Werkelijk? Dat siert je, ik verwachtte wat explicieter reacties op VK of Joop.quote:Op zondag 19 december 2010 16:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik zal dan opgelucht ademhalen.
Tja, als leek is het moeilijk zoeken naar iets waar je weinig verstand van hebt.quote:Op zondag 19 december 2010 16:45 schreef Arglist het volgende:
[..]
Valt wel mee hoor, http://www.klassiekegitaar.nl/
Een 'starters'gitaar kost altijd tussen de 90 - 130 euroquote:Op zondag 19 december 2010 16:54 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Tja, als leek is het moeilijk zoeken naar iets waar je weinig verstand van hebt.
Je mag best weten dat de vlag uitgaat wanneer Wilders de politiek verlaat. Ik zie echter geen reden om te gaan lopen vloeken en tieren.quote:Op zondag 19 december 2010 16:52 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Werkelijk? Dat siert je, ik verwachtte wat explicieter reacties op VK of Joop.
Ik had me post ook al geeditquote:Op zondag 19 december 2010 16:56 schreef Arglist het volgende:
[..]
Een 'starters'gitaar kost altijd tussen de 90 - 130 euroOf het nu western of klassiek is. Dat zijn gewoon goede gitaren. Je kan een Ibanez of Yamaha zeker voor 100-130 vinden op die site.
Ja ik zag het, ziet er prima uit. Maar goed, ik heb geen recht van spreken inderdaad omdat ik de investeringen in mijn gitaren mijn ouders heb laten doen, al een flink aantal jaren geleden. Nu zou ik ze ook niet zomaar één, twee, drie meer aanschaffenquote:Op zondag 19 december 2010 16:56 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Ik had me post ook al geeditMisschien als ik een keertje wat extra geld te besteden heb, maar daar is op dit moment geen sprake van als arme student
Nou moet ik zeggen dat 90¤ niet zoveel geld is voor een gitaar. Ben altijd jaloers geweest op de mensen die het wel goed kunnen. Misschien maar eens kijken of ik op internet een paar goede lessen kan vinden of een manier om goed te oefenen. Heb wel een aantal verschillende boekjes maar die zijn vaak veel te droog en saai om mee te beginnen.quote:Op zondag 19 december 2010 16:59 schreef Arglist het volgende:
[..]
Ja ik zag het, ziet er prima uit. Maar goed, ik heb geen recht van spreken inderdaad omdat ik de investeringen in mijn gitaren mijn ouders heb laten doen, al een flink aantal jaren geleden. Nu zou ik ze ook niet zomaar één, twee, drie meer aanschaffen
quote:Alleen samenwerking is niet voldoende
Het aantreden van het rechte kabinet van VVD en CDA met gedoogsteun van de PVV is voor linkse partijen aanleiding om naar hun toekomst te kijken. Femke Halsema riep vorige week op tot een samenwerking tussen GroenLinks, D66 en PvdA. Een samenwerking alleen is echter niet genoeg om links weer op de kaart te krijgen.
Een samenwerking tussen GroenLinks, D66 en PvdA zal het vertrouwen niet herstellen. Doordat de onderlinge conflicten aanwezig blijven zal er voor de kiezer weinig veranderen. Om het vertrouwen van de kiezers in de linkse partijen terug te winnen zal er een nieuwe partij gevormd moeten worden. Het grote voordeel van één partij is het scheppen van duidelijkheid. Er zal geen sprake meer zijn van onderlinge concurrentie, alle aandacht kan gericht zijn op het voeren van oppositie. In plaats van drie verschillende leiders zal er maar één gezicht zijn die de visie naar buiten brengt. Het samengaan van de drie partijen zal niet zonder slag of stoot gaan. Het zijn drie verschillende partijen met verschillende achtergronden. Het zijn partijen die al enige tijd meelopen en hun positie hebben veroverd in het politieke systeem. Om het samengaan tot een succes te maken zullen mensen van buiten de politieke top een rol moeten spelen. Door buitenstaanders binnen te laten is het mogelijk om de verschillen te overbruggen en een nieuwe visie te ontwikkelen. Een sociale en progressieve visie. Een visie die gericht is op mensen en niet op cijfers. Een visie die mensen aanspreekt.
De nieuwe partij zou zich meer moeten richten op het contact met hun achterban. In de loop der jaren is de kloof tussen partij en achterban groter geworden, een van de oorzaken voor de electorale verliezen van de PvdA. De communicatie naar de kiezers zal meer aandacht moeten krijgen om, zeker in het begin, kiezers naar de partij te trekken. Door goed te communiceren met de kiezers is het mogelijk om een groot deel van de bevolking te interesseren voor het 'vernieuwde links'.
Door de reorganisatie op links is het mogelijk om kiezers die naar andere partijen zijn gegaan terug te winnen. Ook kan een nieuwe partij zwevende kiezers en jongeren die zich niet kunnen vinden in het huidige aanbod aan partijen aan zich binden. Door links bij elkaar te brengen zal Nederland niet het sociale en progressieve verliezen.
Zolcon
01-12-2010
Ik begon met liedjes mee te spelen. REM, Neil Young etc etc. Bladmuziek erbij met akkoorden en gaan. Maar het beste is om les te nemen volgens mij.quote:Op zondag 19 december 2010 17:03 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Nou moet ik zeggen dat 90¤ niet zoveel geld is voor een gitaar. Ben altijd jaloers geweest op de mensen die het wel goed kunnen. Misschien maar eens kijken of ik op internet een paar goede lessen kan vinden of een manier om goed te oefenen. Heb wel een aantal verschillende boekjes maar die zijn vaak veel te droog en saai om mee te beginnen.
Geen tijd/geld voor les. Ik ga wel gewoon wat proberen. Gewoon regelmatig een uurtje spelen lijkt me wel een manier om een begin te maken.quote:Op zondag 19 december 2010 17:09 schreef Tem het volgende:
[..]
Ik begon met liedjes mee te spelen. REM, Neil Young etc etc. Bladmuziek erbij met akkoorden en gaan. Maar het beste is om les nemen volgens mij.
Ik zou gewoon beginnen met akkoorden, en dan uitbreiden naar tablatuur. Op een gegeven moment heb je het wel gehad met alleen maar akkoorden en aanslaan en wil je wel wat variatie en/of tokkelen en daar kan tablatuur je bij helpen. De nummertjes geven je de fret aan, getekend op de hals, eigenlijk is het heel simpel. Je hebt ook programma's dat tablatuur kan 'oplezen' met de toon, zoals guitarpro. Die tabs kan je gewoon downloaden op http://www.ultimate-guitar.com of www.mysongbook.comquote:Op zondag 19 december 2010 17:03 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Nou moet ik zeggen dat 90¤ niet zoveel geld is voor een gitaar. Ben altijd jaloers geweest op de mensen die het wel goed kunnen. Misschien maar eens kijken of ik op internet een paar goede lessen kan vinden of een manier om goed te oefenen. Heb wel een aantal verschillende boekjes maar die zijn vaak veel te droog en saai om mee te beginnen.
Het verschil tussen Tofik en Hans zit natuurlijk tussen wat hij op 8:30 aangeeft. Hans vind iemand die de Koran tot op de letter volgt meer Moslim dan iemand die niet-praktiserend is. Terwijl Tofik denkt dat hij volwaardig Moslim is hoewel hij het woord van god met een korrel zout neemt.quote:Op zondag 19 december 2010 15:23 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Hans Jansen is niet meer dan een slechte moppentapper. Je moet hem eens bekijken bij Pauw en Witteman. Hij komt niet verder dan gelul over mannen met baarden.
Volgens Jansen ben je alleen moslim als je de koran interpreteert zoals hij 'm interpreteert want dat is de manier waarop het geïnterpreteerd dient te worden, de enige juiste manier. Dat lijkt me nogal een kromme redenering, vind je niet? Volgens Jansen bestaat zo iets als interpretatie niet. Wat hij zelf doet valt daar natuurlijk volgens hem niet onder....quote:Op zondag 19 december 2010 17:14 schreef Picchia het volgende:
[..]
Het verschil tussen Tofik en Hans zit natuurlijk tussen wat hij op 8:30 aangeeft. Hans vind iemand die de Koran tot op de letter volgt meer Moslim dan iemand die niet-praktiserend is. Terwijl Tofik denkt dat hij volwaardig Moslim is hoewel hij het woord van god met een korrel zout neemt.
Die discussie hebben we op Fok ook al duizend keer gehad.
Zembla heeft die docu niet zelf gemaakt.quote:Op zondag 19 december 2010 17:17 schreef phpmystyle het volgende:
http://zembla.vara.nl/Afl(...)94fc30048d3cae60de1f
Eindelijk heeft Zembla eens wel haar best gedaan.
Gaat het over Hans Jansen?quote:Op zondag 19 december 2010 17:17 schreef phpmystyle het volgende:
http://zembla.vara.nl/Afl(...)94fc30048d3cae60de1f
Eindelijk heeft Zembla eens wel haar best gedaan.
Dat is gewoon een interpretatieverschil. In onze maatschappij is het gangbaar om te stellen dat je religieus bent als je het zelf aangeeft. Dan ben je gewoon een liberale, gematigde of niet-praktiserende Christen of Moslim. Dit is een prima uitgangspunt. Helemaal voor de overheid.quote:Op zondag 19 december 2010 17:19 schreef Arglist het volgende:
[..]
Volgens Jansen ben je alleen moslim als je de koran interpreteert zoals hij 'm interpreteert want dat is de manier waarop het geïnterpreteerd dient te worden, de enige juiste manier. Dat lijkt me nogal een kromme redenering, vind je niet?
Probleem is dat Wilders ontkent dat er gematigde moslims zijn. Ben blij dat je inziet dat die er wel zijn.quote:Op zondag 19 december 2010 17:14 schreef Picchia het volgende:
[..]
Het verschil tussen Tofik en Hans zit natuurlijk tussen wat hij op 8:30 aangeeft. Hans vind iemand die de Koran tot op de letter volgt meer Moslim dan iemand die niet-praktiserend is. Terwijl Tofik denkt dat hij volwaardig Moslim is hoewel hij het woord van god met een korrel zout neemt.
Die discussie hebben we op Fok ook al duizend keer gehad.
Klopt, dat kan je prima stellen. Maar dat is niet wat Jansen doet. Je bent gelovig, of je bent het niet volgens hem.quote:Op zondag 19 december 2010 17:23 schreef Picchia het volgende:
[..]
Dat is gewoon een interpretatieverschil. In onze maatschappij is het gangbaar om te stellen dat je religieus bent als je het zelf aangeeft. Dit is een prima uitgangspunt. Helemaal voor de overheid.
Maar je kunt ook prima stellen dat iemand minder gelovig is als iemand minder serieus met zijn religie omgaat. Ik denk niet dat één van de twee uitgangspunten onjuist is.
Nee, het probleem dat Jansen met de Koran heeft is dat om, volgens hem, een goede Moslim te zijn, je moet geloven dat de Koran het woord van god is, hoe het hij zelf opvat. En dientengevolge ben je een extremist. Jansen is zelf een extremist, omdat hij hetzelfde gelooft als de extremisten geloven.quote:Het probleem dat Hans met de Koran heeft is dat om een goede Moslim te zijn je moet geloven dat de Koran het woord van god is. En dientengevolge moet je een extremist zijn. Dat klopt ook.
Gewaagd.quote:
Hij interpreteert de Koran hetzelfde als Moslims die de Koran wel letterlijk nemen ja. Die begrijpen dat de Koran maar zoveel ruimte overlaat voor interpretatie en dat gematigde Moslims afvalligen zijn.quote:Op zondag 19 december 2010 17:27 schreef Arglist het volgende:
[..]
Klopt, dat kan je prima stellen. Maar dat is niet wat Jansen doet. Je bent gelovig, of je bent het niet volgens hem.
[..]
Nee, het probleem dat Jansen met de Koran heeft is dat om, volgens hem een goede Moslim te zijn je moet geloven dat de Koran het woord van god is. En dientengevolge ben je een extremist. Jansen is zelf een extremist, omdat hij hetzelfde gelooft als de extremisten geloven.
Hij is naar zijn definitie de vroomste moslim op deze aarde.
Kan een miljonair dan ook een communist zijn?quote:Op zondag 19 december 2010 17:33 schreef Picchia het volgende:
[..]
Hij interpreteert de Koran hetzelfde als Moslims die de Koran wel letterlijk nemen ja. Die begrijpen dat de Koran maar zoveel ruimte overlaat voor interpretatie en dat gematigde Moslims afvalligen zijn.
Maar ik denk niet dat zijn standpunt niet minder juist is dan die van Dibi.
Dit was een opdracht die ik moest doen en ik had maar 400 woorden dat is best weinig. Maar de SP (en ook de conservatieve/moraliserende kant van de PvdA) vallen hier buiten omdat die een andere groep mensen aanspreken. Je zou kunnen zeggen dat die nieuwe partij links-liberalen moet aanspreken die als zich vooral moet richten op het scheppen van gelijke kansen voor iedereen. Je zou het kunnen zien als een vernieuwde versie van de Vrijzinnig Democratische Bond (die overigens bij de Doorbraak in 1946 in de PvdA opging) .quote:Op zondag 19 december 2010 17:31 schreef Tem het volgende:
[..]
Gewaagd.Maar wat is dan het vernieuwde links? Welke koers zouden ze dan globaal moeten gaan varen? D66 is niet echt links en de SP mis ik in dit plaatje.
Goed dat je het plaatst hoor
Als je denkt te kunnen spreken voor een miljard individuen dan denk ik toch echt dat je standpunt minder in de buurt van de waarheid zit dan iemand die voor zichzelf en zijn directe omgeving spreekt.quote:Op zondag 19 december 2010 17:33 schreef Picchia het volgende:
[..]
Hij interpreteert de Koran hetzelfde als Moslims die de Koran wel letterlijk nemen ja. Die begrijpen dat de Koran maar zoveel ruimte overlaat voor interpretatie en dat gematigde Moslims afvalligen zijn.
Maar ik denk niet dat zijn standpunt minder juist is dan die van Dibi.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |