abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90156990
Oke, ik zit een klein beetje met een probleem,

Ik werk(te) bij een touringcarbedrijf, met functie: schoonmaak.

Nu hoef je natuurlijk niet lang na te denken om te zien dat wij dus bussen poetsen.

Wat dat betreft heb ik eigelijk vrij makkelijk werk, ik hoef er alleen voor te zorgen dat de bussen gewassen en getankt binnen komen te staan.

Nu heb ik afgelopen vrijdag (17-12-10) een klein inschatting's foutje gemaakt:

Met het inrijden van de wasstraat stond ik scheef langs de stootbeugel, met mijn gedachte van ik rij hem een stukkie terug, om daarna er recht in te rijden.

Zodoende, zet ik de bus neer op zn plaats, en stop de motor, komen er ineens 2 collegae binnenrennen en wijzen achter de bus.

Nu bleek dus dat ik met achteruit rijden de poort van de wasstraat heb geraakt.

Natuurlijk snap ik dat dit mijn eigen schuld is, ik weet ook niet wat me bezielde om achteruit te rijden,
(normaal kun je wel een stuk achteruit rijden, maar dit geld alleen als je helemaal vooraan in de wasstraat staat, ik stond dus nog niet eens halverwege en heb klaarblijkelijk gedacht dat de bus nog onder de poort stond)

(zijn btw elektrische poorten, deze gaan open op het gewicht van de bus, en gaan dicht dmv een sensor.)

Nu heb ik (natuurlijk) meteen mijn baas gebeld (deze woont op het terrein) en hem gezecht dat er een ongeluk is gebeurt, met de vraag of hij meteen naar de wasstraat wou komen.

Toen hij binnen kwam lopen heb ik hem meteen mijn excuses aangeboden, en uitgelegt wat er is gebeurt.

Hij heeft zeker 10 minuten naar de bus en poort staan te kijken, om daarna te zeggen, Het lijkt me verstandig dat je nu je fiets pakt en naar huis gaat, ik heb het even helemaal gehad met jou.

Uit goed fatsoen heb ik dit natuurlijk ook gedaan, Het is nu inmiddels zondag/maandag, en heb ik via een collega van mij gehoord dat ik waarschijnlijk mijn ontslag krijg.

Nu wil ik graag weten, is dit terecht?

Ik moet er natuurlijk wel even bij vertellen, ik ben een week of 2 geleden met een veolia buurtbusje de struiken in gereden, maar dit kwam omdat het glad was, dit zei mijn baas zelf ook.

Voor mensen die reageren, aan reactie's van "je bent 17 en zou in een bus mogen rijden" daar heb ik niks aan, Ik wil graag even fantsoenlijk weten hoe en wat

Even foto's bijvoegen:

Het is een beetje slecht te zien, maar de schade zal oplopen tot 5000 euro,

Help me please :'(
Deze post staat vol fouten, so the fuck?
pi_90157123
je hebt geen vast contract en je molt dure spullen dus je mag wat anders gaan zoeken
pi_90157136
Bedrijfsongeval dus je bent sowieso niet aansprakelijk voor de schade.
Het kan lastiger worden omdat je 17 bent. Mocht je van je baas wel rijden? En is het openbare weg of eigen terrein?
Ontslag kan, wat voor een contract heb je?
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_90157139
Je bent 17 en je mag niet in een bus rijden.
Klaag je baas aan voor die shit man, zeg dat je gedwongen werd.
Op zaterdag 12 juli 2014 20:53 schreef Misstique het volgende:
Ik zou je nog niet uitnodigen voor m'n crematie.
Op maandag 22 juli 2013 21:18 schreef capuchon_jongen het volgende:
Sowieso je hebt me topic verneukt stevenmac :r
pi_90157141
Ik weet er echt geen bal van, maar dit lijkt me verzekeringswerk, en gewoon een ongelukje.
pi_90157195
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 00:44 schreef stevenmac26 het volgende:
Aan de foto's te zien is het eigen terrein, dan mag het wel.
'And I called your name,
pi_90157203
Tja, we rijden allemaal in de bussen daar, dus ik neem aan dat het mag van de baas, het was ook onvoorzienelijk hoorde ik net nog, de bus waarin ik reed is al meer als 15 jaar oud en heeft dus ook dik een miljoen gelopen

De schakelbak van dat ding zat zo in de knoei dat ik makkelijk de achteruit ipv de 1 had kunnen hebben.
pi_90157236
Ik heb btw een 0 uren contract, en het is eigen terein
pi_90157295
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 00:47 schreef stefkee3 het volgende:
Ik heb btw een 0 uren contract, en het is eigen terein
Als je bijvoorbeeld nog in je proeftijd zit, is ontslag vrij goed mogelijk.
Maar met een 0 uren contract lijkt ontslag me ook vrij eenvoudig..

Je hoeft iig niet bang te zijn dat je de schade moet vergoeden.
'And I called your name,
pi_90157325
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 00:46 schreef stefkee3 het volgende:
Tja, we rijden allemaal in de bussen daar, dus ik neem aan dat het mag van de baas, het was ook onvoorzienelijk hoorde ik net nog, de bus waarin ik reed is al meer als 15 jaar oud en heeft dus ook dik een miljoen gelopen

De schakelbak van dat ding zat zo in de knoei dat ik makkelijk de achteruit ipv de 1 had kunnen hebben.
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 00:46 schreef stefkee3 het volgende:

ga je nu ook nog allemaal smoesjes verzinnen?

en terecht dus maar weer dat je ontslagen word
pi_90157442
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 00:49 schreef ikweethetnietmeervandaag het volgende:

[..]

[..]

Beetje begrip tonen mag ook wel.
  maandag 20 december 2010 @ 00:52:45 #12
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_90157486
Heb een x een roldeur kapot gereden en een vriesdeur. Geen reden tot ontslag.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_90157516
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 00:49 schreef ikweethetnietmeervandaag het volgende:

[..]

[..]

Ten eerste is 1x quote ook wel genoeg, en ten tweede hoezo smoesjes?

Met dat schakelbak verhaal bedoel ik dat ik net zo goed een verkeerde versnelling had kunne hebben, was het dan ineens niet erg geweest?

Zobieso had deze poort al mankementen, het alarm licht op dichtgaande poort zat aan de buitenkant van het gebouw ipv de binnenkant, je rijdt in een wastraat, dus je ramen en spiegels beslaan meteen, blijft natuurlijk geen excuus uitstappen en even kijken.
pi_90157597
Tja, de proeftijd heb ik er gelukkig net op zitten, klein maandje terug.

Ik hoor inderdaad dat ze met een 0 uren contract vaak makkelijker kunnen zeggen dat ze je niet meer nodig hebt, nu weet ik echter niet zeker of ik 0 uren contract heb.
  maandag 20 december 2010 @ 00:58:41 #15
180174 Diemux
People vs Me
pi_90157739
Tja, ik zou eerst maar gewoon in gesprek gaan met je baas. In theorie is dit geen rede van ontslag maar je 0 uren contract maakt het natuurlijk wat lastiger.
pi_90157809
Tja, ik hoop nog wat van mijn baas te horen, mijn kerstpakket staat namelijk ook nog daar.

Alleen verwacht ik dit vandaag (ma), aangezien mijn bazen gewoon onder kantooruren werken.
  maandag 20 december 2010 @ 01:03:36 #17
180174 Diemux
People vs Me
pi_90157942
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 01:00 schreef stefkee3 het volgende:
Tja, ik hoop nog wat van mijn baas te horen, mijn kerstpakket staat namelijk ook nog daar.

Alleen verwacht ik dit vandaag (ma), aangezien mijn bazen gewoon onder kantooruren werken.
Wanneer moet je weer werken? Morgen? Gewoon gaan zoals normaal. Zo niet, morgen ochtend alsnog je baas bellen en zeggen dat dit je niet lekker zit en dat je een gesprek wilt om te kijken wat je nog voor het bedrijf kan betekenen.
pi_90158032
Tja, het is een bijbaantje, ik loop morgen stage, van half 9 tot half 5,
Ik zou inderdaad anders pas vrijdag weer hoeven te werken.

Maar vrijdag is kerstavond, dus dat wordt alweer volgende week, en dan is het oudjaarsavond, dus dan wordt het weer volgend jaar, en het zint me nu al niet lekker, en dan moet ik morgen ook nog eens een heftruck besturen, levensgevaarlijke situatie.

Denk dat ik toch maar even bel tussen de middag ofzo
  maandag 20 december 2010 @ 01:06:25 #19
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_90158063
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 00:45 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Aan de foto's te zien is het eigen terrein, dan mag het wel.
Hij is bedrijfsmatig bezig. Dus ARBO wetgeving. En ARBO stelt dat je in het bezit moet zijn van een rijbewijs. Die je pas kan halen als je 18 bent.
Maar dat is hier het punt niet. Er zijn geen gewonden gevallen dus is het gewoon een gevalletje bedrijfsschade.

Ontslag kan hij je niet geven voor dit. Wanneer de werkgever toestaat dat werknemers zonder de juiste papieren gebruik maken van zwaar materieel draait hij op voor de gevolgen (en wanneer hij ontslag aanvraagt wordt dit direct een kopje ARBO en gaat hij zwaar nat en dat risico wil hij echt niet lopen). Maar omdat je een 0-uren contract hebt zou het maar zo zijn dat je nog een hele poos op 0-uren blijft staat qua verzet werk.

Gewoon even langs de zaak gaan en er over praten onder het genot van een bak koffie.
Met een paar dagen van overdenken worden zelfs heel zware dingen al snel lichte ongemakken.
Probeer wel een beetje begrip te hebben voor hem: met een defecte/beschadigde bus kan hij de straat niet op en loopt zo een hoop inkomsten mis.
pi_90158205
De bus was overigs geen tot weinig schade aan, op een ooit al gerepareert plekje is wat verf afgeblakert, dit komt dankzij de sensors in de deur, deze is gelijk op noodstop gesprogen toen ik hem raakte (gelukkig)
pi_90159443
Nou, in ieder geval bedankt voor de reactie's, ik zal vandaag/morgen vroeg even met hem bellen, om een afspraak te maken om even rond de tafel te zitten.

Hoop dat het verder goed gaat lukken.
  maandag 20 december 2010 @ 02:55:58 #22
327740 Mendax
de Geloofwaardige
pi_90161529
Houd ons op de hoogte, succes w/
pi_90161912
Ik ken iemand die ene gigantisch grote schuifdeur in een fabriekshal eruit reed. Schade: 15.000 euro. Kreeg geen eens ontslag in zijn proeftijd! Ongelukje, kon gebeuren zei die baas.
  maandag 20 december 2010 @ 09:48:50 #24
180174 Diemux
People vs Me
pi_90165056
TS, wel even melden wat je baas zei hé, ben benieuwd :P
pi_90165336
Wees blij dat je geen rekening hebt ontvangen. Tevens terecht dat je ontslagen bent. Ongelukje kan maar je zegt t zelf:
quote:
Natuurlijk snap ik dat dit mijn eigen schuld is, ik weet ook niet wat me bezielde om achteruit te rijden,
(normaal kun je wel een stuk achteruit rijden, maar dit geld alleen als je helemaal vooraan in de wasstraat staat, ik stond dus nog niet eens halverwege en heb klaarblijkelijk gedacht dat de bus nog onder de poort stond)
  maandag 20 december 2010 @ 10:02:39 #26
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_90165453
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 00:44 schreef stevenmac26 het volgende:
:')
pi_90165660
het is geen reden voor ontslag.. zoiets kan gebeuren..

echter 0 uren contract dan hoeft ie je ook niet meer op te roepen als ie niet wil...

maar goed dat was al een aantal maal gezegd
pi_90165832
Overigens, als je baas je wilt ontslaan op grond van die schade dan had hij dat terstond moeten doen, of in ieder geval binnen redelijke tijdsgrenzen en daar kan hij niet zomaar een paar dagen mee wachten. Ideologie daarachter is dat het voor hem van groot belang moet zijn om jou te ontslaan. Als hij daar dagen mee wacht, is dat belang blijkbaar niet meer zo spoedeisend.
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
  maandag 20 december 2010 @ 11:05:55 #29
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_90167150
Hoort dit niet gewoon thuis in WGR?

Verder, zoals gezegd, een rotervaring maar je hoeft je sowieso niet zorgen te maken over de schade lijkt me. Bij ontslag zal je, op je 17de, toch niet al teveel moeite hebben met het vinden van een nieuw baantje dat een enigszins gelijkwaardige beloning biedt.
Life is what you make it.
  maandag 20 december 2010 @ 11:11:08 #30
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_90167312
quote:
7s.gif Op maandag 20 december 2010 10:11 schreef koemleit het volgende:
echter 0 uren contract dan hoeft ie je ook niet meer op te roepen als ie niet wil...
maar goed dat was al een aantal maal gezegd
Maar dat is wel fout. Als je drie maanden lang een aantal uren werkt, mag je er vanuit gaan dat dat je die uren in de toekomst ook krijgt. De werkgever mag je dus niet "fictief ontslaan" door je opeens op 0 uren te zetten, als je daarvoor altijd wél ingeroosterd werd. Zie o.a.: http://www.fnvhorecabond.(...)tract-hoe-werkt-dat/

Dan is er natuurlijk wel nog een verschil tussen je recht hebben en je recht halen. Als de werkgever je niet meer laat werken, kan je natuurlijk wel vakbond, rechtsbijstand of advocaat inschakelen, maar dan is je energie misschien beter besteed aan het zoeken van iets nieuws.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  maandag 20 december 2010 @ 11:19:50 #31
305827 cool15
ik ben hoger dan bazen
pi_90167658
is je baas aardig?
i gave my bitch a comment
yhea
bitches love comments
pi_90168748
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 00:44 schreef Me_Wesley het volgende:
Bedrijfsongeval dus je bent sowieso niet aansprakelijk voor de schade.
Het kan lastiger worden omdat je 17 bent. Mocht je van je baas wel rijden? En is het openbare weg of eigen terrein?
Ontslag kan, wat voor een contract heb je?
Het lijkt mij niet dat het bedrijf hiervoor aansprakelijk is aangezien hij geen rijbewijs heeft? Tenzij z'n werkgever hem gedwongen heeft om te rijden, maar dan nog is het oerstom om te doen natuurlijk. Geen verzekering die dit gaat betalen, lijkt me.

Of het een geldige reden is voor ontslag, geen idee. Maar ik denk dat je geen poot hebt om op te staan wanneer het inderdaad tot ontslag komt.
  maandag 20 december 2010 @ 12:51:38 #33
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_90171632
--->WGR
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_90173593
Is dat niet .........(laat ik dit maar niet invullen) Reizen in Drachten? :+
  maandag 20 december 2010 @ 13:53:49 #35
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_90174580
quote:
7s.gif Op maandag 20 december 2010 11:11 schreef eleusis het volgende:

[..]

Maar dat is wel fout. Als je drie maanden lang een aantal uren werkt, mag je er vanuit gaan dat dat je die uren in de toekomst ook krijgt. De werkgever mag je dus niet "fictief ontslaan" door je opeens op 0 uren te zetten, als je daarvoor altijd wél ingeroosterd werd. Zie o.a.: http://www.fnvhorecabond.(...)tract-hoe-werkt-dat/

Dan is er natuurlijk wel nog een verschil tussen je recht hebben en je recht halen. Als de werkgever je niet meer laat werken, kan je natuurlijk wel vakbond, rechtsbijstand of advocaat inschakelen, maar dan is je energie misschien beter besteed aan het zoeken van iets nieuws.
Misschien heeft TS meer aan het wetsartikel :) Artikel 610b uit BW7, titel 10 :)
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  maandag 20 december 2010 @ 14:31:58 #36
30751 DaMayan
Turtle Warriors
pi_90176623
Sowieso nooit zomaar een roddel van een collega geloven. Je baas moet natuurlijk aan jou direct vertellen wat er aan de hand is.
Hij wou je die dag weghebben omdat ie boos was, betekend niet dat je gelijk gaat ontslaan.
One good thing about music. When it hits you feel no pain.
pi_90207782
Tja, aangezien het best druk was bij ons op t werk, heb ik maar een smsje gestuurt (schaam schaam :@ )

Ik smste:

***, ik ben dalijk in de buurt, is het goed als ik even langs kom? Ik wel graag weten wat ik nog in jullie ogen voor *** kan betekenen. En ik begrijp ook dat het icm met de veolia wat veel is geworden.
Laat aub wat weten

Gr, ***

Gesmst om 16:09

Ik kom op de terugweg van stage naar huis namelijk langs [het bedrijf],
Eenmaal daar voor de deur had ik nog geen bericht ontvangen, ik ben dus na een tijdje twijfelen met mn hard in mn keel de chauffeurs kantine binnengelopen, (mijn baas zat achter zn buro in het kantoor gedeelte) heb even in mn postvak gekeken, heb nog wat op het prikbord staan te loeren.

Ben toen weer op de fiets gestapt en vertrokken.

Om 20:33 kreeg ik terug:

Hoi ***, Het kwam vandaag niet uit. Kun je morgen misschien. gr ***

Gelijk terug gesmst,

Morgen kan ook, moet wel na half 5.

Baas:

Oké, Tot morgen.

Tja en de rest is tot nog toe nog afwachten

(poort is btw inmiddels gemaakt) smsjes klinken opgewekt, na vergelijking met andere (drogé) smsjes.

T betekent nog niks, maar er is hoop!

Hou jullie op de hoogte;)
pi_90208686
O, het is Veolia. Dan is het geen drachten :+
pi_90208986
Aan de foto's te zien werkt TS in Eindhoven, maar goed: we gaan offtopic
pi_90210302
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 23:17 schreef Maharbal het volgende:
O, het is Veolia. Dan is het geen drachten :+
Zoals je op foto 1 of 2 kunt zien, staan er 2 a 3 bussen, vergelijk zelf maar;), nee, het is geen veolia we hebben alleen 3 busjes van veolia, die bij ons onderhouden wordt
pi_90210849
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 11:44 schreef Miracle_Drug het volgende:

Het lijkt mij niet dat het bedrijf hiervoor aansprakelijk is aangezien hij geen rijbewijs heeft?
Ik begrijp niet goed wat dat gezever over rijbewijs over gaat. Een rijbewijs is voor de OPENBARE WEG.
pi_90211526
Ik hoop voor je dat dit met een sisser af gaat lopen,zijn reactie kan ik best begrijpen het is natuurlijk niet zo leuk als er plotseling een redelijk grote schade ontstaat.

Ik hoop voor jouw dat je nog een kans krijgt om dit weer goed te maken,laat in ieder geval blijken dat ook jij goed ziek bent van het gebeurde.

Zoniet,dan toch een prettige feestdagen gewenst en voor het nieuwe jaar een nieuwe baan.
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
  dinsdag 21 december 2010 @ 00:18:00 #43
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_90212398
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 23:54 schreef Guus Muisarm het volgende:

Ik begrijp niet goed wat dat gezever over rijbewijs over gaat. Een rijbewijs is voor de OPENBARE WEG.
Als je gewoon op eigen terrein voor jezelf aan het kloten bent. Niet wanneer je bedrijfsmatig bezig bent. ARBO enzo....
  dinsdag 21 december 2010 @ 06:40:12 #44
153745 525TDS
Dat zeg ik dus.
pi_90220413
Je redt het wel. Goed, je hebt een inschattingsfout gemaakt, dat is niet handig. Maar hee, waar gewerkt wordt, vallen spaanders. Je loopt er niet voor weg en je vraagt wat JIJ nog voor HEN kan betekenen. Goede instelling. Red je het daar niet, dan redt je het ergens anders wel.
  dinsdag 21 december 2010 @ 08:42:03 #45
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_90221281
Tvp, benieuwd wat je baas gaat zeggen, maar zo te zien loopt het wel goed af...
Haters everywhere but I don't really care.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 21 december 2010 @ 11:20:40 #46
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_90225015
Baas was boos (terecht ;) ), baas stuurt je weg, baas koelt af, baas gaat gesprek met je aan, jij zegt sorry, alles weer okee.

Zo zal het wel aflopen. Bied vooral uitgebreid je excuses aan, vraag of je iets kunt doen om het goed te maken, geef hem een hand en ga weer aan het werk.

En pas voortaan beter op :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_90225842
Waarom zou de baas je ontslaan? Je bent enorm geschrokken en jou zal dit heus niet weer gebeuren. Daarmee ben je een extra waardevolle werknemer geworden.
Opslag vragen is dan misschien wel weer erg dapper.
pi_90231478
TVP
Lach, en de hele wereld lacht met je mee; snurk en je slaapt alleen...
[img]http://mypsn.eu.playstation.com/psn/profile/Dengaman.png[/img]
  Official ESF Kreviewer dinsdag 21 december 2010 @ 14:32:56 #49
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_90234069
Ben benieuwd. Ik heb nog nooit gesmst met mijn baas. Behalve als we gingen neuken.

Groetjes,

Krea
pi_90234470
Fail. :')
  dinsdag 21 december 2010 @ 16:59:55 #51
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_90241595
Nou, ben benieuwd wat er uit het gesprek vandaag is gekomen :).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_90241784
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 11:44 schreef Miracle_Drug het volgende:

Het lijkt mij niet dat het bedrijf hiervoor aansprakelijk is aangezien hij geen rijbewijs heeft? Tenzij z'n werkgever hem gedwongen heeft om te rijden, maar dan nog is het oerstom om te doen natuurlijk. Geen verzekering die dit gaat betalen, lijkt me.
Als dat bedrijf hem aanneemt voor die functie, wetende dat hij geen rijbewijs heeft, dan is dat toch hun eigen risico? Al dan niet verzekerd zijn van het risico heeft volgens mij niet zo veel te maken met al dan niet ontslagen mogen worden. Ontslag op staande voet kan sowieso niet in verband met dat ze je dat gelijk moeten mededelen (de baas, niet collega-roddels), het risico dat ze het contract niet voortzetten is er natuurlijk altijd wel.
  dinsdag 21 december 2010 @ 17:50:47 #53
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_90243952
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 17:03 schreef Sessy het volgende:

[..]

Als dat bedrijf hem aanneemt voor die functie, wetende dat hij geen rijbewijs heeft, dan is dat toch hun eigen risico? Al dan niet verzekerd zijn van het risico heeft volgens mij niet zo veel te maken met al dan niet ontslagen mogen worden. Ontslag op staande voet kan sowieso niet in verband met dat ze je dat gelijk moeten mededelen (de baas, niet collega-roddels), het risico dat ze het contract niet voortzetten is er natuurlijk altijd wel.
Kan gebeuren. Op zich is het niet ongebruikelijk dat mensen van zijn leeftijd op eigen terrein met auto's/vrachtauto's en bussen rijden. Of het mag laat ik in het midden. Uiteindelijk neemt zijn baas een gok om geld uit te sparen door zr met die dingen te laten rijden. Tja, dat gaat dan wel eens mis. Het is niet anders.

Ik denk dat hij dat zelf ook in zal zien nu hij wat afgekoeld is.
Vampire Romance O+
pi_90255745
Kom op met die ontknoping TS :D
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_90267715
Beetje aan de late kant, maar beter laat dan nooit.

Na stage ben ik gelijk doorgefietst.

Waarna ik mijn bijde bazen al van veraf achter hun bureau zag zitten,

Met mn hart in mn keel ben ik eerst de "chauffeurskantine" ingelopen, waar ik even heb staan wachten.

Toen kwam er toevallig een chauffeur binnen, deze mijn baas moest hebben, en klopte op het "raampje" Toen zag mijn baas mij ook staan en stuurde me naar het reisburo.

Eenmaal daar werdt me een kamertje aangewezen, en daar heb ik plaats genomen, gelukkig moesten mijn bazen nog het een en ander afmaken (kwa werk) dus kon ik me nog even voorbereiden op het gesprek.

Wat echter dus niet nodig bleek te zijn.

Nadat mijn bazen plaats hadden genomen kwam al vrij snel ter sprake dat ze niet meer verder wouden met me.

Ik weet inmiddels nog niet waarop ze me ontslaan, in ieder geval niet op de grond van wederzijdse opzegging.

Aankomde vrijdag ga ik nog even langs om wat spullen terug te brengen en mijn kerstpakket mee te nemen.

Denk dat ik voor volgend jaar maar weer gezellig vrachtwagens ga poetsen, lekker rustig met 2 man, en niemand die je zegt of het goed of fout is, zolang het logo maar leesbaar is.

Toch alle bedankt voor de steun, als er nog vragen zijn hoor ik het wel, nu kan ik nog dingen na gaan vragen.
pi_90268651
Pff, ik vind het vrij matig van ze dat ze je d'r zo uit kieperen.
Hoelang heb je er gewerkt?

En succes met het vinden van een nieuwe baan. ^O^
pi_90268927
2,5 jaar schadevrij.

Laatste 2 maanden een veolia busje de struiken ingereden, dankzij de gladheid, zei mn baas zelf ook

En die poort dan

Tja, je hebt bazen en bazen he,

Volgend jaar even met m'n oude baas bellen, daar ben ik toen gestopt, ivm met tijdsnood.

Hij heeft toendertijd gezecht dat ik altijd welkom was als ik terug wou, even kijken of die nog plaats heeft
pi_90269159
Oef, dat is best balen zo voor kerst.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_90269320
Het lijkt me sterk dat dit allemaal zomaar kan.
Als hij al 2,5 jaar tevreden met je is, en je maakt 1 fout, dan kan je toch niet daar om ontslagen worden.
Wat is de reden dan, kosten? Die heeft hij als het goed is niet gemaakt, neem aan dat er een verzekering is.
Ik zou het niet accepteren.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_90269429
Denk je dat je verzekering wat betaalt als je een 17 jarige op je "trots" laat rijden?
pi_90269551
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 00:53 schreef stefkee3 het volgende:
[..]
Zobieso had deze poort al mankementen, het alarm licht op dichtgaande poort zat aan de buitenkant van het gebouw ipv de binnenkant, je rijdt in een wastraat, dus je ramen en spiegels beslaan meteen, blijft natuurlijk geen excuus uitstappen en even kijken.
Ik ben veel varianten tegengekomen op fok, deze is geheel nieuw! Waarvoor mijn complimenten! O+
pi_90275225
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 01:18 schreef stefkee3 het volgende:
Denk je dat je verzekering wat betaalt als je een 17 jarige op je "trots" laat rijden?
Dat is niet jouw probleem.
Sowieso niks onderteken qua ontslag en je gewoon beschikbaar stellen voor werk. Laat je baas maar met een mooie oprotpremie over de brug komen.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  woensdag 22 december 2010 @ 08:25:08 #63
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_90275763
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 07:22 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Laat je baas maar met een mooie oprotpremie over de brug komen.
Dat zal lekker zode aan de dijk gaan zetten met een beperkt urencontract en beperkte arbeidshistorie.

quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 00:42 schreef stefkee3 het volgende:
Denk dat ik voor volgend jaar maar weer gezellig vrachtwagens ga poetsen, lekker rustig met 2 man, en niemand die je zegt of het goed of fout is, zolang het logo maar leesbaar is.
Ik vind het niet echt goede reclame, een ubersmerige vrachtwagen waarvan je ziet dat alleen het logo gepoetst is :X
Where law ends, tyrrany begins.
pi_90275832
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 08:25 schreef Gunner het volgende:

[..]

Dat zal lekker zode aan de dijk gaan zetten met een beperkt urencontract en beperkte arbeidshistorie.

Boeiend. Ik begrijp dat TS nog student is en 2,5 jaar werkzaam is. Dan is elke cent mooi meegenomen.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  woensdag 22 december 2010 @ 10:23:42 #65
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_90278205
Je werkt er 2,5 jaar en je proeftijd zit er net een maand op? :?

quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 00:55 schreef stefkee3 het volgende:
Tja, de proeftijd heb ik er gelukkig net op zitten, klein maandje terug.

Ik hoor inderdaad dat ze met een 0 uren contract vaak makkelijker kunnen zeggen dat ze je niet meer nodig hebt, nu weet ik echter niet zeker of ik 0 uren contract heb.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 22 december 2010 @ 10:24:32 #66
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_90278232
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 10:23 schreef Chanty het volgende:
Je werkt er 2,5 jaar en je proeftijd zit er net een maand op? :?

[..]

die snapte ik ook al niet....
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_90279709
Ik zou je sollicitatie naar een volgend bedrijf door een ander laten schrijven.
  Moderator woensdag 22 december 2010 @ 12:32:15 #68
155227 crew  Guppy
dus
pi_90283350
Wat lullig...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_90283380
ben benieuwd op welke basis ze je willen ontslaan... Makkelijker is voor hun om jou gewoon niet meer in te plannen... kost het ze niets. (je hebt immers een 0 uren contract)

[ Bericht 11% gewijzigd door rood_wit_blauw op 22-12-2010 12:33:26 (0 uren contract toegevoegd) ]
pi_90283617
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 12:32 schreef rood_wit_blauw het volgende:
ben benieuwd op welke basis ze je willen ontslaan... Makkelijker is voor hun om jou gewoon niet meer in te plannen... kost het ze niets. (je hebt immers een 0 uren contract)
Dat is inderdaad de enige juiste optie. Doen ze het op een andere manier kan TS toch nog 2,5 maandsalarisjes meepikken.
  woensdag 22 december 2010 @ 12:44:33 #71
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_90283802
Ik meen dat je dan op basis van de flexwet nog steeds aanspraak kan maken op de uren die je gewend bent te werken, dus die vlieger gaat niet op. Maar er is hier vast een p&o medewerker die daar meer van weet.
Life is what you make it.
pi_90284005
quote:
2s.gif Op woensdag 22 december 2010 12:44 schreef Schanulleke het volgende:
Ik meen dat je dan op basis van de flexwet nog steeds aanspraak kan maken op de uren die je gewend bent te werken, dus die vlieger gaat niet op. Maar er is hier vast een p&o medewerker die daar meer van weet.
Klopt, maar met zo'n verstoorde arbeidsrelatie lijkt me niet dat je daar nog aan het werk wilt. Daarom zou ik proberen voor een (kleine) vergoeding te gaan.
  woensdag 22 december 2010 @ 14:03:26 #73
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_90287444
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 12:39 schreef SemperFii het volgende:

[..]

Dat is inderdaad de enige juiste optie. Doen ze het op een andere manier kan TS toch nog 2,5 maandsalarisjes meepikken.
Waar baseer je die '2,5 maandsalarisjes' op?
pi_90288975
op het niet kennen van de kantonrechtersformule
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  woensdag 22 december 2010 @ 14:41:10 #75
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_90289371
quote:
2s.gif Op woensdag 22 december 2010 12:44 schreef Schanulleke het volgende:
Ik meen dat je dan op basis van de flexwet nog steeds aanspraak kan maken op de uren die je gewend bent te werken, dus die vlieger gaat niet op.
Niet eens de flexwet, gewoon artikel 610b van het BW (Boek 7, titel 10).

quote:
Maar er is hier vast een p&o medewerker die daar meer van weet.
Ben geen P&O'er maar dat doet niet ter zake neem ik aan :P
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 22 december 2010 @ 14:42:06 #76
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_90289428
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 14:32 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
op het niet kennen van de kantonrechtersformule
Nou inderdaad. En die gaat toch alleen op bij onbepaalde tijds contracten?
pi_90297924
Bla bla _O- (meligheid :6 )

Nee, ik had het inderdaad over proeftijd, maar had dus schijnbaar mijn "Werkplek" (stage) gerekend o|O
pi_90309930
quote:
8s.gif Op woensdag 22 december 2010 17:40 schreef stefkee3 het volgende:
Bla bla _O- (meligheid :6 )

Nee, ik had het inderdaad over proeftijd, maar had dus schijnbaar mijn "Werkplek" (stage) gerekend o|O
}:|

Je belazert de boel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')