7 februariquote:Op maandag 20 december 2010 16:44 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Mooi!
Wanneer moet je nou naar Breda?
quote:Op maandag 20 december 2010 16:44 schreef Clan het volgende:
[..]
Tigers waren toen de beste tanks die er waren, de Tiger Panther was natuurlijk de beste uit de serie, ze zijn zelfs bij het Ardennenoffensief ingezet, waar ze voor het merendeel in de modder vastliepen. De Tiger II zijn zwakste plek was de kont, maar als je kijkt hoeveel Shermans en T versies die hebben uitgeschakeld was dat toch een staaltje vakkunde.
Dan verzin jij de volgendequote:Op maandag 20 december 2010 17:00 schreef Rave_NL het volgende:
Wat een slechte topictitels tegenwoordig..
2A4quote:Op maandag 20 december 2010 16:53 schreef Pumatje het volgende:
De leo2a4 ziet er ook ouderwets uit, de updates van pantser laten hem nieuw ogen...
Betreft de Tiger.. nee tigers waren niet de beste tanks, ze waren de simplemans oplossing op de russische tankkorpsen.
[ afbeelding ]
Mot je maar sneller wezen.quote:Op maandag 20 december 2010 17:00 schreef Rave_NL het volgende:
Wat een slechte topictitels tegenwoordig..
Dat is een heel oud gebruik, binnen defensie, als je met mensen van de cavalerie praat, dan schuif je ze een suikerklontje toequote:Op maandag 20 december 2010 17:02 schreef Rave_NL het volgende:
Sinterklaas is al een tijdje voorbij..
sexy namen altijd van die Duitsers....quote:Op maandag 20 december 2010 16:57 schreef Clan het volgende:
Tiger II bedoel ik, weet niet waarom ik die altijd Panther noem.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Tiger_II
Misschien omdat hij Königstiger heet, dat ik dan aan een panter denk
quote:Op maandag 20 december 2010 17:02 schreef Rave_NL het volgende:
Sinterklaas is al een tijdje voorbij..
Edit: Zie dat Clan hem ook al gepost had...quote:Niettemin heet het betreffende legeronderdeel dat vroeger met paarden vocht, en tegenwoordig met tanks, nog steeds cavalerie, en zijn de benamingen voor rangen en standen die traditioneel deel uitmaakten van de cavalerie (een kapitein bij de cavalerie heet ritmeester, een sergeant wachtmeester, een soldaat huzaar) nog steeds gebruikelijk. Ook krijgen tankbestuurders nog steeds klontjes suiker toegestopt door mede-militairen die grappig willen zijn met de opmerking: "Voor het paard"...
Traditie moet je hooghouden, ook in de topictitelsquote:Op maandag 20 december 2010 17:19 schreef AchJa het volgende:
[..]
[..]
Edit: Zie dat Clan hem ook al gepost had...
Dat denk ik ook.quote:Op maandag 20 december 2010 17:15 schreef Pumatje het volgende:
[..]
sexy namen altijd van die Duitsers....
Tiger2 was in de goede richting, techniek van toen kon echter hun ideeën van de toekomst niet realiseren helaas...
toch ben ik van mening, dat ze verder zijn gegaan met het Panther ontwerp, om de Leopard1 in elkaar te zetten. Het officiele statement is wel, dat de designers van de Leopard series... compleet 0,0 procent te maken hadden of afstammelingen waren van de designers van de Panther/Tiger serie..
Ik denk dat dat enkel is uitgesproken omwege het gevoelige feit, van de Nazi tijd e.d .. en dat ze natuurlijk wel erbij betrokken zijn geweest.
Geen idee, ik heb me wel ingeschreven voor een infodag. Het kan nooit kwaad natuurlijk, het laat wel zien dat je geïnformeerd en gemotiveerd bent.quote:Op maandag 20 december 2010 17:02 schreef Vronsky het volgende:
(En even een vraagje.. is het bij het Korps verplicht om eerst een voorlichting te volgen of iets dergelijks? Die patsers op het info nummer van de Marine namen niet op, bij de landmacht is dit namelijk wel verplicht voordat je überhaupt mag solliciteren, en omdat je ook blijkbaar tijdens de MAST een voorlichting krijgt..)
Ik wilde mijzelf voor die van 17 februari inschrijven.. maar dan kan ik nietquote:Op maandag 20 december 2010 18:01 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Geen idee, ik heb me wel ingeschreven voor een infodag. Het kan nooit kwaad natuurlijk, het laat wel zien dat je geïnformeerd en gemotiveerd bent.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |