is zon ac15 ook als top beschikbaar? Kan er niks over vinden, maar lijkt me wel vet eigenlijkquote:Op dinsdag 21 december 2010 00:16 schreef Iemand91 het volgende:
'n Vox AC15 voor €349.
Een Fender Deville II 212 voor €650.
Gelukkig geen GAS. Daar ben ik nog (veel) te slecht voor...
succes, ik ga zo weer door de sneeuw ploegen en naar me werk 'wandelen'quote:Op dinsdag 21 december 2010 06:56 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Lange Frans, als je het hebt over een irritant figuur...Dat zal me dan wel wat "muziek" zijn.
Grrr, vannacht nog meer sneeuw gevallen en ik moet weer dat pokkeeind naar Arnhem gaan rijden...
Dat heet Luiquote:Op dinsdag 21 december 2010 11:32 schreef Witchfynder het volgende:
Waarom zou je als gitarist géén solo's of melodiën willen spelen? Als je het nog niet kan, ok, maar dat je het ook niet wilt leren. Ik vind dat echt bizar.
quote:Op dinsdag 21 december 2010 11:38 schreef Gitaarmat het volgende:
Wordt dan gewoon toetsenist.![]()
Oke net alsof die nooit solos spelen.
Dat is gewoon verfoeilijk. Net als bassisten die alleen grondnoten willen spelen of drummers die alleen 4/4 willen slaanquote:Op dinsdag 21 december 2010 12:02 schreef Rpol het volgende:
Lol is d'r een keer een gitarist die zich liever wil schikken in de rol van slaggitarist dan is ie meteen raar en lui
Hij zegt volgens mij niet dat die andere gitarist geen melodielijnen wil spelen.quote:Op dinsdag 21 december 2010 11:32 schreef Witchfynder het volgende:
Waarom zou je als gitarist géén solo's of melodiën willen spelen? Als je het nog niet kan, ok, maar dat je het ook niet wilt leren. Ik vind dat echt bizar.
Bij ons, met 2 leadgitaristen, gaat dat wel zo. Onze toetsenist speelt tegenwoordig ook solo's, dus het is ff afspreken. Soms spelen beide gitaristen een solo in een nummer en soms maar 1 of 1 samen met de toetsenist. Wat het beste werktquote:Op dinsdag 21 december 2010 12:13 schreef Rpol het volgende:
Maar doen jullie het dan om en om ofzo? Doe jij bij liedje 3 de solo dan doe ik het bij 5?
Het verschilt ook erg van muzieksoort tot muzieksoort. Als je reggae speelt ga je niet onwijs staan shredden, wat weer wel goed past bij blues, jazz, hard rock of metalquote:Op dinsdag 21 december 2010 12:24 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Hij zegt volgens mij niet dat die andere gitarist geen melodielijnen wil spelen.
Maar ik ben ook veel liever slaggitarist - tenminste, ik speel zelden in bandjes met meer dan één gitaar en van solo's hou ik niet zo erg. Een goeie riff spelen en je gitaar echt als ritmisch instrument gebruiken, met accenten en 'droge klappen' op de juiste plekken etc, vind ik echt minstens zo tof, zo niet toffer dan solo's shredden.En goed slaggitaar spelen is echt niet veel makkelijker dan solo's pielen, imo.
Het hangt natuurlijk ook van de rest van de band af. Als de rest van de band naar jou gaat kijken als ze de draad kwijt dreigen te raken (onze bassist heeft daar nogal last van), kun je beter akkoorden blijven rammen in plaats van ineens een melodielijn te gaan spelen.quote:Op dinsdag 21 december 2010 12:04 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Dat is gewoon verfoeilijk. Net als bassisten die alleen grondnoten willen spelen of drummers die alleen 4/4 willen slaan.
Klopt ja, ik heb veel punk gespeeld en daar zijn solo's sowieso lame. Nu een beetje indiepoprock, daar zitten wel instrumentale stukken in, maar niet van die dingen als: ok, nu 16 maten solo op de akkoorden van het couplet /refrein.quote:Op dinsdag 21 december 2010 12:26 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Het verschilt ook erg van muzieksoort tot muzieksoort. Als je reggae speelt ga je niet onwijs staan shredden, wat weer wel goed past bij blues, jazz, hard rock of metal.
je hebt wel door dat je am i evil helemaal verkeerd speelt ?quote:Op maandag 20 december 2010 22:45 schreef mdvries_2 het volgende:
Nieuwe gear, dus tijd voor een nieuw filmpje. Let the flaming begin
Tuurlijkquote:Op dinsdag 21 december 2010 12:30 schreef genakt het volgende:
[..]
je hebt wel door dat je am i evil helemaal verkeerd speelt ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |