gezien zonder gelijmde hals..
Reken op zo'n 350/400 euro maar dat hangt van de pups af.quote:Op dinsdag 21 december 2010 19:38 schreef Muchachooo het volgende:
Wat is een tweedehands epiphone LP custom met niet-stock pups + koffer ongeveer waard eigenlijk?
Volgens mij waren het WCR pups, maar ik weet zo niet welk model. De modellen op de site zijn allemaal zebra, maar die van mij zijn gewoon zwart...quote:Op dinsdag 21 december 2010 19:40 schreef Dribbel_ het volgende:
Ligt eraan wat voor pickups er wél in zitten ?
Dat zou ik niet meer weten eigenlijk.quote:Op dinsdag 21 december 2010 19:29 schreef brother52 het volgende:
[..]
Dat is vast geen pre-lawsuit geweest.
We hebben @ kickmusic een 83er strat uit japan, 695..quote:Op dinsdag 21 december 2010 19:47 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Dat zou ik niet meer weten eigenlijk.
Ik wil trouwens nog een x een mooie oude Jap kopen. LP, strat, tele, whatever, maakt mij niet uit, maar het lijkt me gewoon vet. Maarja eerst maar eens een nieuwe versterker, ik ga kijken of ik zo'n 6505+ combo kan scoren in Boekel
Vette dingen, maar ze gaan harddd, veel te hard voor thuis eigenlijk.quote:Op dinsdag 21 december 2010 19:47 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Dat zou ik niet meer weten eigenlijk.
Ik wil trouwens nog een x een mooie oude Jap kopen. LP, strat, tele, whatever, maakt mij niet uit, maar het lijkt me gewoon vet. Maarja eerst maar eens een nieuwe versterker, ik ga kijken of ik zo'n 6505+ combo kan scoren in Boekel
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |