Oke, ik zit een klein beetje met een probleem,
Ik werk(te) bij een touringcarbedrijf, met functie: schoonmaak.
Nu hoef je natuurlijk niet lang na te denken om te zien dat wij dus bussen poetsen.
Wat dat betreft heb ik eigelijk vrij makkelijk werk, ik hoef er alleen voor te zorgen dat de bussen gewassen en getankt binnen komen te staan.
Nu heb ik afgelopen vrijdag (17-12-10) een klein inschatting's foutje gemaakt:
Met het inrijden van de wasstraat stond ik scheef langs de stootbeugel, met mijn gedachte van ik rij hem een stukkie terug, om daarna er recht in te rijden.
Zodoende, zet ik de bus neer op zn plaats, en stop de motor, komen er ineens 2 collegae binnenrennen en wijzen achter de bus.
Nu bleek dus dat ik met achteruit rijden de poort van de wasstraat heb geraakt.
Natuurlijk snap ik dat dit mijn eigen schuld is, ik weet ook niet wat me bezielde om achteruit te rijden,
(normaal kun je wel een stuk achteruit rijden, maar dit geld alleen als je helemaal vooraan in de wasstraat staat, ik stond dus nog niet eens halverwege en heb klaarblijkelijk gedacht dat de bus nog onder de poort stond)
(zijn btw elektrische poorten, deze gaan open op het gewicht van de bus, en gaan dicht dmv een sensor.)
Nu heb ik (natuurlijk) meteen mijn baas gebeld (deze woont op het terrein) en hem gezecht dat er een ongeluk is gebeurt, met de vraag of hij meteen naar de wasstraat wou komen.
Toen hij binnen kwam lopen heb ik hem meteen mijn excuses aangeboden, en uitgelegt wat er is gebeurt.
Hij heeft zeker 10 minuten naar de bus en poort staan te kijken, om daarna te zeggen, Het lijkt me verstandig dat je nu je fiets pakt en naar huis gaat, ik heb het even helemaal gehad met jou.
Uit goed fatsoen heb ik dit natuurlijk ook gedaan, Het is nu inmiddels zondag/maandag, en heb ik via een collega van mij gehoord dat ik waarschijnlijk mijn ontslag krijg.
Nu wil ik graag weten, is dit terecht?
Ik moet er natuurlijk wel even bij vertellen, ik ben een week of 2 geleden met een veolia buurtbusje de struiken in gereden, maar dit kwam omdat het glad was, dit zei mijn baas zelf ook.
Voor mensen die reageren, aan reactie's van "je bent 17 en zou in een bus mogen rijden" daar heb ik niks aan, Ik wil graag even fantsoenlijk weten hoe en wat
Even foto's bijvoegen:
![GroteFoto-BX3IQ4OM.jpg]()
![GroteFoto-LT6HSQXZ.jpg]()
Het is een beetje slecht te zien, maar de schade zal oplopen tot 5000 euro,
Help me please