abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Jubileum moderator zondag 19 december 2010 @ 10:51:26 #1
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_90114866
Het peutertopic (2 tot 4 jaar) deel 59

25 december 2006: Julia Rebecca, dochter van Suzanna
30 december 2006: Renske, dochter van Popples en Prowl
*** 5 januari 2007: Tijn Willem, zoon van E.T. en Swetsenegger***
17 januari 2007: Dana, dochter van Nikky
28 januari 2007: Jay Dean, zoon van Vivi
30 januari 2007: Quinten Mitchell, zoon van Beefcake en Shaolin
03 februari 2007: Milo Merlijn, zoon van Slaapmeisje en Klaasvaker
***21 februari 2007: Damian, zoon van appelsap en Sandertje21***
28 februari 2007: Meike Jolanda, dochter van XXXKarinXXX
30 april 2007: Caithlynn , dochter van MissCMS
07 mei 2007: Milan, zoon van MamaNik
12 mei 2007: Floor en Pien, dochters van kapitein_pannekoek
26 mei 2007: Anna, dochter van memmel
13 juni 2007: Jet, dochter van Beaker
14 juni 2007: Devin Logan, zoon van Kersjes
02 juli 2007: Pepijn Lucas, zoon van p_iglet en t_igger
20 juli 2007: Linde, dochter van Stiemie
22 juli 2007: Isa, dochter van marlieske
10 augustus 2007: Chris, zoon van Deepfreeze en Flash
29 augustus 2007: Eli, zoon van DaviniaHR en PhysicsRules
10 september 2007: Lena, dochter van Lishe en Xtracer
10 oktober 2007: Mirte, dochter van Nijna
22 oktober 2007: Damian, zoon van TeenageDirtbag
24 oktober 2007: Lucas, zoon van sanger en Hellace
10 november 2007: Emma, dochter van Piglet
13 november 2007: Roos, dochter van gr8w8
22 november 2007: Yana, dochter van S_oepstengel
24 november 2007: Rachel, dochter van maffemuts
29 november 2007: Jasmin, dochter van Lewis.de.boxer
02 december 2007: Shenaya, dochter van Annelies en Henk Draaijer
14 december 2007: Zoe Isa, dochter van klein_spookje en S-A-I-N-T
17 december 2007: Nathan Tristan, zoon van Faja Lobi
*** 31 december 2007: Sasha Alexander, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
14 januari 2008: Ayden, zoon van vamperotica
17 januari 2008: Yara, dochter van Tearsong
18 januari 2008: Gwen, dochter van Randa_V en Magneet
***30 januari 2008: Noah Arthur Dent, zoon van Mirage en Oversight***
09 februari 2008: Colin, zoon van Icicle
09 februari 2008: Jennifer Esmee, dochter van Ticootje
25 februari 2008: 'Saartje', dochter van Maneki.Neko
25 februari 2008: Thomas, zoon van Webkim
5 maart 2008: Mika, zoon van vrouwtje-theelepel
20 maart 2008: Lilah Marie, dochter van k_i_m
*** 26 maart 2008: Nienke Maria Simone, dochter van ET en Swets ***
27 maart 2008: Maja, dochter van Macka66
30 maart 2008: Annika, dochter van Popples en Prowl
***16 april 2008: Piet Stijn, zoon van Sjak en Schanulleke***
01 mei 2008: Gabi, dochter van tinny
03 mei 2008: Rebecca, dochter van flowerbox
05 mei 2008: Angelo, zoon van Dolphinqueen
14 mei 2008: Bink, zoon van Mammietje
*** 18 mei 2008: Yade April, dochter van Silmarwen en Knut***
27 mei 2008: Marlien, dochter van Grijs
24 juni 2008: Dana Jamie, dochter van Bla_Bla_Bla
28 juni 2008: Nika, dochter van KD-fotografie
28 juni 2008: Lotte, dochter van Mrien
*** 01 juli 2008: Koen, zoon van LovelyLady en Cryothic ***
06 augustus 2008: Selene, dochter van simmu en sangdrax
07 augustus 2008: Jasja Katarina Madelieve, dochter van Madelieve
22 augustus 2008: Sten, zoon van Kaarr
15 september 2008: Isis, dochter van Jojogirl
21 oktober 2008: Mavie Cecilia Louise, dochter van geppie en poepoog
18 november 2008: Maarten Alexander, zoon van marie79
20 november 2008: Avalon, dochter van Owlet
08 december 2008: Tyler Jeroen, zoon van _Ingrid_ en djeez
10 december 2008: Merel Joanna Elisabeth, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman

[ Bericht 0% gewijzigd door Lois op 19-12-2010 12:59:37 ]
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  Jubileum moderator zondag 19 december 2010 @ 10:56:14 #2
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_90114978
Laatste posts:

quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 08:26 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Leuke foto's met lieve en ondeugende koppie komen voorbij :)
Heel gek maar in mijn hoofd is Tyler nog altijd een klein mannetje..maar hij is gewoon al best groot :D
Ingrid wat fijn dat tyler nu van zondag tot dinsdag thuis is!
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 10:38 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]

:D Hij is wel te klein voor zijn leeftijd en praat nog niet veel, misschien komt het daar door.
Hij is er al vanaf zaterdag zelfs!
Hij heeft mega uitgeslapen tot 9.45. Toen ging ik kijken of hij het nog wel deed. :@
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_90116313
Dank je Lois! En hij doet het nog prima ;)

Hij had het zeker nodig zo lang slapen. Denk dat we het slaapje straks maar skippen.
We gaan het bos in vanmiddag. Bij de kinderboerderij een kerstgebeuren met muziek en verklede mensen en kraampjes enzo.
pi_90116634
Tot 9.45 :D ik ben jaloers!

Klinkt leuk dat kerstgebeuren in het bos:)
Eij gaan syraks sleeen met dana rn hopelijk gaat ze daarna even slapen want ze kletst me al sinds 8 uur de oren van mijn hoofd :p
pi_90117288
Nja, Kim was al om 6.00 wakker.
pi_90119250
Wij mochten uitslapen tot rond 8 uur, best netjes :).
Mirte vindt de sneeuw leuk, die gaat er lekker in liggen rollen enzo. Ik ben toch zo blij dat ik een sneeuwbroek voor haar heb kunnen scoren en laarsjes. Terwijl ik toen nog twijfelde of ik het wel zou doen, nou het is zn geld nu al dubbel en dwars waard :).
Fake it till you make it...
pi_90120982
Een sneeuwbroek was wel handig geweest ja.
Tyler vind de sneeuw wel leuk, maar ook heel raar en hij zegt telkens bah!
  zondag 19 december 2010 @ 17:44:52 #8
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_90132040
Wij hadden ook de luxe tot 10 voor 8 te kunnen uitslapen, en nog tot 9 uur in bed te mogen blijven liggen :D

Sneeuw vindt Maarten maar niks, te koud... Vanaf morgen ligt er bij Lidl skipakken in de aanbieding geloof ik. Deze maar halen!
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_90133221
Slapen doen wij niet aan :')
pi_90139464
Ingrid, ik las dat Tyler lekker lang bij jullie mag zijn. Geniet er van!

Ooh een sneeuwbroek is wel handig inderdaad. Wij doen het zonder.. kon er nergens meer een vinden.
Gister en vandaag zijn wij ook lekker buiten geweest om te sleeën. In het park heb je een berg waar je vanaf kan, dus dat is natuurlijk dikke pret.
Vanmiddag zag Damian er mensen op hun buik met de slee vanaf gaan, dus dat deed hij natuurlijk na. (ging gelukkig goed, hij was weg voor we het door hadden..) Hij is in ieder geval niet bang. :o :D
pi_90224702
Het valt mij (en mijn ouders al een tijdje) op dat Tyler de laatste tijd heel veel knippert, de hele dag door. Is dat herkenbaar? Huisarts was ik vorige week en die kon niks zien, dus is er niks.
Maar ik vind het wel raar en opvallend.
pi_90229873
Misschien last van de droge lucht in huis met nu de verwarming aan enzo...? Of een allergie? Maar dan zou je denk ik ook verwachten dat hij last van snot of andere symptomen heeft...
Of misschien gewoon een gewoonte van hem, om welke reden dan ook...
pi_90235323
Ingrid, ik herken het ook niet. Maar droge lucht, allergie zou kunnen. Of gewoon iets wat hij uit wil proberen..

Uitslapen ging hier vandaag ook niet. Net voor 7 uur begon Chris te brullen. Alweer pijn in zijn onderbenen. Zondag middag ook al. Ik denk groeipijn, hij houd zijn benen helemaal stijf en dat koppie :'( . Zo sneu, maar met een half uurtje masseren was het wel over gelukkig.

Hier ook een stempel van het CB. Ik was helemaal voorbereid op ogentestdrama's. Maar hier ging het zonder een enkel probleem. Hij is nu 100,5 cm en 16 kilo. Mooi op het middenlijntje. Wel gaan we een consult bij de logopedie doen. Opzich praat hij genoeg qua woorden en zinnen. Maar een paar klanken zouden nu toch wel bijna moeten lukken, en liever nu gecheckt, dan straks problemen op de basischool. Dus voor de zekerheid even de logo mee laten kijken. Dit is eentje van JGZ zelf, dus dat was ook makkelijk geregeld. 4 januari al een afspraak!
pi_90281099
Misschien heeft hij het knipperen gewoon ontdekt? Florian doet ook wel eens een tijdje 'raar' gaat meesatl vanzelf weer over :)

Ik postte het ook al in het baby'tjes topic maar ook even hier:

Hier even een peuter en baby probleem voor de ervaren mama's, hoe los ik dit op.
Leander is half ziek,mopperig en miepig, Florian is moe en mopperig.
LEander op de grond met de treintjes, Florian ook, pakt de spoorrails, trekt hem uit elkaar. Leander *brul!!!!!*
Ik zet Florian te spelen met iets anders. Leander ziet dat, pakt het af, Florian BRUUUUUL. Leander gaat maar bij de tafel staan met zijn treintjes, Florian ook, pakt ze af, Leander BRUULL!
(lees: ik heb ze nu voor het eerst vandaag allebei blij, ze zitten voor tiktak :@ )

Florian wil niet in de box, ik heb er vanmorgen al uren bij op de grond gezeten... Florian valt om, BRUUULLLL, Leander doet alsof hij omvalt, ook BRUL. Enz.
Op de grond zitten helpt dus ook niet. Florian in de box is BRUL, Leander in de box is ook brul (en er gewoon uit klimmen, haha)
Tot nu toe ben ik er nog wel relaxed onder en knuffel ik ze gewoon veel (gelúkkig, een gestreste mama hierbij is vast niet handig) maar ook aan mijn geduld zijn grenzen, dus iemand tips?
pi_90282983
Free, dat klinkt als een gespannen situatie.. Hopelijkt ligt er straks nog iets op bed, zodat je wat rust kunt krijgen?
Hier maar 1 kind, dus weinig tips..
pi_90283363
Kun je en geheime speelplek maken in de box voor je oudste?
Met een handdoek als dak of zo.
Dat hielp hier wel eens.
Kon de jongste in de grote ruimte spelen en de oudste eens een keer zonder dat alles "vernield" wordt doorspelen.
pi_90284060
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 12:23 schreef Deepfreeze het volgende:
Free, dat klinkt als een gespannen situatie.. Hopelijkt ligt er straks nog iets op bed, zodat je wat rust kunt krijgen?
Hier maar 1 kind, dus weinig tips..
Eén in bed inmiddels ;) Gespannen, mja, voor de kinderen wel. Ik had zo'n uniek moment dat ik het kon loslaten en dingen dacht als 'de was blijft wel liggen' haha.
Vermoeiend is het wel overigens :)

De oudste heeft een heel tof eigen hoekje, maar die speelt liever op de hele vloer... heeft gewoon ruimte nodig. :)
pi_90284518
Succes, tis niet nix twee kinderen die ff van de leg zijn.
  woensdag 22 december 2010 @ 13:33:15 #19
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_90285907
Tis vermoeiend als ze allebei hun dag niet hebben.
Hier is het dan veel voorlezen, langer tv kijken dan een normale dag, even op slaapkamer laten spelen, samen was opruimen, hopen dat er snel versterking komt en allebei vroeg naar bed.

Succes, maar klinkt alsof het wel oke gaat, eigenlijk !
Morgen is er weer een dag !
pi_90286148
Hier zit Meike vaak aan de grote tafel met spullen waar Lars niet bij mag komen,
En als het echt niet meer gezellig is ga ik bij ze op de grond zitten waar ze dan met zijn tweeen vechten om wie het eerste met mama kan knuffelen :P dus dan maar allebei tegelijk.
En is even naar buiten een optie? Met een zieke ws niet he. Want een frisse neus halen is ook zo lekker even
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_90286610
Het scheelt al de helft dat je zelf niet gestresst wordt ;)
pi_90286947
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 13:47 schreef Deepfreeze het volgende:
Het scheelt al de helft dat je zelf niet gestresst wordt ;)
Ook net zo vaak wel hoor ;) Maar vandaag gaan dingen goed *O*

Aan de grote tafel vindt Leander nog niet zo leuk... 't is nog maar een klein peutertje hè? :) Die speelt nog het liefst op zijn knieën op de grond.
  woensdag 22 december 2010 @ 20:41:16 #23
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_90306469
En op tijd op bed Free? :)
Helaas geen tips, dan de bovenstaande denk ik...

Ik heb mijn mannetje gemist vandaag, alleen vanochtend en vanavond 10 minuutjes gezien. Ik had vergadering na werktijd en was pas tien voor 7 thuis. Toen waren de mannen al boven om pyjama aan te trekken...

Vanmorgen was wel héél leuk! :) Ik was op het kdv en drink daar vaak een kopje koffie. Maarten ging naast me zitten en ging ook met een kopje en een lepeltje en deed net of hij koffie inschonk en ook opdronk... Hij deed me zo na, zo leuk (of had ik dat al gezegd? ;) ).
pi_90330109
Jen heeft een ipad nodig:

http://yfrog.com/fxxk7z
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 23 december 2010 @ 09:08:45 #25
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_90330143
Oh hou op schei uit! Die is hier ook favoriet op de Iphone }:|.

Grappig detail is wel dat als ze de kerstmanversie laat praten, haar stem echt precies ( :o. ) die van mij is :D.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_90330246
Ze geeft m ook kopstoten :')

"ohoh, vallen"
  donderdag 23 december 2010 @ 11:02:33 #27
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_90333317
quote:
Op donderdag 23 december 2010 09:06 schreef Ticootje het volgende:
Jen heeft een ipad nodig:

http://yfrog.com/fxxk7z
Pien en floor ook !
pi_90333569
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 11:02 schreef kapiteinpannekoek het volgende:

[..]

Pien en floor ook !
Zeker te gek voor onder de boom? Misschien krijg je korting als je er meteen 2 koopt :')
pi_90334046
Kunnen we dan niet een of andere groepskorting bedingen ergens... bestellen we gewoon in 1 keer met heel FOK! ;)
pi_90351597
*O* ik heb net voor mij en de dame kaartjes gekocht voor de piet piraat show *O* :+
Ik ben zo dol op theater, en zij is dol op piet piraat.. dus wat wil je nog meer O+ O+
pi_90353315
Klinkt goed pvoesss!
pi_90360552
Leuk Pvoess! Waar?
pi_90363192
In rijswijk! het was 37 euro voor 2 kaartjes (inclusief een drankje en garderobe)
Ze komen op meerdere plekken maar rijswijk is dichtbij en het was in rijswijk goedkoper dan sommige andere plekken. Ik wilde graag naar otje maar dan kan ik niet :(

ik belde mijn moeder en ik zei piet piraat.. Jaaaaaa piet piraat riep ze.
Ik denk dat ze heel blij gaat zijn. Ze heeft het nu nog over het zandkasteel waar we 2 maand terug waren. O+ O+
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 24 december 2010 @ 18:43:44 #34
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90403257
crosspost uit 't dreumestopic:

Ik heb even niet bijgelezen, maar ik zit met het probleem dat Jan sinds gisterenmiddag niet meer in z'n ledikantje lijkt te willen slapen, vannacht heeft hij misschien vier uur geslapen in totaal, in ons bed, vanmiddag een drie kwartier in z'n eigen bedje, om vervolgens op de bank nog een uur te slapen. Ik twijfel wat er is, of het gewoon eigenwijs niet willen slapen is, of dat hij plotselinge verlatingsangst heeft, of dat hij in een gewoon bed wil slapen :? Iemand een idee/tips?
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_90405670
Kwestie van proberen.
Even aanzien, lost het niet op dan een groter bed, helpt dat niet dan misschien angst.
Misschien helpt een nachtlampje.. misschien ook niet }:|
pi_90405743
Ik sluit me aan bij pvoesss... proberen... succes :*
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 24 december 2010 @ 20:07:31 #37
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90407334
nachtlampje heeft hij, het is sowieso behoorlijk licht in zijn kamer vind ik, zolang ik er naast zit en z'n handje vasthoud is het best, maar denk ik maar aan opstaan,is het alweeer mis. ik weet het gewoon niet meer en misschien heb ik niks te klagen, maar 7 maanden zwanger + een van de slaap dreinend kind is me gewoon even te veel :'(
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

vrijdag 24 december 2010 @ 20:21:10 #38
14746 k_i_m
pi_90408008
Sinds Beppie hier uit het bed klom en we een nieuw bedje hebben gekocht wil ze niet meer op haar kamer slapen en niet meer in haar bed, en is het elke avond feest *O*. Oja, het duurt al weken. Gelukkig ben ik niet zwanger :').
In my life
Why do I smile
pi_90410028
Ik ga geen fokwet triggeren Kim.
pi_90415269
Tja kan vanalles zijn, dus wat Pvoess zegt :)
pi_90415889
Lastig is dat DJMO. Van mij geen tips, hier een peuter die zijn eigen bed niet goed meer vond, sinds een paar weken in ons bed gaat slapen maar dat is nu ook niet goed meer want "slapen is stohom }:| "
Elke avond weer gezelligheid tot 'n uurtje of 10 ^O^ En dan nog 'n keer of wat wakker worden 's nachts en weer bij ons komen liggen.
En weet je wat nog gezelliger is? De werk/kdv-ochtenden dat ik hem na veel gedoe en gezeur om uiterlijk kwart voor 8 met grof geweld zijn bed moet uitrukken, hem met nog meer geweld moet aankleden en hem al jankend van vermoeidheid de auto in moet proppen om hem op tijd op het kdv af te leveren. Waar hij overigens elke keer stralend en blij aankomt. Kortdurend ochtendhumeurtje blijkbaar :P

Vanmorgen had hij feestelijk kerst-ontbijt op het kdv. We hadden gisteravond samen brownie gemaakt om mee te nemen. Ik begon een uurtje later en kon er dus ook bij zijn. Zo enorm gaaf om hem met zijn 2 beste vrienden te zien en horen kletsen en spelen!
Wat een mannetjes bij elkaar: 3 jochies van 3,5 jaar oud die altijd samen spelen, voornamelijk met gereedschap en auto's. Die interactie was geweldig, het zijn gewoon kloons van elkaar wat uitspraken en gespreksonderwerpen betreft :D
.... met gevoel voor drama....
pi_90415909
Oh en ik heb al 3 jaar een slecht slapend kind.
pi_90416404
Geef het nog 'n jaartje of 12... tegen die tijd slaapt ze vast het klokje rond wanneer het kan ;)
pi_90424674
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 23:09 schreef Kersjes het volgende:
Geef het nog 'n jaartje of 12... tegen die tijd slaapt ze vast het klokje rond wanneer het kan ;)
moet je ze er 's morgens met geweld uitschoppen :P
  zaterdag 25 december 2010 @ 10:33:42 #45
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_90425643
Het is idd een kwestie van uitproberen.... Een groter bed is altijd handig om al te hebben lijkt me...

We hebben hier al echt gezellig van de kerst genoten! Gisteravond wat uitgebreider gegeten, Maarten zat te smullen van de rollade met ovenpatat. Stoofpeertjes wel geproeft maar verder moest hij niet meer. Vanmorgen uitgebreid ontbeten met ovenbroodjes en duivekater, ook weer lekker gegeten. Zo douchen en dan nog wat eten en slapen en vanmiidag naar mijn ouders! Wat doen jullie deze dagen?
pi_90425760
Freecell, dat moet ik nu toch al. Maar nooit in het weekend he, vanmorgen was het ook gewoon weer 7 uur z'n bed uit stuiteren }:|

Lekker Marie!
Wij hebben vanmorgen een hele stapel mooi ingepakte kadootjes uitgepakt. Uitpakken, het liefst zoveel en zo snel mogelijk, vinden ze toch het leukst he?
Een aantal dingen voor in huis (tostiding, badmat, handzeep, gedroogde cranberries etc) maar natuurlijk ook wat leuks voor de jongens. Devin heeft het prentenboek "De gele ballon" gekregen van Charlotte Dematons. Hij wil nog vrijwel dagelijks haar sinterklaas-boek lezen en dat ben ik inmiddels wel een beetje zat :@
Nu dus nog zo'n mooi boek met veel details. En hij heeft ook een Thomas-treintje gekregen.
Vanmiddag vieren we het bij Marc z'n zus en ik hoef he-le-maal niks voor te bereiden!
Mijn zwager wilde graag voor de hele familie een kerstdiner in elkaar draaien, heeft er echt werk van gemaakt. We krijgen o.a. paddestoelen, konijnebout, ijstaart :9

Veel plezier allemaal, eet smakelijk en een vrolijk kerstfeest ~:)
  zaterdag 25 december 2010 @ 11:59:36 #47
14746 k_i_m
pi_90427016
Ik ben hier nog druk aan het poetsen en ga zo alvast wat eten voorbereiden. Vanmiddag komen mijn ouders en dan gaan de pakjes onder de boom om uit te pakken. Daarna lekker borrelen en vanavond dit jaar geen moeilijk kerstdiner maar oudhollandsch gourmetten. Daarna koffie en naborrelen en tv kijken en spelletjes spelen *O*.
In my life
Why do I smile
pi_90436207
Groot bed zal ik toch, maar das persoonlijk, zo lang mogelijk uitstellen. Gebakje van TF slaapt ook nog gewoon in een ledikant en zolang ze er niet uitklimmen, zal ik het gewoon zo laten. Als ze eenmaal in een normaal bed gaan slapen en ze hebben door dat ze er dan gewoon uit kunnen is het hek helemaal van de dam.

Die fout heb ik bij Jen gemaakt omdat ik het zo leuk vond om een echt peuterbed neer te zetten en omdat ik haar al zo groot vond. Maar zoals TF zou zeggen, op de eerste oefen je.. Leyla blijft toch mooi in een ledikant tot het gevaarlijk wordt of dat ze klem ligt. Eerder komt er een groot bed.
pi_90437241
Hier ben ik al tijden geleden overgestapt op een peuterbed, in ieder geval voor hij twee werd.
We hebben verteld dat hij er lekker in mag blijven liggen en hij is er precies 1 keer uitgekomen :)
pi_90437457
Lotte komt ook alleen maar uit haar peuterbedje als wij naar haar roepen dat ze eruit mag. En meestal moeten we haar dan alsnog ophalen.
Vanaf begin af aan hebben we haar duidelijk gemaakt eenmaal in bed is er ook niet weer uit en dat werkt goed bij haar gelukkig

Wij hebben kerstdiner gehad bij mn schoonouders, afgewisseld met spelen voor Lotte. Op een gegeven moment aten het paard, schaap en waterbak ook gezellig mee, erg grappig. En ze heeft stokbroodjes voor iedereen gesmeerd volgens haar eigen logica :)
pi_90438372
selene komt ook zelden uit haar peuterbed hoor. ze gaat wel keihard roepen "''LENE WAKKER!!!!", in bed springen, babbelen met haar knuffels, wellicht even een liedje zingen en heen en weer DADADA'en met ravi, maar ze komt zelden uit bed :')

wb niet willen slapen: we hadden hier na het ziekzijn laatst een paar weken ellende. mijn ervaring is nu dat doorbikkelen gecombineerd met echt heel strak vaste routine en tijden aanhouden echt werkt. een week was ze ziek (huilen 's avonds, ik ernaartoe) toen was ze beter (nog steeds huilen 's avonds, ik ernaartoe. tempen enzo, je weetz wel) en toen na een week dat het kind echt in orde was en elke keer drama boven (tot de seconde dat ik de trap aanraakte dan he! dan sta je er en tref je een blij giechelend meiske aan) was ik het echt beu! toen hebben we een avond doorgebikkeld. ik heb naar boven geroepen dat mama echt niet zou komen :') selene: BRUL! BLER! dat toen een half uurtje doorgebikkeld en toen naar boven, troosten en uitleggen dat mama alleen voor echte erge dingen bovenkomt en dat mama zo niet kan zien wat echt is en wat niet en dan dus niet zomaar komt en het was klaar.

ik vrees dat mijn meiske gewoon echt heel hard vast orde en regelmaat nodig heeft!

en voor iemand het vraagt: oma heeft van de week 1 dag opgepast en dus was het 3 dagen ellende want oma vertikt het om haar vaste eet en slaaptijden aan te houden. dus nu is sangdrax boos omdat ik heb gezegd dat oma dan maar niet meer oppast. ik heb het tenslotte tot nu toe elke keer gevraagd en ze doet het gewoon nooit. nou. dan niet. ook goed.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_90438617
ik moet ook wat beter aan manieren werken merk ik. chocoladetaart is lekker, maar delen is niet haar sterkste kant zullen we maar zeggen :Y)
pi_90440329
Ik durf dus niet te zeggen dat ze moet blijven liggen.. Ik ben bang dat ze dan er bij nood of iets ze ook niet komt. Hier is ze ziek en dus wil ze bij mij slapen..

Lig ik op 10 cm, zij op 90 en hij op 60.. De kinders slapen wel.. Maar ik niet :')

Ze komt wel haar bed uit bij angsten of poepbroek enzo.
De enige reden waarom ze over ging was de geboorte van V. Zodat hij in haar bedje kon. V blijft liggen tot zijn 18e :D
pi_90440341
Oma's houden zich noooit aan vaste tijden. Ook niet aan eetgewoonten of regels. Daar zijn het oma's voor en daarom zijn oma's tof :)

En tenzij oma standaard elke week gaat oppassen oid, mag het van mij ook zo blijven :) En ja, ik krijg ze ook wel wat uit ritme terug ;)
pi_90440376
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 21:28 schreef Pvoesss het volgende:
Ik durf dus niet te zeggen dat ze moet blijven liggen.. Ik ben bang dat ze dan er bij nood of iets ze ook niet komt. Hier is ze ziek en dus wil ze bij mij slapen..

Hmmm, hij kan héél hard roepen wel :P En dan ga ik er ook meteen heen :)
pi_90440443
het kost me doorgaans 3 dagen om ritme terug te krijgen. als ik 3 dagen in gekrijs zit om 1 dagje rust, dan skip ik dat ene dagje wel. is veel rustiger.
  zaterdag 25 december 2010 @ 22:20:26 #57
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_90442031
Mijn dames komen nooit uit bed,gelukkig.
' s ochtends om 7.20 gaat er een lampje aan en dan mogen ze ons roepen. Dat doet alleen Pien. Die begint dan te roepen " mamamamamamama, de lamp is aan !!! "

Iedere ochtend onwijs enthousiast en zo blij dat die lamp aangaat.
pi_90442371
Yep jen mag me roepen als er iets is. Niet zomaar bed en/of kamer uit.
pi_90442524
Hier roept ze ook heel duidelijk of ze begint te huilen (zoals net).
pi_90442530
pvoess: we hebben hier normaal wel het beleid dat direct slapen in bed niet hoeft hoor. in principe mag ze zelfs gerust uit bed, zolang ze dan maar rustigjes zelf gaat spelen. dus als ze springt, speelt of liedjes zingt ofzo mag dat. maar we zaten laatst in een "'savonds huilen dan komt mama"-loop. waarbij het niet eens echt huilen was, want zodra ik er was, was ze blij. heel blij *O* als je haar vroeg waarom ze moest huilen kwam ze met dingen als dat ze neusspray wilde, maar toch ook niet, nee, de zalf! nee toch wat water, enz, enz, enz...ze was het gewend van toen ze ziek was en ze vond het gewoon lollig om door te hebben dat als ze huilt in bed, ik kom. daar is niks mis mee en dat doe ik ook (met plezier zelfs, wurmpje moet tevreden zijn tenslotte) maar het moet wel echt zijn.

normaal hoor je echt wel het verschil tussen of er echt iets is of niet want normaal heeft ze het te druk met spelen om te huilen :P
pi_90442672
Eenmaal in bed is er niet meer uit, tenzij er echt wat is of ze blijft huilen. Ze heeft altijd een flesje water naast haar bed staan, dus als ze dorst heeft kan ze gewoon drinken.
Als ze wakker is horen we mama/papa mij wakker tot je er bent ;) ook midden in de nacht soms, dan is het even overhalen en duidelijk maken dat het nog slaaptijd is.
Ze is er wel eentje die een duidelijke structuur nodig heeft en dat werkt gelukkig goed voor haar
pi_90454311
Dana blijft ook netjes in bed sávonds/s'nachts. Maar als ze smorgens of smiddags wakker is komt ze er nog wel eens uit om te spelen of aan de deur te rammelen :)

Meestal roept ze ons gewoon, en aangezien ze zonder luier slaapt tegenwoordig moet je er ook wel snel heen omdat ze dan moet plassen.

Ow en we zijn gister bij mijn schoonouders geweest en Dana heeft zich weer super gedragen. Ze was zo lief en vrolijk en dat terwijl ze niet heeft geslapen s'middags O+
pi_90456092
Wat fijn dat Dana zich zo super gedroeg Bla!
Dat was hier wel anders, alles wat thuis niet mag probeerde hij bij mijn nicht wel te doen. Lepels in de suikerpot, alle chocolaatjes van tafel eten: we hadden onze handen vol. Later op de middag trok hij gelukkig bij.

Vraagje: M is net 2 en plast sinds hij anderhalf is heel vrolijk op t potje of de wc. Zonder gepush van ons, hij vindt het gewoon leuk. Er is ook geen groter genot dan in een winkel roepen dat je naar de wc moet; haske spannend, zo'n winkelwc en je bent ook nog eens verzekerd van aandacht van alle winkelmevrouwen. :+
So far so good, maar ik vraag me af hoe het nu verder 'moet'. Hij plast dus al een half jaar op de pot/wc, maar ook even vrolijk in zijn luier. Wat is wijsheid? Is het een idee om hem elk uur op de wc te zetten? Of gewoon laten, gaat het vanzelf dat hij steeds minder in zijn luier plast?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 26 december 2010 @ 13:28:02 #64
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90456669
*probeert zich vast verder in te lezen voor over twee dagen*

Ik heb geen tips voor je bodpa, zit eerder met dezelfde vraag ;)

Wat slaapproblemen hier betreft, wellicht niet de meest ideale oplossing, maar gisteren bij m'n schoonvader heeft hij in de kinderstoel liggen slapen (de topmark, die achterover gekanteld kan worden). We hadden die daar laten staan, maar gisteren toch maar mee teruggenomen naar huis. Dan slaapt / rust hij overdag maar uit in de kinderstoel. 's nachts heeft nou al twee nachten doorgeslapen .. in ons bed, naast papa. Ik denk er over om toch maar een peuterbedje te gaan proberen, wellicht als hij in en uit kan stappen het weer beter gaat. Ik ben toch echt niet van plan om de komende tijd op de grond naast hem te gaan liggen of op de bank te gaan slapen zodat hij in mijn bed kan liggen. Het (grootste) probleem in zijn ledikantje is dat hij met zijn hoofd tegen de muur aan gaat slaan (en daar dus ook regelmatig een blauwe plek van op zijn voorhoofd heeft zitten). Dinsdag even kijken hoe of wat, en of de deurkrukken een kwartslag gedraaid kunnen worden (van onze en de babykamer) hij mag van mij best z'n eigen kamer uit om ons te kunnen roepen boven aan de trap. (ja, er hangt wel een babyfoon op de gang, maar dat snapt hij denk ik niet)

sorry voor de lange post :@

pi_90457152
Bodpa, wij hebben een tijdje steeds de kookwekker gezet, als die afging wist Dana dat ze even op het potje moest rpoberen te plassen (als dat lukte kreeg ze een pepernootje ofzo)
En ook geen luier meer omgedsan omdat ze dan zelf ook voelen dat in de broek plassen niet fijn is.
En uiteindelijk steeds meer tijd ertussen...dus eerst om het half uur, daarna om het uur enz) uiteindelijk gaf ze zelf aan als ze moet plassen.

En poepen vond ze in het begin eng, dus we zetten haar als ze scheetjes begon te laten op het potje en dan mag ze met de blokjes spelen ofzo ter afleiding en als ze dan poept krijgt ze een danoontje ofzo.
pi_90468043
Ha, da's een goede tip Bla! Dat ga ik es proberen, dankjewel!
pi_90470776
dat bonken moet je er snel uitkrijgen DJMO! (bonken, dat met zijn hoofd tegen de bedkant bonken). het is echt wel een 'probleem'teken. dus wellicht heeft hij meer last van de verhuizing dan hij verder laat merken.

nja. mijn aanpak zou zijn om terug te grijpen op Orde, Rust en Regelmaat. dat werkt. echt. maar goed, ik lul natuurlijk wel lekker makkelijk zo 300 km verderop en enkel via inet ;)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 26 december 2010 @ 23:42:14 #68
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90476284
Hij deed dat al vér voor de verhuizing simmu. ook tegen de kast (als hij z'n zin niet, of geen koekje krijgt bv), of op de grond als hij kwaad is om het een of ander. Ik denk dat het uiting is van frustratie/onmacht omdat hij nog niet kan praten. overigens ligt hij nu wel rustig in z'n eigen bedje te slapen. ik ben er zo'n tien minuten bij blijven zitten, babbelend over wat er vandaag allemaal gebeurd is, en toen viel hij zo in slaap toen ik na vijf minuten m'n mond hield .. Ik was overigens al van plan om dat bonken (weer) aan te kaarten bij het CB vijf januari. Dan hebben we de twee jaar afspraak staan.

-edit- FOK! wet :')

[ Bericht 9% gewijzigd door DJMO op 26-12-2010 23:47:47 ]

pi_90484001
Jen bonkte ook. Als ze haar zin niet kreeg. Een paar keer goed hard en toen had de door dat het toch niet erg prettig was. Driftkikker is het. Is Jan ook zo driftig?
pi_90486063
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 13:43 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
En ook geen luier meer omgedsan omdat ze dan zelf ook voelen dat in de broek plassen niet fijn is.
Dat werkt dus niet bij elk kind. Chris kan het dus echt niet schelen dat zijn broek nat is. Loopt vrolijk verder. Zelfs met de kookwekker om de 20 minuten wordt zijn broek tussendoor nog nat.. Dus heb niet het idee dat hij er klaar voor is.. Maar de basisschool komt wel langzaam dichterbij. Dus na de feestdagen maar weer eens proberen..

Chris heeft ook een poosje gebonkt. lekker met zijn hoofd op de vloer/muur.. Maar verder amper aandacht aangegeven, en toen was het ook snel weer over. Hij deed alleen zichzelf er pijn mee. Maar kreeg zijn zin niet. Toen was de lol er snel af ;)

En slaapproblemen hebben we hier ook even gehad rond zijn 2e verjaardag. Brullen bij het slapen gaan. Maar als we op zijn kamer kwamen was er echt niks aan de hand (snikte ook niet door zoals gewoonlijk). Dus na een week extra aandacht en een week modderen gewoon laten huilen (om de 10-15 minuten om het hoekje gluren). En daarmee was het in een paar dagen over..
Maar ik moet zeggen dat Chris verder altijd goed slaapt. Hij blijft ook netjes in zijn bed liggen, roept ons als hij wakker wordt. Hij sliep vorige week zelf door de wekker heen die hij zelf perongeluk had aangezet.. Gek kind..
pi_90486446
Geen ervaring met hoofdbonken gelukkig.

Ik wilde even trots vertellen dat Tyler zo lief is en het goed doet. Het praten is nog steeds niet veel, maar wel duidelijk meer klanken en soms hoor je hem een woordje nazeggen.
Hij is dol op zijn grote zus. Als ze weer terug is (met de taxi) staat hij bij de deur al te schreeuwen/gillen van blijdschap. Krijgt ze een knuffel of kus O+ en moet ze meteen spelen.
Hij gaat nu echt met het keukentje spelen, moet je van alles proeven en roert in de pannen.
Is gek op boekjes lezen, zijn vliegtuig met lawaai, auto's en hamertje tik. Ook de buggy van Kim, want die heeft wielen. ;)
En dansen, K3 en Plop enzo, maar ook liedjes van de radio (veronica)
Ik ga geen fokwet triggeren en vertel niks over het slapen. ;)
En vertel juist wel dat het avondeten zozo is ...
Brood en crackers, yoghurt met pap, appel en banaan of soms een potje en natuurlijk koekjes zijn favoriet. Avondeten is voor mietjes ineens. En nog steeds drinkt hij het liefste een bidon met water.
pi_90486509
Dat klinkt heerlijk Ingrid!!
pi_90486676
:Y tnx!

Oh, wel jammer dat hij weer verstopt lijkt te raken. Maar weer zn poedertje geven straks.
Hij doet wel uberschattig dierengeluiden na nu.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 27 december 2010 @ 11:13:30 #74
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90486682
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 08:34 schreef Ticootje het volgende:
Jen bonkte ook. Als ze haar zin niet kreeg. Een paar keer goed hard en toen had de door dat het toch niet erg prettig was. Driftkikker is het. Is Jan ook zo driftig?
het kan een flinke driftkop zijn idd. voorbeeld: Hij krijgt 's ochtends nog steeds een papfles (shame on me :') ) omdat hij dus het geduld niet heeft om rustig iets te eten. Hij krijgt meestal nog één of twee crackers met smeerkaas erachter aan. Afgelopen week was zijn vaste papfles nog vuil, dus ik andere gepakt en fles gemaakt. Ja mooi niet accepteren, krijsen, gillen, fles wegsmijten. Zelfs proberen te dwingen z'n fles te geven hielp niet :') Van ellende snel z'n vaste fles afgewassen, nieuwe fles gemaakt, en toen was het weer dikke vrienden :')

Soms heb ik ook wel de drang om het maar te laten gaan (dat bonken) maar hij doet het zo hard dat we bang zijn dat hij zichzelf buiten bewustzijn slaat op die manier. Strafen, troosten, negeren, het lijkt allemaal niet te helpen om hem te laten stoppen ermee. Qua slaap; nadat hij gisteren wakker werd toch maar weer bij me genomen om twaalf uur, en meneer sliep keurig door tot de wekker ging ...

Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 27 december 2010 @ 11:14:07 #75
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90486701
wat klinkt dat heerlijk ingrid! O+

pi_90486817
Kun je de cb lijn niet bellen om advies DJMO?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 27 december 2010 @ 11:21:47 #77
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90486939
ik heb het er al eens over gehad op het cb, advies was (ook) gewoon negeren. Ik ga het er 5 januari weer over hebben, met twee jaar afspraak. Het is overigens een tijdlang wel een stuk minder tot niet geweest. Ik vraag me af of het een vorm van hoofdpijn kan zijn als gevolg van de vacuum pomp bevalling? Iemand daar ervaringen mee?

pi_90487105
Hier ook last van hoofdbonken, maar dan niet uit nijd maar als vast ritueel om in slaap te komen.. Ik heb echt geen idee wat ik er aan moet doen, we hebben haar nu al een flinke poos in het campingbed liggen want dat veert tenminste mee maar soms krijgt ze met haar gebonk dat bed de hele kamer door en dan komt ze hier en daar weleens een kast of een deur tegen waardoor je je kapot schrikt.

Als ik dan de reactie van Simmu lees, met 'probleemteken' maak ik me echt onwijs zorgen. Het CB zegt dat het niet iets is om je zorgen over te maken zolang je maar zorgt dat je kind zich geen pijn kan doen, onze oplossing van Mila in het campingbed laten slapen vonden ze dan ook een goed idee.
pi_90487350
Chris had wel een vacuumpompbevalling. Maar volgens mij was het bij hem echt geen hoofdpijn. Het kwam alleen bij die boze/gefrustreerde buien. Wel was het een late prater. Dus moeite om duidelijk te maken wat je dan wil.
Ik heb weleens een kussen tussen hoofd&vloer gegooid. Of hem op schoot in de houtgreep genomen. Maar zonder echt aandacht te geven. Even uit laten brullen en als hij weer kalm was weer gezellig gaan spelen.

Die fles had ik trouwens ook niet gegeven. Dan maar geen ontbijt. Doen we het fruit wel een uurtje eerder en een stukje extra.. Ik laat me niet door mijn kind aan de afwas zetten ;)
En dat weet Chris inmiddels wel. Hij probeert wel dingen uit. Soms werkt het, soms niet. Maar hij zal niet idioot lang doordrammen..
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 27 december 2010 @ 11:34:23 #80
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90487360
vandaar dus mijn oplossing om hem dan maar over te doen naar een peuterbed Raissa; daar kan hij uitkomen en hoeft niet meer tegen de muur te bonken om aandacht.

pi_90487428
Hmmm.. Ik denk dat we het over een andere vorm van bonken hebben DJMO. Peuterbed zou ik idd gewoon proberen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 27 december 2010 @ 11:36:51 #82
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90487443
Hoe laat begon Chris met praten DF ? Want dat het bij Jan uit frstratie is is me eigenlijk wel redelijk duidelijk. Over het algemeen kan hij me prima duidelijk maken wat hij wil, (hij trek me gewoon mee naar wat hij wil doen op dat moment :') ) maar in momenten van haast/frustratie lukt hem dat dus niet meer. En ook Jan praat dus nog nauwelijks. Er komen wel steeds meer klanken uit nu en soms een verdwaald woord. Maar praten? Nee .. dat nog niet.

pi_90487603
Chris zei met 18 maand 3-5 woordjes (mama, papa, bal, auto en ?) en met 2 jaar een woordenschat van 20-30 woordjes die hij niet erg actief gebruikte. Geloof rond zijn 2e verjaardag wel een sprong gemaakt en opeens meer woorden geleerd en ook 2-woord-zinnen bouwen. Daarna ging het ook beter. Daarvoor 3 keer zo'n hoofdbonkfase gehad, daarna niet meer..
pi_90487617
mijn vroegere oppaskindje deed het. later bleek hij een autismespectrumstoornis te hebben. die deed het heel erg! soms schrok je je rot, want dan had hij blauwe plekken op zijn voorhoofd staan. bij hem was het een ritueel. hij zakte dan echt weg in het bonken, je kon merken dat hij het als heel troostend ervaarde.

ik denk dat het gewoon afhankelijk is van het kindje en hoe je het oplost!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 27 december 2010 @ 11:46:26 #85
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90487716
Jan heeft dus ook soms de blauwe plekken op z'n voorhoofd staan Simmu. Dat baart me het meeste zorgen. Verder ervaar ik het niet als een ritueel bij hem, behalve bij het wakker worden in het ledikantje en we er niet snel genoeg bij zijn. Dan gaat hij het doen om je aandacht te trekken (negatieve aandacht is immers ook aandacht) . Het is hier echt eigenlijk alleen als hij z'n zin niet krijgt en die wel wil doordrijven, uit frustratie dus.

DF: Jan begint nu wel met z'n woordenschat uit te breiden heb ik het idee. Heb jij het idee dat Chris dat bonken deed tijdens fases dat hij een grote (mentale) ontwikkeling doormaakte? (lopen, praten, etc).

pi_90487718
Omdat mijn broertje autistisch is heb ik deze 'angst' neergelegd bij het CB en zij vertelde me dat het lang niet altijd verband houdt. En dat ze vond dat Mila veel te open, nieuwsgierig, communicatief en leergierig was en dat ik er niet bang voor hoefde te zijn..

Ze bonkt trouwens echt alleen in bed, het is een soort ritme waarin ze in slaap valt. Ze is niet boos, ze huilt niet, ze gaat op haar knietjes en elleboogjes zitten en wiegt naar voren en naar achteren zeg maar... Soms slaapt ze zelfs al.

Denk dat wij binnenkort ook naar een peuterbedje overgaan om te kijken of dat misschien helpt. Ik vind het echt af en toe een vreselijk gehoor (als ze haar bedje dan heeft verschoven ;)).
pi_90487839
Simmu, dat laatste klopt zeker. Ieder ouder en ieder kind is anders, en heeft andere manieren.
Bij Chris hebben we al snel (lees rond de 11-12 maand) een manier gevonden waarop we driftige situaties snel konden oplossen. En dat werkt nog steeds, alleen op een iets andere manier (nu meer met woorden, toen met weghalen van situaties).

DJMO, Chris had die driftige buien vooral tijdens die ontwikkelingssprongen. Dus ik denk dat het bonken ook in die periodes er was. Daartussen was er meestal niet zoveel negatief gedoe.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 27 december 2010 @ 11:52:07 #88
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90487912
Dan heb ik het idee dat ik er een verklaring voor heb gevonden nu :) Neemt niet weg dat ik het nog steeds ga aankaarten op het cb, maar het komt mij zo bekend voor wat jij schrijft DF :) Thnx!

pi_90491430
Zo te horen heeft jou jochie het wel iets pittiger dan de mijne. Dus hopelijk heeft het CB nog wat tips..
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 27 december 2010 @ 13:41:13 #90
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90491883
hij is in alles wat hij doet "extreem" druk/hyperactief. z'n zus is gediagnosticeerd met ADHD, en ik heb het vermoeden dat de kinderarts in het ziekenhuis ook denkt aan adhd bij Jan. Ik heb het er eigenlijk nooit echt over gehad met haar, ze ligt me niet zo (ze behandelt me een beetje als een onvolmondig kind heb ik het gevoel) maar het zou me (later) niets verbazen iig. Aan de andere kant, het is een (als hij slaapt :') ) een vrij rustige slaper en kan ook gewoon doorslapen. En het niet kunnen doorslapen schijnt een criterium te zijn voor ADHD heb ik me laten vertellen. Enfin, we zullen het de 5e wel te horen krijgen van het CB :)

pi_90506493
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 11:46 schreef Raissa het volgende:

Ze bonkt trouwens echt alleen in bed, het is een soort ritme waarin ze in slaap valt. Ze is niet boos, ze huilt niet, ze gaat op haar knietjes en elleboogjes zitten en wiegt naar voren en naar achteren zeg maar... Soms slaapt ze zelfs al.

Dit deed mijn gastouderkindje ook en die is opgedroogd tot een superspontaan, blij, mooi en vrolijk, heel erg NIET-autistisch kleutertje :)
Dus het hoeft idd niks te zijn.

Wel loopt dat ventje over van de energie, misschien afreageren van de dag?
pi_90506737
het klinkt ook heel anders dan dat bonken wat mijn oppaskindje deed hoor! was trouwens nogal een naar huishouden waar de kinderen rijk waren in spullen maar ook heel vaak genegeerd werden.

ik wilde jullie niet ongerust maken! da's ook heul niet nodig zo te horen :)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 27 december 2010 @ 20:07:22 #93
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90506975
Ja maar Freecell, zoiets moet toch (op een gegeven moment) pijn doen lijkt me? Jan begint wel te huilen, dat het pijn doet, maar dat is hij de volgende keer (volgende driftbui) alweer vergeten lijkt wel :?

maandag 27 december 2010 @ 20:53:50 #94
35189 Troel
scherp en bot
pi_90508997
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 11:46 schreef Raissa het volgende:
En dat ze vond dat Mila veel te open, nieuwsgierig, communicatief en leergierig was en dat ik er niet bang voor hoefde te zijn..
Zonder je bang te willen maken. Een autist kan ook juist open, nieuwsgierig en leergierig zijn en best communicatief. Beetje kortzichtig van het CB :{
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_90509682
DJMO, Chris deed het uiteindelijk ook wel pijn. In zijn geval was het gewoon geen aandacht geven de oplossing. Want een beetje aandacht woog blijkbaar wel op tegen wat pijn.
Dus ook niet direct troosten zodra het wel pijn gaat doen. Hoe moeilijk ook. Geloof dat ik hem dan even een minuutje liet brullen, en dan op schoot maar weinig gezelligheid :{
wat niet wil zeggen dat dit bij anderen zo werkt
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 27 december 2010 @ 21:51:34 #96
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90511777
waar en wanneer mogelijk probeer ik het te negeren. Indien ik het zie aankomen probeer ik het te voorkomen, bijvoorbeeld bij opa thuis, daar liggen plavuizen, dat is nog net iets harder dan laminaat. Als het daar gebeurt wordt het ook meteen "doorbroken" door één van ons door hem op te pakken. Thuis laat ik hem zelf uit z'n driftbui komen zeg maar (hier geldt wel, zolang het geen gevaar oplevert! dus bij een glazen deur trek ik hem wél weg!) Pas als hij "normaal" kan doen pak ik hem op om verder te kalmeren. Tot nu toe werkt dat redelijk, maar het zorgt er dus niet voor dat hij het gedrag afleert.

pi_90512088
Ik zie de driftbui aankomen en vaak hielp afleiden heel goed. Nu is jen wat ouder en ik heb geen zin als ze jaar zin niet krijgt dat ik haar steeds moet afleiden met iets leuks. Ik vind dat haar gedrag belonen. Ik zie haar bui aankomen en dan krijgt ze een waarschuwing van me. Gillen mag ze op haar kamer doen. Gaat ze dan gillen dam pak ik haar hand en zeg gewoon rustig kom we gaan naar je kamer. Zegt ze nee, dan is dat prima als ze stopt met gillen. Gilt ze door help ik haar een handje.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 28 december 2010 @ 09:02:50 #98
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90526473
rest van verjaardagsspam volgt vanavond wel ergens, maar even dit:

Hoera! Ik ben een peuter!
toen ik deze foto maakte, stond Er is er een jarig op, op youtube ;)

pi_90526497
*O* Van harte gefeliciteerd met de verjaardag van Jan DJMO! w/
pi_90527250
Hoeraaaa DJMO en Jan, van harte gefeliciteerd *O*
pi_90527643
DJMO gefeliciteerd met Jan! *O*
pi_90527758
gefeliciteerd jan, geef je familie maar een dikke knuffel *O*
pi_90532637
Gefeliciteerd DJMO en Jan! *O*
Geniet maar lekker van je peutertje!
pi_90533014
DJMO gefeliciteerd *O*

Pff onze peuter was vannacht echt strontvervelend niet zo leuk. Ze heeft ons 6x wakker gemaakt om flauwekul. Eerst dacht ze om 1 uur dat het al ochtend was :') En vervolgens mochten we nog 5x op komen draven voor kwijtgeraakte knuffels, nieuw water want het andere smaakte niet zo lekker, een deken die niet helemaal lekker lag etc :O En natuurlijk werd kleine zus ook wakker van haar gespook en die wilde meteen ook niet meer gaan slapen. Lekker nachtje gehad dus...
pi_90535657
Stiemie, wat een spookje..
Hopelijk vannacht weer beter :Y
pi_90549738
Ik denk dat jen ziek wordt. Er is vandaag niets mee te beginnen. Alleen maar janken en gillen. Zo irritant!!

Ze heeft nieuwe schoenen, met lichtjes. Ze is er zo trots op.
  dinsdag 28 december 2010 @ 20:22:04 #107
14746 k_i_m
pi_90551943
Merk! Pics! Want!!
In my life
Why do I smile
pi_90552015
Bij de albert nolten, geox. Roze met blauwe lichtjes. Ze zijn er ook in het grijs.
pi_90552038
En ze ligt weer te huilen. Ik weet echt niet wat er is vandaag.
pi_90552299
is ze niet ziek Tico? Er gaat zoveel rond op het moment....

Stiemie, ik hoop op een betere nacht voor jullie....ik had Meike ook naast me liggen gisteravond.... "ah ik ga ook televisie kijken hoor!" yeah sure

En nog steeds in kerststemming
tinkelbel tinkelbel tinkel allewee
o what fun discowaait han hos open slee HEE!
pi_90553588
Tico, niet iets met haar oren toevallig? Dat kan gemeen pijn doen..
Of gewoon een dwars dagje.. Iedereen heeft recht op baaldagen ;)

Karin, wat vrolijk!
pi_90554349
PCM erin even op geweest. Nou ik zie wel waar het eindigd vandaag. Ze heeft geen koorts.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 28 december 2010 @ 21:47:09 #113
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90556114
Sterkte Ticootje, hopelijk is het gewoon een dramdagje geweest ..

verrjaardagsspam incoming:
Nauwelijks z'n ogen open:

Saucijzenbroodje als feestontbijt: (wat is er nou interessanter, de televisie of dat broodje?)

Samen met z'n zus haar cadeau (een brandweerautootje) uitpakken (inmiddels half ontkleed, want eigenlijk bedtijd, maar pertinent niet willen slapen natuurlijk ;) )

Rond een uur of vier mocht hij dan eindelijk z'n grootste cadeau uitpakken. Een groot succes!

dinsdag 28 december 2010 @ 22:08:14 #114
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_90557257
DJMO, welkom met je peuter en gefeliciteerd!

Stiemie!
ik moest lachen om de smoesjes van Linde :@

We hebben Devin vandaag voor het eerst achter gelaten in Smaland bij de IKEA :o
Ik vond het zo spannend! In de 3 kwartier dat hij daar binnen was heb ik wel tig keer de tijd gecheckt en elke keer dat er wat werd omgeroepen zo'n bonkend hart in mijn keel...
Maar alles is goed gegaan en hij vond het leuk. Toen we later in het restaurant zaten te eten zei hij een jongen gedag die langs ons liep. Groot joch van 'n jaar of 8. Toen ik vroeg of hij hem kende zei hij droogjes dat ze samen een ballengevecht gehouden hadden :')
pi_90570542
Jan gefeliciteerd! *O*
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 22:08 schreef Kersjes het volgende:
Toen ik vroeg of hij hem kende zei hij droogjes dat ze samen een ballengevecht gehouden hadden :')
_O-
pi_90571099
Kers, je knul wordt groot :')
pi_90571140
Kers, wat een groot jochie is het dan..

En een vrolijk Jantje!!

Stiemie, hoe was vannacht?
pi_90593613
Gefeliciteerd Jan! Zo te zien is hij flink verwend met cadeautjes.

Ooh wat leuk Kersjes! O+
Damian vraagt het ook al maanden maar ik zeg elke keer nee. Ik durf dat nog niet echt maar als ik dat zo lees kan ik het best een keer proberen!
pi_90598663
Zo Devin jij maakt snel vrienden zeg! :D En nog wel met grote stoere jongens.

DF afgelopen nacht probeerde Linde eerst nog een smoesje, maar nadat we boos werden, was dat snel voorbij gelukig... Ik heb het idee dat ze wakker wordt van het nachtlampje dat in haar gezicht schijnt. Dus vandaag iets ervoor gezet en kijken of het werkt :)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 29 december 2010 @ 20:39:40 #120
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90598797
bedankt voor alle felicitaties :*

bah wat eng Kersjes .. wel een leuke reactie :D

Stiemie: Jan slaapt aan de voorkant van 't huis, meteen ook de lichtste kant zeg maar. Ik heb sinds een dag of twee het nachtlampje gewoon uit 't contact gehaald, want steeds als hij wakker werd wees hij ernaar. Ook geen licht meer aangelaten op de bovenverdieping, en nu gaat het slapen weer iets beter heb ik het idee. De ene dag issie de hele dag wakker, maar dan ook 's avonds later, andere dag slaapt hij smiddags wel en 's avonds wel op tijd naar bed .. raar kind.

pi_90599007
Stiemie, soms kunnen oplossingen zo simpel zijn! Ik hoop dat het werkt :Y

Appelsap, gewoon eens proberen joh.
Je kan je mobiele nummer achterlaten en als er wat is kunnen ze altijd bellen of omroepen. En je kan tussentijds natuurlijk altijd even (stiekem) gaan checken he?
pi_90599190
Dat lijkt mij nou weer doodeng he, dat Smalland gebeuren. Nou is Meike ook niet zo'n held, dus die zou het niet eens willen ook, maar ik had het er laatst nog met mijn lief over, dat we haar daar nooit in dr eentje heen zouden brengen....

Stiemie, je hebt maar een grappige dochter!
Al zul je snachts niet zo op die grappen zitten te wachten.

Mijn lieve meisje wordt zo groot....echt .....zucht
Ze is ook zo toe aan de basisschool, vermaakt zich slecht thuis, wil steeds tv kijken of samen dingen doen, maar alleen spelen is er niet meer bij....
pi_90599734
Onze peuter en dreumes gaan misschien volgende week voor het eerst een paar nachtjes logeren... :o . En hoewel het me heerlijk lijkt, lijkt het me toch ook weer helemaal niks :')
pi_90601962
Spannend Nijna! Gaan jij en je man nog wat bijzonders doen?
Wij hadden laatst een etentje bij mijn ouders en na het eten bleven M. en ik nog een poosje samen aan tafel zitten kletsen. "Doen jullie dat thuis niet, jullie zitten toch elke avond samen aan tafel?" werd er geroepen.
Ja dat wel, maar dan zit er altijd een peuter luidkeels doorheen te tetteren, moeten alle liedjes die hij kent gezongen worden of besluit dreumes dat zijn eten kan vliegen oid :P

Karin, alleen spelen is hier ook moeilijk. Maar dat was dus niet zo bij Meike begrijp ik?
pi_90602556
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 20:47 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Mijn lieve meisje wordt zo groot....echt .....zucht
Ze is ook zo toe aan de basisschool, vermaakt zich slecht thuis, wil steeds tv kijken of samen dingen doen, maar alleen spelen is er niet meer bij....
Hier precies hetzelfde verhaal... Mag ik tv kijken? Hoor ik echt de hele dag. Soms even kleuren of kleien en dat is het. Verder ziet ze ons momenteel als een soort van animatieteam ofzo }:|
pi_90616691
Hier is het de laatste dagen ook hetzelfde. Steeds maar samen willen spelen of tv kijken
Maarja, ze heeft dan ook vakantie van het kdv dus enk dat het daaroor komt

Ow en ze heeft het negeren uitgevondem, vreselijk irritant!

Nijns, geniet van de tijd met zn ttweetjes, kan soms heerlijk zijn voor even :)
pi_90620328
Kers, eigenlijk staan er allerlei afspraken in de agenda (auto voor beurt, vergadering ouderraad, informatiebezoekje basisschool) maar gewoon even blijven liggen 's morgens lijkt me ook wel lekker ;).
  donderdag 30 december 2010 @ 11:48:01 #128
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_90621321
Oh Nijna, dat hadden wij vanochtend... Maarten is uit logeren en vandaag zijn we beiden vrij. Gewoon uitgeslapen tot kwart voor 11 :D

Alleen gaan we hem vandaag halen, ipv dat hij gebracht wordt. Het gaat niet zo goed met mijn opa (Alzheimer, gaat snel achteruit en schijnt vanacht echt een agressieve bui te hebben gehad (niets voor mijn opa) en vanochtend om half 11 waren ze wel wakker, maar nog niet ontbeten, nog niet in de kleren enz.). Dus vanmiddag komt hun huisarts en zal er vast actie worden ondernomen. Ze wonen nu nog zelfstandig, vast niet meer voor lang. Oma heeft nl. ook Alzheimer...
pi_90622732
Ik ben ook het animatie team!
Ik heb gelukkig mijn t shirt nog!!! (ik heb gewerkt als animatieleidster etc)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 30 december 2010 @ 12:43:05 #130
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90623490
Sterkte Marie ..

Hier lijkt het zelf spelen juist steeds beter te gaan. Hij is helemaal gek met z'n autootjes en z'n niewe kleed :P We moeten nog wel regelmatig meespelen en ik word nog met grote regelmaat voor trekpop aangezien, maar dat hoort erbij ...

Waar ik minder gelukkig mee ben is dat ze hier pal voor m'n deur vuurwerk aan 't afsteken zijn .. onder Jan z'n raam dus, en die ligt natuurlijk net te slapen }:| . Buiten dat ben ik er zelf gewoon doodsbang voor, al probeer ik dat niet te laten merken als hij wakker is :X

pi_90623571
Wel lekker hoor Nijna, alles is toch een stuk relaxter zonder (de zorg voor) de kinderen erbij.
Ik merk dat nu ook nu M. de hele week vrij is en het kdv gesloten is. Toen ik gister opstond om naar mijn werk te gaan was alles nog in diepe rust en ik kon zo heerlijk rustig aan doen! Ik kwam zelfs een kwartier te vroeg aan op mijn werk, dat gebeurt echt nooit _O-

Heerlijk Marie, lekker uitgerust!
En Alzheimer is zo vreselijk, weet er alles van :'(

Pvoesss, kan ik je ook inhuren? ;)
pi_90630557
O ja heerlijk, sochtends uitslapen....lekker op je gemakje douchen enzo,.....

Meike had gisteravond ineens buikpijn, helemaal verdrietig, kersenpittenzak hielp niet, en net toen mijn vriend haar wat te eten wilde geven begon ze te overgeven.
Meteen was de buikpijn over, is ze weer lekker gaan slapen en vandaag is er ook niks meer aan de hand....
pi_90631603
Karin, hier was ook zo'n korte ziekheid-actie laatst. Hoor het ook van andere ouders en kdv: de buikgriep gaat rond. Manlief en ik waren er een dag flink ziek van, maar Chris 3 keer gespuugd (in een half uur) en klaar.
pi_90632525
Tsja als dat voor haar de griep is geweest dan teken ik ervoor!
Wat dat aangaat is ze ijzersterk. Meike is nooit ziek (afklopt)
Ik ben heel benieuwd of ze straks de klos is als ze op de basisschool zit.

Wij gaan de komende week druk aan de gang in ons tijdelijke huisje.
We gaan volgende week zaterdag verhuizen.
Eerst dus naar een tijdelijk huurhuis en dan maar wachten tot onze nieuwbouwwoning klaar is (ze schatten maart-april)
  donderdag 30 december 2010 @ 21:27:30 #135
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_90648140
Een spannende tijd voor jullie Karin, 2 keer verhuizen!

Mijn manneke is weer lekker thuis :) We hebben lekker patatjes gegeten (waren pas rond 18.00 uur thuis dus lekker makkelijk). Alleen met naar bed gaan wat problemen, was met het logeren ook en dan ging mijn moeder even bij hem zitten. Dat dus ook maar gedaan en uiteindelijk ging hij toch lief slapen. Hopelijk morgen weer wat makkelijker, is ook fijn dan met oudejaarsavond... Dan is het ook niet zo erg als hij wakker wordt met de jaarwisseling...
pi_90650799
Ken je dat?
Van die dagen waarop alles als vanzelf gaat? Geen discussies, geen driftbuien, geen stervende zwaan-scènes om helemaal niks... Ik heb niet 1x mijn stem hoeven verheffen, moeten aandringen of zeuren. Hij heeft zo goed geluisterd, goed geholpen met boodschappen doen, lief gespeeld en gedeeld met zijn broertje, zonder aansporen zijn bord leeggegeten en is gewoon zo lief en gehoorzaam geweest O+
Zelfs naar bed gaan verliep soepeltjes! Okay, wel om 9:15 pas, maar het is vakantie...

Morgen weer zo'n dag graag :Y
  donderdag 30 december 2010 @ 22:21:38 #137
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_90651513
Wat een heerlijke O+ dag Kersjes :)
pi_90651555
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 20:47 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Alsof je het over Elise hebt, echt exact hetzelfde hier. Gelukkig wil ze nog wel wat dingen samen met de jongste doen.

Wij hebben Elise een half jaar geleden een keer achter gelaten bij dat Ikea speelgedoe, vond ze prachtig. Helaas is het hier bij de Ikea altijd zo druk dat er wachtrijen zijn dus dan heeft ze pech. Ik vind het echt ideaal dat je wordt omgeroepen oid als het niet goed gaat.
pi_90651822
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 21:53 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Hier precies hetzelfde verhaal... Mag ik tv kijken? Hoor ik echt de hele dag. Soms even kleuren of kleien en dat is het. Verder ziet ze ons momenteel als een soort van animatieteam ofzo }:|
hier ook, zullen we een school zoeken waar ze met 3,5 al terecht kunnen ;)

Linde en Pepijn moeten toch echt nog 8 maanden wachten :{
pi_90652078
:D Meike mag al bijna beginnen met wennen :o :'( :) O+ ;)
  vrijdag 31 december 2010 @ 00:28:15 #141
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_90659091
Sasha, gefeliciteerd met je 3e verjaardag *O*
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 31 december 2010 @ 00:46:35 #142
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90659984
gefeliciteerd Sasha!!

pi_90665114
Gefeliciteerd! *O*

Hier om3:00 vannacht *bruuuuuuul!*

ONee, dacht ik, wat nu :o
Dus ik spurt erheen, ligt zijn kussen naast zijn bed.
*waaah! mij diediedie! vallen! ;( *
Ik: wil je je kussen?
Hij: jaaaaa! ;(

Dus ik geef kussen, hij ploft neer en slaapt weer voordat ik de kamer uit ben _O-

Als het altijd zo makkelijk was _O-
pi_90665467
Gefeliciteerd sasha!!

Free, dat klinkt wel erg makkelijk :D
  vrijdag 31 december 2010 @ 09:26:47 #145
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_90665545
DJMO had ik jou al gefeliciteerd??? :@ Bij deze in ieder geval dan nog maar *O* voor Jan!

Sasha *O* Gefeliciteerd! En BE, Stinkie en Oscar ook *O*

Free, wat heerlijk zo... Ik had erop gerekend vannacht wel wakker te worden van Maarten (had hij afgelopen nachten bij mijn ouders ook). Ik werd wel wakker, maar Maarten sliep lekker door tot half 9...
pi_90666224
gefeliciteerd sasha! geef je familie vooral een dikke knuf :)
pi_90667470
*O* Hoeraaa Sasha is jarig! *O*

Gefeliciteerd grote knul!!

O+ BE en stinkie, 3 jaar papa en mama! O+
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_90671795
BE gefeliciteerd! *O*
pi_90674036
Sasha, hieperdepiep hoeraaaa!!! *O*
  vrijdag 31 december 2010 @ 14:07:41 #150
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_90675421
Er ligt/zit/staat een jongetje al een tijdje in bed... maar ws. door alle drukte van het logeren/kerst/en nu knallen van het vuurwerk slaapt hij niet. Gelukkig huilt hij niet meer en ligt hij te kletsen en af en toe roept hij "mááámmma" en dan roep ik dat ik zo kom en gaat hij weer verder kletsen... Hopelijk is hij vanmiddag ook nog gezellig ondanks het niet slapen...
pi_90687431
dames en heren. ik spam deze post forumbreed omdat ik de juiste mensen wil bereiken. dames of heren mod, haal het dus gerust weg als je het niet vindt passen, of plaats een referentie ofzo, geeft niks. ik doe gewoon een poging om iedereen te bereiken die ik wil bereiken! moet je maar geen groot forum zijn :6

het is een afschuwelijk jaar geweest. anders kan ik het niet zeggen. jullie zijn daarin met zijn allen een hele grote troost geweest. jullie stonden en staan klaar met troost, advies en meningen. die worden alledrie ontzettend gewaardeerd :* ik heb al eerder gezegd dat woorden niet uit kunnen drukken hoe ik me voel bij wat jullie geven en dat gevoel blijft voor me. het is heel, heel kostbaar wat jullie geven :*

ik wens een gelukkig nieuw jaar! voor ons allemaal *; eentje waarin we ons bewust zijn van hoeveel we wel niet hebben. eentje waarin we weten dat ieder mens altijd nog iets waard is, zelfs de zwerver om de hoek. het is me eerder verweten, maar ik acht het geen verwijt: ik ben een idealist *O* wat mij betreft is iedereen gelukkig en vrij en blij *O*

gelukkig nieuwjaar alvast *O* *O* *O* *O* *O*
pi_90689068
Zeg Simmu heb je niks beters te doen dan mij aan het janken te maken op oudjaarsdag? ;)

:*
pi_90694878
Hoi, ze wilt niet slapen. Vuurwerk.
pi_90697878
Zo half 2 en kind slaapt. Ze was vol van het vuurwerk, maar buiten lopen vond ze heel eng. Ik hoop dat ze uitslaapt.
pi_90699316
selene is ook voor het eerst van der leven 's nachts beneden geweest! ze werd wakker van het vuurwerk en het wilde niet, dus toen hebben we lekker beneden op de bank voor de tv (concert op rtl7) afgewacht tot het over was

:* :* :* gelukkig nieuwjaar allemaal
pi_90702765
Gelukkig nieuwjaar :)
Gisteren hebben ze beiden doorgeslapen :?

En vanmorgen half zieke, mopperende, dreinende peuter om 7:15 :P
Zit nu op mijn schoot commentaar te leveren op alles wat hij ziet :D
pi_90702949
Gelukkkig nieuwjaar allemaal :)

Wij hebben dana iets voor 12 wakker gemaakt omdat ze panisch is voor hard geluid en ik niet wou dat ze zou schrikken.
En nadat ze eerst zich stevig aan mij vastklampte en ik niet mocht bewegen en we niet door het raam mochten kijken is het toch gelukt om met veel praten en kalmeren door het raam naar het vuurwerk te kijken :) overwinning voor het nieuwe jaar in the pocket! ;)
pi_90702952
Ow en BE nog gefeliciteerd met Sascha, ik zag ergens een super toff tent voorbij komen :D
Hoop dat jullie een fijne verjaardag hebben gehad :Y
  zaterdag 1 januari 2011 @ 09:49:29 #159
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_90703026
Gelukkig nieuwjaar!
Selene, Jen en Dana hebben naar het vuurwerk gekeken :)

Maarten sluit aan bij de doorslapende kindjes, op zijn kamertje (toen ik even ging kijken) klonk het héél hard, maar gelukkig sliep hij overal doorheen...
  zaterdag 1 januari 2011 @ 14:58:07 #160
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_90709128
Gelukkig nieuwjaar allemaal!

Marlien heeft gisteravond genoten van het vuurwerk en vannacht lekker doorgeslapen ('t is sowieso een slaapkopje).
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_90709248
Gelukkig nieuwjaar!

Gisteren overdag zijn de dames lekker even gaan slapen. Dus mochten ze tot 22 uur opblijven want opa en oma waren er ook. Om 12 uur sliepen ze overal doorheen, maar Esmee werd om 1 uur wakker wegens tandjespijn. Dus eruit gehaald en na een half uurtje weer naar bed gedaan. En vanmorgen heeft ze tot 11 uur uitgeslapen :o Linde was vanaf 9 uur wakker, maar die wilde heel graag een dvd kijken. O-) Dus we zijn hier allemaal heerlijk uitgerust!
pi_90723418
Jen was vandaag keimoe. Dus het was een beetje voorzichtig aan doen, niet plagen, geen nee zeggen. Ze heeft toch wel 2x even mogen afkoelen, maar in alles merkte je gewoon dat ze echt moe was. Ze gooide vandaag maar liefst 3x een beker perongeluk om. En dan helemaal huilen omdat die beker omviel, terwijl we daar nooit boos om worden als het niet expres is gegaan. Jou ja, met moeite ook weer naar bed, maar die strijd ging ze vandaag niet winnen. Ik hoop voor haar dat ze vannacht goed slaapt, dat is ook fijner voor haar.
pi_90737293
Damian heeft sinds donderdag de waterpokken en is er best ziek van. Koorts, keelontsteking, veel jeuk en erg veel pijn in zijn mond door pokken.
Hij heeft wel genoten van het vuurwerk!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 2 januari 2011 @ 11:11:38 #164
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90737906
beterschap voor Damian!

is Jen al wat uitgerust Tico?

Hier zijn het nog steeds driftbuien ten top, en nog steeds van slag af door O&N. 's avonds niet willen slapen, 's ochtends uitslapen..

zondag 2 januari 2011 @ 15:39:44 #165
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_90746872
Ja vandaag gaat het al een stuk beter, we zijn lekker naar de dierentuin geweest en nu ligt ze even uitgeteld op de bank.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 2 januari 2011 @ 17:48:22 #166
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90753151
normaal als ik z'n bord neerzet (op zondag patatdag) is het al snel goed, maar ik had z'n bord nog niet neergezet of meneer had al in de appelmoes/mayo geslagen en patat over tafel gegooid. de eerste tien minuten van het eten kon hij alleen maar krijsen en zowat hyperventilerend huilen :? :{ heb 'm uiteindelijk zitten voeren alsof hij net 8 maanden was, met dat verschil dat dit niet gepureerd was :') ) pas bij z'n fruit was hij genoeg gekalmeerd om het weer zonder gejank zelf te doen. (avondeten, yoghurt, zakje knijpfruit is onze volgorde bij 't avondeten). Normaal mag hij alles zelf doen, maar dat was nu echt géén optie :{

pfff van mij mag deze fase snél voorbij gaan :X

zondag 2 januari 2011 @ 17:52:21 #167
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_90753374
DJMO dat doen wij hier dus niet met de dames. K heeft het eigenlijk nooit gedaan maar E heeft ook zo'n periode gehad en dan schoven we gewoon de kinderstoel naar achter zodat ze nergens op tafel bij kon en als ze normaal/kalm was/werd dan mocht ze weer aanschuiven. Duurde het ongeveer 2 minuten en was het weer gezellig.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 2 januari 2011 @ 17:54:56 #168
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90753520
Heb ik idd ook geprobeerd Books, maar dat maakte het alleen maar erger omdat hij wel honger had .. Ik heb de strijd opgegeven toen hij mijn bril onder de mayo sloeg, z'n bord weggehaald en stukje voor stukje gevoerd. Als hij zich wenst te gedragen als een baby, behandel ik 'm dus ook zo.

zondag 2 januari 2011 @ 17:57:14 #169
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_90753652
Dan ben ik denk ik ouderwets of iets maar honger of geen honger als je niet normaal kunt doen dan eet je pas als je normaal kunt doen en nee ik ga ze zeker niet behandelen als een baby omdat ze dat doen. Veels teveel aandacht imo en dan duurt het drama veel langer.
  zondag 2 januari 2011 @ 19:08:09 #170
14746 k_i_m
pi_90756668
Dan ben ik ook ouderwets, maar met eten gooien resulteert hier ook in een enkeltje naar boven/naar de gang.
In my life
Why do I smile
  zondag 2 januari 2011 @ 19:31:17 #171
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_90757620
Hier ook, klooien/gooien/spletten met eten = weg eten. Of kind de gang op... Ligt aan overig gedrag ;) (en hoeveel geduld ik nog heb) Daarna nog honger? Jammer dan; had je maar normaal moeten doen :Y

Maar goed... Vandaag Tijn z'n verjaardag gevierd.. Nog maar 1 peuter in huis! Morgen twee kinderen naar de basisschool brengen :Y
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 2 januari 2011 @ 19:49:23 #172
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_90758375
Met eten gooien mag hier ook niet. Zelfs Esmee gaat dan al achteruit of achterstevoren met de kinderstoel. En Linde moet naar haar kamer. Is Jan misschien niet gewoon te moe als je gaat eten? Dan komen hier wel eens zulke situaties voor :Y

ET gefeliciteerd met je kleutertje *O*
pi_90758526
klooien met wat dan ook = weg hier. ik waarschuw 2 x, derde keer is pech. of dat nou eten, drinken of andere spullen is. zo mag ze ook dvd's die ze zelf pakt een week inleveren.

gefeliciteerd tijn *O*
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 2 januari 2011 @ 19:54:05 #174
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90758618
Hij kwam pas om kwart over drie/half vier uit z'n bed van z'n middagslaapje en we aten om kwart voor vijf. Het lijkt mij dat het dus niet van moeheid geweest kan zijn. Normaal eten we om half vijf, maar ik wil dat toch een beetje gaan oprekken naar vijf uur / kwart over vijf. Wellicht dat ik gewoon z'n middagslaapje over moet gaan slaan of in moet gaan korten.

gefeliciteerd E.T.!!

zondag 2 januari 2011 @ 20:19:01 #175
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_90760040
Hier ook af en toe raar gedrag met eten, maar dan schuif ik Maarten even naar achteren en als hij weer gewoon kan doen zet ik hem weer aan tafel. Soms herhaalt dit nog wel eens een paar keer, en jammer dan... dan maar niet eten. Het komt ook wel eens dat hij gewoon moe is, na een kdv dag, en dan krijgt hij een toetje met iets meer brintavlokken (ter vulling).

We zijn vanmiddag naar Wintersprookjeswonderland in Enkhuizen geweest. Wat was dat leuk, het park was ook langer open (tot 18.30 ipv 17.00). We zijn tot half 6 gebleven, in het donker het laatste stukje gedaan. Ze hadden alles extra mooi versiert met kerstlichtjes en er stond een enorme kerstboom. We hadden ook nog geluk, stonden in de rij om te betalen, kregen we van een mevrouw achter ons een gratis bon voor toegang, zij hadden er 4 gekregen en hadden er maar 3 nodig... Scheelt toch weer 7,50.
Daarna zijn we lekker uit eten met zijn drietjes geweest bij de Chinees. Daar was Maarten erg gezellig, niet heel veel gegeten, maar hij was lief en at wat saté en sliertjes bami. Nu ligt hij total loss in zijn bed.
pi_90760591
Hmm als hij gewend is om half 5 te eten, dan is 17.15 uur wel even wennen natuurlijk...je zou hem nog even een klein iets kunnen geven om te rekken (denk aan een crackertje ofzo)
Krijgen ze hier ook rond half 5 als wij laat eten
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 2 januari 2011 @ 20:32:53 #177
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90760937
Nu was hij toevallig laat wakker van z'n middagdutje, vandaar dat ik ook besloten had om sowieso wat later te eten, want om kwart voor vier een koekje + een beker drinken, en dan om half vijf eten, gaat er bij mij niet in dat je dan honger hebt. Het was gewoon een pure driftbui, nou is er al sinds de kerst geen goed garen te spinnen met hem hoor, als ik zo eens terugdenk. Ik hoop dat het vanaf morgen weer in een gewoon ritme komt als papa ook weer gewoon aan het werk is, wellicht is gewoon van slag af doordat papa twee weken thuis is geweest (en mama van de gelegenheid gebruik heeft gemaakt om een aantal keer flink uit te slapen :X )

zondag 2 januari 2011 @ 20:41:05 #178
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_90761601
Gillen aan tafel en met eten gooien is pech voor de honger en op de gang. Morgenochtend is er weer brood.
pi_90781812
*KD & Elin komen binnenvallen*

*toeters en bellen*

hoi!
pi_90781900
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 09:08 schreef Kleurdoos het volgende:

*toeters en bellen*

hoi!
gefeliciteerd jullie *O*
pi_90781912
quote:

*toeters en bellen*

hoi!
Hallooooooo dan ;)
En gefeliciteerd ;)
pi_90782472
Gefeliciteerd Elin!!

@DJMO, Met eten gooien zou hier ook mooi niet gebeuren hoor. Dat weet ze ook en haalt het niet eens in dr hoofd. En als ik jou was zou ik hem juist niet zoveel aandacht geven als hij zo'n driftbui heeft...negeren! En al zeker niet voeren..
pi_90782474
quote:

*toeters en bellen*

hoi!
gefeliciteerd!!! Jeetje je dame alweer 2 jaar oud!
  maandag 3 januari 2011 @ 10:09:28 #184
14746 k_i_m
pi_90782810
quote:

*toeters en bellen*

hoi!
Gezellig *O*.
In my life
Why do I smile
pi_90784074
Gefeliciteerd KD! *O*
pi_90785777
Gefeliciteerd KD & Elin *O*

En alemaal een gelukkig 2011 toegewenst!

Hier een heerlijk uiteinde gehad. Chris ging om half 11 naar bed, hij moest wachten tot zijn neefje sliep (bijna 2 en die wilde niet) maar dat ging ook gewoon gezellig.
Ook 2 dagen mijn moeder geholpen bij het kalfjes voeren in de stal. Zo leuk, dat kleine jochie in overall en laarsen O+
Het is gewoon zo'n gezellig, vrolijk kind de laatste paar weken :Y
pi_90791097
Elin is een peutertje!! Hiep hiep Hoera!
Gefeliciteerd met je dametje KD!!

ik zal het cb eens bellen, want Meike moest met 3j+9m weer heen, maar nog steeds geen oproep gehad.
Kunnen we meteen ons nieuwe adres doorgeven.....
Ik wil toch wel graag binnenkort even met dr heen, want ik maak me een beetje zorgen om haar gewicht.
Ik heb even de groeicurve ingevuld, en dan zit ze met het gewicht op de -2 lijn.
Ze wordt naar mijn idee steeds dunner (en langer)
Ze eet ook bijna niks, dus het is verklaarbaar op zich
pi_90806052
Waarom eet ze bijna niks? Lust ze weinig of dwarsigheid ofzo?
  maandag 3 januari 2011 @ 20:21:36 #189
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_90808852
Gefeliciteerd KD & Elin *O*

Kun je niet even langs om haar te wegen Karin, bij zo'n inloopspreekuur?

Ik heb ook zo'n gezellige peuter in huis die ineens kan spelen... Voorheen vermaakte hij zich ook wel, maar nu verzameld hij een berg speelgoed om zich heen en verliest zich echt in zijn spel O+
pi_90809264
Ze heeft gewoon geen zin in eten.
Ze eet sochtends 1 broodje
Tussen de middag 1 broodje
Tussendoor fruit (daar eet ze wel goed van)
Avondeten maakt ze bijna niks van (alleen poffertjes en pannenkoeken wil ze eten, de rest "lust ik niet") We "dwingen" haar altijd om te proeven, of maken een afspraakje hoeveel hapjes ze gaat eten (vaak zegt ze dan 5 ofzo o|O )
Mijn moeder zei laatst dat ze vond dat Meike zo dun werd, en toen ik die curve invulde bleek het ook daadwerkelijk zo. Ik schrok er een beetje van. Als je er zelf zo inzit merk je het niet zo.

Heb haar vanmi gemeten en gewogen, ze weegt 15 kilo bij 105 cm
pi_90809383
Das inderdaad wel schrikken. Misschien hebben ze wel tips qua eten.
  maandag 3 januari 2011 @ 20:34:04 #192
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_90809598
quote:
Op maandag 3 januari 2011 14:01 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Elin is een peutertje!! Hiep hiep Hoera!
Gefeliciteerd met je dametje KD!!

ik zal het cb eens bellen, want Meike moest met 3j+9m weer heen, maar nog steeds geen oproep gehad.
Kunnen we meteen ons nieuwe adres doorgeven.....
Ik wil toch wel graag binnenkort even met dr heen, want ik maak me een beetje zorgen om haar gewicht.
Ik heb even de groeicurve ingevuld, en dan zit ze met het gewicht op de -2 lijn.
Ze wordt naar mijn idee steeds dunner (en langer)
Ze eet ook bijna niks, dus het is verklaarbaar op zich
Ze gaat toch binnenkort starten op school ? Weet je wat ze daarvan vindt ?
  maandag 3 januari 2011 @ 20:34:37 #193
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_90809626
quote:
Op maandag 3 januari 2011 09:08 schreef Kleurdoos het volgende:

*toeters en bellen*

hoi!
Van harte !
pi_90810197
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 20:34 schreef kapiteinpannekoek het volgende:

[..]

Ze gaat toch binnenkort starten op school ? Weet je wat ze daarvan vindt ?
Zoals ik haar kan peilen vindt ze het geweldig!
(maar je weet niet wat er in het koppie omgaat he)
Maar ze zegt heel vaak dat ze heel veel zin heeft om naar de basisschool te gaan, speelt schooltje enzo.
Hoorde vandaag trouwens dat haar vriendinnetje op de creche bij haar in de klas komt. Ze schelen elkaar een week in leeftijd, dus dat is natuurlijk heel fijn voor de meiden!
pi_90810575
we beginnen de dag met een spiesje van fruit..

Na het ontbijt even wat boodschapjes gekocht, Ballonnen opgeblazen en Elin op bed gedaan.

Spulletjes klaargezet voor het versieren van de cakejes..

Na het wakker worden gelijk maar een cakeje in elkaar geflanst maar het smaakt volgens mij niet zo best :{

of toch wel :9

En met kaarsjes is ie nog leuker O+

Toch handig, zo'n verjaardag vlak na Oud&Nieuw, sterretjesgalore.

OOOOP

Dan maar weer spelen..

cadeautjes

Nog meer cadeautjes

en nog meer cadeautjes

leuke dag gehad iig, erg genoten en ook al t snoepgoed viel in de smaak want haar avondeten moest ze niet meer en ze ging kotsend haar 3e levensjaar in :+
  maandag 3 januari 2011 @ 21:02:00 #196
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_90811193
Leuke foto,s!
Ik had haar al een tijdje niet gezien. In mijn gedachten nog klein babymeisje...nu een heuse peuter!
Gezellig dat je in dit topic bent!
pi_90813373
jarige Elin O+

Oe dat is inderdaad wel weinig ja. Kun je dr niet tussendoor wat meer andere dingen proberen te laten eten? Meer fruit of andere dingen die ze wel eet, pap mischien of meusli ofzo?
  maandag 3 januari 2011 @ 22:00:08 #198
108648 cattie
lieve moeder
pi_90814432
Hartelijk gefeliciteerd met de verjaardag van Elin! Mooie, grote, meid.
Wat heeft ze al lang haar joh.
pi_90815097
tís net geknipt ;)

Jij ook alvast gefeliciteerd met je meiske he :)
pi_90829795
Karin, je kan allicht even bellen natuurlijk.
Kan het niet gewoon zo zijn dat ze onlangs de lucht in is geschoten of nog bezig is met in de lengte groeien en dat ze daarom nu met haar gewicht zo relatief laag zit? Want dat gaat toch vaak òf in de lengte òf in de breedte zeg maar?

Mn peuter is aan t logeren en van wat ik begreep had ze het naar haar zin :)
pi_90835000
Karin, is ze veel ziek geweest? dat ze daardoor minder heeft gegeten, misschien nog wat last van de keelamandelen?
Chris eet ook maar 2 keer 1 boterham overdag, en een stuk fruit. Maar daar gaat het avondeten vaak wel redelijk. (en wel 16 kg bij 100,5m)

Vanochtend met Chris naar de logopedie geweest. Ze vond de taalontwikkeling wel goed. Maar zoals verwacht blijven de klanken achter. Vooral het veranderen van de k in t, f/v in s en de g in s. Die 1e 2 zijn nogal hardnekkig, en blijven vaak zei ze. Wel is het goed dat hij de klanken wel allemaal kan zeggen, hij doet het gewoon niet.. We willen het zelf nog even een maandje aankijken en oefenen (voorlezen, consequent verbeteren), en anders gaan we naar logopedie :{
pi_90840733
Oh, en groeipijn is stom :X
lees: bijna een half uur de kramp uit de benen van je kind masseren terwijl hij brult dat je eraf moet blijven
pi_90843492
Ah gossie, dat is sneu :*
  dinsdag 4 januari 2011 @ 19:44:05 #204
108648 cattie
lieve moeder
pi_90849230
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 22:12 schreef Kleurdoos het volgende:
tís net geknipt ;)

Jij ook alvast gefeliciteerd met je meiske he :)
Dank je!

Fee is 2!!
Mijn lieve, ondeugende, slimme, schattige meisje is een peuter. Vandaag hebben we voor haar gezongen. Ze is wel gewoon naar het kdv geweest (waar ze getrakteerd heeft). Dit weekend vieren we het pas echt.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 19:47:28 #205
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_90849415
Agos Arme Chris met groeipijn :X Helaas heel bekend van vroeger. Ik kreeg ook wel eens een warm kruikje om erop te leggen dat hielp ook een beetje :*

Cattie gefeliciteerd *O* Wat trakteerde Fee?

Iemand nog tips tegen nachtbrakende peuters? Linde besloot om half 2 dat ze wel weer genoeg geslapen had en ze bleef elke 30-45 minuten roepen en schreeuwen. Heel fijn want we kwamen allemaal dus nooit echt diep in slaap :( Voel me een beeeeeeetje brak nu :O
pi_90849672
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 19:47 schreef Stiemie het volgende:
Agos Arme Chris met groeipijn :X Helaas heel bekend van vroeger. Ik kreeg ook wel eens een warm kruikje om erop te leggen dat hielp ook een beetje :*

Cattie gefeliciteerd *O* Wat trakteerde Fee?

Iemand nog tips tegen nachtbrakende peuters? Linde besloot om half 2 dat ze wel weer genoeg geslapen had en ze bleef elke 30-45 minuten roepen en schreeuwen. Heel fijn want we kwamen allemaal dus nooit echt diep in slaap :( Voel me een beeeeeeetje brak nu :O
Ik heb net een tip in het dreumestopic gezet. Het kostte me drie dagen ofzo om het prjncipe helemaal door te laten sijpelen bij S, maar daarna ging het ook perfect. Ze komt nu zelfs bijna een uur later haar bed uit, omdat ik dat lampje op 700uur heb gezet laatst. In eerste instantie heb ik begrepen is het het slimst (en meest belonend voor een kind) als je hem net wat vroeger zet dan de tijd waarop ze normaal wakker wordt. Dan is ze aangenaam verrast als het lampje al aan is. En als ze er eenmaal aan gewend is, kun je dus steeds die tijdschakelaar een kwartiertje later zetten en de opstaantijd gaan rekken.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 19:56:30 #207
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_90849879
We hebben zo'n lampje en dat is 's nachts aan en gaat om 7.30 uit...
pi_90850047
Wij hebben een wakeup light, daardoor worden we wakker, behalve m.
pi_90852432
Gefeliciteerd Cattie en Fee! *O*

Stiemie, Is er niet iets dat haar uit haar slaap houdt? Verder hier geen andere tips. Onze peuter wordt niet eens wakker van een wekker naast zijn hoofd :P

De kruik ga ik onthouden.
pi_90853561
Lotte wordt 's nachts ook weleens wakker met de mededeling dat ze klaar is met slapen. Dan moeten we wel even op haar inpraten om haar weer zover te krijgen dat ze gaat slapen.
Blijft ze bezig helpt bij haar boos worden nog weleens, mja meestal niet nodig

Nu wordt ze af en toe wakker van Jelle maar slaapt dan wel weet verder na een kus en knuffel

Ze moet nog wel flink wennen aan het grote zus zijn, je merkt dat ze erg moe is, wat opstandig maar gelukkig ook heel lief voor haar broertje

Vandaag ging ze boven spelen met de nintendo ds. Zo grappig. De hele tijd als laatste rond rijden (mario kart) maar ze had het zo naar haar zin! En snapte al een beetje hoe het moest (gasgeven).
Loopt ze naar boven zegt ze ook heel grappig : tot zo
Wist niet dat ze dat kon :)
Mijn grote meisje!
  dinsdag 4 januari 2011 @ 22:35:02 #211
108648 cattie
lieve moeder
pi_90859805
Bedankt voor de felicitaties!
Fee heeft heel simpel getrakteerd. Zo'n opwindbeestje voor in bad en jip en janneke doosje appelstukjes, echt hema.

Over slapen zal ik het maar niet te veel hebben :X . Fee slaapt sinds anderhalve week de hele nacht in haar eigen bed. Dat is al een enorme vooruitgang. Verder wordt ze nog wel minimaal 2x per nacht echt wakker. Fee heeft nog nooit echt doorgeslapen.
pi_90869248
We gaan zo school kijken... ben benieuwd.
pi_90869713
Leuk Nijna, al kan ik me nog steeds niet voorstellen dat Chris over 8 maanden bij zo'n groep kleuters zit.

Cattie, slaapt ze ook heel licht dan, Of valt dat nog mee?
pi_90869961
hier is het ook weer bal met slapen... Het ging zo goed.
pi_90870189
Dat is balen Tico.. Nog met een reden, of gewoon eigenwijzigheid?
  woensdag 5 januari 2011 @ 09:46:09 #216
108648 cattie
lieve moeder
pi_90870594
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 09:09 schreef Deepfreeze het volgende:
Leuk Nijna, al kan ik me nog steeds niet voorstellen dat Chris over 8 maanden bij zo'n groep kleuters zit.

Cattie, slaapt ze ook heel licht dan, Of valt dat nog mee?
Het wisselt erg bij Fee. De ene keer kun je niet eens fatsoenlijk door het huis heen lopen, de andere keer slaapt ze wel diep. Ach, stapje voor stapje gaat het vooruit, het is al zoveel beter dan een jaar geleden.

GWS, gefeliciteerd met Annicka!
pi_90873637
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 09:09 schreef Deepfreeze het volgende:
Het lijkt me wel weer een hele stap, maar ik zie het toch ook wel voor me. Ik denk dat als ze haar draai gevonden heeft, ze het wel naar haar zin zal hebben.
pi_90874300
Cattie, vooruitgang is al heel wat. :Y

Hij lijkt nog zo klein, als je hem naar kleuters ziet.. Maar als ik hem bezig zie op het KDV of zoals bij de logopedie gisteren maak ik me er ook niet zoveel zorgen over. En we hebben gewoon een leuke school uitgekozen ;)
  woensdag 5 januari 2011 @ 11:39:09 #219
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_90874437
DF welke school hebben jullie uitgekozen?
Make love, not war ☮
pi_90874657
He, jij hier :)
Het wordt het Zeggelt, montessori dus. Zit ergens achter de volksuniversiteit.. Hier over de buurtschool hoor ik toch wat slechte verhalen, en dat montessori spreekt ons wel aan.
pi_90874850
ik dacht, t kind is nu 2, dus ik heb haar een trekker en zeem gegeven en de spuitsneeuw van de ramen laten boenen.
groot succes! Alleen niet toen ik t weer wilde afpakken ;(
  woensdag 5 januari 2011 @ 11:50:46 #222
114177 Diaan73
pi_90874931
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 11:44 schreef Deepfreeze het volgende:
He, jij hier :)
Het wordt het Zeggelt, montessori dus. Zit ergens achter de volksuniversiteit.. Hier over de buurtschool hoor ik toch wat slechte verhalen, en dat montessori spreekt ons wel aan.
Ja, over 2,5 week mag ik hier ook officieel meeposten hè?

Zit aan de dr. van benthemstraat toch? Met buurtschool bedoel je Stokhorstschool? Ik hoor daar wel weer goede dingen over eigenlijk. Lennon gaat waarschijnlijk naar de Paus Joannes...
Make love, not war ☮
pi_90876230
Kleurdoos, dan zet je haar toch bij het volgende raam?

Diaan, het is inderdaad bij dr van benthemstraat. Paus Joannes hoor ik ook goede verhalen over. Ook van meerdere mensen die hun kinderen op de PJ hebben gedaan toen de eigen school niet goed liep.
Stokhorst heeft wat last met beloftes vs werkelijkheid. Zoals 3 keer een groep 3 a 20-22 leerlingen beloven voor de vakantie. Werkelijkheid is 2 klassen van 30-32 op de groepsindeling eind augustus. Leer ze dan maar lezen. Met die beloftes gaat het vaker mis, dat voelt niet fijn..

(wil twan nog voetbaldingen van de c1000?)
pi_90879227
Ze heeft ze allemaal al gedaan hoor, straks mag ze de vloer boenen ;)
  woensdag 5 januari 2011 @ 15:36:41 #225
114177 Diaan73
pi_90883841
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 12:27 schreef Deepfreeze het volgende:
Kleurdoos, dan zet je haar toch bij het volgende raam?

Diaan, het is inderdaad bij dr van benthemstraat. Paus Joannes hoor ik ook goede verhalen over. Ook van meerdere mensen die hun kinderen op de PJ hebben gedaan toen de eigen school niet goed liep.
Stokhorst heeft wat last met beloftes vs werkelijkheid. Zoals 3 keer een groep 3 a 20-22 leerlingen beloven voor de vakantie. Werkelijkheid is 2 klassen van 30-32 op de groepsindeling eind augustus. Leer ze dan maar lezen. Met die beloftes gaat het vaker mis, dat voelt niet fijn..

(wil twan nog voetbaldingen van de c1000?)
Bij de PJ zit ook een psz... daar gaat hij waarschijnlijk ook naartoe als hij 3 jaar is.

Okay, dat had ik nog niet gehoord. 30-32 kinderen is veel te groot. In Twans team zitten een aantal kinderen die naar Stokhorst gaan.

ja, heel graag!! :Y
Make love, not war ☮
pi_90885089
En PJ zit bij jullie om de hoek, dat is ook wel handig..

Heb je al een peuterfeestje in planning?

Ik breng ze wel langs als ik een stapeltje heb
  woensdag 5 januari 2011 @ 16:10:19 #227
114177 Diaan73
pi_90885292
quote:
Op woensdag 5 januari 2011 16:06 schreef Deepfreeze het volgende:
En PJ zit bij jullie om de hoek, dat is ook wel handig..

Heb je al een peuterfeestje in planning?

Ik breng ze wel langs als ik een stapeltje heb
Ja precies. Errg handig lijkt me.

Ben vooral op zoek naar inspiratie voor een cadeau en traktaties.

Ik wil ze ook wel ophalen als dat beter uitkomt! Ik vertelde het net tegen Twan en die was helemaal blij.
Make love, not war ☮
pi_90885658
Ik heb er al 2 maar krijg er vast nog wel meer ;)
Maar ik kom 1a2 keer per week zowat langs je huis. Dus dat brengen is geen punt..

En cadeautjes.. Een houten treinbaan, puzzels, boekjes, keukenspul, gereedschapsset/werkbank, vingerverf...
Op het KDV vorige keer op zelfgemaakte mini-appelflappen getrakteerd. (1/2 plakje bladerdeeg ipv hele)
  woensdag 5 januari 2011 @ 17:35:57 #229
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_90889987
Waren hier nog mensen bezig met zindelijkheids gedoe?
Ik las namelijk iets leuks (in de mama geloof ik)
Lijkt me erg handig als je kindje nog niet helemaal zindelijk is.

http://www.underwunder.nl/toddler/index.php
pi_90902944
quote:
Op woensdag 5 januari 2011 09:31 schreef Deepfreeze het volgende:
Dat is balen Tico.. Nog met een reden, of gewoon eigenwijzigheid?
Voerwerk (vuurwerk). Het heeft nogal indruk gemaakt.
pi_90932392
Klinkt best handig, die underwunder (stomme naam wel! :P)
Als ik die eerder was tegenegkomen!

Hier een ziek meisje, hoge koorts, niks binnenhouden en helemaal traanoogjes ervan hebben, arm ding
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 6 januari 2011 @ 19:11:55 #232
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90944734
beterschap voor Dana bla

Hier vanmorgen een ventje wat me totaal niet miste ;( hij ging voor 't eerst naar de nieuwe psz, en waar hij de eerste keer nog bijna in me kroop, liep hij nu heel vanzelfsprekend weg om te gaan spelen :? blijkbaar herkende hij nu wel het ritueel van afscheid nemen, spelen en weer opgehaald worden. Hij heeft geen traan gelaten, terwijl ik drama had verwacht :')

pi_90945480
Hooooi, wij komen ons hier melden.
Leuke rustige verjaardag gehad. Zondag vieren we het pas. Maar ik ben twee en ik zeg nee is duidelijk van toepassing hier. Man man man het is een peuter hoor, en we zullen het weten
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_90945694
Elin, Fee, Annicka en Seb: (alsnog) gefeliciteerd! *O*
  donderdag 6 januari 2011 @ 19:31:48 #235
108648 cattie
lieve moeder
pi_90945751
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 19:26 schreef Estrys het volgende:
Hooooi, wij komen ons hier melden.
Leuke rustige verjaardag gehad. Zondag vieren we het pas. Maar ik ben twee en ik zeg nee is duidelijk van toepassing hier. Man man man het is een peuter hoor, en we zullen het weten
Gefeliciteerd! *O*
  donderdag 6 januari 2011 @ 19:47:33 #236
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_90946495
Alle nieuwe 2 jarigen, welkom *O*
pi_90946629
Een hoop nieuwe peuters zeg!
pi_90947486
ja zeg!
tis een peuterboom *O* en ze gillen allemaal neeneeneenee >:)

gefelicteerd jullie!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 6 januari 2011 @ 20:10:15 #239
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90947620
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 20:07 schreef simmu het volgende:
ja zeg!
tis een peuterboom *O* en ze gillen allemaal neeneeneenee >:)

gefelicteerd jullie!
haha, die van mij gilt meer Ja dan nee, (maar als hij iets niet wil smijt hij het wel weg of begint te headbangen tegen de vloer/deur whatever ..)

pi_90947757
Ha Estrys! Er is weer een Seb geboren vandaag! :+
Bij Barbara Barend
pi_90947974
Mijn peuter blijft de laatste tijd zomaar ineens zo af en toe een hele dag wakker. En dan redt ze het eigenlijk wonderwel tot een uur of 6 half 7. Vanaf wanneer gingen julliepeuters hun middagdutjes overslaan? S wordt in april 3.
pi_90948157
Mirte is sinds een paar maanden dat ze niet meer wil slapen 's middags. Zo ergens rond de derde verjaardag begon het dat ze steeds vaker wakker bleef of maar ging spelen op haar kamer. En tegenwoordig wil ze gewoon niet meer naar bed. Dan is ze wel echt moe om 7 uur als ze naar bed gaat. Ik vraag tegenwoordig of ze naar bed wil tussen de middag en wil ze niet, dan niet. En stiekum mis ik wel even die paar uurtjes voor mezelf, voordeel is dat ik ook niet meer zo makkelijk kan lopen snaaien nu ;)
  donderdag 6 januari 2011 @ 20:37:22 #243
14746 k_i_m
pi_90949060
Hier al een paar maanden geen middagslaap meer. Nu mag ze van ons ook niet meer, als ze toch gaat slapen is ze tot 23.00 uur wakker. Zonder middagdut zit er een kleine kans in dat ze al om 20.30 gaat slapen. Ze slaapt dan wel 'sochtends vaak tot een uur of 9.
In my life
Why do I smile
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 6 januari 2011 @ 20:48:12 #244
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90949553
Ik heb net een paar dagen achter de rug dat Jan weigerde te slapen overdag, maar 's avonds ook. Totaal uit z'n ritme doordat papa vakantie had. Papa is weer werken en hij haalt z'n slaap dubbel en dwars in; vanmiddag bijna drie uur liggen tukken (of althans, dat dacht ik .. toen ik 'm wakker ging maken lag hij met blote beentjes uit z'n slaapzak.. dus die zal wel eerst nog een poosje hebben liggen spelen in bed). Ik merk aan alles dat hij die middagslaap nog hard nodig heeft, zonder is hij ronduit ongenietbaar :X

pi_90950531
Chris slaapt nog 5 keer per week 2,5 uur in de middag. De andere 2 dagen op het KDV is het max 45 minuten, maar ook vaak niet.. En dan 's nachts van 9 tot 7.30..

Dana, beterschap!

En gezellig al die peutertjes :Y
pi_90950762
Cattie en Estrys, van harte met jullie peutertjes!!

BlaBla beterschap voor je meisje! Sneu he

Meike is al de hele week bij oma, ivm de verhuizing.
We eten daar wel iedere avond en ik doe de kinderen even in bad enzo, maar toch, ik mis ze.
pi_90951672
Jaaaa!!!!! jullie hulp of ideeën heb ik nodig :D
Ons zoontje wordt binnenkort 2 jaar en heb al van alles gekocht maar vroeg me eigenlijk af wat jullie op zo'n leeftijd hebben gegeven? :@
pi_90952272
Dat lijkt me ook heel wat Karin. Gelukkig voor een goed doel!

A_A, hier waren rond die leeftijd deze dingen een hit: Een houten treinbaan, puzzels, boekjes, keukenspul, gereedschapsset/werkbank, vingerverf...
pi_90952459
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 21:35 schreef Deepfreeze het volgende:
Dat lijkt me ook heel wat Karin. Gelukkig voor een goed doel!

A_A, hier waren rond die leeftijd deze dingen een hit: Een houten treinbaan, puzzels, boekjes, keukenspul, gereedschapsset/werkbank, vingerverf...
Met kerst/sinterklaas heeft hij al een werkbank met gereedschap, keuken met inhoud/ puzzels, boekjes, knuffels, electrische scootertje, politie dingen, little people kersstal, schoolbus, vliegtuig en dorp..... :') en als ik vooruit zou denken dan zou ik alles in proporties geven alleen waren we te enthousiast en willen we nog wat cadeautjes kopen :@
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 6 januari 2011 @ 21:43:10 #250
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90952687
autootjes met speelkleed (met wegen erop) is hier wel een hit, (houten) puzzels ook, memory (cars, ook van hout). (plastic) Speelgarage ook. Lego (Duplo) vind hij geweldig. En ik heb via mp een driewieler + driewieler tractor gevonden. Moet alleen nog wat zien te regelen dat ik het op kan halen :)

pi_90952902
Behalve de tractor heeft ie het al :@ Stuk of 10 houten puzzels (met en zonder geluid) Memory spel van cars, ook cars loopfiets, Duplo Lego heeft ie ook (een grote plastic bak vol)

Eigenlijk ben ik op zoek naar iets van Elmo alleen is dat niet in Nederland te krijgen, enkel USA zover ik kan vinden. De Tickle Me Elmo...... iedere dag MOET ik hem dat filmpje laten zien en ligt ie helemaal in een deuk _O-
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 6 januari 2011 @ 21:50:52 #252
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90953112

pi_90953150
quote:
:o ja die
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 6 januari 2011 @ 21:52:46 #254
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90953223
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 21:51 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

:o ja die
hvae fun met bestellen .. snel zijn, ze hebben er nog vijf op voorraad geloof ik :P

pi_90953311
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 21:52 schreef DJMO het volgende:

[..]

hvae fun met bestellen .. snel zijn, ze hebben er nog vijf op voorraad geloof ik :P
Heb je ervaring met Amazon? Betrouwbaar? Snelheid qua levering?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 6 januari 2011 @ 21:58:23 #256
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90953565
ik zelf niet (bestel alleen soms bij bol.com) , uit m'n hoofd RanTheMan wel, voor info over amazon.com kun je beter hem even een pm sturen ;)

pi_90955075
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 21:58 schreef DJMO het volgende:
ik zelf niet (bestel alleen soms bij bol.com) , uit m'n hoofd RanTheMan wel, voor info over amazon.com kun je beter hem even een pm sturen ;)
Ooh er moet met credit cards betaald worden en raad eens wat we niet hebben :')
Ik had al voor 200 dollar aan Elmo spullen in de winkelwagen :')
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 6 januari 2011 @ 22:25:02 #258
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90955235
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 22:21 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Ooh er moet met credit cards betaald worden en raad eens wat we niet hebben :')
Ik had al voor 200 dollar aan Elmo spullen in de winkelwagen :')
ehmm ze werken ook met paypal ofzo? wellicht iemand die voor jullie kan bestellen?

pi_90955403
quote:
Op donderdag 6 januari 2011 20:37 schreef k_i_m het volgende:
Hier al een paar maanden geen middagslaap meer. Nu mag ze van ons ook niet meer, als ze toch gaat slapen is ze tot 23.00 uur wakker. Zonder middagdut zit er een kleine kans in dat ze al om 20.30 gaat slapen. Ze slaapt dan wel 'sochtends vaak tot een uur of 9.
Beppie hier wil ook steeds minder goed slapen. Erg jammer vind ik, ik kan het nog zo goed gebruiken :P
On zeh laptop
pi_90955752
Hier wel slapen in de middag. Ze heeft nog een jaar.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 6 januari 2011 @ 22:39:28 #261
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90956044
owjah, ik was nog met Jan naar 't cb gweest, 11 kilo bij 86 cm. normaal met drie jaar weer terug, maar omdat hij nog amper praat, gaan ze bij het huisbezoek als de baby is geboren, ook weer extra aandacht aan hem besteden. Ze hoopt dat hij een spurt meemaakt nu hij (opnieuw) naar de psz gaat, maar ik heb er een hard hoofd in. Ik mocht iig wel (alvast) een verwijskaart voor logopedie vragen aan m'n huisarts. Vind dat alleen zo'n grote stap .. zeker omdat ook deze psz precies hetzelfde zegt: wacht het gewoon af, het komt vanzelf, twee is echt nog heel erg jong ...

donderdag 6 januari 2011 @ 22:40:06 #262
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_90956088
Hier al heel lang niet meer. Anders ligt ze er idd voor middernacht niet in.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_90956248
Djmo, ze kunnen zomaar opeens gaan praten hoor. Ik vind jen een hele slechte prater, ook een luie prater. Die is bijna 3 dat ga ik nu wel eens aankaarten.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 6 januari 2011 @ 22:45:49 #264
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90956432
een bezoekje aan de logopediste (die hier om de hoek zit overigens) zal geen kwaad kunnen. Wellicht kan ze me wel wat tips geven aangezien ik toch op een andere manier articuleer dan Jan (hij heeft wel tanden, ik draag m'n kunstgebit nooit en dat vergt een andere manier van praten). De enige reden dat de wvk daarmee wilde wachten is dat het wellicht voor mij te vermoeiend is om met Jan naar logopedie te gaan nu ik (straks hoog)zwanger ben ..

pi_90956743
Wat is daar vermoeiend aan dan? Anders dan je bezoeken aan de gyn of je boodschappen?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 6 januari 2011 @ 22:53:26 #266
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90956884
ja dat snapte ik ook niet zo goed :D maar hoogzwanger met een peuter naar iets toe moeten schijnt vermoeiend te zijn :') toen ik zei dat ze hier praktisch om de hoek zaten was het oh oh .. nou je kan wel een verwijskaart vragen als je zelf denkt dat het nodig is ...

pi_90957192
Alsof je zelf niet kunt bepalen wat je vermoeiend vindt? En dan vind ik het een beetje stom dat je zelf een verwijskaart zou moeten vragen. Eerst vindt ze het nodig, en dan opeens is het nodig als jij het nodig vindt? Raar figuur.

Waarom draag je je kunstgebit eigenlijk niet? Dat voelt toch niet lekker zonder tanden? En hoe eet je dan?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 6 januari 2011 @ 23:02:10 #268
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90957365
ik heb in het begin toen ik dat onding kreeg, heel lang lopen etteren. de pasvorm, het materiaal .. ik weet het niet, maar het zit gewoon niet goed. ben er diverse malen mee teruggeweest, bij 'n ander een nieuwe laten aanmeten , zelfde problemen. Werd gewoon letterlijk misselijk van dat ding in m'n mond. Zonder ging veel en veel beter. Ook eten doe ik zonder .. en ik eet gewoon alles, tot aan gebakken spek toe :P

Verwijskaart vragen moet ik hoe dan ook zelf doen, aangezien alleen arts die kan geven. Zij is maar een wijkverpleegkundige. Kweet niet of een cb-arts dat ook mag/kan doen, maar een mailtje naar m'n huisarts is er zo uit natuurlijk.

pi_90957509
Mijn cb-arts heeft wel de verwijzing gedaan voor Leyla. Het zijn wel basisartsen, lijkt mij wel dat ze mogen verwijzen.
  donderdag 6 januari 2011 @ 23:22:20 #270
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_90958393
DJMO, heb je weleens aan implantaten gedacht? Daar kun je je prothese op klikken en schijnt stukken beter te zitten!
En om het even ontopic te trekken: een tand- en kiesloze mond verandert doordat het kaakbot slinkt. je merkt nu al dat je anders articuleert en dat zal nog erger gaan worden mettertijd. Ik zou er wat aan laten doen, puur voor je kinderen. Een moeder die voor de buitenwereld slecht te verstaan is (en er vreemd uitziet :@ ) is natuurlijk niet iets waar die kleintjes gelukkiger van worden.

Ik bedoel dit niet lullig hoor, gewoon mijn ongevraagde advies als iemand die werkzaam is in de (cosmetische) tandheelkunde :)
pi_90958513
In hoeverre wordt zoiets vergoed kersjes? Rondje tandarts is geen goedkoop grapje.
  donderdag 6 januari 2011 @ 23:29:43 #272
14746 k_i_m
pi_90958743
Ik snap best dat als je 80 jaar bent, je niet meer zo'n zin hebt in een kunstgebit. Maar kom op zeg. Je gaat toch niet als één of andere junk zonder tanden rondlopen? Hup, maken die bende :{.
In my life
Why do I smile
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 6 januari 2011 @ 23:30:10 #273
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90958769
Kersjes, jazeker heb ik er aan gedacht. Het is (denk ik) dat het materiaal te dik is zeg maar. Het voelt veel te onnatuurlijk, + dat ik misselijk word van het gebruikte materiaal (plastic of wat is het?) daarbij komt mijn enorme angst om naar de tandarts te gaan (ja, nu niet meer zo, maar voor ik geholpen werd). Alles is onder volledige narcose getrokken en ze moesten me narcose bijgeven omdat ik tijdens de behandeling op wilde staan. Dat het een slecht voorbeeld is voor m'n kind(eren) weet ik wel, maar wat tico ook zegt, implantaten worden geloof ik niet vergoed door je verzekering. En geld om dat zelf te betalen zit er echt voorlopig niet in helaas.

Dus vandaar dat ik toch maar een rondje logopedie ga maken denk ik. Wellicht heeft zij tips voor me :)

pi_90958798
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 23:24 schreef Ticootje het volgende:
In hoeverre wordt zoiets vergoed kersjes? Rondje tandarts is geen goedkoop grapje.
mijn schoonmoeder heeft ze ook en dat is voor 100% vergoed.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 6 januari 2011 @ 23:30:45 #275
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90958801
quote:
15s.gif Op donderdag 6 januari 2011 23:29 schreef k_i_m het volgende:
Ik snap best dat als je 80 jaar bent, je niet meer zo'n zin hebt in een kunstgebit. Maar kom op zeg. Je gaat toch niet als één of andere junk zonder tanden rondlopen? Hup, maken die bende :{.
t kan ook wat vriendelijker hoor ..

pi_90958829
quote:
15s.gif Op donderdag 6 januari 2011 23:29 schreef k_i_m het volgende:
Serieus, tact heb je niet he? Iets vriendelijker kan geen kwaad hoor
pi_90958877
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 23:22 schreef Kersjes het volgende:
DJMO, heb je weleens aan implantaten gedacht? Daar kun je je prothese op klikken en schijnt stukken beter te zitten!
En om het even ontopic te trekken: een tand- en kiesloze mond verandert doordat het kaakbot slinkt. je merkt nu al dat je anders articuleert en dat zal nog erger gaan worden mettertijd. Ik zou er wat aan laten doen, puur voor je kinderen. Een moeder die voor de buitenwereld slecht te verstaan is (en er vreemd uitziet :@ ) is natuurlijk niet iets waar die kleintjes gelukkiger van worden.

Ik bedoel dit niet lullig hoor, gewoon mijn ongevraagde advies als iemand die werkzaam is in de (cosmetische) tandheelkunde :)
Een vriend van mij heeft implantaten :Y aangeboren afwijking hij had alleen melktandjes. En nu dus een bakkes vol met schroeven en daarop protheses. Ideaal ja en het ziet er echt heel keurig uit. :Y
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 6 januari 2011 @ 23:33:55 #278
11682 Moonah
Jolie femme
pi_90958906
-> FHF :X
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_90958932
M heeft een heel slecht gebit, vorig jaar begonnen met renoveren, elk jaar 600 ertegen aan tot het klaar is.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 6 januari 2011 @ 23:36:24 #280
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90959005
k zie dat zilveren kruis implantaten onder bepaalde voorwaarden volledig vergoed. Vraag me alleen af daar ook narcose bijhoort dan. Zomaar wakker onder het mes gaan durf ik niet :X

donderdag 6 januari 2011 @ 23:36:26 #281
14746 k_i_m
pi_90959008
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 23:30 schreef DJMO het volgende:

[..]

t kan ook wat vriendelijker hoor ..
Dat is vriendelijk bedoeld. Wat voor aardigs kan ik zeggen over het rondlopen zonder tanden? Ik hoop dat je een goed passend gebit vind, zodat je je tanden weer in kan doen. Dat lijkt mij beter voor jezelf, je kinderen en je man.

Nou, is dat dan beter?
In my life
Why do I smile
pi_90959014
quote:
Op donderdag 6 januari 2011 23:33 schreef Moonah het volgende:
-> FHF :X
Voor al uw kunst- en andere gebeden? :P
On zeh laptop
pi_90959039
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 23:36 schreef DJMO het volgende:
k zie dat zilveren kruis implantaten onder bepaalde voorwaarden volledig vergoed. Vraag me alleen af daar ook narcose bijhoort dan. Zomaar wakker onder het mes gaan durf ik niet :X
daar ga je gedeeltelijk voor onder narcose volgens mij..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 6 januari 2011 @ 23:37:22 #284
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90959062
mgoe .. ik ga slapen. Morgen vroeg dag .. uurtje of vijf zal Jan wel weer wakker worden *gaap*

pi_90959209
quote:
Op donderdag 6 januari 2011 23:36 schreef DJMO het volgende:
Ik zou eens vragen naar die voorwaarden.
  donderdag 6 januari 2011 @ 23:40:59 #286
14746 k_i_m
pi_90959232
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 23:31 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Serieus, tact heb je niet he? Iets vriendelijker kan geen kwaad hoor
Hee, wat leuk, nieuwe aanwas. Hoe heet jouw peuter? :).
In my life
Why do I smile
pi_90959296
quote:
14s.gif Op donderdag 6 januari 2011 23:40 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Hee, wat leuk, nieuwe aanwas. Hoe heet jouw peuter? :).
Ik mag officieel pas over 2 weken hier posten :P maar Levi Dinand is zijn naam ;) en lurk meer omdat jullie (vaste oud-kliek) heel snel posten en ik het niet kan bijhouden :')
  donderdag 6 januari 2011 @ 23:44:51 #288
14746 k_i_m
pi_90959402
Pics or it didn't happen 8-). En dit topic valt toch wel mee qua snelheid? Hier zitten we allemaal in de ik heb bijna niks meer te vertellen impasse :P.
In my life
Why do I smile
pi_90959409
ja levi, doe eens een nieuwe foto van m :+ ik kan m me nog herinneren, evenbeeld van zijn vader :+
  donderdag 6 januari 2011 @ 23:47:03 #290
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_90959496
Rood en harig?

Sorry, flauw.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_90959535

En wij 3-en

:') was een glitter&glamour feestje :@
  donderdag 6 januari 2011 @ 23:49:44 #292
14746 k_i_m
pi_90959611
Dat strikje! O+.

En dat glitterpak _O-.
In my life
Why do I smile
pi_90959628
hij is blond :o hij was toch best donker?

enne kijk uit voor K_I_M ze heeft net je rode glitterjasje gezien
pi_90959680
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 23:50 schreef Kleurdoos het volgende:
hij is blond :o hij was toch best donker?

enne kijk uit voor K_I_M ze heeft net je rode glitterjasje gezien
Hij is geboren met pikzwart haar en daarna onwijs blond geworden en begint nu weer donkerder te worden. Zo is het mij ook overkomen vroeger :Y
En hier de rode loper chickmagneet O+

pi_90959705
komt al wat mannelijker over dan t poseren bij een billendoekjesdoos :+
pi_90964718
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 23:37 schreef Vicky het volgende:

[..]

daar ga je gedeeltelijk voor onder narcose volgens mij..
ja.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat doen ze niet met zo'n lidocaïne-spuitje dat ze gebruiken als er een gaatje gevuld moet worden :D

Je krijgt wel geinige foto's mee :+ t is net of er gezichtjes op die dingen staan :')
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90965201
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 08:21 schreef huuphuup het volgende:

[..]

ja.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat doen ze niet met zo'n lidocaïne-spuitje dat ze gebruiken als er een gaatje gevuld moet worden :D

Je krijgt wel geinige foto's mee :+ t is net of er gezichtjes op die dingen staan :')
ik zie er meer middelvingers in :Y
:P

mogguh
pi_90965342
Leuk mannetje heb je AA :)
Stoer ook zo in zn pakje

@DJMO, draag je ook buitenshuis geen gebit dan?
Naja ik hoop dat je iets vindt wat dit vergoed, want ik kan me niet voorstellen dat ik zonder tanden zou willen rondlopen. Niet lullig bedoeld, maar ik kan zoveel redenen bedenken waarom ik liever misrlijk zou zijn van het gebit dan zonder tanden rondlopen

Ow en Dana is weer helemaal beter, soms niet te volgen hoe kort ze erg ziek lijken, maar we zijn er blij mee ;)
pi_90965378
Maar dat is toch verschrikkelijk zonder tanden? DJMO dat zou niet moeten mogen op jouw leeftijd :o

Seb alweer twee :{w

Gingen we van dit hummeltje O+

naar deze peuter O+ O+

Ik dacht dat het niet kon maar het is nu echt nog leuker! *O*
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_90965609
wat een blij ei estrys!

en fijn dat dana weer beter is! niks zo sneu als zieke kinders :'(
pi_90965653