Ik speel nog steeds punk maar bij elk nummer weten we er wel een solo in te proppen.quote:Op dinsdag 21 december 2010 12:30 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Klopt ja, ik heb veel punk gespeeld en daar zijn solo's sowieso lame. Nu een beetje indiepoprock, daar zitten wel instrumentale stukken in, maar niet van die dingen als: ok, nu 16 maten solo op de akkoorden van het couplet /refrein.
Nouja de andere gitarist is de zanger, dus we kijken gewoon welke partij voor hem het makkelijkste samen gaat met zingen, en de andere doe ik. De ene keer speelt hij de melodie omdat die de zanglijn volgt. Maar de andere keer is het weer een andere melodie waardoor ik hem weer doe omdat het dan lastig wordt met zingen. En solo's is een beetje om en om.quote:Op dinsdag 21 december 2010 12:13 schreef Rpol het volgende:
Maar doen jullie het dan om en om ofzo? Doe jij bij liedje 3 de solo dan doe ik het bij 5?
Terwijl de bassist juist de rots in de branding hoort te zijnquote:Op dinsdag 21 december 2010 12:29 schreef brother52 het volgende:
[..]
Het hangt natuurlijk ook van de rest van de band af. Als de rest van de band naar jou gaat kijken als ze de draad kwijt dreigen te raken (onze bassist heeft daar nogal last van), kun je beter akkoorden blijven rammen in plaats van ineens een melodielijn te gaan spelen.
Wij zijn dan ook geen normale band.quote:Op dinsdag 21 december 2010 13:12 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Terwijl de bassist juist de rots in de branding hoort te zijn![]()
.
Maar dat zijn ook lame-arse solo'squote:Op dinsdag 21 december 2010 12:30 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Klopt ja, ik heb veel punk gespeeld en daar zijn solo's sowieso lame. Nu een beetje indiepoprock, daar zitten wel instrumentale stukken in, maar niet van die dingen als: ok, nu 16 maten solo op de akkoorden van het couplet /refrein.
Ik schijn ook geen normale bassist te zijnquote:Op dinsdag 21 december 2010 13:14 schreef brother52 het volgende:
[..]
Wij zijn dan ook geen normale band.
Dat is wel behoorlijk evil jaquote:Op dinsdag 21 december 2010 12:33 schreef mdvries_2 het volgende:
[..]
Tuurlijk. Die paar akkoorden helemaal aan het begin weggelaten en nog een paar dingen. Ik probeer dingen ook niet helemaal noot voor noot perfect na te spelen
quote:Op dinsdag 21 december 2010 13:21 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Dat is wel behoorlijk evil ja.
Dat kan je bij jullie ook vrij gemakkelijk doen.quote:Op dinsdag 21 december 2010 13:20 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ik schijn ook geen normale bassist te zijn. Keer op mijn werk hadden wat muzikanten een discussie over of de bassist de drums of de gitaar zou moeten volgen. Toen liep ik toevallig langs, dus stelden ze mij de vraag met wie ik mee speel en toen zei ik "met iedereen"
.
Het verschilt per stukje van het nummer met welke partij ik mee speel. Dat vind ik relaxt aan bassist zijn; het is alsof ik bij elk nummer een menukaart krijg en ik dan kan zeggen "doe mij voor de intro maar drums, voor het couplet de toetsen, voor het refrein de zang en de bridge gitaar 1".
Je kan toch tegelijkertijd soleren... harmoniën etc.quote:Op dinsdag 21 december 2010 12:13 schreef Rpol het volgende:
Maar doen jullie het dan om en om ofzo? Doe jij bij liedje 3 de solo dan doe ik het bij 5?
Blijkbaar wel...quote:Op dinsdag 21 december 2010 06:57 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
[..]
is zon ac15 ook als top beschikbaar? Kan er niks over vinden, maar lijkt me wel vet eigenlijk
Krijg je dan nooit bij bepaalde nummers strijd om wie de solo mag doen?quote:Op dinsdag 21 december 2010 12:24 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Bij ons, met 2 leadgitaristen, gaat dat wel zo. Onze toetsenist speelt tegenwoordig ook solo's, dus het is ff afspreken. Soms spelen beide gitaristen een solo in een nummer en soms maar 1 of 1 samen met de toetsenist. Wat het beste werkt. We proberen wel soleren om het soleren te voorkomen, alsof het moet ofzo. De muziek moet er wel om vragen, zeg maar.
Nice!!quote:Op dinsdag 21 december 2010 15:50 schreef Dribbel_ het volgende:
Geluidskaart
[ afbeelding ]
En een mic
[ afbeelding ]
Tof.quote:Op dinsdag 21 december 2010 15:50 schreef Dribbel_ het volgende:
Geluidskaart
[ afbeelding ]
En een mic
[ afbeelding ]
Vet.quote:Op dinsdag 21 december 2010 15:50 schreef Dribbel_ het volgende:
Geluidskaart